Bittiavaruus

Minun aloitukseni näyttävät lentävän bittiavaruuteen nopeammin kuin kerkiän kissaa sanoa. Mielenkintoista...hmmyy..
Mietin myös tuota kirjautuneena olemista ja kuinka ärsyttävästi välillä huomaa lentäneensä pihalle, kun on laittamassa kommenttia. Olen kyllä alkanut ajatella sitäkin hengelliseltä kantilta, että Jumala viisaudessaan antaa miettimisaikaa, että oikeastiko tuon meinasit lähettää :) Ja niinpä joskus sitten muotoilenkin sanottavani toisin tai jätän sanomisen kokonaan väliin. Eipä se mietintätauko aina ihan huono asia ole.
Uskovana monia asioita, kaikkia? asioita, miettii uskon näkökulmasta. Tai en tiedä miettiikö varsimaisesti, mutta se uskon näkökulma on se, josta elämää ja sen ilmiöitä tarkkailee. Ei vain sunnuntaisin kirkonmenojen aikaan vaan koko ajan ja kaikkea katselee uskon läpi.

32

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poistoja tekee robotti eli tekoälyohjelma, joka poistaa kirjoituksia sangen satunnaisesti. Palautelomakkeella voi tehdä muistutuksen, joka menee melkein aina läpi. Työtä se vaatii, ja sitäpaitsi palautettu kommentti on usein jo niin myöhässä, ettei sitä kukaan enää lue.

      Kirjaantuminen, jonka pituutta en tiedä, on ohjelmoitu kestämään tietyn ajan, vaikka ohjelma edelleen näyttää olevasi kirjaantuneena. Sitten, kun yrittää lähettää, ohjelma väittää, ettet ole kirjaantunut. Ohjelma ei myöskään salli kirjautua uudestaan menettämättä kommenttinsa tekstiä.

      Siis teksti pitää kopioida varastoon, pitää kirjautua uudestaan, pitää valita Luterilaisuus-palsta, pitää etsiä keskustelu, pitää liittää varastossa oleva teksti kommentin kohdalle ja lähettää. Näin yksinkertaiseksi S24 on pystynyt laatimaan keskusteluohjelman!

      • " Näin yksinkertaiseksi S24 on pystynyt laatimaan keskusteluohjelman!"

        Ovat aika taitavia .. :)

        Robotin logiikka on tietysti robotin logiikkaa. Näillä sitä mennään. Mietin kyllä , että tekisin huumorialoituksen aiheesta poistot, mutta kun se huumori ei kaikilla ole samanlaista niin luovuin ajatuksesta.

        Voihan tämän poistojutun ja pihalle lentämisen ottaa myös kärsivällisyydenkasvatustapahtumana :)


      • "Siis teksti pitää kopioida varastoon, pitää kirjautua uudestaan, pitää valita Luterilaisuus-palsta, pitää etsiä keskustelu, pitää liittää varastossa oleva teksti kommentin kohdalle ja lähettää."

        Tuossa itse teen niin, että kun sivu ilmoittaa, etten ole enää kirjautuneena, päivitän sivun (Lataa tämä sivu uudelleen-kuvake komentorivillä), jolloin se kysyy, että haluatko päivittää sivun uudelleen. Siihen vastaan Lataa sivu, jolloin pääsen päivityksen jälkeen valitsemaan ylhäältä kirjautumisen ja sen jälkeen voin taas jatkaa, eli pysyn siinä keskustelussa, jossa olin. Hiukan vähentää tuota klikkailua.

        Tapahtui muuten juuri tämänkin vastauksen aikana.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        " Näin yksinkertaiseksi S24 on pystynyt laatimaan keskusteluohjelman!"

        Ovat aika taitavia .. :)

        Robotin logiikka on tietysti robotin logiikkaa. Näillä sitä mennään. Mietin kyllä , että tekisin huumorialoituksen aiheesta poistot, mutta kun se huumori ei kaikilla ole samanlaista niin luovuin ajatuksesta.

        Voihan tämän poistojutun ja pihalle lentämisen ottaa myös kärsivällisyydenkasvatustapahtumana :)

        Voi tosiaan ottaa kärsivällisyyden harjoituksena. Välillä onnistuu paremmin ja välillä huonommin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Siis teksti pitää kopioida varastoon, pitää kirjautua uudestaan, pitää valita Luterilaisuus-palsta, pitää etsiä keskustelu, pitää liittää varastossa oleva teksti kommentin kohdalle ja lähettää."

