Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Olihan+siinä,+Ano+11.48.+Joitakin+palvelunumeroita+hän+siirsi+"ikoniksi"+päänäyttöön,+sellaisia+joita+tuli+mieleeni,+mutta+joita+en+juurikaan+ole+tarvinnut.+Muuten+sitten+taisi+opastaa+älykännykän+käytössä+ja+vastata+kysymyksiini,+joita+osaamattomalla+tietysti+aina+riittää...
  2. Huomenta.+Kyllä+tuo+narsismi+on+täällä+käsitelty+ja+mielestäni+myös+ymmärretty+niin+hyvin,+ettei+siihen+juuri+ole+lisättävää.Tosin+katson,+että+sanaa+käytetään+myös+hiukan+epämääräisesti,+ainakin+minä+käytän,,),+kuvaamaan+kaikentyyppistä+itsekeskeistä+toimintaa.+Pandemiaksi+sitä+hiukan+kärjistäen+määrittelin,+mutta+tarkoitin+lähinnä+tätä+"ajan+henkeä",+jossa+MINÄ+pakkaa+aina+olemaan+pääosassa,+muut+ovat+statisteja.+No.+Kun+meistä+moni+on+jo+tainnut+siirtyä+sinne+katsomon+puolelle,+meillä+ei+ole+kovin+suuria+intohimoja+puuttua+"esityksen"+kulkuun,+mutta+vaikutelmia+on+kai+aina+lupa+esittää+?..))Ja+totta+tuo,+mitä+SkillaN+sanoi,+eipä+narsistia+kovin+helposti+erota+muista+-+ainakaan+heti..))Hyvä+asenne,+Neeasa,+tuo,+kun+näitä+omia+vaivojaan+tutkailee:+"asiat+voisivat+olla+huonomminkin".+Kai+sitä+vain+katsoo,+että+ne+voisivat+olla+paremmin,+kun+ne+ovat+joskus+olleet..))Ja+onhan+tämä+aika+siitä+ihmeellinen,+että+joskus+jotakin+menetettyä+voi+saada+takaisinkin:+kuten+vaikka+nämä+kaihileikkaukset,+jotka+voivat+palauttaa+näkökyvyn+ja+sitten+nämä+nivelleikkaukset,+jotka+voivat+palauttaa+liikuntakyvyn.+Itse+olen+kyllä+niin+innoissani+tuosta+liikuntakyvyn+palautumisesta,+että+melkein+juosten+omia+toimiani+suoritan.+Malttaa+pitäisi+kuitenkin+vielä.+Tuttu+kertoi,+että+pari+hänenkin+ystäväänsä+on+lonkkaleikattu,+mutta+liikuntakyky+on+kuitenkin+puutteellinen+heillä,+samoin+taitaa+olla+naapurini+tilanne,+vaikka+pelaa+lentopalloa,+askellus,+tavallinen+kävely,++on+epävarmaa.Niin+että+kai+ne+lihaskuntotreenit+olisivat+paikallaan,+itse+olen+vain+vaihtanut+ne+tanssiin..))+Se+on+iloisempaa+ja+kivampaa.+Diskotanssi+sopii+tällaiselle+lapsenmieliselle,+jolle+taito+ja+näyttävyys+eivät+ole+tärkeitä.SkillaN+otti+tuolla+esille+asian,+jonka+kanssa+olen+itsekin+painiskellut:+ilon,+mitä+voi+tuntea+omista+suorituksista+ja+tyytyväisyyden+omaan+osaansa.+Jos+siitä+kertoo+ja+sitä+hehkuttaa,+loukkaako+se+sitä/niitä,+joilla+ei+ole+mahdollisuutta+samaan,+joilla+on+asiat+huonommin+?Ehkä+se+on+asia,+jota+ei+voi+ratkaista+toisen+puolesta.+Ja+ellei+tahallisesti+tahdo+toista+loukata+kai+sitä+on+"lupa"+ilmaista+tyytyväisyyttään+yhtä+lailla+kuin+omaa+surkeuttaankin..))Synkältä+näyttää+päivä+ulos+katsoessa.+Miljoonakellot+kuitenkin+kukkivat+kauniisti,+hyvä+valinta+ainakin+minun+pihaani.+Päivänkakkaroita+poimin+pihalta+maljakkoon+ja+nehän+kestävät++pitkään..))+Hyvää+lauantaipäivää+kaikille,demeter1
