Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. Minua+ilahduttaa+myös+se,+että+juutalaisilla+ja+kristityillä+on+tänä+päivänä+niin+paljon+yhteistyötä.+Minua+ilahduttaa+se,+että+kristityt+ja+juutalaiset+ovat+samaa+perhettä.+Monet+seurakuntalaiset+ovat+jättäneet+ahtaan+seurakuntansa,+jossa+ei+ymmärretä+tätä+asiaa.+Tässä+kauniissa+videossa+juutalaiset+ja+kristityt+laulavat+yhdessä.+Laulakaamme+jatkossakin,+ja+yhteistyömme+tiivistyköön+edelleenkin.+Olemme+samaa+perhettä.https://www.youtube.com/watch?v=ZoMT2fqnQyM
  2. <<Yksikään+Jeesuksen+seuraaja+ei+kutsu+itseään+rabbiksi."Mutta+te+älkää+antako+kutsua+itseänne+rabbiksi,+sillä+yksi+on+teidän+opettajanne,+ja+te+olette+kaikki+veljiä."+(Mt.+23:8)>>"Arvonimenä+rabbi+ei+esiinny+vielä+Toorassa.+Matteus+(23:7)+mainitsee+sen+merkityksessä+"mestarini",+jota+fariseukset+mielellään+halusivat+itsestään+käytettävän.+Rabbinimitykset+suoritti+sanhedrin+400-luvulle+saakka,+jolloin+se+lakkautettiin."Tämä+oli+Wikipedian+linkistä,+Rabbi.+Eli+Jeesuksen+aikaan+rabbi-nimi+merkitsi+samaa+kuin+Mestarini.+Tätä+Jeesus+kommentoi.+Nykyään+rabbi-sana+tarkoittaa+opettajaa.+Eli+se+on+ihan+oikein.+<<Suoraan+sanottuna+minä+en+voi+ymmrtää,+kuinka+voi+olla+juutalainen,+ei+messiaaninen+ja+uskoa+Jeesukseen.+Eikö+määritelmän+mukaan+jokainen+juutalainen,+joka+uskoo+Jeesukseen,+ole+messiaaninen?+On+todella+harhaanjohtavaa+kutsua+itseään+ei-messiaaniseksi+juutalaiseksi,+jos+kuitenkin+uskoo+Jeesukseen.+>>Tämä+oli+eräässä+haastattelussa+Israelissa,+kun+haastattelija+asian+mainitsi.+Siis+Baruch+Korman+on+Israelissa+juutalainen+rabbi.+Ja+hän+uskoo+Jeshua-Messiaaseen.+Täytyy+kyllä+myötää,+että+hänen+opetuksensa+Raamatusta+ovat+vailla+vertaa.+Kukaan+ei+opeta+niin+täydellisesti+Raamattua.+Sana+sanalta+ja+jae+jakeelta+ja+luku+luvulta.+Erinomaista.+Olen+täysin+mykistynyt.+Baruch+Korman+on+juutalainen+rabbi,+joka+sopii+hyvin+sellaiselle,+joka+tutkii+tarkasti+jokaista+sanaa.+Rabbi+Schneider+on+taas+hellarityyppinen+rabbi.+Pidän+myös+hänestä+paljon.+Minusta+tuntuu,+että+juutalaisia+rabbeja+on+nykyään+niin+paljon,+että+joka+seurakunta+ja+jokainen+seurakuntalainen+löytää+varmasti+omat+suosikkirabbinsa,+joita+mieluiten+kuuntelevat.+:)