Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kirjoitetaan yksilöinä, ruvetaan käyttämään nikkejä

Hatuttaako sinua(kin), kun luet täällä kirjoituksia,joissa tekijä on ikään kuin jotakin yksilöimätöntä harmaata massaa?.

Miltäs tuntuisi, jos ruvettaisiin joukolla kirjoittamaan nikeillä, jotka enemmän tai vähemmän kuvastavat asianomaista kirjoittajaa? Kirjoitettaisiin yksilöinä.

Mitäs mieltä olet? Joko hankit oman niin?

367

1625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päin vastoin, nikilliset ovat luopuneet kirjautumisestaan. Ilmapiiri ei suosi nimmareita.

      • Anonyymi

        Niinkä sinä teit? Vielähän täällä nikilläkin kirjoitetaan, ehkä muutama luopunut tai kokonaan lopettanut. Kuolo korjaa niin nikilliset kuin nikittömät.


      • Anonyymi

        Luopunut olen nikistäni, mutta en mielipiteistäni, joita viitsin harvoin julkituoda
        nykyisen ilmapiirin vallitessa, jossa muutama nikillinen syö ja kehuu itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luopunut olen nikistäni, mutta en mielipiteistäni, joita viitsin harvoin julkituoda
        nykyisen ilmapiirin vallitessa, jossa muutama nikillinen syö ja kehuu itseään.

        Tuo että kehuu itseään, jos joku kertoo mitä on tehnyt tai saavuttanut elämässään, niin ei se kai ole että ” kehuu itseään” miksi se on niin vaikeaa joillekin ihan tavallinen keskusteluaihe. Sillä ei kai se keltään ole pois jos kertoo vaikka mitä ruokaa on laittanut.
        Se ihmetyttää kovasti että millainen on ihminen joka laskee kaiken itsekehuksi, siis mistä pitäisi kirjoittaa ettei vaan sattumalta lasketa itsekehuksi .
        Jokaisella on erilainen elämä , eikö sitä voi vaan hyväksyä .
        Minusta kaikki mahdolliset aiheet ovat kiinnostavia, enkä ole huomannut minkäänlaista itsekehua, ainoastaan ihan tavallista kertomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luopunut olen nikistäni, mutta en mielipiteistäni, joita viitsin harvoin julkituoda
        nykyisen ilmapiirin vallitessa, jossa muutama nikillinen syö ja kehuu itseään.

        Täällä on vaikka kuinka monta ketjua, mutta luet vai niitä, missä muutama nikillinen syö ja kehuu itseään?
        Minä olen kiinnostunut vaaliohjelmista. Toivoisin niistä keskustelua täälläkin.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­­N­­y­­m­­­f­­o­m­­­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177800925

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Tuohan on minunkin (salainen) toiveeni, että käyttäisimme nimimerkkiä ja sillä tavoin erottautuisimme toisistamme ja uskoakseni ottaisimme myös enemmän vastuuta sanoistamme.
      Turha toive se tietenkin on, kun meillä on vapaus valita ja vähemmällä pääsee kun suojatuu ikävältä maalitukselta, jota suuri osa rekatuista on joutunut kokemaan.

      Olen kai myös tottunut nykykäytäntöön ja mielestäni suhtaudun samalla tavalla kaikkiin kirjoittajiin joskin on selvää, ettei Anonyymejä opi tuntemaan samalla tavoin kuin (samalla) nimimerkillä kirjoittavia.

      • Anonyymi

        Oletko laskenut, kuinka monta vakinikkiä palstalla enää on?
        Joku aikaisemmassa ketjussa kirjoitti, että ne 5-6 yli 80-ikäistä ovat kaikki lähteneet.
        Uudet siirtyivät 70-palstalta riitaannuttuaan siellä, ja täälläkin on porukka räjähdysherkkää ja vaanii kirjautuneita tarkasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko laskenut, kuinka monta vakinikkiä palstalla enää on?
        Joku aikaisemmassa ketjussa kirjoitti, että ne 5-6 yli 80-ikäistä ovat kaikki lähteneet.
        Uudet siirtyivät 70-palstalta riitaannuttuaan siellä, ja täälläkin on porukka räjähdysherkkää ja vaanii kirjautuneita tarkasti.

        Siell 70 plussalla riitaantui vain 2 nikkiä, muut halusivat tulla Skillanin mukana 80 plussalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko laskenut, kuinka monta vakinikkiä palstalla enää on?
        Joku aikaisemmassa ketjussa kirjoitti, että ne 5-6 yli 80-ikäistä ovat kaikki lähteneet.
        Uudet siirtyivät 70-palstalta riitaannuttuaan siellä, ja täälläkin on porukka räjähdysherkkää ja vaanii kirjautuneita tarkasti.

        Noin minäkin olen räknännyt ( Ano 12.13), 5-6 heitä/meitä taitaa olla ja totta kai he silloin pistävät silmään, ovat ikäänkuin kerjäämässä maalittamista - näin on ainakin todettu ja koettu..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siell 70 plussalla riitaantui vain 2 nikkiä, muut halusivat tulla Skillanin mukana 80 plussalle.

        Miksi ne muut sitten sallivat niiden kahden maalittaa Skillan ja kumpp. pois palstalta?
        Onko tämä nyt parempi kuin ennen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siell 70 plussalla riitaantui vain 2 nikkiä, muut halusivat tulla Skillanin mukana 80 plussalle.

        Oliko tärkeä tiedotus ?????????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siell 70 plussalla riitaantui vain 2 nikkiä, muut halusivat tulla Skillanin mukana 80 plussalle.

        En riitautunut kenenkään kanssa 70 palstalla, alkoi tympiä jatkuva persut ja muut kinastelu.
        Olisi kiva että tietäisi kuka kirjoittaa, eihän nikki ole vielä tunnistettava ihminen.
        Vaikka samaan ketjuun laittaisi viestin loppuun jonkinlaisen merkin että tietää jos sama krjoittaja on vastannut.
        Skillania odotan kirjoittamaan.
        Ei minusta täällä ole kovin huono ilmapiiri. Jos alkaa muuttua hankalaksi pidän paussia tai ohitan kokonaan.
        Kaikki me ollaan ikä-ihmisiä, muutaman vuoden erotuksella.
        Tänään kävi siivooja, piti tulla vasta myöhemmin mutta joku oli perunut.
        En ole tähän asti palkannut siivoojaa, nykyisin olen niin aikaansaamaton, aurinko näyttää laiminlyönnit. Selkä ja jalat kipeytyvät jos alan kovasti rehkimään, sitten ei saa nukuttua.
        Toisaalta hyvä että siivoojat tuli yllättäen, en olisi kehdannut laskea heitä kunnes olin vähän siivoillut.
        Ei asunto näytä kovin sotkuiselta, mutta hommaa kyllä riittää.


    • Anonyymi

      Muistu tan siitää että älkää antako auomi24se kunda poru kalle oikeia nimiänne tms kirjautuessa jos sellaisia kysytään

      • Anonyymi

        Kirjoittaakose se kundapor ukka täällä vai tarko tatko yllä pitoa?


      • Anonyymi

        Hyvä ohje ! Sekundaporukka yrittää määrätä tahdin täällä.


      • Ei täällä ole kukaan sekundaa. En ainakaan myönnä olevani. Hyvän elämän olen elänyt, vaikeuksia on ollut vaikka muille jakaa, se vain vahvistaa.
        Olen antanut nimeni aikoja sitten eikä mitään harmia ole tullut.
        Kyllä ihmisen henkilöllisyyden saa urkittua jos on tarpeeksi sinnikäs ja utelias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ohje ! Sekundaporukka yrittää määrätä tahdin täällä.

        Kaksi.


    • Käytän nimimerkkejäni, joita minulla on kolme. Kaksi, korpikirjailija ja korppis pääsääntöisesti käytössä. Korppikotka on ikäänkuin "varuiksi".

      Jos ihmiset haluavat piiloutua, mikäpä siinä. Onhan näitä muitakin kanavia keskusteluille jopa omalla nimellään.

      Ei minua häiritse anot kiusanhenget, olen vuosien saatossa oppinut sietämään heitä. Heilläkin on vakinikit.

      • Anonyymi

        Monia kyllä häiritsee sinulta tulevat nimittelyt ja haistattelut.


      • Anonyymi

        Näköjään pas..ka on sinulle se eläväisyyden merkki. Niin paljon siitä puhut eri yhteyksissä, huussi, potta ja vessajutut on niin yleisiä sinulla. Mielellään sitä haistatat toisillekin, kun pidät niin eläväisenä ja kuvaavana. Olmikin on sinulle sitä mainostamaasi eläväisyyttä ja somaa mielestäsi. Taas saatiin näyte ajatusmaailmastasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään pas..ka on sinulle se eläväisyyden merkki. Niin paljon siitä puhut eri yhteyksissä, huussi, potta ja vessajutut on niin yleisiä sinulla. Mielellään sitä haistatat toisillekin, kun pidät niin eläväisenä ja kuvaavana. Olmikin on sinulle sitä mainostamaasi eläväisyyttä ja somaa mielestäsi. Taas saatiin näyte ajatusmaailmastasi.

        Oletko,oikea tosikko jotenkin kun vanhat sanonnatkin sinuun iskee henkilökohtaisesti vaikka muut näkevät huumorin niissä. Vertauskuvallisia juttuja ei monikaan tällä palstalla ymmärrä , vaan näkee kaiken mustavalkoisena. Siinä laskee sormilla kaikkea minkä katsoo loukkaavaksi, se on vaan todiste ettei pahemmasti ole ollut suuremmissa sosiaalisissa kanssakäymisessä mukana


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään pas..ka on sinulle se eläväisyyden merkki. Niin paljon siitä puhut eri yhteyksissä, huussi, potta ja vessajutut on niin yleisiä sinulla. Mielellään sitä haistatat toisillekin, kun pidät niin eläväisenä ja kuvaavana. Olmikin on sinulle sitä mainostamaasi eläväisyyttä ja somaa mielestäsi. Taas saatiin näyte ajatusmaailmastasi.

        Sinähän se olet paskasta kiinnostunut, tartut heti kielikuvieni haravan varteen.

        Eihän kaupunkiyksiössä ymmärretä maalaiselämään. Huusi on tyhjennettävä (tosin olen jo ulkoistanut sen homman.)
        Sinä vedät vain napista paskasi viemäristöön.

        Enhän minä yhteenvedä huusi- tai pottajuttuja, sinähän sen teet lukiessasi kesämökkikirjoitulsiani ja yhdistelet asioita ymmärtämyksesi mukaan.

        Muista nyt heti kirjata ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään pas..ka on sinulle se eläväisyyden merkki. Niin paljon siitä puhut eri yhteyksissä, huussi, potta ja vessajutut on niin yleisiä sinulla. Mielellään sitä haistatat toisillekin, kun pidät niin eläväisenä ja kuvaavana. Olmikin on sinulle sitä mainostamaasi eläväisyyttä ja somaa mielestäsi. Taas saatiin näyte ajatusmaailmastasi.

        Ja heti nuuhkaisit.
        Kaikki eivät ajattele, että viesti on minulle. Sekin on jotenkin itserakas asenne. Oikein haalii itselleen kaikki negatiiviset kommentit, sitten tallentaa ne ja muistelee jatkuvasti.


    • Olen luopunut tilapäisesti periaatteestani kirjoittaa aina kirjattuna ja tunnistettavana, koska häiriköinti on ollut rankkaa ja en halua palstakirjoittelun valloittavan liikaa aikaa arkirutiinissani, enkä etenkään ilkeyksien jäävän ajatuksiini pyörimään, kun pitäisi tai oikeastaan haluaisin käyttää aikani nyt parempaan: kirjoitan joka päivä uutta tarinaa ja toissapäivänä sain vihdoinkin toisen kirjani käännöksen ladattua Amazon Kindleen, pokkariversiona. Ainakin USA:n sukulaiseni ja ystäväni ovat osoittaneet suurta kiinnostusta, etenkin kun biofiktiossa monet tunnistavat varmasti itsensäkin :) Muutenhan myynti riippuu aivan siitä miten paljon tai vähän aion satsata markkinointiin Amazonissa. (Tai en ollenkaan, koska kohderyhmäni ostanevat kirjan ilman muuta mainostusta kuin somessa levittämäni linkit).

      Mutta palatakseni asiaan:
      Yksilöinä, rekattuina ja nimimerkeillä kirjoitetut viestit ovat ainoa keskustelunmuoto jonka näen mielekkääksi. Vaihtoehtona vakinikillä (ei-rekisteröidyllä) viestin allekirjoittaminen. Näin tapahtuu keskustelu livessäkin: ei se ole keskustelua jos seisoo huppu päässä torilla ja huutelee tuuleen.
      Anonyymi keskustelukulttuuri poikii mielenkiintoisia ja antoisia keskusteluja vain ja jos osapuolet ovat jollain tapaa tunnistettavia.

      • Anonyymi

        Ja uutta kirjaa piti taas tulla palstalle mainostamaan.


      • Minä en ihan kovasti rajaisi keskustelua, Paloma. Maalituksen osalta tietysti, mutta anonyymiys keskustelussa vertautuu mielestäni siihen, että moni livessäkin puhuu vieraitten ihmisten kanssa, voi puhua ihan syvällisiäkin, mutta ei silti halua ruveta kamuksi eikä sitoutua sen enempään.
        Kai meitä on (ainakin) kahta sorttia: avoimia ja vähemmän avoimia, seurallisia ja vähemmän seurallisia. Eikä toinen ole toista kummempi.
        Jatkuvuutta minäkin kyllä pidän tärkeänä - siis omalla kohdallani. Ja tietysti sitä, että seisoo sanojensa takana. Ellei seiso, se on mielestäni sitä tuuleen huutamista..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minä en ihan kovasti rajaisi keskustelua, Paloma. Maalituksen osalta tietysti, mutta anonyymiys keskustelussa vertautuu mielestäni siihen, että moni livessäkin puhuu vieraitten ihmisten kanssa, voi puhua ihan syvällisiäkin, mutta ei silti halua ruveta kamuksi eikä sitoutua sen enempään.
        Kai meitä on (ainakin) kahta sorttia: avoimia ja vähemmän avoimia, seurallisia ja vähemmän seurallisia. Eikä toinen ole toista kummempi.
        Jatkuvuutta minäkin kyllä pidän tärkeänä - siis omalla kohdallani. Ja tietysti sitä, että seisoo sanojensa takana. Ellei seiso, se on mielestäni sitä tuuleen huutamista..))

        Kuten huomaat. Dem. heti ryntäsi joku ano huomauttelemaan vainoamaansa nimimerkkiä.
        Niin kauan kuin tällainen asenne palstalla säilyy, on ihmeellistä, että edes 5-6 rekattua vielä kirjoittaa.
        Heistä kyllä pian valikoituu seuraavat maalitettavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten huomaat. Dem. heti ryntäsi joku ano huomauttelemaan vainoamaansa nimimerkkiä.
        Niin kauan kuin tällainen asenne palstalla säilyy, on ihmeellistä, että edes 5-6 rekattua vielä kirjoittaa.
        Heistä kyllä pian valikoituu seuraavat maalitettavat.

        Tuskin se "maalittaminen" siitä johtuu, että on rekattu nikki.

        Muistanko nyt väärin, mutta eikös juuri Dem. joutunut maalituksen kohteeksi taannoin kahden rekatun nikin taholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uutta kirjaa piti taas tulla palstalle mainostamaan.

        23.45
        Sillälailla sitä taas vastaanotetaan Paloman kirjoitus.
        Juuri tuo käyttäytyminen tekee sen ettei halua kirjaantua kun heti ollaan nälvimissä .

        Minusta se on ihanaa luettavaa että joku saavuttaa jotain ja on halukas jakamaan sen muiden kanssa, hänen ilonsa että on saanut työnsä päätökseen tekee lukijakin iloiseksi.

        Kirjaantumalla palstalle on asia , missä ensin saa tuntea olonsa turvalliseksi porukan kanssa on ensi ehto, silloin niinkuin tuntee kuuluvansa joukkoon jotenkin, mutta niin kauan kun näitä nälvijöitä on palstalla niin ei kannata kirjaantua .

        Ihmettelen sitä ideologiaa joka saa ihmisen käyttäytymään ilkeilemällä toisille, mitä yhteishenkeä se saavuttaa koskaan, kun toiset yrittävät ohjailla mitä saa kirjoittaa,

        senkin ymmärtää että joku voi olla henkisesti sairas ja siksi kirjoittelee tyrmäävästi kaikkeen minkä katsoo janten lakien raameissa olevan hänelle liikaa.

        Mutta minä onnittelen Palomaa että työ on päätöksessä ja että kirjan kanssa menee hyvin.
        Sitten on niinkin että ihminen joka on tasapainossa oman itsensä kanssa, ei tunne tarvetta kirjoitella epäystävällisesti muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin se "maalittaminen" siitä johtuu, että on rekattu nikki.

        Muistanko nyt väärin, mutta eikös juuri Dem. joutunut maalituksen kohteeksi taannoin kahden rekatun nikin taholta.

        Kyllä noin tapahtui. Kk ja Pal olivat D:n kimpussa. Kk juorusi demeterin kertomia yksityisasioita pilkaten. P taas koetti vääntää asiat siihen malliin, että D:n saamat kehut evät ole aitoja. Kummankin maalituksessa paistoi kateus D:ä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        23.45
        Sillälailla sitä taas vastaanotetaan Paloman kirjoitus.
        Juuri tuo käyttäytyminen tekee sen ettei halua kirjaantua kun heti ollaan nälvimissä .

        Minusta se on ihanaa luettavaa että joku saavuttaa jotain ja on halukas jakamaan sen muiden kanssa, hänen ilonsa että on saanut työnsä päätökseen tekee lukijakin iloiseksi.

        Kirjaantumalla palstalle on asia , missä ensin saa tuntea olonsa turvalliseksi porukan kanssa on ensi ehto, silloin niinkuin tuntee kuuluvansa joukkoon jotenkin, mutta niin kauan kun näitä nälvijöitä on palstalla niin ei kannata kirjaantua .

        Ihmettelen sitä ideologiaa joka saa ihmisen käyttäytymään ilkeilemällä toisille, mitä yhteishenkeä se saavuttaa koskaan, kun toiset yrittävät ohjailla mitä saa kirjoittaa,

        senkin ymmärtää että joku voi olla henkisesti sairas ja siksi kirjoittelee tyrmäävästi kaikkeen minkä katsoo janten lakien raameissa olevan hänelle liikaa.

        Mutta minä onnittelen Palomaa että työ on päätöksessä ja että kirjan kanssa menee hyvin.
        Sitten on niinkin että ihminen joka on tasapainossa oman itsensä kanssa, ei tunne tarvetta kirjoitella epäystävällisesti muille.

        Kuinka kauan olet ollut palstalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        23.45
        Sillälailla sitä taas vastaanotetaan Paloman kirjoitus.
        Juuri tuo käyttäytyminen tekee sen ettei halua kirjaantua kun heti ollaan nälvimissä .

        Minusta se on ihanaa luettavaa että joku saavuttaa jotain ja on halukas jakamaan sen muiden kanssa, hänen ilonsa että on saanut työnsä päätökseen tekee lukijakin iloiseksi.

        Kirjaantumalla palstalle on asia , missä ensin saa tuntea olonsa turvalliseksi porukan kanssa on ensi ehto, silloin niinkuin tuntee kuuluvansa joukkoon jotenkin, mutta niin kauan kun näitä nälvijöitä on palstalla niin ei kannata kirjaantua .

        Ihmettelen sitä ideologiaa joka saa ihmisen käyttäytymään ilkeilemällä toisille, mitä yhteishenkeä se saavuttaa koskaan, kun toiset yrittävät ohjailla mitä saa kirjoittaa,

        senkin ymmärtää että joku voi olla henkisesti sairas ja siksi kirjoittelee tyrmäävästi kaikkeen minkä katsoo janten lakien raameissa olevan hänelle liikaa.

        Mutta minä onnittelen Palomaa että työ on päätöksessä ja että kirjan kanssa menee hyvin.
        Sitten on niinkin että ihminen joka on tasapainossa oman itsensä kanssa, ei tunne tarvetta kirjoitella epäystävällisesti muille.

        "Kirjaantumalla palstalle on asia , missä ensin saa tuntea olonsa turvalliseksi porukan kanssa on ensi ehto, silloin niinkuin tuntee kuuluvansa joukkoon jotenkin, mutta niin kauan kun näitä nälvijöitä on palstalla niin ei kannata kirjaantua "

        MITEN anot voisivat SUOJAUTUA KIRJAUTUNEITTEN nälvimiseltä ja nimittelyiltä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kauan olet ollut palstalla?

        Kyselet miten kauan olen ollut palstalla
        Vastaus Tarpeeksi kauan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noin tapahtui. Kk ja Pal olivat D:n kimpussa. Kk juorusi demeterin kertomia yksityisasioita pilkaten. P taas koetti vääntää asiat siihen malliin, että D:n saamat kehut evät ole aitoja. Kummankin maalituksessa paistoi kateus D:ä kohtaan.

        Jos et olisi ano vetäisin sinut nyt tilille perättömistä puheista .Olen vaihtanut mielipiteitä ja ajatuksia D:n kanssa tällä palstalla yli 15 vuoden ajan, aina sulassa sovussa enkä ole koskaan maalittanut häntä sen kummemmin kuin ketään muutakaan.
        Ylenmääräinen liehakointi ja hypettäminen antaa helposti sellaisen vaikutuksen että kirjoittajalla on ketunhäntä kainalossa, ja siitä kerroin Demeterille, tietäen kyllä että hän osaa joko katsoa sormiensä läpi asiaa tai sitten ottaa siihen kantaa. Hyvin diplomaattisesti hän asian otti, tapansa mukaan. Miksi olisin kateellinen kenellekään?
        Mitä tulee Korppiksen ja Demeterin välisiin asioihin niin niihin en puutu. Olen polttanut siipeni kerran ainakin yrittäen välittää rauhaa ja edistää sopua kahden arvostamani rekisteröidyn välillä, menetin molempien ystävyyden.
        Nyt taidan taas vetäytyä omien touhujeni pariin. Melkoinen aikavaras tämä palsta ja etenkin kun on keskusteluja ja keskusteluja jotka yrittävät muuttaa asumaan minun korvieni väliin. Se tila on kuitenkin varattu nyt muille asioille.
        Terveisiä Dalajoen alajuksulta, ei mutkia.
        Pal


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin se "maalittaminen" siitä johtuu, että on rekattu nikki.

        Muistanko nyt väärin, mutta eikös juuri Dem. joutunut maalituksen kohteeksi taannoin kahden rekatun nikin taholta.

        Onko tämä Deme niin heikko ihmimen kun ei itse puolustaudu, sitä pitää anojen porukalla puolustaa kuinka hän on tullut kaltoin kohdelluksi. Itse hän on asioitaan kertonut kuten minäkin ja juttuistamme meidän pitää itse vastata.

        Minua usein huvittaa kun joku alkaa selvittämään mitä joku toinen on kommentillaan tarkoittanut.

        Vain minä itse tiedän mitä milloinkin tarkoitan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et olisi ano vetäisin sinut nyt tilille perättömistä puheista .Olen vaihtanut mielipiteitä ja ajatuksia D:n kanssa tällä palstalla yli 15 vuoden ajan, aina sulassa sovussa enkä ole koskaan maalittanut häntä sen kummemmin kuin ketään muutakaan.
        Ylenmääräinen liehakointi ja hypettäminen antaa helposti sellaisen vaikutuksen että kirjoittajalla on ketunhäntä kainalossa, ja siitä kerroin Demeterille, tietäen kyllä että hän osaa joko katsoa sormiensä läpi asiaa tai sitten ottaa siihen kantaa. Hyvin diplomaattisesti hän asian otti, tapansa mukaan. Miksi olisin kateellinen kenellekään?
        Mitä tulee Korppiksen ja Demeterin välisiin asioihin niin niihin en puutu. Olen polttanut siipeni kerran ainakin yrittäen välittää rauhaa ja edistää sopua kahden arvostamani rekisteröidyn välillä, menetin molempien ystävyyden.
        Nyt taidan taas vetäytyä omien touhujeni pariin. Melkoinen aikavaras tämä palsta ja etenkin kun on keskusteluja ja keskusteluja jotka yrittävät muuttaa asumaan minun korvieni väliin. Se tila on kuitenkin varattu nyt muille asioille.
        Terveisiä Dalajoen alajuksulta, ei mutkia.
        Pal

        Miten tämä palsta voi olla aikavaras?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä palsta voi olla aikavaras?

        Ottaahan se aikaa kun näitä lukee ja jos vielä kirjoittaakin, vai onko siinäkin jo jotain väärää taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselet miten kauan olen ollut palstalla
        Vastaus Tarpeeksi kauan

        Tuollahan se tuli ilmi eli yli 15 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noin tapahtui. Kk ja Pal olivat D:n kimpussa. Kk juorusi demeterin kertomia yksityisasioita pilkaten. P taas koetti vääntää asiat siihen malliin, että D:n saamat kehut evät ole aitoja. Kummankin maalituksessa paistoi kateus D:ä kohtaan.

        Eikös se ollut peräti niin, että tiimi väitti D:n olevan manipuloitavissa.
        Niin, niin hyvässä hengessä ja ystävyydessä. Ei ollenkaan ollut epäilyä D:n heikkoudesta. Nyt kyllä K epäilee, että D on heikko.
        Minusta D on kyllä korrekti ja diplomaattinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaahan se aikaa kun näitä lukee ja jos vielä kirjoittaakin, vai onko siinäkin jo jotain väärää taas.

