Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ennenkuin kriitikot nyt ehtivät tulla paikalle ja puuttua asiaan, tarkennan, että minun arvomaailmassani duunarit eivät ole luusereita. Sellaisen tulkinnnan tekstistä voi tehdä, kun en millään jaksa enkä osaakaan sovitella sanojani niin, ettei niitä voisi tulkita toisin kuin tarkoitin.
28.09.2022 19:28
Kiitos taas puolenpidosta, Anot. Aloin jo miettiä ovatko kaikki samanhenkiset kirjoittajat kadonneet, kun vain kriitikot vastasivat kirjoitukseeni.
Ei siihen tietysti vastata tarvitse, mutta onhan vastaus aina kiva saada, ettei tarvitse luulla olevansa yksin oikeassa..))
Varmuuden vuoksi: tuo viimeinen yritti olla huumoria, lähde: Kari Suomalainen.
28.09.2022 18:58
Anteeksi, vastaus kysymys meni väärään osoitteeseen, Anolle 16.20 oli tarkoitettu.
28.09.2022 18:39
Olen aikaisemmin pyytänyt tarkennusta, Ano 16,42, tuolle rasisti-leimalle. Sitä ei ole tullut, joten jospa näkisit nyt sen vaivan, että vastaisit. Yritin vastaukessani selvittää, miksi asiat eivät unohdu, mutta vaikuttaa siltä, että kriitikot eivät edes lue tekstiä, johon vastaavat.
28.09.2022 16:53
Kerrohan Ano, 16.06, koska olen viimeksi asian ottanut puheeksi ? Mitä tarkoitat eteenpäin pääsemisellä ? Että kirjoittaisin sinun mielestäsi tekstiä, niinkö ?
28.09.2022 16:50
Et voi olla tosissasi, Ano 13.28/27.9. "Toistuvat ylösotot" on käsittääkseni tehty"yleisön pyynnöstä", eikä minkäänlaisena "piiloverhottuna vasemmistopolitiikkana".
Jos noin koet, etkä vain kirjoita päteäksesi, otan osaa.
SkillaN nimenomaan toivoi, ettei politiikkaa tuoda nojatuoliin, eikä hän itse sitä sinne tuonut, avoimena ihmisenä kyllä kertoi oman ideologiansa sitä kuitenkaan alleviivaamatta. Se näköjään riitti nälvimisen aiheeksi.
28.09.2022 14:21
Minusta nimitykset eivät ole olennaisia, Anot 12.40 ja 13.00, vaan niiden käyttäjä ja hänen asenteensa muihin kirjoittajiin, hänen yleinen palstakäyttäytymisensä.
Se on myös asia, jolle on melkein mahdotonta tehdä mitään. Voi pyytää ylläpitoa poistaman sääntöjen vastaisen viestin, mutta käsittääkseni kukaan meistä ei pysty bannaamaan ketään, karkottamaan palstalta.
Tuo samojen asioiden jauhaminen, josta usein moititaan, voi mielestäni myös johtua siitä,
että katsoo tulleensa väärin kohdelluksi jonkun kirjoittajan taholta, ja ellei hän muuta käytöstään, asia hiertää edelleen, se ei unohdu. Niinkuin kiusattu ei unohda kiusaajaansa.
Ano 13.09 kysyi, miksi ulkopuolisten pitäisi ryhtyä erotuomariksi tilanteissa, joihin ei itse ole osallinen. Hyvä kysymys. Joskus vain käy niin, että maalituksen kohde joutuu osalliseksi jos häntä tai hänen läheisiään pilkataan tai hänesta/heistä kerrotaan väärää tietoa. Siinähän ei auta, vaikka itse kertoisi oman näkemyksensä (kuten Kristiina) tässä ketjussa. Tulee silti riidan osapuoleksi ja leimatuksi. "Missä demeter, siellä riitaa" sain itsekin kuulla, kun yritin puolustautua stalkkaajaani vastaan. Tosin omalla kohdallani sain runsaasti puolustajia ja stalkkaaminenkin väheni, vaihtoi kohdetta/kohteita.
Koen myös, enkä taida olla ainoa, joka katsoo joidenkin kirjoittajien, Anojen tai rekattujen, tyylin vaikuttavan ikävästi yleiseen ilmapiiriin ja katsoo siksi jonkinlaiseksi velvollisuudekseen ilmaista kantansa.
28.09.2022 13:47
Toivottavasti saamme myös jatkossa raportteja ruotsinsuomalaisesta kulttuuri- ja kirjallisuusmaailmasta. Onhan se aika tavatonta, ellei ketään kiinnosta, miten omat maamiehet Ruotsissa rakentavat- ja pitävät yllä omaa kulttuuriaan.
Nämä muutamat täällä tunnetut ruotsinsuomalaiset kirjailijat ovat toki tehneet hyvää työtä, mutta ehkä sittenkin kuvanneet kirjoissaan vain yhtä yhteiskuntaluokkaa, duunareita, luusereita pikemminkin kuin pärjääviä, menestyneitä.
28.09.2022 11:51
Ai kiitos, Ano 11.18. Tuntuu, että listani ei ollenkaan lyhene, kasvaa vain. Sain kuitenkin "lennosta" tilaamani Merja Mäen "Ennen lintuja". "Joku" suositteli täällä..))
Best seller, toivottavasti ehdin lukea, lainausaika vain kaksi viikkoa !
Nuoren kirjailijan (s. 1983) evakkoteos. En tuntenut kirjailijaa, ajattelin hänen esikoisteoksekseen, mutta hän onkin kirjoittanut paljon.
Aina jaksan ihailla näitä kirjailijoita ja sitä suurta työmäärää, minkä uskottavan ja kiinnostavan kirjan kirjoittaminen vaatii. Tosikkona tykkään näistä kirjoista, "jotka voisivat olla totta"...))
27.09.2022 13:57
Voi että ! Kiitos neuvosta, Ano 17.44. Mulle täytyy kyllä rautalangasta vääntää kaikki digimaailman käytännöt. Pysyvätkö sittenkään tallessa ? Katsotaan..))
26.09.2022 18:07
Ehkä minäkin kannan korteni kekoon, ihan perinteisesti omalla nimmarilla..))
Meidän kirjapiirin yhdeksi kirjaksi oli valittu Stella Vuoman kirja: Suoraan sydämeen, nyrkkeilijä Sonia Grönroosin tarina.
Itse olen senverran vanhakantainen, etten oikei syty näistä niorten ihmisten elämäkeroista, mutta tämä tarina veti kyllä imuunsa ja piti otteessaan loppuun saakka, 240 sivua, kuvitustakin oli jonkin verran.
Grönroos on hyttyssarjan (alle 50 kg) nyrkkeilijä ja ehkä siksi jäänyt tuntemattomaksi vaikka on menestynyt hyvin maailmallakin.
Nyrkkeily lajina ei meitä, kirjapiiriläisiä, kiinnostanut, mutta tarina saattoi hyvin koskea mitä tahansa huippu-urheilua: sitä ehdotonta antautumista, intohimoa ja uskomattomia uhrauksia mitä urheilija joutuu huipulle pyrkiessään kohtaamaan pelkästään talouteen ja omaan terveyteen liittyen.
Kirja oli paitsi kasvutarina myös sankaritarina. Soniaa ja hänen veljeään Marua palloteltiin erovanhempien lapsena vuoroin Norjassa, Algeriassa ja Ranskassa. Isä- ja äitipuolet vaihtuivat ja ihmetellä täytyi, että lapset yleensä pysyivät koossa - ainakin kirjasta päätellen - ja löysivät urheilusta elämänsisällön ja ammatit.
Kirjailija, Stella Vuoma, on oululainen kustannustoimittaja, kirjoittamisen ohjaaja ja tietokirjailija. Paljon työtä oli joutunut tekemään tämän kirjan taustatutkimuksissa ja työ tekijäänsä kiittää. Lukemisen arvoinen kirja.
26.09.2022 17:58
Mulle ei ole (helppoa seurata). Ehkä olen se "yksi ainoa"..))
26.09.2022 17:17
Saamasi pitää, Ano 14.03. Löytyy ketjusta "Kun väki vähenee niin pidot paranee",
17.9. klo 8.28..))
"Sanokaa suoraan, anot, eikö olekin nyt hyvä mieli!
Myöntäkää vihdoin: ME VOITETTIIN!
Nim. ulosheitetty "
Muitakin vastaavia ilotteluja on nähty, mutta en nyt jaksa niitä kaivella, enkä itse tahdo olla mukana tuota vastakkainasettelua vahvistamassa.
Tyypillistä vastakkainasettelulle on mielestäni tuo kollektiivinen muoto "Anot". "rekatut" ja sehän nyt tuntuu olevan läsnä myös tämänkertaisessa sananvaihdossa, Anojen "ylistyskuvauksissa"..))
Monista kuvauksista olen kyllä yhtä mieltä, hyvä te ! Oliko tämä tunnustus "teeskentelyä" vai "manipulointia".. ?)
No. Ainakin se osoitti teidän voimanne, te VOITITTE, me olemme nyt niitä "ulosheitettyjä"...
demeter1
26.09.2022 14:44
Joukko Anonyymejä - en millään jaksa uskoa, että kaikki Anot olisivat juonessa mukana - ilmaisi jo voitonriemuaan palstan valloittamisesta. Nyt he saavat tehdä palstasta oman näköisensä, niinhän se oli ? Kun kukaan (?) ei estä heitä kirjoittamasta "vapaasti" missä vain.
Myös ajojahti meitä rekattuja kohtaan näyttää yltyvän. Itsekin olen jo kerran kirjoittanut Anonyyminä. Vaikka olen "roikkunut" ikäpalstoille vuosikausia, tunnistettavana, ja viihtynyt täällä, niin tärkeä tämä ei minulle ole, että pysyttelisin mukana joukossa, jonka henki on muuttunut vieraaksi. Nojatuolin alasajo oli minulle käännekohta, merkki siitä, että tylyttäminen on jatkossa se asenne/kieli, millä täällä mennään. Kevyttä chattailyä, hetken hupia, vapautta ilman vastuuta...
