Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PesuSieniEläin
profiilit
PesuSieniEläin
PesuSieniEläin
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
89
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Voiko+uskomaton+rakastaa?"
Kyllä+voi,+ja+hän+onkin+aivan+uskomaton+rakastaja!
05.10.2017 09:28
En+jaksa+enää+luottaa+että+kukaan+näistä+on+alkuperäinen.
05.10.2017 09:27
Jeesuksen+ylösnousemus+ei+ollut+kirjaimellinen+tapahtuma,+ei+ruumiin+ylösnousemus.+Jeesus+kuoli+yksin+ja+haudattiin+rikollisten+tavoin.+Ei+hänen+hautapaikkaansa+ollut+näkemässä+yksikään+hänen+seuraajistaan.
04.10.2017 10:36
Kuinkahan+moni+tuon+sinun+"kristillisyystestisi"+läpäisisi?+Testaat+vain+kuka+on+kristitty+SINUN+mielestäsi,+ja+siinä+on+kyse+vain+sinun+henkilökohtaisesta+käsityksestäsi,+joka+on+erittäin+omalaaatuinen.
04.10.2017 08:58
Miksi+oletat+että+näin+ei+olisi?
03.10.2017 21:33
"Jos+itse+allekirjoittaa+ne+ajatukset+ja+haluaa+sitä+pohtia,+eikö+voi+tehdä+aloitusta+niiden+ajatusten+pohjalta,+mutta+omia+pohdintojaan+kertoen?"
Kuuluu+sivistyneeseen+keskustelukulttuuriin,+että+jos+lähtee+keskustelemaan+jonkun+toisen+esittämän+ajatuksen+pohjalta+mainitaan+myös+lähde,+eli+tässä+tapauksessa+tuon+käsiteltävän+ajatuksen+aikaisempi+esittäjä+tai+muu+lähde.
03.10.2017 20:58
Totta,+mutta+tämä+on+toisaalta+julkinen+keskustelupalsta+ja+kaikkien+nähtävissä.+Ei+minuakaan+kyllä+kiinnosta+vaikkapa+pvv:n+persoonasta+spekuloida,+mutta+kaverilla+oli+kyllä+ajatuksia.+Niiden+pohtiminen+vaikuttaisi+olevan+herkkä+paikka+ja+poiston+aihe.+Tällaisen+vaikutelman+sain+kun+poisto+iski+saman+tien.+Miksi+luulet+että+sinua+käsittelevät+ketjut+venyvät+ja+paukkuvat+ja+pysyvät?
03.10.2017 20:45
"Miksi+luulet+tuon+pilkkumikälie+aloituksen+joutuneen+poistoon?+"
Sehän+tässä+juuri+olisi+mielenkiintoista+tietää.+Mitä+olen+hänen+kirjoituksiaan+lukenut+kaveri+itse+on+asiallinen.+Ei+ole+aikoihin+mitään+kirjoitellutkaan+että+siinä+mielessä+ei+pitäisi+olla+syytä+poistella.+Ilmeisesti+hänen+ajatuksistaan+ei+saa+keskustella.+Näin+ympäripyöreästi+näköjään+saa.
03.10.2017 20:26
Eikös+se+ole+rekisteröity?
03.10.2017 20:24
Miksi+siis+sinusta+saa+keskustella+satojen+kommenttien+verran?+Miksi+pilkkuviivaviivan+ajatuksista+ei?
03.10.2017 20:23
Näinpä,+ja+kuitenkin+vaikkapa+nyt+pilkkuviivaviivaa+käsittelevä+ketju+poistettiin+välittömästi.+Jotakin+merkillistä+siinä+on,+eikös+vaan?
03.10.2017 20:19
Miksi+et+kirjoittaisi+rekisteröitynä+jos+olet+pvv?+Olisi+mielenkiintoista+vaihtaa+parit+viestit.
03.10.2017 20:12
Sinun+henkilöäsi+analysoidaan+parhaillaan+satojen+kommenttien+pituisessa+ketjussa+ilman+että+olisi+poistettu.+Liitytkö+niin+kiinteästi+luterilaisuuteen+että+sinua+sopii+käsitellä+palstalla+vallan+ylenpalttisesti?+Kyllä+pvv:n+kohdalla+jotakin+muuta+täytyy+olla.
03.10.2017 20:11
Onko+tuo+totta?+Nyt+olisi+mielenkiintoista+nähdä+hänen+omat+kommenttinsa+asiasta.+Voitko+laittaa+linkin+keskusteluun+josta+tämä+ilmenee+pilkkuviivaviivan+itsensä+kertomana?
03.10.2017 20:09
Pilkkuviivaviivan+ajatuksista+saisi+kyllä+mielenkiintoisemman+ja+antoisamman+keskustelun+kuin+monen+muun+palstalaisen+ajatelmista.+Turha+ehkä+edes+aloittaa,+koska+ne+aiheet+vaatisivat+omaa+ajattelua+ja+ennen+kaikkea+perusteita,+jotka+ovat+valitettavan+harvinaisia.
03.10.2017 18:47
"Koska+vainajahenkien+rukoileminen+on+kristitylle+kauhistus.+"
Ja+kuitenkin+itse+Kristus+keskustelee+kirkastusvuorella+Mooseksen+ja+Elian+kanssa.
"+Paavalia+ja+Jeesusta+eivät+pane+edes+ortodoksit+vastakkain"
Jeesuksen+opetus+tulevasta+tuomiosta+on+selkeä.+Ihmiset+erotellaan+sen+mukaan+miten+he+ovat+toimineet+suhteessa+lähimmäisiin.+Mitä+Paavali+kirjoituksillaan+onkaan+tarkoittanut,+itse+en+rohkenisi+laittaa+hänen+näkemystään+Kristuksen+selvän+opetuksen+edelle.+Jokainen+toki+tehköön+oman+ratkaisunsa.+Jeesus+on+heitäkin+varoittanut.+Ei+riitä+Herra,+Herra.+Tarvitaan+myös+ne+teot.
"suosittelen+sinulle+tutustumista+uskontosi+perusteisiin+paremmin.+"
Kristinuskosta+kai+tässä+kummallakin+meistä+on+kyse,+vaikka+yritätkin+venkoilla+eroon+kristinuskon+perusasioista.+Suosittelen+miettimään+haluaisitko+jo+kääntyä+kristinuskoon+omasta+harhaopistasi.
03.10.2017 18:48
"Miten+ihminen+tulee+uskoon?"
Jonkinlainen+nitkahdus+pois+rationaalisesta+ajatusmaailmasta+siinä+tapahtuu+ja+ihminen+siirtyy+taikauskon+ja+keijukaisten+maailmaan,+vaikka+toki+itse+hän+käyttää+muita+ilmauksia+tilastaan.+Mielenhäiriön+vakavuutta+voi+mitata+sillä+missä+määrin+potilas+itse+on+tietoinen+tilansa+absurdiudesta.+Mitä+vähemmän+sitä+vakavampi+onhäiriötila.+Uskoontulo+on+jo+paha.
03.10.2017 14:32
Jos+nyt+välttämättä+halutaan+tuosta+muinaisesta+kirjoittajasta+keskustella+niin+muistettakoon,+että+oltiinpa+hänen+mielipiteistään+mitä+mieltä+tahansa+käytökseltään+palstalla+hän+oli+aina+herrasmies.+Käytäköön+keskustelu+samassa+hengessä+oltiinpa+puolesta+tai+vastaan+hänen+agendaansa.+Tuoreempia+palstalaisia++aihe+ei+hetkauttane+suuntaan+tai+toiseen,+eikä+suurinta+osaa+vanhempiakaan.+Joku+kuitenkin+näköjään+kokee+asian+tärkeäksi.+Mutta,+pyydän,+noudatetaan+pilkun+esimerkkiä+mitä+tulee+käytökseen.
03.10.2017 12:10
Jaa-has.+Mitäköhän+aloitus+tarkoittaa+jos+yhtään+mitään?+Ei+näihin+pitäisi+vastata+muta+tämän+kerran.
Homouden+ylistäminen?+Näytä+minulle+se+kommentti+palstalta+jossa+homoseksuaalisuutta+ylistetään.+Täällä+on+kaksi+vastaustyyppiiä+liittyen+tähän+aiheeseen;+kirjoittajat+jotka+kommenteillaan+ajavat+tasa-arvoisuutta+ja+suvaitsevaisuutta+ja+yhtäläisiä+ihmisoikeuksia+seksuaalisesta+suuntautumisesta+riippumatta.+Toisaalta+ovat+"uskovat"+hakkaamassa+Raamatulla+päähän.+Ylistystä+ei+ainakaan+minun+silmiini+ole+sattunut.
Mitä+tulee+Spongin+tai+ylipäätään+progressiivisen+kristillisyyden+"ihannointiin"+niin+aika+valjua+on.+Vastahan+tässä+jossakin+ketjussa+yriteltiin+aiheesta+keskustella+mutta+laimeaa+on+kun+ei+palstalaiset+oikein+jaksa+edes+tutustua+piispan+ajatuksiin.
Kummallinen+ja+perusteeton+aloitus.
03.10.2017 09:29
Mainitsit+ortodoksi.net-sivuston,+mutta+et+selvästikään+ymmärrä+mitä+sieltä+luet.+Esim.+ikonista+sanotaan+seuraavaa:
"Ikonin+tehtävät
Ikonin+tehtävänä+on:
++++synnyttää+rukoilijassa+rukouksen+mieli+ja+auttaa+häntä+keskittymään+rukoukseen
++++opettaa+lukutaidottomia+tai+vierasta+kieltä+taitamattomia
Ikonit+ovat+väreihin+puettua+teologiaa+ja+välittävät+rukoilijalle+tai+katsojalleen+ortodoksista+uskonoppia+ja+sanomaa+samalla+tavalla+kuin+kirjoitettu+sanakin.+Ikonia+ei+perinteisesti+signeerata.+Katsotaan,+että+ikoni+on+maalattu+Jumalan+kunniaksi+ja+Hänen+myötävaikutuksellaan+maalarin+käden+kautta.
Ikonia+ei+myöskään+palvota.+Ikonia+kunnioitetaan+uskon+ja+Kristuksen+pelastustyön+todistajina+aivan+kuten+ristiä+tai+evankeliumia.+"
Eli+täysin+pielessä+on+sinun+esityksesi+ikoneista+ja+niiden+tehtävästä.
02.10.2017 22:04
2 / 5