Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
tiinalr59@+Saitkin+jo+vastauksen+korppikselta.+Minulle+oli+uutta+että+glukosamiinista+saa+noin+vahvan+version.+Itse+otan+sitä+napin+päivässä,+750+mg+näyttää+olevan+vahvuus.+Satunnaisesti+olen+käyttänyt+tuota+hainrusto/vihersimpukkavalimistetta.+Minusta+ne+jotenkin+pehmentävät+kivun+tuntemusta.+
Jostakin+lääkärihaastettelusta+kuulin,+että+glukosamiinikaan+ei+auta+kaikkia.+
Siksi+kai+luontaislääkkeitäkin+kokeillaan.+Puoliso+käyttä+joskus+Nivelteho-nimistä+valmistetta,+joka+oli+aika+kallista,+eikä+kai+eronnut+tehokkuudeltaan+muista.
12.12.2016 15:44
Kiitos+noista+inkivääriresepteistä.+Olen+unohtanut+inkiväärin+käytön,+kun+on+noita+glukosamiinivalmisteita,+joskus+hainrustovihersimpukkakapseleita+ja+jokin+Norvitalin+valmiste.+Vuorotellen+olen+kokeillut.
Minulla+ei+tiettävästi+-+tai+pitäisikö+sanoa+haittaavasti+-+ole+nivelrikkoa+muualla+kuin+sormissa.+Niiden+kanssa+pärjää+kun+ei+rasita/kuormita+liikaa...+
Ihminen+kuluu,+ei+sille+kai+oikein+mitään+voi.
11.12.2016 10:29
Niinpä+tuo+taitaa+vähän+mennä,+"tiedossa".++Reilun+vaihtokaupan+henkeen,+jossa+kaikki+voittavat...
11.12.2016 10:23
Lautapeliehdotus+olisi+minullakin:+Afrikan+tähti+(klassikko,+jota+on+pelattu+kohta+puoli+vuosisataa).+Siinä+on+mukana+jännitystä+pikkumiehelle.
Tuo+mainittu+fortuna+on+myös+klassikko.+Laskutaito+olisi+tietysti+siinä+hyväksi,+mutta+äkkiä+lapset+oppivat.+mitä+"reikiä"+kannattaa+tavoitella.
Meidän+pikkuneiti+ihastui+kaksivuotiaana+fortunaan+niin,+että+tiettävästi+nielaisi+yhden+kuulan,+kun+sitä+ei+pelin+jälkeen+mistään+löytynyt.+Luuli+kai+sitä+karkiksi.
Lääkärit+eivät+kuulemma+tällaisia+asioita++noteeraa+ollenkaan.+Pyöreä+sulamaton+vierasesine+tulee+muun+tavaran+ohessa+suolistosta+pois.+Ilmeisesti+näin,+kun+perästä+ei+ole+mitään+kuulunut.+Siis+perästä+päin..))
Meidän+lapsenlapset+tykkäävät+myös+pöytämallisesta+minigolf-pelistä.+En+tiedä+onko+sitä+enää+markkinoilla.+Se+taitaa+olla+jo+kolmisenkymmentävuotta+vanha...
Pöytämallinen+jääkiekkopeli+on+myös+suosittu.+Sitä+näyttävät+pelaavan+meidän+maahanmuuttajatkin+vastaanottokeskuksissa...
11.12.2016 09:59
Ehkä+näin.+Mutta+jospa+ne+siksi+muistaakin+kun+ovat+harvinaisia...
Vaikka+onhan+niistä+säälipisteiden+keruustakin+silloin+tällöin+muistutettu..))
09.12.2016 21:06
Hunksin+kanssa+samaa+mieltä.+Turha+sinunkaan+olisi+lähteä+baanalle+hurmaamaan,+kun+se+onnistuu+täälläkin..))
Ja+miksi+lähteä+rallikisoihin,+kun+parhaat+paikat+löytyy+kotisohvalta.+Kuka+sitä+bensankatkua+kaipaa+?...))
