Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Kiitos+Eliaana..))+Pienet+kunnat+selviävät+paremmin+koronasta,+näin+olen+minäkin+päätellyt,+Eliaana.Toivotaan+että+Omikrontietous+pitää+paikkansa,+ettei+ole+niin+hankala+kuin+delta.+Kolmasti+rokotettuhan+täälläkin+jo+ollaan,+tässä+ikäluokassa.
  2. Huomenta.+Olen+ollut+niin+lannistunut+noista+tutkimustuloksistani,+etten+ole+arvannut/jaksanut+tännekään+viestejä+laittaa.+Ja+tietysti+siitäkin+syystä,+että+jos+on+valmiiksi+ikävä+fiilis+ei+oikein+jaksaisi+näitä+naljailuja+säälipisteiden+keruusta+ja+pitkistä+viesteistä.+"Tyhjää+puhetta,+turhia+sanoja",+niinhän+se+palaute+viimeksi+meni+?No.+Tätäpä++muutkin+saavat+osakseen+harva+se+päivä,+SkillaNkin.+Vaikka+miten+moneen+kertaan+yrittäisi+sanojaan+selvittää,+viesti+ei+mene+perille.+Esitetty+toive+tahdotaan+nähdä+vaatimuksena+ja+komenteluna+ja+se+Oma+Oikeus+kirjoittaa+miten+ja+missä+vain+on+maailman+tärkein+asia,+siitä+sopii+taittaa+peistä+loputtomiin.Hyvin+kirjoitit+Kristiina+tuosta++kahvipirtin+sisällöstä+ja++hengestä.+samoin+olen+sen+itsekin+mieltänyt.+Turha+saivarrella+ja+keksiä+tikusta+asiaa,+mielestäni,+vaikka+se+nyt+olisi+"maantapa",+somessa.Kiitos+Neeasa+muistamisesta.+MInäkin+olen+hiljaisesti+odottanut+kuulumisia+sinulta+siksikin,+kun+sanotaan,+että+erityisesti+joulu,+perhejuhla,+ottaa+lujille+tuossa+uudessa+tilanteessa.+Olen+myös+muistanut+sinua+noilla+päivittäisillä+"pyörälenkeilläni".+sinähän+niistä+minulle+muistutit..))Ja+Makriina,+kiitos+tuosta+loppiasperinteen+kuvauksesta.+Meillä+päin+ei+loppiaiasta+mielestäni+erityisesti+noteerattu,+kunhan+vain+joulukuusesta+luovuttiin.+Vai+oliko+niin+vain+meillä+?Miaelina+muistaa+aina+näillä+rakentavilla+viesteillä.+Niilläpä+sitä+itsekin+itseään+ruokkii:+runot,+aforismit,+sananlaskut,+kyllä+mellä+riittää+"aineistoa"..))+Ja+tietysti+mieltä+virkistää+(parhaimmillaan)+myös+tämä+kirjoittelu,+mukana+olo.Tänään+oli+telkkarissa+ohjelma+suomalaisesta+iskelmämusiikista,+vähän+loppua+näin+ja+ilahduin+tietysti+kun+suomalaista+iskelmää+ja+sen+mollivoittoisuutta+analysoitiin+samaan+tapaan+kuin+sen+itse+näen:+ei+syventämään+meidän+murhemielisyyttä+vaan+helpottomaan+sitä,+auttamaan+tunteiden+työstämisessä.+Tuure+Kilpeläinen+näki+asian+jopa+niin,+että+jos+meiltä+puuttuu+tuo+sielun+murhe,+kaipaus,+kaiho,+meiltä+puuttuu+sielu.No.+Minähän+olen+aina+vierastanut+tätä+amerikkalaistyylistä+draivia+ja+"positiivisuutta"+ja+pitänyt+sen+trendiytymistä++vain+pinnallisuuden+muotona.+Makriina+ottikin+esille+tuon+koronatilanteen+täällä+pääkaupunkiseudulla.+Nyt+alkaa+olla+minullakin+jo+tilanne,+että+koronatartuntoja+on+tuttujen+keskuudessa.+Eipä+juuri+sovi+tapaamisia+suunnitella.+Kylätalkkari+ja+taksikuskit++ovat+taas+niitä+ainoita+eläviä+kontakteja,+mitä+on+tarjolla,+olosuhteiden+pakosta.+Samanlaista+korona-angstia+podetaan+kyllä+muuallakin,+puhelinviestinnästä+päätellen.+Yhä+enemmän+näyttää+siltä,+että+tuurista+kaikki+on+kiinni,+niin+arvaamatonta+ovat+tuon+viiruksen+liikkeet.Lunta+on+nyt+sitten+tarjolla+vähän+joka+puolella+Suomea.+Pirkanmaalta+sain+viestiä,+jalkakäytäviä+ei+ole+aurattu+eivätkä++rollaattorilla+kulkijat+pääse+lumessa+liikkumaan.+Minäkin+olen+pihalla+rähmentinyt+ihan+ulkoilun+vuoksi,+mutta+kyllä+kyllätalkkari+teki+isommat+työt.Minunkin+Amaryllikseni+availee+neljättä+kukkaansa+ja+muutkin+joulukukat+voivat+hyvin.+Kovasti+pitää+tuota+jouluruusua+kastella..))Minäkin+toivon,+että+ynnämuu+sinnitelee+joukossa+mukana.+Paljon+mukavia+muistoja+olet+täällä+jakanut+ja+omalla+olemuksellasi+olet+vaikuttanut+ketjun+vakauteen.Tänään+taidan+keskittyä+Erakkokirjallisuuteen.+Tarinat+kiinnostavat+nyt+ja+niitähän+me+tietysti+itsekin+täällä+tuotamme..))Hyvää+loppiaista+kaikille,demeter1
  3. Niin.+"Ei+elämästä+selviä+hengissä",+lauloi+Juice-vainaakin,+jos+tuollainen+kevennys+sallitaan,+Ano+12.01.Onneksi+meillä+on+näitä+runoilijoita+kuormaamme+keventämään+ja+lähimmäisiä+myös,+siitäkin+Eino+Leino+muistuttaa+meitä:"Me+olemme+kaikki+nyt+laivalla+ja+kynnämme+suurta+merta/Me+synnytettiin+vaivalla+ja+vaivalla+kuolemme+kerta/Mut+se+mikä+siinä+on+välillä,+se+olkohon+lämpöä,+lempeä!/Kas+tuiskussa+yhteen+kun+yhtyvi+kaks,+käy+kulkukin+helpommaksi."+Pakko+nyt+lainata+tuota+Hymyilevää+Apolloa,+Leinon+runoa,+joka+ennen+aina+kuului+Uudenvuodenaaton++radio-/telkkariohjelmaan.+Kyllä+minä+niin+mieleni+pahoitin,+kun+tänä+vuonna+ei+kuulunut..))