Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+vielä+toinen+nuhtelukirjoitus,+Ano+15.34.+Ylemmyydentuntoni+luusereita+ja+köyhiä+kohtaan+?..))+Sellainenhan+olen+itsekin,+tainnut+jäädä+sinulta+huomaamatta+?+Köyhä+(vapaaehtoisesti)+ja+epäonnistunut+kaikessa,+menestyjän+mittarilla+mitaten.
"Joku"+voi+loukkaantua+pitkistä+vuodatuksistani+?+Älä+jaksa.+Eihän+niitä+ole+pakko+lukea+ja+kuten+sanot,+tämä+on+avoin+palsta.+Miten+tuntuu,+kuin+olisit+antamassa+minulle+porttikieltoa+tai+lähtöpasseja+?+
Sinulla+on+kuitenkin++vain+se+yksi+ääni+täällä+ja+se+ei+taida+riittää+karkottamiseeni+täältä.
Jos+kanssasi+samanmielisiä+kuitenkin+löytyy+enemmän,+olen+kyllä+valmis+lopettamaan+kirjoitteluni,+kuka+nyt+välittää+toisten+mieliharmina+olla+?+Ei+ainakaan+tällainen+"miellyttämishaluinen"..))
26.02.2022 17:17
Heh,+piti+oikein+kopioida+tuo+tekstieni+kuvaus,+Ano+15.25.+Taidokkaasti+tehty...
Tietysti+tulee+kysyneeksi,+mikä+saa+sinut+lukemaan+noin+ala-arvoista+tekstiä,+ettei+vain+oma+ylemmyydentuntosi+?+Toisen+kehnous+on+hyvä+tapa+nostaa+omaa+arvoa...
26.02.2022 15:54
Armoton+analyysi,+maissii,,))+Ikävä+kyllä+ei+voi+juuri+vastaankaan+väittää.+Kriisiaikoina+ihminen+punnitaan+ja+nyt+on+ehkä+nähty,+että+sujuva+puhe+ja+kaunis+ulkomuoto+eivät+sittenkään+siitä+noin+merkittävälle+paikalle+yhteiskunnassa.
Operatiivinen+johtaja+voi+asiantuntijoiden+avustamana+olla,+mutta+ei+välttämättä+arvojohtaja,+ainakaan+uskottava+sellainen.+Siihen+pitäisi+olla+mittava+elämänkokemus+ja+ikää,+mielestäni.
No.+Kai+huonomminkin+voisi+olla+ja+samaa+mieltä+olen:+tolkun+presidentti+meillä+on,+onneksi.
26.02.2022 15:40
Jaa,+Ano+13.49.+Tiedä+häntä,+mutta+kuten+tiedämme,+hänestä+on+moneksi..))
Oli+kuka+hyvänsä,+stalkkaamisen+taito+on+tallella...
Eipä+ole+vähään+aikaan+saatukaan+siitä+näytettä.
26.02.2022 14:05
Tuskin+katson+tuota+euroviisujen+karsintaa,+siitä+kai+on+kysymys+?+Harvoin+tämä+nykymusiikki+enää+minua+puhuttelee+ja+hyväksyn+oman+taantumuksellisuuteni.
Muutenkin+minua+häiritsee+tämä+tehosteiden/lavasteiden+runsaus+musiikkiesityksissä.+Kaunis+melodia+ja+ihmisääni+riittävät+minulle+hyvin+musiikkielämykseksi...
26.02.2022 13:57
Noinko+innokkaasti+olet+kirjoituksiani+täällä+seurannut,+Ano+13.24+?+Ja+minulla+kun+on+ollut+se+käsitys,+ettei+niitä+kukaan+lue,+jos+lukee,+unohtaa+saman+tien..))+
No+sinä+kuitenkin+sait++niistä+oivaa+materiaalia+luonnekuvani+laatimiseen.+Onko+sinulla+jokin+pakottava+tarve+tehdä+minusta+sellainen+ja+mistä+syystä+?
Mutta+oikeassa+olet:+aina+minulla+löytyy+valittamista,+ongelmaherkkyys+on+meikäläisellä+huipussaan,+luovuutta+nääs+..))+-+ja+positiivistä+ajattelua+!+Joskus+siitä+on+ollut+hyötyä+muillekin,+mutta+näköjään+sitten+haittaakin,+ainakin+sinulle.
26.02.2022 13:39
No+en+minä+ainakaan+(aja+rottia+pois),+Ano+12.02.++ja+ikävästihän+nuo+talviaikaan+lisääntyvät.+Ymmärrän+kuitenkin,+että+markkinoilla+on+tarjolla+myös+sellaisia+ruokinta-alustoja,+mistä+siemenet+eivät+putoa+ihan+helposti+maahan.+Ellei+sellaista+löydy,+lupaan+olla+ruokkimatta...
Jaa-a.+Menetyksiin+on+mielestäni+kautta+aikain+suhtauduttu+eri+tavoin,+eivätkä+kaikki+meistä+ole+rautaa,+eivät+edes+sitä+teflonia.
En+ole+itse+noita++rinnastuksia+keksinyt,+vaikka+ne+mielestäsi+tyhmästi+otinkin+esille.+
Ja+ihan+noin+tiedoksi:+en+ole+täällä+antamassa+mitään+kirjoitusnäytettä+vaan+hakemassa+seuraa,+vertaisuutta,+kuten+arvelen+monen+muunkin+tekevän.
Siksi+kehotuksesi+tiivistyksestä+ja+tyhmästä+kirjoittelusta+ei+nyt+mielestäni+oikein+sovi+tähän+saumaan,+vaikka+palaute+on+tietysti+aina+paikallaan.++Hyvän+-+tai+pahan+tahdon+osoituksena,+ellei+muuten...
26.02.2022 12:35
No+johan+syntyi++keskustelua+!+Valveilla+ollaan..))
No+eiväthän+nämä+"diktaattorien"+toimet+aina+yksyhteen+mene.+Arvaamattomuutta+ja+sokeata+vallantahtoa+kai+tarkoitin.+Niitä+tuntuisi+molemmilta+löytyvän.
26.02.2022 12:12
Kiitos+hyvistä+uutisista,+brinkkala.+Leikkausjonojen+purkamista+tarkoitin.+Tuntuu+ihan+uskottavalta+uutiselta.+Kai+hoitoväkikin+tahtoo+jo+palata+entisiin+tehtäviinsä++heti+kun+siihen+on+mahdollisuus.
Vaikka+tuolla+aikaisemmin++vakuuttelin+tätä+yksin+elämisen+ihanuutta,+ilman+eläviä+ihmiskontakteja+en+minä+eikä+tuskin+kukaan+muukaan+pärjäisi.+Ainakin+kuihtuisi+sisältä+käsin,+menettäisi+elävyyttään+ja+omalla+kohdallani+tuo+"liikkeelle+pääseminen"+tuntuisi+avaavan+enemmän+mahdollisuuksia+tässäkin.++Odottelen+niitä..))
26.02.2022 10:47
Huomentapäivää.+Kuin+omia+tuntojani+kuvaat+taas+SkillaN.+Kyllä+Ukraina+ja+sen+mukana+koko+maailman+"selvitystila"+pukkaa+päälle,+vaikka+miten+tahtoisi+itseään+säästää+ja+vakuutella,+että+tästä(kin)+selvitään,+tavalla+tai+toisella+ja+että+(toistaiseksi)+me+olemme+täällä+turvassa.+
Eilen+päätin+siedättää+itseäni,+seurasin+Ukrainan+tapahtumia+melkein+koko+päivän,+katselin+ja+kuuntelin+ja+kuten+SkillaN+totesi,+paljon+toistoa+ja+avoimia+kysymyksiä+siitä+jäi+käteen.+
Ja+sama+kysymys+minullakin+nousi+pintaan:+miten+kukaan+(=Putin)+kestää+olla+koko+maailman+vihan+kohteena+?+Hänen+mielenterveytensä+on+toki+asetettu+kyseenalaiseksi+monissa+yhteyksissä,+mutta+psykopaatin+tapaan+hän+pystyy+olemaan+vakuuttava+ja+tietysti+hallitsemaan+pelolla.+Ensin+Trump,+sitten+Putin.+Mitä+olemme+tehneet+ansaitaksemme+heidät+?+
Jos+jotakin+positiivista+tilanteesta+tahtoo+löytää+on+tietysti+tuo+myötämieli+mitä+Ukraina+saa+osakseen,+ihmisten+halu+auttaa+ja+tukea+heitä.+
Omat+pienelämän+murheet+tuntuvat+joutavilta+näiden+isompien+rinnalla,+mutta+ehkä+ne+sittenkin+pitävät+kiinni+arjessa,+tässä+päivässä,+vähän+niinkuin+intiaaniheimon+nainen+viilteli+itseään+estääkseen+ja+kestääkseen+isomman+kivun,+puolison+menetyksen+tai+murrosikäinen+tekee+samaa:+viiltelee+itseään+estääkseen+maailmantuskan+vierimästä+päälleen+kaikella+voimallaan.
Aurinko+paistaa+täällä.+Naapuri+kertoi,+että+lintulaudalle+on+tullut+punatulkkuja,+niistä+on+hänelle+seuraa.+Ensi+talvena+palautan+kyllä+lintulaudan+omalle+pihallenikin,+vaikka+kaupungin+järjestyssääntö+kieltää+lintujen+talviruokinnan.+Piha+ilman+lintuja+tuntuu+lohduttomalta.+
Jospa+tänään+pääsisi+hetkeksi+ulos,+eikä+tarvitsisi+loskan+keskellä+tarpoa.+Sen+isompaa+elämystä+en+nyt+uskalla+toivoa+tälle+päivälle.+
Hyvää+päivää+kaikille,+pärjäillään.
demeter1
26.02.2022 09:57
Sitähän+minäkin+suren,+Makriina,+jälkikasvun+osaa+ja+heidän+tulevaisuuttaan.+Me+luultavasti+ehdimme+alta+pois+ennenkuin+kasaantuvat+ongelmat+kaatuvat+päälle.
Ihminen+on+kuitenkin+neuvokas,+sopeutuvakin.+Ja+mistä+tiedämme,+etteivät+nämä+uudet+sukupolvet+ole+jo+toisin+varustettuja,+"hiljaisia,+varaväkeviä"+kuten+Leino+ennakoi.+Tai+sitten+heidän+aikansa+on+lyhyt,+kuten+meidänkin.+
Torstai+on+toivoa+täynnä,+ja+kaikki+muutkin+päivät.+Minulla+on+lempivirsi,+jossa+on+säe:
"Mua+auta+Herra,+mä+toivon+vaan,+vaikk+ei+ois+toivoa+ollenkaan.+En+päästä+sua,+ennenkuin+mua,+käyt+siunaamaan",+-+"mua"+ja+koko+ihmiskuntaa.
Minulla+oli+opettaja,+joka+kirjoitti+muistokirjaani+säkeen:+"Sä+lapsen+uskos+säilytä,+se+sull+on+paras+ystävä,+on+maailman+aarteet+tomu+vaan,+rinnalla+uskon+lapsekkaan"...+
Tuota+tarkoitin+noilla+voimavaroilla,+joita+uskon+meillä+kaikilla+olevan+sisimmässämme.+Mitä+kenelläkin.+Minulle+voimia+ovat+antaneet+viisaitten+kirjoitukset,+toisille++jokin+muu
voi+auttaa+tuossa+toivon+ylläpitämisessä.+Ja+joskus+voi++riittää+tuo+"yksi+kiva+asia+päivälle",+kuten+kirjoitit,+Makriina...))
24.02.2022 17:29
Hyvä+kysymys+Makriina,+mistä+löytyvät+voimat+ja+luottamus+?+Ei+kai+muualta+kuin+omasta+sisimmästä,+niin+kliisemäiseltä+ja+lattealta+kuin+se+kuulostaakin.
Mutta+kuten+sanot,+yhteinen+sota+tämä+on+siinä+kuin+pandemiakin,+kaikki+me+siitä+joudumme+maksamaan,+muodossa+tai+toisessa.
Ja+jos+oikein+huonosti+-+vai+hyvin+?++-++käy,+meille+ehkä+löytyy+paikka+sieltä+"poutapilven+reunalta"+kuten+erakkomies+tuolla+ylempänä+kirjoitti.
24.02.2022 14:55
Keskipäivää.+Yhdyn+M-e:an+kiitoksiin+SkillaNin+aamunavauksista+ja+uskon,+että+moni+muukin+tekee+niin.+Niissä+on+taikaa.
Maailman+isoja+uhkia+ja+tapahtumia+emme+voi+hallita,+omaa+mieltämme+saatamme+voida,+ainakin+sen+verran+että+pystymme+jatkamaan+arkista+elämäämme,+ellemme+muuten+niin+hetki+kerrallaan.
Ja+kuten+moni+kirjoittaja+täällä+on+muistuttanut,+eletty+elämä+ja+siitä selviytyminen+ovat+meillä+merkittävä+voimavara+ja++kun+ollaan+tänne+saakka+päästy,+selviytyjiä+ollaan,+kuka+milläkin+hinnalla.+
Presidentin+ja+pääministerin+puheet+olivat+omiaan+vahvistamaan+luottamusta+siihen,+että+meidän+valtionjohto+on+ajan+tasalla+ja+tekee+sen+mikä+ihmisvoimin+on+mahdollista+tehdä.