09.12.2016 19:04
Samoin+ajattelen+k/k.+Ei+minun+maailmankuvani+täällä+ole+kaventunut,+rikastunut+pikemminkin.+Ja+tuo+tasavertaisuus+on+minunkin+mieleeni.+Siis+siinä+mielessä,+ettei+täällä+ole+valmiita+asetelmia,+ellei+niitä+itse+omassa+päässään+luo.
Ja+ilman+palstaa+olisi+jäänyt+monta+tuttavuutta+syntymättä,+monta+hauskaa+hetkeä+elämättä.++Sinulle+vielä+erityiskiitos+arvokkaasta+tuesta+jonka+sain+kun+oli+vaikeata.+Samoin+muille+palstaystäville,++jotka+ovat+ottaneet+osaa+elämänvaiheisiini.+Kyllä+täältä+löytyy+tukea+ja+ymmärrystä,+empatiaakin,+vaikka+joskus+on+toisin+väitetty.
09.12.2016 18:58
Et+taida+aloittaja+olla+ainoa,+jolla+on+tarve+erottaa+"some"+ja+"live"+toisistaan.
Aika+moni+harvoin+täällä+käyvä+painottaa+noiden+eroa+ja+tietysti+arvottaa+sen+elävän+elämän+"oikeammaksi".
Minulle+ne+ovat+jokseenkin+samanarvoiset.+Ujona+en+itseäni+pidä+ja+elävässä+elämässä+on+kontakteja+riittävästi.+Monet+ystävät+ja+tutut+vain+asuvat+kaukana,+ovat+työssä,+kiinni+lastenlastenhoidossa+tai+sitten+niin+aktiivisia,+että+tapaamisen+järjestäminen+on+joskus+tosi+työlästä.+Jutustelu+täällä+on+helppoa.+Ei+tarvitse+nähdä+vaivaa:+ei+lähteä+minnekään,+ei+siivota,+eikä+varustautua+muutenkaan.+Häipyäkin+voi+numeroa+tekemättä+jos+niin+tahtoo.+Vapaus+ja+keveys.+Eivätkös+ne+ole+jotakin+?
Viihtymisen+edellytys+ovat+tietenkin+toiset+kirjoittajat:+mielenkiintoisia+ihmisiä,+hyviä+kirjoittajia.+Mitäpä+sitä+muuta+seuraltaan+voi+odottaa+?+Monet+ovat+jo+vuosien+takaisia+tuttuja,+joiden+elämää+tahtookin+seurata.+
Vaikka+olen+kirjoittanut+aika+paljon,+en+ole+joutunut+tulilinjalle+samalla+tavalla+kuin+jotkut+täällä.+Se+ei+tunnu+sivulliseltakaan+kivalta,+mutta+minkä+sitä+kenellekään+voi+?+
Enemmän+kuin+tuo,+mikä+täällä+kirjoittajia+pitää,+minua+kiinnostaisi+tietää,+mistä+syystä+täältä+lähdetään.+Minulla+on+heti+mielessä+muutama+kiva+kirjoittaja,+joka+on+(tiettävästi)+jättänyt+palstan.+Jotkut+ovat+tietysti+kurkanneet+ja+lähteneet+heti,+mutta+on+niitäkin,+jotka+ovat+kirjoittaneet+pitkään+ja+poistuneet.+Heidänkään+peräänsä+ei+kuulemma+pitäisi+haikailla,+mutta+haikailen+silti..))+Toki+uudet+kirjoittajat+tuovat+aina+uutta+palstalle,+mutta+ainakin+itseltäni+vie+aikaa+ennenkuin+heistä+tule+tuttuja+ja+"seurailtavia"...
09.12.2016 16:43
Niin,+"JokuVoiTykätäMinäEN"+.+Ehkä+monet+vierastavat+tuollaista+"lahjaa".+Vähän+kuin+ilmaisisi+toiselle+että+sinulle+en+anna+mitään,+annan+köyhemmille..)).+Jos+itse+olen+antanut+-+tai+minulle+on+annettu+-+tuollainen+lahja+siitä+on+jotenkin+sovittu+etukäteen+tai+ainakin+tiedetään+saajan+suhtautuvan+myönteisesti+asiaan...+Muuten+lahja+on+minustakin+vähän+tahditon.
09.12.2016 12:13
Kova+tarina,eppu2.+Ja+vahva+perimä+ilmeisesti.+Joskus+tuntuu,+että+ihmisen+itsemääräämisoikeutta+kunnioitetaan+liikaa.+Ovatkohan+narkomaaniäidit+synnyttäneet+yhtään+elinkelpoista+lasta+?+Ja+pakkosterilointiin+ei+tahdota+mennä.
Toinen+kummajainen+on+minustakin+tuo+talvi.van+mainitsema+tietosuoja.
Monet+mielenterveyskuntoutujien+omaiset+kärsivät+tästä.+Kun+potilas+kieltää+tietojen+luovuttamisen+heille.+Eivät+pysty+osallistumaan+vaikka+tahtoisivat.
Matalan+kynnyksen+paikkoja+on+ainakin+pääkaupunkiseudulla,+mutta+ei+varmastikaan+liikaa...
08.12.2016 23:17
Ei+se+nyt+aina+tarvitse+olla+oman+hyveellisyyden+esittelyä,+"nikittömänäKerronTääl".+Voihan+asian+tuoda+esille+yhtenä+vaihtoehtona,+kun+niitä+kyseltiin...
08.12.2016 21:47
"Älä+ala+hurskastelemaan,+se+vuohi+tai+koulupuku+voi+jäädä+saajalta+saamatta+kun+avustusorganisaatio+lunastaa+päältä+omansa."+epäilee+korppis.
Mahdollisesti.+Mutta+täytyyhän+avustustyöntekijänkin+elää..)).+Ja+aina+sieltä+joku+murunen+tippuu+osattomallekin.+Näinhän+markkinatalouden+kannattajat+vakuuttavat.
Ja+kaikella+on+hintansa.+Hyvällä+mielelläkin.+Ja+kun+pääsee+vielä+vähän+esittelemään+hyveellisyyttään+niin+kyllä+se+tästä..))
08.12.2016 14:24
"Mutta+jos+jälkipolvemme+ovat+kasvattaneet+murhaajia,+raiskareita,+ryöväreitä,+psykopaatteja,+mielenterveysongelmaisia,+tunnekylmiä+välinpitämättömiä+ihmisiä...+Niin+ei+vanhemman+ikäpolven+tule+tuntea+syyllisyyttä."+kirjoittaa+aloittaja.
Mutta+kun+sanotaan,+että+isien+pahat+teot+siirtyvät+lapsille+kolmanteen+ja+neljänteen+polveen+?+Ja+saman+on+tiede+todistanut:+geeniperimä++sisältää+valmiudet+sekä+hyvään,+että+pahaan,+mikä+sitten+toteutuu+kenenkin+kohdalla+on+monesta+ulkoisestakin+tekijästä+kiinni.++Näin+olen+ymmärtänyt.
Meille+opetetaan,+että+ketään+ei+saisi+syyllistää+vaan+kaikkia+tulee+ymmärtää.+
Joskus+ihmistä+pitäisi+kuitenkin+suojella+häneltä+itseltään,+siksi,+ettei+hän+tekisi+pahaa+muille.+Tähän+meidän+virkakoneistomme+ei+koskaan+täysin+pysty.+Avun+tarvitsija/hakija+ei+välttämättä+apua+saa,+vaikka+toisin+vakuutetaan.
Mitä+siitä+seuraa+on+minusta+jollakin+tavoin+yhteinen+onnettomuus+ja+jos+syyllisiä+haetaan,+syyllisyyskin+on+yhteinen.
Rangaistus+tietenkin+langetaan+sille,+joka+lakia+rikkoi+ja+kuten+toiset+kirjoittajat+totesivat,+tekijä+saa+varmasti+rangaistuksensa+monessa+muodossa"+rikollisten+korkeakoulussa"+vankilassa,++tai+vankimielisairaalassa.
,
08.12.2016 14:04
Ai+millaisia+joululahjoja+?+Kirjoja+tietysti,+(joita+kukaan+ei+lue..))+...
Hyvinvointipalvelut+olisivat+tietysti+kivoja+,+mutta+käytäntö+on+osoittanut,+että+niiden+saajalle+tuottaa+joskus+vaikeuksia+käyttää+niitä;+aikatauluongelmia,+huono+tavoitettavuus,+elleivät+ole+ihan+nurkalla+vaan+lahjoittajan+lähellä+jne...+
Villasukat+ovat+minusta+klassinen+mummolahja.+En+kudo,+vaan+ostan+myyjäisistä.
Itse+teen+kukka-asetelmia:+ostan+kukan,+haen+tillbehöörit+metsästä,+ruukut/korit+kierrätyksestä.+Lisäksi+leivon+taatelikakkuja.+Joskus+olen+valmistanut+sinkkumiehille+joululaatikoita,+nyt+en,+kun+en+valmista+itsellemmekään.
Parille+meitäkin+vanhemmalle+(!)+menee+pieni+konjakkipullo.
Jokunen+vuosi+sitten+hankimme++lahjat+Kirkon+ulkomaanavun+myymälästä,+nyt+on+Amnesty+kaupannut+omia+tuotteitaan.+Katsotaan+nyt+tuonnempana...
Eli+kyllä+sitä+vähän+täytyy+hurskastella+joulun+kunniaksi..))
Joskus+olemme+itsekin+saaneet/antaneet+lahjaksi+vuohen+tai+koulutarvikkeita...
Jos+antamisen+iloa+hakee,+saan+sitä+kyllä+enemmän+antamalla++kaukaisille+kuin+antamalla+niille,+joilla+on+kaikkea...
08.12.2016 12:52
Huilaamista+kai+kirjoittelu+minullekin+on,+korppis,+mutta+kun+aina+ei+ehtisi+huilata..))
Ja+kun+oma+laatuni+on+kelaamiseen+taipuvainen,+osallistuminen+vie+ehkä+enemmän+aikaa+minulta+kuin+sellaisilta,+jotka+kirjoittelevat+spontaanimmin+tai+osaavat/tahtovat+rupatella...
Minä+en+koskaan+lukenut+tuota+juttua+79-vuotiaasta+isästä.+Jos+olisin+lukenut,+olisin+varmasti++paheksunut+ankarasti..))+Olen+itse+vanhojen+vanhempien+lapsi+-+että+traumaa+on+kannettu...
30.11.2016 21:57
Jaa,+korppis.+Minulla+taitaa+kohta+alkaa+lähtölaskenta+koko+palstalta.+Kun+vauvoja+pukkaa+"koko+ajan"+ja+jollakin+tavoin+tahtoisi+heidän+elämässään+olla+läsnä.+Yllättäen+ovat+myös+live-aktiviteetit+lisääntyneet...
70+++ei+sillä+tavalla+kiehdo,+että+tutut+ovat+täällä+ja+meno+on+ollut+mieleeni.+Ajaa+nyt+itsensä++uuteen+kuvioon+ja+muistat+kai+sen+"vastaanoton",+minkä+siellä+itse+sait+?
No.+Ajat+muuttuvat+ja+niin+kai+mekin.
Sinä+varmasti+vedät+väkeä+mukaasi+ja+äkkiä+ynnäten+teitä+saattaa+olla+useitakin+ensi+vuonna,+jotka+ylittävät+tämän+maagisen+rajan.+++Mutta+"den+dagen+den+sorgen"...
30.11.2016 16:48
"Miten+voi+kirjoittaa+ylipäätään+asiaa,+jos+pitää+varoa+kommentin+vastaanottajan+kiukkuista+reaktiota?+"
Hyvä+kysymys,+korppis.+Jospa+se+onnistuu+sillä,+että+"kirjoittaa+ympäripyöreitä+seliselijuttuja,+jotka+eivät+loukkaa+ketään"+-+kuten+toinen+kirjoittaja+on+minun+kirjoituksiani+kuvannut..))
No.+Jos+kaikki+tekisivät+niin,+täällä+olisi+aika+tylsää+-+ainakin+useimmille.+Kai+ihmiset+tahtovat+välillä+kunnon+matsia+saadakseen+katsomoonkin+jotain+eloa.+
Silti+olen+sitä+mieltä,+että+toisen+persoona+pitäisi+jättää+rauhaan.+Olisiko+siitä+kuuluisasta+sinä-viestin+vaihtamisesta+minä-viestiin+apua+?+Siis+jos+nyt+apua+tarvitaan.
Mutta+tottahan+sekin+on,+ettei+näin+kirjavassa+joukossa+pysty+sanomaan+oikein+mitään+sellaista,+mikä+ei+jotakuta+loukkaisi.+
En+oikein+tahdo+käydä+analysoimaan+henkilöä,+joka+täällä+tahtonsa+ilmaisee+-+siis+sen,+että+toinen+ei+"menisi+henkilökohtaisuuksiin"+kun+jokaisella+pitäisi+kuitenkin+olla+oikeus+suojella+henkilöään,+varjella+reviiriään.
Niin,+että+taitaa+olla+ratkaisematon+yhtälö+tämä.+Olen+itse+ehtinyt+olla+niin+vähän+palstalla+tätä+nykyä,+etten+ole+selvillä+mistään+isommista+skaboista,+mutta+eikös+niiistä+aina+ole+selvitty+?
30.11.2016 15:41
Uskonko+vai+enkö+?+Aika+näyttää.+
Minusta+Sipilän+valinta+pääministeriksi+oli+virhe.+Ilmeisesti+sille+paikalle+haluttiin+ryvettymätön,+talouselämän+taitaja+ja+-tuntija.+Politiikkona+hän+on+ollut+äärimmäisen++häilyvä+ja+taitamaton+eikä+aikaansaannoksista++kannata+juuri+puhua.
Pyrkimykset+osoittaa+omaa+nuhteettomuuttaan+ovat+lähinnä+koomisia.+Kuten+toinen+kirjoittaja+totesi:+aikamies+joutuu+kyselemään+tekemisiään+oikeusoppineilta.+Median+kovistelu+osoittaa+myös+pelisilmän+puuttumista.
Tottumattomana+hän+ei+ole+tajunnut+sitäkään,+että+hän+on+erityistarkkailussa,+suurennuslasin+alla+kaiken+aikaa+ja+valpas+media+nostaa+kyllä+esille+pienemmätkin+rikkeet.+
Itse+asiassa+uskon+hänen+selityksiinsä,+mutta+hänen+olisi+pitänyt+osata+toimia+niin,+ettei+selitettävää+tule.
30.11.2016 13:48
Kiitos+puolenpidosta,+Ei-ap,+se+lämmittää+aina+mieltä.
Iva+ja+pilkka+käyvät+aina+lopulta+ivaajan+omaan+nilkkaan.+Jospa+hunksikin+vielä+alkaa+nilkuttamaan,+vaikka+pahaa+pelkään..))
30.11.2016 13:07
Hieno+kirjoitus,+reppuriika.+Vähän+samalla+tavalla+olen+itse+tulkinnut+maallistuneet+joulunvietot.+Ihminen+on+keskiössä,+ei+mikään+häntä+suurempi.+Ja+kaikkivaltiaan+ihmisen+paisutteluun+on+valjastettu+koko+kaupallinen+maailma.+
Kristillinen+traditio+on+henkitoreissaan,+lähinnä+vähättelyn+ja+pilkan+kohde.+Pidän+sitä+valitettavana,+koska+mitään+yhtä+väkevää+ja+kantavaa+ideaa+ei+ole+saatu+tilalle.++
Ihminen+on+omillaan+ja+eksyksissä+-+tai+sitten+kylmän+tiedeuskon+tai+hapuilevan+humanisimin+varassa.+Ehkä+näin+kuuluu+ollakin.+Jokin+tie+on+kuljettava+loppuun+ennenkuin+nähdään,+että+"Good+is+one,+ways+are+many",+Jumalan+luokse+tullaan+eri+polkuja+(vapaa+suomennos)...
30.11.2016 12:03
333 / 342