Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

6146

1. Hyvä,+jos+pystyt+mittaamaan+uskosi+määrää+tarkalla+tasolla.+Minä+en+siihen+kykene.
  2. "Miksi+vanhusten+hoitolaitoksissa+EI+voisi+olla+sateenkaarisertifikaattia?+Ei+ole+heterovanhuksilta+pois,+mutta+ei-heteroille+merkitsee+juurikin+sitä,+että+ei+tarvitse+vanhetessaan+ja+omien+voimien+hiipuessa+kantaa+huolta+takaisin+kaappiin+joutumisesta."Toki+niitä+voi+olla,+siitä+ei+ole+kyse.+Mikä+muu+eroaa+heterojen+ja+ei-heterojen+elämässä+kuin+seksuaalisuus?+Se+taas+saattaa+monesti+olla+viimeisin+asia,+jota+siinä+vaiheessa+mietitään,+kun+ne+voimat+on+tarpeeksi+hiipuneet.+Jos+makaa+vaipoissaan+sängyssä+päivät+pitkät,+jaksamatta+juuri+mitään+muuta,+niin+ei+taida+olla+paljon+näkyviä+eroja+heterojen+ja+ei-heterojen+välillä+ja+siinä,+kuinka+heitä+pitäisi+kohdella+tai+mitkä+heidän+tarpeensa+ovat.+"Tämä+argumentti+"miksi+pitäisi+käyttää+sateenkaarisertifikaattia+vanhusten+hoitolaitoksissa,+miksi+heillä+ei+voisi+olla+ihan+omaa+symboliaan."+muistuttaa+tasa-arvoisen+avioliittolain+vastustajien+argumenttia:)!"Ehkä+se+sinusta+muistuttaa.+Minä+näkisin,+että+varsinkin+vanhusten+huollossa+pääpainon+pitäisi+olla+siinä,+kuinka+heitä+kohdellaan+ylipäänsä.+Monetko+vaipat+vuorokaudessa+saa,+kerkiääkö+kukaan+saattamaan+vessaan,+jos+sinne+haluaisi+mennä,+pääseekö+ulkoilemaan,+monestiko+viikossa+pääsee+suihkuun,+ehtiikö+kukaan+syöttämään+jne.+Sellainen+sertifikaatti+olisi+ehkä+vähän+tärkeämpi+tuossa+vaiheessa+kuin+se+seksuaalisuuteen+liittyvä.""Miksi+homojen+ja+lesbojen+pitää+saada+nimittää+"omia"+rekisteröityjä+parisuhteitaan+"avioliitoiksi",+kun+me+kirkon+ja+valtion+siunaamassa+perinteisessä+heteroavioliitossa+elävät+(ja+sen+myötä+myös+itseämme+muita+parempina+pitävät+ihmiset)+olemme+varanneet+sen+termin+(vastaavasti+symbolin)+ihan+itsellemme,+nimenomaisesti+tarkoituksenamme+erottautua+muista+juridisesti+samat+oikeudet+sisältävistä+(mutta+raamatun+mukaan+synnillisistä)+parisuhteista."Ikävää,+jos+pidät+itseäsi+parempana+kuin+ei-heteroita.+Minä+en+pidä+itseäni+ketään+parempana.+Ja+todettakoon,+että+en+ole+ottanut+kantaa+sen+paremmin+avioliittoasiaan+kuin+homoseksuaalisiin+tai+heterosuhteisiinkaan.
  3. Minuako+tarkoitat?