Voimia+ja+luottamusta+meille+ja+koko+maailmalle..))
demeter1
24.02.2022 11:50
Aamupäivää+!+Ensin+läheistapaaminen,+sitten+lumentulo.+Askaretta+on+riittänyt.
Olin+päättänyt+tästä+tapaamisesta,+koronanan+uhallakin,+ja+ilmeisesti+säästyin+tartunnalta.
Minun+on+nyt+parasta+pysyä+terveenä+tuon+lonkkaoperaation+varalta.+Vertaistukea+tuli+täältä+taas+viimeksikin,+myös+tuolta+70+:lta.+Kiitos+siitä.+
En+vain+taaskaan+pystynyt+pysymään+lumilapiosta+erossa+kun+yritin+eilen+lähteä+hakemaan+saunapuita+liiteristä.+Ei+siitä+mitään+tullut:+saapaanvarret+eivät+riittäneet+ja+kyynärsauva+upposi+lumeen+niin+syvälle,+ettei+siitä+apua+ollut.+Veikkaan+että+lunta+oli+40+senttiä.+Onneksi+kevyttä+pakkaslunta.+Poika+ja+pikkumies+tulivat+kyllä+apuun+ja+homma+hoitui,+pikkumies,+viisi+vuotta,+ahkeroi+ison+lumilapion+kanssa+kuin+aikamies+eikä+malttanut+tulla+sisälle+lainkaan.+
Vanhusten+yksinäisyydestä+oli+puhe.+Räknäsin+tuossa,+etten+ole+oikeastaan+koskaan+elänyt+yksin+ennen+tätä+vaihetta,+jossa+nyt+elän,+eikä+tämä+pahalta+tunnu,+melkein+sanoisin,+että+tämä+sopii+minulle+hyvin,+en+enää+vaihtaisi+toisenlaiseen+elämänmuotoon.+Kerrankin+olen+trendikäs:+mitenkähän+paljon+niitä+sinkkutalouksia+onkaan+tällä+hetkellä+?..))
Toinen+kirjoittaja+kertoi+tuosta+palvelutaloyksinäisyydestä.+Minäkin+uskon+että+sieltä+löytyvät+yksinäisimmat+ihmiset.+Yleensä+kai+vanhempana+sopeudutaan++huonosti+muuttuviin+olosuhteisiin+eikä+ihmisuhteitakaan+enää+kovin+helposti+luoda+vanhana.++
Poikkeuksia+tietysti+on,+minunkin+tutuissa+on.+Naapurinrouva+odottelee+palvelutalopaikkaa++terveyskeskuksessa,+intervallihoidon+paikalla,+ja+on+tyytyväinen+juttukavereista+ja+tietysti+siitä+turvallisuudesta+minkä+ympärivuorokautinen+hoito+kuitenkin+tarjoaa.
SkillaNin+aktiviteetit+ovat+alkaneet,+varmasti+taas+uutta+virettä+tuovat+elämään.+Mietin,+osaisinko+itse+enää+"lähteä+liikkeelle",+kun+tästä+eristyksestä+nyt+näyttää+tulleen+se+"uusi+normaali".++Molenlaisia+tapaamishankkeita+on+kuitenkin+vireillä,+mutta+löytyykö+innostus+?
Sen+näkee+sitten+ja+kyllähän+kevään+tulokin+yleensä+saa+heräämään+talviunesta,+ellei+muuta.
Mukavaa+pakkaspäivää+kaikille,
demeter1
23.02.2022 11:24
Juuri+noin+M.++Kiiltokuvat+eivät+kinnosta+ketään.+Mielenkiintoisesti+ja+innostavasti+esittelet+näitä+kirjoja.+Minä+ainakin+innostun..))
Ja+eivätköhän+nämä+mielialojen+rajut+vaihtelut+kuulu+jo+ihan+kirjailijoiden/taiteilijoiden+luonnekuvaan,+tiettyyn+hermostolliseen+yliherkkyyteen.
Ja+onhan+näitä+taiteilijoiden+puolisoiden/lasten+tilityskirjojakin+useita+ja+niillä+on+oma+oma+tehtävänsä,+ehkä+juuri+tuo+julkisuuskuvan+monipuolistaminen.
22.02.2022 18:11
Ikävä+kuulla,+Beng,+noista+hankaluuksista+mitä+olet+kuntoutujana+joutunut+kokemaan,+taksireissuista+alkaen.