        Tuossa itse teen niin, että kun sivu ilmoittaa, etten ole enää kirjautuneena, päivitän sivun (Lataa tämä sivu uudelleen-kuvake komentorivillä), jolloin se kysyy, että haluatko päivittää sivun uudelleen. Siihen vastaan Lataa sivu, jolloin pääsen päivityksen jälkeen valitsemaan ylhäältä kirjautumisen ja sen jälkeen voin taas jatkaa, eli pysyn siinä keskustelussa, jossa olin. Hiukan vähentää tuota klikkailua.

        Tapahtui muuten juuri tämänkin vastauksen aikana.

        Minä teen niin, että kopioin kommenttini ja perun sen ja sitten päivitän tuolta kaarinuolesta, kirjaudun ja olen siinä samassa keskustelussa, johon kommenttini meinasin laittaa. Tulee mieleen, että kaikki tiet vievät Roomaan :)


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voi tosiaan ottaa kärsivällisyyden harjoituksena. Välillä onnistuu paremmin ja välillä huonommin.

        Minua alkaa joskus ihan naurattaa, kun ärsyynnyn pihalle lentämisestä ja tekisi mieli heittää koke ikkunasta pihalle... kyllä kärsivällisyyttä on ihan hyvä välillä opetella :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minä teen niin, että kopioin kommenttini ja perun sen ja sitten päivitän tuolta kaarinuolesta, kirjaudun ja olen siinä samassa keskustelussa, johon kommenttini meinasin laittaa. Tulee mieleen, että kaikki tiet vievät Roomaan :)

        Tuo oli tiivistettynä se, mitä kirjoitin, en tosin tee peruutusta, se tulee sitten tuossa päivityksessä automaattisesti. 😀


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuo oli tiivistettynä se, mitä kirjoitin, en tosin tee peruutusta, se tulee sitten tuossa päivityksessä automaattisesti. 😀

        Niin tulee 😋Kertaus on opintojen äiti 🎓


      • "Kirjaantuminen, jonka pituutta en tiedä, on ohjelmoitu kestämään tietyn ajan...."

        Onko tuo konekohtaista? Kyllä täällä voi olla viikkokausia kirjaantuneena ilman, että katkeaa.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Kirjaantuminen, jonka pituutta en tiedä, on ohjelmoitu kestämään tietyn ajan...."

        Onko tuo konekohtaista? Kyllä täällä voi olla viikkokausia kirjaantuneena ilman, että katkeaa.

        Voi olla konekohtaista. En tiedä. Riippuisiko selaimesta, mitä käytetään? Osa ohjelmistahan on selaimessa, osa S24:n palvelimessa.


      • dogmatikos- kirjoitti:

        Voi olla konekohtaista. En tiedä. Riippuisiko selaimesta, mitä käytetään? Osa ohjelmistahan on selaimessa, osa S24:n palvelimessa.

        Tämä IT-teknologia on nykyään jo niin monimutkaista, että tuntuu mahdottomalta pysyä perässä.


    • biteistä.tukkoon

      Milloinkahan bittiavaruus meneekään täyteen? Vai meneekö milloinkaan?

      • Ei se taida mennä tukkoon, on se sen verran laaja 😊


    • Tällä Suomi24 alustalla tehdään koko ajan päivityksiä, ja vitsauksena on ollut näemmä erilaiset kirjaantumisongelmat. En tiedä miten paljon sitten vaikuttaa se, mitä välinettä käyttää?

      Itse käytän pääsääntöisesti pöytäkonetta, en jatkuvasti kirjaudu tänne. Vähemmän on ongelmia ollut, mutta silloin tällöin niitä on.

      • Semmoisiahan nämä ovat, aina jotain ongelmaa. Siihen pitää vain tottua :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Semmoisiahan nämä ovat, aina jotain ongelmaa. Siihen pitää vain tottua :)

        Mitä enemmän keksitään "hienouksia", sitä enemmän se tietää näitä käytönnön ongelmia.