        Eihän siinä mitään väärää, mutta eihän se ole pakollista antaa aikavarkaan viedä itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä mitään väärää, mutta eihän se ole pakollista antaa aikavarkaan viedä itseään.

        Kuka on puhunut pakollisesta . Kaikki kyllä tietävät ettei mikään ole pakollista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on puhunut pakollisesta . Kaikki kyllä tietävät ettei mikään ole pakollista

        Ohhoijaa taas....kun ymmärrys puuttuu.

        Rautalangasta vääntäen. On turhaa "syyttää" palstaa aikavarkaaksi, kun se on omien korvien välissä mihin aikansa kuluttaa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Onko tämä Deme niin heikko ihmimen kun ei itse puolustaudu, sitä pitää anojen porukalla puolustaa kuinka hän on tullut kaltoin kohdelluksi. Itse hän on asioitaan kertonut kuten minäkin ja juttuistamme meidän pitää itse vastata.

        Minua usein huvittaa kun joku alkaa selvittämään mitä joku toinen on kommentillaan tarkoittanut.

        Vain minä itse tiedän mitä milloinkin tarkoitan,

        Minä en nyt ainakaan ketään määrättyä nikkiä puolustanut ja en tiedä kenenkään heikkoudesta.

        Kunhan heitin kysymyksen, että oliko se hän jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoijaa taas....kun ymmärrys puuttuu.

        Rautalangasta vääntäen. On turhaa "syyttää" palstaa aikavarkaaksi, kun se on omien korvien välissä mihin aikansa kuluttaa.

        Ei kukaan ole edes ayyttänytkään,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et olisi ano vetäisin sinut nyt tilille perättömistä puheista .Olen vaihtanut mielipiteitä ja ajatuksia D:n kanssa tällä palstalla yli 15 vuoden ajan, aina sulassa sovussa enkä ole koskaan maalittanut häntä sen kummemmin kuin ketään muutakaan.
        Ylenmääräinen liehakointi ja hypettäminen antaa helposti sellaisen vaikutuksen että kirjoittajalla on ketunhäntä kainalossa, ja siitä kerroin Demeterille, tietäen kyllä että hän osaa joko katsoa sormiensä läpi asiaa tai sitten ottaa siihen kantaa. Hyvin diplomaattisesti hän asian otti, tapansa mukaan. Miksi olisin kateellinen kenellekään?
        Mitä tulee Korppiksen ja Demeterin välisiin asioihin niin niihin en puutu. Olen polttanut siipeni kerran ainakin yrittäen välittää rauhaa ja edistää sopua kahden arvostamani rekisteröidyn välillä, menetin molempien ystävyyden.
        Nyt taidan taas vetäytyä omien touhujeni pariin. Melkoinen aikavaras tämä palsta ja etenkin kun on keskusteluja ja keskusteluja jotka yrittävät muuttaa asumaan minun korvieni väliin. Se tila on kuitenkin varattu nyt muille asioille.
        Terveisiä Dalajoen alajuksulta, ei mutkia.
        Pal

        Minä ainakin ihailen ihmistä jolla on virtaa niin paljon kuin sinulla paloma. Eikä tämä ole mitään mielistelyä. Kannattaisi kokeilla kirjoittamista.
        Kuvittelin että alan kirjoitella päiväkirjaa ja muistoja vähän ylös, se lopahti heti alkuunsa.
        Aikani menee virkatessa ja äänikirjoja kuunnellessa.
        Olen tuuminut että eläke mummon pitää tehdä sitä mistä itse tykkää, kun siihen on viimeinkin mahdollisuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ollut peräti niin, että tiimi väitti D:n olevan manipuloitavissa.
        Niin, niin hyvässä hengessä ja ystävyydessä. Ei ollenkaan ollut epäilyä D:n heikkoudesta. Nyt kyllä K epäilee, että D on heikko.
        Minusta D on kyllä korrekti ja diplomaattinen.

        Demeter on maltillinen, sellainen kirjoittaja jonka tekstiä haluaa lukea.
        Hänenkin nikkinsä saa aikaan tunteen että ollaan samaa seniori porukkaa.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minä ainakin ihailen ihmistä jolla on virtaa niin paljon kuin sinulla paloma. Eikä tämä ole mitään mielistelyä. Kannattaisi kokeilla kirjoittamista.
        Kuvittelin että alan kirjoitella päiväkirjaa ja muistoja vähän ylös, se lopahti heti alkuunsa.
        Aikani menee virkatessa ja äänikirjoja kuunnellessa.
        Olen tuuminut että eläke mummon pitää tehdä sitä mistä itse tykkää, kun siihen on viimeinkin mahdollisuus.

        Mitä virtaa tarvitsee siihen kun kyhjöttää tietsikalla kirjoittamassa? Kyllä sinun virkkaus tuottaa jotain näkyvää ja hyvien kirjojen kuuntelu on avartavaa ja hengen ravintoa, Onhan sinulla asunnon lisäksi mökki ja kissa huolehdittavana, kyllä niihin virtaa tarvitaan. Hienoa että sinulla on kunnon miesystäväkin, melkein olen kateellinen, mutta en sentään, vaan iloinen puolestasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noin tapahtui. Kk ja Pal olivat D:n kimpussa. Kk juorusi demeterin kertomia yksityisasioita pilkaten. P taas koetti vääntää asiat siihen malliin, että D:n saamat kehut evät ole aitoja. Kummankin maalituksessa paistoi kateus D:ä kohtaan.

        Kuittaan viestisi, Ano 15.00/eilen..)) Noin minäkin asioiden kulun tulkitsin ja olen edelleen kiitollinen siitä tuesta, jonka aikanaan Anoilta (!) sain. Heikkohan minä..)) Ikuinen itse-epäilijä ainakin.
        Kateutta usein tarjotaan kun jotakin väärinymmärrystä/väärintulkintaa esiintyy. Sitä en oikein osaa itseeni sovittaa. Jos kateutta esiintyy, se kohdistuu mielestäni enempi siihen ilmiöön joka syntyy, kun kohdataan toinen ihminen, asetutaan hänen asemaansa, ymmärretään häntä. Jos itse kokee jäävänsä ilman tuota kokemusta, se pitää jotenkin selittää (ainakin itselleen). "Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista".

        Tämä siis ei ole minkäänlainen sodanjulistus asianosaisille. Käsittääkseni kaikki ovat selvinneet, eikä haukku ole suurta haavaa tehnyt. Palomalle kiitokset yrityksestä toimia rauhanrakentajana. Omalta osaltani en ole palstaystävyyttä irti sanonut ja olen samaa mieltä siitä, että hänen ja minun välillä ei ole koskaan ollut isompaa konfliktia, vaikka asioista on välillä oltu eri mieltä. Palomalla on mielestäni poikkeuksellinen kyky vastaanottaa (perustelematontakin) kritiikkiä ja kärsivällisyyttä vastata siihen.

        Ymmärrän hyvin hänen turhautumisensa ja olen hänen puolestaan iloinen siitä, että hän saa ymmärrystä ja kannustusta kirjoitteluunsa muualta. Tämä palsta ei ole koko maailma..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Kuittaan viestisi, Ano 15.00/eilen..)) Noin minäkin asioiden kulun tulkitsin ja olen edelleen kiitollinen siitä tuesta, jonka aikanaan Anoilta (!) sain. Heikkohan minä..)) Ikuinen itse-epäilijä ainakin.
        Kateutta usein tarjotaan kun jotakin väärinymmärrystä/väärintulkintaa esiintyy. Sitä en oikein osaa itseeni sovittaa. Jos kateutta esiintyy, se kohdistuu mielestäni enempi siihen ilmiöön joka syntyy, kun kohdataan toinen ihminen, asetutaan hänen asemaansa, ymmärretään häntä. Jos itse kokee jäävänsä ilman tuota kokemusta, se pitää jotenkin selittää (ainakin itselleen). "Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista".

        Tämä siis ei ole minkäänlainen sodanjulistus asianosaisille. Käsittääkseni kaikki ovat selvinneet, eikä haukku ole suurta haavaa tehnyt. Palomalle kiitokset yrityksestä toimia rauhanrakentajana. Omalta osaltani en ole palstaystävyyttä irti sanonut ja olen samaa mieltä siitä, että hänen ja minun välillä ei ole koskaan ollut isompaa konfliktia, vaikka asioista on välillä oltu eri mieltä. Palomalla on mielestäni poikkeuksellinen kyky vastaanottaa (perustelematontakin) kritiikkiä ja kärsivällisyyttä vastata siihen.

        Ymmärrän hyvin hänen turhautumisensa ja olen hänen puolestaan iloinen siitä, että hän saa ymmärrystä ja kannustusta kirjoitteluunsa muualta. Tämä palsta ei ole koko maailma..))

        Tulipas tuo vastaus nyt kauas kohteestaan. Kiitos kaikille palautteista !


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minä en ihan kovasti rajaisi keskustelua, Paloma. Maalituksen osalta tietysti, mutta anonyymiys keskustelussa vertautuu mielestäni siihen, että moni livessäkin puhuu vieraitten ihmisten kanssa, voi puhua ihan syvällisiäkin, mutta ei silti halua ruveta kamuksi eikä sitoutua sen enempään.
        Kai meitä on (ainakin) kahta sorttia: avoimia ja vähemmän avoimia, seurallisia ja vähemmän seurallisia. Eikä toinen ole toista kummempi.
        Jatkuvuutta minäkin kyllä pidän tärkeänä - siis omalla kohdallani. Ja tietysti sitä, että seisoo sanojensa takana. Ellei seiso, se on mielestäni sitä tuuleen huutamista..))

        Minkä takana joka suuntaan kumartava mielinkielin olija on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et olisi ano vetäisin sinut nyt tilille perättömistä puheista .Olen vaihtanut mielipiteitä ja ajatuksia D:n kanssa tällä palstalla yli 15 vuoden ajan, aina sulassa sovussa enkä ole koskaan maalittanut häntä sen kummemmin kuin ketään muutakaan.
        Ylenmääräinen liehakointi ja hypettäminen antaa helposti sellaisen vaikutuksen että kirjoittajalla on ketunhäntä kainalossa, ja siitä kerroin Demeterille, tietäen kyllä että hän osaa joko katsoa sormiensä läpi asiaa tai sitten ottaa siihen kantaa. Hyvin diplomaattisesti hän asian otti, tapansa mukaan. Miksi olisin kateellinen kenellekään?
        Mitä tulee Korppiksen ja Demeterin välisiin asioihin niin niihin en puutu. Olen polttanut siipeni kerran ainakin yrittäen välittää rauhaa ja edistää sopua kahden arvostamani rekisteröidyn välillä, menetin molempien ystävyyden.
        Nyt taidan taas vetäytyä omien touhujeni pariin. Melkoinen aikavaras tämä palsta ja etenkin kun on keskusteluja ja keskusteluja jotka yrittävät muuttaa asumaan minun korvieni väliin. Se tila on kuitenkin varattu nyt muille asioille.
        Terveisiä Dalajoen alajuksulta, ei mutkia.
        Pal

        Mistä sinä P ketään vedät tilille ? KAIKKI palstalla ovat voineet lukea
        teidän tappelunne, maalituksenne ja manipulointinne. Mitään perätöntä
        ei ole kukaan kirjoittanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takana joka suuntaan kumartava mielinkielin olija on ?

        Oliko tuo minulle, Ano 15.04 ? Oli tai ei, vastaan, koska tuollaisia luonnehdintoja on esitetty minusta ennenkin.
        Suuntaa ei ole, mutta yritän etsiä sitä..)) Olemalla avoin, "kuuntelmalla" eri mielipiteitä, eri näkemyksiä. Jos se on mielinkielin oloa, niin yritä kestää. Luontaisesta ystävällisyydestäni en myöskään aio luopua. Pahoittelen, jos se aiheuttaa sinulle epämukavuutta.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Oliko tuo minulle, Ano 15.04 ? Oli tai ei, vastaan, koska tuollaisia luonnehdintoja on esitetty minusta ennenkin.
        Suuntaa ei ole, mutta yritän etsiä sitä..)) Olemalla avoin, "kuuntelmalla" eri mielipiteitä, eri näkemyksiä. Jos se on mielinkielin oloa, niin yritä kestää. Luontaisesta ystävällisyydestäni en myöskään aio luopua. Pahoittelen, jos se aiheuttaa sinulle epämukavuutta.

        Todella hyvä ominaisuus ihmisellä joka ajattelee asiat kuten mainitsit. Ensinnäkin se ei ole mitään mielinkielin olemista jos yrittää ymmärtää jokaisen kirjoituksen sanoman ja miksi se kirjoitetaan. Kaikki ihmiset vaan eivät halua riidellä toistensa kanssa, koska riitelyä ei olla koskaan saavutettu hyvää henkeä netissä.
        Itse en ole koskaan riidellyt edes naapureitten kanssa sillä olen ottanut huomioon heidänkin mielipiteitä, en töissäkään vaikka siellä joskus olisi ehkä ollut aihetta sanoa vakavasti jollekkin.
        Ei riitely ole mikään meriitti ihmiselle, jokainen normaali ihminen kaipaa rauhaa elämässään, toiset taas kaipaavat rähinää toisten kanssa , ja vaikka heille miten yrittää selitellä niin ei mene jakeluun. Koska tarve riitelyyn on osa heidän elämäänsä johon on jo lapsesta asti kasvaneet.
        Ja se taas kertookin asian ytimen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin se "maalittaminen" siitä johtuu, että on rekattu nikki.

        Muistanko nyt väärin, mutta eikös juuri Dem. joutunut maalituksen kohteeksi taannoin kahden rekatun nikin taholta.

        Taas on mies tehnyt uuden nikin korppis. Se pn nii kiva esittää naista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvä ominaisuus ihmisellä joka ajattelee asiat kuten mainitsit. Ensinnäkin se ei ole mitään mielinkielin olemista jos yrittää ymmärtää jokaisen kirjoituksen sanoman ja miksi se kirjoitetaan. Kaikki ihmiset vaan eivät halua riidellä toistensa kanssa, koska riitelyä ei olla koskaan saavutettu hyvää henkeä netissä.
        Itse en ole koskaan riidellyt edes naapureitten kanssa sillä olen ottanut huomioon heidänkin mielipiteitä, en töissäkään vaikka siellä joskus olisi ehkä ollut aihetta sanoa vakavasti jollekkin.
        Ei riitely ole mikään meriitti ihmiselle, jokainen normaali ihminen kaipaa rauhaa elämässään, toiset taas kaipaavat rähinää toisten kanssa , ja vaikka heille miten yrittää selitellä niin ei mene jakeluun. Koska tarve riitelyyn on osa heidän elämäänsä johon on jo lapsesta asti kasvaneet.
        Ja se taas kertookin asian ytimen

        Kiitos palautteestasi, Ano 17.00. "Parempi laiha sopu, kuin lihava riita", sanottiin ennen ja kun ei itse ole kovin kilpailuhenkinen tuota linjaa on aika helppo noudattaa.


    • Anonyymi

      Ei hatuta yhtään. Ei kiinnosta ihmisten taustat, vain asia kommentissa.

      • Anonyymi

        Ei kaikissa kommenteissa kiinnosta "asiakaan", jota esimerkiksi rahiseva
        puppugeneraattori savikiekko tuottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikissa kommenteissa kiinnosta "asiakaan", jota esimerkiksi rahiseva
        puppugeneraattori savikiekko tuottaa.

        Eiko sinua kiinnosta harvinainen sairaus ja siitä kuntoutus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiko sinua kiinnosta harvinainen sairaus ja siitä kuntoutus?

        Korppis ja paloma=sama mieshenkilö, esittää vaan naista! Kaikki nää nikit tpn saman..........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis ja paloma=sama mieshenkilö, esittää vaan naista! Kaikki nää nikit tpn saman..........

        Näin olen arvellutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiko sinua kiinnosta harvinainen sairaus ja siitä kuntoutus?

        Ei. Ei minuaKAAN kiinnosta.


      • Eihän voi vähempää kinostaa 😁


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Eihän voi vähempää kinostaa 😁

        Ei kai kinosta enää näin keväällä tuo lumi. Kinokset sulaa jo kovaa vauhtia.😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kinosta enää näin keväällä tuo lumi. Kinokset sulaa jo kovaa vauhtia.😆

        Kinostaa, kinostaa😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikissa kommenteissa kiinnosta "asiakaan", jota esimerkiksi rahiseva
        puppugeneraattori savikiekko tuottaa.

        Ainahan jotain voi kiinnostaa jotku asiat, ja jotain toista ei, Joten silloin kun ei itseä kiinnosta joku asia niin ei myöskään kommetei,se kun vedetään lokaan jonkun kirjoitukset kommentoimalla ilkeästi.
        Jokainen tarina on kertomisen arvoinen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan jotain voi kiinnostaa jotku asiat, ja jotain toista ei, Joten silloin kun ei itseä kiinnosta joku asia niin ei myöskään kommetei,se kun vedetään lokaan jonkun kirjoitukset kommentoimalla ilkeästi.
        Jokainen tarina on kertomisen arvoinen .

        "Jokainen tarina on kertomisen arvoinen ."
        Ei ole. Täällä sen huomaa.


    • Anonyymi

      Että tällainen riitaketju tällä kertaa. Eikö tätä ole veivattu useampaan otteeseen. Paloma avannut Facebookiin ryhmän ja kutsunut sinne tervemenneeksi rekattuja palstaystäviään.
      Mielestäni näillä "minun tahtoni on tämä ja se on ainoa oikea ja toimiva" isketään vain kiilaa syvemmälle eri tahojen välille.
      Suomi24 lienee ainoa oikea taho, joka säännöt määrää. Ei ole vielä näkynyt rekkautumis tai tunnistettavuusohjetta.

      • Anonyymi

        Kerroin vain oman mielipiteeni mikä toimii minulle.
        Boomereiden juttuklubi on edelleen auki kaikille, jotka ovat halukkaita vaihtamaan mielipiteitä, kertomaan arkipäivästään, julkaisemaan valokuvia ja kommentoimaan niitä. Facebookissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin vain oman mielipiteeni mikä toimii minulle.
        Boomereiden juttuklubi on edelleen auki kaikille, jotka ovat halukkaita vaihtamaan mielipiteitä, kertomaan arkipäivästään, julkaisemaan valokuvia ja kommentoimaan niitä. Facebookissa.

        Minäkin kerroin vain oman mielipiteeni vastaten aloitukseen. Selvensin mitä olen palstalla nähnyt rekisteröitymis- ja tunnistettavuuskampanjoissa kirjoittajien taholta. Jos/kun Suomi24 antaa uudet ohjeet, niin jokainen toimikoon itselleen sopivalla taholla.
        Varma riidan aihe tämä on, joka ei etene toimenpiteisiin palstakirjoittelulla.


    • Anonyymi

      Joillakin on pidättelemätön määrämisen- ja jyräämisenhalu.
      Muitten painostaminen saisi vihdoin loppua.
      Suomessa on jokaisella itsemääräämisoikeus.

      • Anonyymi

        Lystikästä huomata, että vain ne kaksi sieltä 70-palstalta onnistuvat pilaamaan kaikki ne ketjut, joissa joku kirjautunut yrittää pitää keskustelua yllä.
        Miksi me muut anot sallimme tämän rääpimisen?
        Voiko asialle mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lystikästä huomata, että vain ne kaksi sieltä 70-palstalta onnistuvat pilaamaan kaikki ne ketjut, joissa joku kirjautunut yrittää pitää keskustelua yllä.
        Miksi me muut anot sallimme tämän rääpimisen?
        Voiko asialle mitään?

        "kaikki ne ketjut, joissa joku kirjautunut yrittää pitää keskustelua yllä."
        Vaiko: kaksi kirjautunutta jyrää kaikki ne ketjut, joissa kuka hyvänsä yrittää pitää keskustelua yllä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kaikki ne ketjut, joissa joku kirjautunut yrittää pitää keskustelua yllä."
        Vaiko: kaksi kirjautunutta jyrää kaikki ne ketjut, joissa kuka hyvänsä yrittää pitää keskustelua yllä ?

        " Voiko asialle mitään ?"
        Minkä teet henkilöille, joiden itsekritiikki pettää ja joilla on "hyvät suhteet ylläpitoon".
        Ei onneksi kiinnosta tosikkopösilöt, joiden itsetunto on palstojen varassa
        eikä muuta elämää ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Voiko asialle mitään ?"
        Minkä teet henkilöille, joiden itsekritiikki pettää ja joilla on "hyvät suhteet ylläpitoon".
        Ei onneksi kiinnosta tosikkopösilöt, joiden itsetunto on palstojen varassa
        eikä muuta elämää ole.

        Kinostaa kinostaa😁


    • Anonyymi

      Hei !
      täällä Ulla-Maija

      mitä kaikille kuuluu,,

      mull ei kummempaa,,

      aurinko paistaa ja linnut laulaa taitaa tulla kesä,,,,
      sitten joskus,,,
      sitäpaitsi aurinko paitoi vain aamupäivän,,,

      ihana
      kuulemma Putous vihdoin loppui tv:stä
      päästiin siitäki kiusasta eroon vihdoin,,,

      • Anonyymi

        Heipähei sinulle ja titityy kevään kunniaksi,
        vaikken ole kuullut vielä kertaakaan tinttien ääntä
        tänä keväänä. Ne lymyävät vielä jossain metsissä.


    • Keskusteluahan se selkeyttäisi, jos jonkun puumerkin vaikka perään pistäisi.
      Eihän sen tarvitsisi mikään sama olla joka ketjussa.
      Vaikkapa asia kerrallaan.
      No tuo nyt vaan on minun ajatelmaani.
      Olinpa siinä pienessä reissussakin. 1-vuotispäivillä. Tulihan siinä 239km mittariin.
      Ratikallakin tuli ajelulla oltua. Enpä Tampereen keskustassa ole käynytkään miltei 4 vuoteen.
      Onneksi ne vanhat kauniit talot ovat paikoillan keskustorin ympärillä.

      • Anonyymi

        Sinne minäkin sihtaan kesällä , tampere on kaunis kaupunki,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinne minäkin sihtaan kesällä , tampere on kaunis kaupunki,

        Olen asunut siellä Viinikan kaupunginosassa 21 vuotta.


    • Anonyymi

      Tekis mieli olla hieman tuhma tänään,,,

      mitä tuumaatte ?

    • Anonyymi

      Pitääkö aina olla fiksu ja fimaattinen ?

      • Anonyymi

        siis filmaattinen,,, ?


    • Anonyymi

      Nyt ei sitten puhuta rumia
      eikä myöskään tapella eikä panetella toisiaan,
      kuten tavallisesti te räyhäätte
      sivullisiaki hävettää,
      suu suppuun ja hymyä huuleen,
      ja muutaman paukun saatte nyt ottaa
      jotta elämä näyttää elämältä,

    • Itseään arvostava kirjoittaja käyttää nikkiä. Jän ei halua samaistua nimettömään massaan. massaan

      • Anonyymi

        Hyvä, että joku sinuakin arvostaa, sinä itse.


      • Anonyymi

        Silläkö se arvostut itseään kohtaan saavutetaan?

        Jätän se arvostuksen hankkimatta. Tämä palsta kun........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silläkö se arvostut itseään kohtaan saavutetaan?

        Jätän se arvostuksen hankkimatta. Tämä palsta kun........

        Kun alistaminen omaan tahtoon ei onnistu, niin alennetaan ja ylennetään itsensä.
        Säälittävää.


      • Anonyymi

        Voihan sitä massasta erottua ihan live elämässä, ei tarvitse palstalla tuoda itseään esille joka asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että joku sinuakin arvostaa, sinä itse.

        Narsistille on kärsimys, kun ei saa millään riittävästi huomiota, vaikka kaikkia keinoja käyttäisi, viimeisenä keinona itsensä kehuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistille on kärsimys, kun ei saa millään riittävästi huomiota, vaikka kaikkia keinoja käyttäisi, viimeisenä keinona itsensä kehuminen.

        Vedä kätees.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä kätees.

        Osui ja upposi 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistille on kärsimys, kun ei saa millään riittävästi huomiota, vaikka kaikkia keinoja käyttäisi, viimeisenä keinona itsensä kehuminen.

        En Ole nähnyt kenenkään itseään kehuvan täällä .


      • Anonyymi

        Täällä ei taravitse käyttää "nikkiä", tämän sivuston idea on anonyymiys. En ole minkään sortin massaa anonyymiydestäni huolimatta. Käytin kyllä jonkin aikaa erottautumiseksi kommentin lopussa tiettyä merkkiä, mutta se ei sopinut jollekulle massa- / tasa-aivolle. Jotta näillä mennään ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei taravitse käyttää "nikkiä", tämän sivuston idea on anonyymiys. En ole minkään sortin massaa anonyymiydestäni huolimatta. Käytin kyllä jonkin aikaa erottautumiseksi kommentin lopussa tiettyä merkkiä, mutta se ei sopinut jollekulle massa- / tasa-aivolle. Jotta näillä mennään ...

        Miksi edes kysyt, sopiiko tapasi muille? Teet vaan niin kuin itsestä tuntuu sopivalta! Itsehn sinä sulaudut massaan jätettyäsi sen merkin ppis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi edes kysyt, sopiiko tapasi muille? Teet vaan niin kuin itsestä tuntuu sopivalta! Itsehn sinä sulaudut massaan jätettyäsi sen merkin ppis.

