Jumalan hiljaisuus

mistäkyse

Se että Jumala on hiljaa. Mitä tulee mieleen tuollaisesta? Resonoiko teissä puheet Jumalan hiljaisuudesta? Tunnistatteko kokemuksen?

Minulla ei ole tuollaista kokemusta, ei resonoi. Olen ollut kohta kymmenen vuotta uskossa. Silloin tällöin törmään kristittyjen keskusteluun Jumalan hiljaisuudesta. He lohduttavat toisiaan ja muistuttavat, että Jumala on kyllä läsnä jollain tavalla, vaikka onkin hiljaa. Olen ihan ulkopuolinen noissa keskusteluissa.

47

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paitsi että on hiljaa, tuntuu myös valitsevan yksi toistaa tyhmempiä ja hullumpia maan matosia itseään puolustamaan.

      Ei hyvä taktiikka ollenkaan, onhan kyseessä sentään jumala. Vai onko?

      • hurigaanni

        SE on tyyntä myskyn edellä, sano


    • Iyghj

      Hiljaisuus on Jumala. Miksi muuten on vetäydytty erämaahan tai mennään retriittiin? Lakatkaa meluamasta niin kuulette oma sielunne puheen, joka on yhteys Jumalaan.

      • mistäkyse

        "Hiljaisuus on Jumala."

        Olen eri mieltä tästä. Ymmärränköhän väärin mitä yrität sanoa? Avaa lisää.

        T. aloittaja


      • Huono selitys.

        Jumalahan oli hyvin puhelias "Raamatun aikaan": ei ole uskottavaa, että Jumalan luonne olisi noin hurjasti muuttunut. Vai eikö hän enää viitsi puhua?


      • kublahal

        Kahjot sanansaattajat ovat vähentyneet..


    • Cumpatur

      Jumalan hiljaisuudessa on ihmiskunnan toivo.

    • mistäkyse

      Raamatussa on jakeita, joissa puhuja pyytää, ettei Jumala olisi hiljaa. Esim. Ps. 83:1, Ps. 28:1, Hab. 1:13 jne.

      Pyynnöissä viitataan usein siihen, että tapahtuu pahaa syyttömille eikä Jumala tee asialle mitään tai puhuja rukoilee Jumalalta armoa pahaa tehneelle kansalleen ja pyytää, ettei Jumala enää olisi hiljaa.

      T. aloittaja

    • Kirjakääröt

      Ps.115:17. Biblia (1776). Kuolleet ei taida Herraa kiittää, eikä ne jotka menevät alas hiljaisuuteen.

    • hammas.keiju

      Niin, onko Kaikkivaltias hiljaa vai emmekö me osaa tai halua kuunnella häntä?
      Olemmeko korottaneet itse itsemme liian korkealle, oman itsemme luomaan kuningaskuntaan jonne Sana ei enää kantaudu.

      • hammasmädälle

        Tai sitte sinne ei enää mahdu tai kuulu sun tekopyhyytes taki mitää muuta.


      • Tuota minäkin mietin. Ehkä emme tosiaan osaa kuunnella, odotamme jotain tietynlaista puhetta, jotta sen tunnistaisimme.


      • vaikeaahanseon_

        ...uskominen, toivominen ja rakastaminen.

        Kun emme ole tehneet senkään mukaan, mitä olemme evankeliumista lukeneet kristinuskon Jumalan, Jeesuksen, kehottavan ja käskevän
        - emmekä ole seuranneet uskonelämässä apostolien ja muiden ensimmäisten uskovien 'Apostolien teoissa' kirjattua käytännön uskonelämän esimerkkiä
        - niin miksipä saisimmekaan mitään uutta ilmoitusta - mitä uutta puhuttavaa Kaikkivaltiaalla voisi nyt olla, kun ei se entinenkään meille kelpaa.
        Siis kun kuuleminen ei johda tekemiseen sen kuulemansa mukaan.


    • JumalanSuuruus

      Jumala on ääretön, ajaton ja ikuinen henki, kuinka luulette että Jumala mahtuu tälläiseen pieneen univesumiin. Ei, Jumalan täytyy olla aika-avaruuden tuolla puolen ihmisen käsityskyvyn ja tämän ulottuvuuden saavuttamattomissa.

      • Israelin Jumala asuu Jerusalemissa, sanoo Raamattu suomeksi.

        Mistä sait päähäsi noin päättömiä ajatuksia Jumalasta?


      • LueJaVertaa
        torre12 kirjoitti:

        Israelin Jumala asuu Jerusalemissa, sanoo Raamattu suomeksi.

