Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7547

1. Heh, Paloma. "Virkistyä" ei tietenkään ollut erityisen osuva sanavalinta..)) Kyllä minä vain jotenkin kohennun, kun joku osaa minua paremmin ilmaista sellaista, mistä olen itsekin pitkälti samaan mieltä.
    "Rasistinen ajattelu, asenteet ja arvot johtavat aina rakenteelliseen rasismiin", kirjoitat. Vai onko asia päinvastoin ? Sen suuntaisesti puhui ainakin uutisissa haasteltu tutkija.

Oli miten oli. Näyttää kuitenkin siltä, että jokainen puolue joutuu sanoutumaan irti rasismista, mikä mielestäni tarkoittaa sitä, ettei ylilyöntejä sallita - siis kansanedustajilta eikä muiltakaan virkamiehiltä. Ajatuksia ja arvoja tuskin kukaan pystyy kontrolloimaan, niihin puuttuminen taitaa sekin johtaa tietynlaiseen rasismiin, kuten tämäkin keskustelu osoittaa.
    Mielestäni kumpikaan, ei Jussi Halla-aho eikä Riikka Purra ole nykyisessä asemassaan "antanut henkilökohtaisten ennakkoluulojensa ja mieltymystensä vaikuttaa siihen miten he työnsä hoitavat". Samaa ei välttämättä voi sanoa heidän kriitikoistaan, mielestäni.