        Periaatteessa en kysykään, mutta tällaisissa paikoissa taustapiru on prkl:ellinen ajatus.


    • Kyllä minulle sopii kirjoittaa jatkossakin kirjautuneena vaikka harvoin tällä palstalla kirjoitankaan.
      Ei minua tosin häiritse sekään, jos jotkut kirjoittavat Anonyymeinä, koska sekin on sallittua.
      Jokainen valitkoon kuinka tuntee omalla kohdallaan paremmaksi.

      • Anonyymi

        Tässäpä ymmärtäväinen mielipide. Kirjoitan tänne joskus, enkä ole rekisteröitynyt. Olin jonkin aikaa mutten silti käyttänyt nimmariani. Syy oli se että olin treffit-palstalla ja sinne on pakko kirjautua. Läysin kaverin ja lopetin profiilin joten kirjautumiseni nollaantui.
        Ei ole tarkoitus ketään ärsyttää. Koko S24llä on monta palstaa jonne voi ajatuksiaan suoltaa, löydän toki mielipiteitä muustakin kuin vanhuudesta, joskin täällä on muitakin hyviä aiheita, joihin on mukava napata. Toisten mollaamiseen en alennu, muttei niistä ole minulle haittaakaan, sivuutan vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä ymmärtäväinen mielipide. Kirjoitan tänne joskus, enkä ole rekisteröitynyt. Olin jonkin aikaa mutten silti käyttänyt nimmariani. Syy oli se että olin treffit-palstalla ja sinne on pakko kirjautua. Läysin kaverin ja lopetin profiilin joten kirjautumiseni nollaantui.
        Ei ole tarkoitus ketään ärsyttää. Koko S24llä on monta palstaa jonne voi ajatuksiaan suoltaa, löydän toki mielipiteitä muustakin kuin vanhuudesta, joskin täällä on muitakin hyviä aiheita, joihin on mukava napata. Toisten mollaamiseen en alennu, muttei niistä ole minulle haittaakaan, sivuutan vain.

        Tellukka onkin tarkkanäköinen, eikä kaunistele asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tellukka onkin tarkkanäköinen, eikä kaunistele asioita.

        Hyvää vastapainoa metafora-tykitykselle.


      • Anonyymi

        Tämä on niin hauska palsta. Humoristeja täynnä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on niin hauska palsta. Humoristeja täynnä!

        Poislukien kaksi tosikkoa, joilla on "palstaimago".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poislukien kaksi tosikkoa, joilla on "palstaimago".

        Mistä juontaa pakkomielle yrittää määräillä muita ? Hiukka viiraa tapulista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä juontaa pakkomielle yrittää määräillä muita ? Hiukka viiraa tapulista ?

        Mikä antaa sen OIKEUDEN yrittää määräillä suomi24-palstaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poislukien kaksi tosikkoa, joilla on "palstaimago".

        Ovatko he tosikkoja, tms. Ovat vain keskimääräistä fiksumpia. Kaikki ei osaa kirjoittaa moukkamaisesti , he kun ovat saaneet hyvän kotikasvatuksen ja koulutuksen.

        Ite en ole käynyt kansakouluakaan, mutta siihenaikaan kaikki oli toisin. Viimeiset 20 vuotta olin suuressa firmassa automyyjänä.

        Vaimollani pitkälle edennyt alzaimerin tauti, voisi olla hankala, epäsiisti yms. Mutta on siisti , kohtelias ja kuuntelevainen. Syö haarukalla ja veitsellä pieniä annoksia ruokapöydän vieressä.
        Korkeimmat hoitotuet saadaan. C-paperit jo yli 15 sitten. Kaikki alkoi alle tunnissa, mutta päätimme selättää sen. Ekana vuonan tuli kaikki omavastuuut täyteen 4 kk. Olen jo usein kirjoittanut, onneksi meidän sairaus alkoi alkuvuodesta, jos olisi alkanut loppuvuodesta olisi mennyt kahdet omavastuut....... olis se ollu niin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä antaa sen OIKEUDEN yrittää määräillä suomi24-palstaa ?

        Kuka täällä muka on yrittänyt määräillä muita?
        Vain sinä vaahtoat siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka täällä muka on yrittänyt määräillä muita?
        Vain sinä vaahtoat siitä!

        Narsistit. Tällä kertaa yrittävät pakottaa kaikkia rekisteröitymään.
        Ei eka kerta. Aina joku jyräysyritys päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistit. Tällä kertaa yrittävät pakottaa kaikkia rekisteröitymään.
        Ei eka kerta. Aina joku jyräysyritys päällä.

        Havumetsien mies ei pakota ketään mihinkään. Toivottavasti jaksaa ohittaa nämä paasaukset ja jaksaa pysyä mukana palstalla.
        Terveisiä! 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä antaa sen OIKEUDEN yrittää määräillä suomi24-palstaa ?

        Ei kai kukaan ole mitenkään yrittänytkään määräillä muita, yksi muoto kesjåkustelussa on myös että tekee ehdotuksia, joten se ei ole mitään määräämistä mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistit. Tällä kertaa yrittävät pakottaa kaikkia rekisteröitymään.
        Ei eka kerta. Aina joku jyräysyritys päällä.

        Pakottaa ??? Missä on pakoitettu ketään mihinkään ainoastaa joku tehnyt pienen ehdotuksen, sitä ei voi kutsua pakottamiseksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko he tosikkoja, tms. Ovat vain keskimääräistä fiksumpia. Kaikki ei osaa kirjoittaa moukkamaisesti , he kun ovat saaneet hyvän kotikasvatuksen ja koulutuksen.

        Ite en ole käynyt kansakouluakaan, mutta siihenaikaan kaikki oli toisin. Viimeiset 20 vuotta olin suuressa firmassa automyyjänä.

        Vaimollani pitkälle edennyt alzaimerin tauti, voisi olla hankala, epäsiisti yms. Mutta on siisti , kohtelias ja kuuntelevainen. Syö haarukalla ja veitsellä pieniä annoksia ruokapöydän vieressä.
        Korkeimmat hoitotuet saadaan. C-paperit jo yli 15 sitten. Kaikki alkoi alle tunnissa, mutta päätimme selättää sen. Ekana vuonan tuli kaikki omavastuuut täyteen 4 kk. Olen jo usein kirjoittanut, onneksi meidän sairaus alkoi alkuvuodesta, jos olisi alkanut loppuvuodesta olisi mennyt kahdet omavastuut....... olis se ollu niin väärin.

        "Ovat vain keskimääräistä fiksumpia. Kaikki ei osaa kirjoittaa moukkamaisesti "

        Moukkamaisimmin ovat kirjoittaneet juuri ne kaksi, jotka luulevat olevansa
        muita fiksumpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole mitenkään yrittänytkään määräillä muita, yksi muoto kesjåkustelussa on myös että tekee ehdotuksia, joten se ei ole mitään määräämistä mitenkään

        Täällä on selkeät säännöt jo olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakottaa ??? Missä on pakoitettu ketään mihinkään ainoastaa joku tehnyt pienen ehdotuksen, sitä ei voi kutsua pakottamiseksi .

        Jatkuvaa painostusta muokata palstaa sellaiseksi kun pakkomielteiset
        halaisivat tai jyrätä palstaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistit. Tällä kertaa yrittävät pakottaa kaikkia rekisteröitymään.
        Ei eka kerta. Aina joku jyräysyritys päällä.

        Se että ehdottelee jotain asiaa ei ole mitään pakottelua, joten älä käännä taas selvää asiaa.


    • Harvoin piipahtelen,
      mutta olisikin jännä kokeilu,
      jos kaikki kirjoittelisivat nimimerkin takaa.
      Sopisi ainakin minulle.
      sitten voisi lukea enemmän valikoiden.
      Nimimerkeistä kun löydän omat suosikkini.

      Periaatteessa on sama, ano tai nimimerkki,
      pääasia, että kirjoitellaan.

      musiikkialoitusta etsin,
      ei ollut etusivulla,
      joten tässä musiikki soikoon

      Vielä on tovi Aikakoneen keltaiseen toukokuuhun
      mutta suureen unelmaan on aina hauska sukeltaa

      https://youtu.be/6jjFST-nTRA

      • Anonyymi

        Voihan joku Ei-suosikki joskus yllättää. Aika karsinoivaa pitää suosikkeja ja muut on sitten pelkkää ilmaa. Oletkohan itse monen suosikki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan joku Ei-suosikki joskus yllättää. Aika karsinoivaa pitää suosikkeja ja muut on sitten pelkkää ilmaa. Oletkohan itse monen suosikki?

        Tuskin olen kenenkään suosikki,
        se on helppoa ja vaivatonta silloin
        ja olen lisäksi huono keskustelija.
        Se miten milloinkin lueskelen,,
        riippuu useinkin aiheesta.
        Siinä olet oikeassa,
        että olen monesti tullut yllätetyksi,
        niin anojen kuin nimimerkkien taholta.

        Eihän täällä kukaan mitään ilmaa ole,
        se on turha pelko,
        sanoilla saa kummia rimpsutuksia aikaiseksi,
        mutta se on jo kuin päivän politiikassa,
        ettei kaikkien kanssa leikitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan joku Ei-suosikki joskus yllättää. Aika karsinoivaa pitää suosikkeja ja muut on sitten pelkkää ilmaa. Oletkohan itse monen suosikki?

        Kukahan täällä nyt siis on suosikki? Kenen suosikki.
        Tarkoittanet anolauman kahta kohdetta, joita ei unohdeta päiväksikään.


    • Kunnioitan suuresti nimimerkkiä käyttäviä kirjailijoita. Muistan useita ehkä jopa 20 vuoden takaa.

      Tein 99 lempinimeä, oli sellainen ohjelma oli olemassa. Jäljellä on vain kaksikymmentä. Nämä vanhan ajan suomi24-sähköpostit toimivat edelleen loistavasti mtv:n kirjautumiseen ja moneen muuhun asiaan, vaikka koko sähköposti ei ole enää saatavilla.

    • Anonyymi

      " tekijä on ikään kuin jotakin yksilöimätöntä harmaata massaa?"
      Samaa olet sinäkin, et erotu mitenkään positiivisesti.

      • havumetsäin-mies ei ole mitään harmaata massaa,
        vaan edukseen ja positiivisesti
        tekemällä ihan hyvän aloituksen.

        Onkin pitkä aika kun
        viimeksi nimimerkki vastaan ano keskustelua
        palstalla käytiin.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        havumetsäin-mies ei ole mitään harmaata massaa,
        vaan edukseen ja positiivisesti
        tekemällä ihan hyvän aloituksen.

        Onkin pitkä aika kun
        viimeksi nimimerkki vastaan ano keskustelua
        palstalla käytiin.

        Joillekin ei mene kaaliin, että ihminen itse kyllä ymmärtää vaihtoehdon
        kirjoittaako anona vai rekattuna. Aika ajoin ilmaantuva painostus on ihmisen yksityisalueelle tunkeutumista.


    • Anonyymi

      Minä en ymmärrä mikä ongelma tässä on.
      On kirjoittajia, jotka kirjoittavat värikästä tekstiä. On kirjoittajia, jotka kirjoittavat mustavalkoisesti. On kirjoittajia joiden tekstit eivät kiinnosta minua, pidän niitä harmaina kirjoituksina. Näitä kaikkia tyylejä on sekä rekattujen , että anojen teksteissä.
      Minulle ei ole vaikeuksia lukea muiden anojen tekstejä ketjuissa, en mene sekaisin. Minulle ei ole tärkeää tietää kuka kirjoitti vaan se mitä kirjoitti.
      Mitä siinä rekkautumisvaatimuksen takana on? Verkostoituminen, palstaystävyyksien hakeminen vai halu todistaa, että on parempi kuin joku toinen, jonka tunnistaa?
      Jokainen vastaa itse kirjoituksistaan on sitten rekattu tai aitoano.
      Huumoria ja hyväntuulisuutta ehkä kaipaan ja ei haittaa tulisiko niitä anoilta tai rekatuilta :) En niitä vaadi, iloitsen kun osuu kohdalleni.

      • Anonyymi

        Täällä on toinen vailla ymmärrystä, kun puhutaan palstailusta anoineen ja rekattuineen.
        Mielestäni tämä on ajanvietettä, enkä ota tätä niin vakavasti, että tulistua pitäisi tai
        vihoitella nyrkki taskussa vuodesta toiseen.
        Kaikki olemme yhtä hyviä - tai yhtä huonoja - rekattuja tai anoja.

        Palstan aamuruskon aikaan ilmapiiri oli mielestäni leppoisampi ja huumorin
        viljely runsaampaa, eikä pienistä piikeistä tai irvailusta nostettu äläkkää, vaan ne
        kuuluivat elämään kuin pilvinen päivä tuiverruksineen.
        Liekö uutuudenviehätys näytellyt osaa, vai liekö ollut sitä tunnettua, vanhaa, hyvää aikaa
        jolloin kaikki oli paremmin.

        Tuttuja on tullut, tuttuja on mennyt, ja tunnustaa täytyy, että
        valikoidusti luen ja taukoja harrastan. Kukin tavallaan.

        Palstan motoksi ehdotan:**Tallattunakin mato näytti vielä hampaitaan**

        i-----i


    • Anonyymi

      En yhtään seuraa kuka on kirjoittaja, sillä ei ole mitään merkitystä enkä välitä tunnistaa ketään. Kiinnostaa ainoastaan viestien sisällöt, niihin vastaan tai kerron mielipiteeni. En itse ole tippaakaan kiinnostava ihminen, mitään ette menetä vaikkette minua tunne ja tiedä. Sanoja toki pistelen sujuvasti virkkeiksi ja on painavaa(ko )asiaa muutamaan jonkun toisen aloittamaan aiheeseen. Itse en aloita. Joten rattoisiin kirjoittelemisiin!

      • Anonyymi

        Kun kirjoiteltiin rekattuina, opittiin tuntemaan toiset kirjoittajat ja keskinäistä keskusteluakin syntyi.
        Vaikka ollaan virtuaalimaailmassa, saattoi tuntea ystävyyttä jotakin kirjoittajaa kohtaan, ja kun hän kertoi elämänsä tapahtumia, saattoivat muut myötäelää.
        Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään, stalkkaajat hyökkäävät heti ylenkatseellisesti asiaan. Sairaudetkin ovat pilkan aihe.
        Itse kyllä pystyvät paneutumaan omiin vessakäynteihinsä ja intiimialueittensa pesuihin yksityiskohtaisesti. Itsetyytyväisyys panee kirjoittajat kuvittelemaan, että lukijat kiinnostuisivat.
        Puuttuva nimimerkki on suoja tällaisille kirjoittajille. Heidän yksityisyytensä kätkeytyy.
        Muiden on pakko sietää.
        Rekisteröityminen ei enää onnistu. Menneisiin aikoihin ei tämä kirjoittajajoukko voi palata. Odotetava, että poistumme lopullisesti. Vasta sitten uudistukset ovat mahdollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoiteltiin rekattuina, opittiin tuntemaan toiset kirjoittajat ja keskinäistä keskusteluakin syntyi.
        Vaikka ollaan virtuaalimaailmassa, saattoi tuntea ystävyyttä jotakin kirjoittajaa kohtaan, ja kun hän kertoi elämänsä tapahtumia, saattoivat muut myötäelää.
        Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään, stalkkaajat hyökkäävät heti ylenkatseellisesti asiaan. Sairaudetkin ovat pilkan aihe.
        Itse kyllä pystyvät paneutumaan omiin vessakäynteihinsä ja intiimialueittensa pesuihin yksityiskohtaisesti. Itsetyytyväisyys panee kirjoittajat kuvittelemaan, että lukijat kiinnostuisivat.
        Puuttuva nimimerkki on suoja tällaisille kirjoittajille. Heidän yksityisyytensä kätkeytyy.
        Muiden on pakko sietää.
        Rekisteröityminen ei enää onnistu. Menneisiin aikoihin ei tämä kirjoittajajoukko voi palata. Odotetava, että poistumme lopullisesti. Vasta sitten uudistukset ovat mahdollisia.

        "Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään"
        Onko tullut mieleesi, että ehkä kukaan ei ole kiinnostunut "sinun oman elämäsi tapahtumista" ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoiteltiin rekattuina, opittiin tuntemaan toiset kirjoittajat ja keskinäistä keskusteluakin syntyi.
        Vaikka ollaan virtuaalimaailmassa, saattoi tuntea ystävyyttä jotakin kirjoittajaa kohtaan, ja kun hän kertoi elämänsä tapahtumia, saattoivat muut myötäelää.
        Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään, stalkkaajat hyökkäävät heti ylenkatseellisesti asiaan. Sairaudetkin ovat pilkan aihe.
        Itse kyllä pystyvät paneutumaan omiin vessakäynteihinsä ja intiimialueittensa pesuihin yksityiskohtaisesti. Itsetyytyväisyys panee kirjoittajat kuvittelemaan, että lukijat kiinnostuisivat.
        Puuttuva nimimerkki on suoja tällaisille kirjoittajille. Heidän yksityisyytensä kätkeytyy.
        Muiden on pakko sietää.
        Rekisteröityminen ei enää onnistu. Menneisiin aikoihin ei tämä kirjoittajajoukko voi palata. Odotetava, että poistumme lopullisesti. Vasta sitten uudistukset ovat mahdollisia.

        Vain yksi REKATTU on noista vessajutuistaan kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoiteltiin rekattuina, opittiin tuntemaan toiset kirjoittajat ja keskinäistä keskusteluakin syntyi.
        Vaikka ollaan virtuaalimaailmassa, saattoi tuntea ystävyyttä jotakin kirjoittajaa kohtaan, ja kun hän kertoi elämänsä tapahtumia, saattoivat muut myötäelää.
        Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään, stalkkaajat hyökkäävät heti ylenkatseellisesti asiaan. Sairaudetkin ovat pilkan aihe.
        Itse kyllä pystyvät paneutumaan omiin vessakäynteihinsä ja intiimialueittensa pesuihin yksityiskohtaisesti. Itsetyytyväisyys panee kirjoittajat kuvittelemaan, että lukijat kiinnostuisivat.
        Puuttuva nimimerkki on suoja tällaisille kirjoittajille. Heidän yksityisyytensä kätkeytyy.
        Muiden on pakko sietää.
        Rekisteröityminen ei enää onnistu. Menneisiin aikoihin ei tämä kirjoittajajoukko voi palata. Odotetava, että poistumme lopullisesti. Vasta sitten uudistukset ovat mahdollisia.

        "saattoi tuntea ystävyyttä jotakin kirjoittajaa kohtaan" On surullista, ettei ole
        ystävää, mutta kun kiinnostuu muista ihmisistä ja kuuntelee joskus muitakin,
        voi saada ystävän.
        Jos on aina suuna päänä kertomassa itsestään ihmiset kaikkoavat.
        Itsetyytyväisyys voi panna ihmisen kuvittelemaan, että on kauhean kiinnostava
        ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoiteltiin rekattuina, opittiin tuntemaan toiset kirjoittajat ja keskinäistä keskusteluakin syntyi.
        Vaikka ollaan virtuaalimaailmassa, saattoi tuntea ystävyyttä jotakin kirjoittajaa kohtaan, ja kun hän kertoi elämänsä tapahtumia, saattoivat muut myötäelää.
        Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään, stalkkaajat hyökkäävät heti ylenkatseellisesti asiaan. Sairaudetkin ovat pilkan aihe.
        Itse kyllä pystyvät paneutumaan omiin vessakäynteihinsä ja intiimialueittensa pesuihin yksityiskohtaisesti. Itsetyytyväisyys panee kirjoittajat kuvittelemaan, että lukijat kiinnostuisivat.
        Puuttuva nimimerkki on suoja tällaisille kirjoittajille. Heidän yksityisyytensä kätkeytyy.
        Muiden on pakko sietää.
        Rekisteröityminen ei enää onnistu. Menneisiin aikoihin ei tämä kirjoittajajoukko voi palata. Odotetava, että poistumme lopullisesti. Vasta sitten uudistukset ovat mahdollisia.

        Itse en ole ollut palstalla jos/kun on ollut vain rekisteröityneitä. Täällä on kerrottu, että on ollut aika, kun on ollut mahdollisuus keskustella yksityisesti halutessaan. On ollut myös joku "puu", missä on saanyt kohdennettua viestit selkeästi ja näkyvästi.
        Mikähän siinä ajassa on mennyt pieleen, kun se hylättiin ja nyt huonommin.
        Eikö kirjoittajat vaihdelleet yhteystietojaan palstaystävien kanssa vai tyrehtyikö yhteys, miksi? Luonnollinen syyhän on tietysti.
        Olisi mielenkiintoista tietää vastasiko täällä palstalla luotu kuva todellisuutta. Oliko palstaystävä sitä mitä kuvitteli?
        Minä tykkäään kirjoitella, mutta vierastan ajatusta ystävyyden syttymisestä lyhyiden kommenttien perusteella.
        Samanmielisyyttä koen ja se tuntuu kyllä hyvältä. Niin toki koen livessäkin. Kohtaamisia ventovieraiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole ollut palstalla jos/kun on ollut vain rekisteröityneitä. Täällä on kerrottu, että on ollut aika, kun on ollut mahdollisuus keskustella yksityisesti halutessaan. On ollut myös joku "puu", missä on saanyt kohdennettua viestit selkeästi ja näkyvästi.
        Mikähän siinä ajassa on mennyt pieleen, kun se hylättiin ja nyt huonommin.
        Eikö kirjoittajat vaihdelleet yhteystietojaan palstaystävien kanssa vai tyrehtyikö yhteys, miksi? Luonnollinen syyhän on tietysti.
        Olisi mielenkiintoista tietää vastasiko täällä palstalla luotu kuva todellisuutta. Oliko palstaystävä sitä mitä kuvitteli?
        Minä tykkäään kirjoitella, mutta vierastan ajatusta ystävyyden syttymisestä lyhyiden kommenttien perusteella.
        Samanmielisyyttä koen ja se tuntuu kyllä hyvältä. Niin toki koen livessäkin. Kohtaamisia ventovieraiden kanssa.

        Korppis ja paloma ovat avoimesti kertoneet tapaamisistaan ja oli siinä joku muukin mukana. Joten pyyntö heille tähän asiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis ja paloma ovat avoimesti kertoneet tapaamisistaan ja oli siinä joku muukin mukana. Joten pyyntö heille tähän asiaan!

        Jaa, he vaikuttavat kovin riidanhaluisilta molemmat. Epäaidoiltakin. Ehkä siksi ystävystyivät, ovat samankaltaisia. Korppis vähän brutaalimpi puheissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään"
        Onko tullut mieleesi, että ehkä kukaan ei ole kiinnostunut "sinun oman elämäsi tapahtumista" ?

        Äläs nyt! Eräitten rekattujen elämä ja keskustelut ovat niin mieleenpainuvia, että niistä puhutaan ja muistellaan 15 v. Ja sitä vatkaamista ovat muut palstalaiset joutuneet väkisinkin seuraamaan.

        Kaikeksi onneksi minun elämääni ei ole paneuduttu, vaikka olenkin joskus hairahtunut kertomaan jonkun tapahtuman arjestani. Tietenkään en enää sellaiseen hairahdu. Anonyymin kuuluu sulautua tapetteihin. Hänellä ei ole persoonallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole ollut palstalla jos/kun on ollut vain rekisteröityneitä. Täällä on kerrottu, että on ollut aika, kun on ollut mahdollisuus keskustella yksityisesti halutessaan. On ollut myös joku "puu", missä on saanyt kohdennettua viestit selkeästi ja näkyvästi.
        Mikähän siinä ajassa on mennyt pieleen, kun se hylättiin ja nyt huonommin.
        Eikö kirjoittajat vaihdelleet yhteystietojaan palstaystävien kanssa vai tyrehtyikö yhteys, miksi? Luonnollinen syyhän on tietysti.
        Olisi mielenkiintoista tietää vastasiko täällä palstalla luotu kuva todellisuutta. Oliko palstaystävä sitä mitä kuvitteli?
        Minä tykkäään kirjoitella, mutta vierastan ajatusta ystävyyden syttymisestä lyhyiden kommenttien perusteella.
        Samanmielisyyttä koen ja se tuntuu kyllä hyvältä. Niin toki koen livessäkin. Kohtaamisia ventovieraiden kanssa.

        Vuosien saatossa on saanut lukea näistä ystävyyssuhteista palstalaisten kesken.

        Valitettavasti on myös saanut lukea sitä riitelyä, kun ystävyys on mennytkin pilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään"
        Onko tullut mieleesi, että ehkä kukaan ei ole kiinnostunut "sinun oman elämäsi tapahtumista" ?

        Silloin jos ei ole kiinnostunut jostain aiheesta, niin miksi sitten ilkeilee toiselle, eikös sitä normaalisti sivuuteta epäkiinnostavat aiheet todellisessakin elämässä ja keskitytään siihen mikä kiinnostaa.
        Ilkeily ja toisten alentaminen ei ole paikallaan aikusten ihmisten keskuudessa.
        Kiusaajan itseluottamus on usein heikko, mutta ulospäin näyttää netissä että muka sanoo asiat kuten ne ovat ja vieläpä puolustelee että ilkeily on mielipide.
        Paha luonnevikainen persoona ei koskaan kirjoita mitään palstaa rakentavaa ja yhteishenkeä jossa kunnioitetaan ihmisiä ihmisinä ja annetaan kertoa jokaisen oma tarinansa kuten se heille sopii.
        Siksihän nämä palstat ovat olemassa .
        On totta että jonkun ihmisen kirjoitukset ovat mielestäni kypsän ihmisen kirjoittamia ja ihan mieli tekisi todella tuntea oikeastikin sellainen ihminen, joten annetaan ihmisten kertoa elämästään , jokaiselle tarinalle on aina joukossa niitä joita todella kiinnostaa toisen kertoma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain yksi REKATTU on noista vessajutuistaan kertonut.

        No onkos ne vessajutut sitten jotenkin kiellettyjä. Sehän on vaan osa elämää, joten se joka niistä ei välitä, niin sivuuuttaa aiheen, ja ne jotka välittää saavat kommentoida.
        Yksinkertaista vai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, he vaikuttavat kovin riidanhaluisilta molemmat. Epäaidoiltakin. Ehkä siksi ystävystyivät, ovat samankaltaisia. Korppis vähän brutaalimpi puheissaan.

        Sana ” riidanhaluinen” ei oikein mahdu minun nuppiin, riidan ovat aina aiheuttaneet ihmiset jotka eivät ole edes ymmärtäneet oikein toisen kirjoittamaa oikein
        Kas kun ihmisiä on erilaisia erilaisilla, elämäntavoilla ja periaatteilla , se ei ole riidan hakemista mitenkään.
        Ainut mitä minä olen nähnyt niin heti kun yksi palstalaisista kertoo mitä on tehnyt ,ihan tavalliseen tyyliin, niin jo on ilkeydet vauhdissa että hän muka leuhkii jotenkin, sehän se juuri on sitä riidan halua!kun ollaan syyttelemässä leuhkimisesta kun toinen vaan kertoo jotain elämästään. Joten vaikeahan se on jollekkin ymmärtää että jollain toisella on ihan eri puitteet elämässä kun sillä joka näkee kaiken itsekehuksi .
        Sillä itsekehuskelusta puhuva on usein hyvin kateellinen ihminen joka näkee toisen siitä perspektiivistä missä hän itse elää, ja ei pysty ymmärtämään että se mikä toiselle on tavallista elämää , ei ole mitään kehumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt on mahdotonta kertoa oman elämän tapahtumista mitään"
        Onko tullut mieleesi, että ehkä kukaan ei ole kiinnostunut "sinun oman elämäsi tapahtumista" ?

        Kukaan????? Mistä sinä muiden kiinnostuskohteet voit tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "saattoi tuntea ystävyyttä jotakin kirjoittajaa kohtaan" On surullista, ettei ole
        ystävää, mutta kun kiinnostuu muista ihmisistä ja kuuntelee joskus muitakin,
        voi saada ystävän.
        Jos on aina suuna päänä kertomassa itsestään ihmiset kaikkoavat.
        Itsetyytyväisyys voi panna ihmisen kuvittelemaan, että on kauhean kiinnostava
        ihminen.

        Miten se voi kailottaa ihmisiä jos joku kertoo vaikka mitä on tehnyt jonain päivänä.
        Eikös se juuri ole kirjoituspalstojen tarkoitus että kukin voi kirjoittaa omasta päivästään, toiveistaan, peyttymyksistään ja tulevaisuudesta kuten he ihan itse asiat kokevat.
        Joten jokaisen elämä eroaa sen toisen elämästä jotenkin , ja suotavaa olisi ettei ihmisten kirjoituksia paineta maan tasalle vaan siksi että he ovat kertoneet esim omasta päivästään.
        ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, he vaikuttavat kovin riidanhaluisilta molemmat. Epäaidoiltakin. Ehkä siksi ystävystyivät, ovat samankaltaisia. Korppis vähän brutaalimpi puheissaan.

        Ei kukaan halua ystävystyä tyypin kanssa, joka heittää brutaaleja vastauksia:
        "Tunge ongenkoukku perseesees" tai "vedä kätees"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana ” riidanhaluinen” ei oikein mahdu minun nuppiin, riidan ovat aina aiheuttaneet ihmiset jotka eivät ole edes ymmärtäneet oikein toisen kirjoittamaa oikein
        Kas kun ihmisiä on erilaisia erilaisilla, elämäntavoilla ja periaatteilla , se ei ole riidan hakemista mitenkään.
        Ainut mitä minä olen nähnyt niin heti kun yksi palstalaisista kertoo mitä on tehnyt ,ihan tavalliseen tyyliin, niin jo on ilkeydet vauhdissa että hän muka leuhkii jotenkin, sehän se juuri on sitä riidan halua!kun ollaan syyttelemässä leuhkimisesta kun toinen vaan kertoo jotain elämästään. Joten vaikeahan se on jollekkin ymmärtää että jollain toisella on ihan eri puitteet elämässä kun sillä joka näkee kaiken itsekehuksi .
        Sillä itsekehuskelusta puhuva on usein hyvin kateellinen ihminen joka näkee toisen siitä perspektiivistä missä hän itse elää, ja ei pysty ymmärtämään että se mikä toiselle on tavallista elämää , ei ole mitään kehumista.

        "Sillä itsekehuskelusta puhuva on usein hyvin kateellinen ihminen joka näkee toisen siitä perspektiivistä missä hän itse elää, ja ei pysty ymmärtämään että se mikä toiselle on tavallista elämää , ei ole mitään kehumista."

        Ne onnettomat, jotka luulevat luulevat heitä kadehdittavan, kirjoittavat näitä.


      • Anonyymi

        "En yhtään seuraa kuka on kirjoittaja, sillä ei ole mitään merkitystä enkä välitä tunnistaa ketään. Kiinnostaa ainoastaan viestien sisällöt, niihin vastaan tai kerron mielipiteeni
        - joskus"
        Veit sanat suustani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan????? Mistä sinä muiden kiinnostuskohteet voit tietää.

        Nämä tyypit, jotka luulevat kiinnostavia olevansa, ovat kumpikin nimeltään
        Mrs. Nevöhööd.


    • Kun liityin Suomi24.n Olin ensin treffipalstalla. No, kaikenlaista sattui, se siitä.

      Tavattuani kumppanini kohta 17-vuotta sitten siirryin keskusteluihin. Profiilit tuohon aikaan olivat värikkäitä. Profiiliin pystyi liittämään kuvia, runoja ja tarinoita. Minulla oli paljon privaattikavereita ja kanssakäyminen oli kivaa.

      Nyt en juurikaan päivitä profiilia, miksi päivittäisin liian yksitoikkoinen ei luovuutta ei hauskuutta kuten oli ennen.

      Mietin eilen, että kun kuopus tulee hän voi nostaa tuolta vaatekaapin nurkasta vanhan pöytäkoneeni ja herättää aarreaittani henkiin.
      Sinne on kopioitu kivoja keskusteluja palstalaisen kanssa, profiileita, kauniita kuvia jne. Mihinkähän moni silloinen ystäväni on kadonnut, ovatko he kyllästyneet vai   siirtyneet rajan taakse.

      Nythän minut ja Paloma liitetään parhaiksi kamuiksi, jotka sotkevat palstan aloituksia; )) Olemme toki puheväleissä, seuraan Paloman instan päivityksiä ja iloitsen hänen saavutuksistaan. Maduiza oli nimimerkki, joka sotki välimme. Muilla ei ollu osaa ei arpaa väliemmen katkeamiseen. Niin eihän välimme katkenneet ottivat vaan etäisyyttä.

      Tiina kuului kolmen koplaamme, mutta hän oli herkkä eikä hän pystynyt hyväksymään kritiikkiä. Minä suorapuheisena loukkasin häntä ja hän löi hanat kiinni.

      No, tässäpä pieni muistutus heille joita "kinostaa".

      Livessä minulla on lapsuusiän, teini-iän ja aikuisiän kavereista. He tuntevat minut ja tapani ja pysyvät ystävinäni.

      Olisi ihana jos Suomi 24 palauttaisi profiiliemme päivitykset entisajan tyyliseksi, uskon, että sitä kautta keskustelutkin siistiytyisivät.

      • Anonyymi

        "Tiina kuului kolmen koplaamme, mutta hän oli herkkä eikä hän pystynyt hyväksymään kritiikkiä. Minä suorapuheisena loukkasin häntä ja hän löi hanat kiinni."

        Tiina teki ihan oikein. Suorasukaisuuden varjolla esitettyjä loukkauksia ei pidä hyväksyä.

        Suorasukaisuus ei ole mikään hyve. Se on huonoa käytöstä. Ei osata suodattaa sanomisia.


    • Anonyymi

      Onko siis tulkittava niin, että rekisteröimistä ajavat etsivät ystäviä? Olisiko siinä tapauksessa yhteys johonkin ystävähakuun parempi? Seurakunta tms.
      Vähän itsekästä yrittää juntata kaikki rekisteröitymään etsiessään itselleen ystäviä. Tämä ei ole oikea paikka etsiä ystäviä, varsinkaan toisten kustannuksella.

      • Onko ystävällinen suhtautuminen kanssa kirjoittajiin ystävyyden etsimistä. Ei mielestäni.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Onko ystävällinen suhtautuminen kanssa kirjoittajiin ystävyyden etsimistä. Ei mielestäni.

        Siitä ei todellakaan ollut kysymys. Soisin, että useampi kirjoittaisi ystävällisesti. Sehän kuuluu kauniisiin käytöstapoihin.
        Joku vaan "peräänkuulutti" ystävyyttä, joka mahdollistuu rekisteröityneiden kesken. Minusta on epäoikeudenmukaista ja itsekästä ajaa rekisteröitymistä, jos hakee ystäviä. Tämähän on keskustelupalsta ei ystävien hakupalsta.


      • Minä en ainakaan etsi (Ano 10.51) ystäviä, mutta arvostan ystävällisyyttä..)) Ja kokemukseni mukaan pitkä yhteinen historia tekee sen, ettei ihan suoralta kädeltä tule lytätyksi, kun entinen palstahistoria on tiedossa, hyvässä ja pahassa. Ehkä tuttuus on minulle turvallisuuskysymys, kuten Anoille on anonyymiys. Ja anonyyminä katson itsekin olevani mukana..))

        Eikä se tietenkään ole näin kategorista, Anojen keskuudessa on monia kirjoittajia, joiden tietämys ja elämänviisaus ovat sellaisia, että niistä olen voinut oppia paljon. Arvostus tulee palstakäyttäytymisesta ja viestin sisällöstä ei siitä, kirjoittaako nikillä vai ilman.

        Olen kyllä monesti pohtinut tuota samalla nimimerkillä kirjoittamista ja sitä, että se saattaa - ainakin joistakin palautteista päätellen - rajata muiden osallistumista, muodostaa sen paheksutun "sisäpiirin". Mutta kun se rekattuna kirjoittaminenkin on sääntöjen mukaan sallittua niin taidan jatkaa samalla linjalla..))

        Koen myös, että tunnistettavana on alttiina arvostelulle ja saattaa olla, että sen vuoksi yrittää punnita sanansa niin, ettei (tarpeettomasti) aiheuta pahaa mieltä toiselle eikä "pilaa sitä palstan ilmapiiriä"..))


      • Anonyymi

        Jotkut osaavat kirjoittaa aika lennokkaasti ja mukavasti joten silloin sitä ajattelee että olisipa tuollainen ihminen omassakin läheisyydessä .
        Itselläni on kaksi ihmistä palstalla joiden kirjoituksista todella pidän , ja mielelläni luestäkelen aina mitä he kirjoittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä ei todellakaan ollut kysymys. Soisin, että useampi kirjoittaisi ystävällisesti. Sehän kuuluu kauniisiin käytöstapoihin.
        Joku vaan "peräänkuulutti" ystävyyttä, joka mahdollistuu rekisteröityneiden kesken. Minusta on epäoikeudenmukaista ja itsekästä ajaa rekisteröitymistä, jos hakee ystäviä. Tämähän on keskustelupalsta ei ystävien hakupalsta.

        On tyypillistä palstalla, että asiat luetaan värittyneitten silmälasien läpi. Kun joku kirjoittaa tuntevansa ystävyyttä jonkun vakituisen kirjoittajan kanssa, oletetaan ilman muuta, että hän on nimenomaan tullut ystäviä etsimään. Hänet tuomitaan ja katsotaan, että hän on väärin perustein osallistunut kirjoitteluun. Palstalla ei saa muodostua henkilökohtaisia ystävyyssuhteita. - Ilmeisesti sääntö, joka n monille tuntematon.

        Eikö kukaan teistä todellakaan koskaan ole mieltynyt jonkun palstalaisen kirjoituksiin?
        Millä mielellä kommentteja luette?

        Joku, jonka elämässä on tapahtunut dramaattisia käänteitä, kertoo ehkä palstalla. On lohduttavaa ajatella, että hän saisi ymmärtäväisiä kommentteja ja jonkun vakituisen vastaajan, joka löytää oikeat sanat, kun ahdistus taas iskee. Voihan olla esimerkiksi, että joku kirjoittaja ei pysty kertomaan vaikeuksistaan läheisilleen, syystä tai toisesta. Tällainen keskustelupalsta on väylä, jonne voi purkaa murheensa, ja jos hän saa ystävällisiä vastauksia, niin palsta on osoittanut tarpeellisuutensa.

        En tiedä, kauanko nykyiset arvostelijat ovat palstalla kirjoitelleet, mutta eräs, ehkä jo palstan unohtanut kirjoittaja kertoi vuosia omaishoitajan vaikeuksista, surustaan lapsensa menetyksen vuoksi, kaipauksestaan ja muista vaikeuksistaan. Ehkä onkin hyvä, että nykyiset kirjoittajat eivät vielä tuolloin olleet mukana, niin että hän ei joutunut avomielisyytensä vuoksi tylytetyksi.
        Monet osasivat vastata hänelle rohkaisevasi ja myötäeläen.
        Vastaajat tuskin ryhtyivät hänen ystäväkseen. Yhteydenpito täällä on virtuaalinen, tuntemattomien anonyymien kesken, nimmarit tai ei.

        Anonyymi 10:51 ja monet muut eivät ilmeisesti olisi näitä ketjuja hyväksyneet.


      • Anonyymi

        Minä yritin sitä seuranhakua netin kautta.
        Joku pikkufirma tarjosi alennuksella ilmoitusta nettisivuille.
        Meni puoli vuotta, eikä asia muuttunut miksikään.
        Sitten soittivat minulle ja ehdottivat, että jos seuraavat 3 kuukautta kokeillaan ilman kuvaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tyypillistä palstalla, että asiat luetaan värittyneitten silmälasien läpi. Kun joku kirjoittaa tuntevansa ystävyyttä jonkun vakituisen kirjoittajan kanssa, oletetaan ilman muuta, että hän on nimenomaan tullut ystäviä etsimään. Hänet tuomitaan ja katsotaan, että hän on väärin perustein osallistunut kirjoitteluun. Palstalla ei saa muodostua henkilökohtaisia ystävyyssuhteita. - Ilmeisesti sääntö, joka n monille tuntematon.

        Eikö kukaan teistä todellakaan koskaan ole mieltynyt jonkun palstalaisen kirjoituksiin?
        Millä mielellä kommentteja luette?

        Joku, jonka elämässä on tapahtunut dramaattisia käänteitä, kertoo ehkä palstalla. On lohduttavaa ajatella, että hän saisi ymmärtäväisiä kommentteja ja jonkun vakituisen vastaajan, joka löytää oikeat sanat, kun ahdistus taas iskee. Voihan olla esimerkiksi, että joku kirjoittaja ei pysty kertomaan vaikeuksistaan läheisilleen, syystä tai toisesta. Tällainen keskustelupalsta on väylä, jonne voi purkaa murheensa, ja jos hän saa ystävällisiä vastauksia, niin palsta on osoittanut tarpeellisuutensa.

        En tiedä, kauanko nykyiset arvostelijat ovat palstalla kirjoitelleet, mutta eräs, ehkä jo palstan unohtanut kirjoittaja kertoi vuosia omaishoitajan vaikeuksista, surustaan lapsensa menetyksen vuoksi, kaipauksestaan ja muista vaikeuksistaan. Ehkä onkin hyvä, että nykyiset kirjoittajat eivät vielä tuolloin olleet mukana, niin että hän ei joutunut avomielisyytensä vuoksi tylytetyksi.
        Monet osasivat vastata hänelle rohkaisevasi ja myötäeläen.
        Vastaajat tuskin ryhtyivät hänen ystäväkseen. Yhteydenpito täällä on virtuaalinen, tuntemattomien anonyymien kesken, nimmarit tai ei.

        Anonyymi 10:51 ja monet muut eivät ilmeisesti olisi näitä ketjuja hyväksyneet.

        "Onko siis tulkittava niin, että rekisteröimistä ajavat etsivät ystäviä? "
        Mietippä mitä tuo kysymysmerkki (?) tarkoittaa.
        Itse koen ja olen kokenut samankaltaisuutta, samanvertaisuutta joidenkin kirjoittajien, niin rekattujen kuin rekkaamattomien kesken. En ole koskaan vähätellyt, en aliarvioinnut kenenkään kertomuksia näillä palstoilla. Päinvastoin, olen usein myötäelänyt toisten kokemuksia lukiessani.
        Minulle ystävyys on kovin vahva sana ja side. En voisi kuvitella kutsuvani palstatuttavaa, oli rekattu tai ano, ystäväksi. Ystävyys vaatii syvän molemminpuolisen luottamuksen ja sitä ei virtuaalimaailmassa voi sataprosenttisesti luoda. En minä ainakaan. Tämä on minun mielipiteeni ja toivon etteivät muut anot joudu kärsimään minun kirjoituksieni tähden.
        (Ano 10:51)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä yritin sitä seuranhakua netin kautta.
        Joku pikkufirma tarjosi alennuksella ilmoitusta nettisivuille.
        Meni puoli vuotta, eikä asia muuttunut miksikään.
        Sitten soittivat minulle ja ehdottivat, että jos seuraavat 3 kuukautta kokeillaan ilman kuvaa...

        Voi ei. Käytitkö väärää suodatinta kuvassa?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Onko ystävällinen suhtautuminen kanssa kirjoittajiin ystävyyden etsimistä. Ei mielestäni.

        Et ymmärtänyt lukemaasi. Onko kyse jostain vakavammasta?


    • Kysymys on palstan siistiytymisestä.
      Ilkeyksiä on helppo laukoa anonyyminä.

      • Anonyymi

        Onnistuu se rekatuiltakin. ;)


      • Anonyymi

        Olen lukenut rekisteröityneidenkin laukomia ilkeyksiä palstalta. Aika rumiakin.
        En usko, että palsta siistiytyisi, jos kaikki rekisteröityisivät, päinvastoin.
        Mielestäni on pitkälti luonne- ja kasvatuskysymys miten kohdataan ja osallistutaan täällä virtuaalipalstallakin.
        Tätähän on todellakin käsitelty useampaan otteeseen, tuskin tulee muutosta tälläkään kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut rekisteröityneidenkin laukomia ilkeyksiä palstalta. Aika rumiakin.
        En usko, että palsta siistiytyisi, jos kaikki rekisteröityisivät, päinvastoin.
        Mielestäni on pitkälti luonne- ja kasvatuskysymys miten kohdataan ja osallistutaan täällä virtuaalipalstallakin.
        Tätähän on todellakin käsitelty useampaan otteeseen, tuskin tulee muutosta tälläkään kertaa.

        Samaa mieltä. Kaksi rekattua on käyttänyt rumempaa kieltä kuin yksikään ano ja myös asenne muihin ylimielinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistuu se rekatuiltakin. ;)

        Ainakin sinulta ja kaveriltasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut rekisteröityneidenkin laukomia ilkeyksiä palstalta. Aika rumiakin.
        En usko, että palsta siistiytyisi, jos kaikki rekisteröityisivät, päinvastoin.
        Mielestäni on pitkälti luonne- ja kasvatuskysymys miten kohdataan ja osallistutaan täällä virtuaalipalstallakin.
        Tätähän on todellakin käsitelty useampaan otteeseen, tuskin tulee muutosta tälläkään kertaa.

        Tietenkään ei tule muutosta. Monet ovatkin jo lähteneet ja poistaneet nimmarinsa, koska se palsta, johon liityttiin vuosikymmenet sitten, on kuivunut pois.
        Anonyymejä on kohta 100 % osallistujista.
        Kuten 11:36 mainitsee, rekistöreityneidenKIN ilkeyksiä on nähty.
        Viisaita on jokaisen siirtyä anoihin, jolloin ilkeyksien laukojia on vaikeampi tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin sinulta ja kaveriltasi!

        Ei minulla ole täällä ketään kaveria. :)


      • Anonyymi

        Paraskin sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut rekisteröityneidenkin laukomia ilkeyksiä palstalta. Aika rumiakin.
        En usko, että palsta siistiytyisi, jos kaikki rekisteröityisivät, päinvastoin.
        Mielestäni on pitkälti luonne- ja kasvatuskysymys miten kohdataan ja osallistutaan täällä virtuaalipalstallakin.
        Tätähän on todellakin käsitelty useampaan otteeseen, tuskin tulee muutosta tälläkään kertaa.

        Ihan totta kasvatus ja ihmisen luonne ivat ne tekijät jotka heitä ohjaa elämässä.
        Epätasapainoisesta kodista ei tule koskaan tasapainoista ihmistä,
        Hyvästä perheestä taas tulee ihmiset jotka ovat ystävällisiä joiden ei ole pakko riidellä että saisivat itsensä näkyviin , ja jotka eivät halveksi ihmisiä ilkeilemällä.

        Näitä on nähnyt koko pitkän elämän ajat esim työpaikoilla miten toiset saavataikaan hämmennystä aikaan eri työryhmissä, usein se vähiten koulutettu .
        Joten ihminen on tulos siitä miten hänet on kasvatettu , perintönä usein vanhempiensa tavat oli ne sitten hyviä tai huonoja tapoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Kaksi rekattua on käyttänyt rumempaa kieltä kuin yksikään ano ja myös asenne muihin ylimielinen.

        Pese silmälasis


    • Anonyymi

      Korpikirjailija vastasikin aika tyhjentävästi kysymykseen.
      Minä alunperin tulin tänne nimenomaan verkostoitumaan ja etsimään juttelukavereita samanikäisten (noin suurinpiirten) Suomessa asuvien kanssa, Pitkään ulkomailla asuneena ystävät ja kaverit olivat hajonneet taivaan tuuliin, ja vaikka olenkin nyt koonnut Facebookiin koko joukon myös vanhojakin ystäviä Suomesta ja maailmalta, niin keskustelualusta Facebookissa ei tarjoa samanlaisia mahdollisuuksia ajatustenvaihtoon kuinkeskustelufoorumit.

      Korpikirjailijaa ajattelen edelleenkin ystävänä ja seuraan häntä kevyesti instassa. Tapasimme minun aloitteestani, koska olen aina tuntenut samanhenkisyyttä ja sympatiaa häntä kohtaan, vaikka meillä ajoittain oli palstalla napit vastakkain. Palstan luomat jännitteet tekivät kuitenkin ystävyyden lähes mahdottomaksi.

      Ei minulla ole mitään anonyymejä kirjoittajia vastaan enkä halua määräillä mitä ja miten tänne kirjoitetaan. Jollekin sopii hyvin käväistä palstalla muutama kertaa viikossa sanomassa mielipiteensä jostain asiasta. Näinhän anonyymit) mielipidepalstat toimivat, mutta minä olen mieltänyt tämän keskustelupalstaksi. Keskustelusta puuttuu kuitenkin mielekkyys, jos vuorovaikutus on lähes olematon.
      Keskustelut muodostuvat vuoropuheesta, jossa on puhuja ja vastaanottaja, välissä se viesti, elikkä asia, mistä puhutaan. Tässä vuoropuheessa voi toki olla useampi kuin kaksi mukana, lukumäärä ei ole rajoitettu mutta tunnistettavuus, siis kuka sanoo ja mihin viestiin vastaa ja kenelle ovat aivan olennaisia osia keskustelun mielekkyyden kannalta. Näin se toimii minun mielestäni.

      Kaikki olemme anonyymejä, vaikka kirjoittaisimme nimimerkillä, rekisteröityneinä tai kirjattuina. (Minun henkilöllisyyteni on tiedossa, mutta se on etupäässä omaa syytäni.) Profiilin luominen ja rekisteröityminen todennäköisesti rauhoittaisi palstaa ja samalla pudottaisi suuren osan käyttäjistä, koska suuri(n) osa ei etsi täältä mitään yhteisöllisyyttä tai verkostoitumista. Minulle se sopisi, koska en koe asiattomien huutelujen ja toisista kirjoittajista puhumisen tärkeäksi tai edes toivottavaksi osaksi palstadynamiikkaa.

      Paloma, ei kirjautuneena

      • Anonyymi

        Missä se samanhenkisyys näkyy? Sinä olet kirjailija ja innokas lukija. Kkhalveksii kirjojen lukijoita, koska heillä ei ole oikeaa elämää, kun joutuu sitä kirjoista etsimään.
        Ulkomaalainen mieskö yhdistää?
        Molemmat olette usein kärhämissä muun palstan kanssa ja välillä keskenännekkin riidoissa. Riidan ja jyräyksen halu yhdistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se samanhenkisyys näkyy? Sinä olet kirjailija ja innokas lukija. Kkhalveksii kirjojen lukijoita, koska heillä ei ole oikeaa elämää, kun joutuu sitä kirjoista etsimään.
        Ulkomaalainen mieskö yhdistää?
        Molemmat olette usein kärhämissä muun palstan kanssa ja välillä keskenännekkin riidoissa. Riidan ja jyräyksen halu yhdistää.

