Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7611

1. Aivan, Eliaana. Onneksi noiden harjoitusten teho on jo todettu virallisen lääketieteenkin puolella, näin olen ymmärtänyt.
    Ei enää pidetä huuhaana eikä mielikuvitukseen, mielen voimaan, enää suhtauduta väheksyvästi.
  2. 50000 ei kuulosta paljolta, ainakaan (lähes) unettoman yön jälkeen..)) Ainakin minulla mielensisältö on vilkkaimmillaan juuri silloin, kun portinvartijat ovat vapaalla.
    Eli päiväsaikaan on helpompi ohjailla liikennettä omassa päässä, painaa jarruakin.

Viime yö oli siitä loistava esimerkki. Viikko oli ollut tapahtumarikas ja tutut rutiinit saivat väistyä. Kun vielä illalla katsoin Sofien valinnan, se oli selvästi liikaa. Olin tietysti nähnyt elokuvan aikaisemminkin, mutta silti " se meni tunteisiin" - kuten nykyisin sanotaan. Kun päähenkilö joutui valitsemaan kumman kahdesta pienestä lapsestaan antaa tuhottavaksi, voi kuvitella, että pahempaa ei äidille voi tapahtua.

Kun vielä samanaikaisesti Putinista on annettu pidätysmääräys 16 000 ukrainalaislapsen kaappauksesta, ei voi edes todeta, että onneksi tuollaista ei enää tapahdu.

Päähenkilöiden kaksoisitsemurhan jälkeen kolmas päähenkilö, heidän ystävänsä, koki kuitenkin mielestäni katharsiksen, tunnepohjaisen vapautumisen ja hyväksymisen ystäviensä ratkaisun kohdalla.

Tahdon yleisemminkin uskoa, että vapautuminen ylivoimaisesta kuormasta on mahdollinen silloin kun ihminen laskee aseensa, myöntää avuttomuutensa ja suostuu siihen prosessiin, millä oma psyyke pyrkii tasapainon palauttamiseen.

Makriina muistutti meitä talvisodan päättymisen ajankohdasta. Vaikka sodalla oli uhrinsa, sittenkin moni siitä selvisi ja pystyi jatkamaan elämäänsä, rakentamaan uutta.
    Sauli Niinistö nosti puheessaan esille sen, miten koko maailma on pystynyt yhdistämään voimansa Ukrainan auttamiseksi. Hyvän ja pahan taistelussa hyvä taitaa sittenkin voittaa...