Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+myös+aivan+ihana+kappale.+HALLELUJA!
https://www.youtube.com/watch?v=sQYF8xFeR8k
Herra+siunatkoon+tätä+yhteistyötä.+Juutalaiset+ja+pakanakristityt+ovat+samaa+perhettä...halleluja!
24.11.2018 23:38
Minua+ilahduttaa+myös+se,+että+juutalaisilla+ja+kristityillä+on+tänä+päivänä+niin+paljon+yhteistyötä.+Minua+ilahduttaa+se,+että+kristityt+ja+juutalaiset+ovat+samaa+perhettä.+Monet+seurakuntalaiset+ovat+jättäneet+ahtaan+seurakuntansa,+jossa+ei+ymmärretä+tätä+asiaa.+Tässä+kauniissa+videossa+juutalaiset+ja+kristityt+laulavat+yhdessä.+Laulakaamme+jatkossakin,+ja+yhteistyömme+tiivistyköön+edelleenkin.+Olemme+samaa+perhettä.
https://www.youtube.com/watch?v=ZoMT2fqnQyM
24.11.2018 23:33
On+suuri+siunaus,+että+Herran+kansa+on+ylläpitänyt+Tooraa.+Paholainen+kun+on+yrittänyt+niin+monta+kertaa+hävittää+juutalaisia+ja+Raamattua.
24.11.2018 23:30
Anteeksi.+Minä+en+tuomitse+ketään.
24.11.2018 23:28
Tässä+videossa+taas+ylistetään+Tooraa.+Tiedätkö,+mitä+se+on?+
https://www.youtube.com/watch?v=O9m5e-oPl5I
Käänny+Jumalan+puoleen+nyt+vielä+kun+on+armon+aikaa.+Ala+opiskelemaan+Tooraa+ja+Herran+Sanaa,+niin+sinäkin+vielä+voit+pelastua.
24.11.2018 23:20
Kylläpä+oli+köyhä+video.+Laitan+sulle+parempaa+katseltavaa.+Tässä+on+henkistä+ja+hengellistä+antia,+jota+ei+ymmärrä+muut+kuin+Herran+omat.
https://www.youtube.com/watch?v=ckVYO9oI8vc
24.11.2018 23:14
Korjaus:+Baruch+Korman+ei+ole+siis+messiaaninen+rabbi+vaan+juutalainen+rabbi+Israelista,+joka+uskoo+Jeshua+Messiaaseen.+Hänen+videot+ovat+todella+parhainta+mahdollista+Raamatun+tutkistelua,+sana+sanalta.+jae+jakeelta,+luku+luvulta.+Täydellistä+hepreankielen+osaamista+tällä+rabilla.
24.11.2018 23:09
Täytyy+kuunnella+vielä+uudestaan+Baruch+Kormanin+The+"Lost"+Tribes+of+Israel.+Saattaa+olla,+etten+ole+täysin+ymmärtänyt+kaikkea.+Joka+tapauksessa,+mielenkiintoinen+luento+ja+opetus.+Suosittelen+kaikille,+joita+asia+kiinnostaa.
24.11.2018 23:08
korjaus:+tätä+EN+adventistina+allekirjoita,+eikä+tätä+on+...
24.11.2018 23:04
<<Haloo+nyt,+Yksi_usko!+Ystävän+vinkki+:)+-->+Asia+on+juuri+noin+kuin+Adventisti+kertoo.+Itsekin+olin+30+v.+adv.+Että+kokemusta+on.+Adventistit+pitää+itseään+Jumalan+näkyvänä+kansana,+johon+kaikkien+muiden,+myös+juutalaisten+tulisi+liittyä.
Karua+korvausteologiaa+pahimmillaan,+mutta+tästä+tosiasiasta+ei+päästä+mihinkään.+Käy+lukasemassa+adv.+28+opinkohtaa.+Siellä+tämä+sanotaan+virallisesti.+Surullista.+>>
Tätä+on+adventistina+allekirjoita.+Jos+se+on+adventismia,+niin+sitten+en+ole+adventisti+vaan+puhtaasti+messiaaninen.+Koska+tiedän,+että+adventisteissa+on+niin+monta+mieltä+kuin+on+jäsentäkin,+niin+voin+ihan+hyvin+olla+adventisti,+luterilainen+ja+messiaaninen.+Tämä+ei+ole+minulle+vaikeaa.+Adventistien+opinkohtia+en+ole+koskaan+sen+kummemmin+ajatellut,+muuta+kuin+että+ne+ovat+Raamatullisia.+Se,+mitä+tulee+siihen,+että+pitäisi+olla+adventisti,+niin+se+on+sinun+omaa+ajatustasi.+Adventistit+ajattelevat,+ettei+tarvitse+olla+adventisti,+vaan+joka+seurakunnassa+on+Herralle+uskollisia.+Näin+olen+ajatellut+aina+adventistina+(ja+olen+ollut+myös+kirkon+palkkalistoilla,+niin+kuin+myös+luterilaisen+kirkon),+joten+tiedän.+Sinä+sen+sijaan+olet+adventistina+ajatellut+niin+kuin+sanot.+Sen+vuoksi+olet+eronnut+kirkosta.+Mutta+sillä+ei+ole+pelastuksen+kanssa+mitään+tekemistä.
24.11.2018 23:03
No,+kerettiläinen,+älähän+nyt+vallan+innostu+tuosta+porttokirkosta.+Vai+väitätkö,+että+Raamattu+ei+olisi+Jumalan+sanaa?+Tietenkin+on.+Se,+että+jotkut+kirjoitukset+on+jätetty+Raamatun+ulkopuolelle,+johtuu+siitä,+että+ne+eivät+ole+olleet+tarpeeksi+luotettavia.+Minulle+riittää+kyllä+ne+kirjat,+jotka+ovat+Raamatussa.+Kyllä+niistä+totuus+löytyy.+Tiedät+varmaan,+että+totuus+on+Jeesus+-+Jeshua.
24.11.2018 22:50
Yllä+olevista+mielestäni+Baruch+Korman+sopii+selvästi+eniten+adventisteilla,+jotka+ovat+pikkutarkkoja+Raamatun+lukijoita.+Sen+sijaan+rabbi+Schneider+sopii+selvästi+parhaiten+helluntailaisille,+jotka+kulkevat+hengen+voimassa,+mutta+eivät+niin+innokkaasti+tutki+Raamattua.
24.11.2018 22:47
Miten+juutalainen+rabbi,+joka+uskoo+Jeshua+Messiaaseen+(mutta+on+ei-messiaaninen+juutalainen+rabbi)+ja+messiaaninen+juutalainen+rabbi+eroavat+toisistaan?
Minä+kuuntelen+mielelläni+rabbeja,+kuten+
Baruch+Korman+(joka+on+erittäin+pikkutarkka)
Mottel+Baleston+(joka+selvittää+juutalaisten+ja+kristittyjen+eroa+ja+nimiä)
Schneider+(joka+on+hellarityyppinen,+sydämellinen)
Jonathan+Cahn+(joka+opettaa+erinomaisesti+Sanaa+ja+antaa+aina+uusia+aikatauluja)
Zev+Porat+(joka+saarnaa+lyhyesti+ja+ytimekkäästi)
Jonathan+Bernis
Stan+Farr…
En+tiedä,+että+ketkä+ovat+messiaanisia+ja+ketkä+eivät+ole.+Kaikki+uskovat+kuitenkin+Jeshua+Messiaaseen.+Jotkut+opettavat+Israelissa+ja+jotkut+USA:ssa.+Olisiko+niin,+että+ne,+jotka+ovat+rabbeja+Israelissa+ja+ovat+käyneet+Israelissa+koulunsa+eivät+ole+messiaanisia+rabbeja???
24.11.2018 22:44
<<Yksikään+Jeesuksen+seuraaja+ei+kutsu+itseään+rabbiksi.
"Mutta+te+älkää+antako+kutsua+itseänne+rabbiksi,+sillä+yksi+on+teidän+opettajanne,+ja+te+olette+kaikki+veljiä."+(Mt.+23:8)>>
"Arvonimenä+rabbi+ei+esiinny+vielä+Toorassa.+Matteus+(23:7)+mainitsee+sen+merkityksessä+"mestarini",+jota+fariseukset+mielellään+halusivat+itsestään+käytettävän.+Rabbinimitykset+suoritti+sanhedrin+400-luvulle+saakka,+jolloin+se+lakkautettiin."
