Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllähän+nämä+"valitukset"+täällä+välillä+ovat+aika+heppoisia+verrattuna+muun+maailman+kärsimyksiin.+Mutta+ei+se+mielestäni+välttämättä+poista+sitä,+etteikö+niitä+maailman+murheita+miettisi+ja+yrittäisi+jollain+lailla+auttaa+siinä+missä+pystyy.+Aika+vähän+pystyy.+Minua+ainakin+ahdistaa,+jos+kovin+paljon+alan+miettiä+esim.+lapsia+ja+naisia+seksiorjina+ym.+pahuutta,+jota+ei+voi+aina+edes+järjellä+mitenkään+käsittää.
Minulla+oli+lapsena+yksi+postikortti,+jossa+sanottiin+että+"jolla+vamma+varpahassa,+sillä+kipu+keskellä+sydäntä."+Niin+kai+se+menee,+että+ne+omat+murheet,+pienet+tai+suuret,+ovat+niitä+eniten+itseä+koskevia.+Mutta+tietenkin+niitä+kannattaa+aina+välillä+pistää+perspektiiviin.
31.08.2017 13:48
"Johtuisiko+kenties+siitä,+että+sinä+itse+et+ylemmyyksissäsi+epäinhimillistä,+dissaa+ja+tuomitse+ateisteja+tai+muitakaan+lähimmäisiäsi,+vaan+kuuntelet+aidosti+mitä+he+sanovat+ja+kommentoit+sitä?"
En+näe+tuota+ylemmyydeksi+ja+toivon,+etten+kirjoituksillani+sellaista+kuvaa+anna+itsestäni.+Päinvastoin+tunnen+itseni+aika+tietämättömäksi+ja+pieneksi,+kun+täällä+luen+näitä+kommentteja.+Tiedän+hävettävän+vähän+oman+uskontoni+historiasta,+josta.+olen+saanut+paljon+uutta+tietoa+ja+taitaa+olla+aika+usein+juurikin+ei-uskovien+taholta.+Kunnioitan+asiallisia+kirjoittajia+ja+niitä,+joilla+tietoa+on+ja+jotka+sitä+muillekin+jakavat.+Sinullakin+on+paljon+järkevää+sanottavaa,+huomaa,+että+olet+ajattelija.
31.08.2017 12:48
Totta.+Usein+se+kyllä+taitaa+tapahtua+aika+traagisesti+vanhempien+sisarusten+tai+kavereiden+toimesta,+joka+saattaa+aiheuttaa+järkytyksen+lapselle.+Kyllähän+lapset+niistä+tietenkin+selviävät.+Itse+en+kristillisiä+arvoja+pidä+niin+pahoina,+etteikö+niitä+voisi+lapselle+opettaa+pienestä+pitäen.+Kyllähän+sitä+sitten+jossain+vaiheessa+nekin+voi+hylätä,+jos+niihin+ei+tunne+uskovansa.
31.08.2017 12:33
Ok.+Kiitos.
31.08.2017 01:16
Olitko+tämän+minulle+tarkoittanut+kun+mainitset+minut+nikissäsi?+En+ehkä+ihan+ymmärrä+kommenttiasi.+Pertsahan+täällä+kyselee,+että+miksi+"hänen"+ketjujaan+poistellaan+ja+minä+vastasin,+että+sääli+oli,+että+se+ketju+poistettiin.+Eikös+tässä+nyt+sitä+vähän+pohdita?+Olin+käsittääkseni+ihan+asiallinen+ja+rehellinen+kertoessani+myös+syyn+siihen,+miksi+se+minun+kannaltani+oli+sääli.
31.08.2017 00:15
On+se+minulla+tallessa.+:)
30.08.2017 23:03
Minä+kyllä+olen+sitä+mieltä,+että+suomi24-palstan+salaperäinen+poistattelu/poistaminen+ei+ehken+ole+kovin+suuri+synti+Jumalan+silmissä.
30.08.2017 23:00
Ei+avautunut+vielä+tuolla.+Olisiko+jotan+tarkempaa+määrittelyä?
30.08.2017 22:36
Olen+aivan+samaa+mieltä.+Lasten+pitää+saada+olla+lapsia.
Mutta+tosiasia+on+se,+että+noita+nyt+kuitenkin+tulee+eteen+tässä+maailmassa,+niin+kuinka+se+asia+pitäisi+mielestäsi+hoitaa,+jotta+mahdollisimman+harva+lapsi+voisi+säilyttää+mielenrauhansa+siinä+tilanteessa?+Mukaan+lukien+se,+joka+tuntee+olevansa+jotain+muuta+kuin+on.
30.08.2017 22:34
Oletko+siis+sitä+mieltä,+että+noista+asioista+pitäisi+vaieta+kokonaan?+Että+se+salailu+ja+hyssyttely+ei+aiheuta+lapsissa+ihmetystä+ja+pelkoa?+Vai+miten+se+pitäisi+ratkaista+kun+tuollaista+nyt+kuitenkin+on+tässä+maailmassa+olemassa?
30.08.2017 21:29
Mikä+on+vippasklössi?
30.08.2017 21:00
No+voi+harmi.+Olisin+mielelläni+säilyttänyt+ketjun,+jossa+minut+pertsa+tuomitsi+saata**n+palvojaksi+sillä+perusteella,+että+puolustan+jotain+ihmistä.+Siinä+oli+sellainen+kristityn+uskovan+tähtihetki+kyseessä.
30.08.2017 20:44
Tuolla+on+ainakin+juttua+asiasta.+Näytti+olevan+hieno+tapahtuma.
http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005343721.html
30.08.2017 16:43
Ei+tietenkään+tietoisesti,+eikä+kai+kukaan+sellaista+teekään.+Tuollaisissa+määrissä+on+aina+niitä+epärehellisiä+ja+alttiita+joukossa.+Itse+olen+sitä+mieltä,+että+enemmän+pitäisi+keskittyä+naisten,+lasten+ja+vanhusten+osuuteen+noissa+määrissä+ja+ottaa+heitä+suoraan+sieltä+pakolaisleireiltä.
30.08.2017 16:28
En+todellakaan.+Olen+sen+sijaan+jäsen+paljon+muussa.+Kuten+esimerkiksi+luterilaisessa+kirkossa.
Minun+pointtini+oli+vain+tuo+kun+sanoit,+ettei+lapsille+kerrota+satuja+totuutena+tai+etteikö+niillä+uhkailtaisi.+
Minä+pidän+kristillistä+kasvatusta+hyvänä+tapana+kasvattaa+lapsia+toisten+ihmisten+kunnioittamiseen+ja+rakastamiseen.+Siellä+on+paljon+hyviä+periaatteita,+joiden+noudattamisesta+ei+ole+kenellekään+mitään+vahinkoa.+Itse+olen+käynyt+mm.+pyhäkoulussa+ja+sinne+oli+aina+mukava+mennä,+enkä+muista+kenenkään+siellä+minua+koskaan+peloitelleen.+Koulussakin+uskonnon+tunnit+olivat+ihan+mukavia+ja+rentoja+tunteja.+Meillä+oli+joskus+sijaisena+yksi+vanha+pappi,+joka+kertoili+jopa+sotakokemuksiaan.+Ei+minkäänlaisia+traumoja+jäänyt+noista.
Minun+lapsuudessani+muuten+uhkailuna+käytettiin+tätä:+Joka+toista+haukkuu,+sen+napa+paukkuu+ja+se+lentää+xxxx:n+matkalaukkuun.+Tuossa+x:ien+paikalla+oli+eräs+etnisen+ryhmän+edustaja.+Jostain+syystä+vähän+hehin+suhtauduin+epäluuloisesti+aikani.
30.08.2017 16:24
Entäs+joulupukki,+tontut,+hammaskeijut,+pääsiäispuput+jne.
30.08.2017 15:54
Ei+kai+tuo+kenellekään+tullut+yllätyksenä,+että+Suomeenkin+terrorismi+saapuu+ennemmin+tai+myöhemmin.+Olen+nähty.onin+kanssa+samaa+mieltä,+että+meillä+on+paljon+laitoshoitoa+tarvitsevia+jätetty+heitteille,+lähes+oman+onnensa+nojaan+ihan+alkuperäisväestönkin+keskuudessa.+Käveleviä+pommeja+on,+kuten+juuri+nähty+esimerkki+Imatralta+osoittaa.
30.08.2017 15:46
Tuo+on+ihan+totta.+Onhan+siellä+paljon+sellaisiakin+toimia,+joissa+sillä+uskolla+ei+ole+niin+näkyvää+osaa.+Mutta+se,+että+jos+pappi,+joka+hoitaa+mm.+sielunhoitoa,+ei+usko+itsekään+puheitaan,+on+vähän+huono+uskonasioissa+kamppailevan+auttaja.+Toki+voi+olla+myötätuntoinen,+mutta+olisi+mielenkiintoista+tietää,+mitä+he+sanovat+esim.+sellaiselle,+joka+epäilee+omaa+uskoaan.
Toisaalta+kun+miettii+mitä+tahansa+ammattia,+niin+usko+sen+ammatin+kohteeseen+on+aika+tärkeä.+Jos+esim.+myy+jotain+tuotetta,+jonka+ominaisuuksiin+ei+yhtään+usko,+niin+voi+sillä+olla+jokin+vaikutus+ostajaan.+Tai+jos+vaikka+lääkäri+ei+usko+pystyvänsä+ketään+parantamaan+tai+ei+usko+lääketieteen+etiikkaan,+niin+voiko+se+vaikuttaa+lopputulokseen?
30.08.2017 13:55
Sen+verran+pankkimaailmaa+tunnen,+että+puhumalla+ei+velkoja+saa+kuitattua.+Pankit+ovat+liikelaitoksia.+Eiköhän+Teemu+maksa+velkansa+ja+eiköhän+ne+firmankin+velat+tule+jollain+lailla+hoidettua,+mutta+tuskin+toiselta+velalliselta+kuitenkaan+ihan+suoraan.+Toki,+jos+luottotappiota+tulisi,+niin+siihen+pankeilla+on+olemassa+varannot+ja+käytännöt,+joihin+pankin+asiakkaat+ottavat+välillisesti+osaa.
30.08.2017 12:58
Hyvä+kysymys.+Kyllä+jäsenmäärän+väheneminen+saattaa+näkyä+työntekijöiden+tarpeen+vähenemisenä.+Tilanne+on+mielestäni+huono,+mutta+osittain+kirkko+saattaa+olla+itse+vastuussa+siitä.+Minusta+on+huolestuttavaa,+että+niin+monet+papit+ja+muut+kirkon+työntekijät+eivät+usko+Raamatun+opetuksiin.+En+tiedä,+onko+se+uusi+ilmiö,+mutta+se+jotenkin+vie+uskottavuutta+koko+kirkolta.+
Papeille+voisi+löytyä+työsarkaa+vaikkapa+terapeutteina,+opettajina+ja+muissa+humanistisissa+tehtävissä.+Toki+se+voi+vaatia+hieman+lisää+kouluttautumista+alan+tarpeiden+mukaan.+Ihmisten+auttamista+tarvitaan+yhä+enenevissä+määrin.
30.08.2017 12:44
271 / 308