Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Ja+vielä+toinen+nuhtelukirjoitus,+Ano+15.34.+Ylemmyydentuntoni+luusereita+ja+köyhiä+kohtaan+?..))+Sellainenhan+olen+itsekin,+tainnut+jäädä+sinulta+huomaamatta+?+Köyhä+(vapaaehtoisesti)+ja+epäonnistunut+kaikessa,+menestyjän+mittarilla+mitaten."Joku"+voi+loukkaantua+pitkistä+vuodatuksistani+?+Älä+jaksa.+Eihän+niitä+ole+pakko+lukea+ja+kuten+sanot,+tämä+on+avoin+palsta.+Miten+tuntuu,+kuin+olisit+antamassa+minulle+porttikieltoa+tai+lähtöpasseja+?+Sinulla+on+kuitenkin++vain+se+yksi+ääni+täällä+ja+se+ei+taida+riittää+karkottamiseeni+täältä.Jos+kanssasi+samanmielisiä+kuitenkin+löytyy+enemmän,+olen+kyllä+valmis+lopettamaan+kirjoitteluni,+kuka+nyt+välittää+toisten+mieliharmina+olla+?+Ei+ainakaan+tällainen+"miellyttämishaluinen"..))
  2. Huomentapäivää.+Kuin+omia+tuntojani+kuvaat+taas+SkillaN.+Kyllä+Ukraina+ja+sen+mukana+koko+maailman+"selvitystila"+pukkaa+päälle,+vaikka+miten+tahtoisi+itseään+säästää+ja+vakuutella,+että+tästä(kin)+selvitään,+tavalla+tai+toisella+ja+että+(toistaiseksi)+me+olemme+täällä+turvassa.+Eilen+päätin+siedättää+itseäni,+seurasin+Ukrainan+tapahtumia+melkein+koko+päivän,+katselin+ja+kuuntelin+ja+kuten+SkillaN+totesi,+paljon+toistoa+ja+avoimia+kysymyksiä+siitä+jäi+käteen.+Ja+sama+kysymys+minullakin+nousi+pintaan:+miten+kukaan+(=Putin)+kestää+olla+koko+maailman+vihan+kohteena+?+Hänen+mielenterveytensä+on+toki+asetettu+kyseenalaiseksi+monissa+yhteyksissä,+mutta+psykopaatin+tapaan+hän+pystyy+olemaan+vakuuttava+ja+tietysti+hallitsemaan+pelolla.+Ensin+Trump,+sitten+Putin.+Mitä+olemme+tehneet+ansaitaksemme+heidät+?+Jos+jotakin+positiivista+tilanteesta+tahtoo+löytää+on+tietysti+tuo+myötämieli+mitä+Ukraina+saa+osakseen,+ihmisten+halu+auttaa+ja+tukea+heitä.+Omat+pienelämän+murheet+tuntuvat+joutavilta+näiden+isompien+rinnalla,+mutta+ehkä+ne+sittenkin+pitävät+kiinni+arjessa,+tässä+päivässä,+vähän+niinkuin+intiaaniheimon+nainen+viilteli+itseään+estääkseen+ja+kestääkseen+isomman+kivun,+puolison+menetyksen+tai+murrosikäinen+tekee+samaa:+viiltelee+itseään+estääkseen+maailmantuskan+vierimästä+päälleen+kaikella+voimallaan.Aurinko+paistaa+täällä.+Naapuri+kertoi,+että+lintulaudalle+on+tullut+punatulkkuja,+niistä+on+hänelle+seuraa.+Ensi+talvena+palautan+kyllä+lintulaudan+omalle+pihallenikin,+vaikka+kaupungin+järjestyssääntö+kieltää+lintujen+talviruokinnan.+Piha+ilman+lintuja+tuntuu+lohduttomalta.+Jospa+tänään+pääsisi+hetkeksi+ulos,+eikä+tarvitsisi+loskan+keskellä+tarpoa.+Sen+isompaa+elämystä+en+nyt+uskalla+toivoa+tälle+päivälle.+Hyvää+päivää+kaikille,+pärjäillään.demeter1
  3. Aamupäivää+!+Ensin+läheistapaaminen,+sitten+lumentulo.+Askaretta+on+riittänyt.Olin+päättänyt+tästä+tapaamisesta,+koronanan+uhallakin,+ja+ilmeisesti+säästyin+tartunnalta.Minun+on+nyt+parasta+pysyä+terveenä+tuon+lonkkaoperaation+varalta.+Vertaistukea+tuli+täältä+taas+viimeksikin,+myös+tuolta+70+:lta.+Kiitos+siitä.+En+vain+taaskaan+pystynyt+pysymään+lumilapiosta+erossa+kun+yritin+eilen+lähteä+hakemaan+saunapuita+liiteristä.+Ei+siitä+mitään+tullut:+saapaanvarret+eivät+riittäneet+ja+kyynärsauva+upposi+lumeen+niin+syvälle,+ettei+siitä+apua+ollut.+Veikkaan+että+lunta+oli+40+senttiä.+Onneksi+kevyttä+pakkaslunta.+Poika+ja+pikkumies+tulivat+kyllä+apuun+ja+homma+hoitui,+pikkumies,+viisi+vuotta,+ahkeroi+ison+lumilapion+kanssa+kuin+aikamies+eikä+malttanut+tulla+sisälle+lainkaan.+Vanhusten+yksinäisyydestä+oli+puhe.+Räknäsin+tuossa,+etten+ole+oikeastaan+koskaan+elänyt+yksin+ennen+tätä+vaihetta,+jossa+nyt+elän,+eikä+tämä+pahalta+tunnu,+melkein+sanoisin,+että+tämä+sopii+minulle+hyvin,+en+enää+vaihtaisi+toisenlaiseen+elämänmuotoon.+Kerrankin+olen+trendikäs:+mitenkähän+paljon+niitä+sinkkutalouksia+onkaan+tällä+hetkellä+?..))Toinen+kirjoittaja+kertoi+tuosta+palvelutaloyksinäisyydestä.+Minäkin+uskon+että+sieltä+löytyvät+yksinäisimmat+ihmiset.+Yleensä+kai+vanhempana+sopeudutaan++huonosti+muuttuviin+olosuhteisiin+eikä+ihmisuhteitakaan+enää+kovin+helposti+luoda+vanhana.++Poikkeuksia+tietysti+on,+minunkin+tutuissa+on.+Naapurinrouva+odottelee+palvelutalopaikkaa++terveyskeskuksessa,+intervallihoidon+paikalla,+ja+on+tyytyväinen+juttukavereista+ja+tietysti+siitä+turvallisuudesta+minkä+ympärivuorokautinen+hoito+kuitenkin+tarjoaa.SkillaNin+aktiviteetit+ovat+alkaneet,+varmasti+taas+uutta+virettä+tuovat+elämään.+Mietin,+osaisinko+itse+enää+"lähteä+liikkeelle",+kun+tästä+eristyksestä+nyt+näyttää+tulleen+se+"uusi+normaali".++Molenlaisia+tapaamishankkeita+on+kuitenkin+vireillä,+mutta+löytyykö+innostus+?Sen+näkee+sitten+ja+kyllähän+kevään+tulokin+yleensä+saa+heräämään+talviunesta,+ellei+muuta.Mukavaa+pakkaspäivää+kaikille,demeter1
  4. Juuri+noin+M.++Kiiltokuvat+eivät+kinnosta+ketään.+Mielenkiintoisesti+ja+innostavasti+esittelet+näitä+kirjoja.+Minä+ainakin+innostun..))Ja+eivätköhän+nämä+mielialojen+rajut+vaihtelut+kuulu+jo+ihan+kirjailijoiden/taiteilijoiden+luonnekuvaan,+tiettyyn+hermostolliseen+yliherkkyyteen.Ja+onhan+näitä+taiteilijoiden+puolisoiden/lasten+tilityskirjojakin+useita+ja+niillä+on+oma+oma+tehtävänsä,+ehkä+juuri+tuo+julkisuuskuvan+monipuolistaminen.