  3. Aamupäivää+!+SkillaNilla+ja+Ramoonalla+-+varmasti+muillakin+-+on+arvokasta+perinnettä+siirrettäväksi+ja+säilytetäväksi+jälkipolville+noiden+erilaisten+säilöntätapojen/-tuotteiden+muodossa.+Mistähän+joskus+luin+-+varmasti+näitä+rajatiedon+julkaisuja?+-+että+ruuan+valmistajan+"henki",+mielentila,++siirtyy+hänen++tuotteisiinsa.+Kiukkuisena+ei+ruokaa+pidä+valmistaa,+eikä+vastentahtoisesti..))+Tällä+puolustelen+itseäni+ja+omaa+laiskuuttani.Toisessa+ketjussa+puhuttiin+ruokahalun+puutteesta.++Sitä+poden+itsekin+aika+ajoin.+Painokin+on+pudonnut+tuon+lonkkaoperaation+jälkeen+neljä+kiloa.++Helle+varmasti+vaikuttaa+osaltaan+ja+sitten+tämä+yksin+eläminen.++Tuntuu+aika+turhauttavalta+nähdä+paljon+vaivaa+oman+ateriansa+eteen+ja+pitkä+koronaeristys+katkaisi+tuon+perinteen,+että+tuttujen+kesken+kutsuttiin+toisiamme+syömään,+jaettiin+ateriayhteys.Pari+tuttua,+hyviä+ruuanlaittajia+molemmat,+valittavat+myös,+etteivät+enää+"osaa"+laittaa+ruokaa,+eivät+saa+siitä+maukasta.+Saman+olen+itsekin+todennut.+Onko+makuaisti+heikentynyt+-+kuten+sen+sanotaan+ikääntyessä+tekevän+-+vai+ovatko+raaka-aineet+kadottaneet+ominaisuuksiaan+?Ehkä+molempia.+Hedelmät+ja+juurekset,+joita+itse+paljon+käytän,+eivät+usein+"maistu+miltään".Viimeksi+ostetut+tomaatitkin+olivat+puisevia.+Eli+varmasti+pitäisi+paneutua+tuohon+maustamiseen+ja+ylipäänsä+laajentaa+skaalaa+nyt+kun+se+vielä+on+mahdollista.Tulevastahan+emme+tiedä.+Itse+kuitenkin+katson,+että+itse+valmistettu,+tuore+ja+vaikka+yksinkertainenkin+ruoka+voittaa+einekset.+Vain+veriohukaisia,+joita+käytän+matalan+Hb:n+korottamiseen,+ostan+ja+joskus+myös+"roskaruokaa",+vaikka+hampulaisen,+joka+tietysti+alkaa+tympiä+jo+sitä+syödessä..))No.+Mikään+ei+ole+niin+vastenmielistä+kuin+ruuasta+kronklaaminen,+sen+osaavat+jo+pienet+lapset,+vaikka+päiväkodeissä/kouluissa+on+kai+vielä+voimassa+tuo+maistamisen+sääntö,+totaalikieltäytymistä+ei+sallita.Vielä+80-luvulla+kun+tein+opettajansijaisuuksia+peruskoulussa,+vakiopettajat+kertoivat,+että+maanantaisin+kouluruuan+menekki+on+uskomaton.+Pitivät+merkkinä+siitä,+että+kodeissa+ei+"syödä"+viikonloppuisin...Nyt+taitaa+olla+toisin.+Ruoka+ei+"kelpaa",+kun+kouluissa+on+kuulemma+automaatteja,+joista+saa+karkkeja+ja+muuta+hyvää.+Vai+onko+ne+poistettu+?+Tänään+pitäisi+taas+jatkaa+tuota+langon+pesänselvitystä,+pienin+askelin+sitä+tehdään,+niin+sovittiin.+Ei+vanhoista+ei+muuhun..))+Eilinen+kyllä+todisti+minulle,+ettei+kuntoni+ole+häävi,+vajaan+tunnin+"ponnistelu"+kostautui+huimauksena+ja+selkäkipuna.+Oma+vika,+kun+en++"jaksa"++tehdä+näitä+lihaskuntoharjoitteita.+Tuntuvat+niin+keinotekoisilta.+Vannon+vain+hyötyliikunnan+nimiin.+Antoisaa+kesäpäivää+kaikille.+Vasta+huomenna+alkaa+helle,+luvattiin.demeter1
  4. Huomentapäivää.Kiva+lukea,+että+SkillaNin+asunnon+"puutteet"+tulevat+korjatuiksi,+astianpesukone+ja+mikro..))+Niihin+olen+itsekin+"sortunut",+vaikka+yritän+minimalistina+välttää+kaikkia+"mukavuusansoja",+jotka+pahimmillaan+vain+ruokkivat+laiskuutta+ja+avuttomuutta,+lisäävät+yleistä+turhautumista.+Tuo+mökkikeskustelu+taisi+tätä+sivutakin.Nyt+kun+jalat+ja+kädet+ovat+taas+käytössä,+minulle+näyttää+tulleen+paljon+vapaa-aikaa..))Tavalliset+arkiaskareeni+hoituvat+pienemmässä+ajassa+ja+voimia+tuntuu+riittävän+muuhunkin.Tai+miten+sen+ottaa.+Kun+maanantaina+tein+ensimmäisen+pitkän+sauvalenkkini,+seuraavana+päivänä+oli+puhti+pois.+Kun+muutkaan+(tutut)+eivät+tunnu+olevan+täydessä+iskussa,+en+huolestu+sentään.+Langon+pesänselvitystä+tehdään+ja+vaikka+asia+ei+minulle+kuulu,+olen+ollut+siinä+mukana,+ehkä+sitten+kierrätysneuvojan+ominaisuudessa..))+Lanko+osteli+kaikenlaista,+mutta+ei+hävittänyt+mitään.+Elektroniikkalaitteistoakin+oli+kertynyt+melkein+puolen+peräkärryllisen+verran.+Kukaan+lähipiiristä+ei+"tarvinnut+mitään",+tavaraa+oli+kaikilla+liikaakin.+Itse+"perin"+kuormasta+matkaherätyskellon.+Vaikka+kännykässä+on+"herätyskello",+en+ole+siihen+tottunut.+En+muutenkaan+tykkää+tästä+kännykkäriippuvuudesta,+että+siitä+on+tullut+isäntä,+ihmisen+jatke,+joka+pitää+olla+aina+mukana.+Tosin+kiva+oli+eilen+saada+video+nuorimman+lapsenlapsen+ratsastusretkestä+ja+kuvia+hänestä+muutenkin.+Samoin+lapsuudenystäväni+lähettämät+kuvat+tutuista+lapsuudenmaisemista...))Kaunis+päivä+näyttää+tulevan.+Listalla+on+nyt+parin+kilsan+lenkki:+pistäydyn+katsastamassa+pojan+pihapiirin.+Ovat+matkalla+tämän+viikon,+Rodoksella.+Jokin+aika+sitten+tälläkin+alueella+liikkui+ulkomainen+rikollisliiga,+joka+selvästi+tarkkaili+asumuksia+ja+pyrki+sisään+sinne,+missä+ei+näkynyt+elonmerkkejä.+Ammattitaitoista+väkeä,+osasi+murtautua+sisään+niin,+ettei+juuri+jälkiä+jäänyt.+Parissa+naapurissa+kävivät+ja+veivät+asunnosta+pientä+ja+arvokasta+irtainta.Hyvää+päivää+kaikille,demeter1