Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joten+ei+ongelmaa+sirun+ottamisesta,+jos+sellainen+tilanne+tulee+joskus.+:)
05.01.2019 00:01
Ilmestyskirjassa+EI+puhuta+sirusta+vaan+merkin+ottamisesta+käteen+ja+otsaan.+Juutalaiset+pitävät+otsalla+ja+kädessä+Raamatunlausekoteloa+merkkinä+siitä,+että+he+muistavat+käskyt.+Tätä+tarkoittaa+merkin+ottaminen+käteen+ja+otsaan,+että+pitää+SYDÄMESSÄÄN+käskyt+ja+TEKEE+myös+käskyjen+mukaan.+Kyse+on+siis+rakkauden+käskyistä.
Kristitty.netille+huomautus.+Tämä+EI+tarkoita+sitä,+että+meidän+tulee+kivittää+ketään.+Käsky+kieltää+tappamisen.
04.01.2019 23:59
lisäys.+Exap+on+myös+Raamattua+ja+Jeesusta+vastaan.+Teidän+evankeliuminne+onkin+aika+simppeli.+Älä+usko.
04.01.2019 23:46
Minä+lähden+puhtaasti+Raamatun+pohjalta.+Mielestäni+Baruch+Korman+on+paras+Raamatun+opettaja+tällä+hetkellä.+On+ilo+käydä+hänen+kanssaan+Raamattua+kappale+kappaleesta+ja+sana+sanalta+läpi.+Mikä+kokonaisuus+Raamattu+onkaan,+ja+miten+suuri+Jumala+onkaan!
<<Sinä,+Advis,+v.aari+ja+minä+nyt+ainakin+tunnetaan+täällä+kirjoittajina,+jotka+ajattelevat+omilla+aivoillaan,+>>
Advis+ja+v.aari+tunnetaan+täällä+kirjoittajina,+jotka+ovat+uskontoa+vastaan,+jotka+ovat+Jeesusta+vastaan,+jotka+ovat+Raamattua+vastaan.+Kerettiläinen+taas+saarnaa+porttokirkoista.
04.01.2019 23:43
Kuuntelin+hieman+linkitsemääsi+kappaletta.+Risti+kaulakoru+ei+tee+ihmisestä+uskovaista.+En+osaa+sanoa+siitä+sen+kummempaa+kuin+että+kappale+ei+ylistänyt+Jumalaa.+Kuuntelin+myös+hieman+Ken+Hensleyn+kappaletta+Send+Me+Angel
https://www.youtube.com/watch?v=bBFR7Yu_trE&list=RDwIGjQiW6hTE&index=5
Kannessa+on+alaston+nainen.+Ei+kuitenkaan+ole+kristillistä+musiikkia.+Mutta+jos+tykkäät,+niin+se+on+sinun+asiasi.+Minä+kuuntelen+mieluummin+kappaleita,+joissa+ylistetään+Jumalaa.
04.01.2019 23:20
<<Minä+aion+jankuttaa+niin+kauan,+kunnes+joku+kertoo+minulle,+missä+kohtaa+Raamattua+kuolemanrangaistukset+ja+uhrisäädökset+kumotaan.+>>
Voit+toki+jankuttaa,+jos+haluat.+
Kuolemanrangaistuksista:+
Jeesus+sanoi:+Älä+tapa.
Onko+synti+tappaa?+On.
Uhrisäädöksistä:
Miksi+uhrattiin?+Syntien+vuoksi,+eikä+niin?+
Miksi+Jeesus+-+Jeshua+kuoli?+Meidän+syntien+vuoksi,+eikö+niin?
Mikä+merkitys+oli+Jeesuksen+uhrilla?+Että+meidän+syntimme+pyyhittiin+pois.+Kukaan+ei+meitä+niistä+syytä.+Miksi+pitäisi+edelleen+uhrata,+kun+meidän+syntimme+on+pyyhitty+pois?
