Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllähän+näitä+väestön+laskun+ennustaia+nytkin+on.
Joskus+käy+mielessä+sellainenkin,+että+onko+nämä+kaikki+kauhuskenaariot+tai+vaikkapa+osa+niistä+vain+keino+kansan+rahastamiseen.
Tuota+kehitysapua+ovat+länsimaat+kantaneet+vuosikymmeniä+sinne+sun+tänne+ja+pahemmaksi+vaan+tuntuu+tilanne+menevän.
Kaipa+se+siihen+jonkinlaiseen+kahakkaan+päättyy+tämäkin+mullaus,+eihän+se+ihminen+kyllä+mitään+opi.
Historia+toistaa+itseään,+vain+muodot+vaihtuvat.
12.12.2018 15:17
Jos+olisin+mieleni+pahoittavaa+tyyppiä,+tekisin+sen+tällä+kohtaa.
Olen+sen+ennenkin+sanonut+pari+kertaa,+no+sanon+sen+taas.+Vain++ja+ainoastaan+tätä+nimimerkkiä+käytän.
Jos+muuksi+muutan,++ilmoitan+sen+kyllä.
12.12.2018 14:46
Niin,+syntyvyys+on+korkea+juuri+siellä+missä,+elinolosuhteet+ovat+huonommat.+Afrikankin+väestö+ennusteen+mukaan+tuplaantuu+vuoteen+2050.
Ettäkö+ei+mitään+huolta+tulevaisuudesta,+koska+ongelma+on+vasta+siellä.
Jos+huolta+ei+oteta,+niin+´´siellä´´+ei+kenties+ole+enää+ketään.
12.12.2018 13:57
Kun+en+ole+sanonut+mitään+oikeaa+tai+väärää+tapaa.
Minun+mielipiteeni+on+se,+että+en+tykkää+nurjamielisestä+suhtautumisesta++(törkeily,+vähättely+jne.+)+Oletan,+että+monet+kyllä+ymmärsivät+tuon+lauseeni,+mihin+nyt+takerruit.
Jos+se+jonkun+mielestä+on+sitä+´´oikeaa´´+suhtautumista,+niin+sitten+on.
10.12.2018 22:10
En+ole+puhunut+mitään+mistään+yhdestä+oikeasta+tavasta.
Ihan+varmasti+ymmärrät+mitä+tarkoitin+sanomalla+´´toinen+juttu+onkin+sitten+se,+miten+sen+mielipiteensä+ilmaisee.´´
10.12.2018 21:55
Ei+tullut+mieleenikään+mitään+´´osumaa´´+harrastaa.
Jo+aiemmin+tässä+ketjussa+ihmettelin,+että+miksi+useankin+kommentit+koetaan+jonain+neuvomisina.
Kommenttini+oli+mielipiteeni+yleensä+ko.+asiasta,+tarkoittamatta+osua+yhtään+mihinkään.
Tuo+Ancelin+lirkkukommenttihan+käytti+useita+sanoja,+joita+vähän+aiemmin+olin+itse+käyttänyt.+Minä+otin+sen+ihan+huumorilla.
10.12.2018 15:59
Kuvittelisin,+että+aloittaja+tarkoitti+tätä+palstaa+ajatellen,+jotta+tuo+toisten+mollaaminen+jäisi+vähemmälle.
Se,+että+on+erimieltä+jostain,+on+ihan+normaalia+elämää.+Keskustelua+myös+syntyy+nimenomaan+siitä.
Toinen+juttu+onkin+sitten+se+miten+sen+mielipiteensä+ilmaisee.
10.12.2018 12:39
Nuoret+löytävät+sen+oman+yhteisöllisyytensä+juuri+noitten+vekeitten+kautta,+jotka+mainitsit.
10.12.2018 12:26
Jospa+tuolla+lirkkukännyn+omistajalla+ei+ole+tuollaista+tarjontaa,+mitä+kommentissasi+esitit.
09.12.2018 18:19
Yhteisöjä+on+monenlaisia.+Tutuin+jokaiselle+on+oma+perhe.
Niinpä+yhteisöllisyyttäkään+ei+voi+kovin+pieniin+raameihin+laittaa.
Näkisin+yhteisöllisyyden+tunteena,+joka+syntyy+yhteisestä+tekemisestä+ja+vuorovaikutuksesta.
Tunteesta,+että+kuuluu+joukkoon.
Meillä+täällä+on+yhteistä+ainakin+se,+että+olemme+varttuneet+samana+aikana,+joten+mailmankuvissammekin+on+yhtymäkohtia,+ehkä+paljonkin.
Tuosta+k-kottonin+mainitsemasta+reilukerhosta+olen+nähnyt+joissain+kommenteissa+mainintoja,+sillä+perusteella+voin+arvella,+että+heillä+on+keskenään++yhteisöllisyyttä,+mutta+ei+tippaakaan+muulle+tässä+palstayhteisössä.
09.12.2018 15:43
Eikös+yhteisö+ja+yhteisöllisyys+ole+ihan+eri+asioita.
Voihan+se+yhteisöllisyys+syntyä+samojen+nimimerkkien+keskuteluiden+välillä.
Niinkuin+sanoit,+ei+kenekään+tarvitse+sitoutua,+muttei+kenenkään+tarvitse+myös+olla+ilkeä+toisille.
08.12.2018 22:49
En+oikein+ole+sellaisia+aloituksia+nähnyt,+että+tarkoitus+olisi+hymistellä,+mutta+sellaisia+kyllä,+että+tarkoitus+olisi+haukuskella.
08.12.2018 21:11
Tämä+oli+hyvä+esimerkki+tahallisesta+väärinymmärryksestä,+vaikkakin+tässä+se+oli+ketunhäntä+kainalossa+tehty.
08.12.2018 19:47
Tuossa+oman+talon+alaovella,+olen+pitänyt+ovea+auki,+rollalla+kulkijalle,+yleensä+kaikille,+jotka++ovat+tulossa+sisään+tai+menossa+ulos+ja+myös+minulle+on+pidetty+ovea+auki+samalla+tavalla.
Aina+sanon+kiitos+ja+niin+ovat+muutkin+sanoneet+minulle.
Kohteliaisuus+ei+minun+mielestäni+särje+tasa-arvoa.
08.12.2018 19:21
Tuo+nyt+on+kyllä+ihan+jotain+muuta,+kun+yhteisöllisyyttä.
eppu
08.12.2018 16:00
Lunta+tuli+tännekin.+Päiväsaika+on+vähän+mukavampi,+kun+on+lunta+maassa.+Muuten+kyllä+pimeyttä+piisaa.+Vaan+onhan+onneksi+valot+keksitty.+Lumi+oli+ihan+märkää+suojalunta.
Silloin,+kun+sisarukseni+vielä+asuivat+maalla,+oli+veljen+kanssa+tapana+käydä+potkukelkka-ajelulla.
Siellä+ne+kelkat+nyt+nököttää+ladossa+käyttämättömänä.
08.12.2018 15:31
Jaa,+en+minä+vaan+ole+semmosta+huomannut.++No+ehkä+ihan+vähän.
Mutta+kun+en+kulje+bussillakaan,+kun+kerran+vuodessa+korkeintaan.+Mutta+jos+hengissä+olen,+kun+se+ratikan+peijakas+alkaa+kulkemaan,+sillä+menen.
On+siitä+ollut+nyt+jo+niin+paljon+riesaa,+ettei+ikinä+tiedä+mistä+lävestä+parkkipaikalle+pääsee,+silloin+kun+sielläpäin+poikkeilen.
No+toden+sanoakseni,+kyllä+minä+hetken+mietin,+että+kuinkahan+ikivanha+minä+oikeastaan+olen,+kun++jo+lapsenlapsenlapsi+tekee+tuloaan.
08.12.2018 15:26
Onneksi+yhteisöllisyys+on+maailmassa+lisääntymässä.
Täälläkin+se+olisi+mielestäni+toivottavaa.+
Kun+lukee+kommentteja,+niin+on+aivan+käsittämättömiä+hyökkäyksiä,+mitä++jotkin+kommentit+saavat.+Johtuuko+tuo+ymmärtämättömyyteni+kenties+siitä,+että+suhtautumiseni+yleensä+on+toisenlainen.
Ei+minua+häiritse+ollenkaan+kenenkään+tarinointi+touhuistaan.+Luenkin+niitä,+väliin+ihan+mukavaakin+juttua+ovat.
Vai+onko+se+niin,+josta+jo+eduskunnassakin+valitetaan,+että+on+levinnyt+tälläinen+väärinymmärryksen+kulttuuri.
Olen+sanonut+ennenkin,+että+olisi+kiva,+jos+edes+samassa+ketjussa+käyttäisi+samaa+nimimerkkiä,+värillä+ei+väliä.+Silloin+tietäisi,+että+keskusteleeko+saman+henkilön+kanssa+vaiko+jonkun+toisen.
08.12.2018 15:19
Minäkin+ihmettelin+tuota+kommenttia,+että+mitä+se+oikein+tarkoittaa.+Hyvä+kun+selvensit+asian.
On+täällä+kyllä+kummallista,+joka+ketjuun+pitää+tuota+änkyrää+joidenkin+tuoda.
Tämän+ikäisillä+ihmisillä+luulisi+jo+elämän+kokemustakin+sen+verran+olevan,+ettei+käyttäydyttäisi+toisia+kohtaan,+kuin+pahaiset+kakarat.
07.12.2018 21:22
Kovin+on+taas+pimeää.+5,5+tuntia++on+aurinko+horisontin+yläpuolellä+tällä+leveysasteella.
Paketit+on+väsättynä,++ensi+viikolla+käyn+viemässä.
Nuorena+tein+käsitöitä+paljon,+viime+vuosina+kudoin+sukkia+pukinkonttiin,+enää+ei+tarvitse.
Pojantytär+innostui+kutomisesta+ja+komeitä+sukkia+kutookin,+nytkin+mulla+jalassa+yhdet.
Laittelin+jouluvaloja+ikkunoille+eilen,+monilla+on+jo+ollut+viikon.
Sinulla+tuo+kirjalahja+läheisille+on+hieno+asia.+Siitä+jää+vielä+tulevillekin+sukupolville+muisto+ja+tietoa,
07.12.2018 16:25
48 / 191