Vapaa kuvaus

Aloituksia

287

Kommenttia

1511

1. Huomaatteko,+kuinka+vähän+koulutetut+ja+alemman+sosiaaliluokan+ihmiset+puhuu+jostakin+valtioista.+Minä+kysyn:++Kun+Te+sanotte,+että+joku+valtio+maksaa+jonkun+eläkkeen+tai+jonkun+ihmisen+terveydenhuollon.+Kuka+on+valtio+?Olenko+minä+valtio+ja+minä+voin+sanoa+sinulle,+että+minä+en+todellakaan+maksasinulle+yhtään+mitään+ja+varmasti+ei+näkemäsi+toinenkaan+ihminen+maksa+sinulleyhtään+mitään.+Et+varmasti+löydä+yhtään+ihmistä+joka+antaisi+sinulle+rahaa.+Eikö+me+sitten+ollakaan+valtio+?Todellisuudessa+me+ei+olla+valtio,+vaan+pakon+alaisena.+Todellisuudessa+sen+eläkkeen+maksaa+eläkevakuutusyhtiö+ja+sairas+vakuutusyhtiö+maksaa+sairas+turvaa.+Eli+ne+oli+rahastoja++ja+sijoitusrahastoja.++Mitä+ihminen+sitten+menettää+tai+voittaa+Euroopan+unionissa+oikeasti+?Yksilönä+minä+en+kyllä+löydä,+kuin+hyviä+asioita+yksilön+ja+ihmisen+kannalta.Tämä+alempi+sosiaaliluokka+puhuu+aina+joistain+vitu***+valtiosta+joka+menettää+sitä+sun+tätä+ja+se+valtio+voi+jopa+nuolla+mun**+tai+persett***.++Tämä+on+minulle+itselle+ihanoikeasti+vaikea+asia+ja+sitä+minä+en+ole+koskaan+ymmärtänyt.+Me+voidaan+puhua+jostain+talousjärjestelmistä+ja+instituutioista+ja+aatteista+ja+poliittisista+näkemyksistä.Mutta+nyt+tullaankin+siihen+kovin+ihmeelliseen+asiaan,+että++miten+tämä+vitu*+valtioVoi+olla+jopa+sata+vuotta+tai+sata+kymmenen+vuotta+tai+jopa+200+vuotta+?
  2. Onko+Teillä+minkään+näköistä+käsitystä+ketä+ja+mitä+vataan+te+älymätä+ja+se+toinentai+sama+on+tässä+kirjoittamassa+?+Rohkee+olet,+kun+lähdet+haastamaan+kaikki+Finanssi+ja+kauppakorkea+ja+kauppatiedelaitokset+ihan+euroopan+laajuisesti.++Kumpikaan+on+oikeassa+?+?++onko+jännää+?