Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Olen+oikeasti+todella+miellyttävä,+hyvätapainen,+komea,+hurmaava,+älykäs+ja+isomulkkuinen+äijä."
Ja+ne+todisteet?
21.09.2017 23:41
Minäpä+veikkaan,+että+sinäkin+uskot+kaiken+moista+ilman+todisteita.
21.09.2017 23:13
"Meidän+ei+tule+hyväksyä+ihmistä,+vaan+meidän+tulee+julistaa+hänelle+parannuksen+evankeliumia,+että+hän+saisi+ymmärryksen+ja+voiman+syntyä+uudestaan+ja+näin+muuttua+ihan+perusteellisesti+toiseksi+ihmiseksi."
Olen+kyllä+ymmärtänyt,+että+Jumala+hyväksyy+ihmiset+ja+miksipä+ei+hyväksyisi,+kun+on+itse+meidät+luonut.+Kristilliseen+rakkauteen+kuuluu+ihmisen+hyväksyminen,+hänen+tekojaan+sen+sijaan+ei+välttämättä+tarvitse+hyväksyä.+Heitteillejättöä+mielestäni+on+enemmänkin+juurikin+se,+että+sanotaan+toiselle,+että+en+hyväksy+sinua.+Silloinhan+jätät+toisen+ulkopuolelle+ja+vaille+parannuksen+teon+mahdollisuutta.+Ja+jos+aloitat+ihmisen+evankelioimisen+kertomalla,+ettet+hyväksy+häntä,+voi+olla+että+saat+evankelioida+ihan+keskenäsi.
21.09.2017 22:18
Kiitos,+rukouksia+aina+tarvitaan.
21.09.2017 21:17
"Tuntuuko+sinusta+koskaan+ohimenevästi+siltä,+että+haluaisit+ottaa+asian+omiin+käsiisi+eli+suomeksi+sanottuna+tappaa+itsesi+(vaikka+et+vakavasti+sitä+miettisikään)?"
Ei+ole+ainakaan+vielä+tullut+sellaista+ajatusta,+mutta+toisina+päivinä+on+valmiimpi+kuolemaan+ja+toisina+taas+haluaisi+elää+vielä+pitkään.+Minusta+tuntuu+siltä+(ainakin+nyt),+että+niin+kauan+kuin+on+elämää,+on+myös+toivoa+ja+toisaalta+en+oikein+usko,+että+minusta+olisi+tappamaan+itseäni.
"Kun+luin+nimimerkin+ElämäOnKuolemista+kirjoitukset+tästä+ketjusta,+tuli+mieleen:+ei+kiitos,+tahdon+kuolla+niin+kuin+elän:+yksin.+Haluan+kuolla+omilla+ehdoillani,+jossain+hiljaisessa+paikassa,+valitsemallani+hetkellä,+enkä+varsinkaan+halua+uteliaita+mulkoilevia+silmiä+ympärilleni.+Mutta+nämä+asiat+tuskin+toteutuvat,+ellen+hoida+kuolemaani+omatoimisesti."
Ymmärrän+tuon+ajatuksesi+uteliaista+ympärillä+kuoleman+hetkellä.+Olen+itsekin+sitä+miettinyt.+Nykyisinhän+koulutetaan+ihmisiä+olemaan+kuolevan+rinnalla+ja+uskon,+että+siitä+on+monelle+suuri+apu,+jos+omia+ihmisiä+ei+ole+lähellä.+Itse+en+haluaisi+kuolla+yksin,+toivoisin,+että+minun+lähimmäiseni+olisivat+siinä+ympärillä.+Jos+he+eivät+jostain+syystä+pääsisi+paikalle+silloin,+toivoisin,+että+siinä+olisi+joku+minulle+mieluinen+ihminen+kuitenkin.+Olen+ymmärtänyt,+että+Suomessa+on+hyvääkin+saattohoitoa+saatavilla+ja+siihen+koulutetut+sairaanhoitajat+ovat+varmaan+ihmisiä+paikallaan.+Aika+ikävä+ajatus+olisi+se,+että+siinä+olisi+joku+sietämätön+tyyppi+odottamassa,+että+kuolen.
"En+myöskään+luota+siihen,+että+minun+sukupolveni+ihmiset+saavat+vanhuudessaan+Suomessa+hyvää+terveydenhoitoa."