Tämä+oli+Wikipedian+linkistä,+Rabbi.+Eli+Jeesuksen+aikaan+rabbi-nimi+merkitsi+samaa+kuin+Mestarini.+Tätä+Jeesus+kommentoi.+Nykyään+rabbi-sana+tarkoittaa+opettajaa.+Eli+se+on+ihan+oikein.+
<<Suoraan+sanottuna+minä+en+voi+ymmrtää,+kuinka+voi+olla+juutalainen,+ei+messiaaninen+ja+uskoa+Jeesukseen.+Eikö+määritelmän+mukaan+jokainen+juutalainen,+joka+uskoo+Jeesukseen,+ole+messiaaninen?+On+todella+harhaanjohtavaa+kutsua+itseään+ei-messiaaniseksi+juutalaiseksi,+jos+kuitenkin+uskoo+Jeesukseen.+>>
Tämä+oli+eräässä+haastattelussa+Israelissa,+kun+haastattelija+asian+mainitsi.+Siis+Baruch+Korman+on+Israelissa+juutalainen+rabbi.+Ja+hän+uskoo+Jeshua-Messiaaseen.+Täytyy+kyllä+myötää,+että+hänen+opetuksensa+Raamatusta+ovat+vailla+vertaa.+Kukaan+ei+opeta+niin+täydellisesti+Raamattua.+Sana+sanalta+ja+jae+jakeelta+ja+luku+luvulta.+Erinomaista.+Olen+täysin+mykistynyt.+Baruch+Korman+on+juutalainen+rabbi,+joka+sopii+hyvin+sellaiselle,+joka+tutkii+tarkasti+jokaista+sanaa.+Rabbi+Schneider+on+taas+hellarityyppinen+rabbi.+Pidän+myös+hänestä+paljon.+Minusta+tuntuu,+että+juutalaisia+rabbeja+on+nykyään+niin+paljon,+että+joka+seurakunta+ja+jokainen+seurakuntalainen+löytää+varmasti+omat+suosikkirabbinsa,+joita+mieluiten+kuuntelevat.+:)
24.11.2018 22:35
Väärin.+Kyse+oli+siitä,+että+voinko+sanoa+itseäni+"oksastetuksi+juutalaiseksi".+En+todellakaan+voi.+Olen+oksastettu+oliivipuuhun,+jonka+juuret+ovat+Jeshua+ja+runko+Aabraham,+Iisak+ja+Jaakob...+Sen+Efraimin+haaraan.+Mutta+olen+kuitenkin+oksastettu+kristitty.+Suomalainen,+en+juutalainen.+Kyse+ei+ole+siitä,+ettenkö+olisi+tasa-arvoinen+pelastuksen+suhteen.+Sekä+juutalaisen+että+kristityn+pelastaa+ainoastaan+Jeesus.+Kuitenkin+juutalaiset+ovat+aivan+erityinen+kansa,+sillä+Jeshua+on+syntynyt+tuosta+kansasta.+Juutalaiset+ovat+Jumalan+valittu+kansa,+enkä+minä+ole+juutalainen+-+en+edes+oksastettu+juutalainen.
23.11.2018 23:09
Tietenkin+se+on+tärkeää.+On+todella+tärkeää+tietää,+että+Messias+-+Jeshua+Messias+-+syntyi+KEVÄÄLLÄ+aloittaen+kalenterin.+Koko+luomakunta+syntyy+keväällä!+Tietenkin,+koska+Luojakin+syntyi+keväällä!!!
23.11.2018 22:56
Vastasin+EiLöydyYhtään+-nimimerkille.
21.11.2018 18:45
Laitan+linkin+artikkeliin.+Jos+linkki+ei+tästä+avaudu,+niin+kannattaa+kopioida+ja+googlata.
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/ulkomaat/eristäytyneelle-saarelle-tunkeutunut-amerikkalaismies-kuoli-alkuperäisheimon-nuolisateeseen-–-yritti-levittää-kristinuskon-sanomaa/ar-BBPWO73?ocid=spartanntp
21.11.2018 17:13
No,+tiedät+itsekin,+että+Jumala+ilmoitti+itsensä+meille+Jeesus+-+Jeshuassa.+Jeesus,+siis+Jumala,+eli+täällä+reilut+30+vuotta!+Osaatko+laskea+kuinka+moni+tuolloin+näki+Jumalan?
21.11.2018 15:48
Yritän+selvittää+myös+itselleni+asiaa.+Voin+siis+olla+väärässä.+Mielelläni+vastaisin+1=juutalaiset+ja+2=Jeesukseen+oksastettu+kristitty.+Juutalaiset+ja+kristityt+ovat+yksi+ruumis+(niin+kuin+mies+ja+nainen)?
Laitan+tähän+Valter+Weithin+videon,+jossa+on+mielenkiintoista+tutkimusta+juutalaisista.
https://www.youtube.com/watch?v=qhjajMbTX1Y
21.11.2018 15:08
137 / 305