Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Näin+se+varmasti+menee+kuin+sanot,+SkillaN.+Jos+jotakin+menetään+uutta+tulee+tilalle,+kun+vain+osaisi+sen+nähdä+ja+olla+arvottamatta+sitä.Itse+vasta+opettelen+tätä,+mutta+se+ei+estä+minua+"opettamasta"+sitä+näille+yksin+eläville+miehille,+jotka+kokevat+esim+kodinhoidolliset+toimet+omalle+arvolleen+sopimattomaksi..))Mieluummin+muistelevat+sitä+aikaa,+jolloin+olivat+"jotakin"...Toisaalta,+eipä+minultakaan+nämä+talon+huoltotoimet+oikein+onnistu+ja+mieluummin+ne+laistankin,+ostan+apua..))+Pata+kattilaa+soimaa...Ja+niinkin,+että+ne+pienetkin+toimet,+joita+pystyy+tekemään+omaksi+tai+toisten+hyväksi+ovat+isompi+ilon+aihe+kuin+ennen.+Siihen+liittyen+huomaan,+että+nyt+kun+lankomies+on+poissa+koen+melkein+turhautumista,+kun+laitan+jotakin+suuritöisempää+ruokaa,+eikä+minulla+ole+(vielä)+ketään+kenelle+ylimäärää+antaisin.+Naapurin+vanharouva+kyllä+olisi,+mutta+tiedän,+että+hän+on+hyvin+tarkka+oman+syömisensä+kanssa+ja+hänellä+on+sukulaistyttö+auttamassa.+Lanko+oli+siitä+hyvä,+että+hänelle+"kelpasi+kaikki"...Pakastimessa+alkaa+jo+olla+tätä+"ylimäärää"+niin+paljon,+ettei+ruokaa+juuri+tarvitsisi+laittaa.Kaunis+päivä+tulossa+taas.+Kauppareissu+täytyy+tehdä,+ja+sehän+käy+päivän+elämyksestä,+kuten+Makriinakin+jo+totesi..))Ja+onhan+minulla+kirja:+"Jälleenrakentajien+lapset".Kyllä+ihailen+näitä+nuoria+kirjantekijöitä+ja+heidän+osaamistaan+ja+tietysti+kaikkia+niitä,+jotka+sisällöntuottamiseen+osallistuivat+antamalla+haastatteluja,+kirjoittamalla+omista+kokemuksistaan.Sitähän+mekin+täällä+teemme,+tuotamme+sisältöä+toistemme+päiviin+ja+saamme+sitä+myös+itse...))+Kiitoksen+paikka,+kuten+SkillaN+jo+totesi.demeter1
  2. Ajattelin,+etten+ota+kantaa+tähän+kirjoitteluun,+mutta+kun+nyt+mainittiin+"hyvänä+kirjoittajana"+on+kai+on+paikallaan+kiittää+kunniasta..))+Ramoona+on+kaiken+kehun+arvoinen,+minuun+on+kai+sittenkin+helpompi+samaistua+ja+kuten+joku+on+joskus+sanonut:+"minä+en+uhkaa+ketään"..))++Kyllä+täällä+on+paljon+hyviä+kirjoittajia,+myös+Anoissa.+Siksi+olen+vähän+pahoillani+siitä,+että+he+jäävät+tuntemattomiksi,+olisi+kiva+nähdä+heidätkin+kirjoittelun+jatkumolla,+seurailla+enemmän..))Mitä+tuohon+Paloman+palautteeseen+meille+"tutuille",+jotka+emme+asetu+häntä+puolustamaan,+tulee,+niin+vastaan+omasta+puolestani.Vierastan+vastakkainasettelua+ja+puolensa+valitsemista,+osin+tietysti+turvallisuussyistä,+mutta+tietysti+siksikin,+että+en+näe+kenenkään+pään+sisälle,+enkä+osaa+asettua+tuomariksi,+ellei+minua+itseäni+vastaan+kovin+räikeästi+hyökätä.+Sitäkin+on+nähty.+Sinä+Paloma+olet+kirjailija.+Siksi+sinulta+voisi+ehkä+odottaa+hiukan+toisenlaista+asennetta+muihin+kirjoittajiin.+Ei+näitä+(edes)+kollektiivisia+heittoja+toksisista,+negatiivista+höpöttäjistä+tai+alatyylisestä+kirjoittelusta+hyvällä+katsota.+"Alatyylinen,+rosoinen+kommentointi"+on+tunnetusti+antoisaa+aineistoa+kirjailijalle,+kuten+tietysti+itsekin+totesit..))+Ja+miksi+se+sitä+on,+johtuu+mielestäni+siitä,+että+siellä,+ruohonjuuritasolla,+"heikomman+aineksen"+(..))+keskuudessa,++nähdään+myös+ihmisen+varjo,+hänestä+nähdään+sellaista,+mitä+hän+ei+tahdo+omaan+julkikuvaansa+liittää.+Totta+kai+voidaan+nähdä+tarkoitushakuisesti+ja+väärinkin,+mutta+joskus+hyvinkin+tarkasti...Siksi+en+ihan+helposti+olisi+torjumassa+kaikkea+kritiikkiä+mitä+omalle+osalle+tulee+ja+jos+sitä+tulee+liikaa+ja+aiheettomasti,+voi+tehdä+kuten+olet+tehnytkin:+valikoida+seuransa..))+ja+pistäytyä+vain+tervehtimässä+tätä+"heikompaa+aineista"..))Sitkeyttä+sinulla+on+aina+ollut,+mutta+joskus+ne+"varmat+mielipiteet"+ovat+este+tasavertaiselle+kohtaamiselle,+mitä+uskon+80+-+väen+kuitenkin+täältä+hakevan.+Mutta+kaikkea+hyvää+jatkoon+sinulle+ja+meille+muillekin+!+Intiaanipäällikkö+Seattlen+sanoin:+"Ehkä+meistä+lopulta+tulee+veljiä+(tai+sisaria).+Sen+me+näemme"..))demeter1
  3. Aamupäivää+!+Kyllä+Nojatuolista+on+jonkinlainen+addikti,+riippuvuus,+tullut+minulle(kin).Kun+on+tullut+tavaksi+istahtaa+nojatuoliin+ennenkuin+asettuu+uuteen+päivään.Aina+ei+ole+aikaa/intoa/rohkeutta++kirjoittaa,+mutta+kun+lukee,+sekin+tarjoaa+virikettä,+väylän+ihmisyhteyteen+ja+sen+helpomman+kautta,+kun+ei+tarvitse+näpytellä+puhelinta+ja+miettiä,+onko+"ihminen+tavattavissa"+siellä+ja+häiritseekö+mahdollisesti+hänen+rutiinejaan,,))Ja+kuten+olen+ennenkin+todennut,+jatkuvuus+on+minulle+tärkeätä.+Siksi+en+ole+Facessa,+vaikka+siellä+on+monia+sellaisia+ryhmiä,+jotka+liippaavat+läheltä+omaa+elämänpiiriä.+Tapahtuminen+siellä+on+kuitenkin+minulle+liian+kiivastahtista,+satunnaista+ja+pinnallista.Varmasti+sekin+palvelee+monia+ja+kyllä+itsekin+käyn+katsomassa+mitä+vaikka+Ruotsissa+asuville+sukulaisille+kuuluu..))+Uusia+kontakteja+en+ole+siellä+solminut.SkillaN+kertoi+suhteestaan+sukuun.+Itse+olin+serkkusarjojeni+nuorin,+ja+meitä+oli+paljon.+Nyt+on+jäljellä+enää+kaksi+serkkua+isän+puolelta,+yksi+äidin,+eikä+seuraavassa+polvessa+ole+enää+suuria+perheitä.+Ilmankos+ollaan+syntyvyydestä+huolissamme.+Siis+Suomessa.Sain+juuri+kirjastoautolta+tilaamani+Antti+Malisen+ja+Tuomo+Tammisen+kirjan:+"Jälleenrakentajien+lapset+-+sodanjälkeinen+Suomi+lapsen+silmin".++Arvokas+historiateos,+saa+nähdä,+milloin+"ehdin"+siihen+paneutua,+ehkä+täytyy+hankkia+itselle++niin+voi+lukea+vähän+kerrassaan.+On+tärkeätä+tuntea+oma+historiansa,+ettei+joudu+toistamaan+sitä..))Kyllä+olette+ahkeria,+te+marjastajat+ja+säilöjät.+Uskon,+ja+tiedänkin,+että+sadon+talteen+otto+on+kyllä+sellainen+perinne,+joka+tarjoaa+uskomattoman+paljon+sille,+joka+siihen+pystyy+osallistumaan+ja+vielä++jakamaan+antejaan+muille.+Hyvä+te,+arjen+sankarit+ja+juhlistajat+!Itse+vähän+mietinkin,+millä+täyttyy+tuo+aukko,+joka+jää,+jos/kun+en+pysty+vaikka+enää+metsään+menemään,+satoa+talteen+ottamaan.+Mitä+tulee+tilalle+ja+tuleeko+mitään+?Vanhin+veli,+90+v,++meni+vielä+mustikkametsään,+mutta+vaikeaksi+meni,+kun+joutui+puun+rungosta+ottamaan+tukea+ylös+pääsemisessä,+tuttu+taas+kertoi+kaatuneensa+ryteikössä+selälleen+ja+vaivoin+pääsi+sieltä+nousemaan,+sai+jalkaansa+raapamankin,+mihin+piti+hakea+apteekkiapua.+Niin,+että+koska+on+viisasta+luovuttaa+?+Ja+surra+menetetettyä.Juuri+kun+koin,+miten+hienoa+on,+kun+korona+tai+sen+uhka+ei+enää+ole+läsnä+kokoaikaisesti,+sain+tiedon,+että+toinen+veli,+86+v,+on+saanut+koronan.+Hän+on+sairaalassa+sydänvaivojen+vuoksi+ja+kai+se+siltä+reissulta+on+tullut,+neljästi+rokotettu+ja+eristyksessä+pysynyt+omassa+arjessaan.+Myös+naapurin+rouva,+saman+ikäinen,+sairasti+sen+juuri+ennen+kuin+pääsi+muuttamaan+palvelutaloon.+Itse+olen+huolettomasti+liikkunut+ilman+maskia,+pitäisköhän+sen+käyttöön+taas+palata+?Voi,+voi+!+Taas+on+puheputki+päällä.+Meinasin+just+alkaa+käsittelemään+yksinäisten+miesten+kohtaa,+mutta+jääköön+toiseen+kertaan..))Sellaisen+havainnon+olen+tehnyt,+että+jos+aikoo+osallistua+jotakin+aihetta+käsittelevään+keskusteluketjuun,+kannattaa+malttaa+mielensä.+Yleensä+se,+mitä+tahtoi+sanoa,+tulee+sanotuksi+ja+usein+vielä+paremmin+kuin+itse+olisi+osannut+sanoa...))+Ellei+yksi+sitä+sano,+niin+vastaukset+yhteen+ynnättyinä+sen+tekevät...Näinhän+se+menee:+"Kukaan+ei+voi+ilmaista+sinulle+muuta+kuin+sellaista,+mikä+jo+uinuu+tietoisuutesi+aamunkoitossa"+(Kahlil+Gibran,+Profeetta)...Kaikki+tieto+on+yhteistä,+joku+vain+ilmaisee+sen...Hyvää+jatkoa+tällekin+päivälle,demeter1
  4. Iltaa+!+On+ilmoja+pidellyt,+sanotaan,+helle+sen+kun+jatkuu.+Hiukka+liikaa+meikäläiselle+jos+jotakin+askaretta+tahtoo+ulkona+yrittää.Eilen+olin+naapurin+marjapensaissa:+punaherukka,+jolle+ei+oikein+ollut+ottajia.+Olin+hämmästynyt+kun+tutkin+sen+ravintoarvoa,+ihan+mustaherukan+veroinen,+mutta+kirpeä+maku+taitaa+verottaa+sen+suosiota.+Kyllä+sille+käyttöä+löytyy+jos/kun+jälkiruokia+harrastaa.+Mustikkaakin+sain+kotiintuotuna+kolme+kiloa+30+euroa.+Talvella+ostan+sitä+valmiiksi+pakastettuna+tarpeen+mukaan.+Tuttujen+kanssa+tehtiin+kyllä+treffit+metsäretkelle,+mutta+heille+tuli+"parempi+tarjous"+ja+täksi+päiväksi+olin+sopinut+muuta.Tuossa+mietin+eilen,+että+tätä+kesää+voisi+kutsua+ystävyyden+kesäksi,+niin+paljon+olemme+voineet+toisiamme+tavata,+milloin+missäkin+merkeissä.+Ulkona+ja+pienessä+porukassa+se+on+ollut+turvallista,+ei+olla+edes+muistettu+koronaa.