      • mummomuori kirjoitti:

        Mitä enemmän keksitään "hienouksia", sitä enemmän se tietää näitä käytönnön ongelmia.

        Näinhän se menee. Insinööri suunnittelee pöytänsä ääressä jotain, joka toimii loistavasti paperilla, käytöntö onkin sitten jo ihan toista . nim.repäisynauhan kanssa taisteleva


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Näinhän se menee. Insinööri suunnittelee pöytänsä ääressä jotain, joka toimii loistavasti paperilla, käytöntö onkin sitten jo ihan toista . nim.repäisynauhan kanssa taisteleva

        :D Ehkä näissäkin on niin paljon muuttuvia osia, että ei kukaan muista ottaa huomioon, mikä mihinnkin vaikuttaa.


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Ehkä näissäkin on niin paljon muuttuvia osia, että ei kukaan muista ottaa huomioon, mikä mihinnkin vaikuttaa.

        Ja aihan on myös se inhimilinen tekijä :)


    • jokainen.tyylillään

      Ketjun aloittajalle tämä palsta näyttää olevan elämänsä tärkein sisältö ja asia. No, jokainen toki tyylillään.

      • Onko siinä jokin ongelma mielestäsi?


      • suostuisitkotähän
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onko siinä jokin ongelma mielestäsi?

        Sinä toit tuot ongelma-asian esiin! Hän vain totesi, että ketjun aloittajalle tämä palsta näyttää olevan elämänsä tärkein sisältö ja asia. Jos tämä on ongelma sinulle, niin tee jotain asian hyväksi äläkä tivaa muilta vastauksia.


      • suostuisitkotähän kirjoitti:

        Sinä toit tuot ongelma-asian esiin! Hän vain totesi, että ketjun aloittajalle tämä palsta näyttää olevan elämänsä tärkein sisältö ja asia. Jos tämä on ongelma sinulle, niin tee jotain asian hyväksi äläkä tivaa muilta vastauksia.

        Viisaasti kirjoitit.


      • PuhuvaAasi kirjoitti:

        Viisaasti kirjoitit.

        Kuule PuhuvaAasi, ei hän ehkä niin viisaasti kirjoittanut, koska veti oudon johtopäätöksen. Minä en tivaa vastauksia.


      • suostuisitkotähän kirjoitti:

        Sinä toit tuot ongelma-asian esiin! Hän vain totesi, että ketjun aloittajalle tämä palsta näyttää olevan elämänsä tärkein sisältö ja asia. Jos tämä on ongelma sinulle, niin tee jotain asian hyväksi äläkä tivaa muilta vastauksia.

        Ei ole ongelma, enkä tivaa. Kiitos huolenpidosta kuitenkin.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuule PuhuvaAasi, ei hän ehkä niin viisaasti kirjoittanut, koska veti oudon johtopäätöksen. Minä en tivaa vastauksia.

        Minä ja monet muut olemme eri mieltä kanssasi.


      • PuhuvaAasi kirjoitti:

        Minä ja monet muut olemme eri mieltä kanssasi.

        PuhuvaAasi , eri mieltä oleminen on rikkautta ja siitä voi oppia paljon,kun kuuntelee eri mieltä olevia.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        PuhuvaAasi , eri mieltä oleminen on rikkautta ja siitä voi oppia paljon,kun kuuntelee eri mieltä olevia.

        Toivottavasti sitten opit.


      • PuhuvaAasi kirjoitti:

        Toivottavasti sitten opit.

        PuhuvaAasi, toivottavasti opimme molemmat.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        PuhuvaAasi, toivottavasti opimme molemmat.

        Minulla ei ainkaan ole mitään opittavaa sinulta eikä muiltakaan liberaaleilta.
        Enkä halua alkaa kanssaai loputonta jankaamista.


      • PuhuvaAasi kirjoitti:

        Minulla ei ainkaan ole mitään opittavaa sinulta eikä muiltakaan liberaaleilta.
        Enkä halua alkaa kanssaai loputonta jankaamista.

        Hyvä on PuhuvaAasi, mukavaa päivän jatkoa sinulle.


      • Eihän ketjun aloittaja millään tavalla ilmaissut, että tämä olisi "elämän tärkein" sisältö? Miksi vääristelet ja olet ilkeä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1638
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      102
      1208
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      812
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      724
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe