Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olihan+siinä,+Ano+11.48.+Joitakin+palvelunumeroita+hän+siirsi+"ikoniksi"+päänäyttöön,+sellaisia+joita+tuli+mieleeni,+mutta+joita+en+juurikaan+ole+tarvinnut.+Muuten+sitten+taisi+opastaa+älykännykän+käytössä+ja+vastata+kysymyksiini,+joita+osaamattomalla+tietysti+aina+riittää...
23.07.2022 12:11
Ilmankos,+Ano+10.39.+Mummoa+kannatti+jututtaa..))+
Se+isoin+virhe+jutussa+oli+tietysti+se,+että+tuntitaksa+ei+ollut+näkyvissä,+eikä+guru+siitä+kertonut.
Ei++Elisa+varmasti+mikään+huono+operaattori+ole.+Monet+vuodet+sain+siellä+moitteetonta+palvelua,+katsotaan+nyt,+miten+käy+DNA:lla.+Joskushan+se+on+niin,+että+kun+lähtee+sutta+pakoon+tulee+karhu+vastaan,+vai+oliko+se+toisinpäin+?..))
23.07.2022 10:58
Vaikka+ketju+on+vanha,+tämä+Anon+23.7.22+kirjoitus+oli+sellainen,+joka+minusta+kannattaa+noteerata.+Se+palauttaa+aiheen+oikeisiin+mittasuhteisiin.
Olihan+"erityisherkkyys"+trendaavakin+puheenaihe+jokin+aika+sitten+ja+sana+tai+käsite+taisi+kyllä+jäädä+talteen.+Oli/on+muodikasta+olla+"erityisherkkä"..))
Itse+taisin+saada+"huippupisteet"+tuossa+erityiseherkkyystestissä+ja+onhan+aiheen+esiintulo+sillä+tavalla+helpottava+meille+tuota+ominaisuutta+kantaville,+että+nyt+osataan+nähdä+myös+sen+hyvät+puolet.+Ennen,+vielä+omassa+lapsuudessani,+puhuttiin+vain+"huonoista+hermoista"..))
Mielestäni+erityisherkkyyden+perusteella+ei+kuitenkaan+pitäisi+odottaa+mitään+"etuuksia"+tai+erityiskohtelua+itselleen,+se+olisi+vain+nähtävä+sen+kantajan+omana+elämänhaasteena+niinkuin+kaikki+muukin+"normaalista"+poikkeava.
23.07.2022 10:31
Makriina,+tuolla+Elisan+Jumbon+toimipisteessä+tulin+itse+"huijatuksi"+niin+pahasti,+että+lopetin+asiointini+koko+lafkassa.
Minun+piti+siellä+siirtää+omat+tietoni+veljeltä+perittyyn+älypuhelimeen.+Aikaisemmin+kustannus+samasta+työstä+oli+kympin+verran,+nyt+tuli+laskua+140+euroa.+
Olin+niin+tyrmistynyt,+etten+heti+osannut+muuta+kuin+maksaa+laskun.+Kotona+aloin+tutkailla+tapausta.+Guru,++joka+minua+auttoi,+oli+"vippari",+eli+tilapäistyöntekijä,+ja+ilman+mitään+hän+katsoi,+että+tietämätöntä+mummoa+voi+jututtaa+ja+myydä+hänelle+tietoa,+jota+hän+ei+tarvitse.
Hän+ei+myöskään+kertonut+"palvelunsa"+hintaa+etukäteen,+mikä+oli+tietysti+se+isoin+rike.
Sainhan+siitä+valittaessani+Elisalle+jotain+hyvitystä,+mutta+huono+fiilis+asioinnista+kuitenkin+jäi+ja+olen+nyt+tyytyväinen+DNA-asiakas.
23.07.2022 09:59
Huomenta.+Kyllä+tuo+narsismi+on+täällä+käsitelty+ja+mielestäni+myös+ymmärretty+niin+hyvin,+ettei+siihen+juuri+ole+lisättävää.
Tosin+katson,+että+sanaa+käytetään+myös+hiukan+epämääräisesti,+ainakin+minä+käytän,,),+kuvaamaan+kaikentyyppistä+itsekeskeistä+toimintaa.+Pandemiaksi+sitä+hiukan+kärjistäen+määrittelin,+mutta+tarkoitin+lähinnä+tätä+"ajan+henkeä",+jossa+MINÄ+pakkaa+aina+olemaan+pääosassa,+muut+ovat+statisteja.+
No.+Kun+meistä+moni+on+jo+tainnut+siirtyä+sinne+katsomon+puolelle,+meillä+ei+ole+kovin+suuria+intohimoja+puuttua+"esityksen"+kulkuun,+mutta+vaikutelmia+on+kai+aina+lupa+esittää+?..))
Ja+totta+tuo,+mitä+SkillaN+sanoi,+eipä+narsistia+kovin+helposti+erota+muista+-+ainakaan+heti..))
Hyvä+asenne,+Neeasa,+tuo,+kun+näitä+omia+vaivojaan+tutkailee:+"asiat+voisivat+olla+huonomminkin".+Kai+sitä+vain+katsoo,+että+ne+voisivat+olla+paremmin,+kun+ne+ovat+joskus+olleet..))
Ja+onhan+tämä+aika+siitä+ihmeellinen,+että+joskus+jotakin+menetettyä+voi+saada+takaisinkin:+kuten+vaikka+nämä+kaihileikkaukset,+jotka+voivat+palauttaa+näkökyvyn+ja+sitten+nämä+nivelleikkaukset,+jotka+voivat+palauttaa+liikuntakyvyn.+
Itse+olen+kyllä+niin+innoissani+tuosta+liikuntakyvyn+palautumisesta,+että+melkein+juosten+omia+toimiani+suoritan.+Malttaa+pitäisi+kuitenkin+vielä.+Tuttu+kertoi,+että+pari+hänenkin+ystäväänsä+on+lonkkaleikattu,+mutta+liikuntakyky+on+kuitenkin+puutteellinen+heillä,+samoin+taitaa+olla+naapurini+tilanne,+vaikka+pelaa+lentopalloa,+askellus,+tavallinen+kävely,++on+epävarmaa.
Niin+että+kai+ne+lihaskuntotreenit+olisivat+paikallaan,+itse+olen+vain+vaihtanut+ne+tanssiin..))+Se+on+iloisempaa+ja+kivampaa.+Diskotanssi+sopii+tällaiselle+lapsenmieliselle,+jolle+taito+ja+näyttävyys+eivät+ole+tärkeitä.
SkillaN+otti+tuolla+esille+asian,+jonka+kanssa+olen+itsekin+painiskellut:+ilon,+mitä+voi+tuntea+omista+suorituksista+ja+tyytyväisyyden+omaan+osaansa.+Jos+siitä+kertoo+ja+sitä+hehkuttaa,+loukkaako+se+sitä/niitä,+joilla+ei+ole+mahdollisuutta+samaan,+joilla+on+asiat+huonommin+?
Ehkä+se+on+asia,+jota+ei+voi+ratkaista+toisen+puolesta.+Ja+ellei+tahallisesti+tahdo+toista+loukata+kai+sitä+on+"lupa"+ilmaista+tyytyväisyyttään+yhtä+lailla+kuin+omaa+surkeuttaankin..))
Synkältä+näyttää+päivä+ulos+katsoessa.+Miljoonakellot+kuitenkin+kukkivat+kauniisti,+hyvä+valinta+ainakin+minun+pihaani.+Päivänkakkaroita+poimin+pihalta+maljakkoon+ja+nehän+kestävät++pitkään..))+
Hyvää+lauantaipäivää+kaikille,
demeter1
23.07.2022 09:43
Hyvä+muistutus+Makriina,+kaikista+niistä+"vaaroista",+mitä+joudumme+nykyoloissa+ottamaan+huomioon,+jos+mielimme+hengissä+ja+isommilta+harmeilta+säästyä.
Eipä+olisi+vielä+muutama+vuosi+sitten+uskonut,+että+mekin+joudumme+käyttämään+maskia+liikkuessamme+kodin+ulkopuolella.+Kun+joskus+näytettiin+kuvia+suurkaupungeista+ja+ihmisillä+oli+maskit+kasvoilla,+ajattelin,+ettei+tuo+ole+enää+ihmiselämää,+mutta+nyt+siihen+on+saatu+tottua+ja+nyt+tulee+vielä+sopeutuminen+ilmastonmuutokseen,+säiden+ääri-ilmiöihin...
Me+onnelliset,+jotka+sentään+pitkään+saimme+säästyä+kaikelta+tuolta,+mitä+listasit+Makriina.
20.07.2022 14:52
"Miksi+Jeppe+juo"+?+kysyttiin+takavuosina.+Enää+ei+kysytä.+Onko+jo+nostettu+kädet+pystyyn,+katsottu,+että+kun+Jeppe+juo+kuitenkin,+häntä+täytyy+auttaa+?
Takavuosien+raittiusvalistukselle,+Turmiolan+Tommille+tarinalle,+naureskellaan+nykyisin+ja+ehkä+syytä+onkin,+mutta+silti+katson,+että+enemmän+pitäisi+panostaa+valistukseen+ja+sellaisen+toimintaan,+mikä+voisi+ehkäistä+erilaisten+addiktien+syntyä.
Ehkä+se+on+ihmiselle+mahdoton+tehtävä,+mutta+yrittää+mielestäni+kannattaisi.+Enkä+kyllä+sulkisi+pois+jonkintasoisia+pakkotoimiakaan,+vai+ovatko+päihdeäitien+vauvat+toivottuja,+odottaako+heitä+hyvä+ja+onnellinen+elämä+?
20.07.2022 14:13
Noista+vaihtoehtoista+mitä+aloituksessa+listattiin,+en+taida+valita+ainottakaan.+Väljä,+peittävä+halaatti+vaikuttaisi+passelilta,+mutta+sellaista+ei+minulla+ole,+enkä+taida+hankkiakaan..))
Kyllä+minun+valintani+perustuu+ensi+sijassa+siihen,+miten+voin+parhaiten+suojautua+UW-säteilyltä,+minkä+voimakkuudesta+meitä+muistutetaan+melkein+joka+päivä.+En+jaksaisi+aina+käyttää+suojavoiteita.+Minulla+on+melanomaiho,+kaksi+sisarustakin+on+sen+sairastanutkin.
Liikkuvaisia+ulkoilmaihmisiä+molemmat.
Enkä+muutenkaan+jaksa+kovasti+kiinnittää+huomiota+ulkoiseen+olemukseeni.+Joskus+ikätoverin+kanssa+naureskeltiin,+että+ihan+sama,+miltä+näytämme,+ei+meitä+kukaan+katso..))+Viittaan+siis+"tutkittuun"+tietoon+siitä,+että+jo+viiskymppisenä+nainen+muuttuu+"näkymättömäksi",++markkina-arvo+putoaa+vauhdilla...
Jos+karsimaa+on,+hänet+voidaan+panna+merkille+ihmetyksen+hengessä;+"että+noin+vanhakin+on+vielä+"pirteä",+pitää+itsestään+huolta..))+Tämä+toteutui+ainakin+tuttuni,+85,+kohdalla.+Hän+kun+on+näihin+saakka+käynyt+säännöllisesti+kosmetologilla,+kampaajalla,+jalka-+ja+käsihoidossa+ja+pukeutunut+kauniisti.+Hänet+on+huomattu,+häntä+on+ihmetelty+jopa+hautausmaalla..))
Monille,+kuten+minullekin,+tuo+uusi+"näkymättömyys"+tarjoaa+myös+paljon+vapautta+ja+mahdollisuuden+löytää+sitä+omaa+"sisäistä+kauneutta",+mistä+saa+ainakin+itse+iloita...
20.07.2022 13:27
Aamupäivää+!+SkillaNilla+ja+Ramoonalla+-+varmasti+muillakin+-+on+arvokasta+perinnettä+siirrettäväksi+ja+säilytetäväksi+jälkipolville+noiden+erilaisten+säilöntätapojen/-tuotteiden+muodossa.+
Mistähän+joskus+luin+-+varmasti+näitä+rajatiedon+julkaisuja?+-+että+ruuan+valmistajan+"henki",+mielentila,++siirtyy+hänen++tuotteisiinsa.+Kiukkuisena+ei+ruokaa+pidä+valmistaa,+eikä+vastentahtoisesti..))+Tällä+puolustelen+itseäni+ja+omaa+laiskuuttani.
Toisessa+ketjussa+puhuttiin+ruokahalun+puutteesta.++Sitä+poden+itsekin+aika+ajoin.+Painokin+on+pudonnut+tuon+lonkkaoperaation+jälkeen+neljä+kiloa.++Helle+varmasti+vaikuttaa+osaltaan+ja+sitten+tämä+yksin+eläminen.++Tuntuu+aika+turhauttavalta+nähdä+paljon+vaivaa+oman+ateriansa+eteen+ja+pitkä+koronaeristys+katkaisi+tuon+perinteen,+että+tuttujen+kesken+kutsuttiin+toisiamme+syömään,+jaettiin+ateriayhteys.
Pari+tuttua,+hyviä+ruuanlaittajia+molemmat,+valittavat+myös,+etteivät+enää+"osaa"+laittaa+ruokaa,+eivät+saa+siitä+maukasta.+Saman+olen+itsekin+todennut.+Onko+makuaisti+heikentynyt+-+kuten+sen+sanotaan+ikääntyessä+tekevän+-+vai+ovatko+raaka-aineet+kadottaneet+ominaisuuksiaan+?
Ehkä+molempia.+Hedelmät+ja+juurekset,+joita+itse+paljon+käytän,+eivät+usein+"maistu+miltään".
Viimeksi+ostetut+tomaatitkin+olivat+puisevia.+Eli+varmasti+pitäisi+paneutua+tuohon+maustamiseen+ja+ylipäänsä+laajentaa+skaalaa+nyt+kun+se+vielä+on+mahdollista.
Tulevastahan+emme+tiedä.+
Itse+kuitenkin+katson,+että+itse+valmistettu,+tuore+ja+vaikka+yksinkertainenkin+ruoka+voittaa+einekset.+Vain+veriohukaisia,+joita+käytän+matalan+Hb:n+korottamiseen,+ostan+ja+joskus+myös+"roskaruokaa",+vaikka+hampulaisen,+joka+tietysti+alkaa+tympiä+jo+sitä+syödessä..))
No.+Mikään+ei+ole+niin+vastenmielistä+kuin+ruuasta+kronklaaminen,+sen+osaavat+jo+pienet+lapset,+vaikka+päiväkodeissä/kouluissa+on+kai+vielä+voimassa+tuo+maistamisen+sääntö,+totaalikieltäytymistä+ei+sallita.
Vielä+80-luvulla+kun+tein+opettajansijaisuuksia+peruskoulussa,+vakiopettajat+kertoivat,+että+maanantaisin+kouluruuan+menekki+on+uskomaton.+Pitivät+merkkinä+siitä,+että+kodeissa+ei+"syödä"+viikonloppuisin...
Nyt+taitaa+olla+toisin.+Ruoka+ei+"kelpaa",+kun+kouluissa+on+kuulemma+automaatteja,+joista+saa+karkkeja+ja+muuta+hyvää.+Vai+onko+ne+poistettu+?+
Tänään+pitäisi+taas+jatkaa+tuota+langon+pesänselvitystä,+pienin+askelin+sitä+tehdään,+niin+sovittiin.+Ei+vanhoista+ei+muuhun..))+Eilinen+kyllä+todisti+minulle,+ettei+kuntoni+ole+häävi,+vajaan+tunnin+"ponnistelu"+kostautui+huimauksena+ja+selkäkipuna.+Oma+vika,+kun+en++
"jaksa"++tehdä+näitä+lihaskuntoharjoitteita.+Tuntuvat+niin+keinotekoisilta.+Vannon+vain+hyötyliikunnan+nimiin.+
Antoisaa+kesäpäivää+kaikille.+Vasta+huomenna+alkaa+helle,+luvattiin.
demeter1
20.07.2022 11:30
Kiitos+tuosta+kirjoituksesta,+Ramoona.+Mikitaa+täytyy+nyt+lähteä+etsimään..))+Ehkä+Kantarellin+kuuntelun+taito+löytyy+helpostikin,+vai+onko+meitä+puukansan+jälkeläisiä+sittenkin+enemmän+kuin+uskoo+?
