"Haluan katolilaiseksi"

reformaationjuhlavuonna

Uskovainen, mitä sanoisit ihmiselle, joka sanoo harkitsevansa katoliseen kirkkoon liittymistä ja sanoo olevansa uskossa?

18

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoa! Katolinen ja ortodoksinen kirkko ovat the Kirkko, aito ja apostolinen. Suosittelen.

• pesusienelle

Olet siis katolilainen tai ortodoksi itse?

• pesusienelle kirjoitti:

Olet siis katolilainen tai ortodoksi itse?

Voep olla tai voep olla olemattakii niin...

• Ei kait tuollaiseen ole kellään mitään nokan koputtamista. Meillähän on uskonnonvapaus ja ihminen saa kuulua siihen kirkkokuntaan mihin haluaa.

• reformaationjuhlavuonna

En minä sitä ajanutkaan takaa, että siinä mitään nokan koputtamista pitäisi olla. Tänä vuonna reformaatio täyttää 500 vuotta. Olisi mielenkiintoista luterilaisuuden palstalla käydä siitäkin keskustelua ainaisen homotus- ja henkilöön menevien aiheiden sijaan.

• Sanoisin hänelle että "sielusi autuuden tähden sinä et voi liittyä roomalaiskatoliseen kirkkoon etkä edes osallistua heidän antikristilliseen messuunsa".

Jos hän kuitenkin menisi, olisin viaton hänen vereensä.

• Voisi tehdä sinullekin hyvää palata äitikirkon helmaan ja oikean kristinuskon pariin.

• Ilmaisu ”olla uskossa” jo kertoo, että henkilö on ollut tekemisissä jonkun karismaattisen liikkeen kanssa. Mutta moni heistä alkaa etsiä oikesti vastauksia hengellisiin kysymyksiin ja lähtee perinteisten kirkkojen huomaan.

Kyllä kehottaisin häntä ottamaan yhteyttä katoliseen pappiin, joka kerto tarkemmin asiasta. Samalla kysyisin pari kertaa , että onko hän todella valmis hitaaseen uskossa kasvuun. Muistutan että prosessin voi keskeyttää, jos ei todella ole valmis sitoutumaan katolisen kirkon oppeihin.

Ongelma lienee se, että katollisen kirkon verkosto on aika pieni, ja harva pääsee käytännössä paikan päälle.

Samanlainen prosessi on muuten ortodoksiseen kirkkoon liittyminen. Niihin kun ei vain ”liitytä”.

• mummonhöpöjuttuja

"Mutta moni heistä alkaa etsiä oikesti vastauksia hengellisiin kysymyksiin ja lähtee perinteisten kirkkojen huomaan."
        Ja mikähän vapaidensuuntien tietotoimisto sinä olet, en tiedä yhtään uskoontullutta joka kääntyisi noihin kuolleisiin kirkoihin. Ja katolisuudessa vielä Marian palvontaan.

• mummonhöpöjuttuja kirjoitti:

"Mutta moni heistä alkaa etsiä oikesti vastauksia hengellisiin kysymyksiin ja lähtee perinteisten kirkkojen huomaan."
        Ja mikähän vapaidensuuntien tietotoimisto sinä olet, en tiedä yhtään uskoontullutta joka kääntyisi noihin kuolleisiin kirkoihin. Ja katolisuudessa vielä Marian palvontaan.

Minä puolestani tunnen jo aika monta, jotka ovat lähteneet noista vapaista suunnista. Yllättävän moni on tullut ihan luterilaisen kirkon jäseneksi mutta myös ortodoksisen kirkon jäseneksi.

• Skyme

Onnittelut! Vilpittömän ja älyllisesti rehellisen ihmisen ei Suomen henkisesti sekavassa ilmapiirissä ole helppoa löytää vakuuttavaa vaihtoehtoa. Oma polku voi kuitenkin löytyä katolisuuden sisältä! Onhan se sentään maailman suurin kristillinen yhteisö, johon kuuluu yli miljardi ihmistä. Siitä tuleekin ihmeellisesti parhaimmillaan jatkuvasti avartuva ja kirkastuva elämänpolku joka vie varmaan päämäärään! Eli Totuuden ja oman syvimmän olemuksensa tuntemiseen ja sisäistämiseen.

• KampeIatutkija

Parempi katolilaisuuskin harhaoppeineen kuin ateismin toivoton pimeys.

• PasiToivonen

>>Uskovainen, mitä sanoisit ihmiselle, joka sanoo harkitsevansa katoliseen kirkkoon liittymistä ja sanoo olevansa uskossa?>>

Jos harkitsee liittymistä katoliseen kirkkoon, kannattaa hankkia henkivakuutus.

Tätäkin kannattaa harkita:

http://www.store.ballisticprotection.fi/

• Miriam.lut

Kysyisin häneltä syytä, miksi hän harkitsee sellaista. Sanoisin, etten itse liittyisi katoliseen kirkkoon.

En ajattele, että sinänsä se, mistä ihmisten hallussa olevasta jäsenrekisteristä oma nimi löytyy, olisi pelastuksen este. Mutta jos joku liittyy katoliseen (tai johonkin muuhun kirkkoinstituutioon) pelastuakseen _siitä syystä_, hän on jo joutunut eksyksiin. Sen takia kysyisin syytä.

Ajattelin aiemmin, että roomalais-katolinen kirkko ei merkittävästi eroa esim. ev.lut. kirkon opista ja tunnustuksesta sekä ennen kaikkea Jumalan sanasta, vaan että erot ovat lähinnä kulturaalisia ja tapoihin liittyviä. Viimeisten parin vuoden aikana olen tutustunut vähän enemmän siihen, ja minua on hämmentänyt erityisesti mariologiaksi kutsuttu oppirakennelma.

Kuulin kerran katolisessa kirkossa virallisestikin hyväksytyn, Jeesuksen äiti Marialle osoitetun rukouksen (jo se on ymmärtääkseni väärin, että rukoillaan jotakuta muuta kuin Jumalaa), ja siinä oletettiin, että ilman äitinsä Marian lepyttelyä Jeesus saattaisi tuomionhalussaan torjua sellaisen katuvan syntisen, joka on kaikkein raskaimmin rikkonut Jumalaa vastaan!

Tämän rukouksen kuultuani aloin ymmärtää, että mariologia ei ole pelkästään jokin omituinen rakennelma katolisen kirkon opissa, vaan että se iskee kiilaa evankeliumin ytimeen, Jumalan sanan todistukseen siitä, kuka ja millainen Jeesus on ja miksi Hän ottaa katuvan syntisen vastaan.

"Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois." (Joh. 6:37)

Jeesus ja syntinen nainen Luuk. 7:36-50

Tuhlaajapoika Luuk. 15:11-32

"Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi." (Room. 5:20)

• kui2

""Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois." (Joh. 6:37)"

Niin, mitäpä tuohon vois itse lisätä tai yrittää, ei niin yhtään mitään. - Nuohan vain tulevat ihan itsestään mitään sen kummempaa ponnistelua tai yrittämistä omasta puolestaan, koska "Isä antaa" ja - piste

• Miriam.lut
        kui2 kirjoitti:

""Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois." (Joh. 6:37)"

Niin, mitäpä tuohon vois itse lisätä tai yrittää, ei niin yhtään mitään. - Nuohan vain tulevat ihan itsestään mitään sen kummempaa ponnistelua tai yrittämistä omasta puolestaan, koska "Isä antaa" ja - piste

Pelastus on Jumalan teko ihmisessä.

• Mikä syy mielestäsi olisi riittävä, että neuvoisit häntä eteenpäin?

• aidotkristityt

Pyytäisin häntä kuuntelemaan ensin David Wilkersonia, Charles Stanleytä, Kent Hovindia ja muita kristittyjä. Ihmisen ainut pelastus on Jeesuksen sovitustyön kautta. Katolisen kirkon oppi Mariasta on epäjumalanpalvontaa. He kastavat lapsia, vaikka Raamatussa kehotetaan tekemään parannus, uskomaan Jeesuksen sovitustyö ja sitten ottamaan upotuskasteen. Heidän kiirastulensa on epäraamatullinen. He kutsuvat pappejaan 'Isäksi', vaikka kristityllä on vain yksi Isä. Ja olikohan heillä vielä sellainenkin oppi, että parannusta tekemättömänä kuolleen voi pelastaa ottamalla kasteen hänen puolestaan? Katolisen kirkon valtavat maalliset rikkaudet eivät taida kovin raamatullisia olla! Katolinen kirkko on tappanut lukemattomia kristittyjä olemassaolonsa aikana, ja jättänyt paljon pedofiilejä rankaisematta. Katolisessa kirkossakin saattaa olla kristittyjä, mutta miksi varta vasten liittyä kirkkoon, joka ei noudata Raamattua?

Erosin itse luterilaisesta kirkosta säästääkseni rahaa. Tulin sen jälkeen uskoon. Nyt eroaisin muista syistä. Luterilainen kirkko on häpäissyt kristittyjä lähettämällä homopareja lähetyssaarnaajiksi, pitämällä yllä naispappeutta ja olemalla hengetön virastokirkko. Luterilaisissakin voi olla kristittyjä. En itse ole mikään malliesimerkki kristitystä, vaan kurja syntinen, ja ehkä minun ei pitäisi arvostella. En kuitenkaan suosittelisi luterilaista kirkkoa tällaisena kenellekään.

Kaipaan kristittyjen yhteisöä. Ei se tarvitse kirkkoja, vaan tapaamiset voivat olla seurakuntalaisten kotona. Ehkä helpointa näinä köyhyyden aikoina olisi nettikirkko, jossa saarnaaja puhuu vaikka vain kerran viikossa, ja puheen voi kuunnella silloin, kun voi, ja vaikka moneen kertaan. Saarnaajia voisi olla useitakin. Puheista voisi keskustella. Youtubeen sijoitettu vapaa kristittyjen ryhmä olisi minusta valtavan hieno asia. Tiedän Suomessa muutamia kristittyjä, jotka jo puhuvatkin, ja laittavat puheitaan youtubeen, mutta toivoisin, että he laajentaisivat toimintaansa ja tekisivät yhteistyötä ja loisivat kristittyjen yhteisöä tuolla säännöllisellä puhumisella. Emme tarvitse tärkeileviä saarnoja, vaan ihmisen puhetta ihmiselle. Charles Stanley on yksi loistavimpia esimerkkejä. Olen oppinut häneltä paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe