Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+se+kaikille+olekaan+sen+ihmeellisempi+paikka,+mutta+eikö+voi+kunnioittaa+heidän+näkemystään,+joille+se+on+hyvin+erityinen+ja+harras+paikka?
Hautausmaan+kiertämisestä+ei+tule+pitkää+lenkkiä+ja+nykyään,+kun+liikunnan+merkitystä+touhotetaan+koko+ajan,+niin+ainakaan+itse+en+oikaise+kauppareissulla+hautausmaan+lävitse,+vaikka+sitä+kautta+olisikin+lyhyempi+matka.+Olemme+erilaisia+ja+se+tekee+meistä+niin+inhimillisiä.
04.11.2018 19:35
Ei+käy,+ei+kerta+kaikkiaan+käy.+Eihän+siitä+mitään+tule,+jos+kaikki+hyväksytään+ja+annetaan+periksi+hyville+tavoille.+Ennen+piti+seurata,+etteivät+lapset+tee+mitään+kiellyttyä.+Nyt+on+pakko+puuttua+ikäkollegojen+holtittomaan+käytökseen.
04.11.2018 19:30
Pelkään+hammaslääkärissä+käyntiä,+joka+kerta+yhtä+paljon+vaikka+ei+olisi+mitään+operointejakaan.+Kuten+myös+rokotuksia,+verikokeita+ja+yleensä+kaikkia+piikittämisiä+ja+pistämisiä.
Viime+aikoina+olen+ollut+huolissani+omasta+kuulostani,+kun+se+huononee+koko+ajan.+Isäukko+oli+7-kymppisenä+puolikuuro+ja+pelkään+seuraavani+hänen+jalanjälkiään.
04.11.2018 19:27
Onneksi+eivät+menneet+ne+sähköpolkupyörätuet+lävitse+ja+voisimme+olla+jossakin+ruotsalaisia+viisaampia.+Eivät+ne+sähköpyörät+mitään+tolkuttoman+kalliita+olleet+mitä+ilmoituksesta+katselin+niiden+hintoja.+Kyllä+sellaisen+pystyy+hankkimaan+sitä+haluava.
Juu,+ne+led-tuikut+ovat+todella+näyttävän+näköisiä+ja+paljon+perinteisiä+turvallisempia.+Kannatan.
04.11.2018 18:30
Tästä+on+hyvä+jatkaa!
Nimittäin+ainakin+Porvoon+hautausmaalle+ei+toivota+niitä+koiria.+Portin+pielessä+on+kyltti,+jossa+on+koirankuva+ja+henkselit+menee+sen+ylitse.+Eli+seuraavassa+vaiheessa+siihen+koirankuvan+viereen+ilmestyy+sähköpolkupyörän+kuva,+jota+ajaa+hunkkelinnäköinen+mies+ja+punainen+rasti+päälle!+Hehee.
04.11.2018 18:26
Meillä+on+kotona+noita+patterilamppuja+pihalla+ja+ne+tosiaan+palavat+ihan+monta+kuukautta+kerrallaan.+Olen+varmasti+pienoinen+poikkeus+tämänikäisten+joukossa,+sillä+minulla+ei+lähistöllä+sukulaisia,+jonka+haudalle+veisin+kynttilöitä.+Puolison+mukana+olen+joskus+haudoilla+mukana+lähinnä+seuramiehenä+ja+apupoikana.+Tuo+"tyttären+haudalle"+liikuttaa+ihan+oikeasti+minuakin,+koska+se+on+varmasti+äärimmäisen+vaikea+asia.
04.11.2018 17:47
En+uskonut+jonkun+alkavan+lakia+lukea+asiasta.+Mielestäni+ihmisillä+tulee+olla+käytöstapoja+ja+hyvää+ajatuskykyä+mitä+saa+huvikseen+tehdä+ja+missä.
Hyväksyn+täysin+huonojalkaisten+haudalla+käynnit,+jopa+autolla+voivat+puolestani+mennä,+vaikka+ei+sitäkään+käsittääkseni+ole+mihinkään+kirjoitettu.
04.11.2018 17:38
Suomi+seuraa+monessa+asiassa+ruotsalaisia,+ehkä+niitä+tukia+alkaa+tulla+tännekin.+Ja+sen+jälkeen+vasta+aletaan+miettimään+niitä+lakeja,+sillä+joidenkin+mielestä+on+sallittua+kaikki+mitä+ei+ole+erikseen+kielletty.
Olet+oikeassa+tuon+muovikrääsän+suhteen.+On+kauniin+näköistä,+kun+hautausmaalla+palaa+tuhatmäärin+kynttilöitä,+mutta+ekologisuus+on+vähissä.+Varmaan+pitäisi+kehitellä+jotain+muovin+talteenottoa?
04.11.2018 17:31
Juu,+kyllä+pitäisi+olla+itsestään+selvää+miten+hautausmaalla+tulee+käyttäytyä.+Eihän+missään+lue,+että+hautausmaalle+ei+saa+ajaa+linja-autollakaan,+eikä+silti+kukaan+kuskaa+bussilastillista+eläkeläisiä+pitkin+hautausmaan+käytäviä.+Ihan+sama+asia+sähköpyörän+kanssa.+Jokaisen+pitäisi+se+itse+ymmärtää,+mutta+ehkäon+liian+aikeata,+jos+sitä+ei+kielletä.
04.11.2018 17:15
Ehdottomasti+samaa+mieltä+ja+pyrin+välttämään+englannin+kieltä+omassa+kielenkäytössäni.+Joskus+tahattomasti+saattaa+jotain+lipsahtaa.+Muuten+suomen+kieli+on+niin+hieno+asia,+että+sitä+tulee+vaalia.+Ja+nuo+vanhat+tekstit+ovat+aivan+mahtavia.
PS.+minulla+on+ollut+myös+tuon+kirjautumisen+kanssaongelmia.
04.11.2018 17:00
En+juhli+kekrejä+ja+vielä+vähemmän+halloweeneja.+Melko+tuntemattomia+molemmat+meikäläiselle.+Kyllä+ovikello+soi+eilen+tiuhaan,+onneksi+oli+jotain+karkkia+talossa,+olin+unohtanut+koko+touhun.+Yksikseen+kissan+kanssa+kesäleskenä+huushollissa...
04.11.2018 15:22
Ehkä+se+on+rauhoitettu?
04.11.2018 15:05
Tästä+en+saanut+mitään+tolkkua.
04.11.2018 14:46
Ei+aina+mene+kirjoitettu+teksti+samalla+tavoin+kuin+kirjoitettu.
04.11.2018 14:45
Minusta+tuntuu,+että+jokaisella+on+tuttavapiirissään+joku+joka+tykkää+tavallista+enemmän+chilistä+ja+syö+sitä+hullun+lailla+ja+varmaan+laittaa+sitä+kaikkeen+mahdolliseen+ruokaan,+jos+vaan+tilaisuus+on.+Joskus++melkein+vaikuttaa,+siltä+kuinka+jotkut+lähes+kerskailisivat,+sillä+kuinka+paljon+uskaltavat+sitä+suuhunsa+laittaa?
Muistan+ensimmäiset+kokeiluni+chilin+kanssa+ja+luultavasti+laitoin+sitä+liikaa,+sillä+niin+negatiivisesti+suhtaudun+nykyään+kyseiseen+aineeseen.+Aina+kun+on+mahdollisuus+ilmoitan,+että+en+halua+sitä+mausteeksi+ruokaani.+Ei+ole+minun+juttuni.
Päätän+maustepoliittisen+selontekoni+tähän.
02.11.2018 13:25
No+kun+en+muutakaan+keksinyt,+olihan+se+selvä+kirjoitusvirhe,+antakaa+anteeksi.+Yritän+parantaa+tapani+ja+kirjoittaa+vain+puhdasta+oikeaoppista+suomen+kieltä,+mutta+sinun+ylivertaisuuttasi+en+edes+tavoittele.
Nuo+pilkut+ja+pisteet+ovat+minulla+melko+hyvin+hanskassa,+joskus+tuntuu+että++käytän+niitä+liikaakin?+Samoin+erisnimet,+kuten+porilainen+tai+porvoolainen+kirjoitetaan+pienellä,+kutn+myös+perjantai+ja+maaliskuu.
Uskon+sinun+olevan+Vertti,+sillä+toinen+sellainen+tunnistaa+toisen+ja+tietää+milloin+voi+huvitella+kielikukkasilla+kaamossynkkyyteen+vaipuvien+suomalaisten+kanssa.
Samoin+täällä+laitetaan+sulkahatut+talviteloille+ja+kaivetaan+pipoa+esiin.+Ulkoilman+lämpötila+8,8°C+ja+tuulen+nopeus+4,4+m/s.
02.11.2018 10:50
Sinä+voit+tehdä+avauksen,+vaikka+ketjujen+pituudesta?+Yleismaailmalliset+keskustelut+ovat+melko+vaikeita,+siksi+varmaan+keskustellaan+minä+-+sinä+tyyliin,+luulisin.+Pilkunviilaamiseen+tai+kielipolisiiksi+ei+ole+ryhtynyt+kukaan,+poikkeus+tietysti+vahvistaa+säännön.
02.11.2018 10:40
Uskon+ihmisten+manipulointiin+ja+siihen,+että+pystytään+vaikuttamaan+mielipiteisiin.
02.11.2018 10:36
Olen+samaa+mieltä+"yhtä+mieltä"+-sanaparin+kirjoittamisesta+ja+ehdottomasti+se+tulee+kirjoittaa+erikseen.+Itselleni+tuli+jokin+näpelöintivirhe+tuohon+kohtaan.+Mutta+onneksi+armahdan+itseäni+sen+verran,+että+en+odota+itseltäni+enkä+muiltakaan+palstalaisilta+täydellisiä+lauseita+tai+virheetöntä+kiejoittamista.+Tärkeintä+on,+että+keskustelemme.
Tämän+avauksen+tarkoitus+ei+ollut+alkaa+pilkun+viilaamista.
01.11.2018 14:55
Tein+selvitystyötä+siitä+kumpi+olisi+oikea+vaihtoehto+ja+selvisi,+että+molemmat+ihan+yhtähyviä.+Pääasia,+että+ei+laita+"itsensä+kirjoittamansa",+ei+siis+saa+käyttää+kahta+omistusliitettä,+mutta+on+sama+kumpaan+sanaa+sen+yhden+laittaa.+Tämä+siis+kielitoimiston+sivuilta+poimittuna.
Siinä+samalla+minulle+selvisi+mielenkiintoinen+seikka,+että+introvertit+ihmiset+huomaavat+kirjoitusvirheet+muita+helpommin.+Minut+on+analysoitu+usean+testin+perusteella+voimakkaasti+introvertiksi+ihmiseksi,+joten+se+selittänee+miksi+tämän+aloituksen+tein.+Minua+kiinnosti+tämä+asia+ja+halusin+keskustelun+siitä.
01.11.2018 10:40
70 / 155