Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Ennenkuin kriitikot nyt ehtivät tulla paikalle ja puuttua asiaan, tarkennan, että minun arvomaailmassani duunarit eivät ole luusereita. Sellaisen tulkinnnan tekstistä voi tehdä, kun en millään jaksa enkä osaakaan sovitella sanojani niin, ettei niitä voisi tulkita toisin kuin tarkoitin.
  2. Minusta nimitykset eivät ole olennaisia, Anot 12.40 ja 13.00, vaan niiden käyttäjä ja hänen asenteensa muihin kirjoittajiin, hänen yleinen palstakäyttäytymisensä.
    Se on myös asia, jolle on melkein mahdotonta tehdä mitään. Voi pyytää ylläpitoa poistaman sääntöjen vastaisen viestin, mutta käsittääkseni kukaan meistä ei pysty bannaamaan ketään, karkottamaan palstalta.
    Tuo samojen asioiden jauhaminen, josta usein moititaan, voi mielestäni myös johtua siitä,
    että katsoo tulleensa väärin kohdelluksi jonkun kirjoittajan taholta, ja ellei hän muuta käytöstään, asia hiertää edelleen, se ei unohdu. Niinkuin kiusattu ei unohda kiusaajaansa.

    Ano 13.09 kysyi, miksi ulkopuolisten pitäisi ryhtyä erotuomariksi tilanteissa, joihin ei itse ole osallinen. Hyvä kysymys. Joskus vain käy niin, että maalituksen kohde joutuu osalliseksi jos häntä tai hänen läheisiään pilkataan tai hänesta/heistä kerrotaan väärää tietoa. Siinähän ei auta, vaikka itse kertoisi oman näkemyksensä (kuten Kristiina) tässä ketjussa. Tulee silti riidan osapuoleksi ja leimatuksi. "Missä demeter, siellä riitaa" sain itsekin kuulla, kun yritin puolustautua stalkkaajaani vastaan. Tosin omalla kohdallani sain runsaasti puolustajia ja stalkkaaminenkin väheni, vaihtoi kohdetta/kohteita.
    Koen myös, enkä taida olla ainoa, joka katsoo joidenkin kirjoittajien, Anojen tai rekattujen, tyylin vaikuttavan ikävästi yleiseen ilmapiiriin ja katsoo siksi jonkinlaiseksi velvollisuudekseen ilmaista kantansa.
  3. Näin sanotaan, Ano 00.08. Mutta kun se rajanveto hyvän ja pahan välillä on ihmismielelle aika vaikeata väliilä. Voi kuvitella tekevänsä hyvää, mutta tekeekin pahaa, pitkän päälle.

    Ainakin itse olen katsonut viisaammaksi tuon, minkä sanoin: luottamuksen minua isompaan voimaan. Johdatukseksi kai sitä voisi myös kutsua, jos "sisäinen johdattaja", intuitio eivät kuulosta tutulta.
    Sen verran olen itsekin ymmärtänyt, että Jumalaa ei sovi syyttää siitä, mitä ihminen/ihmiset ovat tehneet...