Vanhusten+tilanne+on+monin+paikoin+huono+eikä+oikein+näytä+siltä,+että+asiat+olisivat+menossa+parempaan+suuntaan.+Olen+ajatellut,+että+toisaalta+on+hyvä,+että+luultavasti+en+elä+niin+pitkään,+että+joutuisin+sinne+pyöriteltäväksi.+
Vielä+tuli+mieleen,+kun+kirjoitit,+että++että+et+halua+antaa+valtaa+kuolemalle,+että+haluat+vallita+sitä,+niin+ajattelen+että+elämällä+hyvän+elämän+ja+tekemällä+niitä+asioita,+joista+nautit,+niin+et+ole+antanut+valtaa+kuolemalle.+Kuulostaa+ehkä+vähän+kliseeltä,+mutta+näin+ajattelen+nyt.
21.09.2017 10:04
Noin+vuosi+sitten+minulla+todettiin+syöpä+ja+melko+pian+sen+jälkeen+se+todettiin+levinneeksi.+Lääkäri+nimittää+sitä+parantumattomaksi+ja+ennusteenkin+olen+saanut.+Ennusteet+ovat+ennusteita+ja+ihmeitä+tapahtuu.+
Silloin+vuosi+sitten+kuolemasta+tuli+jollain+lailla+todempi+kuin+mitä+se+aiemmin+oli+ollut.+Kukaanhan+ei+päivistään+tiedä,+mutta+silti+se+tässä+tilanteessa+on+erilaista+kuin+ennen.+Olen+miettinyt,+että+pelkäänkö+kuolemaa+vai+pelkäänkö+kuolemista.+Nyt+tuntuu,+että+enemmän+mietin+kuolemista,+tuleeko+tuskia,+kuinka+se+käytännössä+menee,+olenko+yksin+viimeiset+hetkeni+jne.
Olen+uskossa,+joten+sikäli+uskon,+että+asiat+ovat+kohdallani+kunnossa.+Mutta+valehtelisin,+jos+väittäisin,+ettei+epäilys+välillä+iske.+Mitä+jos+en+kelpaakaan,+mitä+jos+olenkin+ollut+väärässä+koko+ajan?+Välillä+jopa+mietin,+että+mitäs+jos+en+olekaan+oikeasti+uskossa.+Tätä+palstaa+lukiessa+varsinkin+on+joskus+tullut+mieleen,+että+kuinka+monenlaisia+käsityksiä+"oikeasta"+uskosta+onkaan.+Mutta+ei+minulla+muuta+ole+kuin+Raamatun+sanat+ja+niissä+aion+roikkua+loppuun+saakka.
Itse+en+halua+katsella+kuolinvideoita,+se+voisi+olla+liian+ahdistavaa.+En+halua+ajatella+kuolemaa+liikaa,+haluan+elää+nämä+viimeiset+aikani+niin+hyvin+kuin+mahdollista.+Tehdä+niitä+asioita,+jotka+tuovat+iloa.+Kovin+pitkälle+en+voi+elämääni+suunnitella,+jokainen+aamu+kun+avaan+silmäni,+voin+todeta+olevani+vielä+elossa+ja+sen+mukaan+sitten+jatketaan+päivää.
Toivon,+että+Jumala+tekisi+kohdallani+ihmeen,+että+Hänellä+olisi+minulle+vielä+käyttöä+ja+paranisin+tästä.+Silti+uskon,+että+Hän+tekee+niin+kuin+minulle+on+parasta.
Siunausta+sinulle.+Elä!
20.09.2017 22:48
No+juu,+onhan+siihen+tietenkin+vaikea+vastata.+Helpompaa+on+heitellä+merkityksettömiä+fraaseja+ruudulle.
20.09.2017 14:22
Voi+kiitos.+Ymmärrän+kyllä+monimutkaisiakin+lauseita,+silloin+kun+niissä+on+joku+ajatus.
Mutta+kerros+nyt+vielä,+että+mihin+tuo+sääntö+on+tehty?
Voithan+sinä+toki+väittää+uskovaista+murhaajaksi,+jos+se+sinua+huvittaa.+Sinähän+esität+minuakin+vajakiksi+ilman+päteviä+todisteita.
20.09.2017 11:19
Siitä+kakkoseksi+jäävästä+voimme+olla+eri+mieltäkin.+
Noloa+voisi+olla+myös+se,+että+toistelee+asioita+lähes+sanasta+sanaan.
20.09.2017 11:15
Tuota+minäkin+mietin.+Ehkä+emme+tosiaan+osaa+kuunnella,+odotamme+jotain+tietynlaista+puhetta,+jotta+sen+tunnistaisimme.
20.09.2017 10:58
No+vähintäänkin+kun+ei+tuo+sinun+instanssisi+selvinnyt.
20.09.2017 10:50
"Jos+tuota+ette+hyväksy,+väitän+ilman+perusteita+teitä+uskonharhaisia+murhaajiksi,+eikä+teillä+ole+oikeutta+pyytää+todisteita+tai+edes+ilmoittaa+tyytymättömyyttänne+tuomioon.+Menkää+murhaajina+suoraan+vankilaan+kulkematta+lähtöruudun+kautta."
Siis+missä+instanssissa?+Suomi24-palstallako?
20.09.2017 10:41
Kysyin+siltä,+joka+väitteet+esitti+tässä+keskustelussa,+hänellä+lienee+vastaukset.
"Niin+-+kumpi+vaihtoehto+sitten+valitaankaan?"
Eikös+olisi+mahtavaa,+jos+jokainen+saisi+valita+sen,+mikä+tuntuu+itselle+hyvältä?
19.09.2017 18:58
Kuinkahan+paljon+niitä+vielä+käytetään?
19.09.2017 10:53
"kauneuskilpailut+pitää+lopettaa+naista+loukkaavana,"
Kuinka+miesten+kauneuskilpailut+naista+loukkaisi?+Naistenkaan+kauneuskilpailut+eivät+loukkaa+kaikkia+naisia.
+"Kaikissa+urheilukilpailuissa+saa+olla+vain+naisten+ja+miesten+yhteinen+sarja"
Tarkoitatko,+että+esim.+keihäänheittäjät,+kolmiloikkaajat+ja+pikajuoksijat+kilpailisivat+samassa+sarjassa?+
"Länsimaisten+miesten+täytyy+käyttää+hametta+kuten+alkukantaisten+kansojen+miehet,"
Miksi?
"Naisten+täytyy+lopettaa+meikkaaminen+tai+miesten+aloittaa,+jne."
Kaikki+naiset+eivät+suinkaan+meikkaa+ja+toisaalta+jotkut+miehet+meikkaavat+jo+nyt.
"Suomessa+sallitaan+vain+transsukupuolisten+jäädä+eloon+ja+heistäkin+vain+kaksineuvoiset+ltsenäiseen+lisääntymiseen+kykenevät+henkilöt."
Ei+meistä+kukaan+taida+eloon+jäädä,+kuolema+on+aika+neutraali+siinä+suhteessa.
19.09.2017 10:49
En+minäkään+usko,+että+sitä+musiikkia+kiusallaan+soitetaan.+Onhan+sitä+joka+paikassa,+jossa+joudut+jotain+odottelemaan,+eikä+sitä+aina+niin+mielellään+kuuntele,+jos+siitä+genrestä+ei+itse+juuri+satu+pitämään.+Puhelimessakin+kun+odottelee+virkailijan+vastaamista,+niin+pahimmillaan+saa+kuunnella+jopa+samaa+kappaletta+kunnes+joku+vastaa.
Henkilörekisterilaki+myös+säätelee+aika+tarkkaan+erilaisten+listausten+pitämistä,+mutta+seurakuntaan+liittymättömien+tukien+tulisi+toki+tulla+puolueettomalta+taholta,+mikä+se+sitten+ikinä+onkaan.
19.09.2017 01:04
Kuka+sinua+kieltää+käyttämästä+noita+sanoja?
18.09.2017 23:59
Aika+monesta+asiasta+voi+valehdella+ilman+sen+suurempia+seuraamuksia+kuin+mahdollinen+omantunnon+koputus.
18.09.2017 23:57
Itse+olen+sitä+mieltä,+että+toisen+sanomisesta+ei+pitäisi+tehdä+tulkintoja,+eikä+varsinkaan+kolmansille+osapuolille.+Usein+nimittäin+tulkinnat+menevät+pieleen+ja+muuttuvat+juoruiksi.+Puhujalta+kannattaa+kysyä,+että+tarkoititko+näin+tms.+jos+tuntuu,+ettei+sanoma+ollut+ihan+selkeä.+Helposti+asioista+kuullaan+oma,+hiukan+värittynyt+versio+ja+riitojen+välttämiseksi+olisi+hyvä+varmistaa,+mitä+toinen+tarkoitti.+
Lainausmerkkeihin+ei+tosiaan+missään+nimessä+saa+laittaa+omaa+tulkintaansa+ja+väittää+niitä+toisen+sanoiksi.
18.09.2017 15:18
Kirjoitin,+että+hän+keskustelee+asiallisesti+ja+fiksusti+ja+hänellä+on+paljon+hyvää+asiaa+teksteissään.
17.09.2017 18:07
254 / 308