Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos.+Olit+kuitenkin+kopioinut+tekstiä,+jossa+minut+mainittiin,+joten+oletin+sen+koskevan+myös+minua.+Et+sinä+loukannut,+mutta+toki+olen+huolissani,+jos+joku+minun+uskossani+ei+ole+oikein+ja+siksi+olen+tuota+perustelua+kaivannut.+Mutta+hyvä,+että+asia+selvisi.
08.08.2017 13:47
Tämäpä+selvä.+En+tunne+tarvetta+tämän+enempää+kommentoida+sitä,+olenko+minä+minä,+vai+olenko+minä+sinä,+vai+olenko+minä+hän,+vai+kenties+jopa+me,+te+tai+he.
08.08.2017 13:40
Joo,+kohtuus+on+hyvä.
08.08.2017 12:00
pertsa2012,+voitko+ystävällisesti+näyttää+minulle,+missä+kohtaa+minun+kirjoituksissani+on+tullut+Kirjoitusten+sisältöön/viestiin+likapilkkuja?+Haluathan,+että+teen+parannuksen+tästä?+Itse+en+näe+sitä,+joten+tässä+kohtaa+todella+tarvitsen+opastusta.
08.08.2017 11:57
Totta.+Vähemmälläkin+siivoamisella+selviää+jos+saa+ajatuksensa+siten+muutettua.+Ja+sehän+olisi+hienoa.+Toisaalta+ajatuksiaan+voi+muuttaa+myös+siihen+suuntaan,+että+siivoaminen+tuntuu+hyvältä+tai+ei+ainakaan+stressaa+siitä.
08.08.2017 11:50
En+usko+että+silloin+ollaan+tavallaan+aivopestyjä+tai+robotteja.+Kyllä+parempi+elämä+minusta+kuulostaa+aika+kiehtovalta.
08.08.2017 11:45
Ev.lut+kirkon+kotisivuilta+kopioin+nämä.+Tämä+lienee+siis+virallinen+kanta.
"Kasteessa+ihminen+syntyy+uudesti+Pyhän+Hengen+vaikutuksesta.+Hänestä+tulee+Jumalan+lapsi+ja+hän+pääsee+vapaaksi+synnin,+kuoleman+ja+pahan+vallasta.+Kasteessa+Jumala+kutsuu+ihmisen+nimeltä+omakseen+ja+lahjoittaa+hänelle+omanuskon.+Kaste+velvoittaa+luottamaan+Kristukseen+ja+elämään+hänen+esimerkkinsä+mukaisesti."
https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/Kaste
"Pyhä+Henki+jatkaa+kastetussa+työtään+ja+herättää+hänessä+uutta+uskoa+ja+rakkautta.+Näin+sekä+kaste+että+usko+ovat+kokonaan+Jumalan+pelastavaa+työtä.+Kaste+kantaa+kristittyä+läpi+koko+elämän,+kasteen+merkitys+ei+poistu+milloinkaan."
https://evl.fi/tutki-uskoa/kaste-ja-ehtoollinen/kaste
08.08.2017 11:22
"Tutkijoiden+mukaan+henkilöt,+jotka+käyttivät+rahaa+säästääkseen+aikaa+olivat+onnellisempia+ja+tyytyväisempiä+elämäänsä+kuin+henkilöt,+jotka+käyttivät+aikaa+säästääkseen+rahaa.+Ikävien+tehtävien,+kuten+siivoamisen,+ulkoistaminen+vapauttaa+aikaa+ja+vähentää+ajankäyttöön+liittyvää+stressiä."
Uskon+kyllä,+että+näin+on.+Ikävät+tehtävät+kuluttavat+helposti+paljon+energiaa+ja+ne+nakuttavat+tekemättöminä+ikävästi+takaraivossa.+Muuten+olen+kyllä+sitä+mieltä,+että+ajatuksiaan+muuttamalla+ihminen+voi+tulla+onnellisemmaksi+tai+ylipäänsä+onnelliseksi.
08.08.2017 10:44
Joidenkin+medioiden+kautta+kerrotaan+Janitskinilla+olevan+syöpä.+Jos+näin+on,+niin+voisi+kuvitella,+että+hänellä+olisi+muuta+mietittävää+kuin+presidentin+vaalit.+Riippuu+toki+siitä,+kuinka+se+saadaan+hoidettua+ja+saadaanko.+Tosin+en+ole+tätä+uutista+vielä+löytänyt+kuin+joistain+lähteistä,+joiden+totuudenmukaisuudesta+en+ole+aivan+vakuuttunut.+En+ole+kyllä+kovin+aktiivisesti+etsinytkään.
08.08.2017 10:36
Jeesus+näkee+ihmisen+sydämeen+ja+siis+tietää,+onko+se+usko+aito+vai+ei.+Itsekään+en+usko,+että+jos+aidosti+siinä+tilanteessa+tulee+uskoon,+etteikö+olisi+pelastettujen+joukossa.+Jumala+on+aina+oikeudenmukainen+(vaikkakin+ei+välttämättä+meidän+tavallamme).
Room+10:
+9+Jos+sinä+suullasi+tunnustat,+että+Jeesus+on+Herra,+ja+sydämessäsi+uskot,+että+Jumala+on+herättänyt+hänet+kuolleista,+olet+pelastuva.+10+Sydämen+usko+tuo+vanhurskauden,+suun+tunnustus+pelastuksen.+11+Kirjoituksissa+sanotaan:+"Yksikään,+joka+häneen+uskoo,+ei+joudu+häpeään."+12+Juutalaisen+ja+kreikkalaisen+välillä+ei+ole+eroa.+Kaikilla+on+sama+Herra,+ja+häneltä+riittää+rikkautta+kaikille,+jotka+huutavat+häntä+avukseen.+13+Onhan+kirjoitettu:+"Jokainen,+joka+huutaa+avukseen+Herran+nimeä,+pelastuu."
08.08.2017 10:28
Niinpä.+Eihän+se+tuntuisi+hyvältä+kummastakaan,+ei+ihmettelijästäkään.+Mielestäni+meille+luvataan+jotain+paljon+parempaa+ja+olemme+vapaat+kateudesta+ym.+ikävistä+tuntemuksista.
08.08.2017 10:12
Tottakai+minun+tulee+koko+ajan+olla+hereillä+uskoni+kanssa+ja+rukoilla+myös+pelastukseni+puolesta.
08.08.2017 09:59
En+usko,+että+siellä+enää+tuollaisia+ihmetellään.
07.08.2017 23:35
Aivan.+Jumala+yksin+tietää.
07.08.2017 23:17
Huolestunut.kristitty.+Olet+ollut+mielessäni.+Jostain+syystä+mieleni+on+murheellinen+sinua+ajatellessani.++Äsken+kun+olin+itsekseni+tuolla+istuskelemassa,+tuli+mieleeni+rukoilla+puolestasi.+En+tosin+tiedä,+kuka+olet,+mutta+Jumala+tietää.+Siispä+rukoilin+sinulle+siunausta,+kun+en+muutakaan+osannut.+Tämä+viesti+on+aivan+vilpitön.+Jumalan+rauhaa+sinulle.
07.08.2017 23:12
En+tiedä,+olenko+kunnon+kristitty,+mutta+vastaan+kuitenkin.+Huhtasaarta+en+äänestä.+Räsästäkään+en+välttämättä+äänestä.+Räsäsen+kohdalla+täytyy+katsoa,+mikä+tilanne+silloin+on+ja+mitä+hän+puhuu+vaalikeskusteluissa.
07.08.2017 21:39
Aika+ylläripylläri+olisi+tavata+heidät+helvetissä?
07.08.2017 20:58
Hyvä+huolestunut.kristitty.+Voisitko+sanojesi+tueksi+osoittaa+minulle,+missä++kohtaa+olen+mitätöinyt+ja+puolittanut+evankeliumin,+jotta+voisin+ottaa+opikseni?+Eikös+ojennuksen+pitäisi+olla+tarkkaa,+eikä+epämääräistä+heittelyä?++Varmaan+helposti+löydät+sellaisen+kohdan,+koskapa+siitä+minua+syytät.
Näytä+myös+kunnon+huolestuneen+kristityn+mukaisesti,+missä+kohtaa+en+ole+hyväksynyt+evankeliumin+täyteyttä,+jotta+voisin+tuntea+katumusta+oikeasta+asiasta.
07.08.2017 20:34
Käsittääkseni+raha+tarkoittaa+uskoa+tuossa+kertomuksessa.+Jokainen+käyttää+saamaansa+uskonlahjaa+saamansa+armon+mukaisesti.+Tuo+joka+ei+käytä+vaan+kätkee+sen,+ikään+kuin+luopuu+siitä.
07.08.2017 18:32
Taidat+olla+aika+vanha.
07.08.2017 17:56
300 / 308