Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Coelhon+uusi+päiväkirjakalenteri+on+nimeltään+polkuja.
Kuvitus+Catalina+Estrada.+Katselin+tuollaista+ilmoitusta,+itse+kalenteria+en+ole+nähnyt.
Niitä+on+kai+julkaistu+jo+monta+vuotta.
05.11.2018 16:53
Asioiden+onnistuminen+usein+jännittää+etukäteen,+joskus+enemmän,+joskus+vähemmän.
Hyvä,+että+Sinulla+oli+kaveri.
Kellonaika,+kun+tuppaa+livahtelemaan+nopeasti,+itseänikin+vähän+jännitti,+että+ehdinkö+ajoissa,+kun+kissaa+vein+lääkäriin,+no+hyvin+meni.
05.11.2018 16:44
Joo,+kyllä+minäkin+pyritän+aina+huomata+nykyään+tuon+kännyn+ottaa+mukaan,+turvaksi.
Joskus+sitä+ihan+miettii,+että+kuinka+sitä+ennen+uskalsi+kulkea+siellä+ja+täällä+ja+pitkin+metsiä,+kun+ei+kännyä+ollut.
Kaipa+sitä+nuorenpana+tuntee+itsensä+niin+kuolemattomaksi.
05.11.2018 16:39
Ei+tule+ongelmaa+sähköpyörän+kanssa,+kun+ei+sellaista+ole,+enkä+aio+hankkiakaan.
Eikös+se+yksi+maahantuoja+konkurssia+tee,+kun+oli+melkoinen+kissanhännänveto,+syttyikö+se+tulipalo+sähköpyörän+akusta+vai+ei.
05.11.2018 14:13
Hauska+tosikertomus.+Tuppasi+ihan+naurattamaan.
05.11.2018 13:59
Tuo+hammaslääkärijuttu+juontaa+monilla+juurensa+sieltä+kansakoulusta,+kun+ei+ollut+vielä+tälläisia+välineitä+ja+keinoja,+kun+nykyään+hammaslääkäreillä+on.
Mutta+hyvä,+kun+kerroit+asiasta+hammaslääkärillesi.
Surullinen+juttu,+tuo+mummosi+tapaus.+Onneksi+asenteet+ovat+muuttuneet+ja+potilastakin+kuunnellaan+eri+korvalla,+kun+ennenvanhaan.
05.11.2018 13:57
En+kovin+pelokas+ollut+lapsenakaan.+6km+koulumatkaa+alakouluun,+josta,+josta+2,5+km+korpitietä,+ei+yhtään+taloa.+Siellä+sitä+mentiin+pussipimeessä,+ainoa+vaihtoehto.
Hyvä,+että+olet+saanut+rohkeutta+iän+myötä.
Minäkin+oli+mökillä+niin,+että+klo+18+aikaan+alkoi+pimetä+ja+yöllä+ihan+umpipimeää.+En+minä+pelännyt.
Nykyään+on+kyllä+tuo,+kun+sitä+avohoitoa+harrastetaan+enemmän.+kun+resursseja+on,+niin+kaikenlaisia+ihmisiä+sitä+kohtaa.
05.11.2018 13:53
Niinhän+sitä+sanotaan,+että+on+turha+pelätä+sellaista+mitä+ei+ehkä+koskaan.+Vaan,+kun+se+ihmisluonto+on+sellainen,+että+se+puntaroi+erilaisia+visioita.
Tuo+itsemääräämisvapauden+menettäminen+on+pelottava+asia,+kun+sitä+oikein+miettimään+rupeaa.
Vaikka+raha+ei+onnea+tuo,+niin+kyllä+se+vaan+rauhoittaa.
Aika+ontolta+tuntuisi+tilanne,+jos+matti+kukkorosta+kurkistelisi.+Tuoltahan+se+juurensa+juontaa,+kun+nuorena+se+on+sieltä+kurkistellut+useaan+otteeseenkin.
Kiva+päivä+Sinulla+varmaan+tänään.
05.11.2018 13:46
On+hyvä+ajatella+etukäteen,+sillä+eliminoi+monta+pelon+aihetta.
Itsekin+olen+tullut+vanhemmiten+tarkemmaksi,+en+esim.+mökillä+käytä+enää+moottorisahaa,+jos+olen+siellä+yksin.
04.11.2018 23:45
Ns,+kestopelkoja+aiheuttavia+asioita+ihminen+välttelee.+Ne+lienee+peloista+kurjimpia.
Mutta+itse+asiassa+onkin,++eritasoisia+pelkoja.
Lyhytkestoisia,+epämääräisiä,+henkilökohtaisia,+muiden+puolesta+pelkäämistä,+tuntemattoman+pelkoa+esim.+nämä.
04.11.2018 23:32
Sama+täällä,+ulos+viedään+kaikki+ötökät+sisältä.+Hyttysen+liiskaan,+niitä+on+vaikea+viedä+ulos.
Kesällä+tuli+jostain+kumman+raosta+mökille+sisälle+ampiaisia+hetken+aikaa.+Ohjailin+ne+ovista+ja+ikkunoista+ulos.
Niin+se+on,+että+ihminen+hyvinkin+löytää+itsestään+uusia+puolia,+kun+on+pakko.+kannattaakin+olla+tyytyväinen+itseensä,+kun+sen+huomaa.
04.11.2018 23:07
Olen+minäkin+itseni+muutaman+kerran+lentokoneeseen+tunkenut,+korkean+paikan+kammostani+huolimatta.
Mulla+on+kanssa+tuo+kouluaikainen+hammaslääkärimuisto.+Kaikki+kakrut+oli+pelosta+jäykkänä.+Ikuisesti+muistan+sen+poran+polkemisen.
Ajattelisin,+että+pelosta+kauhuun+on+vähän+matkaa.+Kauhu+lamauttaa.
Pelkojen+voittamiseen++käytetään+jonkinmoista+siedätystä.
04.11.2018 23:03
Korvien+välissähän+se.++Ja+korvien+välissä+pelkoja+voi+myös+työstää+pois.
Monia+asioitahan+ihmiselämässä+tapahtuu,+joita+pelonsekaisin+tuntein+jännittää,+onneksi+monet+ovat+ohi+meneviä.+Helpotuksen+tunne+on+silloin+oikein+mukava+tunne.
04.11.2018 22:58
Ymmärsin+kyllä+mitä+tarkoitit.
04.11.2018 22:51
Luin+hiljan+juttua+aurtralilaisesta+naisesta,+joka+kuvaa+hämähäkkejä+ja+antaa+niiden+kävellä+päällänsä.
Onneksi+täällä+meillä+ei+ole+vaarallisia+hämähäkkejä.
Onhan+niitä+tilapäisiäkin+pelkoja,+jotka+hälvenevät,+kun+asia+on+järjestyksessä.
04.11.2018 22:49
Eli+sama+kun+minulla.
Kerran+kun+mentiin+Näsinneulaan,+toiset+katseli+siellä+reunalla+maisemia.+Minä+kuljin+sitä+mukaa+selkä+seinää+vasten+keskellä.
04.11.2018 22:39
Joskus+olen+ajatellut,+mistä+se+pimeän+pelko+kumpuaa.
Onko+se+vain+sitä,+että+ei+pysty+kontrolloimaan+ympäristöä,+kun+ei+näe.
Taskulampun+kanssa+sitä+huussissa+lapsena+kuljettiin.
04.11.2018 22:38
Se+on+hyvä,+ettei+noita+terveydenhoitoon+liittyviä+pelkoja+ole,+se+helpottaa+elämää,+kun+ainakin+vanhemmiten+niiden+asioiden+kanssa+tekemisiin+joutuu.
Viime+kesänä+meillä+mökillä+näkyi+käärmeitä,+niin,+ettei+koskaan+ennen.
En+kamalasti+pelkää,+mutta+varon+tietenkin.
Syksylläkin+yksi+oli+varaston+vieressä+ja+livahti+alle,+kun+minut+huomasi.+Hetken+päästä+menin+varastolta+hakemaan+jotain,+oli+varaston+eteisessä+(vanha+iso+leikkimökki)+liukkaasti+pakeni.
Pojantyttären+koiraa+puri+kahteen+kohtaan,+onneksi+huomasivat+mitä+tapahtui,+että+päästiin+heti+lääkärin+hoitoon.+Koira+parani.
04.11.2018 22:33
En+minäkään+pelkää+kuolemaa,+enkä+elämääkään,+kaikki+ajallaan.
Niin,+se+joulukin+tulee+taas,+alle+pari+kuukautta.+Sinullahan+se+mukavasti+menee+pukkeillessa.
04.11.2018 22:27
Nuo+mainitsemasi+ovat+varmaan+aika+yleisiä+pelkoja.
Oletko+käynyt+korvalääkärillä?
Pari+vuotta+sitten+itsellä+tuli+outo+paineen+tunne+toiseen+korvaan+ja+kuulo+aleni.
Kävin+korvalääkärissä,+se+oli+sellainen+paineoire,+jolle+ei+ollut,+kun+yksi+lääke,+jonka+apu+ei+ollut+edes+varmaa.
En+sitä+ottanut,+Kaksi+kuukautta+se+kesti+ja+meni+ohi.
Lääkäri+sanoi,+että+voi+uusia+joskus+tai+ei+koskaan.
Viime+kesänä+tunsin+muutaman+kerran+painetta+ja+ajattelin,+taasko+se+alkaa,+muttei+se+sitten+tullutkaan.
04.11.2018 19:39
59 / 191