Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"osaamme+varoa+ei-uskovia+ja+liberaaleja,+koska+heillä+on+kuitenkin+paha+tahto+uskovia+kohtaan."
Hassua.+Minusta+se+paha+tahto+näyttäisi+olevan+teillä,+jotka+pidätte+itseänne+ainoina+aitoina+uskovina.+Ja+se+paha+tahto+kohdistuu+ihan+tasapuolisesti+sekä+ateisteja+että+meitä+muita+uskovia+kohtaan.
08.10.2017 20:39
Jätä+sinäkin+se+Jumalalle+ja+uskoville,+niin+hyvä+tulee.
08.10.2017 20:35
Kinaamisyritykset?
08.10.2017 20:29
Oletko+sinä+lukenut+tuota+aloitusta+lainkaan?
08.10.2017 20:25
"Ateisteista+aloitus+on+ja+he+ovat+itse+sitä+sanoneet+olevansa+joten+älä+ala+taas+länkyttää!"
Lueppas+aloitus+uudelleen+vähän+tarkemmin.+
Ovatko+ateistit+sanoneet+olevansa+aloitus?
08.10.2017 15:10
Olen+huomannut,+että+vain+ateistit+ja+ääriliberaaliteologit+komppaavat+Eerikaa+ja+mummomuoria.
Mistä+tämä+johtuu,+tiedätkö+sinä?
Kysyt+siis+mistä+johtuu,+että+olet+huomannut+yllä+mainitsemasi+asian?++Johtuneeko+siitä,+että+sinulla+on+aika+kapeahko+ja+ennakkoluulojen+värittämä+näkökenttä?
08.10.2017 14:28
Eihän+täällä+pyydetty+ilmoittautumaan+jos+on+onnellinen+uskovainen.+Kysymyshän+oli,+että+koemmeko+olevamme+onnellisempia+kuin+ei+uskovaiset.
07.10.2017 19:34
Tuo+oli+tiivistettynä+se,+mitä+kirjoitin,+en+tosin+tee+peruutusta,+se+tulee+sitten+tuossa+päivityksessä+automaattisesti.+😀
07.10.2017 16:58
Voi+tosiaan+ottaa+kärsivällisyyden+harjoituksena.+Välillä+onnistuu+paremmin+ja+välillä+huonommin.
07.10.2017 16:44
"Siis+teksti+pitää+kopioida+varastoon,+pitää+kirjautua+uudestaan,+pitää+valita+Luterilaisuus-palsta,+pitää+etsiä+keskustelu,+pitää+liittää+varastossa+oleva+teksti+kommentin+kohdalle+ja+lähettää."
Tuossa+itse+teen+niin,+että+kun+sivu+ilmoittaa,+etten+ole+enää+kirjautuneena,+päivitän+sivun+(Lataa+tämä+sivu+uudelleen-kuvake+komentorivillä),+jolloin+se+kysyy,+että+haluatko+päivittää+sivun+uudelleen.+Siihen+vastaan+Lataa+sivu,+jolloin+pääsen+päivityksen+jälkeen+valitsemaan+ylhäältä+kirjautumisen+ja+sen+jälkeen+voin+taas+jatkaa,+eli+pysyn+siinä+keskustelussa,+jossa+olin.+Hiukan+vähentää+tuota+klikkailua.+
Tapahtui+muuten+juuri+tämänkin+vastauksen+aikana.
07.10.2017 16:42
"Jotkut+rohkenevat+vedota+Jeesuksen+esimerkkiin,+tilanteisiin+joissa+tämä+itse+esiintyi+tiukin+sanoin.+Ei+onnistu+vetoaminen.+Kristus+tiesi+tasan+tarkkaan,+kuka+ei+tule+koskaan+kääntymään.+Hän+tiesi+myös+ne+harvat,+jotka+tarvitsevat+pelottelujulistusta.+Hän+tunsi+tarkkaan+ihmisten+sydämet,+joten+hän+saattoi+poiketa+julistuksen+yleisestä+periaatteesta.+Mutta+kukaan+muu+ei+tiedä.+Siksi+häneen+ei+voi+vedota.+Yrittää+vain+hengellistää+aggressivisuutensa+ja+riidanhalunsa.+Yrittää+pukea+oman+saastansa+kauniiseen+pakettiin."
Hyvin+sanottu.+Olen+ihmetellyt+sitä,+kuinka+jotkut+ovat+tietävinään+toisen+sydämen+tilan+vain+jonkun+satunnaisen,+usein+väärin+tulkitun,+kirjoituksen+perusteella.+Itse+en+uskaltaisi+siihen+lähteä.
07.10.2017 16:32
Onnellisuutta+voi+myös+"harjoitella"+keskittymällä+niihin+asioihin,+joista+on+kiitollinen.+Sellaisia+asioita+on+paljon,+niitä+vaan+ei+aina+välttämättä+huomaa.
07.10.2017 15:47
Se+mitä+sinä+olet+kuullut+tai+ollut+kuulematta+ei+liene+yleismaailmallinen+totuus+niin+kuin+annat+ymmärtää?+Tuskin+kuitenkaan+ihan+kaikkien+kuolevien+rinnalla+olet+ollut?
Tunnen+Dogmatikoksen+todennäköisesti+samalla+tavalla+kuin+sinäkin.+Ja+tässähän+emme+keskustele+minun+kuvitelmistani+emmekä+sinun+kuvitelmistasi,+emme+hänen+kannanotostaan+vaan+siitä,+haluaisimmeko+hänet+kuolinvuoteemme+ääreen.
Sinun+tapasi+kohdata+kuoleva+ihminen+vaikuttaa+hyvältä+tavalta.+Luulisin,+että+se+on+pitkälti+samanlainen+kuin+Dogmatikoksella,+mutta+toki+tämä+perustuu+siihen+vaikutelmaan,+jonka+hänestä+kirjoitustensa+perusteella+olen+saanut.
07.10.2017 13:14
"Eikä+sekään,+että+uskovista+täällä+pyritään+luomaan+äärinegatiivista+kuvaa,+häiritse,+koska+oikeastaan+sekin+kuuluu+asiaan."
"Toinen+vääntömomentti+ovat+nämä+suhteettoman+raa'at+keksityt+mielipiteet+uskovista."
Tarkoitatko+sellaisia+kuin+esim.+tämä+aloitus+Dogmatikoksesta?
07.10.2017 13:00
En+ilku.+Mietin+vain+käytännössä+sitä+tilannetta+kun+ihminen+oikeasti+on+siinä+kuolinvuoteellaan.+Jos+siihen+pyytää+jonkun+uskovan+ihmisen+(jota+ei+tunne),+niin+tuleeko+mieleen+lähteä+kyselemään+hänen+opeistaan?
07.10.2017 12:49
"Kuolevat+kun+lähes+aina+hengellisessä+hädässään+pyytävät+uskovaista+vuoteensa+viereen+antamaan+synninpäästöä+ym.+apua+enkä+ole+koskaan+kuullut+että+jotain+moniuskonnon+harjoittavaa+newage-tyylistä+henkilöä+olisi+pyydetty+apuun+kuolinhätään."
Sinäkö+tiedät+kaikkien+kuolevien+pyynnöt?+Koko+maailmassa?+No+huh.+Se,+että+sinä+et+ole+jotain+koskaan+kuullut,+ei+tarkoita+sitä,+etteikö+sellaista+olisi+tapahtunut.+Dogmatikos+ei+minusta+vaikuta+miltään+newage-tyyliseltä+henkilöltä,+jos+tässä+nyt+sitä+haet.+Voisin+kuvitella,+että+jos+hän+on+toiminut+pappina,+niin+on+saattanut+olla+kuolevalle+antamassa+synninpäästöä+ja+tuskin+on+sitä+väärällä+tavalla+tehnyt.
Mitä+sinun+mielestäsi+pitäisi+sanoa+kuolevalle+ihmiselle,+joka+haluaa+synninpäästön,+siunauksen,+ehtoollisen+ym.?
07.10.2017 12:45
Mitä+tarkoitat+ensimmäisellä+ylösnousemuksella?
07.10.2017 12:35
"Koetteko+te+olevanne+uskon+vuoksi+onnellisempia+kuin+ne+ihmiset,+jotka+eivät+ole+uskovaisia?"
Aika+vaikeaa+on+verrata+omaa+onnellisuutta+toisten+onnellisuuteen+ja+ei-uskovaisten+kirjo+on+jo+niin+laaja,+että+ei+sellaista+vertailua+mielestäni+voi+edes+tehdä.+
"Jos+olette,+miten+uskonne+näkyy+elämässänne+ja+toimissanne?"
En+voi+sanoa+olevani+muita+onnellisempi,+mutta+usko+näkyy+elämässäni+ulospäin+ehkä+eniten+valintoina.+Tosin+ei-uskova+voi+tehdä+ihan+samoja+valintoja+monissa+asioissa+kuin+minäkin.
"Jos+vertaatte+omia+tekojanne+ja+oloanne+muihin,+arvelisitteko+erottuvanne+muista+positiivisesti?"
Tähän+täytyy+taas+sanoa,+että+vaikea+on+verrata+muihin,+kun+en+muiden+valinnoista+ja+tekemisistä+niin+tiedä.+Toivon,+että+uskoni+näkyisi+jollain+tavalla+kohtaamisissa+ihmisten+kanssa.+Se+vaikuttaa+ainakin+niiden+kohteiden+valinnassa,+joihin+esim.+annan+lahjoituksia.+Se+vaikuttaa+myös+rehellisyydessä+ja+kielenkäytössä.
07.10.2017 12:13
Ajattelitko+tehdä+jonkun+haastattelun+siinä+kuolinvuoteellasi?
07.10.2017 11:56
Ei+kai+täällä+kukaan+mitään+toivonut+ole?+Itse+olen+lukenut+lähinnä+vastauksia+esittämääsi+kysymykseen.+Miksi+täytyy+vääristellä?
07.10.2017 11:54
239 / 308