Onko+synti+uhrata?+Kyllä.
04.01.2019 22:40
<<Kerro+jo+vihdoin,+missä+kohtaa+Raamattua+kuolemantuomiot+ja+uhraamiset+kumotaan?+>>
Kyllä+ne+kumottiin+siinä+kohtaa,+kun+Jeesus+-+Jeshua+kuoli+ristillä.+Tämän+pitäisi+olla+sanomattakin+selvää.+Minka+vuoksi+sinä+enää+uhraisit?+Eikö+Jeesuksen+uhri+riittäisi+sinulle?+Kuoliko+Jeesus+turhaa?+Mikä+olikaan+uhraamisen+tarkoitus?+Mitä+Jeesuksen+kuolema+sai+aikaan?+Pitääkö+meidän+edelleen+uhrata+syntiemme+tähden,+vaikka+Jeesus+kuoli+ristillä+meidän+syntiemme+tähden?+Voisitko+hieman+selventää?
04.01.2019 22:31
Siis+tämä+kappale:
https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0
Laitoin+vahingossa+linkin+aloituksen+kappaleeseen,+jota+siis+kuuntelin+pari+minuuttia.+En+jaksanut+enempää.+Lopun+aikana+uskonto+vähenee+vähenemistään.+Mutta+ne,+jotka+uskovat,+niin+heidän+uskonsa+vahvistuu.+Ei+kukaan+jaksaisi+tässä+jumalattomassa+maailmassa,+ellei+Jeesus+antaisi+Pyhän+Hengen+voimaa+jaksaa.
04.01.2019 22:24
Kuuntelin+pari+minuuttia+linkkaamaasi+kappaletta.+Uskonnon+menettäminen+tai+kadottaminen+on+liiankin+nykyaikaista+-+sellaista+sattuu+aina+enenemässä+määrin.+Tämäkin+kappale+saa+varmaan+monet+kahden+vaiheilla+olevat+kääntymään+uskontoa+vastaan.+Oli+ihan+pakko+kuunnella+tämän+parin+minuutin+jälkeen+tämä+kappale.
https://www.youtube.com/watch?v=u036M7p6-ak
Odotan+Jeesus+-+Jeshuaa+ja+haluan+ajatella+Hänen+pyhyyttään.+Hän+on+minun+esimerkkini+-+ei+tuollainen+uskonnosta+luopunut.
04.01.2019 22:19
Lisään+vielä,+että+Jehovan+todistajat+opettavat,+että+Jeesus+on+luotu.+Tästä+on+hyvä+opetus+Baruch+Kromalilla.+Hän+kertoi,+että+tämä+väärinkäsitys+johtuu+siitä,+että+luetaan+hepreankielistä+Uutta+testamenttia,+kun+pitäisi+lukea+kreikankielistä.+Uusi+testamentti+on+kirjoitettu+alkujaan+kreikaksi.
04.01.2019 22:04
Raamattua+väännetään+oman+mielensä+mukaiseksi.+Sen+vuoksi+on+niin+paljon+eriseuraisuutta+ja+vastakohtaisuutta.+Otetaan+yksi+kohta+sieltä+ja+toinen+täältä,+mutta+ei+oteta+kokonaisuutta.+Otetaan+vain+ne,+jotka+miellyttävät.
