Olitko oikeassa ammatissa

Anonyymi

Meidän osalta ammatin valinta on ohi, mutta mietitkö koskaan, miksi halusit tulla? Olitko mielestäsi oikeassa ammatissa, unelmatyössäsi?
Asiaa voi taestata näin jälkikäteen.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007610563.html


Minulla on testin mukaan taipumusta kampaajaksi. No, ei tullut kampaajaa.

52

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tein tuon äsken ja yllätys oli suuri, kun vastaus oli sitä, mitä olen tehnytkin.
      Joskus näitä testejä tulee tehtyä huvikseen, yleensä ne menee päin mäntyä, siihen nähden, mitä itse ajattelee.

    • Anonyymi

      Ei sattunut ihan oikeaan tuo ammatti. No olen tehnyt leipätyötäni koko ikäni eläkkeeseen asti ja pitänyt sitä minulle oikeana.

      Tuossa oli vähän johdatteleviakin kysymyksiä esim. oletko jotenkin hoivaava ja pidätkö vuorotyöstä, jotenkin siihen suuntaan. Silloin olisi kai hoitotyöläinen se sinun paras työsi.
      Ihan hauskoja, vähän hupijuttuja.

    • Anonyymi

      Kovin pelkistetty ja vaihtoehdoton testi mutta kylläkin ymmärrettävää.
      Sopinee naisille.
      Olen mies enkä löytänyt itselleni sopivaa vaihtoehtoa monestakaan kysymyksestä.

      • Anonyymi

        Hehehee!
        Onko lempiohjelmasi Salatut Elämät vai Huvila ja huussi?
        Pitääkö naisilla olla isot vai pienet tissit?
        Ajatko Audilla vai Bemarilla?
        Käytätkö suoria vai vääriä housuja?
        Koskenkorva vai Linnaviini?
        Vaimoehdokas haetaan Gambiasta vai Singaporesta?
        Onko luku 1885 jaollinen kuudella?
        Milloin käytiin Porkkalan taistelu?

        Mikäli vastasit kaikkiin kysymyksiin, niin unelma-ammattisi on rypäleenpolkija.
        Sovit myös ulosottomieheksi, lammaspaimeneksi, taistelusukeltajaksi, sähköinsinööriksi tai poliisikoiraksi.


    • Kirjailija, vaihtoehtoisesti joku toimittaja, taiteilija, muusikko.
      Ei vielä ainakaan ole tullut mitään noista, mutta eihän elämä vielä ole lopussa.

      • Anonyymi

        Kun vielä lukee Seura-lehdestä päivän horoskoopin, niin elämä on mallillaan.


    • Anonyymi

      Kreikkalainen on aika hyvä ammatti amerikoissa
      Albert Bourla tumma murretta puhuva kaveri
      Pfizerin toimitusjohtaja

      Myi maanantaina iltapäivällä rokoteilmoituksensa jälkeen 60% omistamistaan Pfizer-osakkeista huippuhintaan noin 42 kappale nyt jo on selvästi alle

      Sal 5,6 miljoonaa rahaa

      Ei kannata kadehtia, Albertin vuosipalkka Pfizerin keikkahommissa bonuksineen on noin 17 miljoonaa rahaa, tosin bonukset voi vaihdella

      Nämä on niitä hetkiä kun voisi olla syntynyt amerikkalaiseksi
      Suomessa peruskoulu tuottaa syrjäytyneitä tai syrjäytyneitä paapovia, ei keksijöitä ja kehittäjiä
      Ei Orionista ole, Ylpöt pitäisi saada töihin eikä vain omistamaan

    • Anonyymi

      Minä halusin heti rippikoulun jälkeen ikkunanpesijäksi tai gynekologiksi.
      Ei muuten, mutta olisi nähnyt alastomia naisia.

      • Eikös ikkunanpesijällä ole vaara nähdä muitakin, kun naisia.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Eikös ikkunanpesijällä ole vaara nähdä muitakin, kun naisia.

        Eläkkeelle jäänyt silmälääkäri miesoletettu sai lahjaksi ison taulun, johon oli malattu silmä.
        Mies kiitti lahjasta, ja sanoi hänellä olleen ensin ajatuksena opiskella gynekologiksi. Hymyä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeelle jäänyt silmälääkäri miesoletettu sai lahjaksi ison taulun, johon oli malattu silmä.
        Mies kiitti lahjasta, ja sanoi hänellä olleen ensin ajatuksena opiskella gynekologiksi. Hymyä!

        Työtön gynekologi meni hakemaan töitä.
        Remonttifirma palkkasi hänet ja lähetti sitten miehen työkohteeseen.
        Tarvikkeetkin annettiin mukaan.
        Hänen piti maalata kerrostalossa sijaitsevan asunnon eteinen.

        Tunnin kuluttua pomo huomasi, että oli unohtanut antaa miehelle asunnon avaimen.
        Hän soitti heti gynekologille ja käski odottamaan avaimen tuojaa.
        Mies vastasi:
        Ei tarvitse! Maalasin jo eteisen postiluukun kautta.


    • Anonyymi

      Testin mukaan olisin hyvä insinööri
      tarkka älykäs nopea kortinaattori, kunnianhimoinen, hyvä työntekijä,
      niin olinki,
      no luonteenominaisuudet kyllä sopii oikein hyvin,
      työelämä tuli tehtyä kylläkki ei mieleisessä ammatissa,
      olisin halunnu muuttaa työpaikkaa, yritinkin,
      mutta sain rätin päin naamaan,
      siihenaikaan ei saanu vaihtaa vakituista työtä noinvain,
      ensin olisi pitäny heittäytyä tyhjänpäälle , työttömäksi ,
      se ei sopinu minulle,
      oli perhe , lapsia ja asuntolainaa,
      ja vastuu perheen elatuksesta,
      olin erittän hämmästyny silloisesta työ-politiikasta,
      noooooh,,
      paskareissu mutta tulipa tehtyä,,, hah,
      nelkytvuotta töitä
      ja työ-eläke
      josta lipposen politiikkaa leikkaa vieläki joka vuosi pienemmäksi,
      se oli kiitos ja senajan lipposen työ-politiikkaa,
      siitä on jo kauan, mitä noita vanhoja muistelee,
      nyt on nyt ja kohta hauta ammollaan odottaa tulijaansa,

    • En tainnut olla (oikeassa ammatissa) kun ammattia tuli vaihdettua moneen kertaan.
      Tänä päivänähän se ei ole mitenkään tavatonta, ennen oli. Sitä pidettiin merkkinä keveästä suhtautumisesta työelämään, sitoutumattomuudesta ja sopeutumattomuudesta, mitä se tietysti saattoi ollakin..))
      Oikeastaan huvittaa, että tuollainen työhistoria nähdään hyvänä edellytyksenä tiettyyn ammattiin: kirjailijan ammattiin, mikä minusta olisi testin mukaan pitänyt tullakin..))
      Veikkaan, että sama testitulos tulee monellekin meistä, olemmehan me kirjoittavia ihmisiä, kun täälläkin olemme ja usein tekstitkin puhuvat puolestaan...
      Hupijuttujahan tällaiset testit tietysti ovat, mutta mitä välii - kunhan muistellaan...

      • Anonyymi

        Olit varmaan opettaja ja sosiaalitäti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olit varmaan opettaja ja sosiaalitäti.

        Minulleko ? Läheltä liippasi, Ano 11.17...)) Kun minulta puuttui pätevyys monissa tehtävissä ei auttanut kuin todeta Amos Anderssonin tapaan: "kokemattomuus on etu ammatissa kuin ammatissa",
        tai sitten Erno Paasilinnaa siteeraten:"ainoa oppinut on itse oppinut, muut ovat opetettuja"..))
        Vanhemmiten en kyllä enää heitellyt noita "totuuksia". Opin arvostamaan ammattilaisia tosi korkealle ja arvostan heitä vieläkin.


    • Anonyymi

      Henkinen ammattisi on tutkija! Olet älykäs ja analyyttinen tyyppi. Tiedonjanosi on inspiroivaa: pyrit jatkuvasti ymmärtämään maailmaa, ihmisiä ja asioita paremmin. Olet kiinnostunut yksityiskohdista, syistä ja seurauksista. Kykenet pitkäjänteiseen työhön ja haluat kehittyä jatkuvasti.
      Muita mahdollisia ammatteja: insinööri, analyytikko, opettaja.

      No johan tuli hyvä ihmistyyppi. En yllä tuohon, enkä ollut noilla aloilla. En tyytymätönkään menneisiin hommiini ole.

    • Anonyymi

      Henkinen ammattisi on kirjailija! Olet luova tyyppi. Sinulla on loistava mielikuvitus ja hyvät kielelliset taidot. Sinussa on lapsenomaista uteliaisuutta ja tarkkailet mielelläsi muita ihmisiä. Olet myös kärsivällinen: jaksat hioa asioita loputtomiin, jos se tekee niistä parempia. Et lannistu vastoinkäymisistä.



      Muita mahdollisia ammatteja: toimittaja, käsikirjoittaja, taiteilija, muusikko.

      • kuittaan


      • Minähän sanoin, Ano 12.23. KIrjailijoita löytyy, Tellukkakin ilmoittautui...


      • demeter1 kirjoitti:

        Minähän sanoin, Ano 12.23. KIrjailijoita löytyy, Tellukkakin ilmoittautui...

        ja Paloma. Mutta senhän me jo tiesimme..))


      • demeter1 kirjoitti:

        ja Paloma. Mutta senhän me jo tiesimme..))

        Onhan meitä koko joukko. Ei pidä unohtaa ystävääni korpikirjailijaa, joka ilmoittautui jo viime vuosikymmenellä.
        Omasta puolestani voin vain sanoa, että tämä ammatti on tullut esille monta kertaa äidinkielenopettajani (nuorisokirjailija Elina Aro suostteli vanhemmilleni kannustamistani alalle) sekä useammissa "oikeissa" ammatinvalinnankokeissa.
        En kuitenkaan katsonut pystyväni yksinhuoltajana vieraassa kieliympäristössä toteuttamaan tätä haavettani, vaan opiskelin käytännön ammatin ja jättää kirjoittelemisen harrastuksena eläkkeelle päästyäni. Nyt vaikeuteni on että en tiedä millä kielellä kirjoittaisin, koska suomenkieleni on ollut ylähyllyllä ja peräkomerossa liian kauan. Kirjoitan nyt lähinnä omaksi ilokseni ja jos joku muu saa siitä iloa nyt tai myöhemmin niin se on kaikki plussaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Onhan meitä koko joukko. Ei pidä unohtaa ystävääni korpikirjailijaa, joka ilmoittautui jo viime vuosikymmenellä.
        Omasta puolestani voin vain sanoa, että tämä ammatti on tullut esille monta kertaa äidinkielenopettajani (nuorisokirjailija Elina Aro suostteli vanhemmilleni kannustamistani alalle) sekä useammissa "oikeissa" ammatinvalinnankokeissa.
        En kuitenkaan katsonut pystyväni yksinhuoltajana vieraassa kieliympäristössä toteuttamaan tätä haavettani, vaan opiskelin käytännön ammatin ja jättää kirjoittelemisen harrastuksena eläkkeelle päästyäni. Nyt vaikeuteni on että en tiedä millä kielellä kirjoittaisin, koska suomenkieleni on ollut ylähyllyllä ja peräkomerossa liian kauan. Kirjoitan nyt lähinnä omaksi ilokseni ja jos joku muu saa siitä iloa nyt tai myöhemmin niin se on kaikki plussaa.

        Se ystäväsi varasti tunnetun kirjailijan nimityksen.
        En oikein usko, että missään ammatinvalinta testeissä suositellaan nuorille kirjailijan ammattia. Missä tuollaisia ammatinvalintaKOKEITA on pidetty? En ikinä ole sellaisista kuullutkaan. Eikä meidän nuoruudessa mitään testattu, mentiin töihin minne päästiin ja opiskelemaan sen mukaan, missä oli hyvä työllisyys.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Onhan meitä koko joukko. Ei pidä unohtaa ystävääni korpikirjailijaa, joka ilmoittautui jo viime vuosikymmenellä.
        Omasta puolestani voin vain sanoa, että tämä ammatti on tullut esille monta kertaa äidinkielenopettajani (nuorisokirjailija Elina Aro suostteli vanhemmilleni kannustamistani alalle) sekä useammissa "oikeissa" ammatinvalinnankokeissa.
        En kuitenkaan katsonut pystyväni yksinhuoltajana vieraassa kieliympäristössä toteuttamaan tätä haavettani, vaan opiskelin käytännön ammatin ja jättää kirjoittelemisen harrastuksena eläkkeelle päästyäni. Nyt vaikeuteni on että en tiedä millä kielellä kirjoittaisin, koska suomenkieleni on ollut ylähyllyllä ja peräkomerossa liian kauan. Kirjoitan nyt lähinnä omaksi ilokseni ja jos joku muu saa siitä iloa nyt tai myöhemmin niin se on kaikki plussaa.

        Tuskin sinun suomenkielessäsi mitään vikaa on, Paloma. Ja kirjankustantomoissa on virkailijat kieliasua korjaamassa.
        Tuolla toisessa ketjussa hehkutin tätä uutta kirjailijalöytöäni Celeste Ng:tä. Toisen kirjansa lopussa hän esitti kolmesivuisen listan henkilöistä, joita kiitti, joilta katsoi saaneensa apua ja tukea urallaan ja kirjantuotannossaan. Niin, että harva kai nykyisin julkaisee kirjan tuosta noin vain. Esityötä ja tukijoukkoja siihen tarvitaan.
        Ja Waltari - vai kuka ? - katsoi, että inspiraation osuus on kirjanteossa parikymmentä prossaa ja perspiraation (hikoilun) osuus on 80..)).


      • demeter1 kirjoitti:

        Minähän sanoin, Ano 12.23. KIrjailijoita löytyy, Tellukkakin ilmoittautui...

        Tuohon kuvaukseen itsestäni kirjailijana en tosin pysty täysin samaistumaan, niin imartelevaa kuin se olisi ollutkin.
        Mutta pitäköön joku toinen paremmin sitä tarvitseva sen omanaan pönkittämään heikkoa itsetuntoaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tuohon kuvaukseen itsestäni kirjailijana en tosin pysty täysin samaistumaan, niin imartelevaa kuin se olisi ollutkin.
        Mutta pitäköön joku toinen paremmin sitä tarvitseva sen omanaan pönkittämään heikkoa itsetuntoaan.

        Onko sinulle tellukka jo lapsena suositeltu kirjailijan uraa? Joillekkin on, joillekkin ei. Nerous näkyy jo lapsena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ystäväsi varasti tunnetun kirjailijan nimityksen.
        En oikein usko, että missään ammatinvalinta testeissä suositellaan nuorille kirjailijan ammattia. Missä tuollaisia ammatinvalintaKOKEITA on pidetty? En ikinä ole sellaisista kuullutkaan. Eikä meidän nuoruudessa mitään testattu, mentiin töihin minne päästiin ja opiskelemaan sen mukaan, missä oli hyvä työllisyys.