        Mistä sait päähäsi noin päättömiä ajatuksia Jumalasta?

        Jos Jumala asuisi Jerusalemissa, siellä vallitsisi ikuinen rauha ja autuus eikä sota ja terrorismi. Mutta temppeli on jäänyt asujaansa vaille ja Jumala on hylännyt kaupunkinsa. Kaikkein pyhimmän paikalla kohoaa turmioniljetys ja saastainen uhrialttari


      • LueJaVertaa kirjoitti:

        Jos Jumala asuisi Jerusalemissa, siellä vallitsisi ikuinen rauha ja autuus eikä sota ja terrorismi. Mutta temppeli on jäänyt asujaansa vaille ja Jumala on hylännyt kaupunkinsa. Kaikkein pyhimmän paikalla kohoaa turmioniljetys ja saastainen uhrialttari

        Aha. Milloin Jumala muutti Jerusalemista pois? Minne muutti?


      • KaksiVaihtoehtoa
        torre12 kirjoitti:

        Aha. Milloin Jumala muutti Jerusalemista pois? Minne muutti?

        "Milloin Jumala muutti Jerusalemista pois? Minne muutti?"

        Muutti Jerusalemista Siloon, sanoo profeett Jeremia moittiessaan rosvojen luolaa. Jätti Israelin kansan iäksi, sanoo Jeesus Kristus surressaan Jerusalemin tulevaa kohtaloa.


      • KaksiVaihtoehtoa kirjoitti:

        "Milloin Jumala muutti Jerusalemista pois? Minne muutti?"

        Muutti Jerusalemista Siloon, sanoo profeett Jeremia moittiessaan rosvojen luolaa. Jätti Israelin kansan iäksi, sanoo Jeesus Kristus surressaan Jerusalemin tulevaa kohtaloa.

        Asuukohan vielä Siloossa, vai onko taas muuttanut?


      • KäyItseKatsomassa
        torre12 kirjoitti:

        Asuukohan vielä Siloossa, vai onko taas muuttanut?

        En tiedä, sinun kannattaa käydä itse katsomassa. Lentoliput Palestiinaan maksa juuri tuskin mitään. Varo silti Jerusalemia, sillä Jerusalemiin matkustajat muuttuvat usein hulluiksi ja saarnaavat kaupungin kaduilla pelkkä valkoinen täkki tai pyyhe päällä.


    • lukemaan.sanaa

      Jumala puhuu sanassaan Raamatussa. Siitä vain lukemaan!

      • Se on kirjoitettua puhetta. Jumala puhuu Raamatussa yleensä suuttuneessa mielentilassa.

        Nyt olisi kiva, jos Jumala puhuisi muuallakin kuin kirjassa.


      • NäinPuhuuJumala
        torre12 kirjoitti:

        Se on kirjoitettua puhetta. Jumala puhuu Raamatussa yleensä suuttuneessa mielentilassa.

        Nyt olisi kiva, jos Jumala puhuisi muuallakin kuin kirjassa.

        Jumala puhuu vain profeettojen suulla, enkelten kautta unissa ja antamalla merkkejää luonnossa... tai sitten vain pelkästään Urim ja Tummim -nimisen noppakaksikon arvalla, jonka ylipappi nosti summanmutikassa astiasta.


    • On sanottu sattuvasti, että se kun Jumala on hiljaa, eikä näytä puuttuvan ihmisten pahoihin tekemisiin ja pilkkaamiseen, on kaikkein kauhistuttavinta. Silloin on tuomio lähellä. Joko yleinen tai tuon pilkkaavan ihmisen tuomio.

      Sen sijaan ihmiset pitävät kakkein pahmpana ja vastenmielisempänä sitä kun Jumalan puhuu ja saarnauttaa sanaansa ja vaatii parannusta sekä nuhtelee synnistä.

      Sanoisin että jälkimmäisessä vaihtoehdossa on vielä parannuksen mahdollisuus mutta kun Jumala vaikenee ja antaa ihmisten mennä menojaan pahoilla teillään, silloin on tuho lähellä ja vaaralliset ajat.

      • Huonot on ajat - kerran kuussa, mutta sehän ei asiaan vihkiytynyttä estä.


      • Totta varmaan. Kukapa haluasi kuulla, että nyt on surmattava tottelematon lapsi, ja tuo mies on surmattava kerättyään puita sapattina. Jumalahan ei nuhtele niinkään, vaan hänelle on helpompi antaa kuolemantuomio ilman mahdollisuutta parannuksen tekoon.

        Mutta Jumala on äärettömän hiljaa, Nykyään.


