Vapaa kuvaus

Aloituksia

40

Kommenttia

3813

1. Ovatko kasvit ystäviäsi, pidätkö kukista?

Kansalliskukkammehan on kielo. Puista, rauduskoivu. Kautta aikojen kukat ovat kertoneet kaikkea, värillä ja määrällä. Ho
    60 plus
    108
    17315
  2. Luotatko medioihin ja mihin?

Viimeaikainen tutkimus kertoo, että suomalaiset luottavat 60% sti YLEen MTV3:N ja STT:n. Samaa mieltä olen itse, silti a
    60 plus
    127
    2360
  3. Mihin käytät kevätenergiasi?

Siementen piilotteluun, toisten haukkumiseen, siivoamiseen, iloisesti laulaa luritellen, linnunlaulua kuunnellen, happam
    60 plus
    128
    1956
  4. Olemmeko valmiita vai keskeneräisiä.

Jokainen on varmaan kuullut sen sanonnan, mikä lie ranskalainen keksinyt, että olemme ihan hyviä sellaisena, kun olemme.
    60 plus
    150
    1779
  5. Arvot ja hyveet.

Kuulemma nykyään tämän kansan ensimmäiseksi arvoksi on nousut turvallasuus ja naapurissakin jo toiselle sijalle. Entäs h
    60 plus
    82
    1501
  6. Maailman eläimet kuolevat sukupuuttoon!

Nisäkkäät ovat huolestuttavasti vähentyneet. Suurin kato on tapahtunut etelä-Amerikassa. Siellä on vähennys 90%. Suomess
    60 plus
    112
    1466
  7. Robotit tulevat!

Tekevät työt, ihmiset vain laiskottelevat. Niinkö se menee? Tehtaista ovat kuulemma jo vieneet ihmisiltä töitä. Kohta ne
    60 plus
    118
    1438
  8. Vieläkö teillä on oikeita kelloja?

Rannekelloja, herätyskelloja, seinäkelloja, kaappikelloja, vai tuijotatteko vaan näyttöjä. Luin juuri, että arvokellot m
    60 plus
    83
    1259
  9. Mitä mieltä nykyajan uutisoinnista?

Minua vähän närästää, kun Ylen pääuutisiin ympätään viihdettä. Mielestäni räppikonserteistakin pitäisi kertoa jossain mu
    60 plus
    97
    1242
  10. Telia lopettaa lankapuhelinten käytön.

Varmaan muut tulee perässä. Kukaan ei uusia enää ainakaan myy. Aattelin, että varmaan on vielä ihmisiä, joilla ainoa kei
    Ikäryhmät
    27
    1108
  11. Oletteko käyttäneet kalkkimaalia, mielenkiitoista.

Itse en ole, mutta sillä voi kuulemma maalata vaikka kankaisen tuolinpäällisen. Toinen juttu mitä ajattelin. Viime kesäl
    60 plus
    46
    1049
  12. Kulutammeko itsemme kuoliaaksi.

Pitää ostaa, että talouden pyörät pyörivät. Tulee jätettä, ilmasto saastuu, kun aina vain kulutetaan. Olen kuullut, että
    60 plus
    58
    1033
  13. Mihin katosi lintukotomme?

Vai onko sitä ollutkaan? Silloin, kun oli vain pari sanomalehteä ja kenties yksi radio. Emme tienneet edes paljon siitä
    60 plus
    69
    1027
  14. Henkinen jalanjälki.

Puhumme ekologisesta jalanjäljestä ja hiilijalanjäljestä, mutta millainen on yksilön ja ihmiskunnan henkinen jalanjälki,
    60 plus
    58
    1000
  15. Millaisia asioita pelkäät vai pelkäätkö mitään?

Joku pelkää hämähäkkejä, joku toinen käärmeitä. Joku taas pelkää mokaavansa, joku sosiaalisia tilanteita ym. Luetteloa v
    60 plus
    50
    901
  16. Entä sydämen sivistys, kuuluuko se sivistykseen?

Minusta kuuluu ja sitä ei taida oppia kirjoista, vai oppiiko? Sosiaalisessa kanssakäymisessä sitä saattaa oppia, mutta k
    60 plus
    104
    872
  17. Ihmisten huolenaiheet.

Onko niitä Sinulla. Millaiset asiat huolettavat. Lähellä ja kaukaa. Nykyinen tiedonvälityksen nopeutuminen ja maailmanl
    60 plus
    56
    834
  18. Oletko ajokortin omistaja, ajeletko vielä.

Naiset 70 täytettyään luopuvat ajokortista useasti. Kynnys ajamiseen on usein suuri, kun ennen oli tapana, että mies use
    60 plus
    51
    611
  19. Älykännykän tuo nuorempi väki minulle ujutti.

No pitihän se ottaa, kun ilmaiseksi sai. Ne, kun ostaa aina niitä uusia. Juuri ja juuri osaan soittaa ja tekstata ja vas
    60 plus
    69
    522
  20. Julkiset palvelut ensisijaisesti nettiin.

Valtiovallan toive on, että 2022, 90% väestöstö asioisi sähköisesti viranomaisten kanssa. Tällä hetkellä yli 65 vuotiais
    Ikäryhmät
    56
    478