Samanhenkisyys, mitä

Anonyymi-ap

se oikein on? Löytyykö sitä täältä?

85

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tulikohan näkyviin tämä aloitus?

      • Anonyymi

        Näyttäisi tulleen , mutta pysyyköhän?


    • Anonyymi

      Samanhenkisen seuran mysteeri on se, mikä o n samanhenkisyyttä ?
      Onko se kiinnostus samanlaisiin asioihin vai asenne asioihin
      vai mitä samanhenkisyys tarkoittaa aloittajan mielestä ?

    • Anonyymi

      Samanhenkisyys huokuu palstalla!
      Valitaan stalkattava ja ruvetaan repostelemaan hänen jokaista mielipidettään yhdessä. Kilpaillaan loukkausten terävyydessä. Vedetään yhdessä esiin jo unohtuneet lauseet ja toistellaan niitä eri yhteyksissä.
      Syytetään muita riitelijöiksi, jos joku uskaltautuu oleman eri mieltä yhtyneiden kirjoittajien kanssa. Muistellaan jatkuvasti, että heitä on nimitelty ikävin vertauksin, vaikka he vain ovat käyttäneet oikuttaan kirjoittaa mitä haluavat.
      Yhteisöllisyys on vankkumaton.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta!


      • ..)) ..)) No nyt tuli niin tyhjentävä määritelmä ja kuvaus samanhenkisyydestä, Ano 10.16, että eipä tuohon juuri ole lisättävää...

        Väittäisin kuitenkin, että marginaaleista voi löytyä muunkinlaista samanhenkisyyttä. Vai sotkenko taas toiveet ja todellisuuden ?
        Ano 9.53 vastasi niin, että melkein koin hänen olevan "samanhenkinen" kanssani..))
        Samanlaiset (samansuuntaiset ?) kiinnostuksen kohteet, samanlainen asenne niihin ?

        "Henkimaailman juttuja" määritteli eräs tuttuni tuota samanhenkisyyttä. Itsekin olen ruvennut ajattelemaan, että ihminen on jonkinlainen vaisto-olento. "Se jokin" meissä tunnistaa "tutun".
        Ehkä ihmisiltä vaaditaan myös samanasteinen avoimuus, roolittomuus toista kohdatessa.

        Vesa-Matti Loiria joku näyttelijäkollega kuvasi näin: "kun hän katsoi minua, hän tunsi minut ja minä tunsin hänet".


      • demeter1 kirjoitti:

        ..)) ..)) No nyt tuli niin tyhjentävä määritelmä ja kuvaus samanhenkisyydestä, Ano 10.16, että eipä tuohon juuri ole lisättävää...

        Väittäisin kuitenkin, että marginaaleista voi löytyä muunkinlaista samanhenkisyyttä. Vai sotkenko taas toiveet ja todellisuuden ?
        Ano 9.53 vastasi niin, että melkein koin hänen olevan "samanhenkinen" kanssani..))
        Samanlaiset (samansuuntaiset ?) kiinnostuksen kohteet, samanlainen asenne niihin ?

        "Henkimaailman juttuja" määritteli eräs tuttuni tuota samanhenkisyyttä. Itsekin olen ruvennut ajattelemaan, että ihminen on jonkinlainen vaisto-olento. "Se jokin" meissä tunnistaa "tutun".
        Ehkä ihmisiltä vaaditaan myös samanasteinen avoimuus, roolittomuus toista kohdatessa.

        Vesa-Matti Loiria joku näyttelijäkollega kuvasi näin: "kun hän katsoi minua, hän tunsi minut ja minä tunsin hänet".

        Ai niin. Aloittaja kysyi: löytyykö sitä täältä ? Löytyy. Ilman sitä kokemusta en viitsisi/jaksaisi täällä kirjoitella.
        Nuorempana "erihenkisyys" saattoi olla haaste. Ei enää. Aika ei riitä..))


      • Anonyymi

        Ei ole vaikea valita, jos on itse tyrkyllä yksityisasioineen.
        Stalkkausaiheesta on kirjoitettu kirjakin, Riikinkukon siiven alla. Suosittelen kaikille.


      • Anonyymi

        Kiitos, että annoit elävän esimerkin samanhenkisyydestä.
        Nimittelijät ovat (keskenään) samanhenkisiä. Heillä on oikeudet. Nimitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaikea valita, jos on itse tyrkyllä yksityisasioineen.
        Stalkkausaiheesta on kirjoitettu kirjakin, Riikinkukon siiven alla. Suosittelen kaikille.

        Omaa kirjaansa mainostaa. Huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa kirjaansa mainostaa. Huoh.

        Omakustantanteen mainostustako varten tämä aloitus on tehty ?


      • demeter1 kirjoitti:

        ..)) ..)) No nyt tuli niin tyhjentävä määritelmä ja kuvaus samanhenkisyydestä, Ano 10.16, että eipä tuohon juuri ole lisättävää...

        Väittäisin kuitenkin, että marginaaleista voi löytyä muunkinlaista samanhenkisyyttä. Vai sotkenko taas toiveet ja todellisuuden ?
        Ano 9.53 vastasi niin, että melkein koin hänen olevan "samanhenkinen" kanssani..))
        Samanlaiset (samansuuntaiset ?) kiinnostuksen kohteet, samanlainen asenne niihin ?

        "Henkimaailman juttuja" määritteli eräs tuttuni tuota samanhenkisyyttä. Itsekin olen ruvennut ajattelemaan, että ihminen on jonkinlainen vaisto-olento. "Se jokin" meissä tunnistaa "tutun".
        Ehkä ihmisiltä vaaditaan myös samanasteinen avoimuus, roolittomuus toista kohdatessa.

        Vesa-Matti Loiria joku näyttelijäkollega kuvasi näin: "kun hän katsoi minua, hän tunsi minut ja minä tunsin hänet".