Hieno+sitaatti+Huovisen+kirjasta,+jonka+laitan+myös+hakuun.+"Voima+on+pienissä+siemenissä".
Sen+kun+aina+muistaisi...
20.07.2022 10:22
Huomentapäivää.
Kiva+lukea,+että+SkillaNin+asunnon+"puutteet"+tulevat+korjatuiksi,+astianpesukone+ja+mikro..))+Niihin+olen+itsekin+"sortunut",+vaikka+yritän+minimalistina+välttää+kaikkia+"mukavuusansoja",+jotka+pahimmillaan+vain+ruokkivat+laiskuutta+ja+avuttomuutta,+lisäävät+yleistä+turhautumista.+Tuo+mökkikeskustelu+taisi+tätä+sivutakin.
Nyt+kun+jalat+ja+kädet+ovat+taas+käytössä,+minulle+näyttää+tulleen+paljon+vapaa-aikaa..))
Tavalliset+arkiaskareeni+hoituvat+pienemmässä+ajassa+ja+voimia+tuntuu+riittävän+muuhunkin.
Tai+miten+sen+ottaa.+Kun+maanantaina+tein+ensimmäisen+pitkän+sauvalenkkini,+seuraavana+päivänä+oli+puhti+pois.+Kun+muutkaan+(tutut)+eivät+tunnu+olevan+täydessä+iskussa,+en+huolestu+sentään.+
Langon+pesänselvitystä+tehdään+ja+vaikka+asia+ei+minulle+kuulu,+olen+ollut+siinä+mukana,+ehkä+sitten+kierrätysneuvojan+ominaisuudessa..))+Lanko+osteli+kaikenlaista,+mutta+ei+hävittänyt+mitään.+Elektroniikkalaitteistoakin+oli+kertynyt+melkein+puolen+peräkärryllisen+verran.+Kukaan+lähipiiristä+ei+"tarvinnut+mitään",+tavaraa+oli+kaikilla+liikaakin.+Itse+"perin"+kuormasta+matkaherätyskellon.+Vaikka+kännykässä+on+"herätyskello",+en+ole+siihen+tottunut.+
En+muutenkaan+tykkää+tästä+kännykkäriippuvuudesta,+että+siitä+on+tullut+isäntä,+ihmisen+jatke,+joka+pitää+olla+aina+mukana.+
Tosin+kiva+oli+eilen+saada+video+nuorimman+lapsenlapsen+ratsastusretkestä+ja+kuvia+hänestä+muutenkin.+Samoin+lapsuudenystäväni+lähettämät+kuvat+tutuista+lapsuudenmaisemista...))
Kaunis+päivä+näyttää+tulevan.+Listalla+on+nyt+parin+kilsan+lenkki:+pistäydyn+katsastamassa+pojan+pihapiirin.+Ovat+matkalla+tämän+viikon,+Rodoksella.+
Jokin+aika+sitten+tälläkin+alueella+liikkui+ulkomainen+rikollisliiga,+joka+selvästi+tarkkaili+asumuksia+ja+pyrki+sisään+sinne,+missä+ei+näkynyt+elonmerkkejä.+Ammattitaitoista+väkeä,+osasi+murtautua+sisään+niin,+ettei+juuri+jälkiä+jäänyt.+Parissa+naapurissa+kävivät+ja+veivät+asunnosta+pientä+ja+arvokasta+irtainta.
Hyvää+päivää+kaikille,
demeter1
19.07.2022 09:53
No+niin+!+Lisää+nimiä+listalle:+Hannu-Pekka+Björkman+ja+Hanna+Brotherus.+Molemmat++julkisuudesta+tuttuja,+mutta+eivät+välttämättä+kirjailijoina.
Hannu-Pekka+Björkman+on+ortodoksi,+ehkä+siihen+pohjaa+tuo+hänen+kiinnostuksensa+kirkkotaiteeseen.+Kolumneja+olen+häneltä+lukenut,+en+muuta,+Brotherukselta+en+mitään.
19.07.2022 08:46
Minäkin+tykkään+Antti+Tuurista.+Pysyy+asiassa,+ei+lavertele+turhia,+insinöörimies+kun+on..))
Romaanien+muotokin+on+tiivis+ja+perinteinen.+Viimeksi+luin+häneltä+"Aavan+meren+tuolla+puolen",+kertoi+ruotsinsuomalaisista,+niistä+jotka+ovat+menestyneet,+pärjänneet+ja+millaisia+haasteita+elämään+silti+jää,+yhteiskunnan+rakenteiden+järkkyessä.
Tuuri+on+kyllä+uskomattoman+tuottelias...
19.07.2022 08:34
Noin+minäkin+tahtoisin+asiat+nähdä,+Ano+22.14.+Ihminen+on+sittenkin+aika+sitkeä+otus+ja+pyrkimys++sisäisen+tasapainon+palauttamiseen/säilyttämiseen+taitaa+olla+meissä+sisäänrakennettuna.
18.07.2022 08:09
Juuri+noin,+hiekan+pankkiinviejä..))+Ihminen+on+myös+mukisematta+suostunut+tuotannon+välineeksi,+eikä+ole+nähnyt/kokeillut+muita+vaihtoehtoja.
Onko+ihmisarvoinen+tavoite,+että+lapsetkin+pienestä+saakka+opetetaan+"pärjäämään",+kilpailemaan+keskenään,+kuluttamaan,+hakemaan+näyttäviä+"elämyksiä".
Jos+joku+esittää+kritiikkiä,+asettaa+tämän+villin+menon+kyseenalaiseksi,+hänestä++tehdään+"kehityksen"+jarru,+hänet+vaiennetaan+tai+nauretaan+ulos+ainakin+päätöksentekokoneistosta.+Näin+meidän+"arvoliberaalissa"+demokratiassa...+
"Kehitys+on+yhtä+kuin+tuho",+totesi+Pentti+LInkola+aikoinaan.
18.07.2022 08:00
Jaa,+Ano+19.38.+Viisaita+puhut.+Markkinoiden+orjuudessa+elämme,+emmekä+edes+huomaa+sitä.+Vaihtoehtoja+ei+nähdä+kun+halutaan+pitää+kiinni+"saavutetuista+eduista"....
17.07.2022 20:51
Sanos+muuta,+Ano+17.46.+Pyhäinhäväistys.+Ja+me+kauhistelemme+dystopiaa+Fahrenheit+451,+jossa+kirjat+poltettiin.
Pieni+muistutus+siitä:+"Ray+Bradburyn+vuonna+1953+ilmestynyt+romaani+Fahrenheit+451+on+dystopiaklassikko+ydinsotaan+ajautuvasta+maailmasta,+jossa+ihmiset+turrutetaan,+heidät+suorastaan+viihdytetään+hengiltä.+Sivistyneistö+on+syrjäytetty.+Kansa+pidetään+passiivisena+ja+tietämättömänä.+Kirjallisuus+on+kiellettyä."
Tuonneko+ollaan+menossa,+vapaaehtoisesti+?
17.07.2022 18:10
Näin+se+menee+Ano+16.21.+Joskus+kirjassakin+vaikuttaa+paino,+ei+pelkästään+painoarvo...+Jos+lukee+vuoteessa,+kovin+raskasta+kirjaa+ei+jaksa+kädessään+pidellä+ja+matkalle+lähtiessä+ei+tahdo+liikaa+kantamista..))
Varmasti+antoisa+ura+sinulla...+Olisi+sopinut+minullekin..))
17.07.2022 16:35
Jos+minulta+kysyit,+Ano+15.59,+kirjafanittajalle+kirja+on+aina+hintansa+väärti..))+Siis+se+perinteinen+kovakantinen.+Mutta+mistä+kukin+tykkää,+mistä+tahtoo+maksaa...
17.07.2022 16:06
Kehnosti+kävi+Niemelle,+Ano+15.50.+Ehkä+oli+muitakin,+joilla+se+meni+"yli+hilseen"..))
Arvostan+kyllä+Juha+Hurmetta+monista+syistä,+mutta+ehkä+tuo+Niemi+olisi+vaatinut+laajempaa+yleissivistystä+ja+kiinnostusta+meidän+varhaishistoriaan.+Sitä+ei+minullakaan+ole+riittävästi.
17.07.2022 15:58
59 / 342