SkillaNin ilahduttavat terveiset saivat heti tylytystä osakseen, aloittajan ansiokas ja ystävällinen viestittely oli "teeskentelyä"...Tuttujen kirjoittajien yritykset rauhanrakentamiseen saivat osakseen tutun kehotuksen: ellei seura kelpaa, menkää muualle. Ehkä näin täytyy tehdä - jos tämä meno jatkuu.
Sota ei tietysti yhtä miestä - anteeksi "henkilöä"..)) - kaipaa, eikä ole tarkoitus "mitata kannatusta", edes sen linjan osalta, mitä katson itse noudatteneeni, mutta harmissani ja surullinenkin olen tästä tilanteesta ja katson kyllä että Anojen "työvoitto" on minulta pois..))
demeter1
26.09.2022 11:51
Kiva, että joku kiinnostui tuosta kirjasta, Mdk-Mdk. Yritän saada myös nuorempia, etenkin näitä "hetkessä eläviä" ja täysin tulevaisuuteen suuntautuneita, kiinnostumaan kirjasta.
Asuin itsekin muutaman vuoden Ruotsissa ja vanhin veli asuu siellä yhä. Kai se on pitänyt yllä kiinnostusta Ruotsia ja ruotsinsuomalaisuutta kohtaan. Enempi kaunokirjojen välityksellä tuota kiinnostusta olen ylläpitänyt ja onhan meillä täällä pari aktiivista ruotsinsuomalaista kirjoittajaakin.
Kovasti tervetulleeksi sinut on toivotettu tänne, tervetuloa minunkin puolestani. Jokainen hyvä ja hyväntahtoinen kirjoittaja lisää luottamusta siihen, että saamme ylläpidettyä tätä foorumia, vaikka omalla kohdallani tuntui jo siltä, että "nyt riitti". Viittaan lähinnä SkillaNin saamaan ikävään kohteluun täällä ja Nojatuolin katoamiseen. Minulle sillä oli todella iso merkitys.
23.09.2022 12:16
Näin sanotaan, Ano 00.08. Mutta kun se rajanveto hyvän ja pahan välillä on ihmismielelle aika vaikeata väliilä. Voi kuvitella tekevänsä hyvää, mutta tekeekin pahaa, pitkän päälle.
Ainakin itse olen katsonut viisaammaksi tuon, minkä sanoin: luottamuksen minua isompaan voimaan. Johdatukseksi kai sitä voisi myös kutsua, jos "sisäinen johdattaja", intuitio eivät kuulosta tutulta.
Sen verran olen itsekin ymmärtänyt, että Jumalaa ei sovi syyttää siitä, mitä ihminen/ihmiset ovat tehneet...
23.09.2022 11:51
Heh, kilikukkanen..)) selkosuomeksi: "kielikukkanen".
22.09.2022 14:27
Kunhan vain sitten muistetaan suojata tietokone salamilta (kilikukkanen)...
22.09.2022 14:24
Minä taas muistan sellaisen "uutisen", että Paavo Väyrinen olisi aiheuttanut Urho Kekkoselle harmaita hiuksia...
Tai että Kari Suomalainen olisi vastannut Urho Kekkosen kutsuun tulla saunaan ja iltapalalle näin: "En ole nälkäinen enkä likainen"...
22.09.2022 14:14
Onneksi olkoon Kristiina ! Olet syntynyt samana päivänä kuin isäni ja vanhin veljeni. Veli täyttää 90 v.
Et tainnut kutsua ihan laihialaisittain. Hellähän se kutsu kuului: "jos liikut täälläpäin niin aja ohi..))
Jos jotakin lahjaa mietin, niin kirjahan sen pitäisi olla, eikö ? Miten olisi Bisquitin "Vilpittömästi teidän". Herra H 70+ palstalta sitä suositteli joka kerran kun kirjoista tuli puhe...))
Muistelen, että olet kiinnostunut historiasta. Meidän kirjapiirissä on ensi kerralla käsittelyssä Antti Malisen ja Tuomi Tammisen teos: "Jälleenrakentajien lapset - sotienjälkeinen Suomi lapsen silmin". Muistelen myös, että olet syntynyt sotien jälkeen kuten minäkin.
Tuohon aloittajan haasteeseen voisin vastata kertomalla itsestäni..)) Olen välistä aika kova puhumaan. Joskus ajatus laukkaa kuitenkin nopeammin kuin kieli, joka on välillä hyvinkin kankea. Niinpä kerroin veljelle ja kälylle raippaasta naapurin rouvasta, joka "kulkee avannossa kesät, talvet"... Ellei naurata, voi aina todeta: "se parhaiten nauraa, joka vitsin kertoo"...
Muitakin älynväläyksiä löytyy, mutta odottelen vähän muita, etten saa liikaa huomiota..))
Aloittajaa paremmaksi en kyllä osaisi laittaa, joten kiitos !..))
22.09.2022 13:28
49 / 342