+Isompiin+tapahtumiin+en+ole+edelleenkään+lähtenyt,+enkä+ole+niitä+isommin+kaivannutkaan.+SkillaN+on+niitä+osannut+kivasti+sirotella+arkisen+tapahtumisen+keskelle.+Minulle+on+edelleenkin+virkistävää+lukea+pitempiä+kuvauksia+itse+kunkin++kesän+kulusta,+mutta+eihän+näitä+lyhytsanaisia+viestejä+sovi+kieltää+tietenkään.++Omanlaistaan+osallistumista+nekin.SkillaNin+jaksamista+on+ihasteltu.+Sitä+minäkin.+Minua+kyllä+pienemmätkin+ponnistelut+väsyttävät,+pikku+matkatkin,+joita+minullekin+on+tarjottu.+Naapurikunnan+nelituntinen+kiertoajelu+oli+mieluinen+ja+ensi+viikko+saattaa+tuoda+uuden+reissun.++Itsenäisesti+tein+"julkisilla"+yhden+kaupunkireissun,+mutta+kyllä+se+todisti,+että+muutaman+kilsan+kävely+on+minulle+liikaa+ja+edelleen+sitä+omaa+kävelytekniikkaa+pitäisi+hioa+ja+tietysti+lihaskuntoakin+lisätä.Kävin+tapaamassa+entistä+naapuriani,+85+v,+joka+muutti+palveluasumisen+piiriin.+Jännä+ilmiö,+että+vaikka+ollaan+tuttuja+vuosien,+joidenkin+kanssa+vuosikymmenien+takaa,+aina+meistä+löytyy+uutta,+sellaista,+mistä+ei+ole+ennen+ollut+puhetta.+Lapsuusmuistoja+useinkin+ja+tietysti+oma+lukunsa+on+selviytyminen+tässä+päivässä,+siitäkin+on+hyvä+jakaa+kokemuksia,+ne+tarjoavat+sen+turvallisen+"kohtalonyhteyden"..))++ja+tietysti+vinkkejä+oman+arjen+kulkuun.Lastenlapsilla+on+arki+alkanut,+pikkumies+kävikin+siitä+kertomassa+tänään.+Toistaiseksi+tarinointi+mummon+kanssa+on+riittänyt,+vaikka+muutakin+tarjontaa+tämänpäivän+lapsille+riittää.++Kun+tällä+asuinalueella+on+paljon+lapsiperheitä,+kavereista+ei+ole+pulaa.Makriina+tuolla+kuvasi+omaa+pihaansa.+Filosofinen+lähestymiskulma:+ihminen+lainaa+luonnolta.+"Ei+ihminen+luonut+maan+kudosta,+hän+on+vain+sen+säie"+(Intiaanipäällikkö+Seattlen+puheesta).+Minun+pihani+on+myös+useimmiten+luonnontilassa+ja+myös+täällä+horsma+on+kasvanut+ennätyspitkäksi..))+Poika+kyllä+siisti+pihan+tämä+vuonna+joten+nyt+se+on+paremmassa+kuosissa+kuin+vuosiin.+Naapuri+myös++katsasti+tontilla+olevia+puita+ja+katsoi,+että+niistä+voisin+saada+poltettavaa+puuta+moneksi+talveksi..))+Totta,+mutta+"ilmaista"+puutahan+se+ei+ole.+Kaataminen+ja+pilkkominen+klapeiksi+maksaa+niin+paljon,+ettei+köyhällä+ole+varaa..))+Ja+talven+puuthan+on+nyt+hankittu+ja+siistissä+pinossa+puuvajassa.Siitä+on+hyvä+jatkaa...Hyvää+viikonlopun+jatkoa+itse+kullekin,demeter1
  5. Vähän+haikealta+tuntuvat+nuo+marjapuheet+kun+ne+ovat+omallakin+kohdalla+sisältyneet+normaaliin+vuodenkiertoon.+Mutta+kiva+tietää,+että+sato+on+ollut+runsas+niin+puutarha-+kuin+metsämarjankin+osalta.+Jospa+ensi+vuonna+sitten+pääsisin+itsekin+mukaan+sadonkorjuuseen..))Tuolla+taisin+jo+vähän+ennakoida,+että+kuntoutumisessa+voi+tulla+takaiskuja.+Ei+mene+sekään+niinkuin+Strömsössä..))+Jalka+oireilee+eri+tavoin:+milloin+polvi,+milloin+nilkka+vaatii+huomiota+osakseen.+Tuttu+kertoi,+että+kukaan+hänen+tuttavistaan+ei+ole+lonkkaoperaation+jälkeen+kuntoutunut+entiselleen,+jonkinlaista+vajausta+liikkumiseen+jää,+ja+ikääntyneellä+se+on+tietysti+on+todennäköisempää+kuin+nuoremmalla.+Ajattelin+hakea+vetoapua+hierojalta+kun+tuossa+vähän+matkan+päässä+on+saatavilla.Vähän+erilainen+persoona+kuin+aikaisempi+hierojani,+jonka+kanssa+syntyi+heti+ihan+vuorovaikutuksellinen+suhde.+Tämä+oli+reipasotteinen+ja+"asialinjalla".+Haastatteli+kyllä+perinjuurin+ja+minullahan+ei+ole+salattavaa..))+OMT-terapeutin+tuntiveloitus+oli+110+euroa,+tämän+vain+puolet+siitä.+Lihaskireys+oli+kyllä+sitä+luokkaa,+että+muutama+kerta+hierojalla+on+käytävä.+Käsittelyn+jälkeen+olin+kyllä+niin+väsynyt+(rentoutunut+?)+että+nukuin+kaksi+tuntia+syvää+unta+kesken+päivän.Pieni+sadakuuro+sattui+tähänkin+kohtaan+ja+täytyy+katsoa,+alanko+puiden+kärräystä.+Puukauppa+käy+nyt+kuumana.+Tämäkin+toimittaja+kertoi+kiireistään.+Viimeksi+ehti+jutellakin+niitä+näitä,+nyt+oli+jo+seuraava+keikka+odottamassa.+Energian+säästövinkkejä+jo+kovasti+julkaistaan.+Itse+alan+ikkuna-+ja+ovitiivisteiden+uusimisesta.Mukavaa+lauantaipäivää+kaikille,demeter1
  6. Huomenta+!+Mahdollisten+syytösten+(=nuolemista,+mielistetyä,+manipulointia)+uhallakin+meinaan+kehua+meidän+kahta+Matriarkkaa,+SkillaNia+ja+Makriinaa+heidän+esimerkillisestä+suhtautumisestaan+heihin+kohdistuneeseen+(mielestäni)+aiheettomaan+kritiikkiin.Huumorilla+suhtaudutaan,+nätisti+kerrotaan+oma+näkemys+ja+jatketaan+puhtaalta+pöydältä.+Hyvä+he.Poistoihin+kiinnitettiin+huomiota+edellisessä+ketjussa.+Saatan+olla+osasyyllinen,+kun+otin+yhteyttä+ylläpitoon+ja+pyysin+kiinnittämään+"erityishuomiota"+80+/Nojatuoliin.+Jos+muutkin+tekivät+samoin,+voidaan+kai+todeta,+että+meitä+kuultiin+nyt.+Peukut+ylläpidolle+!Vai+poistuiko+ketjusta+nyt+jotakin+sellaista,+mikä+vaikutti+ikävästi+kokonaisuuteen+?Pahoittiko+joku+mielensä,+jos/kun+oma+viesti+poistettiin+?Peukutuksestakin+käytiin+"arvokeskustelua"+ja+meidät+rekatut+asetettiin+erityissyyniin.Ilmoittaudun+syylliseksi+siinäkin.+Minä+peukutan,+välillä+paljonkin,+ja+myös+Anoja.+Pitäiskö+lopettaa+?+Ai+niin.+Yksi+syytös+tuli+tuolla+edellisessä+nojatuolissa+minullekin.+Että+vuodesta+toiseen+samaa+jankutusta+))+Ja+joku+raukka+on+joutunut+sitä+seuraamaan.+Otan+osaa.Ja+rasistikin+vielä+olen++!++Ja+rauhaan+minun+pitäisi+täällä+muut+jättää..))+On+siinä+paljon+petrattavaa+yhdelle+ihmiselle..))No.+Kuten+on+moneen+kertaan+todettu:+arvostelu+on+aina+totta.+Se+kertoo+totuuden+arvostelijasta.+Eipä+siihen+juuri+lisättävää+ole.Jokin+aika+sitten+toinen+kirjoittaja+kysyi,+eikö+kenelläkään+ole+mitään+myönteistä+sanottavaa+toisille+?En+tiedä+onko+tuo+kielteinen+palaute+jotenkin+yleistynyt+vai+eikö+sitä+vain+ole+ennen+huomannut.Vähän+kun+tutkailin+tuttujani+niin+olihan+minunkin+pakko+nähdä,+että+ohjetta+ja+neuvoa+tulee+välillä+heiltäkin.+Joskus+pitäisi+muuttaa+kampausta,+eilen+toinen+silmäluomi+oli+laskeutunut+enemmän+kuin+toinen+ja+silmäluomileikkaukseenkin+voisi+mennä...))Kai+tuo+ilmiö+on+kuitenkin+aika+yleinen,+kun+siitä+on+kirjoitettu+kirjakin.+Anna-Leena+Härkönen:+"Ihan+ystävänä+sanon"..))+Eli+monet+katsovat,+että+ystävyys+ikäänkuin+antaa+luvan+tulla+toisen+reviirille+ja+esittää+ensi+sijassa+sitä+kielteistä+kritiikkiä,+"ihan+ystävänä"..)Ehkä+pistäisi+nähdä+itsensä+onnekkaana,+kun+itse+näen+ystävistä+ensi+sijassa+ne+hyvät+puolet,+annan+niistä+palautettakin,+vaikka+totuuden+nimissä+minunkin+on+tunnustettava,+että+kyllä+niitä+"huonojakin"+näen,+mutta+kun+hyvät+voittavat+huonot,+annan+niitten+olla.Ihana+matkakertomus+taas+Ramoonalta.+Kiitos+siitä.+"Siis+kauneutta+on/Rakkautta+on/Iloa+on.+Kaikki+maailman+kurjuudesta+kärsivät/puolustakaa+niitä"+(Eeva+Kilpi).Mukavaa+perjantaipäivää,demeter1
  7. Huomenta.+Pahoillani+olen+minäkin+siitä,+että+meno+täällä+on+muuttunut+sellaiseksi,+että+tuntuu+melkein+hölmöltä+kirjoittaa+"omiaan"+tänne,+missä+tuotosta+(väärä+sananvalinta,+tiedetään++jo+!)+arvioidaan+miellyttävyysperiaatteella+ja+kesken+kaiken+sopii+laittaa+chattailyvaihde+päälle.+"Kun+ollaan+täällä+yleisellä+palstalla,+jossa+kaikilla+on+oikeus+osallistua+keskusteluun".Ano+8.47+kirjoitti+asiaa.+Siis+tosiasiaa..))+Ylläpito+tuskin+on+kiinnostunut+muusta+kuin+siitä,+että+saadaan+"keskustelua"+aikaiseksi,+määrä+ratkaisee,+ei+laatu,+kun+mainostajista+kilpaillaan.+Ellei+sitten+tuokin+linja+ole+tullut+tiensä+päähän,+kun+joka+puolella+on+tarjolla+samaa:+hetken+hupia,+sananvapauden+"juhlaa"...Me,+jotka+etsimme++muuta,++vertaisuutta+,+taidamme+sittenkin+edustaa+vain+pientä+vähemmistöä,+jonka+ääni+hukkuu+markkinahumun+alle.+Maailma+on+niiden,+jotka+huutavat,+pitävät+ääntä+itsestään,+ei+niiden,+jotka+puhuvat+hiljaa+ja+hakevat+syvempää+yhteyttä+toisiin+ihmisiin.+Ymmärrän+hyvin+SkillaNin+väsymisen.+Tuosta+"vetäjän"+roolista+olikin+hiukan+puhetta.+Kyllä+siihen+sisältyy+omat+paineensa+ja+tunnollinen+kantaa+vastuuta+myös+kokonaisuudesta,+mitä+rivijäsenet+eivät+juurikaan++tee.+He+tulevat+valmiiseen+pöytään+ja+käyttäytyvät+(usein)+kuin+kuluttajat,+jotka+vaativat+juuri+itselle+sopivaa+palvelua.+Vai+olenko+väärässä+?Minua+Nojatuoli+ja+muut+SkillaNin+emännöivät+ketjut+ovat+voimaannuttaneet+suuresti,+olleet++hyvän+mielen+tuottajina+myös+korona-ajan+selvitymisessä.+Ajattelin+kyllä+vedota+ylläpitoon.+Ehkä+sieltä+löytyy+sattumalta+joku+IHMINEN,+vai+ovatko+"botit"+vallanneet+koko+alustan+hallinnoinnin..))demeter1