Minähän+en+ole+vielä+kuntoutuja,+vaan+"odottaja",+vai+pitäisikö+jo+sanoa+uupunut+odottaja,+eli+lonkkanivelleikkausjonossa.
Minulla+ei+oikeastaan+ole+ollut+asiointivaikeuksia,+mutta+enpä+ole+osannut+mitään+erityishuomiota+odottaakaan.+(Riittäästi)+ystävällisyyttä+ja+avun+tarjouksia+olen+saanut+osakseni+ja+kun+ajattelen,+että+tilani+on+ohimenevä,+mitään+"rakenteellisia"+muutoksia+en+odotakaan.+
Jos+jotakin,+niin+jonkinlaista+"sauvanpidikettä"+olisin+minäkin+kyllä+kaivannut+asiointitiskien+luona.
Sauvahan+kaatuu+heti,+jos+sen+asettaa+sileää+seinää+vasten+nojaamaan+ja+niin+joutuu+tekemään,+jos+pitää+käyttää+kahta+kättä+samanaikaisesti.+Kaatuneen+sauvan+nosto+lattialta+voi+joillekin+olla+ylivoimaista.+Kaupoissa+voi+sauvan+asettaa+ostoskärryyn+ja+ottaa+tukea+kärrystä.
Kunnan+apuvälinelainaamosta+olen+saanut+sen,+mitä+olen+tarvinnut+ja+kun+olen+kai+luonnostani+aika+"taipuisa"+selviän+arjestani+aika+hyvin,+kunhan+maltan+tehdä+kaikki+askareeni+hitaasti.+Tuo+kuntoutusaika+voi+tietysti+tuoda+ikäviä+yllätyksiä+minullekin,+mutta+sen+näkee+sitten.
Tsemppiä+vain+kuntotusväiheeseen++sinulĺe.+Ne++huomiot+ja+parannusehdotukset+mitkä+itse+tekee+kannattaa+tietysti+kierrättää,+tulevat+sitten+avuksi+muillekin.
21.02.2022 19:55
Aivan,+minun+jalkani+pakkaa+mennä+alta+heti+kun+sille+astun,+siksi+tuota+tasapainoa+yritän+vaalia+ja+ylläpitää.+Virheasentohan+siinä on+päällä+kaiken+aikaa,+kun+keppiin+nojaan,+käsikin+rasittuu...
18.02.2022 17:41
Oi,+oi,+Ano+17.02.+Hyvä+kun+kerroit.+Pitää+sitten+ottaa+vakavasti.+Olen+ollut+sillä+tavoin+onnekas,+etten+ole+kovasti+kipuillut,+ellen+liiku+..))+Pandadol+silloin+tällöin+on+riittänyt+ja+yöt+olen+saanut+aina+nukuttua.+Nivelrusto+oli+kyllä+lähes+kokonaan+kulunut+nivelen+ympäriltä,+kuvasta+selvisi.
Mutta+tuurilla+kai+on+pakko+mennä,+ellei+ole+sitä+14000+euroa+iskeä+pöytään+yksityisellä+puolella...Sieltähän+leikkauksen+saisi+hyvinkin+viikossa+kun+"esityöt"+on+tehty...
18.02.2022 17:19
Juuri+noin+asiat+minustakin+menivät,+Eliaana.+Sinähän+tiedät..))+Ja+ikävää+on+tietysti+se,+että+hoitajat+eivät,+resurssien+puutteessa,+pysty+tekemään+työtään+niin+hyvin+kun+tahtoisivat+ja+usein+sekin+aiheuttaa+tarpeetonta+vastakkainasettelua+omaisten+ja+hoitoväen+kesken+-+vaikka+yhteisellä+asialla+ollaan...
18.02.2022 17:05
Jaa+Makriina.+Viittaan+SkillaNin+asenteeseen:+itseään+täytyy+aina+haastaa,,))+Ja+jostakin+erakkokirjasta+luin,+että+helpolla+pääsemisen+halu+on+kaikkien+paheiden+alku...
Mutta+oikeassa+olet:+kyllä+sitä+painoa+tulee+liikaa+lonkalle+kun+raskasta+lunta+luo.+
Näyttää+kuitenkin+olevan+niin,+että+yhden+päivän+työt+se+kestää,+mutta+seuraavana+päivänä+täytyykin+sitten+jo+"vetää+lonkkaa"+..))
Ja+poika+ja+kylätalkkari+tulevat+kyllä+apuun+kutsuttaessa,+ei+mitään+hätää...
18.02.2022 14:04
70 / 342