Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vastaat+kysymykseen+kysymyksellä.
24.07.2018 19:54
Mielenkiintoinen+vastaus.+Olet+sitä+mieltä,+että+sapattia+tulisi+viettää+tarkalleen+jonain+tiettynä+päivänä,+mutta+et+voi+kertoa+sitä+oleellisempaa+asiaa,+että+kuinka+sitä+tulee+viettää?+Jotenkin+ristiriitaista,+eikö+sinustakin?+Ihan+samalla+tavallahan+se+sapatin+sunnuntaina+vietto+löytyy+tai+ei+löydy+sieltä+Raamatusta,+miksi+sitä+tuot+koko+ajan+vahvasti+esiin?
24.07.2018 14:49
"Koko+kristinusko+pohjautuu+sille,+että+nuo+eri+seurakunnille+kirjoitetut+kirjeet+yleistetään+koskemaan+kaikkia.+Samalla+logiikalla+perustellen+kirjeiden+kirjoittajien+on+päätetty+olleen+Pyhän+Hengen+ohjauksessa+ja+lähes+jumalallisia.+"
Minua+kiusaa+ensinnäkin+tuo+"koko+kristinusko",+koska+sehän+ei+pidä+paikkansa.+Toisekseen+"yleistetään+koskemaan+kaikkia"+tuntuu+myös+vähän+tuulesta+vedetyltä.+Nehän+eivät+koske+kaikkia.+En+nyt+ihan+heti+muista,+että+olisiko+mitään+noista+kirjeistä+suoraan+tarkoitettu+esim.+uskosta+osattomille,+vaikka+ne+osittain+soveltuvat+myös+heille.+Joku+kirje+koskee+naisia+joku+miehiä+jne.
24.07.2018 14:40
Voisitko+kertoa+kuinka+sitä+sapattia+siis+tulisi+viettää,+jotta+tekisi+oikein.+Mitä+se+käytännössä+pitää+sisällään?
24.07.2018 13:16
Kyllä+kirjeet+ovat+tärkeitä+kristinuskolle,+mutta+en+nyt+sanoisi,+että+koko+kristinusko+pohjautuisi+sille,+että+kirjeet+yleistetään+koskemaan+kaikkia.+Niin+kuin+täällä+jo+aiemmin+tuli+esiin,+niin+kaikki+kirjeet+eivät+ole+tarkoitettu+kaikille+ja+tuo+oma+lainaukseni+sopii+uskoville.+Mutta+siinä+on+niin+hyvä+sanoma,+että+jos+sen+lukee+ajatuksella,+niin+se+soveltuu+neuvonsa+puolesta+kaikille.+Ja+onhan+Raamatussa+muutakin+kuin+vain+kirjeet.
24.07.2018 12:18
Tarkoitan,+että+sopia+johonkin+tarkoitukseen+tai+tehtävään.
24.07.2018 12:07
Kyllä+minustakin+tuo+tekstin+sanoma+on+ihan+pätevä+kelle+vaan.+Toki+se+loppu+Jumalan+anteeksiantamisesta+ei+ehkä+ole+uskosta+osattomalle+välttämättä+oikein+iske,+mutta+muuten.
24.07.2018 01:50
Ole+hyvä.+Tosin+taisit+huomauttaa+samasta+asiasta+toistakin+kirjoittajaa,+mutta+ei+takerruta+yksityiskohtiin.
24.07.2018 01:05
Suomenkieli+ei+ole+ihan+helppoa+sille,+joka+ei+sitä+ymmärrä+ja+vielä+vaikeampaa+sille,+joka+ei+edes+halua+ymmärtää.
24.07.2018 01:00
Suomenkieli+ei+ole+ihan+helppoa+sille,+joka+ei+sitä+ymmärrä+ja+vielä+vaikeampaa+sille,+joka+ei+edes+halua+ymmärtää.
24.07.2018 01:00
No+minäpä+avaudun.+"Sen"?+Minkä+sen?+Ihanaa+kun+niin+ihanasti+vastaat+kysymyksiin.
24.07.2018 00:58
Sinulle+tiedoksi,+että+kannattaa+ensin+lukea,+mitä+toinen+kirjoittaa,+ettei+tule+jatkuvasti+näitä+vääriä+todistuksia.+Minä+kirjoitin+ihan+itse+huomanneeni,+en+keksineeni.+Ymmärrätkö+sinä+sanojen+eron+vai+eikö+sillä+ole+väliä?
24.07.2018 00:54
"Sen"?+Minkä+sen?
24.07.2018 00:51
"Sen"?+Minkä+sen?
24.07.2018 00:51
"Ihana+asia+että+tunnustit+vihdoinkin,+että+itse+keksit+nämä+asiat!"
Kyllä+minä+tunnustan+ihan+itse+huomanneeni,+että+hän+kirjoitti+hieman+muunneltua+totuutta.
"Nyt+kun+ymmärrät+ajatuksen,+niin+sinäkin+voit+alkaa+keskustella+itse+asiasta.+Jos+nyt+yleensä+täällä+mitään+keskusteluja+edes+haluat."
Mitä+sinä+täällä+haluat?+Oletko+jo+ottanut+kantaa+itse+aiheeseen?
24.07.2018 00:41
Etkö+sinä+usko,+mitä+kristitty.net+kirjoittaa,+etkö+viitsinyt+edes+lukea,+mitä+hän+kirjoitti+vai+selitteletkö+hänen+sanomisiaan+oman+tulkintasi+mukaan?+Kyllä+minä+häntä+sentään+kunnioitan+ja+uskon,+että+hän+osaa+kirjoittaa+juuri+sitä,+mitä+tarkoittaa.+Tässä+kohtaa+hän+ei+puhunut+suoraan+totta,+joten+puutuin+siihen,+ettei+muille+lukijoille+tulisi+väärää+käsitystä+luterilaisuudesta.
24.07.2018 00:20
Kyllä,+aloin+tivata+sitä,+koska+sen+väitettiin+suoraan+esiintyvän+tekstissä+ja+jopa+olevan+luterilaisuuden+ydinkysymys.+En+sellaista+kuitenkaan+lukemalla+löytänyt.+Uskovan+tulisi+aina+pysyä+totuudessa,+sekin+sisältyy+Raamatun+opetuksiin.+Minä+luterilaisena+toki+puolustan+uskoani+syytöksiltä,+jotka+eivät+mielestäni+pidä+paikkansa.
24.07.2018 00:12
Kyllä,+aloin+tivata+sitä,+koska+sen+väitettiin+suoraan+esiintyvän+tekstissä+ja+jopa+olevan+luterilaisuuden+ydinkysymys.+En+sellaista+kuitenkaan+lukemalla+löytänyt.+Uskovan+tulisi+aina+pysyä+totuudessa,+sekin+sisältyy+Raamatun+opetuksiin.+Minä+luterilaisena+toki+puolustan+uskoani+syytöksiltä,+jotka+eivät+mielestäni+pidä+paikkansa.
24.07.2018 00:12
Eli+tuota+väittämääsi+tekstipätkää+ei+siis+suoraan+löydykään+tekstistä,+vaan+se+pitää+etsiä+sieltä+jostain?+Etkö+silloin+ole+antanut+väärän+todistuksen,+kun+väitit+tekstin+suoraan+sieltä+löytyvän?
24.07.2018 00:02
Sanoit,+että+se+löytyy+sieltä+suoraan.+Luin+postaamasi+selityksen+enkä+löytänyt+tuollaista+kohtaa.+Sinä+kun+kerran+tiedät,+missä+kohtaa+on+suoraan+sanottu,+että+"ollakseen+armon+alla+tulee+tahallaan+rikkoa+sapattia+ja+pyhittää+sapatin+sijaan+sunnuntai",+niin+osoita+se+tekstin+paikka.++Sinä+kun+niin+kovin+vaadit+aina+niitä+lukuja+ja+jakeita,+niin+osoita+nyt+puolestasi,+missä+noin+suoraan+sanotaan.
23.07.2018 23:56
20 / 308