Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

188

  1. Jeesus+ei+luvannut+säästää+meitä+vainoilta+tai+ikäviltä+tapahtumista,+vaikka+armossaan+tekee+sitäkin.+Jeesus+tuli,+että+emme+hukkuisi+kadotukseen+vaan+saisimme+iankaikkisen+elämän.Itse+asiassa+Jeesus+lupasi+uskoville+myös+vainoja:Matteus+10:22-28"Kaikki+tulevat+vihaamaan+teitä+minun+nimeni+tähden,+mutta+se,+joka+kestää+loppuun+asti,+pelastuu.++Kun+teitä+vainotaan+yhdessä+kaupungissa,+paetkaa+toiseen.+Totisesti+minä+sanon+teille:+te+ette+ehdi+käydä+kaikissa+Israelin+kaupungeissa,+ennen+kuin+Ihmisen+Poika+tulee.+Ei+opetuslapsi+ole+opettajaansa+ylempi+eikä+palvelija+isäntäänsä.++Opetuslapselle+riittää,+että+hänelle+käy+niin+kuin+hänen+opettajalleen,+ja+palvelijalle+niin+kuin+hänen+isännälleen.+Jos+talon+isäntää+nimitetään+Beelsebuliksi,+kuinka+paljon+ennemmin+hänen+talonväkeään!”++”Älkää+siis+pelätkö+ihmisiä.+Ei+ole+mitään+peitettyä,+mitä+ei+paljastettaisi,+eikä+mitään+salattua,+mitä+ei+tuotaisi+julki.++Minkä+minä+sanon+teille+pimeässä,+se+puhukaa+päivänvalossa.+Ja+minkä+kuulette+kuiskattavan+korvaanne,+se+julistakaa+katoilta.+Älkää+pelätkö+niitä,+jotka+tappavat+ruumiin+mutta+eivät+voi+tappaa+sielua.+Pelätkää+ennemmin+häntä,+joka+voi+sekä+sielun+että+ruumiin+hukuttaa+helvettiin."Nämä+tämänhetkiset+maailman+tapahtumat+Jeesus+myös+ennusti+2000+vuotta+sitten,+tämä+on+vasta+synnytystuskien+alkua+ja+pahempaa+on+tiedossa:Matteus+24:6-14"Te+saatte+kuulla+sodan+ääniä+ja+sanomia+sodista,+mutta+älkää+pelästykö.+Näin+täytyy+tapahtua,+mutta+se+ei+vielä+ole+loppu.+Kansa+nousee+kansaa+vastaan+ja+valtakunta+valtakuntaa+vastaan,+ja+monin+paikoin+tulee+nälänhätää+ja+maanjäristyksiä.++Mutta+kaikki+tämä+on+vasta+synnytystuskien+alkua.+Silloin+te+joudutte+ahdistukseen,+monia+teistä+tapetaan,+ja+kaikki+kansat+vihaavat+teitä+minun+nimeni+tähden.++Silloin+monet+luopuvat,+ilmiantavat+toisensa+ja+vihaavat+toinen+toistaan.+Monta+väärää+profeettaa+nousee,+ja+he+eksyttävät+monia.++Ja+koska+laittomuus+lisääntyy,+kylmenee+monien+rakkaus.++Mutta+joka+kestää+loppuun+asti,+pelastuu.++Tämä+valtakunnan+evankeliumi+julistetaan+koko+maailmassa,+todistukseksi+kaikille+kansoille,+ja+sitten+tulee+loppu.”
  2. VT:n+puolella+esim.Daniel+12:2"Monet+maan+tomussa+nukkuvista+heräävät,+toiset+iankaikkiseen+elämään,+toiset+häpeään+ja+iankaikkiseen+kauhuun."Sanotaan,+että+Jeesus+puhui+helvetistä+jopa+enemmän+kuin+taivaasta,+esim.+Tässä+kohtaa+molemmista:Matteus+13:40-43"Niin+kuin+rikkavilja+kootaan+ja+poltetaan+tulessa,+niin+tapahtuu+maailmanajan+lopussa.+Ihmisen+Poika+lähettää+enkelinsä,+ja+he+kokoavat+hänen+valtakunnastaan+kaikki,+jotka+ovat+viettelykseksi,+ja+kaikki,+jotka+harjoittavat+vääryyttä,++ja+heittävät+heidät+tuliseen+pätsiin.+Siellä+on+oleva+itku+ja+hammasten+kiristys.++Silloin+vanhurskaat+loistavat+Isänsä+valtakunnassa+niin+kuin+aurinko.+Jolla+on+korvat,+se+kuulkoon!”"Ja+vielä+kolmas+kohtaJohanneksen+ilmestys+20:12-15"Näin+myös+kuolleet,+suuret+ja+pienet,+seisomassa+valtaistuimen+edessä,+ja+kirjat+avattiin.+Avattiin+vielä+yksi+kirja,+elämän+kirja,+ja+kuolleet+tuomittiin+sen+perusteella,+mitä+kirjoihin+oli+kirjoitettu,+tekojensa+mukaan.++Meri+antoi+ne+kuolleet,+jotka+siinä+olivat,+ja+Kuolema+ja+Tuonela+antoivat+ne+kuolleet,+jotka+niissä+olivat,+ja+kukin+heistä+tuomittiin+tekojensa+mukaan.++Kuolema+ja+Tuonela+heitettiin+tuliseen+järveen.+Tämä+on+toinen+kuolema:+tulinen+järvi.++Ja+jos+jonkun+nimeä+ei+löytynyt+elämän+kirjaan+kirjoitettuna,+hänet+heitettiin+tuliseen+järveen.""Jokainen+asia+on+vahvistettava+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla."+Perustelen+helvetin+olemassa+olon+päättymättömänä+tuomion+paikkana+sillä,+että+kolme+todistajaa+vahvistavat+sen:+Vanha+Testamentti,+evankeliumit+ja+myös+muu+Uusi+Testamentti.
  3. Mitä+siellä+tehdään?+Miten+aika+siis+kuluu+iankaikkisuudessa?-+Raamatussa+ei+ole+tätä+kovin+tarkkaan+kerrottu,+joten+täsmällistä+kuvausta+en+pysty+antamaan.+Jumala+on+luonut+tämän+maailman+sellaiseksi+että+emme+elinaikanamme+emmekä+koko+ihmiskunnan+elinaikana+ehdi+kaikkea+tutkimaan.+Uskon,+että+Jumalan+kyky+ja+ymmärrys+riittää+luomaan+myös+taivaan+siten,+ettei+siellä+tule+tylsää+tai+ikävää.+Joka+tapauksessa+tästä+jää+aika+huippu+kuva+taivaasta.-+Johanneksen+ilmestys+21:3-4"Ja+minä+kuulin+voimakkaan+äänen+sanovan+valtaistuimelta:+”Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Hän+asuu+heidän+keskellään,+ja+he+ovat+hänen+kanssaan.+Jumala+itse+on+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa.++Hän+pyyhkii+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistään,+eikä+kuolemaa+enää+ole,+ei+surua,+ei+parkua+eikä+tuskaa,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt.”"Onko+jotkut+rajoitteet+pois,+voiko+esim.+liikkua+kuin+enkelit?-+Raamatun+mukaan+meidän+ruumiimme+muuttuu+taivaalliseksi+ruumiiksi+ylösnousemuksessa.+Uskon,+että+on+on+taivaallinen+ruumiimme+on+samankaltainen+kuin+Jeesuksen+ylösnousemusruumis.-+1.+Korinttolaiskirje+15:47-48"Ensimmäinen+ihminen+oli+maasta+ja+maallinen.+Toinen+ihminen+on+taivaasta.+Millainen+maallinen+oli,+sellaisia+ovat+maalliset.+Millainen+taivaallinen+on,+sellaisia+ovat+myös+taivaalliset."-+1.+Korinttolaiskirje+15:40-44"Ja+on+taivaallisia+ruumiita+ja+maallisia+ruumiita,+mutta+toisenlaista+on+taivaallisten+kirkkaus,+toisenlaista+taas+maallisten.++Toista+on+auringon+kirkkaus,+toista+kuun+kirkkaus+ja+toista+tähtien+kirkkaus,+ja+toinen+tähti+eroaa+toisesta+kirkkaudeltaan.+Näin+on+myös+kuolleiden+ylösnousemus:+Kylvetään+katoavaisuudessa,+nousee+katoamattomuudessa.+Kylvetään+alhaisuudessa,+nousee+kirkkaudessa.+Kylvetään+heikkoudessa,+nousee+voimassa.++Kylvetään+sielullinen+ruumis,+nousee+hengellinen+ruumis.+Jos+kerran+on+sielullinen+ruumis,+niin+on+myös+hengellinen."Miten+maailmankaikkeuden+muut+galaksit+liittyvät+iankaikkisuuteen?-+Iankaikkisuudessa+ei+enää+ole+sinne+otettujen+ihmisten+lisäksi+mitään+tästä+maailmasta.+En+siis+usko,+että+ylipäätään+galaksit+tai+planeetat+liittyisivät+iankaikkisuuteen+eivätkä+ne+toki+ikuisia+taitaisi+ollakaan.-+Johanneksen+ilmestys+20:11"Minä+näin+suuren+valkoisen+valtaistuimen+ja+sillä+istuvan.+Hänen+kasvojaan+pakenivat+taivas+ja+maa,+eikä+niille+löytynyt+sijaa."-+Johanneksen+ilmestys+21:1"Minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan,+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+olivat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ollut."-+Johanneksen+ilmestys+21:5"Valtaistuimella+istuva+sanoi:+”Uudeksi+minä+teen+kaiken.”+Hän+sanoi+myös:+”Kirjoita,+sillä+nämä+sanat+ovat+luotettavat+ja+todet.”"
  4. Kiitos+sinulle+hyvistä+kysymyksistä.+Pyrin+parhaani+mukaan+vastaamaan+oman+kokemukseni+ja+sen+ymmärryksen+pohjalta,+mitä+minulle+on+suotu.Onko+Jeesuksen+seuraaminen+raskasta?+-+Jeesuksen+seuraaminen+on+koko+elämän+kattava+valinta.+Joka+seuraa+Häntä,+tahtoo+myös+tehdä+kaikessa+Hänen+tahtonsa+mukaan.+Toki+siihen+kuuluu+useimmilla+normaalia+työelämää,+perhe-elämää.+Siihen+voi+kuulua+myös+inhimillisesti+ajatellen+vaikeita+päätöksiä,+vankeutta+ja+kidutustakin+monissa+maissa.+Vaikka+Jeesus+ei+luvannut+Hänen+seuraajalleen+helppoa+elämää,+Hän+lupasi+rauhan.+Vaikeissakin+tilanteissa+Jeesuksen+seuraajalla+on+pääsy+tuohon+rauhaan+Jumalan+yliluonnollisen+vaikutuksen+kautta.+Puolittaisesti+Jeesuksen+seuraaminen+on+usein+vaikeampaa+kuin+täysin+Jeesuksen+seuraaminen.+Ei+kukaan+voi+kulkea+kahta+tietä+ja+kahden+tien+kulkemisen+yrittäminen+käy+helposti+vaikeaksi.+Silloin+myös+tämä+Jumalan+rauhan+vaikutus+jää+pois+tai+vajaaksi.+Hän+haluaa,+että+seuraamme+Häntä+täysillä+siellä+missä+olemme.-+Matteus+11:28-30”Tulkaa+minun+luokseni,+kaikki+te,+jotka+teette+raskasta+työtä+ja+kannatte+taakkoja,+niin+minä+annan+teille+levon.++Ottakaa+minun+ikeeni+päällenne+ja+oppikaa+minusta,+sillä+minä+olen+sävyisä+ja+nöyrä+sydämeltäni.+Näin+te+löydätte+levon+sielullenne,+sillä+minun+ikeeni+on+sopiva+ja+minun+kuormani+on+kevyt.”++Onko+pahan+karttaminen+ja+hyvän+tekeminen+raskasta?+-+Ihminen,+joka+antaa+elämänsä+Jeesukselle,+antaa+Hänelle+oikeuden+omaan+sydämeensä.+Kun+Jeesuksella+on+tuo+oikeus+sydämemme,+olemme+tehneet+tärkeimmän+päätöksemme,+koska+silloin+annoimme+Hänelle+luvan+synnyttää+meidät+uudesti+ylhäältä.+Silloin+Jeesus+antaa+meille+oikeuden+tulla+Hänen+seuraajakseen+ja+muuttaa+meitä+sisältä.+Pyhä+Henki+tekee+tässä+suuremman+työn+kuin+me,+koska+Hän+muuttaa+myös+meidän+koko+sisintämme,+myös+tahtoamme.+Osa+tästä+muutoksesta+tapahtuu+hetkessä,+osa+Jumalan+vaikutuksesta+ja+avulla+pikkuhiljaa+(raamattu+puhuu+Hengen+hedelmistä).Itselleni+Jumala+on+näyttänyt+myös+myöhemmin+uskoontulon+jälkeen+asioita,+joita+tulisi+jättää+pois.+Niiden+pois+jättäminen+tai+ylipäätään+syntien+hylkääminen+olisikin+mahdotonta+ilman+Pyhän+Hengen+työtä.+Siksi+sydämen+luovuttaminen+Jeesukselle,+uskonratkaisu,+on+tärkein+askel.-Hesekiel+11:19-20Minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+heidän+sisimpäänsä.+Minä+poistan+kivisydämen+heidän+rinnastaan+ja+annan+heille+lihasydämen,++niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan,+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan.+Silloin+heistä+tulee+minun+kansani,+ja+Minä+olen+heidän+Jumalansa.++Onko+Jeesuksesta+todistaminen+raskasta?-+Jumala+antaa+halun+todistaa+ja+myös+voiman+siihen,+joten+se+ei+ole+raskasta.+Silti+se+voi+joskus+jännittää+ja+kun+myös+vihollinen+on+todellinen,+vihollinen+pyrkii+estämään+ja+vaikeuttamaan+myös+todistamista+eri+tavoin.+Yleensä+käy+niin,+että+jos+todistaminen+on+tuntunut+vaikealta+vaikka+siihen+on+kehotus+niin+kun+todistamisen+aloittaa+puhumalla+niin+on+kuin+tulppa+olisi+otettu+pois+ja+vaikeus+on+poissa.+Todistaminen+tuntuu+ainakin+minulle+ilolta+ja+etuoikeudelta+ja+jopa+haluaisin+tehdä+sitä+enemmän.+-+Apostolien+teot+1:8Mutta+te+saatte+voiman,+kun+Pyhä+Henki+tulee+teidän+päällenne,+ja+te+tulette+olemaan+minun+todistajani+sekä+Jerusalemissa+että+koko+Juudeassa+ja+Samariassa+ja+aina+maan+ääriin+saakka.”++Millaiseksi+koet+oman+elämäsi+kristittynä+tai+Jumalan+lapsena?-+Rikkaana.+En+koe+että+saisin+muista+asioista+siihen+verrattuna+juuri+mitään,+mitä+on+olla+Jeesuksen+kanssa+ja+seurata+Häntä.+Monet+sellaiset+asiat+jotka+ennen+tuntuivat+tärkeiltä+ovat+sitten+vain+jotenkin+menettäneet+merkityksensä.+"kaiken+sen+luen+roskaksi+Kristuksen+tuntemisen+rinnalla".+Silti+olen+kiitollinen+että+olen+saanut+esimerkiksi+pitää+perheeni+ja+olla+heidän+kanssaan+ja+nauttia+elämästä+myös+rentoutuen+monella+tavalla.+"Missä+Herran+Henki+on,+siellä+on+vapaus".-+Johannes+10:9-10Minä+olen+ovi.+Kuka+ikinä+tulee+sisälle+minun+kauttani,+hän+pelastuu.+Hän+käy+sisälle+ja+ulos+ja+löytää+laitumen.++Varas+ei+tule+muuta+kuin+varastamaan,+tappamaan+ja+tuhoamaan.+Minä+olen+tullut+tuomaan+elämän+ja+yltäkylläisyyden.”
  5. M..o.t vastasikin jo kysymykseen hyvin ja täydennän sitä vain vähän. Jumalaan uskomiseen ei tarvita tiedettä, mutta usko ja tieteellinen maailmankuva eivät sulje toisiaan pois. Päin vastoin, on tutkijoita ja lääkäreitä, jotka ovat tieteellisen tutkimuksen johdosta tulleet siihen tulokseen, että Jumalan täytyy olla olemassa. Jumalan he ovat löytäneet Raamatusta..Etsivä löytää kun todella tahtoo nöyrästi löytää totuuden. Tiesitkö, että evoluutiota puolustavien yliopisto-opettajien kursseilla opiskelijoiden usko teoriaan laskee? Näin ei käy esim. suhteellisuusteorian kanssa, koska sillä on takanaan vahvat tieteelliset todisteet. Itse asiassa näyttääkin siltä, että evoluutioon uskomisessa uskoa vaaditaan huomattavasti enemmän kuin Herraan Jeesukseen uskomisessa. Kun tarkastelee tutkimustuloksia tarkemmin eikä vain toistele naturalistien väristelemiä väittämiä, huomataan, että evoluutioteoria olisi tullut hylätä kauan aikaa sitten. Esimerkiksi luominen.fi -sivustolta löytyvä "koulubiologian analyysi" tarjoaa tähän asiallisia esimerkkejä.

    Haluan rohkaista sinua ajattelemaan itsenäisesti ja tutkimaan asiaa rohkeasti. Sillä etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Mutta ei avaintakaan löydä, jos kieltäytyy etsimästä siitä huoneesta, johon avaimen jätti. Moni on etsinyt toisia totuuksia, mutta kieltäytynyt etsimästä totuutta Jeesuksesta. Ei kukaan voi kulkea kahta tietä ja Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luokse ja Hänet voi löytää vain kun löytää Jeesuksen. Älä siis unohda tutkia avoimin mielin tätä tietä kun etsit totuutta.
  6. Todellinen Jeesuksen seuraaja ei halua antaa kunniaa "voidelluille". Jumala ei jaa kunniaansa. Pyhä Henkikin kirkastaa Kristusta. Meillä on vain yksi Voideltu, Jeesus, joka on herrojen Herra. Tällä ylläolevan viestin sisällöllä ei olekaan mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Sama koskee viestissä annettua verkkosivua. Kyse näyttää olevan New Age -uskonnosta. Joka osallistuu tällaiseen ei peri Jumalan valtakuntaa (1.Kor. 6:9-10). Jos olet jo osallistunut tähän tai vastaavaan toimintaan, sinulla on yhä mahdollisuus pelastua. Hylkää väärä uskonto ja vieraat jumalat sekä vieras "jumaluus". Ota vastaan Jeesus syntiesi sovittajana ja kaiken valtiaana, anna elämäsi Hänelle. Kadu osuuttasi vieraaseen eksytykseen ja pyydä sitä anteeksi. Kastaminen tarkoittaa upottamista. Anna kastaa itsesi että pelastuisit. Jeesus ottaa sinut vastaan, koska Hän lupasi "sitä joka minun luokseni tulee, en minä heitä pois". Sen jälkeen jatka Jeesuksen seuraamista koko sydämestäsi seurakuntayhteydessä. Silloin olet yhtä lailla matkalla Taivaan kotiin kuin jo aiemmin ratkaisun tehneet Jeesuksen seuraajat. (1.Kor. 6:11) Ole siunattu!