Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Onneton+minäkin+sitten,+kun+en+ole+Steineria+saanut+valheesta+kiinni,+Krisnamurthia+vielä+vähemmän..))
  2. Heh,+toi+oli+hyvä..))
  3. Heh,+minunkin+aurani+on+kuvattu+ja+käsien+chakrat.+Jotakin+mielenkiintoistahan+sieltä+tietenkin+irtosi..))+Luin+tuon++puheena+olevan+kirjan+heti+sen+ilmestyttyä,++mutta+samaan+aikaan+ilmestyi+muutakin+"alan"+kirjallisuutta+ja+tämä+jäi+ehkä+siksi+liian+vähälle+huomiolle.+täytyypä+lukea+uudelleen...Aloittajan+-+ja+aborginaalien+-+kanssa+olen+yhtä+mieltä+siitä,+että+ihmiset+"näkevät"+toisista+ihmisistä+ja+todellisuudesta+enemmän+olemalla+avoimia+.+Länsimaisessa+kulttuurissa+virikkeiden+tulva+vain+on+niin+valtava,+että+avoimena+oleminan+käy+työlääksi..))+Vähävirikkeisessä+ympäristössä+vaistot,+sisäinen+näkeminen,toimivat+paremmin,+kun+niille+on+tilaa.+Siihen+kai+perustuu+erakkoisien+viisaus.Ehkä+myös+vanhuuden+viisaus+?Taas+tuli+taas+puheeksi+tuttu+teema:+negatiivisuus+ja+positiivisuus,+optimismi+ja+pessimismi.+Olen+itse+sanonut,+että+olen+optimisti+pessimistisyydestäni+huolimatta+ja+melkein+ajattelen,+että+jos+ihminen+pitää+tiukasti+yllä+jotakin+käsistystä+itsestään,+hän+on+puolustuskannalla,+itsensä+ja+toisten+suhteen.Eli+jos+hän+esittelee+itsensä+optimistina+hänen+ei+sovi+ilmaista+negatiivisena+pidettyä+asioita/tunteita+itsestään+eikä+myöntää+niitä+edes+itselleen.Sama+pätee+tietysti+pessimistiin.+Jotakin+ihminen+siitäkin+saa:+turvaa,+erottuvuutta,tilaa+?+Kuka+nyt+pessimistin+kanssa+tykkäisi+kaveerata+?+..))Tuntuu,+että+tuo+"hyvän"+ja+"pahan"+välinen+jännite+ja+vastakohtaisuus+vähenee+mitä+vanhemmaksi+tulee.+Mikään+ei+ole+enää+"joko+tai"+vaan+"sekä+että"...
  4. Samansuuntaisesti+ajattelen,+"meikällä+toimii".+Pahat+ajatukset+ovat+työkaluja,+joiden+avulla+päästään+hyvän+luo.Jos+ihan+työkseen+viljelee+pahoja+ajatuksia+toisista+ihmistä,+ollaan+mielestäni+jo+patologian+puolella.+Kyllä+kai+ihmiset+lähtökohtaisesti+suhtautuvat+toisiinsa+myönteisesti,+ainakin+alkuun.+Pahan+ja+pahan+tekemisen+määrittely+onkin+sitten+vaikeampaa+-+sitä+ei+taidettukaan+kysyä..))+Jos+kysyttiin,+täytyy+miettiä+lounasvierailun+jälkeen...