Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mutta+onko+se+silloin+rehellistä?+Eikö+se+ihminen+valehtele?+Minä+muuten+uskon.
05.07.2018 15:05
Hyvä,+jos+pystyt+mittaamaan+uskosi+määrää+tarkalla+tasolla.+Minä+en+siihen+kykene.
05.07.2018 14:40
En+vaadi.+Taitaa+meidän+uskomme+usein+olla+heikkoa+noin+kokonaisuutena,+mutta+heikko+usko+on+eri+asia+kuin+ei+uskoa+lainkaan.+Jeesuksen+ajat+ovat+vähän+eri+asia+kuin+meidän+aikamme.+Jos+pappi+ei+pysty+lukemaan+uskontunnustusta,+niin+kuinka+hän+voisi+suorittaa+papin+tehtäviä+jumalanpalveluksessa?
05.07.2018 14:36
Niitä+voi+lueskella+tuolta+evlut-kirkon+sivuilta,+mutta+tässä+keskeisiä+asioita:
Minä+uskon+Jumalaan,+Isään,+Kaikkivaltiaaseen,+taivaan+ja+maan+Luojaan,+ja+Jeesukseen+Kristukseen,+Jumalan+ainoaan+Poikaan,+meidän+Herraamme,+joka+sikisi+Pyhästä+Hengestä,+syntyi+neitsyt+Mariasta,+kärsi+Pontius+Pilatuksen+aikana,+ristiinnaulittiin,+kuoli+ja+haudattiin,+astui+alas+tuonelaan,+nousi+kolmantena+päivänä+kuolleista,+astui+ylös+taivaisiin,+istuu+Jumalan,+Isän,+Kaikkivaltiaan,+oikealla+puolella+ja+on+sieltä+tuleva+tuomitsemaan+eläviä+ja+kuolleita,+ja+Pyhään+Henkeen,+pyhän+yhteisen+seurakunnan,+pyhäin+yhteyden,+syntien+anteeksiantamisen,+ruumiin+ylösnousemisen+ja+iankaikkisen+elämän.
05.07.2018 01:02
Kysymystä+ei+ollut+osoitettu+minulle,+mutta+vastaan+omasta+puolestani.+Papin+täytyy+uskoa+kirkon+keskeiset+opetukset.+Tuo+'kuinka+paljon'+-kysymys+ei+oikein+hyvin+sovellu+uskoon,+ikään+kuin+voisi+uskoa+vaikkapa+1/3+Jeesuksen+ylösnousemuksesta.
05.07.2018 00:14
Olen+välillä+miettinyt+sitäkin,+mitä+se+kaapissa+oleminen+lopulta+on.+Onko+se+muutakin+kuin+oman+suuntautumisensa+salaaminen?
04.07.2018 21:31
Ovat+he+ehkä+rehellisempiä,+mutta+eivät+he+papeiksi+sovi.
04.07.2018 21:25
Kyllä+minusta+papin+täytyy+uskoa+kirkon+opetuksia.+Miten+hän+voisi+lukea+uskontunnustusta+kirkossa,+jos+ei+usko+siihen?+Sanoisiko+hän+aluksi,+että+en+usko+tähän+juttuun,+mutta+luetaan+nyt+se+uskontunnustus,+kun+se+tähän+kuuluu.+Miten+hän+puhuisi+evankeliumista,+jos+hän+ei+itse+siihen+usko?
04.07.2018 21:21
En+tiedä,+onko+siitä+valehdeltu.
04.07.2018 20:41
En+taida+kuulua+noihin+aktiivisiin+uskonsotureihin,+mutta+vastaan+noihin+ekoihin+kysymyksiin.
Olisiko+maailma+parempi+ja+millä+tavoin?+Kai+se+riippuu+siitä,+kenen+kannalta+asiaa+katselee+ja+mitä+se+kaappiin+meno+käytännössä+tarkoittaisi.+
Niille,+jotka+vihaavat+homoja,+maailma+varmasti+olisi+parempi+paikka+kun+sitä+homoutta+ei+heidän+tarvitsisi+nähdä+missään.+Niille,+jotka+eivät+vihaa,+maailma+ei+yleisesti+ottaen+olisi+parempi+tai+huonompi,+ehkä+siitä+voisi+tulla+jotain+mielipahaa+osalle.+Homoille+maailma+olisi+ehdottomasti+huonompi.+
Mitä+hyviä+asioita+siitä+seuraisi?+Ei+tule+nyt+mieleen+muuta+kuin+että+täällä+ehkä+homokeskustelujen+määrä+vähenisi.+Tai+sitten+ei.
04.07.2018 20:38
Tämäpä+oli+hassu+ketju.+Tuli+vähän+väliä+sellainen+déjà+vu+-tunne,+että+tämän+olen+lukenut+aiemminkin.+Monesti.+Ja+sitten+vielä+uudelleen.
04.07.2018 19:59
"Miksi+vanhusten+hoitolaitoksissa+EI+voisi+olla+sateenkaarisertifikaattia?+Ei+ole+heterovanhuksilta+pois,+mutta+ei-heteroille+merkitsee+juurikin+sitä,+että+ei+tarvitse+vanhetessaan+ja+omien+voimien+hiipuessa+kantaa+huolta+takaisin+kaappiin+joutumisesta."
Toki+niitä+voi+olla,+siitä+ei+ole+kyse.+Mikä+muu+eroaa+heterojen+ja+ei-heterojen+elämässä+kuin+seksuaalisuus?+Se+taas+saattaa+monesti+olla+viimeisin+asia,+jota+siinä+vaiheessa+mietitään,+kun+ne+voimat+on+tarpeeksi+hiipuneet.+Jos+makaa+vaipoissaan+sängyssä+päivät+pitkät,+jaksamatta+juuri+mitään+muuta,+niin+ei+taida+olla+paljon+näkyviä+eroja+heterojen+ja+ei-heterojen+välillä+ja+siinä,+kuinka+heitä+pitäisi+kohdella+tai+mitkä+heidän+tarpeensa+ovat.+
"Tämä+argumentti+"miksi+pitäisi+käyttää+sateenkaarisertifikaattia+vanhusten+hoitolaitoksissa,+miksi+heillä+ei+voisi+olla+ihan+omaa+symboliaan."+muistuttaa+tasa-arvoisen+avioliittolain+vastustajien+argumenttia:)!"
Ehkä+se+sinusta+muistuttaa.+Minä+näkisin,+että+varsinkin+vanhusten+huollossa+pääpainon+pitäisi+olla+siinä,+kuinka+heitä+kohdellaan+ylipäänsä.+Monetko+vaipat+vuorokaudessa+saa,+kerkiääkö+kukaan+saattamaan+vessaan,+jos+sinne+haluaisi+mennä,+pääseekö+ulkoilemaan,+monestiko+viikossa+pääsee+suihkuun,+ehtiikö+kukaan+syöttämään+jne.+Sellainen+sertifikaatti+olisi+ehkä+vähän+tärkeämpi+tuossa+vaiheessa+kuin+se+seksuaalisuuteen+liittyvä.
""Miksi+homojen+ja+lesbojen+pitää+saada+nimittää+"omia"+rekisteröityjä+parisuhteitaan+"avioliitoiksi",+kun+me+kirkon+ja+valtion+siunaamassa+perinteisessä+heteroavioliitossa+elävät+(ja+sen+myötä+myös+itseämme+muita+parempina+pitävät+ihmiset)+olemme+varanneet+sen+termin+(vastaavasti+symbolin)+ihan+itsellemme,+nimenomaisesti+tarkoituksenamme+erottautua+muista+juridisesti+samat+oikeudet+sisältävistä+(mutta+raamatun+mukaan+synnillisistä)+parisuhteista."
Ikävää,+jos+pidät+itseäsi+parempana+kuin+ei-heteroita.+Minä+en+pidä+itseäni+ketään+parempana.+Ja+todettakoon,+että+en+ole+ottanut+kantaa+sen+paremmin+avioliittoasiaan+kuin+homoseksuaalisiin+tai+heterosuhteisiinkaan.
04.07.2018 18:21
Tuo+on+minustakin+ongelma.+Kaiken+muun+pahan+lisäksi,+se+pilaa+uskon+ja+uskovien+maineen.
04.07.2018 12:51
Minä+uskon.
Kenelle+se+on+pahin+ongelma,+että+kristikunta+odottaa+Jeesuksen+paluuta?
04.07.2018 12:33
Vai+niin,+Mikäs+siinä+sitten.
03.07.2018 23:47
Minuako+tarkoitat?
03.07.2018 23:04
Kyllä+se+välillä+siltä+vähän+vaikuttaa.
03.07.2018 20:50
"Ei+nisäkkyys+tee+ihmisestä+eläintä+eikä+kastemadosta+nisäkästä."
Ei+nisäkkyys+tee+kastemadosta+nisäkästä?+Mitähän+tuolla+tarkoitat?
03.07.2018 20:24
Mutta+eihän+siinä+noin+sanottu.+
Tällä+palstalla+kirjoittelevista+ei+paljon+voi+johtopäätöksiä+tehdä+älykkyyden+suhteen.+Taitaa+tulla+älyttömyyksiä+ihan+tasapuolisesti+molemmista+leireistä.
03.07.2018 13:39
Missä+sanotaan,+että+alhainen+äo+olisi+uskovaisuuden+merkki?
03.07.2018 13:08
34 / 308