        Kävin Suomessa ainakin kahdessa ammatinvalinnantestissä, toinen muistaakseni omassa koulussani viimeisen vuoden aikana ja toinen taisi olla Jyväskylässä, opinnonohjaajien järjestämä. Tämä jälkimmäinen oli hyvinkin kattava ja ainakin tunnin mittainen. USA:ssa tein myös collegessa vastaavanlaisen testin. Kaikissa testeissä minulle esitettiin jotenkin kirjoittamiseen, kieliin tai kääntämiseen liittyviä ammatteja, kuten toimittaja, kirjailija, kieltenopettaja jne.
        Ystäväni on lainannut arvostamansa paikallisen kirjailijan lempinimeä nikikseen. Varastamista? Ei toki, koska tuskin kukaan täällä luulee että Ilmari Kianto on todellakin noussut haudastaan kirjoittelemaan Suomi24-sivustoilla ja eikä se varmasti ollut tarkoituskaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kävin Suomessa ainakin kahdessa ammatinvalinnantestissä, toinen muistaakseni omassa koulussani viimeisen vuoden aikana ja toinen taisi olla Jyväskylässä, opinnonohjaajien järjestämä. Tämä jälkimmäinen oli hyvinkin kattava ja ainakin tunnin mittainen. USA:ssa tein myös collegessa vastaavanlaisen testin. Kaikissa testeissä minulle esitettiin jotenkin kirjoittamiseen, kieliin tai kääntämiseen liittyviä ammatteja, kuten toimittaja, kirjailija, kieltenopettaja jne.
        Ystäväni on lainannut arvostamansa paikallisen kirjailijan lempinimeä nikikseen. Varastamista? Ei toki, koska tuskin kukaan täällä luulee että Ilmari Kianto on todellakin noussut haudastaan kirjoittelemaan Suomi24-sivustoilla ja eikä se varmasti ollut tarkoituskaan.

        Se "kirjailijaystäväsi" on näköjään seuraavalla palstalla keksinyt itselleen uuden ammatin:
        Krapulainen kirnunnuolija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulle tellukka jo lapsena suositeltu kirjailijan uraa? Joillekkin on, joillekkin ei. Nerous näkyy jo lapsena.

        Ei todellakaan.
        Kirjailijankykyni testattiin ikävä kyllä vasta nyt vanhoilla päivilläni tällä luotettavalla ja vakavastiotettavalla testillä ja luonnekuvauksella.

        Oli minulla yo-kirjoituksissa laudeturri tai joku sellainen, mutta ei se minulle noussut päähän. Aina olen luottanut vain rehelliseen ansiotyöhön säännöllisillä tuloilla elatukseni hankkimiseksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei todellakaan.
        Kirjailijankykyni testattiin ikävä kyllä vasta nyt vanhoilla päivilläni tällä luotettavalla ja vakavastiotettavalla testillä ja luonnekuvauksella.

        Oli minulla yo-kirjoituksissa laudeturri tai joku sellainen, mutta ei se minulle noussut päähän. Aina olen luottanut vain rehelliseen ansiotyöhön säännöllisillä tuloilla elatukseni hankkimiseksi.

        Nyt kun sinulla on säännöllisen rehellisen työn kartuttama kunnollinen eläke, voit kirjoittaa omakustannuksena kirjan. Käytä aiheena näitä ikäpalstojen ihmisiä, jotka ovat avautuneet sielunsa ja krippansa kaikista salaisuuksista ja henkisestä tilastaan. Plus tutustuttaneet sulhojensa ominaisuuksiin. Matskua kyllä piisaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun sinulla on säännöllisen rehellisen työn kartuttama kunnollinen eläke, voit kirjoittaa omakustannuksena kirjan. Käytä aiheena näitä ikäpalstojen ihmisiä, jotka ovat avautuneet sielunsa ja krippansa kaikista salaisuuksista ja henkisestä tilastaan. Plus tutustuttaneet sulhojensa ominaisuuksiin. Matskua kyllä piisaa.

        Miksi kirjoittaisin, kun minulla on kirjahyllyt täynnä kirjoja muutenkin.

        Mottoni patalaiskana ihmisenä on aina ollut, että älä tee mitään, minkä voit teettää jollakin toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun sinulla on säännöllisen rehellisen työn kartuttama kunnollinen eläke, voit kirjoittaa omakustannuksena kirjan. Käytä aiheena näitä ikäpalstojen ihmisiä, jotka ovat avautuneet sielunsa ja krippansa kaikista salaisuuksista ja henkisestä tilastaan. Plus tutustuttaneet sulhojensa ominaisuuksiin. Matskua kyllä piisaa.

        Ketään ei kiinnostaisi lukea kirjaa mitättömyyksistä.


    • Anonyymi

      Ilman testiäkin tiedän olleeni oikeissa ammateissa kuten myös oikeissa töissä.
      Kun joku tuntui vähemmän oikealta niin vaihdoin oikeamman tuntuiseen.

      • Anonyymi

        Testi on pelkkää huuhaata!
        Jos minulle esitetään yhdeksi vaihtoehdoksi pappia, niin jossakin mättää.
        Tietysti monet kokeilevat eri vastauksia muutaman kerran, kunnes saavat itseään tyydyttävän vastauksen.

        Miksi ei testiä käytetä aina jokaisessa työnhakutilanteessa, jos se kerran on muka niin paikkansa pitävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testi on pelkkää huuhaata!
        Jos minulle esitetään yhdeksi vaihtoehdoksi pappia, niin jossakin mättää.
        Tietysti monet kokeilevat eri vastauksia muutaman kerran, kunnes saavat itseään tyydyttävän vastauksen.

        Miksi ei testiä käytetä aina jokaisessa työnhakutilanteessa, jos se kerran on muka niin paikkansa pitävä?

        Niitä käytetäänkin. Itse olen ollut 90-luvulla kahdessa testissä. Ne laitettiin jos haki vähän vaativampaan ja luotettavuutta tarvittavaan paikkaan. Joitakin muistan
        Valehteletko, vastaa arvoasteikolla 0-3, mikä on tärkeintä työssä, viihtyminen, työkaverit, että tekee työn loppuun. Oli eri tehtävien priorisointivaihtoehtoja. Tämän tapaisia oli. Sain työt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä käytetäänkin. Itse olen ollut 90-luvulla kahdessa testissä. Ne laitettiin jos haki vähän vaativampaan ja luotettavuutta tarvittavaan paikkaan. Joitakin muistan
        Valehteletko, vastaa arvoasteikolla 0-3, mikä on tärkeintä työssä, viihtyminen, työkaverit, että tekee työn loppuun. Oli eri tehtävien priorisointivaihtoehtoja. Tämän tapaisia oli. Sain työt.

        Jos työhaastattelussa kysytään:
        Kumpi on tärkeämpi-työ vai palkka-niin kumman valitset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työhaastattelussa kysytään:
        Kumpi on tärkeämpi-työ vai palkka-niin kumman valitset?

        Kun vastaat siihen, että työ, niin se tulkitaan siten, että et arvosta omaa osaamistasi ja tyydyt siihen, mitä sinulle maksetaan.
        Jos taas sanot palkan olevan tärkeämpi, niin silloin et panosta työn laatuun, vaan palkkatunnit ovat tärkeämpiä.


    • Olisin ollut kirjanpitäjä unelma-ammatissani.
      Olen hoitanut järjestön kirjanpitoa joten vähän on kokemusta siitäkin.
      En kyllä oikeasti pitäisi mistään työstä jossa pitää istua paikallaan.
      Monena olen ollut, eniten olen tykännyt hommista joissa voi työskennellä yksin eikä tarvinnut istua paikallaan.

    • Kai siinä jotain satua on ollut.
      Näin Jousimiehenä tuntee aamuisin outoa jännitystä.
      Vessan-pytyllä hiljentyessään alkaa olla varma että näin eivät toiset kykene tekemään.
      Vain minulla on sisälläni jännite, joka ohjaa ja on ohjannut aina oikeaan.
      Tulee ajatelleeksi jopa kuukausittaista eläkettään.
      Pyyhkii tyytyväisenä.
      I did it my way.

      H.

    • Taitaa meitä kirjailijoita, satutätejä ja -setiä olla palsta pullollaan.
      Töitä olen tehnyt, kaikki ei ollut unelmaa, mutta nyt saa levätä.

      • Anonyymi

        Minulle tuli tulokseksi egyptologi.
        Vaihtoehdoiksi annettiin astronautti, apteekkari, ilotalon portsari ja sarjamurhaaja.


    • Anonyymi

      Voi juku! Sairaanhoitaja,lähihoitaja, lääkäri, eläinlääkäri .-

      Olen työskennellyt: Automaalarina , merimiehenä koneessa, hitsaajana ja prosessihoitajana .-

      Gubbe 71

      • Anonyymi

        Paljon onnea!
        Sinä olet koko ikäsi siis työskennellyt ihan väärissä ammateissa.
        Vituttaako...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon onnea!
        Sinä olet koko ikäsi siis työskennellyt ihan väärissä ammateissa.
        Vituttaako...

        Ei v.tuta :) 5 vuotta jo eläkkeellä , ja nyt corona aikaan pyrin karttamaan noita terveyskeskuksia ja sairaaloita :)


    • Anonyymi

      No en testin mukaan ainakaan ollut ...

      Voisit olla tutkija!

      Henkinen ammattisi on tutkija! Olet älykäs ja analyyttinen tyyppi. Tiedonjanosi on inspiroivaa: pyrit jatkuvasti ymmärtämään maailmaa, ihmisiä ja asioita paremmin. Olet kiinnostunut yksityiskohdista, syistä ja seurauksista. Kykenet pitkäjänteiseen työhön ja haluat kehittyä jatkuvasti.



      Muita mahdollisia ammatteja: insinööri, analyytikko, opettaja.

      • Anonyymi

        siis mie Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis mie Pirre

        he he hee...
        me salaiset akentit olemme ujuttaneet kysymysten joukkoon ovelia jekutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis mie Pirre

        Aikoinaan olin testeissä ja olin kuulemma verbaalisesti lahjakas, tiijjä häntä..koskaan en ole yrittänyt kirjoittaa mitään, tai olen yrittänyt, mutku ei se onnistu, liian paljon asiavaihtoehtoja :)
        Yhden lauseen kun kirjoittaaa, pian huomaa ettei se olekaan noin hyvä..jne, kunnes lopetan yrittämisen..turhautuneena :/

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan olin testeissä ja olin kuulemma verbaalisesti lahjakas, tiijjä häntä..koskaan en ole yrittänyt kirjoittaa mitään, tai olen yrittänyt, mutku ei se onnistu, liian paljon asiavaihtoehtoja :)
        Yhden lauseen kun kirjoittaaa, pian huomaa ettei se olekaan noin hyvä..jne, kunnes lopetan yrittämisen..turhautuneena :/

        Pirre

        Niin se just meneekin. Ensin kirjoitetaan luonnos, sitten sitä hiotaan ja muutetaan. Niin kirjailijatkin tekevät. Joitakin osioita kirjoitetaan suoraan korjaamatta, mutta useimmat korjataan.


    • Tällaiset kevyttestit puoltavat paikkansa keskustelun avaajina ja miksei itsetutkiskeluakin voi harrastaa niiden pohjalta. Itselleni ammatinvalinta oli selkeänä mielessä jo lukiossa ja olin sittemmin hyvin ammattiuskollinen, jopa samassa työpaikassa viihdyin yli 20 vuotta. Saattaisin nyt valita samoin uudelleenkin, sillä vapaa-aika on hyvin täydentänyt työtäni, olen tarpeeksi päässyt "toteuttamaan itseäni".

      Tämän testin vastausvaihtoehdot ovat vähäiset, esimerkiksi minulle mieluisinta harrastusta ei ollut ja valitsin vähistä vaihtoehdoista valokuvauksen. Se oli varmaan ratkaisevaa, koska valokuvaajan ammattia minulle suositeltiin.

      Henkinen ammattisi on valokuvaaja! Olet vahvasti visuaalinen ja taiteellinen, luova tyyppi. Olet ihmisläheinen ja hyvä tekemään muiden olon mukavaksi. Innostut erilaisista toimeksiannoista ja vaihtelevista työtehtävistä. Tarkkailet jatkuvasti maailmaa ja näet sen täysin omasta vinkkelistäsi.
      Muita mahdollisia ammatteja: graafinen suunnittelija, art director, taiteilija, puvustaja, suunnittelija.

      Taiteilijan ammattista en ole koskaan haaveillut, vaikka osa noista ominaisuuksista pitääkin paikkansa. Kun vastaan, että arvostan luovuutta ja olen jossain määrin luova, se ei tarkoita, että olisin vahvasti taiteellinen. Havainnointi ja visuaalisen ilmeen huomiointi ei ole vielä täysin oman näkövinkkelin omaamista. Olen toki kotitarpeiksi luova, mielelläni sommittelen kauniita kattauksia ja puutarhaistutuksia, panostan viihtyvyyteen. Lapsena unelma-ammattini oli floristi ja pääsinkin loma-aikoina kukkakauppaan töihin.

      Kirjailijan uraa on monelle suositeltu ja miksikä ei, onhan täällä palstoillakin harjoitusta saanut. Ratkaisevaa on kuitenkin kirjoittamisen palo, sanoma jonka haluaa välittää, tarina joka haluaa tulla esiin. Kuten Demeter sanoi, kielen hiominen ei ole oleellinen prosessi, eikä pedanttisen tarkka oikeakielisyys ole edes tavoite, oman kirjailijanäänen esiintulo on harvinaisempi kyky.

    • Toissa päivänä testin mukaan oikea ammatti olisi ollut tutkija,
      no, pipettiä on tullut käytettyä ja tilastoja tutkin...
      eilisen oikeaksi ammatiksi löytyi valokuvaaja,
      no, linssin läpi mielelläni katselen maailmaa...
      tänään ammatiksi seuloutui puutarhuri,
      no, rakastan kukkia...

    • Anonyymi

      Haluatko kehitysseikkailijaksi Kepaan? Valtio maksaa kaiken verorahoista, vaatmukset sossu tai vastaavat tiedot. Kepa kippasi runsaasti verorahaa Sambiaan, maa on menossa tänään konkurssiin Zambia on brink of defaulting on foreign debt 13 November 2020 Africa

      Kepa kehitysseikkailijoiden palvelukeskus vaati kehitystyöntekijöiltä Sambiaan työpaikkailmoituksissa ruotsin kielen todistusta. Kirjoitin tästä ulkoministeriöön jossa Kepa vastasi että ne ovat virkamiehiä ja surujen suomenruots. mahdollisuudet seikkailuihin taataan tälläkurin. Mitään osaajia kraatareita tms. ei tarvita vaan byro kraatareita lähetetään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      68
      2626
    2. Rippileirillä ahdistelua - jälleen kerran

      Lyhyen ajan sisällä monia tapauksia jotka todistavat, että lapsenne eivät ole turvassa rippileirillä. Leirin yövalvoja
      Luterilaisuus
      83
      1374
    3. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      150
      1284
    4. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      155
      1122
    5. Olen tyytyväinen Tinderiin

      Deittailu on pitkän parisuhteen jälkeen ollut pääosin virkistävää ja kiva sosiaalinen harrastus, josta on saanut seuraa,
      Sinkut
      140
      1062
    6. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      52
      1047
    7. Tunnen intohimoa.

      Jokaiselle naiselle sanon että panisin.
      Ikävä
      177
      1030
    8. Yritän toipua siitä, etten sinua saanut nainen

      Niin oli varmaan tarkoitettu. Oli nähty, että me emme kuulu yhteen ja teiden täytyy kulkea eri suuntaan. Yritän toipua m
      Ikävä
      42
      904
    9. Vaikka olet nainen

      Tunteellinen ja suhtaudut asioihin hyvin syvällisesti ( mikä on hyvä asia). Mutta kai sua nyt joskus huvittaa tämä meid
      Ikävä
      34
      838
    10. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      54
      829
    Aihe