        Meillä on paljonkin asioita jotka yhdistävät, pidämme ruuanlaitosta, matkustamisesta, sisustuksesta, puutarhanhoidosta ja KIRJOITTAMISESTA. Olemme avoimia ja suorapuheisia. (Minun mieheni on suomalainen :) ) En KOSKAAN hae tietoisesti mitään riitaa, en palstoilla enkä yksityiselämässäni, mutta palstakirjoitteluni mielletään joskus napakaksi tai passiivis-aggressiiviseksi, koska olen suorapuheinen, enkä asetu kenellekään kynnysmatoksi. Ei se ole riidanhalua, ainoastaan itsepuolustusta. "Jyrääminen" on minulle aivan vieras käsite, koska en koskaan ole ollut pakottamassa tai yliajamassa ketään tai lyttäämässä muidenmielipiteitä.
        Pal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on paljonkin asioita jotka yhdistävät, pidämme ruuanlaitosta, matkustamisesta, sisustuksesta, puutarhanhoidosta ja KIRJOITTAMISESTA. Olemme avoimia ja suorapuheisia. (Minun mieheni on suomalainen :) ) En KOSKAAN hae tietoisesti mitään riitaa, en palstoilla enkä yksityiselämässäni, mutta palstakirjoitteluni mielletään joskus napakaksi tai passiivis-aggressiiviseksi, koska olen suorapuheinen, enkä asetu kenellekään kynnysmatoksi. Ei se ole riidanhalua, ainoastaan itsepuolustusta. "Jyrääminen" on minulle aivan vieras käsite, koska en koskaan ole ollut pakottamassa tai yliajamassa ketään tai lyttäämässä muidenmielipiteitä.
        Pal

        Hehhehheeee, nuo kaikki luettelemasi on ihan tavisten hommia!Miksi ne teidän ruuanlaitot ja sisustukset ym olisi jotain erilaista kuin kellä tahansa? Muut ei vaan tee numeroa joka suupalasta, reissusta ja ruohon lekkuusta. Olhan ensimmäinen miehesi jostain kehitysmaasta, oliko Afrikasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on paljonkin asioita jotka yhdistävät, pidämme ruuanlaitosta, matkustamisesta, sisustuksesta, puutarhanhoidosta ja KIRJOITTAMISESTA. Olemme avoimia ja suorapuheisia. (Minun mieheni on suomalainen :) ) En KOSKAAN hae tietoisesti mitään riitaa, en palstoilla enkä yksityiselämässäni, mutta palstakirjoitteluni mielletään joskus napakaksi tai passiivis-aggressiiviseksi, koska olen suorapuheinen, enkä asetu kenellekään kynnysmatoksi. Ei se ole riidanhalua, ainoastaan itsepuolustusta. "Jyrääminen" on minulle aivan vieras käsite, koska en koskaan ole ollut pakottamassa tai yliajamassa ketään tai lyttäämässä muidenmielipiteitä.
        Pal

        Miksi valehtelet itsellesi?

        Ei täällä kukaan muu ole niin paljoa arvostellut, neuvonut, ohjeistanut jne. muita kirjoittajia, kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on paljonkin asioita jotka yhdistävät, pidämme ruuanlaitosta, matkustamisesta, sisustuksesta, puutarhanhoidosta ja KIRJOITTAMISESTA. Olemme avoimia ja suorapuheisia. (Minun mieheni on suomalainen :) ) En KOSKAAN hae tietoisesti mitään riitaa, en palstoilla enkä yksityiselämässäni, mutta palstakirjoitteluni mielletään joskus napakaksi tai passiivis-aggressiiviseksi, koska olen suorapuheinen, enkä asetu kenellekään kynnysmatoksi. Ei se ole riidanhalua, ainoastaan itsepuolustusta. "Jyrääminen" on minulle aivan vieras käsite, koska en koskaan ole ollut pakottamassa tai yliajamassa ketään tai lyttäämässä muidenmielipiteitä.
        Pal

        Vai et ole ollut KOSKAAN lyttäämässä toisten mielipteitä🤣🤣🤣
        Sinä toimit siis tiedottomassa tilassa, kun et muka tietoisesti jyrää ja haasta
        riitaa!?

        Oletko koskaan miettinyt , miksi olet aina puolustuskannalla? Olisiko itsessä jotain vikaa?

        Täällä on monta napakkaa kirjoittajaa, ei mitään kynnysmattoja vaikka kirjoittavat ystävällisesti. Kaikilla ei ilmeisesti ole omanarvontuntoa ollakseen ystävällinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on paljonkin asioita jotka yhdistävät, pidämme ruuanlaitosta, matkustamisesta, sisustuksesta, puutarhanhoidosta ja KIRJOITTAMISESTA. Olemme avoimia ja suorapuheisia. (Minun mieheni on suomalainen :) ) En KOSKAAN hae tietoisesti mitään riitaa, en palstoilla enkä yksityiselämässäni, mutta palstakirjoitteluni mielletään joskus napakaksi tai passiivis-aggressiiviseksi, koska olen suorapuheinen, enkä asetu kenellekään kynnysmatoksi. Ei se ole riidanhalua, ainoastaan itsepuolustusta. "Jyrääminen" on minulle aivan vieras käsite, koska en koskaan ole ollut pakottamassa tai yliajamassa ketään tai lyttäämässä muidenmielipiteitä.
        Pal

        Avoimuus ja suorapuheisuus ei tule mieleen kun tuota jyräämistä ja itsekehua täällä on vuosikaudet (15 v)lukenut. Itse annettu kuva ei katoa, vaikka kuinka vakuuttelisi muuta.
        Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehheeee, nuo kaikki luettelemasi on ihan tavisten hommia!Miksi ne teidän ruuanlaitot ja sisustukset ym olisi jotain erilaista kuin kellä tahansa? Muut ei vaan tee numeroa joka suupalasta, reissusta ja ruohon lekkuusta. Olhan ensimmäinen miehesi jostain kehitysmaasta, oliko Afrikasta?

        Taas reilu ylilyönti toiselle. Onko sinusta sopivaan keskustella jonkun ensimmäisestä miehestä , jos hän ei itse siitä keskustele .
        Lueppa säännöt ja huomaa että toisten yksityiselämästä ei kellään ole luoåpaa raljeerata palstalla missä on monenmoista kengän kuluttajaa.
        Tottakai ruuanlaitto sun muut kuuluu jokaisen elämään, mutta miten se sinun elämääsi haittaa jos kaksi ihmistä niistä puhuvat toistensa kanssa.
        Että muka tehdään numero ? Sinä olet numeroa tekemässä täällä siitä ns ” oikeasta” tavastasi joka on ainoastaan sinun henkilökohtainen muoto arvostella muita ihmisiä. Anna olla ihmisten yksityiselämän riepottelu netissä , se ei kuulu mitenkään kellekään, ainoastaan asianomainen saa kertoa omasta elämästä koska hän tietää siitä faktat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehheeee, nuo kaikki luettelemasi on ihan tavisten hommia!Miksi ne teidän ruuanlaitot ja sisustukset ym olisi jotain erilaista kuin kellä tahansa? Muut ei vaan tee numeroa joka suupalasta, reissusta ja ruohon lekkuusta. Olhan ensimmäinen miehesi jostain kehitysmaasta, oliko Afrikasta?

        Ihan aidosti kysyn, mitä haluaisit palstalla käsiteltävän, jos pois suljetaan ruuanlaitto, matkustaminen, sisustaminen, puutarhanhoito, ja kirjoittaminen, ei kommentteja joka suupalasta, ei reissuista ei ruohon leikkuusta, ei kehitysmaista, ei Afrikasta, ei entisistä eikä nykyisistä aviopuolisoista, ei ystävyydestä, ei arkipäivän tapahtumista.
        MISTÄ SITTEN?
        Mikä pitää kirjoittajat tällä palstalla päivästä päivään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas reilu ylilyönti toiselle. Onko sinusta sopivaan keskustella jonkun ensimmäisestä miehestä , jos hän ei itse siitä keskustele .
        Lueppa säännöt ja huomaa että toisten yksityiselämästä ei kellään ole luoåpaa raljeerata palstalla missä on monenmoista kengän kuluttajaa.
        Tottakai ruuanlaitto sun muut kuuluu jokaisen elämään, mutta miten se sinun elämääsi haittaa jos kaksi ihmistä niistä puhuvat toistensa kanssa.
        Että muka tehdään numero ? Sinä olet numeroa tekemässä täällä siitä ns ” oikeasta” tavastasi joka on ainoastaan sinun henkilökohtainen muoto arvostella muita ihmisiä. Anna olla ihmisten yksityiselämän riepottelu netissä , se ei kuulu mitenkään kellekään, ainoastaan asianomainen saa kertoa omasta elämästä koska hän tietää siitä faktat.

        Mistähän nämä palstalaiset on nämä kaikki tiedot saaneet jostakin henkilöstä?

        Näin se tuppaa olemaan live-elämässäkin, että vanhoja muistellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on paljonkin asioita jotka yhdistävät, pidämme ruuanlaitosta, matkustamisesta, sisustuksesta, puutarhanhoidosta ja KIRJOITTAMISESTA. Olemme avoimia ja suorapuheisia. (Minun mieheni on suomalainen :) ) En KOSKAAN hae tietoisesti mitään riitaa, en palstoilla enkä yksityiselämässäni, mutta palstakirjoitteluni mielletään joskus napakaksi tai passiivis-aggressiiviseksi, koska olen suorapuheinen, enkä asetu kenellekään kynnysmatoksi. Ei se ole riidanhalua, ainoastaan itsepuolustusta. "Jyrääminen" on minulle aivan vieras käsite, koska en koskaan ole ollut pakottamassa tai yliajamassa ketään tai lyttäämässä muidenmielipiteitä.
        Pal

        "Jyrääminen" on minulle aivan vieras käsite, koska en koskaan ole ollut pakottamassa tai yliajamassa ketään tai lyttäämässä muidenmielipiteitä."

        Sinulla on oma tyylisi lytätä muut. Vain sinun mielipiteesi on sinun mielestäsi ainoa oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän nämä palstalaiset on nämä kaikki tiedot saaneet jostakin henkilöstä?

        Näin se tuppaa olemaan live-elämässäkin, että vanhoja muistellaan.

        Palstan säännöissä on selvästi ettei toisten yksityisistä asioista puhuta omia vertauksia, sillä jokainen henkilö omaa oman faktassa omista asioista ja joka harvoin ne menee yksiin jonkun juoruämmän jutuissa..niin että pitää sen verran toisia ihmisiä kunnioittaa ettei latele asioista mitä ei ole itse ollut mukana kokemassa edes .
        Urkkimaan maailmassa tapahtuu ilmeisesti jänniä juttuja , mutta hän ei ole tietoinen rajoista mitkä ovat jokaisella asia alueella .
        Esim yksikin muka arvosteli kirjaa täällä kovasti, mutta oli vaan kuulemma lukenut sen esitteen kirjasta, niin että sellaisen arvostelun saa jättää omaan arvoonsa , sillä koskaan ei voi puhua mistään asiasta jota ei itse ole ollut mukana kokemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas reilu ylilyönti toiselle. Onko sinusta sopivaan keskustella jonkun ensimmäisestä miehestä , jos hän ei itse siitä keskustele .
        Lueppa säännöt ja huomaa että toisten yksityiselämästä ei kellään ole luoåpaa raljeerata palstalla missä on monenmoista kengän kuluttajaa.
        Tottakai ruuanlaitto sun muut kuuluu jokaisen elämään, mutta miten se sinun elämääsi haittaa jos kaksi ihmistä niistä puhuvat toistensa kanssa.
        Että muka tehdään numero ? Sinä olet numeroa tekemässä täällä siitä ns ” oikeasta” tavastasi joka on ainoastaan sinun henkilökohtainen muoto arvostella muita ihmisiä. Anna olla ihmisten yksityiselämän riepottelu netissä , se ei kuulu mitenkään kellekään, ainoastaan asianomainen saa kertoa omasta elämästä koska hän tietää siitä faktat.

        Koska kaksi rekattua henkilöä ovat itse levittäneet palstalle koko yksityiselmänsä
        ja läheistensäkin, ei liene rikos kommentoida heitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehhehheeee, nuo kaikki luettelemasi on ihan tavisten hommia!Miksi ne teidän ruuanlaitot ja sisustukset ym olisi jotain erilaista kuin kellä tahansa? Muut ei vaan tee numeroa joka suupalasta, reissusta ja ruohon lekkuusta. Olhan ensimmäinen miehesi jostain kehitysmaasta, oliko Afrikasta?

        No kirjoitakaan ehdotus mistä saa kirjoittaa kun vaikuttaa että kaikki normaalit asiat haluat pyyhkiä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan aidosti kysyn, mitä haluaisit palstalla käsiteltävän, jos pois suljetaan ruuanlaitto, matkustaminen, sisustaminen, puutarhanhoito, ja kirjoittaminen, ei kommentteja joka suupalasta, ei reissuista ei ruohon leikkuusta, ei kehitysmaista, ei Afrikasta, ei entisistä eikä nykyisistä aviopuolisoista, ei ystävyydestä, ei arkipäivän tapahtumista.
        MISTÄ SITTEN?
        Mikä pitää kirjoittajat tällä palstalla päivästä päivään?

        "Mikä pitää kirjoittajat tällä palstalla päivästä päivään?"
        Kaikilla muilla menee leppoisan kivasti palstalla. Ei mitään ongelmaa.
        Ikävä, että muut eivät osaa kirjoittaa mieliksi kahdelle ikuiselle valittajille....
        jotka luulevat, että palsta on vain heidän "näkyvyyttään" varten.
        Täällä kirjoittaminen on vapaaehtoista, jos ei viihdy voi etsiytyä muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas reilu ylilyönti toiselle. Onko sinusta sopivaan keskustella jonkun ensimmäisestä miehestä , jos hän ei itse siitä keskustele .
        Lueppa säännöt ja huomaa että toisten yksityiselämästä ei kellään ole luoåpaa raljeerata palstalla missä on monenmoista kengän kuluttajaa.
        Tottakai ruuanlaitto sun muut kuuluu jokaisen elämään, mutta miten se sinun elämääsi haittaa jos kaksi ihmistä niistä puhuvat toistensa kanssa.
        Että muka tehdään numero ? Sinä olet numeroa tekemässä täällä siitä ns ” oikeasta” tavastasi joka on ainoastaan sinun henkilökohtainen muoto arvostella muita ihmisiä. Anna olla ihmisten yksityiselämän riepottelu netissä , se ei kuulu mitenkään kellekään, ainoastaan asianomainen saa kertoa omasta elämästä koska hän tietää siitä faktat.

        "Tottakai ruuanlaitto sun muut kuuluu jokaisen elämään, mutta miten se sinun elämääsi haittaa jos kaksi ihmistä niistä puhuvat toistensa kanssa."

        Eikö niillä ole toistensa yhteystiedot, mikseivät kirjoita suoraan toinen
        toisilleen, kun palstaa ei tunnu kiinnostavan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä se samanhenkisyys näkyy? Sinä olet kirjailija ja innokas lukija. Kkhalveksii kirjojen lukijoita, koska heillä ei ole oikeaa elämää, kun joutuu sitä kirjoista etsimään.
        Ulkomaalainen mieskö yhdistää?
        Molemmat olette usein kärhämissä muun palstan kanssa ja välillä keskenännekkin riidoissa. Riidan ja jyräyksen halu yhdistää.

        Sinun pitäisi vierailla molemmissa kodeissamme, Korvessa ja Heemstedessa. Olohuoneitamme ympäröi kirjat. Minulla on oma hyllyni Hollannissakin, mutta se vie pienen osan kumppanini kirjahyllystä. Olen siis lukenut muitakin kirjailijoita kuin Hellsteniä ; ))
        Arto Paasilinna ja Sofi Oksanen sekä Ian McEwan ovat suosikkejani. Nyt tosin lukeminen on tauolla johtuen keskittymiskykyni vajaavaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan säännöissä on selvästi ettei toisten yksityisistä asioista puhuta omia vertauksia, sillä jokainen henkilö omaa oman faktassa omista asioista ja joka harvoin ne menee yksiin jonkun juoruämmän jutuissa..niin että pitää sen verran toisia ihmisiä kunnioittaa ettei latele asioista mitä ei ole itse ollut mukana kokemassa edes .
        Urkkimaan maailmassa tapahtuu ilmeisesti jänniä juttuja , mutta hän ei ole tietoinen rajoista mitkä ovat jokaisella asia alueella .
        Esim yksikin muka arvosteli kirjaa täällä kovasti, mutta oli vaan kuulemma lukenut sen esitteen kirjasta, niin että sellaisen arvostelun saa jättää omaan arvoonsa , sillä koskaan ei voi puhua mistään asiasta jota ei itse ole ollut mukana kokemassa.

        "sillä koskaan ei voi puhua mistään asiasta jota ei itse ole ollut mukana kokemassa."

        Katselahan nyt näitä aloituksia. On Ukrainan sodasta, talvisodasta, on Lintilästä ja mitä lie.
        Niistä ei sitten saisi puhua, koska ei ole ollut itse mukana kokemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän nämä palstalaiset on nämä kaikki tiedot saaneet jostakin henkilöstä?

        Näin se tuppaa olemaan live-elämässäkin, että vanhoja muistellaan.

        Miten niin ”vanhoja” muistellaan? Kyllä nuo asiat on esittelyssä kaiken aikaa. Se kehuttu maa on Kolumbia, siitä ajasta noita mainostettuja kirjojakin syntyy. Suomalaiset esitetään aina huonompina kuin muut kansallisuudet.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sinun pitäisi vierailla molemmissa kodeissamme, Korvessa ja Heemstedessa. Olohuoneitamme ympäröi kirjat. Minulla on oma hyllyni Hollannissakin, mutta se vie pienen osan kumppanini kirjahyllystä. Olen siis lukenut muitakin kirjailijoita kuin Hellsteniä ; ))
        Arto Paasilinna ja Sofi Oksanen sekä Ian McEwan ovat suosikkejani. Nyt tosin lukeminen on tauolla johtuen keskittymiskykyni vajaavaisuudesta.

        Voi kiitos, tulen mielelläni käymään kaikissa kodeissanne ja näen kaikki kirjahyllynne ja muut hienoutenne. Minulla kun vain tämä yksi omistusasunto johon ei isoja hyllyjä edes mahdu.Onneksi on tuo kirjasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä pitää kirjoittajat tällä palstalla päivästä päivään?"
        Kaikilla muilla menee leppoisan kivasti palstalla. Ei mitään ongelmaa.
        Ikävä, että muut eivät osaa kirjoittaa mieliksi kahdelle ikuiselle valittajille....
        jotka luulevat, että palsta on vain heidän "näkyvyyttään" varten.
        Täällä kirjoittaminen on vapaaehtoista, jos ei viihdy voi etsiytyä muualle.

        Peukku, hyvin kirjoitettu 14:29.
        👍


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sinun pitäisi vierailla molemmissa kodeissamme, Korvessa ja Heemstedessa. Olohuoneitamme ympäröi kirjat. Minulla on oma hyllyni Hollannissakin, mutta se vie pienen osan kumppanini kirjahyllystä. Olen siis lukenut muitakin kirjailijoita kuin Hellsteniä ; ))
        Arto Paasilinna ja Sofi Oksanen sekä Ian McEwan ovat suosikkejani. Nyt tosin lukeminen on tauolla johtuen keskittymiskykyni vajaavaisuudesta.

        Kysy nyt kuitenkin ensin poikakaveriltasi, voiko tuntematon suomi24 kirjoittaja hänen asuntoihinsa tulla kylään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tottakai ruuanlaitto sun muut kuuluu jokaisen elämään, mutta miten se sinun elämääsi haittaa jos kaksi ihmistä niistä puhuvat toistensa kanssa."

        Eikö niillä ole toistensa yhteystiedot, mikseivät kirjoita suoraan toinen
        toisilleen, kun palstaa ei tunnu kiinnostavan.

        Sanoppa mikä tätä palstaa kiinnostaa.
        Minä näen vaan syyttelijöitä ja ihmisiä jotka nauttivat ollessaan ilkeitä.
        Niin että teeppä aloitus itse että voit olla tyytyväinen palstaan.

        En Ole missään aikaisemmin nähnyt niin paljon tahallista väärinymmärtämystä aikaisemmin.

        Ilmeisesti se on tarve jotenkin vääntää asiat ihan toisiksi mitä ne ovat, syyt Kyllä tiedetään tälläiseen käyttäytymiseen .
        Että on valittu yhteinen kiusaamisen kohde todistaa aika paljon millaisia eräät ihmiset ovat.
        Alappa tekemään nyt aloitusta että palsta alkaa toimia tahtomallasi tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sillä koskaan ei voi puhua mistään asiasta jota ei itse ole ollut mukana kokemassa."

        Katselahan nyt näitä aloituksia. On Ukrainan sodasta, talvisodasta, on Lintilästä ja mitä lie.
        Niistä ei sitten saisi puhua, koska ei ole ollut itse mukana kokemassa.

        No älä nyt vertaa asioita, pikku palstaa ei voi verrata suurin asioihin.
        Tyypillistä sinänsä , näinhän sinä koko ajan pidät itseäsi elävänä .
        Kenenkään yksityiselämää ja sen tapahtumia ei riepoltella netissä , ainoastaan asianomainen jota asia koskee on kelvollinen puhumaan niistä.
        Koskee myös sinua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älä nyt vertaa asioita, pikku palstaa ei voi verrata suurin asioihin.
        Tyypillistä sinänsä , näinhän sinä koko ajan pidät itseäsi elävänä .
        Kenenkään yksityiselämää ja sen tapahtumia ei riepoltella netissä , ainoastaan asianomainen jota asia koskee on kelvollinen puhumaan niistä.
        Koskee myös sinua .

        Kirjoitin tämän palstan aloituksista. Ymmärrätkö?

        Miten niin pidän itseäni elävänä ja missä hitossa olen riepotellut jonkun yksityiselämää?

        Tympii tuollaiset vainoharhaiset ihmiset, jotka leikkii jotakin "näkijämummoa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kiitos, tulen mielelläni käymään kaikissa kodeissanne ja näen kaikki kirjahyllynne ja muut hienoutenne. Minulla kun vain tämä yksi omistusasunto johon ei isoja hyllyjä edes mahdu.Onneksi on tuo kirjasto.

        Varo paistinpannua! Korppiksella on tapana mäjäyttää paistinpannulla päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoimuus ja suorapuheisuus ei tule mieleen kun tuota jyräämistä ja itsekehua täällä on vuosikaudet (15 v)lukenut. Itse annettu kuva ei katoa, vaikka kuinka vakuuttelisi muuta.
        Sitä saa mitä tilaa.

        Senkin kuvan on eräät ihan itse tulkinneet , ja kuten aina omista pikku kuplistaan sillä näkemyksellä mikä on yleistä juuri ilkeillä ihmisillä.
        Kas kun jokållain on hieman eri tavat elämässään niin eikö nämä ressukat ole heti ilkeilemässä . Kateus on motiivi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kaksi rekattua henkilöä ovat itse levittäneet palstalle koko yksityiselmänsä
        ja läheistensäkin, ei liene rikos kommentoida heitä ?

        Minulla on pari naapuria, joiden kanssa eletty naapureina vuosikymmenet, ja olen melko hyvin perillä heidän elämänmenostaan. En kuitenkaan koskaan puhu muille heidän asioitaan, eivätkä he minun.
        Ennen aikaan sellaista olisi nimitetty juoruamiseksi.
        Tänä päivänä palstalaiset nimittävät sitä kommentoimiseksi ja eräissä tapauksissa kritiikiksi.
        Sanastomme muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on pari naapuria, joiden kanssa eletty naapureina vuosikymmenet, ja olen melko hyvin perillä heidän elämänmenostaan. En kuitenkaan koskaan puhu muille heidän asioitaan, eivätkä he minun.
        Ennen aikaan sellaista olisi nimitetty juoruamiseksi.
        Tänä päivänä palstalaiset nimittävät sitä kommentoimiseksi ja eräissä tapauksissa kritiikiksi.
        Sanastomme muuttuu.

        Ihan niin. Ystäviensä asioista tietää paljon, mutta niistä ei kellekään ole tarvetta jutella, ja nimitellä juoruamista kritiikiksi tai vielä paremmin sananvapaudeksi. Rajansa on jokaisen tiedettävä ja oltava se ystävä toiselle jollaisen haluaisi itsellään olevan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo paistinpannua! Korppiksella on tapana mäjäyttää paistinpannulla päähän.

        Hyvä kun varoitit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet itsellesi?

        Ei täällä kukaan muu ole niin paljoa arvostellut, neuvonut, ohjeistanut jne. muita kirjoittajia, kuin sinä.

        Eikö loppujen lopuksi ole lukijan ja vastaanottajan asia, miten mielipiteisiin suhtautuu? Kun jokainen on nimetön palstalainen, niin miksi kuitenkin kirjoituksiin suhtaudutaan kuin henk.koht. viesteihin? Miksi ollaan pahastuttu koska joku on arvostellut, neuvonut, ohjeistanut jne? Eikö vain voida sivuuttaa, jos ei tunne ohjeita tarvitsevansa?
        Uteliaisuuttani kysyn.


    • Anonyymi

      "Jollekin sopii hyvin käväistä palstalla muutama kertaa viikossa sanomassa mielipiteensä jostain asiasta. "

      Kaikilla ei ole aikaa olla täällä jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Olemme eläkeläisiä kaikki, ajankäyttö on priorisointikysymys. Minulle riittää aikaa palstalle joka päivä aamusta ja illasta, muiden töiden ohella.
        Kun olen kirjoittamassa uutta tekstiä, niin silloin vain käväisen lukasemassa onko mitään kivoja keskusteluja, mutta en halua paneutua mihinkään aikaa vievään jankutukseen .
        Kirjoittaessa tulee joskus sellainen ns. flow-tila, kun tekstiä tulee ihan itsestään, ja sitä ei ole silloin hyvä pysäyttää.
        Pal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme eläkeläisiä kaikki, ajankäyttö on priorisointikysymys. Minulle riittää aikaa palstalle joka päivä aamusta ja illasta, muiden töiden ohella.
        Kun olen kirjoittamassa uutta tekstiä, niin silloin vain käväisen lukasemassa onko mitään kivoja keskusteluja, mutta en halua paneutua mihinkään aikaa vievään jankutukseen .
        Kirjoittaessa tulee joskus sellainen ns. flow-tila, kun tekstiä tulee ihan itsestään, ja sitä ei ole silloin hyvä pysäyttää.
        Pal

        "Olemme eläkeläisiä kaikki, ajankäyttö on priorisointikysymys."

        Meinaatko, että tätä palstaa varten pitäisi tehdä kalenteriin aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme eläkeläisiä kaikki, ajankäyttö on priorisointikysymys. Minulle riittää aikaa palstalle joka päivä aamusta ja illasta, muiden töiden ohella.
        Kun olen kirjoittamassa uutta tekstiä, niin silloin vain käväisen lukasemassa onko mitään kivoja keskusteluja, mutta en halua paneutua mihinkään aikaa vievään jankutukseen .
        Kirjoittaessa tulee joskus sellainen ns. flow-tila, kun tekstiä tulee ihan itsestään, ja sitä ei ole silloin hyvä pysäyttää.
        Pal

        Aikaa vievään jankutukseen?

        Mutta sitähän ne sinun kirjoittamasi kirjat ovat täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaa vievään jankutukseen?

        Mutta sitähän ne sinun kirjoittamasi kirjat ovat täynnä.

        Olet siis lukenut niitä kirjoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis lukenut niitä kirjoja?

        Olen vilkaissut Paloman profiilia.
        Se teksti, mikä niissä kirjaesitteissä on, ei innosta lukemaan yhtään enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaa vievään jankutukseen?

        Mutta sitähän ne sinun kirjoittamasi kirjat ovat täynnä.

        Voi hyvä Sylvi minkälaisia ihmisiä voi olla olemassa, nyt jo mennään Paloman kirjoihinkin ivallisesti kommentoiden .
        Ei hänen kirjansa ole mitään jankutusta , vaan ihan mielenkiintoista luettavaa , josta minä ainakin pidän,
        Jo on ilkeys huipussaan kun palsta ” rasterauta” on päässyt vauhtiin taas ilkeilemällä julkisesti , joten sitä yrittää vaan sivuuttaa nämä idioottimaiset kommentit ja ajattelee että
        Ihminen joka vainoaa kirjoituksillaan toista ja riepottelee hänen elämäänsä , joskus jopa kansallisuuttakin , on jotenkin häiriintynyt kun ei minkäänlaista filtteriä ole käytössä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vilkaissut Paloman profiilia.
        Se teksti, mikä niissä kirjaesitteissä on, ei innosta lukemaan yhtään enempää.

        No lue sitten Liisa ihmemaassa niin että ymmärrät


      • Anonyymi

        Kaikilla ei edes ole mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä Sylvi minkälaisia ihmisiä voi olla olemassa, nyt jo mennään Paloman kirjoihinkin ivallisesti kommentoiden .
        Ei hänen kirjansa ole mitään jankutusta , vaan ihan mielenkiintoista luettavaa , josta minä ainakin pidän,
        Jo on ilkeys huipussaan kun palsta ” rasterauta” on päässyt vauhtiin taas ilkeilemällä julkisesti , joten sitä yrittää vaan sivuuttaa nämä idioottimaiset kommentit ja ajattelee että
        Ihminen joka vainoaa kirjoituksillaan toista ja riepottelee hänen elämäänsä , joskus jopa kansallisuuttakin , on jotenkin häiriintynyt kun ei minkäänlaista filtteriä ole käytössä

        Kyllä kirjoja saa arvostella.

        Onhan täällä useinkin arvosteltu kirjallisuutta, miten Paloman kirjat pitäisi sitten olla suojattuja arvosteluilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä Sylvi minkälaisia ihmisiä voi olla olemassa, nyt jo mennään Paloman kirjoihinkin ivallisesti kommentoiden .
        Ei hänen kirjansa ole mitään jankutusta , vaan ihan mielenkiintoista luettavaa , josta minä ainakin pidän,
        Jo on ilkeys huipussaan kun palsta ” rasterauta” on päässyt vauhtiin taas ilkeilemällä julkisesti , joten sitä yrittää vaan sivuuttaa nämä idioottimaiset kommentit ja ajattelee että
        Ihminen joka vainoaa kirjoituksillaan toista ja riepottelee hänen elämäänsä , joskus jopa kansallisuuttakin , on jotenkin häiriintynyt kun ei minkäänlaista filtteriä ole käytössä

        Mutta onhan hänellä aihettakin. Tämä aihe ei hipaise ruokareseptejä, ei puutarhanhoitoa, eikä muita juuri toisaalla lueteltuja kiellettyjä aiheita. Hänellä siis on oikeus kirjoittaa. Hänellä saa olla mielipide.
        Hän on anonyymi, ja siis itse arvostelun yläpuolella.

        Onhan tämä monen kertaan jo sanottu täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kirjoja saa arvostella.

        Onhan täällä useinkin arvosteltu kirjallisuutta, miten Paloman kirjat pitäisi sitten olla suojattuja arvosteluilta?

        Mieluummin toivoisi, että kirjat luettaisiin ennen arvostelua. Siinä olisi jotain ideaa, luulisin.
        Enhän toki tiedä!
        En ole lukenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin toivoisi, että kirjat luettaisiin ennen arvostelua. Siinä olisi jotain ideaa, luulisin.
        Enhän toki tiedä!
        En ole lukenut.

        En minäkään ole Paloman kirjoja lukenut, mutta paljon olen jättänyt kirjoja kesken, kun olen todennut "et ei mun kirjani" eli minä en ainakaan kykene/halua silloin lukea koko kirjaa, mutta silti katson oikeudekseni arvostella sitä.




        Anonyymi
        2023-03-17 14:15:14


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kirjoja saa arvostella.

        Onhan täällä useinkin arvosteltu kirjallisuutta, miten Paloman kirjat pitäisi sitten olla suojattuja arvosteluilta?

        Se on eri asia jos arvostelee lukemaansa, mutta ei kai mitään kirjaa voi arvostella josta on lukenut vaan esitteen,
        Kirja jota arvostelee pitää ensin lukea, ei kai esitteen perusteella mitään kirja arvostelua voi antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vilkaissut Paloman profiilia.
        Se teksti, mikä niissä kirjaesitteissä on, ei innosta lukemaan yhtään enempää.

        Minäkin olen lukenut pätkän jotain pinnallista sekavaa kioskikirjallisuustekstiä
        mitä se "flow"-tila tuottaa, "jota ei saa pysäytettyä"...
        Ehkä sillä on menekkiä ns. kioskikirjallisuutena eri maissa ?
        USA:ssa voi tehdä hyvän tilin vaikka minkälaisella roskalla,
        asukkaista on niin paljon.
        Ehkä kannattaisi kääntää kirjat kiinaksi, siellä on poTentiaalisia ostajia vielä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä Sylvi minkälaisia ihmisiä voi olla olemassa, nyt jo mennään Paloman kirjoihinkin ivallisesti kommentoiden .
        Ei hänen kirjansa ole mitään jankutusta , vaan ihan mielenkiintoista luettavaa , josta minä ainakin pidän,
        Jo on ilkeys huipussaan kun palsta ” rasterauta” on päässyt vauhtiin taas ilkeilemällä julkisesti , joten sitä yrittää vaan sivuuttaa nämä idioottimaiset kommentit ja ajattelee että
        Ihminen joka vainoaa kirjoituksillaan toista ja riepottelee hänen elämäänsä , joskus jopa kansallisuuttakin , on jotenkin häiriintynyt kun ei minkäänlaista filtteriä ole käytössä

        "Voi hyvä Sylvi minkälaisia ihmisiä voi olla olemassa, nyt jo mennään Paloman kirjoihinkin ivallisesti kommentoiden ."
        Itse se niitä täällä mainostaa ja kauppaa suomi24:n sääntöjen vastaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on eri asia jos arvostelee lukemaansa, mutta ei kai mitään kirjaa voi arvostella josta on lukenut vaan esitteen,
        Kirja jota arvostelee pitää ensin lukea, ei kai esitteen perusteella mitään kirja arvostelua voi antaa.

        Sitä varten ne esitteet ovat, että lukija tietää mistä kirjassa kerrotaan. Hyvä lukija ymmärtää esitteestä, jos on huono kirja. Tottakai hän voi arvostella silloin. Tyhmää olisi lukea huono kirja ja arvostella vasta sitten.
        Aikavaras iskee, jos lukee huonon kirjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kirjoja saa arvostella.

        Onhan täällä useinkin arvosteltu kirjallisuutta, miten Paloman kirjat pitäisi sitten olla suojattuja arvosteluilta?

        Kai olis hyvä jos ensin lukis kirjan mitä arvostelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voi hyvä Sylvi minkälaisia ihmisiä voi olla olemassa, nyt jo mennään Paloman kirjoihinkin ivallisesti kommentoiden ."
        Itse se niitä täällä mainostaa ja kauppaa suomi24:n sääntöjen vastaisesti.

        Mene leikkimään niitten nukkejesi kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varten ne esitteet ovat, että lukija tietää mistä kirjassa kerrotaan. Hyvä lukija ymmärtää esitteestä, jos on huono kirja. Tottakai hän voi arvostella silloin. Tyhmää olisi lukea huono kirja ja arvostella vasta sitten.
        Aikavaras iskee, jos lukee huonon kirjan.

        No sinä nyt vaan olet päättänyt että se kirja olisi huono, sinulle ominaisella tavallasi joka on Paloman halveksuntaa heti kun saat siihen pienenkin mahdollisuuden, eikä sinun kommentit muutu miksikään vaikka laitoit itsesi taas hetkeksi anojen seuraan ja sitten kirjoitat seuraavalla kerralla itsenäsi ja sanot että käyt harvoin kommentoimassa.
        Näinhän se aina menee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä nyt vaan olet päättänyt että se kirja olisi huono, sinulle ominaisella tavallasi joka on Paloman halveksuntaa heti kun saat siihen pienenkin mahdollisuuden, eikä sinun kommentit muutu miksikään vaikka laitoit itsesi taas hetkeksi anojen seuraan ja sitten kirjoitat seuraavalla kerralla itsenäsi ja sanot että käyt harvoin kommentoimassa.
        Näinhän se aina menee .

        Keneksihän sinä minua luulet?
        En kirjoittanut Paloman kirjan esitteestä vaan ylipäätään kirjojen esitteestä eli useimmiten takakannen tekstistä. Siinä kerrotaan kirjasta ja myös kirjan kirjoittajasta.
        Uskoisin, että täällä lisäkseni on muitakin, jotka kirjoittavat yleisellä tasolla. Nyt sivuten kirjallisuusketjuja.
        "Älä oleta tietäväsi, tiedä, niin et oleta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varten ne esitteet ovat, että lukija tietää mistä kirjassa kerrotaan. Hyvä lukija ymmärtää esitteestä, jos on huono kirja. Tottakai hän voi arvostella silloin. Tyhmää olisi lukea huono kirja ja arvostella vasta sitten.
        Aikavaras iskee, jos lukee huonon kirjan.

        "Tyhmää olisi lukea huono kirja ja arvostella vasta sitten."

        Tämä on tyhjentävästi ilmaistu..
        Asiantuntijan mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen lukenut pätkän jotain pinnallista sekavaa kioskikirjallisuustekstiä
        mitä se "flow"-tila tuottaa, "jota ei saa pysäytettyä"...
        Ehkä sillä on menekkiä ns. kioskikirjallisuutena eri maissa ?
        USA:ssa voi tehdä hyvän tilin vaikka minkälaisella roskalla,
        asukkaista on niin paljon.
        Ehkä kannattaisi kääntää kirjat kiinaksi, siellä on poTentiaalisia ostajia vielä enemmän.

        Siis eikö riitä että aliarvioi kirjoittajaa, kun vielä aliarvioit lukijatkin . Se joka tuollaista tekstiä suoltaa ei ole lukenut koskaan yhtään mitään.


    • Nimellä yleensä on itselleni aika iso merkitys.
      Oli sitten kyse kirjasta tai jostain muusta.
      Palstalla nimimerkki ajaa samaa asiaa.
      Nimimerkki antaa tavallaan kirjoittajalle kasvot
      ja samalla personoi kirjoittajan.
      Sen olen huomannut,
      kun yli viisitoista vuotta olen täällä piipahdellut,
      välillä useammin ja välillä harvemmin.

      Nimimerkki tuo tuttuutta tullessaan
      ja antaa tiettyä jatkuvuutta.

      Aina on kivaa tavata vanha tuttu,
      ja nimimerkistä tunnistaa,
      vaikkei mitään kirjoitettavaa sillä kertaa keksisikään.
      Tulee mieleen esimerkiksi, että, ai niin, hän on hän,
      joka tietää metsäasioista paljon.
      Eli joskus nimimerkki jopa lisää luotettavuutta
      ja miksei rehellisyyttä, on sanojensa takana.
      Olkoon nuo sanat sitten kilttejä tai tuhmia.

    • Anonyymi

      En aio tuhlata aikaani "keskustelemaan ystävällisesti" kirjoistani tai kirjoittamisestani ihmisten kanssa jotka eivät ole lukeneet niitä.
      Olen saanut aivan riittävästi positiivista ja kannustavaa palautetta ihmisiltä, jotka ovat lukeneet niitä :).
      ***
      Palataan asiaan:
      olen aina ollut sitä mieltä että pakollinen rekisteröityminen nostaisi palstan tasoa. Olen ollut mukana tällaisessa prosessissa ja tulokset olivat ainoastaan myönteisiä. Kirjautuminen pakolliseksi jos haluaa osallistua, lukeminen taas ei vaatisi kirjautumista. Pari moderaattoria töihin, 24/7. Tällainen muutos mullistaisi tosin koko keskustelupalstan dynamiikan ja vähentäisi osallistumista. Nimimerkit ja profiilit, joissa valokuva tai avatar käyttöön.

      • Anonyymi

        "Pari moderaattoria töihin, 24/7."
        Ettekö te ole jo ?


      • Anonyymi

        Hehheh hee. Kuka kävisi vain lukemassa anonyyminä rekkautuneiden turhan tärkeilijöiden tyhjänpäiväisyyksiä. Kyllä Suomi24 tekee bisnestä nimenomaan anojen osallistumisilla. Vai mitä? Olisihan se rekkautumispakko jo tullut muuten :)))


      • Anonyymi

        Eihän sinun tarvitse keskustella kirjojesi arvostelijoiden kanssa. Mikään ei ole niin henkilökohtainen,kuin vaikutelma, jonka jokin teos synnyttää. Henkilökohtainen tunne on aina oma, eikä sitä ole syytä muuttaa muiden mielipiteiden mukaan. Etkä varmaan keskustelekaan varsinkaan näiden, pelkän esitteen perusteella arvionsa ilmoittajien kanssa.


      • Sehän tämän Suomi24:n ainutlaatuisuus ja hienous onkin, että täällä voi keskustella anonyyminä ja ilman valokuvia.
        Jos sellaisia kuvakirjakeskustelufoorumeita kaipaa, niin niitähän on somessa tarpeeksi muualla; on Facebookia, Twitteriä, TikTokia, Instagrammia ...
        Mielestäni saa olla joku tällainenkin foorumi, jossa voi kirjoitella mielipiteitään nekin, jotka eivät välttämättä halua tulla profiileineen ja naamoineen esiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinun tarvitse keskustella kirjojesi arvostelijoiden kanssa. Mikään ei ole niin henkilökohtainen,kuin vaikutelma, jonka jokin teos synnyttää. Henkilökohtainen tunne on aina oma, eikä sitä ole syytä muuttaa muiden mielipiteiden mukaan. Etkä varmaan keskustelekaan varsinkaan näiden, pelkän esitteen perusteella arvionsa ilmoittajien kanssa.

        On hän sen verran niitä kömpelöitä makupaloja antanut palstalle kirjailijantaidoistaan, että ei minua ainakaan kiinnosta hänen tekeleensä niin kauan kuin maailmassa on muutakin luettavaa.
        Mutta lukekoot niitä kaikin mokomin sellaiset, jotka niissä jotain lukemisen arvoista näkevät.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        On hän sen verran niitä kömpelöitä makupaloja antanut palstalle kirjailijantaidoistaan, että ei minua ainakaan kiinnosta hänen tekeleensä niin kauan kuin maailmassa on muutakin luettavaa.
        Mutta lukekoot niitä kaikin mokomin sellaiset, jotka niissä jotain lukemisen arvoista näkevät.

        Saimne kaikki ihan pyytämättä näytteen joulusadun muodossa. Siitä ei voinut muuta kuin tuntea myötähäpeää.


      • Tellukka kirjoitti:

        On hän sen verran niitä kömpelöitä makupaloja antanut palstalle kirjailijantaidoistaan, että ei minua ainakaan kiinnosta hänen tekeleensä niin kauan kuin maailmassa on muutakin luettavaa.
        Mutta lukekoot niitä kaikin mokomin sellaiset, jotka niissä jotain lukemisen arvoista näkevät.

        Olen pahoillani jos kirjani (joita et ole lukenut) eivät kohtaa sinun vaatimuksiasi lukemisesi laadusta. Onko sinun kuitenkaan pakko tulla tänne palstalle mustamaalaamaan persoonaani ja kommentoimaan ivallisesti ja halveksivasti minulle tärkeitä ja rakkaita asioita? Saatko jotain mielihyvää siitä?
        ***
        Olen saanut palautetta kustannustoimittajilta, kirjoittamisen ammattiohjaajilta, suurten kustantamoiden julkaisemilta kirjailijoilta ja ei minua kukaan ole noin pahasti arvostellut (ei edes maksullinen arvostelupalvelu) kuin sinä, mutta olettaen että kirjallinen makusi on niin hienostonut, että sinulle ei kelpaa, niin minulle jää kuitenkin tyydytys siitä että olet selkeässä vähemmistössä. Käyttäisitpä noita kirjallisia lahjojasi johonkin rakentavampaan kuin tuntemattomien kirjoittajien lyttäämiseen ja halveksintaan.
        ***
        Hyvää viikonloppua ja seuraavan kerran kun olemme kirjamessuilla samaan aikaan, tule vaan rohkeasti moikkaamaan.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen pahoillani jos kirjani (joita et ole lukenut) eivät kohtaa sinun vaatimuksiasi lukemisesi laadusta. Onko sinun kuitenkaan pakko tulla tänne palstalle mustamaalaamaan persoonaani ja kommentoimaan ivallisesti ja halveksivasti minulle tärkeitä ja rakkaita asioita? Saatko jotain mielihyvää siitä?
        ***
        Olen saanut palautetta kustannustoimittajilta, kirjoittamisen ammattiohjaajilta, suurten kustantamoiden julkaisemilta kirjailijoilta ja ei minua kukaan ole noin pahasti arvostellut (ei edes maksullinen arvostelupalvelu) kuin sinä, mutta olettaen että kirjallinen makusi on niin hienostonut, että sinulle ei kelpaa, niin minulle jää kuitenkin tyydytys siitä että olet selkeässä vähemmistössä. Käyttäisitpä noita kirjallisia lahjojasi johonkin rakentavampaan kuin tuntemattomien kirjoittajien lyttäämiseen ja halveksintaan.
        ***
        Hyvää viikonloppua ja seuraavan kerran kun olemme kirjamessuilla samaan aikaan, tule vaan rohkeasti moikkaamaan.

        Nooo ...
        "Jokaisella on makunsa, sanoi koira kun persittään nuoli".


    • Olen ylpeä edistymisestäni. Otin esiin ompelukoneeni ja kavensin viime viikolla ostamani pitkikset. Alku oli hankalaa kun piti kelata lankaa ja yrittää lankaa neulansilmään sekä harsia saumoja, mutta pian kädet tottuivat pieneen näpertelyyn ja lopputulos oli parempi kuin hyvä.

      Tämä päivän urotekoni voi tuntua omitukselta, mutta minulle pienet edistysaskeleet entiseen ovat tärkeitä. Ensi viikolla lennän Hesaan se jännittää. Kun palan Korpeen menen viikonloppukurssille vääntämään savea. Kaksi viikkoa eteenpäin ja poltamme aikaansaannoksemme ulkona eli Raku-poltto.

      Kaikki nämä minulle entuudestaan tutut jutut, jännittävät, mutta kun onnistun se on kuin silkkiä egolleni.

      • Anonyymi

        Minulla,paloi pinna kun en saanut lankaa neulan silmään joten en ole tyytyväinen omiin saavutuksiini tänään , meinasin ikkuna verhoja ommella , mutta siihen se jäi , koneesta sähköt pois ja suklaan pala suuhun .


    • Anonyymi

      Mikään ei estä aloittajaa kirjoittamasta nimimerkillä!

    • Anonyymi

      Paloma on ketjusta päätellen menettänyt kaksi rekattua ystäväänsä sovitellessaan heidän välejä.
      Maduixa on sotkenut Korppiksen välit.
      Tiina on katkaissut välit Korppiksen kanssa Korppiksen suorasukaisuuden koettuaan loukkaukseksi.
      Korppis on kadottanut koko joukon ystäviä palstalta. Historiaa löytyykö hänen kotikoneeltaan.

      Olisikohan niin, että nuo menetetyt ystävät ovat nyt niitä anoja joiden kanssa Palomalla ja Korppiksella on hankaluuksia?
      Ettei vaan heille jäänyt "jotain hampaankoloon" tai "kana kynimättä"?

      Siitä kärsivät sitten kaikki anot? Kysyn vaan.

      • Ananlyysien teko ei ole paras puolesi.

        Miten itse, onko hampaankolosi puhtaat ja kana kynitty?


      • Anonyymi

        "Korppis on kadottanut koko joukon ystäviä palstalta"
        Mitä ystäviä ?


      • Anonyymi

        Otapa nimet muistiin ja lisää arkistoosi. Kunnollisen seurannan onnistumiseksi on kaikki pienetkin yksityiskohdat pantava talteen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ananlyysien teko ei ole paras puolesi.

        Miten itse, onko hampaankolosi puhtaat ja kana kynitty?

        Mitäs analyysiä tuossa oli?
        Luettelin vain teidän kahden menetettyjä palstaystäviä. Vain heitä jotka mainitsit itse tässä ketjussa.

        Hampaankolossani ei ole mitään, ei konkreettisesti eikä kuvainnollisesti.

        Minulle tänä on vain hupia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Korppis on kadottanut koko joukon ystäviä palstalta"
        Mitä ystäviä ?

        Niin tuo Korppis väittää 10:50:

        "Mihinkähän moni silloinen ystäväni on kadonnut, ovatko he kyllästyneet vai   siirtyneet rajan taakse."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otapa nimet muistiin ja lisää arkistoosi. Kunnollisen seurannan onnistumiseksi on kaikki pienetkin yksityiskohdat pantava talteen.

        Ei tarvitse. He itse kertovat, kuten tässäkin ketjussa :))))


      • Anonyymi

        Siinäpä näyte rekattujen välisestä syvästä ystävyydestä, heh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuo Korppis väittää 10:50:

        "Mihinkähän moni silloinen ystäväni on kadonnut, ovatko he kyllästyneet vai   siirtyneet rajan taakse."

        Kävin shoppailemassa. Pitäisi älytä eläkeläisen mennä ostoksille puoleltapäivin näin perjantaina. Huonolla selällä tungoksessa ei ole kiva edetä.

        Nuo ystävät, joista kerroin olivat jos kirjoitukseni oikein ymmärsitte 15 - 17-vuotta sitten kun meno täällä oli kivaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs analyysiä tuossa oli?
        Luettelin vain teidän kahden menetettyjä palstaystäviä. Vain heitä jotka mainitsit itse tässä ketjussa.

        Hampaankolossani ei ole mitään, ei konkreettisesti eikä kuvainnollisesti.

        Minulle tänä on vain hupia.

        Palstaystäviäkö ; )


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Palstaystäviäkö ; )

        Niin tuosta tekstistäsi tulkitsin. Niitä on ollut paljon, vai kuiinka?

        "Mietin eilen, että kun kuopus tulee hän voi nostaa tuolta vaatekaapin nurkasta vanhan pöytäkoneeni ja herättää aarreaittani henkiin.
        Sinne on kopioitu kivoja keskusteluja palstalaisen kanssa, profiileita, kauniita kuvia jne. Mihinkähän moni silloinen ystäväni on kadonnut, ovatko he kyllästyneet vai   siirtyneet rajan taakse."


    • Eihän se nimimerkki, on se sitten musta tai sininen, tai vaikka olisi punanen ketään sen tunnetummaksi tee.
      Kerran kun kuvittelin vastaavani aloittajalle pitkähkön vastauksen, joka oli kommentoinut aloitustaan, hän vastasi, ettei tuo kommentti ollut hänen.
      Toisen kommentoijan tyyli oli niin samanlainen, että erehdyin.
      Arvakkaas harmittiko?
      Siksi olen kannattanut sitä, että vaikka asia kerrallaan olisi joku puumerkki perässä.
      Joku/jotkut täällä syyttelevät, että ystäviäkö rekkautumisella haetaan.
      Omasta puolestani voin sanoa, viihdyn oikein hyvin kissani kanssa, minulla on elämässäni kaikk livekontaktit, joita katson tarvitsevani.
      Kun tätä aikaa näin talvisin on, niin on vain kiva kuulla mitä mieltä muut ikäihmiset asioista ovat ja arjen asiat ovat ihan mukavia jutella nekin.
      Niistä saa usein vinkkiä itselleenkin.
      Myös vertaistukea jotkut kaipaavat, joka olisi mielestäni hyvä asia, mutta, kun tahtoo näitä ´´myrkynlykkääjiä´´ joka asiaan riittää.
      Eikö näillä kymmenillä kannattaisi mieluimmin levittää iloa ja valoa.

      • Anonyymi

        Kissa se kyllä on minullekin seuraa pitämässä. Ja muut kontaktit hoituu myös .
        Itsekkin aluksi ajattelin että kiva sivu jossa on ikäisten kanssa samalla tasolla ja sama historia takana, mutta eipäs se ollutkaan kuten olin kuvitellut.
        Mutta tiedän myös monia ihmisiä jotka todella ovat löytäneet netistä ystäviä ilman että ovat olleet niitä edes etsimässä, niin että mikään ei ole mahdottomuus ,
        Joten minäkin luen mielelläni kun toiset kertovat päivästään, ja kuten sinäkin , niin monta hyvää vinkkiäkin on tullut saatua palstalta.
        Ihan niin tuosta vertaistuesta , se olisi mielestäni hyvä asia, se saattaisi oikeassa paikassa olla hyvinkin tarpeen aina jollekkin.


    • Anonyymi

      Huomaatteko tuon pienen "pykälän", joka on kirjoittajan jälkeen, johon sitten joku vastaa ja ne tulee sille edellä mainitulle. Siis on kuitenkin sellainen "puu", vaikka ei "panopuu", jota kaikki panee! DDD

      Minä luen mielelläni näiden "luopioiden" kirjoituksia, kuten Palomna ja korppiksen, koska he ovat aktiivisia kirjoittajia omasta olostaan, eikä suinkaan mitään yhden lauseen mollaajia toisista kirjoittajista.

      Eihän tänne mitään rauhaa saa, koska toisilla on muistissa vuosien katkeruus, jota on aina pakko tuoda esille, vaikka asianomainen olisi jo muuttanut mielipidettään ja silloinkos se alkaa syyttely, että silloin "metusalemin" aikaan san oit noin ja nyt taas noin.

      Onhan meidän nykyinen pääministerimme myös tunnustanut tätä "mielensä" muuttumista, ainakin tuossa Nato asiassa, mutta n iin taisi tehdä moni muukin.

      Minäkin muutan mieltäni melkein päivittäin milloin mistäkin asiasta ja ainakin kauppaan meno on yksi sellainen.

      • Anonyymi

        "....vaikka asianomainen olisi jo muuttanut mielipidettään"
        Mistä se huomaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "....vaikka asianomainen olisi jo muuttanut mielipidettään"
        Mistä se huomaa ?

        Pariin rekattuun ei ole koskaan ollut minkäänlaista luottamusta,
        joskaan mitään 'luottamusta' ei tule mieleen hakeakaan palstalta,
        jossa voi kirjoittaa niin paljon puuta heinää kuin huvittaa
        ja esiintyä suurena taiteilijana ja tyydyttää koulukiusaamistaitojaan
        maailman tappiin asti, kun ei pysty kehittymään ihmisenä ja kun on
        "hyvät yhteydet ylläpitoon".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pariin rekattuun ei ole koskaan ollut minkäänlaista luottamusta,
        joskaan mitään 'luottamusta' ei tule mieleen hakeakaan palstalta,
        jossa voi kirjoittaa niin paljon puuta heinää kuin huvittaa
        ja esiintyä suurena taiteilijana ja tyydyttää koulukiusaamistaitojaan
        maailman tappiin asti, kun ei pysty kehittymään ihmisenä ja kun on
        "hyvät yhteydet ylläpitoon".

        Miten päättelet lukevasi puuta heinää. No, on se jo koettu että kun kirjoitan ihan tavan elämästäni niin kuin on tapahtunut, ei uskota vaan luodaan oma kuva lukemasta ja luotetaan siihen.


      • korppis kirjoitti:

        Miten päättelet lukevasi puuta heinää. No, on se jo koettu että kun kirjoitan ihan tavan elämästäni niin kuin on tapahtunut, ei uskota vaan luodaan oma kuva lukemasta ja luotetaan siihen.

        Ps. hyvät yhteydet yĺäpitoon syyntyy kun kirjoittaa sääntöjä noudattaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "....vaikka asianomainen olisi jo muuttanut mielipidettään"
        Mistä se huomaa ?

        Miksi vainoa pitää jatkaa joittenkin vuosien takaisten tapahtumien vuoksi?
        Mitä merkitystä on,vaikka joku tuntematon kirjoittaja olisi/ ei olisi muuttanut mieltään!


      • Anonyymi

        Niin ei saa rauhaa jos ei ihmiset kehity vuosien mittaan, vaan jäävät samalle tasolle jauhamaan jotain mitä ovat tulkinneet oamalla tavallaan 15 vuotta vanhoja asioita .
        Näillä ihmisillä on aina oltava joku haukuttavaa pönkittääkseen omaa itseluottamustaan , ja pönkitystä on juuri ilkeilyä toisia kohtaan.
        Kehittynyt ihminen taas saattaa muuttaa jostain asioista mielipiteitään iän mukana mutta silti ei tartte periaatteitansa muuttaa miksikään.
        Joten kun yrittää jättää omaan arvoonsa typerät tekstien tulkkailut joissa kateus on suurin syy, niin palatakin voi paremmin.
        Jokaisen tulisi saada kertoa päivästään ilman että jokuilkeä Iida on heti kimpussa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei saa rauhaa jos ei ihmiset kehity vuosien mittaan, vaan jäävät samalle tasolle jauhamaan jotain mitä ovat tulkinneet oamalla tavallaan 15 vuotta vanhoja asioita .
        Näillä ihmisillä on aina oltava joku haukuttavaa pönkittääkseen omaa itseluottamustaan , ja pönkitystä on juuri ilkeilyä toisia kohtaan.
        Kehittynyt ihminen taas saattaa muuttaa jostain asioista mielipiteitään iän mukana mutta silti ei tartte periaatteitansa muuttaa miksikään.
        Joten kun yrittää jättää omaan arvoonsa typerät tekstien tulkkailut joissa kateus on suurin syy, niin palatakin voi paremmin.
        Jokaisen tulisi saada kertoa päivästään ilman että jokuilkeä Iida on heti kimpussa .

        Monesti kysyy, ovatko nämä kirjoittajat oikealla ikäpalstallaan.
        Jaksaako kahdeksankymppinen todellakin jahdata tuntemattomia nimimerkkejä vuosikausia?
        Omalla tai ei, ei heidän taipumuksensa kohdistu ainoastaan S24:ään. Sääli perheenjäseniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti kysyy, ovatko nämä kirjoittajat oikealla ikäpalstallaan.
        Jaksaako kahdeksankymppinen todellakin jahdata tuntemattomia nimimerkkejä vuosikausia?
        Omalla tai ei, ei heidän taipumuksensa kohdistu ainoastaan S24:ään. Sääli perheenjäseniä.

        Ajattelin ihan samoin, ja olen huomannutbettä oli ikä mikä tahansa niin pirullisuus asuu siellä missä se aina on asunut, siis ihmisen sisällä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei saa rauhaa jos ei ihmiset kehity vuosien mittaan, vaan jäävät samalle tasolle jauhamaan jotain mitä ovat tulkinneet oamalla tavallaan 15 vuotta vanhoja asioita .
        Näillä ihmisillä on aina oltava joku haukuttavaa pönkittääkseen omaa itseluottamustaan , ja pönkitystä on juuri ilkeilyä toisia kohtaan.
        Kehittynyt ihminen taas saattaa muuttaa jostain asioista mielipiteitään iän mukana mutta silti ei tartte periaatteitansa muuttaa miksikään.
        Joten kun yrittää jättää omaan arvoonsa typerät tekstien tulkkailut joissa kateus on suurin syy, niin palatakin voi paremmin.
        Jokaisen tulisi saada kertoa päivästään ilman että jokuilkeä Iida on heti kimpussa .

        Tai kateellinen kotko kimpussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin ihan samoin, ja olen huomannutbettä oli ikä mikä tahansa niin pirullisuus asuu siellä missä se aina on asunut, siis ihmisen sisällä .

        Tarkoitat rekatun sisällä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat rekatun sisällä ?

        Tarkoitan ainoastaan sitä että se joka on pirullinen ihminen on sitä oli se sitten rekattu tai ei.
        Yksi rekattukin piruilee kovasti anonyyminä , ja loukkaa uhriaan, sitten putkahtaa yhtä äkkiä esiin rekattuna ,, ihan niinkun ei olisi ollut koko ajan piruilemassa anona. Näin se menee näiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan ainoastaan sitä että se joka on pirullinen ihminen on sitä oli se sitten rekattu tai ei.
        Yksi rekattukin piruilee kovasti anonyyminä , ja loukkaa uhriaan, sitten putkahtaa yhtä äkkiä esiin rekattuna ,, ihan niinkun ei olisi ollut koko ajan piruilemassa anona. Näin se menee näiden kanssa.

        Totta. Ala-arvoista, lapsellista ja tympäisevää, mutta onneksi on asiallisia ja
        mukaviakin ketjuja :) Löylynlyömät rajallisine kykyineen "menestyvät" vain omissa
        aggressio- ja provoaloitusketjuissaan, koska he eivät osaa keskustella eikä heillä
        ole inhimillisyyttä, mutta suuret luulot heillä on itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan ainoastaan sitä että se joka on pirullinen ihminen on sitä oli se sitten rekattu tai ei.
        Yksi rekattukin piruilee kovasti anonyyminä , ja loukkaa uhriaan, sitten putkahtaa yhtä äkkiä esiin rekattuna ,, ihan niinkun ei olisi ollut koko ajan piruilemassa anona. Näin se menee näiden kanssa.

        Eli on pelkästään vahingollista rekisteröityä. Joutuu vainotuksi varmaan usein ihan sattuman kaupalla. Stalkkaaminen ei lopu, joten alkaa osallistua keskusteluihin anona. Kannattaa poistaa nimmari, sillä saalistajat hyökkäävät heti, jos nimmaria käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan ainoastaan sitä että se joka on pirullinen ihminen on sitä oli se sitten rekattu tai ei.
        Yksi rekattukin piruilee kovasti anonyyminä , ja loukkaa uhriaan, sitten putkahtaa yhtä äkkiä esiin rekattuna ,, ihan niinkun ei olisi ollut koko ajan piruilemassa anona. Näin se menee näiden kanssa.

        Piruilija saa sitä mitä tilaa. Piruilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli on pelkästään vahingollista rekisteröityä. Joutuu vainotuksi varmaan usein ihan sattuman kaupalla. Stalkkaaminen ei lopu, joten alkaa osallistua keskusteluihin anona. Kannattaa poistaa nimmari, sillä saalistajat hyökkäävät heti, jos nimmaria käyttää.

        Rekattu on itse pahin stalkkaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekattu on itse pahin stalkkaaja.

        Nyt esittää tekopyhänä : Oltaisiin ystävällisiä lässyn lässyn lää . . . . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vainoa pitää jatkaa joittenkin vuosien takaisten tapahtumien vuoksi?
        Mitä merkitystä on,vaikka joku tuntematon kirjoittaja olisi/ ei olisi muuttanut mieltään!

        Ei mitään merkitystä eikä luonnevikainen muuksi muutu,
        mutta siitähän ei tarvitse välittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei saa rauhaa jos ei ihmiset kehity vuosien mittaan, vaan jäävät samalle tasolle jauhamaan jotain mitä ovat tulkinneet oamalla tavallaan 15 vuotta vanhoja asioita .
        Näillä ihmisillä on aina oltava joku haukuttavaa pönkittääkseen omaa itseluottamustaan , ja pönkitystä on juuri ilkeilyä toisia kohtaan.
        Kehittynyt ihminen taas saattaa muuttaa jostain asioista mielipiteitään iän mukana mutta silti ei tartte periaatteitansa muuttaa miksikään.
        Joten kun yrittää jättää omaan arvoonsa typerät tekstien tulkkailut joissa kateus on suurin syy, niin palatakin voi paremmin.
        Jokaisen tulisi saada kertoa päivästään ilman että jokuilkeä Iida on heti kimpussa .

        Itseppä nuo Paloma ja Korppis toivat taas noita 15 v. ? takaisia kaunojaan. Toivat julki kenen kanssa niitä on ollut.
        Jännityksellä odotan mitä saamme tietää, kun Korppis julkaisee vanhan koneensa arkistosta tekstejä. "Kadonneiden" ystävien tekstejä ja kuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseppä nuo Paloma ja Korppis toivat taas noita 15 v. ? takaisia kaunojaan. Toivat julki kenen kanssa niitä on ollut.
        Jännityksellä odotan mitä saamme tietää, kun Korppis julkaisee vanhan koneensa arkistosta tekstejä. "Kadonneiden" ystävien tekstejä ja kuvia.

        Palstalla tapahtuu...."kinostaa" mikä on korppiksen seuraava paljastus...jatkuu

        Kiitos havumetsien.mies aloituksesta...minulla ei ole ollutkaan näin hauskaa sitten kun anoppia nahkiaisojasta naarattiin.

        Hyvää.yötä 😴 Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla tapahtuu...."kinostaa" mikä on korppiksen seuraava paljastus...jatkuu

        Kiitos havumetsien.mies aloituksesta...minulla ei ole ollutkaan näin hauskaa sitten kun anoppia nahkiaisojasta naarattiin.

        Hyvää.yötä 😴 Korppis

        Hyvin teidät, sinut ja Paloman saa kommentoimaan, kun osaa vetää oikeista naruista.
        Kyllä on saanut nauraa, todellakin :)

        Hyvää yötä vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla tapahtuu...."kinostaa" mikä on korppiksen seuraava paljastus...jatkuu

        Kiitos havumetsien.mies aloituksesta...minulla ei ole ollutkaan näin hauskaa sitten kun anoppia nahkiaisojasta naarattiin.

        Hyvää.yötä 😴 Korppis

        Ittees kiittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ittees kiittelet.

        Niin kiittelenkin :) Arvaas moneen houkutukseen "palstan tiimi" kävi kiinni kuin piraijat niille heitettyyn täkyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ittees kiittelet.

        Oho. Taisikin olla kommenttisi itselleen Korppikselle. Onko Korppis Havametsäin miesKIN?
        Kyllähän hän miehenä mielellään esiintyy, mutta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kiittelenkin :) Arvaas moneen houkutukseen "palstan tiimi" kävi kiinni kuin piraijat niille heitettyyn täkyyn.

        Mikä on palstan tiimi? Ketä siihen kuuluu?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miten päättelet lukevasi puuta heinää. No, on se jo koettu että kun kirjoitan ihan tavan elämästäni niin kuin on tapahtunut, ei uskota vaan luodaan oma kuva lukemasta ja luotetaan siihen.

        Miksei uskottaisi , ei tuollainen vaatimaton tavan elämä mitään uskomatonta tai erikoista ole. Naurattaa ja säälittää van ne juttusi tyyliin ” meidän kahden maan olohuoneemme ja parvekkeemme ja nyt jopa kirjahyllymne. Ikäänkuin olisit toinen omistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on palstan tiimi? Ketä siihen kuuluu?

        Paloma ja Korppis julistivat olevansa tiimi. Heillä on kuulemma palstaimago ja Korppis on brändännyt itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin teidät, sinut ja Paloman saa kommentoimaan, kun osaa vetää oikeista naruista.
        Kyllä on saanut nauraa, todellakin :)

        Hyvää yötä vaan!

        Huumoriahan on kaivattukin. Jatka vain iloisilla kommenteillasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei uskottaisi , ei tuollainen vaatimaton tavan elämä mitään uskomatonta tai erikoista ole. Naurattaa ja säälittää van ne juttusi tyyliin ” meidän kahden maan olohuoneemme ja parvekkeemme ja nyt jopa kirjahyllymne. Ikäänkuin olisit toinen omistaja.

        Naura vaan. Muut lukijat saattavat myös nauraa. En tiedä samalleko asialle. Säälin kanssa sama.
        Mutta eikö ole kuitenkin hyvä huomata, että tunteet pelaavat?
        Tässä sivusta seuraajalle nousee monenlaisia tunteita pintaan. Päällimmäiseksi kaipuu entiseen. Sehän on 80- vuotiaiden helmasynti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei uskottaisi , ei tuollainen vaatimaton tavan elämä mitään uskomatonta tai erikoista ole. Naurattaa ja säälittää van ne juttusi tyyliin ” meidän kahden maan olohuoneemme ja parvekkeemme ja nyt jopa kirjahyllymne. Ikäänkuin olisit toinen omistaja.

        No siinähän naureskelet , onko se sinusta jotenkin ihmeellistä että on kaksi tai kolme kotia missä ollaan eri vuoden aikoina. Ei minusta mitenkään ihmeellistä


    • Anonyymi

      Ketjun paras kommentti päättyi osuvasti näin:

      "
      **Tallattunakin mato näytti vielä hampaitaan**"

      • Anonyymi

        Matriarkan "viisaus" ? Tarkoitti varmaan olmeja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matriarkan "viisaus" ? Tarkoitti varmaan olmeja ?

        Minä ymmärsin sen olevan kirjoittajan itseironiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matriarkan "viisaus" ? Tarkoitti varmaan olmeja ?

        Kato näinhän tulkki ajattelee taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato näinhän tulkki ajattelee taas

        Kun ei osaa kirjoittaa mitä tarkoittaa tulkinnanvaraa jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato näinhän tulkki ajattelee taas

        Miksei sitten kirjoittanut " olmi"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei sitten kirjoittanut " olmi"?

        Kiertoilmaisu ei paljasta varmuudella nimittelijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matriarkan "viisaus" ? Tarkoitti varmaan olmeja ?

        Matriarkka. lanseerasi laahukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matriarkka. lanseerasi laahukset.

        Ja se osui maaliin, kuten huomaamme.


    • Anonyymi

      Ei hatuta yhtään - - - rekattujen tason perusteella. Muutama rekattu ei ainakaan edukseen erotu vaan kuuluu siihen aloittajan itsensä mitätöimää harmaata massaa,
      ei koskaan mitään persoonallista.

      Jokainen kai yksilönä kirjoittaa ? Vai kirjoittaako joku joukkokirjettä
      yhdessä jonkun muun/muitten kanssa ?

      • Anonyymi

        Toi joukkokirje on hyvä. Pisti naurattamaan.


      • Anonyymi

        Toista se on meidän anojen kanssa! Oi tätä sanailun säihkettä!


    • Anonyymi

      Alistamisen yrittäminenkin on henkistä väkivaltaa.
      Suomen kansalaisella on itsemääräämisoikeus.
      Milloin päällepäsmärit sisäistävät sen ?

    • Anonyymi

      Jokaisella on täällä tasavertaiset oikeudet, mutta manipuloija ei anna
      arvoa sille. Häneltä ei keinot lopu. Voi yrittää jyrätä "ystävällisyydelläkin",
      kun muuten ei onnistu hallitsemaan palstaa ja muokkaamaan sitä
      mieleisekseen.

      • Anonyymi

        "muokkaamaan sitä mieleisekseen" eli kontrolloimaan palstaa.
        Hänhän on itse ilmoittanut, että "palsta on minun. minä jyrään täällä,
        itkekää ja rukoilkaa, mutta minä jatkan jyräämistäni tauotta."


      • Anonyymi

        Pitää käyttää samaa taktiikkaa. Vedättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "muokkaamaan sitä mieleisekseen" eli kontrolloimaan palstaa.
        Hänhän on itse ilmoittanut, että "palsta on minun. minä jyrään täällä,
        itkekää ja rukoilkaa, mutta minä jatkan jyräämistäni tauotta."

        Oli siinä teho osasto tauko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää käyttää samaa taktiikkaa. Vedättää.

        Voisiko joku vihjaista, miten täällä pääsisi kirjoittelun keskipisteeksi ?
        Kokemus on osoittanut, ettei siihean ei pääse ainaakaan automaattisesti edes rekisteröidyn nikin käytöllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "muokkaamaan sitä mieleisekseen" eli kontrolloimaan palstaa.
        Hänhän on itse ilmoittanut, että "palsta on minun. minä jyrään täällä,
        itkekää ja rukoilkaa, mutta minä jatkan jyräämistäni tauotta."

        Kuinka kauan tuosta on? Ei varmaan 15 v, koska palstakin on nuorempi, ehkä lähimain 10 v?
        Kuinka surullista, että mitään uutta siteerattavaa ei ole jäänyt talteen. Koetapa etsiä!
        Anojen ponnistelut palstojen muokkaamiseksi ei onnistu, kun aina vedetään nuo vanhat muistot esiin, ja taas on aloitettava alusta.
        Anonyymien omiksi palstoiksi nämä eivät muutu, kun arkistot ovat aina kuitenkin auki.
        Rekattujen etu on se, että heidät aina muistetaan ja jos unohdus on tuloillaan, muistutetaan jollakin hyvällä sitaatilla, onhan niitä muitakin.
        Rekattujen muisto säilyy vastaisuudessakin, vaikka jo istuisivat jo pilven reunalla

        Tämähän ei ole keskustelupalsta, vaan taistelukenttä.


    • Anonyymi

      Tapelkaa
      vetäkää välliin toisianne turpiin,
      hauska tämä kahdeksankymppisten palsta toiset ketjut tappelee verissä päin paremmudesta ja hukkuu toiset maan rakoon,
      jotkut ketjut sitten vain hymisee omia vaivojaan ja etsii vertaistukea ja rakkauden henkeä,

      nonniiiiin jatkakaa otakaa ny jo kättä pitenmpää että sivulliset saa teille nauraa,

      • Anonyymi

        Joillekin sivullisille voi näyttää tappelulta. Jotkut pitävät pelinä. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa. Vedättäjä "nauraa partaansa".


      • Anonyymi

        Et ole sivullinen, vaan surkea myrkynlevittjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin sivullisille voi näyttää tappelulta. Jotkut pitävät pelinä. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa. Vedättäjä "nauraa partaansa".

        Näitä itseään taiteilijana ja kirjailijana pitämiään kahta vanhusta vedätetään oikein olan takaa,


    • Anonyymi

      Hei Havumetsien Mies.
      Tästä ketjusta huomaat, että palstan henki on muuttunut niistä ajoista, jolloin olit aktiivisesti mukana.
      Varmasti sinullekin käy selväksi, että rekisteröityminen on menneen talven lumia. Joka urheasti nimmariaan vielä käyttää, joutuu kivityksen kohteeksi, vaikka hän yrittäisi kirjoittaa kuinka neutraalisti tahansa. Aina joku löytää loukkauksen, ymmärtää väärin, tai vetoaa aikaisempaan kirjoitukseen, jossa asiasta oli erilainen mielipide.
      Siksi on viisainta epäkohteliaasti kirjoittaa sinulle anonyyminä.

      Ne ajat, jolloin palstalla käsiteltiin monia eri aiheita ja kirjoiteltiin jopa huumorimielellä, ovat takanapäin, eivätkä palaa enää meidän elinaikanamme.
      Jos sinulla riittää urhoollista mieltä, kirjoittele toistekin. Vanhojen hyvien aikojen muistoksi!

      • Anonyymi

        "Ne ajat, jolloin palstalla käsiteltiin monia eri aiheita ja kirjoiteltiin jopa huumorimielellä, ovat takanapäin, eivätkä palaa enää meidän elinaikanamme."

        Kaikki muut kirjoittelevat monista eri aiheista edelleen niinkuin ennenkin ja
        ahkeramminkin, palsta on huomattavasti piristynyt.

        Rekatut eivät sitä huomaa, koska rekatut yksin junnaavat vanhoissa katkeruusaiheissaan.


      • Anonyymi

        Ne ajat? Mitkä ajat? Tarkoitatko kenties jotain 50 plus palstaa vuosien takaa?

        Eikös tänne tullut porukkaa vasta n. 3 vuotta sitten?


      • Anonyymi

        3-4 vuotta sitten palsta oli hiljainen kuin hiirula.


      • Anonyymi

        "kirjoiteltiin jopa huumorimielellä"
        Ainoa täällä nähty ""huumori"" on sitä kun P muuttaa loukkauksensa vitsiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kirjoiteltiin jopa huumorimielellä"
        Ainoa täällä nähty ""huumori"" on sitä kun P muuttaa loukkauksensa vitsiksi.

        Loukkaus muuttuu ensin metaforaksi ja sitten vitsiksi. Loukkaaja syyttää ettei häntä ymmärretä oikein, syy on siis muissa.


      • Anonyymi

        Ei hällä pitkää historiaa palstalla ole, kun kurkkasin profiiliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kirjoiteltiin jopa huumorimielellä"
        Ainoa täällä nähty ""huumori"" on sitä kun P muuttaa loukkauksensa vitsiksi.

        Ai-van!
        Hauskat ketjut tarvitsevat nokkelia ja sanavalmiita osallistujia. He ovat kaikki jo muissa maisemissa.
        Nykyiset kirjoittajat ovat epäonnistuneet sanankäytössä. Heitä huvittaa muiden pilkkaaminen.
        Sääli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai-van!
        Hauskat ketjut tarvitsevat nokkelia ja sanavalmiita osallistujia. He ovat kaikki jo muissa maisemissa.
        Nykyiset kirjoittajat ovat epäonnistuneet sanankäytössä. Heitä huvittaa muiden pilkkaaminen.
        Sääli.

        "Nykyiset kirjoittajat ovat epäonnistuneet sanankäytössä. Heitä huvittaa muiden pilkkaaminen." Rekattujen hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ne ajat, jolloin palstalla käsiteltiin monia eri aiheita ja kirjoiteltiin jopa huumorimielellä, ovat takanapäin, eivätkä palaa enää meidän elinaikanamme."

        Kaikki muut kirjoittelevat monista eri aiheista edelleen niinkuin ennenkin ja
        ahkeramminkin, palsta on huomattavasti piristynyt.

        Rekatut eivät sitä huomaa, koska rekatut yksin junnaavat vanhoissa katkeruusaiheissaan.

        Kts. Ano 17.03 klo 23:03..
        Nim " Menneitä muistellen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ajat? Mitkä ajat? Tarkoitatko kenties jotain 50 plus palstaa vuosien takaa?

        Eikös tänne tullut porukkaa vasta n. 3 vuotta sitten?

        Tuli.
        Ensin ajettiin Kahvipirtti pois 70-palstalta, koska Skillan oli juuri täyttänyt 80 v. Sitten tuli Skillania ikävä, ja lauma alaikäisiä anoja pelmahti palstalle, mukanaan ärhäkät päsmärit, jotka nopeasti tuhosivat pirtin ja sitä seuraavat vakiketjut.
        Nyt haahuilevat saalista etsien ja valittavat, kun rekattuja on liian vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ne ajat, jolloin palstalla käsiteltiin monia eri aiheita ja kirjoiteltiin jopa huumorimielellä, ovat takanapäin, eivätkä palaa enää meidän elinaikanamme."

        Kaikki muut kirjoittelevat monista eri aiheista edelleen niinkuin ennenkin ja
        ahkeramminkin, palsta on huomattavasti piristynyt.

        Rekatut eivät sitä huomaa, koska rekatut yksin junnaavat vanhoissa katkeruusaiheissaan.

        Minusta on aivan ihania anonyymialoituksia ja ketjuja. Ne soljuvat omalla painollaan. Ei ole päsmäreitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli.
        Ensin ajettiin Kahvipirtti pois 70-palstalta, koska Skillan oli juuri täyttänyt 80 v. Sitten tuli Skillania ikävä, ja lauma alaikäisiä anoja pelmahti palstalle, mukanaan ärhäkät päsmärit, jotka nopeasti tuhosivat pirtin ja sitä seuraavat vakiketjut.
        Nyt haahuilevat saalista etsien ja valittavat, kun rekattuja on liian vähän.

        Voi voi...kyllä sieltä pelmahti joukko alaikäisiä rekattujakin ja pitää aina muistaa se, että rekattu pystyy kirjoittamaan anonakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kirjoiteltiin jopa huumorimielellä"
        Ainoa täällä nähty ""huumori"" on sitä kun P muuttaa loukkauksensa vitsiksi.

        Oi aikoja entisiä. Vuosikymmenet vaihtuvat ja kirjoittajat siirtyvät ikäkaudesta toiseen. Samaan tahtiin, mutta pois putoaa moni. Palstojen anti oli alkuaikoina paljon monipuolisempi.
        Siinäpä se, että nykykirjoittajilla ei ole samaa taitoa kuin niillä, jo poistuneilla kirjoittajilla, joiden kirjoitukset olivat hauskoja ja asiapitoisia. Aikaisemmin ei nälvimistä ja perässähiihtoa esiintynyt.
        Mutta kuten 8:28 on huomannut, ainoa "huumori" täällä ovat ne älähdykset, joita jotkut päästelevät, kun kalikka osuu.
        Silloin hauskasti muistutetaan 15 vuoden takaisista tapahtumista ja vedetään takataskusta olmit ja laahukset, varmuuden vuoksi.
        Ne muistelot ovat vain muutamien hallussa, mutta koko porukka joutuu niistä "nauttimaan" säännöllisin väliajoin.
        Aika väkinäistä naureskelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli.
        Ensin ajettiin Kahvipirtti pois 70-palstalta, koska Skillan oli juuri täyttänyt 80 v. Sitten tuli Skillania ikävä, ja lauma alaikäisiä anoja pelmahti palstalle, mukanaan ärhäkät päsmärit, jotka nopeasti tuhosivat pirtin ja sitä seuraavat vakiketjut.
        Nyt haahuilevat saalista etsien ja valittavat, kun rekattuja on liian vähän.

        Se oli muuten rekattu kirjoittaja, joka kehoitti Kahvipirtin porukkaa siirtymään tänne.

        Toki hänelle tuli sitten ikävä ja tuli myös tänne.

        ps. Oletko huomannut, että olet myös itse ano? Olitko myös tuhoamassa pirttiä?
        Missä muuten valitetaan rekattujen vähäisyydestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ne ajat, jolloin palstalla käsiteltiin monia eri aiheita ja kirjoiteltiin jopa huumorimielellä, ovat takanapäin, eivätkä palaa enää meidän elinaikanamme."

        Kaikki muut kirjoittelevat monista eri aiheista edelleen niinkuin ennenkin ja
        ahkeramminkin, palsta on huomattavasti piristynyt.

        Rekatut eivät sitä huomaa, koska rekatut yksin junnaavat vanhoissa katkeruusaiheissaan.

        No onhan se upeeta, että kirjoitellaan monista eri aiheista.
        Tässäkin ketjussa saa moni nokilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ne ajat, jolloin palstalla käsiteltiin monia eri aiheita ja kirjoiteltiin jopa huumorimielellä, ovat takanapäin, eivätkä palaa enää meidän elinaikanamme."

        Kaikki muut kirjoittelevat monista eri aiheista edelleen niinkuin ennenkin ja
        ahkeramminkin, palsta on huomattavasti piristynyt.

        Rekatut eivät sitä huomaa, koska rekatut yksin junnaavat vanhoissa katkeruusaiheissaan.

        . . . ja jos se katkeruus olisi unohtumassa, anot avuliaasti vetävät näkyviin arkistojensa kätköistä vanhat väärinymmärrykset ja lauseen puolikkaat ja ne kalikat, jotka ovat omaan jalkaan kalahtaneet.
        Palsta ei muuten pysy pirteänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kirjoiteltiin jopa huumorimielellä"
        Ainoa täällä nähty ""huumori"" on sitä kun P muuttaa loukkauksensa vitsiksi.

        Niinpä, tosikoita koko sakki. Mutta pitävät itseään kyllä tärkeinä ja kantaaottavina kirjoittajina, joiden ansiosta palsta on huomattavasti piristynyt (kun ei ole sitä kamalaa Nojatuolia!)


    • Piti ottaa käyttöön, nyt rekisteröitynä ja täydettynä, tuo vanha kunnon jallu-nikki. Kirjoittaja jallu antaa nimittäin arvoa itselleenn eikä kirjoita massaan kuuluvana..

      Jos antaa arvoa muille, niin sitä ennen pitää pystyä antamaan arvoa itselleen..

      Anonyymi-tunnus on merkki siitä, ettei kirjoittaja arvosta tarpeeksi itseään..

      Voisiko joku Anonyymi - tai useampikin - vastata, miksei hän anna arvoa edes itselleen.?

      • Anonyymi

        Olen joskus yrittänyt kirjoittaa rekatulla nikillä, kuin myös ns. mustalla nikillä, mutta ei se näille
        "asukkaille" kelpaa.


      • Anonyymi

        Mikä alkeellinen lässytys , tuntee myötähäpeää kirjoittajan 8:28 puolesta.


      • Anonyymi

        Kerro yksikin täysjärkinen, joka arvostaa sinua jallu !


      • Anonyymi

        Annan arvon itselleni juurikin sillä etten alistu kaltaistesi moninikkisten yrityksiin hallita.


      • Anonyymi

        On monia syitä siihenkin miksi on anonyymi.
        Ei ole kysymys mielestäni omasta arvostuksesta sillä kaikilla on syynsä olla ilman
        Rekkaamista. Joten hyväksytään ihmiset sellaisina kun he ovat, ilman analysointia.
        Jokaisella on omat syynsä asioihin,joita ei tietenkään levittele palstalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro yksikin täysjärkinen, joka arvostaa sinua jallu !

        Kerro yksikin täysjärkinen.


    • Anonyymi

      Arvostan itseäni niin paljon, ettei tässä eräitten rekattujen rupuporukassa
      tule mieleenkään kirjoittaa kuin anonyyminä. Palstan taso on heidän takiaan
      mennyt luokattoman alas.

    • Anonyymi

      Mitä järkeä tässä aloituksessa on enää ? Aloittaja pitkittää ja provoilee sitä
      eri nikein ja anona.

      • Anonyymi

        Aloittaja on "entisessä vedossa". Kommenttia poistuu hänen mielensä mukaan.


    • Anonyymi

      Kuka teistä on voitolla tässä " NYRKKEILYKEHÄSSÄ "

      kuka on saanu jo kunnolla leukaansa,
      entä onko joku jo kaivanu verta nokasta ,,,

      jatkakaaaaaaa,

      • Anonyymi

        En jaksa enää tänään. Eilen oli vielä uutuuden viehätystä seurata miten kukin reagoi.
        Mukavaa viikonloppua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa enää tänään. Eilen oli vielä uutuuden viehätystä seurata miten kukin reagoi.
        Mukavaa viikonloppua!

        Tyypillistä aloittajalta. Ei parempaan ole pystynyt koskaan eikä tule pystymään,
        vain tyhjänpäiväisiin ja lapsellisiin provojuttuihin. Ei mitään asiaa, ei mitään sisältöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa enää tänään. Eilen oli vielä uutuuden viehätystä seurata miten kukin reagoi.
        Mukavaa viikonloppua!

        Neuvo, kun katselee kerran kuukaudessa niin se riittää , samat jutut joka kerta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä aloittajalta. Ei parempaan ole pystynyt koskaan eikä tule pystymään,
        vain tyhjänpäiväisiin ja lapsellisiin provojuttuihin. Ei mitään asiaa, ei mitään sisältöä.

        Jos jostain ehdotuksesta tuntee povokatiota niin on jossain pahasti vikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jostain ehdotuksesta tuntee povokatiota niin on jossain pahasti vikaa

        Niin on. Ehdottajan päässä. Suomi24:ssä on jo säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä aloittajalta. Ei parempaan ole pystynyt koskaan eikä tule pystymään,
        vain tyhjänpäiväisiin ja lapsellisiin provojuttuihin. Ei mitään asiaa, ei mitään sisältöä.

        12:17:07
        joo ja sinä ET ikinä osaa sanaoa ainotakaa asiallista komentia,
        osaat VAIN yhtä ja samaa toisen kirjoittajan mitätöintiä
        haukkumista ja mollausta harrastaa,
        et ikinä ole osannu sanoa mitään asiaa ja mitään mikä viitaisi keskustelutaitoon, että pidäppä se suuri suusi soukemalla,

        on sivusta seurattu suurta tyhmyyttäsi heh heh
        ja sitten oletat olevasi hyväki keskustelija hahahahaha a a
        pelkää moitimista ja mollausta sun teksteistä tulee,
        ei keskustelusta tietoakaan, hahhaaaaaa sori kun naurataaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:17:07
        joo ja sinä ET ikinä osaa sanaoa ainotakaa asiallista komentia,
        osaat VAIN yhtä ja samaa toisen kirjoittajan mitätöintiä
        haukkumista ja mollausta harrastaa,
        et ikinä ole osannu sanoa mitään asiaa ja mitään mikä viitaisi keskustelutaitoon, että pidäppä se suuri suusi soukemalla,

        on sivusta seurattu suurta tyhmyyttäsi heh heh
        ja sitten oletat olevasi hyväki keskustelija hahahahaha a a
        pelkää moitimista ja mollausta sun teksteistä tulee,
        ei keskustelusta tietoakaan, hahhaaaaaa sori kun naurataaa,

        Pettikö hermot 🤣 ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:17:07
        joo ja sinä ET ikinä osaa sanaoa ainotakaa asiallista komentia,
        osaat VAIN yhtä ja samaa toisen kirjoittajan mitätöintiä
        haukkumista ja mollausta harrastaa,
        et ikinä ole osannu sanoa mitään asiaa ja mitään mikä viitaisi keskustelutaitoon, että pidäppä se suuri suusi soukemalla,

        on sivusta seurattu suurta tyhmyyttäsi heh heh
        ja sitten oletat olevasi hyväki keskustelija hahahahaha a a
        pelkää moitimista ja mollausta sun teksteistä tulee,
        ei keskustelusta tietoakaan, hahhaaaaaa sori kun naurataaa,

        Onko tämä metafora vai vitsi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Ehdottajan päässä. Suomi24:ssä on jo säännöt.

        Erittäin loogista ajattelua ano 14:52.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä aloittajalta. Ei parempaan ole pystynyt koskaan eikä tule pystymään,
        vain tyhjänpäiväisiin ja lapsellisiin provojuttuihin. Ei mitään asiaa, ei mitään sisältöä.

        Kuten sinä sen olet ymmärtänyt, mielestäni aloittaja vaan ehdotti jotain , hyvin asiallisesti, joten en näe siinä tekstissä mitään provosoimista.
        Joten katso omaa kirjoitustasi miltä se näyttää toisten silmissä ja puhu vasta sitten lapsellisuuksista .


    • Anonyymi

      Kun Suomi24 keskustelupalstat avattiin, niin kaikki kirjoittivat anoina,
      koska rekkaaminen riitoineen tuli myöhemmin.

    • Anonyymi

      Joskus he, jotka eivät pysty hallitsemaan itseään, yrittävät hallita muita.

    • Anonyymi

      Jotkut ihmiset pystyvät käsittelemään pelkojaan, tyhjyyden tunnetta ja turhautumista todella vähän, ja toiset ei taas lainkaan. Heillä on vastustamaton tarve yrittää hallita kaikkia muita.

      • Anonyymi

        Tuo on totta.


    • Anonyymi

      Kontrolloiva ja määräilevä ihminen etsii huomiota, että hänen itsekeskeinen maailmankaikkeutensa pyörisi radallaan.

      • Anonyymi

        10 pistettä ja papegoija-merkki.


    • Anonyymia anonyymin perään.
      Noin monella ei ole varaa arvostaa edes itseään! Pelkäävätkö muita. Joku tunnustaakin sen.

      • Anonyymi

        Kirjoittelin joskus vuosikynneniä sitten rekettuna pitkiä jaksoja. Se on nyt
        jälkeen jäänyttä elämääni. Käyn joskus vilkaisemassa 80 plus palstaa. Ei
        vedä enää puoleensa, en haaskaa aikaani turhien jantteluiden lukemiseen.
        Olkoon nyt minun vikani, etten" ymmärrä hyvää ".
        Menetykseni ei ole sittenkään suuri. Kyllä korvaavaa löytyy, jos haluaa.
        Jatkelkaa niin kuin hyväksi näette! tev. ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelin joskus vuosikynneniä sitten rekettuna pitkiä jaksoja. Se on nyt
        jälkeen jäänyttä elämääni. Käyn joskus vilkaisemassa 80 plus palstaa. Ei
        vedä enää puoleensa, en haaskaa aikaani turhien jantteluiden lukemiseen.
        Olkoon nyt minun vikani, etten" ymmärrä hyvää ".
        Menetykseni ei ole sittenkään suuri. Kyllä korvaavaa löytyy, jos haluaa.
        Jatkelkaa niin kuin hyväksi näette! tev. ym.

        Sori, po. "vuosikymmeniä."


    • Anonyymi

      Peukutit sitten heti itseäsi 🤣 kieroutuneita johtopäätelmiäsi.

    • Anonyymi

      Itseään arvostavilla toimii itsesuojeluvaisto. Itseään arvostava ei missään tapauksessa halua altistua rekattujen alituisille nokkimisille, nimittelyille ja raatelemisille.

      • Anonyymi

        Kokemus on opettanut, että raateleminen ja mitätöiminen pitää suorittaa anonyyminä. Saa samanhenkisten vankkumattoman tuen.
        Rekattu jää usein yksin, sillä moni rekattu pysyttelee neutraalina, eikä osallistu, vaikka mieli tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemus on opettanut, että raateleminen ja mitätöiminen pitää suorittaa anonyyminä. Saa samanhenkisten vankkumattoman tuen.
        Rekattu jää usein yksin, sillä moni rekattu pysyttelee neutraalina, eikä osallistu, vaikka mieli tekisi.

        Höpö höp ettei rekattu mukamas osallistu. Kyllä osallistuu, mutta anona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemus on opettanut, että raateleminen ja mitätöiminen pitää suorittaa anonyyminä. Saa samanhenkisten vankkumattoman tuen.
        Rekattu jää usein yksin, sillä moni rekattu pysyttelee neutraalina, eikä osallistu, vaikka mieli tekisi.

        Rekatut on raukkiksia toisilleen. Eivät ne toisiaan puolusta, mutta yhdessä hyökkäävät
        ja ovat yhteydessä ylläpitoonkin joskus, kun anoja jahtaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höp ettei rekattu mukamas osallistu. Kyllä osallistuu, mutta anona.

        Et siis ymmärrä lukemaasi`?
        Juurihan sanoin, että raatelijat toimivat anonyymeinä.
        Niin oikea raatelija tekee, eikä pilaa rekattua nimeään.
        Ihan oikein, ja lukemalla näitä ketjuja huomaat kyllä, että maalittaminen on aina anonyymiä.
        On niitä, jotka eivät ole edes rekisteröityneetkään, koska heillä on ihan eri syyt olla palstalla kuin joillakin, jotka lapsellisesi kuvittelevat tätä "keskustelupalstaksi".

        Samalla voit panna merkille, että rekattuja on yhä vähemmän, koska suosittujen nimmareiden puutteessa hyökätään kaikkien nimmareiden kimppuun. Vain harva urhoollinen vielä allekirjoittaa testinsä.
        Sen sai huomata tämä Havumetsäin mieskin, joka ei tervetulotoivotuksia juuri saanut vuosien vaikenemisen jälkeen. Palstalla puhaltavat nyt uudet tuulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä lukemaasi`?
        Juurihan sanoin, että raatelijat toimivat anonyymeinä.
        Niin oikea raatelija tekee, eikä pilaa rekattua nimeään.
        Ihan oikein, ja lukemalla näitä ketjuja huomaat kyllä, että maalittaminen on aina anonyymiä.
        On niitä, jotka eivät ole edes rekisteröityneetkään, koska heillä on ihan eri syyt olla palstalla kuin joillakin, jotka lapsellisesi kuvittelevat tätä "keskustelupalstaksi".

        Samalla voit panna merkille, että rekattuja on yhä vähemmän, koska suosittujen nimmareiden puutteessa hyökätään kaikkien nimmareiden kimppuun. Vain harva urhoollinen vielä allekirjoittaa testinsä.
        Sen sai huomata tämä Havumetsäin mieskin, joka ei tervetulotoivotuksia juuri saanut vuosien vaikenemisen jälkeen. Palstalla puhaltavat nyt uudet tuulet.

        On myös monesti "saanut" lukea kun rekatut nälvii , nimittelee ja stalkkaa anoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä lukemaasi`?
        Juurihan sanoin, että raatelijat toimivat anonyymeinä.
        Niin oikea raatelija tekee, eikä pilaa rekattua nimeään.
        Ihan oikein, ja lukemalla näitä ketjuja huomaat kyllä, että maalittaminen on aina anonyymiä.
        On niitä, jotka eivät ole edes rekisteröityneetkään, koska heillä on ihan eri syyt olla palstalla kuin joillakin, jotka lapsellisesi kuvittelevat tätä "keskustelupalstaksi".

        Samalla voit panna merkille, että rekattuja on yhä vähemmän, koska suosittujen nimmareiden puutteessa hyökätään kaikkien nimmareiden kimppuun. Vain harva urhoollinen vielä allekirjoittaa testinsä.
        Sen sai huomata tämä Havumetsäin mieskin, joka ei tervetulotoivotuksia juuri saanut vuosien vaikenemisen jälkeen. Palstalla puhaltavat nyt uudet tuulet.

        Havumets = kk. & P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Havumets = kk. & P

        Olisiko parempi, että palaisit ikäistesi ryhmään jos kuvittelet meidät kolme yhdeksi ja samaksi henkilöksi. Tai mene ulos, siellä on kevään kuumin päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä lukemaasi`?
        Juurihan sanoin, että raatelijat toimivat anonyymeinä.
        Niin oikea raatelija tekee, eikä pilaa rekattua nimeään.
        Ihan oikein, ja lukemalla näitä ketjuja huomaat kyllä, että maalittaminen on aina anonyymiä.
        On niitä, jotka eivät ole edes rekisteröityneetkään, koska heillä on ihan eri syyt olla palstalla kuin joillakin, jotka lapsellisesi kuvittelevat tätä "keskustelupalstaksi".

        Samalla voit panna merkille, että rekattuja on yhä vähemmän, koska suosittujen nimmareiden puutteessa hyökätään kaikkien nimmareiden kimppuun. Vain harva urhoollinen vielä allekirjoittaa testinsä.
        Sen sai huomata tämä Havumetsäin mieskin, joka ei tervetulotoivotuksia juuri saanut vuosien vaikenemisen jälkeen. Palstalla puhaltavat nyt uudet tuulet.

        "Samalla voit panna merkille, että rekattuja on yhä vähemmän, koska suosittujen nimmareiden puutteessa hyökätään kaikkien nimmareiden kimppuun."
        Höoö, höpö. Osa näistä "suosituista nimmareista" (jotka jankkaavat anojen kanssa ja mielistelevät rekattuja) ovat jo vuosikymmeniä "räksyttäneet" anoina niillekin rekatuille, joita itse mielinkielin hymistelevät rekattuina ollessaan.
        Näitä "kaksoisrooleissa" kirjoittavia on useampi kuin yksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä lukemaasi`?
        Juurihan sanoin, että raatelijat toimivat anonyymeinä.
        Niin oikea raatelija tekee, eikä pilaa rekattua nimeään.
        Ihan oikein, ja lukemalla näitä ketjuja huomaat kyllä, että maalittaminen on aina anonyymiä.
        On niitä, jotka eivät ole edes rekisteröityneetkään, koska heillä on ihan eri syyt olla palstalla kuin joillakin, jotka lapsellisesi kuvittelevat tätä "keskustelupalstaksi".

        Samalla voit panna merkille, että rekattuja on yhä vähemmän, koska suosittujen nimmareiden puutteessa hyökätään kaikkien nimmareiden kimppuun. Vain harva urhoollinen vielä allekirjoittaa testinsä.
        Sen sai huomata tämä Havumetsäin mieskin, joka ei tervetulotoivotuksia juuri saanut vuosien vaikenemisen jälkeen. Palstalla puhaltavat nyt uudet tuulet.

        Kas kummaa kun tällainen "havumetsien mies" 🤣 ilmaantui yht'äkkiä tänne
        puhumaan petolinnun suulla ???!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa kun tällainen "havumetsien mies" 🤣 ilmaantui yht'äkkiä tänne
        puhumaan petolinnun suulla ???!!!

        Siinä yksi , joka anonyyminä nokkii rekattuja. Rekattuna anonyymejä.


    • Anonyymi

      Jos henkilö kirjoittaisi monella nikillä ja lisäksi anonyymina
      häntä saattaisi voida pitää aika luihuna tyyppinä,
      jolla ei varaa arvostella ketään eikä tehdä muista minkäänlaisia arvioita,
      mutta onneksi täällä ei sellaista tyyppiä ole, vai mitä. . . . . ?

      • Tuo - 08:51:51 - - ei ole edes kunnon hattuilua. Ei ihme, ettei kirjjoittaja näy arvostavan itseään.
        Hattuilun kohteeksi joutuminen on ilman muuta arvostusta.


    • Anonyymi

      Jos seuraa palstaa, niin voi huomata miten harmaa massa keskustelee
      ja vaihtaa ajatuksia, kun taas rekattujen tekstit ovat lainattuja
      milloin mistäkin ja heidän aivonsa ovat narikassa.
      Jatketaan näin me massalaiset.

    • Anonyymi

      Aloittaja nikin takana tiedetään ja hänen "pyrkimyksensä".

      • Anonyymi

        Lähinnä luulotauti vaivana, jos täällä kuvittelee jonkun tuntevansa / tunnistavansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä luulotauti vaivana, jos täällä kuvittelee jonkun tuntevansa / tunnistavansa.

        Tyhmä luulee, ettei häntä tunnisteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä luulee, ettei häntä tunnisteta.

        Eihän täällä kukaan tunne ketään.


    • Anonyymi

      Jos henkilö kirjoittaisi monella nikillä ja lisäksi anonyymina
      häntä saattaisi voida pitää aika luihuna tyyppinä,
      jolla ei varaa arvostella ketään eikä tehdä muista minkäänlaisia arvioita,
      mutta onneksi täällä ei sellaista tyyppiä ole, eihän . . . . . ?

    • Meikäläinen lukee kyllä anonyymienkin kirjoiŭtuksia. Edellytyksenä kuitenkin on,, etteivät ne ole viittä riviä pitempiä.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe