Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

6146

1. En+itse+menisi+ihan+yleistämään,+etteikö+kirkon+jäsenissä+olisi+paljon+myös+uskoviakin.
  2. Se+hämmentää+minua+siksi,+että+en+ole+aiemmin+törmännyt+tuollaiseen+ajatukseen.+Ymmärrän+toki,+että+kun+Jeesus+oli+maan+päällä,+hän+oli+vain+yhdessä+paikassa+kerrallaan.+Se+ei+silti+mielestäni+todista+siitä,+etteikö+Hän+voisi+olla+monessa+paikassa+sen+jälkeen,+kun+Hän+nousi+kuolleista.+Tässä+muutamia+kohtia,+joissa+mielestäni+viitataan+siihen,+että+voisi.Joh.+15:11+"Minä+olen+tosi+viinipuu,+ja+Isäni+on+viinitarhuri.+2+Hän+leikkaa+minusta+pois+jokaisen+oksan,+joka+ei+tuota+hedelmää,+mutta+jokaisen+hedelmää+tuottavan+oksan+hän+puhdistaa+liioista+versoista,+jotta+se+tuottaisi+hedelmää+entistä+enemmän.+3+Te+olette+jo+puhtaat,+sillä+se+sana,+jonka+olen+teille+puhunut,+on+puhdistanut+teidät.+4+Pysykää+minussa,+niin+minä+pysyn+teissä.+Eihän+oksa+pysty+tuottamaan+hedelmää,+ellei+se+pysy+puussa,+ja+samoin+ette+pysty+tekään,+ellette+pysy+minussa.Joh.+17:22-2622+"Sen+kirkkauden,+jonka+sinä+olet+antanut+minulle,+olen+minä+antanut+heille,+jotta+he+olisivat+yhtä,+niin+kuin+me+olemme+yhtä.+23+Kun+minä+olen+heissä+ja+sinä+olet+minussa,+he+ovat+täydellisesti+yhtä,+ja+silloin+maailma+ymmärtää,+että+sinä+olet+lähettänyt+minut+ja+että+olet+rakastanut+heitä+niin+kuin+olet+rakastanut+minua.24+"Isä,+minä+tahdon,+että+ne,+jotka+olet+minulle+antanut,+olisivat+kanssani+siellä+missä+minä+olen.+Siellä+he+näkevät+minun+kirkkauteni,+jonka+sinä+olet+antanut+minulle,+koska+olet+rakastanut+minua+jo+ennen+maailman+luomista.+25+Vanhurskas+Isä,+maailma+ei+ole+sinua+tuntenut,+mutta+minä+tunnen,+ja+nämä,+jotka+ovat+tässä,+ovat+tulleet+tietämään,+että+sinä+olet+lähettänyt+minut.+26+Minä+olen+opettanut+heidät+tuntemaan+sinun+nimesi+ja+opetan+yhä,+jotta+heissä+pysyisi+sama+rakkaus,+jota+sinä+olet+minulle+osoittanut,+ja+jotta+minä+näin+pysyisin+heissä."Ef+3:14-1914.+Sentähden+minä+notkistan+polveni+Isän+edessä,++15.+josta+kaikki,+millä+isä+on,+taivaissa+ja+maan+päällä,+saa+nimensä,++16.+että+hän+kirkkautensa+runsauden+mukaisesti+antaisi+teidän,+sisällisen+ihmisenne+puolesta,+voimassa+vahvistua+hänen+Henkensä+kautta+17.+ja+Kristuksen+asua+uskon+kautta+teidän+sydämissänne,+18.+niin+että+te,+rakkauteen+juurtuneina+ja+perustuneina,+voisitte+kaikkien+pyhien+kanssa+käsittää,+mikä+leveys+ja+pituus+ja+korkeus+ja+syvyys+on,+19.+ja+oppia+tuntemaan+Kristuksen+rakkauden,+joka+on+kaikkea+tietoa+ylempänä;+että+tulisitte+täyteen+Jumalan+kaikkea+täyteyttä.+"Jeesus+on+Isän+oikealla+puolella.+Uusi+kirkastettu+ruumis+on+totta+kai+enkelimäinen+ja+jumalallinen,+että+se+voi+ottaa+näkymättömän+muodon,+ja+kulkea+sellaisena,+mutta+aina+yhdessä+paikassa+kerrallaan."Jos+uusi+kirkastettu+ruumis+on+enkelimäinen+ja+jumalallinen+ja+että+se+voi+ottaa+näkymättömän+muodon+ja+kulkea+sellaisena,+niin+kuinka+se+ei+voisi+myös+olla+monessa+paikassa+yhtäaikaa?+Onko+jumalallisuus+jollain+lailla+rajoitettua?+Ymmärrän+kyllä,+että+kun+Jeesus+tulee+takaisin,+hän+tulee+vain+yhteen+paikkaan."Mietippä+miksi+Jeesuksen+piti+lähettää+Pyhä+Henki,+jos+Hän+itse+olisi+myös+henki+ja+pystyisi+olemaan+kaikkialla+koko+ajan+läsnä?"Toisaalta+voidaan+myös+miettiä,+että+jos+Jumala+on+henki,+miksi+siis+tarvittiin+Pyhää+Henkeäkään?
  3. Lisään+vielä,+että+löytyy+myös+asiallisia+keskusteluja+ja+keskustelijoita.