Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+käynyt+pari+kertaa,+tosin+aikaa+on+noin+20-30+vuoden+välillä.
Eniten+jäi+mieleen+vanha+kirkko+ja+aarrekammio.
Myös+hautausmaalla+käyskentelimme.
Poikkesimme+myös+Lintulassa.
Mikäli+tuon+tyyppisistä+paikoista+tykkää+kannattaa+käydä.+Itse+kyllä+tykkäsin+katsella+ja+kuljeskella+siellä.
16.07.2019 22:05
Miten+sellainen+hallinto+toimii+hyvin,+kun+juuri+on+oppinut+homman,+niin+ulos,+kun+pressa+ei+tykkää+ja+seuraava+opettelija+taas+sisään+ja+parin+kuukauden+kuluttua+ulos.
Kansanedustajat+meilläkin+sanovat,+että+ensimmäinen+kausi+on+opettelua.
Eihän+kukaan+uudessa+työpaikassa+ole+täysin+pätevä+heti.
Ei+siellä+sen+vuoksi+ovi+ole+käynyt,+että+lähtijät+olisivat+asiat+pieleen+sattaneet,+voipi+olla+päinvastoin.
16.07.2019 21:31
Mitä+tulee+sellaisesta+maan+hallitsemisesta,+kun+ovi+käy+koko+ajan.
Kovin+on+riekaleista+ja+yksipuolista,+kun+vaan+presidenttiä+myötäilevät+hyväksytään+virkoihin.
Vaikken+mikään+asiantuntija+olekaan,+väkisinkin+tulee+vaikutelma,+että+kovin+on+lyhytnäköistä+tuo+touhu.
16.07.2019 20:24
Sinulla+fiksu+kommentti,+täyttä+asiaa.
16.07.2019 13:23
Maksupalvelu+kirjeellä+toimii+ainakin+joissain+pankeissa.
Eli+pankista+saa+vaikka+nipun++pankin+kuoria+mukaansa,+johon+paperilaskut+allekirjoitettuna+laitetaan+ja+voi+jättää+vaikkapa+postin+kuljetettavaksi.
Vuosia,+ennen+tietokonetta+käytin+tuota+systeemiä.
Yksi+sukulainen+käyttää+sitä+tänäkin+päivänä.
Halvempaa,+kun+luukulla+maksaminen.
16.07.2019 13:08
Täälläkin+uutisissa+sanotaan+usein+presidenttiä+myöten,+että+´´kertoi+twiitissään.´´
Olen+ihmetellyt+kyllä+tätä+twiittivillitystä+poliittisella+taholla.+Eihän+se+edes+saavuta,+kun+osan+kansalaisista.
Mitä+tuohon+Trumppiin+tulee,+niin+ei+ole+käytös+ollenkaan+sopivaa,+sen+enempää+twiiteissä,+kun+muutenkaan.
Mainitsemaasi+asiaa+on+monessa+uutisessa+täälläkin+kerrottu.+Kyse+sentään+oman+maansa+kansanedustajista.
16.07.2019 12:57
Iällä+on+numerot,+joka+ei+määritä+terveydentilaa.
Asennekaan+ei+määritä+terveydentilaa,+mutta+sairauden+sattuessa+voi+hyvinkin+sitä+helpottaa+tai+vaikeuttaa,+riippuu+asenteesta.
Tietenkin+iän+karttuessa+sairaudet+käyvät+todennäköisemmäksi.
08.07.2019 21:49
Meillä+on+sekä+kotitilalla,+että+mökkirannassa+lupiini+levinnyt.
Sen+on+aikoinaan+edelliset+polvet+tuoneet.+
Mökkiranassa+on+päivänkakkaraa,+kultapiiskua,+mataraa,+ketoneilikkaa,+ohdaketta+ym.+niittykukkia,+joita+lupiini+alkoi+syrjäyttämään.
Kaksi+kesää+olen+monen+kertaan+sitä+niittänyt+ja+se+onkin+vähentynyt.+Aion+edelleen+sitä+niittää.+Häviämään+sitä+tuskin+saa,+mutta+ehkä+kurissa+pidettyä.
Kaunis+kukkahan+se+on.
Muistan+lukeneeni,+että+on+myös+sellainen+laji,+kun+komea+lupiini,+joka+ei+leviä+samalla+tavalla.
Yksi+kurtturuusu+on,+muut+ovat+onneksi+muita+lajeja.
Ilmastonmuutoksen+myötä+varmaankin+lajit+tulevat+vähän+muuttumaan+ja+myös+ihmisten+lisääntyneen+liikkuvuuden+ansiosta.
Eihän+meillä+takavuosina+ollut+punkkeja+ja+hirvikärpäsiäkään.
02.07.2019 13:11
Kehitys+kehittyy,+siihen+aikaan+asuntoautot+vasta+alkoivat+tulemaan+markkinoille.
Olen+ajanut+myös+mopoautoa+ihan+kokeillakseni+miltä+liikenne+näyttää.
Ikävä+kyllä,+se+näyttä+paljon+siltä,+että+jotkut+luulevat+omistavansa+yleiset+tiet.
30.06.2019 22:23
Kyllä+mekin+jalkauduimme.Varsinkin+minun+tieni+vei+aina+kirkkoihin+ja+museoihin,+vanhoihin+kaupunginosiin.
Kyllä+mukavia+muistoja+on+jäänyt,+esim.+ne+suuret+purjelaivat+kerran+Turussa,+pitsinnyplääjät+Raumalla+jne.
Meillä+oli+paljolti+tapana+mennä+mihin+nenä+näyttää.
Kulkiessaan+sen+tosiaan+huomaa+miten+paljon+nähtävää+on+kotimaassa+ja+mitä+enemmän+kulkee,+oivaltaa+että+paljon+olisi+vielä+nähtävää.
29.06.2019 14:37
Kyllä+ne+picassot+ja+haloset+perunkirjassa+näkyy,+jos+niitä+on.
Olen+kyllä+ollut+pesänhoitaja+ja+maksanut+vainajan+laskuja+ja+velkaa+pesän+varoista.
Puhuinkin+nyt+siitä,+että+velat+eivät+periydy.
29.06.2019 14:21
Yritän+uudestaan,+ensimmäinnen+ei+lähenyt+minnekään.
Alkukuussa+jo+loikkasin+++ko
tijärveen,+mutta+en+nykyään+enää+kastele+päätäni,+kun+korviin+menee+heti+vettä,+eikä+millään+tule+pois.
28.06.2019 00:19
Aikanaan,+vaikka+piipahdimmekin+Suomen+rajojen+ulkopuolella+jonkun+kerran,+niin+kotimaanmatkailu+oli+sitä,+mistä+oikeesti+tykkäsimme.
Toisen+mieheni+kanssa+kuljimme+asuntovaunun+kanssa.
30-vuotta+sitten+se+herätti+huomiota,+kun+ajoin+asuntovaunua+pakulla.
Olen+tämän+kertonutkin,+että+vanhemmat+palstalla+olijat+tietävätkin.
Saavuimme+leirintäalueelle,+ajoin+paku-vaunu+yhdistelmää.+Keskityin+sen+peruuttamiseen+leiripaikalle.
Tulin+ulos+autosta,+kauhea+taputuskonsertti,+hämmennyin+täyin.
Kesti+hetken+ennenkuin+hoksasin+mistä+oli+kysymys.
Kiersimme+kotimaata+ja+vieläkin+tuntuu+siltä,+ettemme+oikeasti+nähnyt+paljo+mitään+siitä,+mitä+nähtävää+olisi,+vaikka+paljon+näimmekin.
Opin+antamaan+arvon+kotimaallemme.
27.06.2019 21:06
No+mutta,+miksi+ne+sitten+siellä+marssii?
Seksuaalielämästähän+on+juuri+kyse.+Sateenkaarista.
Mistä+se+pride-kulkue+on+sitten+syntynyt+jollei+juuri+sukupuoliasioista.
Joa+olen+väärässä,+selitä.
27.06.2019 20:52
Minä+kuulun+POP-pankkiin.+2,85/kk+on+palvelumaksu.+En+tiedä+mistä+se+koostuu,+kai+jostain+tilinhoidosta,+koska+laskut+maksan+itse+koneella.
Näillä+kulmilla+lopetettiin+yksi+OP-konttori,+ohi+kaikkien+ihmisten+kuulemisten.
Kova+on+ollut+polemiikki.
Ei+siinä+paljon+mummut+ja+vaarit+paina,+kun+maksimaalista+voittoa+tavoitellaan.
27.06.2019 20:15
Olen+kyllä+samaa+mieltä+mitä+sanot+tuosta+positiivisesta+palautteesta+ja+hyvän+toteamisesta+omassa+elämässä.
Ilkeäksi+en+Sinua+koe,+vaan+suorapuheiseksi.+Ehkä+härnäät.
Sen+mitä+olen+lukenut+kertomuksiasi+omasta+elämästäsi,+olen+ajatellut,+että+Sinulla+on+paljon+elämänvoimaa,+kaikesta+huolimatta.
Joitakin+se+saattaa+ärsyttää.
27.06.2019 20:05
Kun+olin+lukenut+otsikkosi+aloin+heti+mielessäni+tuumia,+mikä+on+luonnekysymys+ja+mikä+opittua.
Kun+avasin+ketjun+siinähän+se+olikin+sama+ajatus+aloituksessasi.
Mietin+sitä,+että+samassa+perheessäkin+voi+olla+täysin+erilaisia+asioita+painottavia,+myös+käyttäytymisessä.
Se+juontaisi+juuria+luonnekysymykseen.
Toisaalta+sanotaan,+että+ympäristö+ja+siinä+toimivat+ihmiset+ovat+suuremmassa+roolissa,+varsinkin+ihmisen+alkumetreillä.+Silloin+voi+tapojen+muokkautuminen+johtua+suuremmin+sieltä.
Toki+maailma+oli+toisenlainen+silloin.+Asiat+mitkä+ovat+luonnikkaita+tänä+päivänä+olivat+silloin+pannassa.
Ihan+mielenkiintoinen+aloitus.
27.06.2019 18:48
Asioin+juuri+tänään+pankissa,+pitkästä+aikaa.
Soittivat+minulle+viime+viikolla,+että+tilimuoto,+jota+käytin+lopetetaan,+pitäisi+tulla+sopimaan+uusi.
Myös+sanoivat,+että+laki+vaatii+nykyään+3+vuoden+välein+tarkistamaan+henkilön+tiedot.
Tuli+mieleeni+vanha+juttu.
Poikani+isänpuoleinen+täti+kuoli,+jolla+ei+ollut+mitään+omaisuutta,+mutta+oli+jotain+yli+tuhat+euroa+velkaa+Nordealle.
Nordea+lähetti+pojalle+maksuvaatimuksen+tuosta+saatavasta.
Onneksi+poika+tiesi,+ettei+velka+periydy,+eikä+maksanut.+Mitään+ei+kuulunut+sen+jälkeen+asiasta.
Mielestäni+törkeää,+yrittää+tällaista.+Kyllä+noin+ison+pankin+pitäisi+lakipykälät+kyseisessä+asiassa+tuntea.
27.06.2019 18:35
Minun+on+bensiinillä.
Nettiautosta+sen+löysin,+oli+samasta+kaupungista+missä+poika+asuu.
Kävikin+ilmi,+että+myyjä+oli+pojan+vanha+tuttu.
Katsastikin+vielä+edellinä+päivänä,+ennen+kun++kauppa+tehtiin.
Ei+ole+mitään+vikaa+ollut.
27.06.2019 11:59
Kun+myin+pakuni+ja+kuitenkin+tarvitsen+kuljestustilaa,+ostin+käytettynä+tuollaisen+Opel+Combon.
Takapenkin+kohdalla+on+liukuovi.
Takana+on+hyvä+tila,+joka+sopii+mainiosti+koiralle,+verkon+kun+laittaa+väliin.+Kun+takapenkin+selkänojan+laskee,+pystyn+kuljettamaan+halkaisukoneenkin+sillä.
Takatilassa+toin+juuri+130l+jääkaapin+pakkauksissaan.
Maavarakin+on+reilu.
Viime+syksystä+olen+sillä+ajellut+ja+olen+ihan+tyytyväinen.
On+muitakin+merkkejä,+joilla+on+samantyylinen+malli.
25.06.2019 15:22
1 / 191