Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. <<Minä+olen+adventisti+ollut+jo+25+vuotta+ja+syön+kinkkuleikkeileitä+leivän+kanssa+sekä+usein+myös+kinkku-ananas+pizzaa.+Pekoni+on+myös+herkkuani.+Ei+minulle+siitä+mitään+huonoa+oloa+tule,+vaan+päinvastoin+nautin+ruuasta+täysin+siemauksin.>>Hei+oikeesti.+Minä+olen+syntyperäinen+luterilainen+ja+käännynnäinen+adventisti,+joten+tuo+ym.+on+täysin+oma+asiasi.+Minä+en+syö+sikaa.<<Se,+että+sinä+et+tunne+pastoreitamme,+jotka+haluaisivat+julkisesti+esimerkiksi+sianliha-asiaa+sinulle+kertoa,+ei+ole+mikään+ihme.+Ensinnäkään+et+tunne+kaikkia+adventistipastoreita.+Toiseksi,+et+tunne+niitäkään,+jotka+tunnet,+niin+hyvin,+että+voisit+kesksutella+heidän+kanssaan+niin,+että+he+kertoisivat+sinulle+todellista+teologista+kantaansa,+pastoreita+kun+ovat.+Minä+tunnen+kaksi+sellaisya+mutta+luonnollisestikaan+en+heidän+nimeään+tällä+palstalla+kerro.+>>Uskoisin+ja+luulen+tietäväni+enemmän+adv-pastoreita+kuin+sinä.+Uskoisin+tuntevani+heidät+myös+paremmin+kuin+sinä.+Et+tunne+minua,+joten+et+voi+tietää.+Luulosi+ei+pidä+alkuunkaan+paikkaansa.<<Lisäksi+Raamattu+antaa+luvan,+myöskin+juutalaisille,+syödä+sianlihaa.+Kyseessä+on+sellainen+tapaus,+jossa+sinulle+tarjotaan+ruokaa+ollessasi+vierailulla.+Tällöin+voit+Paavalin+mukaan+syödä+saastaisia+eläimiä+ilman+ongelmaa.+Tämä+todennäköisesti+siksi,+ettet+loukkaisi+juhlien+isäntää/emäntää.+Joten+käsky+ei+voi+ola+kovin+aitovakaan+kun+siitä+näin+voidaan+lipsua.+Tiedän+myös+pastoreita+jotka+ovat+toimineet+näin.+>>Minulla+ei+erilaisia+kokemuksia+adv-pastoreista.+Mutta,+jos+jotkut+näin+tekevät,+niin+se+on+heidän+asiansa.+Ruoka+ei+pelasta+ketään,+se+on+selvää+kaikille+adventisteilla.+Sen+vuoksi+näin+voi+menetellä.+Asia+lienee+omantunnon+kysymys.<<Lisäksi+tunnen+useammankin+adventistin,+jotka+syövät+sianlihaa.+Itsekin+sitä+syön,+jos+muuta+sopivampaa+lihaa+ei+ole+tarjolla.+Mutta+kuten+Paavali+sanoo,+älkää+tuomitko+ketään+siitä+mitä+hän+syö.+Niin+en+minäkään+tuomitse+sinua,+joka+et+syö+sikaa.>>Edelleen+naurettava+kommentti.+Jos+tunnet+jonkun+adventistit,+itsesi+lisäksi,+jotka+syövät+sikaa+ja+nauttivat+sian+syömisestä,+niin+onhan+se+sinun+ja+heidän+ihan+oma+asiansa.+Mitä+tuomitsemista+siinä+olisi,+jos+valtaosa+adventisteista+ei+syö+sikaa???<<Messiaaniset+"juutalaiset"+eivät+ole+juutalaisia+lainkaan.+Jos+juutalaisuus+on+syntyperäistä,+ei+ole+olemassa+sellaista+syntyperäistä+kansalaisuutta+kuin+messiaaninen+juutalainen.+>>Messiaaniset+juutalaiset+ovat+tietenkin+juutalaisia.+Siitähän+on+keskusteltu+jo+aiemmin.+Juutalaisia,+jotka+uskovat+Jeshua+Messiaaseen.+<<Jos+taas+asialla+viitatan+uskoon,+niin+menepä+esittämään+juutalaiselle,+että+messiaaninen+veljeksensä+olisi+juutalainen,+niin+saisit+aivan+takuuvarmasti+häneltä+kieltävän+vastauksen.+Siksi+jätin+mainitsematta+tuon+uus-sanan.>>Ei+ole+mikään+uus-sana,+sillä+Jeshua+itse,+opetuslapset,+apostolit...+olivat+Jeshuaan+uskovia.+He+kuuluivat+ns.+Nasaretilaiseen+lahkoon,+joka+oli+osa+juutalaisuutta.<<Mitä+tulee+siihen,+olenko+adventisti+vai+en,+siitä+voitaisiin+keskustella+pitkäkin+tovi+mutta+en+koe+sitä+tarpeelliseksi.+Pidän+edelleen+itseäni+adventistina.+>>Ok.+Adventisteja+on+moneen+lähtöön,+sillä+seurakunta+antaa+luvan+ajatella.
  2. <<Oletko+havainnut,+että+jotkut+tuomitsevat+toisia+paremmiksi+eli+1.+luokan+uskoviksi+aivan+vain+syntyperän+perusteella?Ja+oletko+myös+havainnut+sellaistakin+ajattelua+olevan+liikkeellä,+että+jopa+oma+pelastuminen+riippuisi+siitä,+miten+suhtautuu+näihin+1.+luokan+uskoviin?>>Ymmärrän,+että+tarkoitat+1.+luokan+uskovaisilla+juutalaisia,+ja+että+heidän+siunaamisesta+riippuisi+myös+meidän+pelastumisemme.+Voin+kertoa,+että+näin+ei+ole.+Vaikka+juutalaiset+ovatkin+aivan+erityinen+kansa,+koska+Kaikkivaltias,+Herra,+Jumala,+Luoja...+syntyi+juuri+tämän+kansan+keskelle,+Daavidin+suvusta.+Se+ei+todellakaan+ole+yhdentekevää.+Tämän+vuoksi+aina+myös+siunaamme+heitä,+sillä+onhan+Jumala+näyttänyt+itsensä+juuri+juutalaisesta+suvusta.+Tämä+on+vain+niin+ihmeellinen+asia.+Mutta+tämä+ei+tarkoita+sitä,+että+samalla+siunaamme+kaikki,+mitä+israelilaiset+tekevät.+Juutalaiset+ovat+maallistuneita+ja+heidän+tekonsa+eivät+suinkaan+aina+ole+Jumalan+tahdon+mukaisia.+Rukoilemme,+että+mahdollisimman+monet+juutalaiset+voisivat+tulla+tuntemaan+Jeshua+Messiaan.+Rukoilemmehan+myös,+että+mahdollisimman+monet+muutkin+ihmiset+(riippumatta+heidän+uskonnostaan)+tulisivat+tuntemaan+Jeesuksen+Kristuksen.+Siis,+me+suhtaudumme+kaikkiin+ihmisiin+tasavertaisena+pelastumista+ajatellen,+mutta+olemme+kiitollisia+juutalaisille+Jeshua+Messiaasta.<<Olisi+mukava+nähdä+joskus+jotain+uuttakin+auringon+alla....+>>Etkö+ole+huomannut,+että+paljon+uutta+on+tullut+esille+ja+aina+uusia+Raamatun+totuuksia+selviää.+Messiaaniset+juutalaiset+avaavat+Raamattua+silmiemme+alla,+etkä+sinä+huomaa+"mitään+uutta+auringon+alla"?!