      • ommipoteno
        torre12 kirjoitti:

        Totta varmaan. Kukapa haluasi kuulla, että nyt on surmattava tottelematon lapsi, ja tuo mies on surmattava kerättyään puita sapattina. Jumalahan ei nuhtele niinkään, vaan hänelle on helpompi antaa kuolemantuomio ilman mahdollisuutta parannuksen tekoon.

        Mutta Jumala on äärettömän hiljaa, Nykyään.

        Milloin on viimeksi tehyt jotakin?


      • ommipoteno kirjoitti:

        Milloin on viimeksi tehyt jotakin?

        Omituinen kysymys. Äsken tuossa tiskasin.


      • hammas.keiju

        Kuulin jokin aika sitten teorian tuosta vaikenemisesta: Jumala on asettanut itseään koskevan tiedon laajalti niiden saataville, j o t k a h a l u a v a t s i t ä s a a d a , mutta ei pakota niitä, jotka eivät halua häntä tuntea, ottamaan tuota tietoa vastaan.
        Niillä, jotka eivät halua tuntea Jumalaa, tulee olla mahdollisuus selittää mitättömiksi tai sivuuttaa kaikki todisteet, jotka Jumala antaa todellisuudestaan.

        En muista kuka tuon alkujaan esitti, saattoi olla Blaise Pascal.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Kuulin jokin aika sitten teorian tuosta vaikenemisesta: Jumala on asettanut itseään koskevan tiedon laajalti niiden saataville, j o t k a h a l u a v a t s i t ä s a a d a , mutta ei pakota niitä, jotka eivät halua häntä tuntea, ottamaan tuota tietoa vastaan.
        Niillä, jotka eivät halua tuntea Jumalaa, tulee olla mahdollisuus selittää mitättömiksi tai sivuuttaa kaikki todisteet, jotka Jumala antaa todellisuudestaan.

        En muista kuka tuon alkujaan esitti, saattoi olla Blaise Pascal.

        Hyviä teorioita tässä nyt kaivataankin. Puuttuu vaan se mitä Jumala itse sanoisi, jos puhuisi.

        Tuolle teorialle ei löydy tukea Raamatusta. Raamatussahan usko Jumalaan ei ollut ongelma; kaikkihan uskoivat.


    • reiska56

      Jumala on hiljaa ja häpee tekekojaan.

    • söinpullan

      Jumala puhuu sanansa välityksellä.

    • Nousi mieleeni kysymys siitä, että mitä Jeesus tunsi ristillä, kun Hän sanoi :" Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

      • ettei.meidän.tarvitsisi

        Jumala tuli hyljätyksi puolestamme, Hän kuoli puolestamme. Hän varmaankin tunsi Isän Jumalan olevan hiljaa, ettei meidän tarvitsisi.


      • ettei.meidän.tarvitsisi kirjoitti:

        Jumala tuli hyljätyksi puolestamme, Hän kuoli puolestamme. Hän varmaankin tunsi Isän Jumalan olevan hiljaa, ettei meidän tarvitsisi.

        Onko mahdollista, että emme koskaan kokisi Jumalan olevan syystä tai toiseta hiljaa? Ettemme kokisi taivaan olevan vaskea?


      • SingingJesus

        "Nousi mieleeni kysymys siitä, että mitä Jeesus tunsi ristillä, kun Hän sanoi :" Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?""

        Mitäkö Jeesus tunsi? No minäpä kerron, Jeesuksen teki mieli laulaa:

        Psalmi 22

        "Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana. Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.

        Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret. Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan, sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.

        Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!"

        Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla. Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.

        Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta. Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat, kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.

        Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani. Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!

        (Tässä kohtaa Jeesukselle tarjottiin juotavaa sanoo Markus 15:36 - Joku kävi kiireesti kastamassa sienen hapanviinin, pani sen kepin päähän ja tarjosi siitä juotavaa sanoen: Katsotaanpa nyt, tuleeko Elia ottamaan hänet alas.)

        Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun, jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa.

        Herra, älä ole niin kaukana! Anna minulle voimaa, riennä avuksi! Pelasta minut miekalta, pelasta henkeni koirilta, pelasta minut leijonien kidasta, pelasta villihärkien sarvista!

        Silloin minä julistan nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä! Ylistäkää Jumalaa, te Herran palvelijat! Jaakobin suku, kunnioita häntä, palvele vavisten, Israelin kansa!

        Ei hän halveksinut heikkoa eikä karttanut kurjaa, ei kääntänyt pois kasvojaan
        vaan kuuli, kun huusin. Sinua minä ylistän seurakunnan keskellä. Sinun palvelijoittesi edessä lunastan lupaukseni.