04.01.2019 22:01
<<Mistä+tällainen+itse+Raamattua+lukenut,+joka+ei+ole+koskaan+mihinkään+kirkkoon+kuulunut,+voi+tietää+miten+pelastuu+kun+teillä+kaikilla+(Exap,+Rakastettu,+SAI,+Yksi-usko,+Advis,+kerettiläinen+ja+vielä+kaikki+kirkkokunatkin)+on+ihan+omat+käsityksenne+siitä,+miten+pelastuu.+Yksi+pelastuu+juhlimalla+vanhan+testamentin+juhlia,+toinen+maksamalla+kymmenyksiä,+kolmas+noudattamalla+lakia+ja+neljäs+unohtamalla+lait.+Eihän+tässä+ole+päätä+eikä+häntää.+Enkö+voisi+vain+mennä+johonkin+kirkkoon+ja+luottaa,+että+he+ymmärtävät+Raamatun+oikein,+esimerkiksi+Jehovantodistajiin,+jotka+tuossa+välillä+ovat+käyneet+ovellani.+Tai+pabtisteihin+tai+adventtikirkkoon,+joilla+kummallakin+on+kaupungissa+kirkkonsa.+Tai+luterilaisiin,+joiden+kirkko+on+parin+minuutin+kävelymatkan+päässä.+Tiedän,+että+juutalaisuus+ei+pelasta.+Tiedän,+että+kirkkoon+kuuluminen+ei+pelasta+muttta+joku+tolkku+tähän+on+saatava.>>
Nimimerkki+Ihan_pihalla+ajattelee+nyt+vain+omilla+aivoilla.+Jos+sinulla+on+Raamattu,+niin+lue+sitä.+Ellei+sinulla+ole+Raamattua,+niin+hanki+sellainen.+Sitten+käy+Raamattua+läpi+Jeesukseen+uskovien+juutalaisten+opastuksella,+esim.+Baruch+Korman.+Tällöin+vältät+kaikki+kristittyjen+ja+ei-kristittyjen+perinteiset+opinkohdat,+jotka+vain+sekoittavat+ja+aiheuttavat+ennakkoluuloja+(opetus+on+yleensä+sitä,+että+minun+kirkko+on+parempi+kuin+tuo+toinen+kirkko).+
Tärkein+on+muistaa,+että+Jeesus+yksin+pelastaa.+Ei+kymmenysten+maksaminen,+ei+sapatin+pitäminen,+ei+juhlien+pitäminen+eikä+myöskään+käskyjen+pitäminen.+Nämä+viimeksi+mainitut+selviävät+sitten,+kun+on+tullut+tuntemaan+Jeesuksen,+ja+ne+ovat+osoitus+rakkaudesta+Jeesukseen.+Toisin+sanoen+pyhitän+sapattia,+koska+rakastan+Jeesusta.+En+halua+rikkoa+käskyjä,+koska+rakastan+Jeesusta+jne.+Tiedän,+etten+sen+vuoksi+pelastu,+vaan+olen+pelastunut+Jeesuksen+vuodatetun+veren+vuoksi.+Jeesus+on+kuollut+minun+syntieni+tähden.
04.01.2019 21:59
Minä+olen+myös+miettinyt+enkeli-aiheisia+koristeita.+Tiedän,+että+enkelit+eivät+ole+lapsia,+niin+kuin+monissa+koristeissa.+Enkeli-aiheisia+tauluja+minulla+ei+ole+enää,+mutta+ei+siksi,+etten+pitäisi+enkeleistä.+Olen+tehnyt+lasteni+kanssa+enkeli-koristeita,+jotka+aion+säästää.+Ne+ovat+kauniita+-+tulee+mieleen+3:sta+enkelistä+3:n+enkelin+sanoma.+Laitan+ne+esille+Nisan+kuun+alussa,+ja+saavat+olla+kevään+juhlien+aikaan+esillä.+
Sain+kerran+erään+taulun,+jossa+oli+lapsi+rukoilemassa+taulua,+jossa+oli+madonna-aihe.+Tämä+ärsytti+sen+verran,+että+poistin+tuon+madonna+taulun+(poistaminen+onnistui+niin+hyvin,+ettei+siitä+jäänyt+mitään+jälkeä+edes!).+Sen+jälkeen+taulu+oli+mieluinen,+sillä+lapsi+rukoisi+siinä+Jumalaa.
Olen+miettinyt+perinteisiä+joulutähtiä,+joissa+valo,+että+ne+olisivat+sopivia+myös+Nisan+kuun+alussa.+Ne+kertovat,+kuinka+tähti+ohjasi+itämaan+tietäjiä+Jeesus-lapsen+luo.+Samoin+aion+laittaa+seimen+Nisan+kuun+alussa,+ja+se+saa+olla+koko+juhla-ajan.
04.01.2019 21:41
Olen+myös+lukenut+Daavidin+tähdestä+yhtä+jos+toista.+No,+joka+tapauksessa+pidän+tähdestä,+koska+rakastan+Israelia+-+en+palvo+kuitenkaan+tähteä.+Olen+tehnyt+itselleni+selväksi,+että+voin+pitää+korua,+mutta+joitakin+tähti-aiheisia+juttuja+olen+lahjoitellut+ystävilleni+(kohtuus+kaikessa).
04.01.2019 21:32
<<Itsekin+olisin+halunnut+saada+kaikki+Lutherin+kirjat+käsiini,+mutta+ei+onnistu.
Eräs+Lutheria+kunnioittava+lukija.+>>
Voit+onnitella+itseäsi+siitä,+ettet+ole+onnistunut+saamaan+kaikkia+Lutherin+kirjoja+käsiisi.+Minä+ostin+joitakin+Lutherin+kirjoja+muutama+vuosi+sitten,+kun+Luther+täytti+vuosia.+Mutta+kyllä+oli+kamalaa+luettavaa.+Kirjat+lensivät+saman+tien+kierrätyskeskukseen+(karsinpa+vielä+joitakin+harhaoppeja+poiskin+jostakin,+että+harhaoppi+ei+leviäisi).+No+nyt+eletään+vuotta+2019+ja+suunta+on+ehdottomasti+kohti+juutalaisuutta.+Turha+haaveilla+enää+Lutherista.+Hän+on+ollut+tarpeen+omana+aikanaan,+mutta+ei+enää.+Kaikella+aikansa.
04.01.2019 21:09
<<Muslimeillä+perjantai+pyhäpäivä,+ei+myöskään+Jumalan+antama+pyhä.>>
Sapatti+alkaa+perjantai-iltana+ja+päättyy+lauantai-iltana.
04.01.2019 21:01
Adventisteilla+ei+ole+"halpaa+armoa"+toisin+kuin+esim.+luterilaisilla+tai+hellareilla...
04.01.2019 20:54
En+usko,+että+siruttamisella+on+mitään+tekemistä+pedon+merkin+kanssa.+Otan+sirun,+jos+sellainen+mahdollisuus+tulee,+ja+sitä+tarvitsen.
04.01.2019 20:52
<<Minäkään+en+usko,+että+sunnuntai+on+pedon+merkki,+vaan+jokin+tekninen+tunniste+on+pm,+jolla+kontrolloidaan+se,+kuka+on+käynyt+kumartamassa+pedon+kuvaa+sunnuntai+kirkossa.+Simppeliä.>>
En+oikein+usko+tuota.+Juutalaisilla+on+rukouskotelot+otsalla+ja+kädessä.+Se,+että+emme+ota+merkkiä+käteen+tai+otsaan,+tulee+tuosta+juutalaisten+tavasta.+Tämä+tarkoittanee+yksinkertaisesti+sitä,+että+emme+ajatuksissamme+tai+tekemällä+riko+Jumalan+käskyjä.+Näin+ymmärsin+Baruch+Kormanin+opetuksesta.+Tämä+on+mielestäni+oikein.
04.01.2019 20:51
Pyhitä+mitä+tykkäät,+mutta+Jumala+on+pyhittänyt+ja+siunannut+sapatin.+On+ilo+ja+kunnia+kunnioittaa+Jumalaa+pyhittämällä+Hänen+itsensä+pyhittämä+ja+siunaama+päivä.
04.01.2019 20:48
121 / 305