        Intuitiolla on merkitystä, kokeeko toisen ihmisen sukulaissielukseen, ihastuuko kenties ensisilmäyksellä, ja ensivaikutelmaa voikin olla joskus vaikeaa muuttaa. Samanlaatuiseksi koettu henksyys voi koskea hyvinkin erilaisista taustoista tulevia ihmisiä, kun löytyy jokin tarpeeksi vahva yhdistävä asia, eikä materialla pitäisi olla samanhenkisyyden kanssa mitään tekemistä. Yleensä puhutaan, että samat perusarvot ja elämänasenne ovat samanhenkisyyttä, mutta ehkä ne eivät aina riitä samanhenkisyydeksi, toisaalta voi olla vaikea kokea toista samanhenkiseksi, jos tärkeät arvot ovat ristiriidassa.

        Samanmielisyydelläkään ei ole välttämättä tekemistä samanhenkisyyden kanssa, päinvastoin : samanhenkisten on helppo hyväksyä toistensa mielipiteiden erot.
        Ihmiset etsiytyvät helposti samanhenkiseen seuraan ja viihtyvät siinä, mutta olisiko siinä joskus myös henkistä laiskuutta mukana. Kaikkien kanssa pitäisi tulla toimeen, näin jo ennen kotona opetettiin, pitäisi enemmän korostaa yhdistäviä kuin erottavia asioita. "Sama taivas, sama maa.."Pekka Simojoen sanoin.

        Hengenheimolaiset, sukulaissielut, sielunkumppanit - voi miten ihania löytöjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omakustantanteen mainostustako varten tämä aloitus on tehty ?

        Siltä se pahasti haiskahtaa.
        Kaikkea on yritettävä, että saa tekeleensä ihmisten tietoisuuteen.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Intuitiolla on merkitystä, kokeeko toisen ihmisen sukulaissielukseen, ihastuuko kenties ensisilmäyksellä, ja ensivaikutelmaa voikin olla joskus vaikeaa muuttaa. Samanlaatuiseksi koettu henksyys voi koskea hyvinkin erilaisista taustoista tulevia ihmisiä, kun löytyy jokin tarpeeksi vahva yhdistävä asia, eikä materialla pitäisi olla samanhenkisyyden kanssa mitään tekemistä. Yleensä puhutaan, että samat perusarvot ja elämänasenne ovat samanhenkisyyttä, mutta ehkä ne eivät aina riitä samanhenkisyydeksi, toisaalta voi olla vaikea kokea toista samanhenkiseksi, jos tärkeät arvot ovat ristiriidassa.

        Samanmielisyydelläkään ei ole välttämättä tekemistä samanhenkisyyden kanssa, päinvastoin : samanhenkisten on helppo hyväksyä toistensa mielipiteiden erot.
        Ihmiset etsiytyvät helposti samanhenkiseen seuraan ja viihtyvät siinä, mutta olisiko siinä joskus myös henkistä laiskuutta mukana. Kaikkien kanssa pitäisi tulla toimeen, näin jo ennen kotona opetettiin, pitäisi enemmän korostaa yhdistäviä kuin erottavia asioita. "Sama taivas, sama maa.."Pekka Simojoen sanoin.

        Hengenheimolaiset, sukulaissielut, sielunkumppanit - voi miten ihania löytöjä!

        Yleisellä palstalla tämä me- ja he-henki turmelee ilmapiirin - olkoonkin -
        että jotkut löytävät siitä ihanuuden.
        Eivät kaikki ihmiset hakeudu samanlaisten seuraan, sillä kaikki eivät tyydy
        tylsyyteen. Turhia yleistyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisellä palstalla tämä me- ja he-henki turmelee ilmapiirin - olkoonkin -
        että jotkut löytävät siitä ihanuuden.
        Eivät kaikki ihmiset hakeudu samanlaisten seuraan, sillä kaikki eivät tyydy
        tylsyyteen. Turhia yleistyksiä.

        Eipä tuossa palstan samanhenkisistä mitään puhuttu, vaan elämästä yleensä. Kivaahan se kun samanhenkisyyttä/sukulaisieluja löytää. Ei heidän kanssa tarvitse olla samanlainen, se olisikin tylsää.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        ..)) ..)) No nyt tuli niin tyhjentävä määritelmä ja kuvaus samanhenkisyydestä, Ano 10.16, että eipä tuohon juuri ole lisättävää...

        Väittäisin kuitenkin, että marginaaleista voi löytyä muunkinlaista samanhenkisyyttä. Vai sotkenko taas toiveet ja todellisuuden ?
        Ano 9.53 vastasi niin, että melkein koin hänen olevan "samanhenkinen" kanssani..))
        Samanlaiset (samansuuntaiset ?) kiinnostuksen kohteet, samanlainen asenne niihin ?

        "Henkimaailman juttuja" määritteli eräs tuttuni tuota samanhenkisyyttä. Itsekin olen ruvennut ajattelemaan, että ihminen on jonkinlainen vaisto-olento. "Se jokin" meissä tunnistaa "tutun".
        Ehkä ihmisiltä vaaditaan myös samanasteinen avoimuus, roolittomuus toista kohdatessa.

        Vesa-Matti Loiria joku näyttelijäkollega kuvasi näin: "kun hän katsoi minua, hän tunsi minut ja minä tunsin hänet".

        "Henkimaailman juttuja" määritteli eräs tuttuni tuota samanhenkisyyttä. Itsekin olen ruvennut ajattelemaan, että ihminen on jonkinlainen vaisto-olento. "Se jokin" meissä tunnistaa "tutun".

        Ei ole vaisto olento vaan ikuinen !
        Keho on hetken mutta moni sanoo sitä sieluksi ja käy se niin,se on ollut ja on .
        Kuolet kuten kaikke me mutta et kuole koskaan todellisuudessa !


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Intuitiolla on merkitystä, kokeeko toisen ihmisen sukulaissielukseen, ihastuuko kenties ensisilmäyksellä, ja ensivaikutelmaa voikin olla joskus vaikeaa muuttaa. Samanlaatuiseksi koettu henksyys voi koskea hyvinkin erilaisista taustoista tulevia ihmisiä, kun löytyy jokin tarpeeksi vahva yhdistävä asia, eikä materialla pitäisi olla samanhenkisyyden kanssa mitään tekemistä. Yleensä puhutaan, että samat perusarvot ja elämänasenne ovat samanhenkisyyttä, mutta ehkä ne eivät aina riitä samanhenkisyydeksi, toisaalta voi olla vaikea kokea toista samanhenkiseksi, jos tärkeät arvot ovat ristiriidassa.

        Samanmielisyydelläkään ei ole välttämättä tekemistä samanhenkisyyden kanssa, päinvastoin : samanhenkisten on helppo hyväksyä toistensa mielipiteiden erot.
        Ihmiset etsiytyvät helposti samanhenkiseen seuraan ja viihtyvät siinä, mutta olisiko siinä joskus myös henkistä laiskuutta mukana. Kaikkien kanssa pitäisi tulla toimeen, näin jo ennen kotona opetettiin, pitäisi enemmän korostaa yhdistäviä kuin erottavia asioita. "Sama taivas, sama maa.."Pekka Simojoen sanoin.

        Hengenheimolaiset, sukulaissielut, sielunkumppanit - voi miten ihania löytöjä!

        Hengenheimolaiset, sukulaissielut, sielunkumppanit - voi miten ihania löytöjä!

        Niin on,näen ja tunne jo todella pitkän aikaan kuka on ja mitäkin.
        Jätän ne toiset pois,energia heillä on paha ja joillain todella paha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Henkimaailman juttuja" määritteli eräs tuttuni tuota samanhenkisyyttä. Itsekin olen ruvennut ajattelemaan, että ihminen on jonkinlainen vaisto-olento. "Se jokin" meissä tunnistaa "tutun".

        Ei ole vaisto olento vaan ikuinen !
        Keho on hetken mutta moni sanoo sitä sieluksi ja käy se niin,se on ollut ja on .
        Kuolet kuten kaikke me mutta et kuole koskaan todellisuudessa !

        Tuohon viimeiseen ajatukseesi on helppo yhtyä, Ano 23,33, vaikka minulla ei yhtä suurta uskonvarmuutta olisikaan.
        Jospa se "vaisto" on kuitenkin meille annettu työkalu, jota moni meistä tarvitsee ennen sitä "ikuisuutta" ? Minulle se on aina kelvannut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaikea valita, jos on itse tyrkyllä yksityisasioineen.
        Stalkkausaiheesta on kirjoitettu kirjakin, Riikinkukon siiven alla. Suosittelen kaikille.

        Tilaa heti kirja kun Saan apua lapse lapseslta kun jos olis ollut paperikirja niin olisin itse sen fixannut mutta nämä jotka ladataan i phoneen en ole koskaan vielä kokeillut vielä
        Vaikuttaa kiinnostavalta kirjalta .


    • Anonyymi

      Löytyisköhän vastauksia tästä nyt jo neljä vuotta vanhasta tutkimuksesta?
      https://journal.fi/mediaviestinta/article/view/69952?fbclid=IwAR01j3dHpNQ7oXY8UaCabnNh8eylr8P078H_D9THh6Z1vksOYFlVRo5XB2w
      Suomi24-keskustelut kohtaamisten ja törmäysten tilana
      Samanhenkisyyttä löytyy aina ja yhteisöllisyyttäkin, jota olemme yrittäneet pitää yllä "samanhenkisten" elikkä sellaisten kirjoittajien kanssa jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista ja joilla on samantapainen, ei välttämättä sama, maailmankatsomus.
      Törmäys syntyy kun nämä vastakkaiset voimat, täydellinen anonymaatti, jossa kaikki henkilökohtainen koetaan tunkeilevana ja epätoivottuna vastaan yhteisöllisyyteen hakeutuvat, jotka eivät koen henkilökohtaisten asioiden jakamista ja ovat positiivisesti kiinnostuneita jakamaan omakohtaisia kokemuksiaan muiden kanssa törmäävät alustalla, joka suosii sekä kaaosta että sallii yhteisöiden muodostumisen.
      Pal

      • Anonyymi

        Samanhenkiset löytävät toisensa havaittuaan yhteisen vihollisen. Parhaiten sen havaitsee politiikka- ja uskontopalstoilta, mutta on myös huomattu näillä ikäpalstoillakin.


    • Anonyymi

      Jos "samanhenkisyys" tarkoittaa sitä, että on rekisteröitynyt,
      mitä suurin osa suomi24:ssä ei ole,
      ja että haluaa levittää yksityisasiansa julkiselle palstalle,
      samanhenkisiä ei paljon löydy.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Samat päällepäsmärit näkyy olleen vanhassakin ketjussa.


      • Kyllä siellä 70 kymppisten palstalla persut tulevat esiin puhuttiinpa mistä hyvänsä, se kyllästyttää.
        En kai olisi näin kauan käynyt palstoilla jos en jotain samanhenkisyyttäkin ole aistinut.
        On mukavia kirjoittajia joita kaipaisi jos poistuvat.
        Aikaisemmin jaksoin inttää vastaankin jos joku loukkasi ihan suoraan.
        Nykysin en viitsi enkä jaksa, mitä se hyödyttää, ovat niin väsymättömiä että joutuisi loputtomaan kierteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat päällepäsmärit näkyy olleen vanhassakin ketjussa.

        Ja samat länkyttäjät stalkkaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja samat länkyttäjät stalkkaamassa.

        Ihmissuhdeongelmaiset näkevät aina heitä stalkattavan, jopa vihattavan.


    • Anonyymi

      Kun ei saanut 70 palstalla läpi omaa määritelmäänsä samanmielisyydestä
      voi jatkaa inttämistään 80 palstalla.

    • Anonyymi

      Samanhenkiset on poistaneet jo kaksi kommenttia.

    • Anonyymi

      Onko aloitus tehty siinä mielessä, että on puuhaa täksi päiväksi ?

    • Anonyymi

      Omakustannemarkkinointia on taas tämäkin ketju.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole arpaa eikä osuutta markkinointiin.
        Kaaoksen voimat ovat taas liikkeellä.
        Pal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole arpaa eikä osuutta markkinointiin.
        Kaaoksen voimat ovat taas liikkeellä.
        Pal

        Taasko narsisti sellaisena, että hänestä on kysymys.


      • Anonyymi

        Niin sinä sen ilmeisesti haluat nähdä ja käytät Sanaa ”omakustannus” koko ajan.
        Minulla on ystäviä jotka ovat käyttäneet tätä uutta mahdollisuutta julkaista kirjansa, joten miksi sinulle on tärkeää mainita kustantaja eikä sitä mitä kirja sisältää.
        Siis mikä on tarkoitus yrittää puhua alentavassa sävyssä ihmisestä, joka on tehnyt jotain siitä mistä on haaveillut.
        Niin että ihmettelen kovasti tätä asennetta ihmisissä jossa halvat asenteet vielä vanhoilla päivillä saavat tilaa
        Vihaan sitä ideologiaa johon kehityksen käsi ei ole päässyt koskettamaan
        Olen ylpeä jokaisesta suomalaisesta naisesta jotka ovat rohkeita ja toteuttavat sen mistä haaveilevat .


    • Samanhenkisyyden koen ja tunnen
      useinkin havaitsen sen vasta pikkuhiljaa.
      Sen voi havaita vaikka katseesta tai hymystä.
      Tavasta nauraa samoille asioille ja
      palstalla eritoten tavasta käyttää sanoja.

      Palstalla kirjoittelun ainoita yhteisiä vaatimuksia on ikä
      joten se tuskin samanhenkisyyttä takaa.
      Useinkin samanhenkisyys syntyy kun antaa toisten olla
      juuri sellaisia kun he ovat,
      Sieltä ne yhteiset kudelmat löytyvät,
      jos ovat löytyäkseen.

      • Tässä asiassa olen samaa mieltä Maissii.
        "Useinkin samanhenkisyys syntyy kun antaa toisten olla
        juuri sellaisia kun he ovat",


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Tässä asiassa olen samaa mieltä Maissii.
        "Useinkin samanhenkisyys syntyy kun antaa toisten olla
        juuri sellaisia kun he ovat",

        Juuri sellaisia kun he ovat kunhan ovat samanlaisia kuin palstan päällepäsmärit. Vain siitä syntyy samanhenkisyys.


      • Anonyymi

        "Palstalla kirjoittelun ainoita yhteisiä vaatimuksia on ikä"
        Jos ne, jotka eivät ikävaatimusta poistuisivat, palsta olisi mukava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sellaisia kun he ovat kunhan ovat samanlaisia kuin palstan päällepäsmärit. Vain siitä syntyy samanhenkisyys.

        18.47. Sinä se itse pyrit päällepäsmäriksi, olet todellinen jyrääjä eikä sitä muuta se että kirjoitat ilman nikkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Palstalla kirjoittelun ainoita yhteisiä vaatimuksia on ikä"
        Jos ne, jotka eivät ikävaatimusta poistuisivat, palsta olisi mukava.

        "Palstalla kirjoittelun ainoita yhteisiä vaatimuksia on ikä"

        Jos ne, jotka eivät ikävaatimusta TÄYTÄ poistuisivat, palsta olisi hurjan mukava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Palstalla kirjoittelun ainoita yhteisiä vaatimuksia on ikä"
        Jos ne, jotka eivät ikävaatimusta poistuisivat, palsta olisi mukava.

        Täytin Elokuussa 78 vuotta. 60 palstalta minua häädettiin aikoinaan kun olin liian vanha. Vaikka en kertonut silloin ikääni. Laskivat kuinka kauan olin kirjoitellut ja siitä ikäni.
        Kirjoittelen sinne vieläkin joskus jos on sellainen ketju joka miellyttää. Samoin70vuotisiin. Täällä on tällä hetkellä paras kirjoitella.
        Liekko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Palstalla kirjoittelun ainoita yhteisiä vaatimuksia on ikä"

        Jos ne, jotka eivät ikävaatimusta TÄYTÄ poistuisivat, palsta olisi hurjan mukava.

        Palstalla oli 4 kirjoittajaa, kun Pirtti muutti tänne saatuaan häädön edellisestä ryhmästä.
        Perässä tuli iso porukka anoja, jotka valloittavat nyt tilan. Rekattujen täytyy koota voimansa ja ryhdistäytyä.


    • Samanhenkisyys, ajattelen sen olevan sitä, että perusajatukset kulkevat samaan suuntaan.
      Vaikkapa niin, että jos ollaan eri mieltä jostain asiasta, pohjalla on ajattelu, että molemmilla on oikeus ilmaista mielipiteensä, ilman, että kaivetaan ´´puukot ja puntarit´´ esiin.
      Puhutaan myös ihmisten välisestä kemiasta.
      Mietin, että onkohan se sama asia, kun kerrotaan, että jokaisella ihmisellä on erilainen ominaishaju, jonka eläimet tunnistaa.
      Työssä ollessa tuli hyvin esiin, kun parittain usein työskenneltiin, että jonkun kanssa oli vaikea toimia yhteen ja jonkun toisen kanssa ei tarvinnut paljon edes sanoja, kun kaikki sujui.

      • Anonyymi

        Isänmaallisuutta se kai tarkoittaa. Tai jos se on liian patrottinen sana niin olisiko kansakuntaisuutta parempi sana.
        Siis kehittää, rakantaa ja puolustaa yhteiskuntaamme kansakuntana.

        Miten sen nyt ottaa. Voi samahenkisyydellä joku ymmärtää hengellisiä ryhmittymiälin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isänmaallisuutta se kai tarkoittaa. Tai jos se on liian patrottinen sana niin olisiko kansakuntaisuutta parempi sana.
        Siis kehittää, rakantaa ja puolustaa yhteiskuntaamme kansakuntana.

        Miten sen nyt ottaa. Voi samahenkisyydellä joku ymmärtää hengellisiä ryhmittymiälin.

        Kun katsoo puolueiden tavotteita, Suomi on hyvin erihenkinen maa. Omat köyhät ei kiinnosta, mutta laittomasti maassa olleille junailtiin taas uusia etuja. Rahaa lapioidaan ulkomaille, mutta maatalous ajetaan alas. Sähköä ei pysty maksamaan edes keskituloinen perhe, jos on hankkinut kovilla ponnistuksilla ok talon.


    • Anonyymi

      Minä taas ymmärrän "samanhenkisyyden" maailmankatsomuksen, elämänfilosofian, ajattelutavan tai asenteiden samansuuntaisuutena. Sekoittamatta siihen politiikkaa, uskontoa tms jotka karsinoi ihmisiä ja jotka hajoittaa, eivät yhdistä.
      Esimerkkeinä sanoisin humanistinen maailmankatsomus, jossa ihminen on ensijassa, keskeinen asia tärkeysjärjestyksessä, vastaan materialistinen maailmankatsomus, jossa raha ja omaisuus, taludelliset edut ja menetykset ovat pääroolissa. Tämä "samanhenkisyys" heijastuu myös politiikassa ja jakaa kansakuntaa eri leireihin.
      Luonnostamme hakeudumme samanhenkisten seuraan,
      Pieni erihenkisyys on myös täysin mahdollista jos ei nosta kissaa pöydälle koko ajan ja tee siitä numeroa. (Anteeksi liekko, Eliaana jne kissanomistajat, pelkkä vertauskuvallinen sanonta nyt kun metaforaa ei saa enää käyttää). Hyvät käytöstavat ja asiallinen suhtautuminen niihin jotka eivät jaa meidän ajatusmaailmaamme ovat se kitti joka pitää ihmissuhteita koossa.
      Pal

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu


      • Anonyymi

        Uskonto on mitä suurimmassa määrin osa maailmankatsomusta. Samoja asioita enimmäkseen toistelet, mitä muutkin .


      • Anonyymi

        ""Minä taas ymmärrän "samanhenkisyyden" maailmankatsomuksen, elämänfilosofian, ajattelutavan tai asenteiden samansuuntaisuutena. Sekoittamatta siihen politiikkaa, uskontoa tms jotka karsinoi ihmisiä ja jotka hajoittaa, eivät yhdistä. ""

        Jaa että SINÄ taas ymmärrät plaplaaplaaaa.
        Tapasi mukaan ilmaannut ja omissa nimissäsi esität kaikki muitten jo esittämät asiat, hienostelevammin tosin. Ikäänkuin olisit joku suuri ajattelija ja humanisti suurinpiirtein Äiti Teresan luokkaa. Kirjailijoiden tapa varastaa muiden ajatukset ja esittää omanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonto on mitä suurimmassa määrin osa maailmankatsomusta. Samoja asioita enimmäkseen toistelet, mitä muutkin .

        Niin, onko se mitään ”samanhenkisyyttä”, jos rajataan määrätyt aiheet pois?

        Itse en kestäisi niin tylsää elämää, että vain samankaltaisten seurassa olisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Minä taas ymmärrän "samanhenkisyyden" maailmankatsomuksen, elämänfilosofian, ajattelutavan tai asenteiden samansuuntaisuutena. Sekoittamatta siihen politiikkaa, uskontoa tms jotka karsinoi ihmisiä ja jotka hajoittaa, eivät yhdistä. ""

        Jaa että SINÄ taas ymmärrät plaplaaplaaaa.
        Tapasi mukaan ilmaannut ja omissa nimissäsi esität kaikki muitten jo esittämät asiat, hienostelevammin tosin. Ikäänkuin olisit joku suuri ajattelija ja humanisti suurinpiirtein Äiti Teresan luokkaa. Kirjailijoiden tapa varastaa muiden ajatukset ja esittää omanaan.

        Nyt veit sanat suustani. Luin palstan ketjuja ja tuo kirjoitus on yhteenveto eri kirjoituksista toisin, hienoin, sanoin. Olen aiemminkin huomannut saman, ratsastaminen toisten mielipiteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu

        Hyvin kopsattu muilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onko se mitään ”samanhenkisyyttä”, jos rajataan määrätyt aiheet pois?

        Itse en kestäisi niin tylsää elämää, että vain samankaltaisten seurassa olisin.

        Nyt kun kirjoitit noin, Ano 12.35. se sai minut näkemään että minulle tuon samanhenkisyyden tunnusmerkki on ensi sijassa mielen avoimuus, toisen kunnioitus.

        Jos ne ovat pohjimmaisena syntyy melkein mitä vain - paitsi ei tylsyyttä..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt veit sanat suustani. Luin palstan ketjuja ja tuo kirjoitus on yhteenveto eri kirjoituksista toisin, hienoin, sanoin. Olen aiemminkin huomannut saman, ratsastaminen toisten mielipiteillä.

        Minä taas ymmärrän tuollaiset yhteenvedot Anot 12.30 ja 12.35 niin että siinä kirjoittaja on lukenut muiden mielipiteet, poiminut niistä ne, joihin itsekin voi yhtyä ja tahtoo mahdollisesti vielä lisätä niihin yleistä, tutkittua tietoa. Mikä siinä mättää ?

        Itse käytän paljon muiden sanomaa, enkä aina edes muista mainita lähdettä, vaikka olen kyllä yleisesti ilmoittanut kulkevani lainavaloilla..))

        Mielenkiintoinen ajatus tuo, että kirjailija varastaa muiden ajatukset ja esittää ne ominaan..)) Tähän taisi itse Waltarikin joskus vihjaista.
        Tietysti voi kysyä, mikä täällä lopulta on omaa ? Meillehän on kerrottu kollektiivisestä tajunnasta, ihmiskunnan yhteisestä muistista, josta herkät ihmiset, esim kirjailijat, voivat saada aineistoa omaan käyttöönsä, ja totta- usein laittavat sen omiin nimiinsä...)) Mutta jakavat kuitenkin sitä meille, joilla ei ehkä ole tuota pääsyä ihmiskunnan yhteisen tiedon ja viisauden lähteelle.
        Kollektiivisesta tajunnasta on ainakin maailmankuulu psykiatri C G Jung kirjoittanut enkä itse sulkisi pois sellaistakaan ajatusta, että me kaikki voimme saada tietoa sieltä, mielikuvituksen ja unien kautta ainakin.


      • Anonyymi

        "Hyvät käytöstavat ja asiallinen suhtautuminen niihin jotka eivät jaa meidän ajatusmaailmaamme ovat se kitti joka pitää ihmissuhteita koossa."

        Siinä sinulla olisikin harjoittelun paikkaa, eikä odottaa toisten jakavan sinun kanssasi saman ajatusmaailman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onko se mitään ”samanhenkisyyttä”, jos rajataan määrätyt aiheet pois?

        Itse en kestäisi niin tylsää elämää, että vain samankaltaisten seurassa olisin.

        Ei kukaan edes voi olla aina samankaltaisten joukossa, se on käytännön mahdottomuus. Mutta jos on ihan eri perusarvot, ei ainakaan tiiviimpi kanssakäyminen onnistu eikä tunnu hyvältä. Minusta on hienoa löytää vielä näin vanhemmitenkin samanhenkisiä, joille ei tarvitse selitellä ja perustella näkemyksiään, joka ymmärtää ja voi jakaa asioita. Voi harrastaa jotain kivaa yhdessä, vaikka muuten ei tavattaisi. Tietysti muunkinlaisten kanssa tullaan toimeen ja kunnioitetaan erilaisuutta. Ei täällä kukaan ole edes ihannoinut vain samanlaisten ihmisten kanssa pyörimistä ja vain samanhenkisten kunnoioittamista. Kysymyshän oli, mitä se smanhenkisyys ylipäätään on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan edes voi olla aina samankaltaisten joukossa, se on käytännön mahdottomuus. Mutta jos on ihan eri perusarvot, ei ainakaan tiiviimpi kanssakäyminen onnistu eikä tunnu hyvältä. Minusta on hienoa löytää vielä näin vanhemmitenkin samanhenkisiä, joille ei tarvitse selitellä ja perustella näkemyksiään, joka ymmärtää ja voi jakaa asioita. Voi harrastaa jotain kivaa yhdessä, vaikka muuten ei tavattaisi. Tietysti muunkinlaisten kanssa tullaan toimeen ja kunnioitetaan erilaisuutta. Ei täällä kukaan ole edes ihannoinut vain samanlaisten ihmisten kanssa pyörimistä ja vain samanhenkisten kunnoioittamista. Kysymyshän oli, mitä se smanhenkisyys ylipäätään on.

        No mitä se samanhenkisyys on sitten sinun mielestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan edes voi olla aina samankaltaisten joukossa, se on käytännön mahdottomuus. Mutta jos on ihan eri perusarvot, ei ainakaan tiiviimpi kanssakäyminen onnistu eikä tunnu hyvältä. Minusta on hienoa löytää vielä näin vanhemmitenkin samanhenkisiä, joille ei tarvitse selitellä ja perustella näkemyksiään, joka ymmärtää ja voi jakaa asioita. Voi harrastaa jotain kivaa yhdessä, vaikka muuten ei tavattaisi. Tietysti muunkinlaisten kanssa tullaan toimeen ja kunnioitetaan erilaisuutta. Ei täällä kukaan ole edes ihannoinut vain samanlaisten ihmisten kanssa pyörimistä ja vain samanhenkisten kunnoioittamista. Kysymyshän oli, mitä se smanhenkisyys ylipäätään on.

        Yhdyn edelliseen ja myös Demeter kirjoittaa täyttä asiaa.
        Samanhenkisyyden määrittäminen on eri asia kuin erihenkisyyden sieto ja kunnioittaminen. Demeter mainitsi myös avoimen mielen, Eliaana myös. Avoin mieli, ennakkoluulottomuus, kulkee käsi kädessä suvaitsevaisuuden kanssa. Kaikki ne tekevät myös mahdolliseksi normaalin, asiallisen kanssakäynnin ihmisten kesken jotka eivät jaa samaa arvomaailmaa (esim. sosiaaliliberaalit/arvokonservatiivit).
        Nyt olemme ehtineet jo niin pitkälle että kaikki asiat missä jos on periaatteessa samaa mieltä jonkun muun kanssa on referoitava ensimmäisen puhujan sanomaksi. Uskomatonta saivartelua.
        Pal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä se samanhenkisyys on sitten sinun mielestä?

        Ei tarvitse kenellekkään selitellä miksi tykkää joistakin enemmän kuin toisista ja joitakin suorastaan inhoaa. Suurin osa on ihan merkityksettömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen ja myös Demeter kirjoittaa täyttä asiaa.
        Samanhenkisyyden määrittäminen on eri asia kuin erihenkisyyden sieto ja kunnioittaminen. Demeter mainitsi myös avoimen mielen, Eliaana myös. Avoin mieli, ennakkoluulottomuus, kulkee käsi kädessä suvaitsevaisuuden kanssa. Kaikki ne tekevät myös mahdolliseksi normaalin, asiallisen kanssakäynnin ihmisten kesken jotka eivät jaa samaa arvomaailmaa (esim. sosiaaliliberaalit/arvokonservatiivit).
        Nyt olemme ehtineet jo niin pitkälle että kaikki asiat missä jos on periaatteessa samaa mieltä jonkun muun kanssa on referoitava ensimmäisen puhujan sanomaksi. Uskomatonta saivartelua.
        Pal

        Koitappas nyt sitä avointa mieltäsi käyttää ja hyväksyä sellaisetkin, jotka ei sinun juttujasi niin arvosta. Tuo mitä hienoin sanakääntein pyörittelet, on ihan tavallista ihmisten välistä kanssakäymistä, joka ei tunnu olevan vahva lajisi palstakäyttäytymisesi perusteella. Teoria ja käytäntö ei kohtaa.


      • Anonyymi

        Mikä logiikka !
        Jälkimmäisellä lauseella kumoaa ensimmäisensä:

        "Minä taas ymmärrän "samanhenkisyyden" maailmankatsomuksen, elämänfilosofian, ajattelutavan tai asenteiden samansuuntaisuutena. Sekoittamatta siihen politiikkaa, uskontoa tms jotka karsinoi ihmisiä ja jotka hajoittaa, eivät yhdistä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä logiikka !
        Jälkimmäisellä lauseella kumoaa ensimmäisensä:

        "Minä taas ymmärrän "samanhenkisyyden" maailmankatsomuksen, elämänfilosofian, ajattelutavan tai asenteiden samansuuntaisuutena. Sekoittamatta siihen politiikkaa, uskontoa tms jotka karsinoi ihmisiä ja jotka hajoittaa, eivät yhdistä."

        Jos se on sitä avointa mieltä, että kirjoittaa täysin ristiriitaisesti. Vai olisiko ihan metaforaa?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minä taas ymmärrän tuollaiset yhteenvedot Anot 12.30 ja 12.35 niin että siinä kirjoittaja on lukenut muiden mielipiteet, poiminut niistä ne, joihin itsekin voi yhtyä ja tahtoo mahdollisesti vielä lisätä niihin yleistä, tutkittua tietoa. Mikä siinä mättää ?

        Itse käytän paljon muiden sanomaa, enkä aina edes muista mainita lähdettä, vaikka olen kyllä yleisesti ilmoittanut kulkevani lainavaloilla..))

        Mielenkiintoinen ajatus tuo, että kirjailija varastaa muiden ajatukset ja esittää ne ominaan..)) Tähän taisi itse Waltarikin joskus vihjaista.
        Tietysti voi kysyä, mikä täällä lopulta on omaa ? Meillehän on kerrottu kollektiivisestä tajunnasta, ihmiskunnan yhteisestä muistista, josta herkät ihmiset, esim kirjailijat, voivat saada aineistoa omaan käyttöönsä, ja totta- usein laittavat sen omiin nimiinsä...)) Mutta jakavat kuitenkin sitä meille, joilla ei ehkä ole tuota pääsyä ihmiskunnan yhteisen tiedon ja viisauden lähteelle.
        Kollektiivisesta tajunnasta on ainakin maailmankuulu psykiatri C G Jung kirjoittanut enkä itse sulkisi pois sellaistakaan ajatusta, että me kaikki voimme saada tietoa sieltä, mielikuvituksen ja unien kautta ainakin.

        "Kuten on jo mainittu", "aiemmin sanottu" , "samaa mieltä kuin edellä".

        Olisi niin helppoa viitata toisten teksteihin, anojenkin. Ymmärrän hyvin harmistuksen, jos on itse muotoillut ajatuksensa tekstiksi ja sitten joku esittää ne ominaan.

        Minulla itselläni harvoin "heureka" kokemuksia tulee, ei pelkoa mielipidevarkaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuten on jo mainittu", "aiemmin sanottu" , "samaa mieltä kuin edellä".

        Olisi niin helppoa viitata toisten teksteihin, anojenkin. Ymmärrän hyvin harmistuksen, jos on itse muotoillut ajatuksensa tekstiksi ja sitten joku esittää ne ominaan.

        Minulla itselläni harvoin "heureka" kokemuksia tulee, ei pelkoa mielipidevarkaista.

        Eikös tuo ole ihan tuttua työelämästä, Ano 15.17. Että esittää vaikka pomolle jonkun idean ja vähän myöhemmin hän esittää sen omanaan ?..))
        Pomolle ei ainakaan ennen ilennyt huomattaa asiasta. Täällä se tehdään - se on ikäänkuin talo tapa...
        Mutta korrektilta kuulostaa nuo antamasi esimerkit, miten ottaa muut huomioon. Se tietysti edellyttää sitä, että "kuuntelee" muita, mutta aina ei malta, eikä ehkä ole sitä aikaakaan..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Eikös tuo ole ihan tuttua työelämästä, Ano 15.17. Että esittää vaikka pomolle jonkun idean ja vähän myöhemmin hän esittää sen omanaan ?..))
        Pomolle ei ainakaan ennen ilennyt huomattaa asiasta. Täällä se tehdään - se on ikäänkuin talo tapa...
        Mutta korrektilta kuulostaa nuo antamasi esimerkit, miten ottaa muut huomioon. Se tietysti edellyttää sitä, että "kuuntelee" muita, mutta aina ei malta, eikä ehkä ole sitä aikaakaan..))

        Täällä ei ainakaan pitäisi olla pomoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Minä taas ymmärrän "samanhenkisyyden" maailmankatsomuksen, elämänfilosofian, ajattelutavan tai asenteiden samansuuntaisuutena. Sekoittamatta siihen politiikkaa, uskontoa tms jotka karsinoi ihmisiä ja jotka hajoittaa, eivät yhdistä. ""

        Jaa että SINÄ taas ymmärrät plaplaaplaaaa.
        Tapasi mukaan ilmaannut ja omissa nimissäsi esität kaikki muitten jo esittämät asiat, hienostelevammin tosin. Ikäänkuin olisit joku suuri ajattelija ja humanisti suurinpiirtein Äiti Teresan luokkaa. Kirjailijoiden tapa varastaa muiden ajatukset ja esittää omanaan.

        Oli siinäkin näkemys asiasta, ja kuten tavallista ilkeä tyyli toista ihmistä kohtaan , näinhän sitä hoidellaan plastan yhteistä teemaa.
        Ei käy kateeksi , ihmettelen vaan, viimeiset elinvuodet ja kaasua senkun lisätään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kenellekkään selitellä miksi tykkää joistakin enemmän kuin toisista ja joitakin suorastaan inhoaa. Suurin osa on ihan merkityksettömiä.

        Ei tarvitse tietenkään selitellä sillä onhan se nähty mitä samanhenkisyys on täällä palstalla
        Siitä on niin hyvät todisteet.
        Siis toisten aliarvioiminen pitää joukon koossa
        Joten ei siinä tartte olla mikään Einsteni huomatakseen sen.
        Heikkokin ihminen huolitaan mukaan jos hän oppii letkauttelemaan nasevasti joukon mielestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei ainakaan pitäisi olla pomoja.

        No eipä (kenenkään pitäisi pomottaa täällä)..)) Ano 15.50. Olen kyllä ollut huomaavinani, että meidät, paljon kirjoittavat, helposti nähdään pomottajina.
        Joillakuilla se saattaa olla jäänne työelämän ajoilta, jos on ollut sellaisessa asemassa, joka on edellyttänyt vastuunottoa, isomman kokonaisuuden hallinnointia. Seepra ei pääse raidoistaan, ellei sitten ajan kanssa.
        Tuo pomo-esimerkki oli kai sitten se metafora..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eipä (kenenkään pitäisi pomottaa täällä)..)) Ano 15.50. Olen kyllä ollut huomaavinani, että meidät, paljon kirjoittavat, helposti nähdään pomottajina.
        Joillakuilla se saattaa olla jäänne työelämän ajoilta, jos on ollut sellaisessa asemassa, joka on edellyttänyt vastuunottoa, isomman kokonaisuuden hallinnointia. Seepra ei pääse raidoistaan, ellei sitten ajan kanssa.
        Tuo pomo-esimerkki oli kai sitten se metafora..))

        siis minun viesti tuo edellinen....
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei ainakaan pitäisi olla pomoja.

        Onhan täällä päällikkö , ja hiljainen hiomakivet on päässyt joukkoon mukaan kerrankin, pääsymaksuja onnettomia osaa letkautella hyvin.
        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä (kenenkään pitäisi pomottaa täällä)..)) Ano 15.50. Olen kyllä ollut huomaavinani, että meidät, paljon kirjoittavat, helposti nähdään pomottajina.
        Joillakuilla se saattaa olla jäänne työelämän ajoilta, jos on ollut sellaisessa asemassa, joka on edellyttänyt vastuunottoa, isomman kokonaisuuden hallinnointia. Seepra ei pääse raidoistaan, ellei sitten ajan kanssa.
        Tuo pomo-esimerkki oli kai sitten se metafora..))

        Kyllä sen huomaa, että yksi on ollut tarhatätinä, kun opettaa ja komentaa vieläkin ikäisiää ja vanhempiaan. Iso lauma lapsia, kyllähän siinä isomman kokonaisuuden hallintointia oppii.
        Opettaa myös riisin keitossa ja säilytyksessä, brunssipöytien tarjottavista ja munatotin valmismituksesta. Kaikki nuo taidot meiltä tavallisilta Suomalaisilta tosin puuttuukin.


    • Anonyymi

      Minusta samamielisyys ja samahenkisyys on sama asia.

    • Muistui mieleen työelämästä sellainen ohjenuora, että ´´kaikkia ei tarvitse rakastaa, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen.´´

      • Anonyymi

        Hyvä ohjenuora.


    • Anonyymi

      Sosiaaliliberaalisuus arvokonservatiivisuuden kanssa kulkee käsikädessä uskontojen vapaamielisen suvaitsevaisuuden ja henkisen kasvun myötä avoimuuden kentässä . Samanhenkisyyden sieto ja ennakkoluulottomuus normalisoivat toisensa mutta ovat arvomaailmalaltaan referoitavissa , sanoisin suorastaan elämänfilosofian kanssa samansuuntaisia humanistisia heijastuksia.

    • Yhteisöllisyys ja samanhenkisyys liippaavat läheltä toisiaan.
      Samanhenkisyys johtaa usein helppoon yhdessäoloon ja tekemiseen,
      samanhenkisten on helppoa muodostaa henkilökahtaisia hyviä
      ja rakentavia ihmissuhteita keskenään,
      löytyy luottamusta, ja toisten kunnioittamista,
      eikä tarvitse rääpiä kateellisena toisten sanoja
      tai irviä muitten elämää.
      Näitä kaikkia juttuja löytyy molemmista,
      niin yhteisöllisyydestä kuin samanhenkisyydestä.

    • Miten siis kukaan voi kuvitellakaan, että yleisen avoimen keskustelufoorumin mikään palsta olisi "samanhenkinen" (siis niinkuin kenen kanssa saman henkinen) tai yhteisöllinen?

      Jostain lestaattien kesäjuhlilta sellaista samanhenkisyyttä ja yhteisöllisyyttä voisi löytää, jos nimittäin itse myös olisi sen henkinen. Mutta tällaisella palstalla ...

    • maissiii

      Niinpä...
      yhteisöllisyyttä ja samanhenkisyyttä yritetään lisätä erilaisilla kampanjoilla.
      asun esimerkiksi kunnassa , jossa herätellään samanmielisyyttä ja yhteen hiileen puhaltamista jopa sloganeilla.

      Mikä olisi se "yhteinen hiili",
      jollaiseen puhaltaminen tälläisilla yleispalstoilla onnistuisi?
      Vaikeaa olisi. Meitä on niin monta mieltä kuin on kirjoittajaa.

      • Anonyymi

        Täällä ollaan periaatteesta erimielisiä.
        Moni kirjoittaja haluaa tuoda omilla kommenteillaan muille tiedoksi, että hän näkee asiat muita laveammin ja ymmärtää sen nurjat puolet.
        Moni tuntee velvollisuudekseen näpäyttää liiasta positiivisuudesta. Ikäpalsta ei pääse eroon mustista asuista eikä ajatuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ollaan periaatteesta erimielisiä.
        Moni kirjoittaja haluaa tuoda omilla kommenteillaan muille tiedoksi, että hän näkee asiat muita laveammin ja ymmärtää sen nurjat puolet.
        Moni tuntee velvollisuudekseen näpäyttää liiasta positiivisuudesta. Ikäpalsta ei pääse eroon mustista asuista eikä ajatuksista.

        Sinua ei ainakaan pääse tuon negatiivisen kommenttisi perusteella näpäyttämään liiasta positiivisuudesta. Olet suojassa.


    • Anonyymi

      Bänksin Rembradteissa sitä löytää jos osaa silmäillä oikein.

    • Anonyymi

      Sama henkiset valveilla tähän aikaan, muu henkisten herättyä samahekiset käy nukkumaan.

      • Anonyymi

        Ne eripuraiset nukkua tussuttavat vielä niin että savu pyllystä nousee, että jaksavat taas päivän selvitellä ihmissuhdeongelmiaan palstalla, valittaa stalkkaajista ja vihapuheista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eripuraiset nukkua tussuttavat vielä niin että savu pyllystä nousee, että jaksavat taas päivän selvitellä ihmissuhdeongelmiaan palstalla, valittaa stalkkaajista ja vihapuheista.

        Sinulla savu nousee korvista ja aivot käy ylikierroksilla, kun yötä myöten teet tilastoja kirjoittajista.. Tässä ketjussa on vain yksi tuollainen valittaja, mutta hänelle uhriutuminen onkin elinehto.


    • Anonyymi

      Kyllä kaikilla on samanhenkisiä ihmisiä ystävissään, melko samalla tavalla monen kirjoittajan kanssa minäkin ajattelen. Palstalla joittenkin ajatusten kanssa natsaa paremmin, mutta mitäs pahaa siinä on? Niin se on livessäkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe