Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oliko+liian+vaikea?+Minä+näen+hänet+ihmisenä,+sellaisena+johon+sattuu+kun+pistetään+tai+loukataan,+sellaisena+jolla+on+kädet+ja+jalat,+silmät,+suu,+nenä+ja+korvat.+Sellaisena,+joka+ajattelee+ajatuksia+ja+tuo+niitä+julki.+Sellaisena,+joka+syö,+juo+ja+ulostaa.+Sellaisena,+jolla+on+arvot,+tavat,+uskomukset.
18.04.2018 19:40
Eikö+tärkeintä+ole,+että+asia+tulee+ymmärretyksi?
18.04.2018 19:36
Kyllä+minä+sen+verran+tiedän.++Ohessa+lainaus+Venetsian+kauppiaasta,+sijoita+tuohon+juutalaisen+tilalle+sukupuoleton,+niin+saat+aika+hyvän+kuvan+asiasta.
Eikö+juutalaisellakin+ole+silmät?+Eikö+juutalaisellakin+ole+kädet,+elimet+ja+jäsenet,+aistit,+aistimukset,+tunteet?+Eikö+hän+syö+ruokaa+siinä+kuin+kristitty,+eivätkö+aseet+haavoita+häntä+yhtä+lailla,+sairaudet+heikennä+yhtä+lailla,+lääkkeet+paranna+yhtä+lailla,+eikö+hän+tarkene+kesäisin+ja+palele+talvisin+yhtä+lailla+kuin+kristitty?+Jos+meitä+pistetään,+emmekö+vuoda+verta?+Jos+meitä+kutitetaan,+emmekö+naura?+Jos+meidät+myrkytetään,+emmekö+kuole?
18.04.2018 19:28
En+tunne+asiaa+tarkemmin+voidakseni+sitä+sinulle+kertoa.+Sen+tiedän,+että+ihmisiä+ovat.
18.04.2018 19:08
Etkö+usko+Jeesuksen+olevan+taivaassa?
18.04.2018 19:01
Mietin+mielummin+sen+kautta,+että+mitä+meissä+on+samaa+ja+se+on+ihmisyys.
18.04.2018 18:52
Ok.
18.04.2018 18:50
Termi+"todistaa"+on+tosiaan+merkitykseltään+eri++kuin+tieteessä.+Se+olisi+lähempänä+vaikkapa+oikeudenkäynnissä+tarkoitettavaa+todistamista.+Tarkoitan+tosiaan+omista+kokemuksista+puhumista.
En+minäkään+tarkkaan+tiedä,+mitä+siellä+paratiisissa+sitten+on.+Raamatun+mukaan+siellä+kuitenkin+on+hyvä+olla.
18.04.2018 18:49
"Minä+kysyn+eerikalta+mitä+mieltä+HÄN+on?"
Olen+lueskellut+tässä+illan+kellukassa+ja+yön+korvalla+näitä+keskusteluja.+Olen+pannut+merkille,+että+sinä+olet+jotenkin+fiksoitunut+Eerikaan.+Olet+jopa+nikiksesi+ottanut+hänen+nikkiään+mukailevan+nimimerkin.+Se+Eerika-aloituskin+taisi+olla+sinun.+Mielenkiintoista.
Miksi+sinä+haluat+tietää+Eerikan+mielipiteen?+Jos+haluat+jonkun+mielipiteen,+niin+kannattaa+kysyä+niitä+asiallisesti+ja+ilman+ilkeilyä.+Oletko+sinä+uskossa?
18.04.2018 00:29
Jos+toimisit+tuolla+tavalla,+niin+tuskin+olisit+uskossa,+jolloin+anteeksipyynnölläsi+ei+olisi+merkitystä+suuntaan+tai+toiseen.
17.04.2018 23:53
Hän+on+ihminen,+ihminen+ja+ihminen.+Ole+hyvä.
17.04.2018 23:41
Rukoilen+puolestasi.
17.04.2018 23:36
Vastasin+aloitukseen+ennen+kuin+luin+koko+ketjua,+siksi+en+huomannut+sitä+IR:n+kommenttia.+Pahoittelut+siitä.
17.04.2018 23:30
"Voit+jälkimmäisestä+uskosta+olla+sitä+mieltä,+että+näiden+usko+on+väärässä,+mutta+et+voi+kieltää,+että+nämä+uskoivat.+Etkä+pysty+osoitamaan,+että+nämä+olisivat+väärässä,+ellet+pysty+osoittamaan+riittävin+perustein+sinun+uskosi+mukaisen+olevan+oikeassa."
En+minä+kielläkään+sitä,+että+toisen+uskonnon+edustajat+eivät+uskoisi.+En+pysty+myöskään+osoittamaan,+että+he+olisivat+väärässä,+muuten+kuin+todistamalla+omasta+uskostani.
"Itse+sanoisin,+että+se,+mikä+on+todella+merkityksellistä,+on+se,+että+onko+koko+paratiisi+edes+totta."
Totta.+Jos+paratiisia+ei+olisi,+niin+turha+sinne+pääsyä+olisi+miettiä.+Mutta+minä+uskon+paratiisiin,+vaikka+en+voi+sitä+mitenkään+järkevästi+todistaa.
"asiassa+kuin+asiassa+pitäisi+odottaa+todisteita+ennen+väittämään+uskomista."
Tästä+olen+vähän+eri+mieltä.+Jos+kaikessa+pitäisi+odottaa+todisteita,+niin+aika+vaikeaksi+menisi+elämä.+Toisaalta+sitten+tulee+tietysti+päätettäväksi,+että+millaiset+todisteet+riittävät?
17.04.2018 23:22
Hyvä+Eerikatässäkommentoi,+miksi+valitsit+tuon+nimimerkin?+Ajattelitko,+että+se+saisi+kyselysi+kohteen+suhtautumaan+sinuun+muuna+kuin+kiusaajana?
17.04.2018 23:10
Mikäli+minua+tarkoitat,+niin+en+osaa+sanoa+sinulle+oikein+mitään,+kun+en+saa+selkoa+siitä,+mitä+sinä+tarkoitat+noilla+asioilla+ja+mitä+se+käytännössä+merkitsee.+Minä+uskon+Jeesukseen,+hänen+sovitustyöhönsä+ja+ylösnousemukseensa.+Uskon+Jumalaan+ja+Pyhään+Henkeen.+Eikö+se+ole+riittävä+sinulle?
Tämä+kommenttisi:+"Jaaha.+hän+ei+ole+sanut+mitään!+Sehän+se+jo,+ns.+kertookin.+ettei+haluakkaan+alkaa+ymmärtämään."+ei+edusta+sitä+lähimmäisen+rakastamista,+jota+minä+haluan+edustaa.
17.04.2018 01:24
Kyllä+uskosta+voi+luopua.
17.04.2018 01:08
Mutta+missä+Raamatun+kohdassa+puhutaan+kammiosta,+jossa+kärsimme+tuskia+odotellessamme+Jeesuksen+tuloa?
17.04.2018 00:32
Minä+käsitän+paratiisilla+nimenomaan+sen+uuden+maan+ja+taivaan.+En+ole+omassa+Raamatussani+törmännyt+tuohon+pitkään+ja+tuskalliseen+odotukseen+maanalaisessa+kammiossa.+Olisiko+sinulla+laittaa+se+Raamatun+kohta,+jossa+tuosta+kerrotaan?
17.04.2018 00:22
Jos+uskosta+olisi+pitävät+tieteelliset+todisteet,+niin+valtaosa+ihmisistä+uskoisi.+Silloin+ei+oikeastaan+enää+puhuta+uskosta.+
Varmaan+on+merkityksetöntä,+että+pitäisikö+paratiisiin+pääsy+olla+helppoa+vai+vaikeaa,+mutta+on+merkityksellistä,+että+onko+se+helppoa+vai+vaikeaa.+Eihän+se+ihan+helppoa+ole+kristinuskossakaan,+siihen+vaaditaan+uskoa+ja+se+on+aika+vaikeaa+kun+asiaa+ei+pysty+tieteellisesti+todistamaan.
Totuus+on+siinä+mielessä+mielenkiintoinen+juttu,+että+minun+totuuteni+ei+välttämättä+ole+sinulle+totta.+Minulle+usko+on+totta,+monelle+muulle+ei.
16.04.2018 20:40
102 / 308