Millainen on iankaikkisuus?

iankaikkisuudenverho

Mitä siellä tehdään?

Miten aika siis kuluu iankaikkisuudessa?

Onkos kukaan pohtinut tätä asiaa?

Onko jotkut rajoitteet pois, voiko esim. liikkua kuin enkelit?

Miten maailmankaikkeuden muut galaksit liittyvät iankaikkisuuteen?

Raamattu ei anna kovin paljon vastauksia, mutta mitä se antaa, kukas on tutkinut?

11

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyvä-ei-eksy-tieltä

      Miten tutkia sellaista, mistä ei ole kirjoitettua tietoa? Tuskinpa Jumala henkensä kautta kenellekään näitä asioita ennen kristuksen tulemusta ilmoittaa?

    • karmea.kohtalo

      Siellä nuollaan J:n p-reikää aamusta iltaan, vuosituhannesta toiseen.

      • Loogista

        Reikä tarvitsee reunat ollakseen reikä ja reunat merkitsevät rajoja. Jumalalla ei ole rajoituksia, joten hänellä ei ole persereikää!


      • loogicco
        Loogista kirjoitti:

        Reikä tarvitsee reunat ollakseen reikä ja reunat merkitsevät rajoja. Jumalalla ei ole rajoituksia, joten hänellä ei ole persereikää!

        Hänellä on loputon persereikä.


      • Loogista

        Tuo on tietysti hyvä toinen vaihtoehto.


    • ei-lahkoille

      Mitä "taivaassa" ei ole? Se on helpompi kysymys. Siellä ei ole enää jakoa puolueisiin ja lahkoihin. Siellä ei ole enää katolisia, luterilaisia, anglikaaneja, metodisteja, kalvinisteja, reformoituja, ortodokseja, helluntailaisia, baptisteja, vapaakirkkolaisia, jne. Siellä kaikki ovat yhtä kristuksessa Jeesuksessa, meidän herrassamme. Riidat, kiistat ja pahat erimielisyydet ovat jääneet taakse entiseen elämään, kiitos Jumalalle!

      Ilmestyskirja:
      21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
      21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
      21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
      21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

    • Ytcijböon
    • Kroooooohhhhhh

      Täältä kun kerran pääsee pois, onneksi, niin ensimmäisenä tulee mieleen täydellinen lepo. Mikä täällä estää täydellisen levon, se on pois.

      • ei-lahkoille

        Työtön haluaa varmaan ihan ensimmäisenä Jeesuksen näkemisen jälkeen tehdä työtä "taivaassa"... ;-)


      • oma.valinta

        Täältähän pääsee pois juuri silloin kun itse haluaa.


    • Mitä siellä tehdään? Miten aika siis kuluu iankaikkisuudessa?
      - Raamatussa ei ole tätä kovin tarkkaan kerrottu, joten täsmällistä kuvausta en pysty antamaan. Jumala on luonut tämän maailman sellaiseksi että emme elinaikanamme emmekä koko ihmiskunnan elinaikana ehdi kaikkea tutkimaan. Uskon, että Jumalan kyky ja ymmärrys riittää luomaan myös taivaan siten, ettei siellä tule tylsää tai ikävää. Joka tapauksessa tästä jää aika huippu kuva taivaasta.
      - Johanneksen ilmestys 21:3-4
      "Ja minä kuulin voimakkaan äänen sanovan valtaistuimelta: ”Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Hän asuu heidän keskellään, ja he ovat hänen kanssaan. Jumala itse on heidän kanssaan, heidän Jumalansa. Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa enää ole, ei surua, ei parkua eikä tuskaa, sillä kaikki entinen on mennyt.”"

      Onko jotkut rajoitteet pois, voiko esim. liikkua kuin enkelit?
      - Raamatun mukaan meidän ruumiimme muuttuu taivaalliseksi ruumiiksi ylösnousemuksessa. Uskon, että on on taivaallinen ruumiimme
      on samankaltainen kuin Jeesuksen ylösnousemusruumis.
      - 1. Korinttolaiskirje 15:47-48
      "Ensimmäinen ihminen oli maasta ja maallinen. Toinen ihminen on taivaasta. Millainen maallinen oli, sellaisia ovat maalliset. Millainen taivaallinen on, sellaisia ovat myös taivaalliset."
      - 1. Korinttolaiskirje 15:40-44
      "Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita, mutta toisenlaista on taivaallisten kirkkaus, toisenlaista taas maallisten. Toista on auringon kirkkaus, toista kuun kirkkaus ja toista tähtien kirkkaus, ja toinen tähti eroaa toisesta kirkkaudeltaan. Näin on myös kuolleiden ylösnousemus: Kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa. Kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa. Kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa. Kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

      Miten maailmankaikkeuden muut galaksit liittyvät iankaikkisuuteen?
      - Iankaikkisuudessa ei enää ole sinne otettujen ihmisten lisäksi mitään tästä maailmasta. En siis usko, että ylipäätään galaksit tai planeetat liittyisivät iankaikkisuuteen eivätkä ne toki ikuisia taitaisi ollakaan.
      - Johanneksen ilmestys 20:11
      "Minä näin suuren valkoisen valtaistuimen ja sillä istuvan. Hänen kasvojaan pakenivat taivas ja maa, eikä niille löytynyt sijaa."
      - Johanneksen ilmestys 21:1
      "Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta enää ollut."
      - Johanneksen ilmestys 21:5
      "Valtaistuimella istuva sanoi: ”Uudeksi minä teen kaiken.” Hän sanoi myös: ”Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet.”"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe