Vuokralainen kiittää

1lesken

Tänään aamusella kun oltiin lenkillä koiran kanssa, nähtiin ihmisiä omakotitalojensa pihoissa, pitkästä aikaa. Eipä ole paljon näkynyt. Ja mitä tekivät. Hiki päässä kolasivat hirveää määrää lunta. Eipä käynyt katteeks. Me koiran kanssa mentiin vuokrakasarmiin missä molemmat asuvat, eri osoitteissa tietty. Pihalla huoltomiehet aurasivat pihaa ja kolasivat oven edustat. Kyllä on helppoa olla köyhä vuokralainen. Huolto pelaa. Ei tarvitse kuin kerran kuukaudessa maksaa vuokransa ja se on siinä. Lesken

26

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä on jo lumi- ja kola-aloitus.
      Älä matki typerästi.

      H.

      • Kaikki-on-keksitty

        Niin. Niin.
        On myös vastattu. Toisessa ketjussa. Kommentoitu. Pyryä.

        """Kyllä pyryttikin ja on pyryttänyt.
        Tällä hetkellä 100% wattinen valopallo taivaalla.
        Kesä lähestyy kuin hiipivä hirmu.
        Etuoikeutettua, että jotkut muut kuin itse, hoitaa lumityöt.
        Tarvitse lähteä kuin valmiiksi auratulle.
        Mökillä asian hoitaa luonto luonnonmukaisin sulatusmenetelmin."""


      • 1lesken

        hunksz
        Täällä ei ole köyhän naisen aloitusta.





        L


      • 1lesken
        Kaikki-on-keksitty kirjoitti:

        Niin. Niin.
        On myös vastattu. Toisessa ketjussa. Kommentoitu. Pyryä.

        """Kyllä pyryttikin ja on pyryttänyt.
        Tällä hetkellä 100% wattinen valopallo taivaalla.
        Kesä lähestyy kuin hiipivä hirmu.
        Etuoikeutettua, että jotkut muut kuin itse, hoitaa lumityöt.
        Tarvitse lähteä kuin valmiiksi auratulle.
        Mökillä asian hoitaa luonto luonnonmukaisin sulatusmenetelmin."""

        Kaikki-on-keksitty:lle
        Kylässä, missä asun, nämä kartanon emännät ja talolliset, halveeraavat vuokra-asunnossa asuvia. Olemme C-luokan kansalaisia, pummeja, loiseläjiä niinkuin täällä yksi nimimerkki kirjoittaa. Ny olin todella mielissäni kun nämä ladyt ja isännät raatoivat lumivallien keskellä. Koirakin ihmetteli kun näki pihoilla liikettä. Lesken


    • Ilon.aiheita

      Ymmärsin aloittajan tarkoittavan kannanottoa vuokralla asumisesta, toissijaisena aiheena oli lumipyry.
      Vuokralla ja omassa asumisessa on puolensa. Itse asun nyt rivarissa, hoidetaan lumitöitäkin osin itse, joten se oon minä joka hikoilen. Se on ihan mukavaa puuhaa kun on aikaa. Mutta kun tulet töistä, on harrastusta ja 21:n jälkeen vielä kolaat, niin ei naurata.
      Muutan palvelutaloon vuokralle, kun en enää jaksa hoitaa sitä 10 neliön puutarhaani ja kolata oven edustoja. En sitä nyt innolla odota (vanhenemista ja jaksamattomuutta), mutta varmaan ihan mukavan elämän saa siitäkin aikaiseksi.
      Hyvä kun olet tyytyväinen omaan oloosi.

      • Miksi piti taas vaihtaa nimmaria?
        Olisit pysynyt leskenä vain.

        H.


      • 1lesken

        hunksz
        Mitään vaihda. Eri älyllä kun kirjoittaa täytyy pistää nummero eteen.



        L


      • 1lesken

        Ilon.aiheita:lle
        Asun vanhustentalossa, rivarissa. Olen talvella tyytyväinen täällä asumiseen. Mutta kun koittaa kevät ja kesä, tyytyväisyys on minimaalista. Tupakoitsijat valtaavat terassit. Ei istuminen terassilla kahvilla, savun keskellä houkuta. Mutta nautitaan talvesta. Lesken


    • Tästä tulee taas lesken lässyti, lässyti.
      Korppiskin varmaan tulee, ja tiinainen.
      Ällöö.

      H.

      • 1lesken

        hunksz
        Etkös ole itsekin vuokralainen ja huilaat himassa ja naputtelet tekstejäsi kun huoltoporukka auraa lumet. Mikä tässä on niin öklöö.


        L


    • No. Onhan se ihan mukavaa, että joku saa iloa siitä, että me raadetaan..))

      Tulin illalla kaupungista. Kävelymatka juna-asemalta kestää tavallisesti 20 minuuttia. Nyt se kesti 40 minuuttia, umpihangessa kahlaten. Kello oli paljon ja olin rättiväsynyt. En jaksanut mennä lumitöihin (puoliso oli kotipaikkakunnallaan) vaikka tiesin, että aamuksi oli luvattu plusasteita.
      Niin että 30 senttiä suojalunta ja vaikka tyytyisi kapeisiin käytäviin, duunia on riittänyt ja riittää yhä...

      Meillähän on täällä kylätalkkari joka jeesaa pientä korvausta vastaan, mutta apua tarvitsevia on paljon. Eikä me olla jonon kärjessä kun ei olla oltu jonossakaan...

      • Ei-läskin

        Sitä saa mitä tilaa.


      • Ei-läskin kirjoitti:

        Sitä saa mitä tilaa.

        ... ja kaikella on hintansa. Omakotiasumisellakin.
        Mutta onhan se kiva jos lumi pysyy maassa ja pääsee hiihtämään.


    • Minä taas käsitin vahingon iloa aloittajan tekstistä. Talollisten siinä naapurustossa halveksivat vuokralla asujia. Noinkohan on?

      • 1lesken

        korppis:lle
        Olin hemmetin vahingoniloinen kun talolliset pienillä säälittävillä kolillaan yrittivät lunta siirtää pihoiltaan. Ja taivaalta tuli sakeana lunta lisää. Missä ovat näiden rikkaiden nirppanokkien traktorit ja kunnon pelit ja vehkeet. Hienoilla mersuilla ajellaan mutta lumen luontiin on satsattu pieni kola. Heko Heko Lesken


    • Kivaaomakotitalossa

      No, omakotitalossa asun, eikä lumisade haittaa ollenkaan. Pysyy kunto kohdallaan, hyötyliikunta on järkevää.

      Itseasiassa olemme ajateleet asua omakotilaossa vielä pitkään, koska se mahdollistaa terveenä pysymisen.

      Sääliksi käy sohvaperunoita kertseissään. Ulkonäkö kertoo asumismuodon. Kertsiläiset ovat kuusikymppisenä valmiita hautaan.

      • No niin.
        Tiinainen...

        H.


      • 1lesken

        Kivaaomakotitalossa:lle
        Mitä tarkoittaa kertseissään? Miten ulkonäöstä voi päätellä missä asuu? Olen kohta 63-vee ja asun rivarissa vuokralla. En ole sohvaperuna ja hautaan menosta ei ole tietoakaan. Olen elämäni kunnossa. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Kivaaomakotitalossa:lle
        Mitä tarkoittaa kertseissään? Miten ulkonäöstä voi päätellä missä asuu? Olen kohta 63-vee ja asun rivarissa vuokralla. En ole sohvaperuna ja hautaan menosta ei ole tietoakaan. Olen elämäni kunnossa. Lesken

        Tiinainen...
        -
        Lopettakaa pelleily.

        H.


      • 1lesken
        hunksz kirjoitti:

        No niin.
        Tiinainen...

        H.

        hunksz:lle
        Nyt kerrot heti onko Kivaaomakotitalossa, seontiina ja tiinainen sama Kirjoittaja

        L


      • 1lesken kirjoitti:

        hunksz:lle
        Nyt kerrot heti onko Kivaaomakotitalossa, seontiina ja tiinainen sama Kirjoittaja

        L

        En usko että naurettavuus merkitsee mitään.
        Saati sen selitteleminen.

        H.


    • Tykkäisin asua vuokralla mutta en saa tätä nykyistä asuntoa kaupaksi, kai menisi jos antaisi puoli ilmaiseksi. Vuokralla asuja voi muuttaa pois jos ei tykkää, ei tarvitse huolehtia remonteista ym.....Käyhän tässäkin talkkari jonka palkka on maksettava vastikkeen muodossa.
      Mökille emme lähde tällä viikolla, nytkin tulee lunta taivaan täydeltä.

      • 1lesken

        mielikki mummo:lle
        Omistajahan ei voi muuttaa, mutta vuokralainen voi. Ainakin sinun logiikallasi. Ilmeisesti et ole selvillä vuokratilanteesta, asunnoista, vuokrien hinnoista ym. Muuta mökillesi asumaan ja myy se rotisko puoleenhintaan jollekkin, ennenkuin joudut luopumaan siitä ilmaiseksi. Ei se vuokralainenkaan voi niin helppeesti vaihtaa asuntoa ja paikkakuntaa. Kehittelen tässä kevään mittaan ideaa, miten naapurin terassIn hoitsut saa häädettyä terassilta polttamasta. Nyt otan järeät aseet käyttöön. Pelaan upporikasta tai rutiköyhää. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        mielikki mummo:lle
        Omistajahan ei voi muuttaa, mutta vuokralainen voi. Ainakin sinun logiikallasi. Ilmeisesti et ole selvillä vuokratilanteesta, asunnoista, vuokrien hinnoista ym. Muuta mökillesi asumaan ja myy se rotisko puoleenhintaan jollekkin, ennenkuin joudut luopumaan siitä ilmaiseksi. Ei se vuokralainenkaan voi niin helppeesti vaihtaa asuntoa ja paikkakuntaa. Kehittelen tässä kevään mittaan ideaa, miten naapurin terassIn hoitsut saa häädettyä terassilta polttamasta. Nyt otan järeät aseet käyttöön. Pelaan upporikasta tai rutiköyhää. Lesken

        Kauppa-ketjun myymälän vuokraaja jää usein keijumaiseen vaikutelmaan.
        Ilman minua ei paljoa ole.
        Ei voi olla.
        -
        Rahan loppumisen myötä totuus alkaa valjeta.

        H.


      • 1lesken kirjoitti:

        mielikki mummo:lle
        Omistajahan ei voi muuttaa, mutta vuokralainen voi. Ainakin sinun logiikallasi. Ilmeisesti et ole selvillä vuokratilanteesta, asunnoista, vuokrien hinnoista ym. Muuta mökillesi asumaan ja myy se rotisko puoleenhintaan jollekkin, ennenkuin joudut luopumaan siitä ilmaiseksi. Ei se vuokralainenkaan voi niin helppeesti vaihtaa asuntoa ja paikkakuntaa. Kehittelen tässä kevään mittaan ideaa, miten naapurin terassIn hoitsut saa häädettyä terassilta polttamasta. Nyt otan järeät aseet käyttöön. Pelaan upporikasta tai rutiköyhää. Lesken

        Meilläpäin on paljon tyhjiä vuokra-asuntoja, olisi ihan valittavaksi asti. Vaihtelua on asunnoissa, joissakin taloissa asuu rauhattomampaa väkeä mutta varsinkin keskustan vuokra-asunnot on ok. Yksityiseltä kannattaa vuokrata kun kaupungin asuntojen vuokrat ovat paljon korkeammat, siksi asuntoja on paljon tyhjillään.
        Ei tässä "rötiskössä" mitään hätää ole ollessa, liian iso kämppä vain on, muuten on siisti taloyhtiö ja asukkaat ihan mukavia vaikka en kaikkia edes tunne. Jos rahallisesti ajattelee niin tämän ison asunnon vastike on kuitenkin pienempi kuin yksiön vuokra.
        En voisi olla ympäri vuoden mökissä korven keskellä vaikka omasta rauhasta tykkäänkin. Kun tulee ikää ei siellä muutenkaan pärjäisi.


    • Kohta alkaa HOUSE.
      H ilman huumeita.
      -
      Ohjelmaa seuratessa voi itkeä vammaisuudesta.
      Katkeroitua kuolleitten puolesta.
      Järkevää vai ei?
      Kokeilkaa edes.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      170
      3400
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1595
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe