Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"No+jos+sinäkin+jätät+tunnustavat+uskovat+aina+ulkopuolelle+ja+meitä+vastaan+täällä+käyt+taistoa,+niin+mitä+hyötyä+tuollaista+pohtimisesta+sitten+on,+kun+ei+kuitenkaan+tuota+minkäänlaista+positiivista+ja+rakentavaa+tulosta?"
Olenko+jättänyt+tunnustavat+uskovat+ulkopuolelle+ja+käynyt+teitä+(keitä+te+nyt+sitten+olettekin)+vastaan+taistoa?+Minä+käyn+taistoa+ihmisyyden+puolesta,+en+ketään+ihmistä+vastaan.+Asioiden+pohtiminen+voi+aikaa+myöden+tuoda+jotain+postitiivista+ja+rakentavaa,+vai+oletko+sitä+mieltä,+että+asioista+ei+kannata+lainkaan+keskustella?
"Sinun+täytyisi+tässäkin+asiassa+ottaa+oppia+uskovilta,+jotka+emme+katso+ketään+vinoon+emmekä+ohi,+vaan+ihan+kaikille+julistamme+Kristuksen+evankeliumia+ja+otamme+vastaan+jokaisen,+joka+on+halukas+tulemaan+Jeesuksen+seurakuntaan."
Hyvä,+jos+et+katso+ketään+vinoon.+Tällä+palstalla+nimittäin+katsotaan+aika+usein+toista+ihmistä+vinoon+ja+ihan+niidenkin+toimesta,+jotka+tunnustautuvat+niiksi+oikeiksi+uskoviksi.+Valitettavasti.
Tiedätkö+muuten,+että+on+hieman+hankalaa+keskustella+ihmisen+kanssa,+joka+jatkuvasti+vaihtaa+nimimerkkiään?+Jää+yksi+osa+kunnon+keskustelusta+puuttumaan.+Mutta+toki+niin+voi+tehdä,+jos+se+tuntuu+hyvältä.
06.09.2017 12:47
Aika+surkeaksi+ja+suppeaksi+menisi+keskustelut,+jos+kaikki+pitäisi+pystyä+osoittamaan+tieteellisin+menetelmin+tosiasioiksi.
06.09.2017 12:32
Hyvä+ja+asiallinen+kirjoitus.+Kyllä+noita+asioita+on+välillä+syytä+pohtia,+olipa+uskova+tai+ei.+Jätänkö+jonkun+ihmisen+ulkopuolelle+vai+yritänkö+ottaa+kaikki+huomioon+riippumatta+siitä,+mitä+ajattelen+vaikkapa+heidän+korviensa+muodosta.+Kun+katsoo+ihmistä+ohi+sen+itseä+häiritsevän+ominaisuuden,+voi+löytää+jotain+kallisarvoista+tai+ainakin+opittavaa.+Kukaan+meistä+ei+liene+täydellinen.+
Eino+Leinokin+on+kirjoittanut+viisaasti+runossaan:
Oi,+onnellinen,+joka+herättää
niitä+voimia+hyviä+voisi!
Oi,+ihmiset+toistanne+ymmärtäkää,
niin+ette+niin+kovat+oisi!
Miks+emme+me+kaikki+yhtyä+vois?
Ja+yksi+jos+murtuis,+muut+tukena+ois.
Oi,+ihmiset+toistanne+suvaitkaa!
Niin+suuri,+suuri+on+maa.
06.09.2017 12:30
Eikös+tuo+ollut+vastaus+aloittajan+kysymykseen?
06.09.2017 11:51
Niin+saattaa+tarkoittaa.+Kustannusten+peittämiseksi+niitä+maksuja+peritään.
06.09.2017 11:24
Olen+kerran+ollut+maistraatissa+vihkitilaisuudessa+eikä+paikka+ollut+lainkaan+kuvaamasi+kaltainen.+Ilmanlaadussakaan+en+huomannut+moittimista.+Tunnelmaan+vaikuttavat+paljonkin+siinä+tilassa+olevat+ihmiset,+vihittävä+pari+ja+vieraat.+Ainahan+sitä+tietenkin+voi+kiinnittää+huomionsa+vain+niihin+puutteisiin,+joita+kulloisestakin+asiasta+löytyy.
06.09.2017 11:10
"Mitään+en+saa+kirkolta+takaisin+vaikka+sinne+antaisi+kuinka+paljon+tahansa."
Mitä+haluaisit+saada+takaisin?+Kuinka+paljon+ja+mitä+olet+kirkolle+antanut?
06.09.2017 11:04
Niin+kuin+juuri+tuossa+aiemmin+sanoin,+niin+noteeraan+kyllä+ihmisten+sukupuolen.+Noteeraan+myös+heidän+ilmeensä,+vaatetuksensa,+hiuksensa+ym.+Kyse+olikin+ilmaisemisesta.+Kun+kuljet+kadulla,+niin+hoetko+siellä+mennessäsi+ääneen:+"mies,+mies,+nainen,+mies,+nainen,+mies,+mies,+nainen,+nainen,+koira..."?+Etkö+avaa+ovea+jos+ihminen+on+väärää+sukupuolta+tai+ajatteletko+siitä+syntyvän+joku+suurikin+haitta,+jos+avaat+oven+miehelle+tai+jollekin,+josta+et+ole+ihan+varma,+kumpi+hän+on?+Tilastoissa+yleensä+on+määritelty+sukupuoli,+kyselyissä+voi+asianomainen+itse+laittaa+rastin+ruutuun,+minun+ei+tarvitse+sitä+heidän+puolestaan+tehdä.+Tansseissa+haet+tanssiin+varmaankin+sitä,+joka+osaa+tanssia+tai+jotenkin+muuten+miellyttää.+Olen+muuten+lähes+varma,+että+jos+hakisit+tanssiin+jotain+transseksuaalia,+olettaen+hänen+olevan+nainen,+niin+et+edes+huomaisi+eroa.+Mikäli+siis+olet+mies+ja+haet+tanssiin+naisia.+Jaa+muuten,+tämähän+onkin+nyt+hirveä+ongelma,+en+tiedä,+oletko+nainen+vai+mies!!!!!
06.09.2017 10:46
Asiaa+kirjoitat.+Muutoksen+pitäisi+aina+lähteä+itsestä+ja+se+on+vaikeaa.
06.09.2017 00:19
En+tiedä.
05.09.2017 23:57
Pst.+elämää+on+tämän+palstan+ulkopuolellakin+ja+siellä+voi+kuulla+kaikenlaista.+😁
05.09.2017 23:54
Oletko+sinä+Ahvio?
05.09.2017 23:33
En+edelleenkään+usko,+että+sitä+sukupuolta+täytyisi+jatkuvasti+olla+tarkistamassa.+En+tosin+tunne+amerikkalaisia+käytäntöjä,+joten+olen+ihan+sinun+huhupuhettesi+varassa+tässä+asiassa.
Tottakai+noteeraan+ihmisen+sukupuolen,+mutta+en+tee+siitä+mitään+ongelmaa.+Jos+jonkun+sukupuoli+on+epäselvä,+en+lähde+kurkkimaan+hänen+housuihinsa.
Missä+tilanteessa+sinun+pitää+ilmaista+jonkun+toisen+ihmisen+sukupuoli?
05.09.2017 23:13
Kokemus+ja+mielipide+on+kaksi+eri+asiaa.
05.09.2017 22:58
Miksi+esitit+kysymyksen,+joka+mielestäsi+ei+liity+aloitukseen?
05.09.2017 22:54
"ihminen+voi+vaihtaa+sukupuoltaan+mielialansa+mukaan+vaikka+kesken+päivää"
Mahtaako+se+ihan+joka+päiväistä+olla?
"Joka+lukukausi+on+proffien+tarkistettava,+että+mikä+sukupuoli+kulllakin+tällä+kertaa+on+päällänsä."
Miksi?+Vaikuttaako+se+jotenkin+annettavaan+opetukseen?+Eiköhän+ne+henkilöt+löydy+sieltä+järjestelmästä+jollain+tunnuksella+kuitenkin.+Mutta+kyllähän+monessa+paikassa+tarkistetaan+henkilötiedot+ja+niissä+mahdollisesti+tapahtuneet+muutokset.
"Aika+monimutkaiseksi+menee+eikä+ihmiset+taatusti+pysy+perässä+ketä+saa+kutsua+miksikin+tänään+tai+huomenna.+Vai+saako+käyttää+sukupuolitermijä+ollenkaan."
Kutsutko+sinä+useinkin+ihmisiä+naiseksi+tai+mieheksi+kun+keskustelet+heidän+kanssaan?+Minä+kutsun+heitä+sillä+nimellä,+jonka+he+minulle+ilmoittavat.
05.09.2017 22:51
Ongelmahan+tulee+siitä,+jos+sitä+tasa-arvoa+ei+ole.
05.09.2017 22:41
Ei+se+ole+mikään+mielipidekysymys.
05.09.2017 22:34
Ei+välttämättä+vielä+mitään.
05.09.2017 22:29
Niinpä.+Luulin+sen+olevan+itsestään+selvää,+mutta+ei+kai+sitten+kuitenkaan.
05.09.2017 22:09
267 / 308