        Köyhät syökööt ja tulkoot kylläisiksi, Herraa etsivät ylistäkööt häntä! Olkoon teillä voimaa ja rohkeutta iäti! Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa.

        Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat. Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat.

        He eivät voi elossa pysyä, mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen, ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä..."

        Sitten Jeesus otti vielä syvää henkeä ja huusi viimeisen kerran:

        "...sillä hän on tämän tehnyt!"

        Papurys rullassa on vain vähän tilaa, siksi evankeliumeissa mainitaan vain otsikot. Osa psalmin sanoista, on sulautunut osaksi pssion narratiivia Matteuksen evankeliumissa.


      • SingingJesus kirjoitti:

        "Nousi mieleeni kysymys siitä, että mitä Jeesus tunsi ristillä, kun Hän sanoi :" Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?""

        Mitäkö Jeesus tunsi? No minäpä kerron, Jeesuksen teki mieli laulaa:

        Psalmi 22

        "Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana. Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.

        Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret. Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan, sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.

        Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!"

        Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla. Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.

        Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta. Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat, kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.

        Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani. Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!

        (Tässä kohtaa Jeesukselle tarjottiin juotavaa sanoo Markus 15:36 - Joku kävi kiireesti kastamassa sienen hapanviinin, pani sen kepin päähän ja tarjosi siitä juotavaa sanoen: Katsotaanpa nyt, tuleeko Elia ottamaan hänet alas.)

        Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun, jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa.

        Herra, älä ole niin kaukana! Anna minulle voimaa, riennä avuksi! Pelasta minut miekalta, pelasta henkeni koirilta, pelasta minut leijonien kidasta, pelasta villihärkien sarvista!

        Silloin minä julistan nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä! Ylistäkää Jumalaa, te Herran palvelijat! Jaakobin suku, kunnioita häntä, palvele vavisten, Israelin kansa!

        Ei hän halveksinut heikkoa eikä karttanut kurjaa, ei kääntänyt pois kasvojaan
        vaan kuuli, kun huusin. Sinua minä ylistän seurakunnan keskellä. Sinun palvelijoittesi edessä lunastan lupaukseni.

        Köyhät syökööt ja tulkoot kylläisiksi, Herraa etsivät ylistäkööt häntä! Olkoon teillä voimaa ja rohkeutta iäti! Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa.

        Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat. Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat.

        He eivät voi elossa pysyä, mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen, ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä..."

        Sitten Jeesus otti vielä syvää henkeä ja huusi viimeisen kerran:

        "...sillä hän on tämän tehnyt!"

        Papurys rullassa on vain vähän tilaa, siksi evankeliumeissa mainitaan vain otsikot. Osa psalmin sanoista, on sulautunut osaksi pssion narratiivia Matteuksen evankeliumissa.

        Voisiko siis sanoa, että Jeesus koki Jumalan olevan hiljaa?


      • Eerikallee
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Voisiko siis sanoa, että Jeesus koki Jumalan olevan hiljaa?

        Ettei meidän tarvitsisi kokea Jumalan hylkäystä.


      • Eerikallee kirjoitti:

        Ettei meidän tarvitsisi kokea Jumalan hylkäystä.

        Ei tarvitsisi, mutta koemmeko silti?


      • Jumalansanankokonaisuus
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei tarvitsisi, mutta koemmeko silti?

        Jos kokee Jumalan hylänneen itsensä, kannattaa turvautua Jumalan sanaan ja sen sisältämään rakkauden ilmoitukseen pelastuksesta Jeesuksessa, Jumalan armosta.

        Moni välttelee Raamatun lukemista, koska ei halua kuulla, mikä on Jumalan tahto, miten ilmenee se, että olemme syntisiä, miltä Jumala on meidät pelastanut... Ja jos he kuulevat muiden saarnaavan Jumalan sanaa, he nostavat kädet korvilleen ja nuhtelevat heitä.

        Ei mikään ihme, että kokevat Jumalan olevan hiljaa. Ei ihme, että he kokevat Jumalan hylänneen itsensä.


      • Jumalansanankokonaisuus kirjoitti:

        Jos kokee Jumalan hylänneen itsensä, kannattaa turvautua Jumalan sanaan ja sen sisältämään rakkauden ilmoitukseen pelastuksesta Jeesuksessa, Jumalan armosta.

        Moni välttelee Raamatun lukemista, koska ei halua kuulla, mikä on Jumalan tahto, miten ilmenee se, että olemme syntisiä, miltä Jumala on meidät pelastanut... Ja jos he kuulevat muiden saarnaavan Jumalan sanaa, he nostavat kädet korvilleen ja nuhtelevat heitä.

        Ei mikään ihme, että kokevat Jumalan olevan hiljaa. Ei ihme, että he kokevat Jumalan hylänneen itsensä.

        Tietysti voi ajatella niin, että ihmisen uskossa on jotain vikaa, jos hän kokee Jumalan olevan hiljaa.


      • Jumalansanankokonaisuus
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tietysti voi ajatella niin, että ihmisen uskossa on jotain vikaa, jos hän kokee Jumalan olevan hiljaa.

        Mielestäni tuo lähestymistapa on väärä. Ei ole mielekästä pohtia, onko "ihmisen uskossa jotain vikaa", vaan antaa Jumalan puhua, hoitaa ja pelastaa. Jumala puhuu sanansa kautta. Keskiössä emme ole me ihmiset uskoinemme, vaan Jumala, joka puhuu sanansa kautta. Edelleen neuvon, että jos kokee Jumalan olevan hiljaa, kannattaa turvautua Raamattuun kaikkinensa. Jumalan sanan totuuden loukkauksetkin ovat meidän hyväksemme, sillä Hän on meidän armahtajamme.


      • Jumalansanankokonaisuus kirjoitti:

        Mielestäni tuo lähestymistapa on väärä. Ei ole mielekästä pohtia, onko "ihmisen uskossa jotain vikaa", vaan antaa Jumalan puhua, hoitaa ja pelastaa. Jumala puhuu sanansa kautta. Keskiössä emme ole me ihmiset uskoinemme, vaan Jumala, joka puhuu sanansa kautta. Edelleen neuvon, että jos kokee Jumalan olevan hiljaa, kannattaa turvautua Raamattuun kaikkinensa. Jumalan sanan totuuden loukkauksetkin ovat meidän hyväksemme, sillä Hän on meidän armahtajamme.

        Olen samaa mieltä, ihmisen uskossa vian näkeminen on väärä tapa lähestyä asia.
        Itse ajattelen niin, että Jumala voi käyttää hiljaisuutta opettaakseen , että Hänen sanansa ja lupauksensa kestävät myös silloin, kun tuntuu, että Jumala on hiljaa tai taivas on vaskea. Jumala on sama joka tilanteessa.


      • Jumalansanankokonaisuus
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, ihmisen uskossa vian näkeminen on väärä tapa lähestyä asia.
        Itse ajattelen niin, että Jumala voi käyttää hiljaisuutta opettaakseen , että Hänen sanansa ja lupauksensa kestävät myös silloin, kun tuntuu, että Jumala on hiljaa tai taivas on vaskea. Jumala on sama joka tilanteessa.

        En ole ihan varma, jaanko näkemystäsi, että "Jumala voi käyttää hiljaisuutta...".

        Hänen sanansa ja lupauksensa pysyvät kaikista kokemuksistamme huolimatta – tämän näen samoin.


    • ufot.musisoi

      Mielikuvitusolennot eivät paljon huutele. Joillakin ihmisillä kuulemma päässä soi ja voi vaikka kuulla ääniä mutta kun ei saa selvää ovatko ne tästä maailmasta vai muista galakseista.

    • Minä ajattelen tämän hiljaisuuden tarkoittavan sitä, että Jumala on kääntänyt kasvonsa meistä pois päin jostain syystä.
      Eikö Herran siunauksessa pyydetä "Herra kääntäköön kasvonsa meidän puoleemme".

      Silloin kun Jumala on hiljaa, on hyvä tutkistella sisintään, onko itse, jotenin aiheuttanut tämän hiljaisuuden.

    • odottakaa-vuoroanne

      Jeesus tuli tuomaan uuden liiton, joka ei kumonnut vanhoja käskyjä tai mitään, aivan kuten Raamattu kertookin.
      Kun Jeesus nousi lopulta taivaaseen, tuli Pyhähenki ohjaamaan seurakuntia siihen asti, että tuomionpäivä koittaa.
      Eikös se ole hyvä. Kaikki on täydellistä.
      Pahaa omaatuntoa kantavat yksistään toivovat, että Jumala puhuisi, mutta eivät luovu pahuudestaan. Ihan kun etsisivät hyväksyntää vääryydelleen, kuten näissä kirjoituksissakin se on nähtävänä.
      On vain kuitenkin yksi totuus ja se on ja pysyy. Joudutte kukin omalta osaltanne vielä vastaamaan itsestänne, sanomisistanne ja tekemisistänne.
      Se on tuomionpäivä se.
      Sitä ei pääse karkuun eikä tuomiota muuteta. Siitä ei voi valittaa ja se on lopullinen.
      Rahaa siihen ei tarvitse, eikä se vaikuta asiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe