Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Minä+olen+adventisti+ollut+jo+25+vuotta>>
25+vuotta+ei+ole+kovin+paljon.+Mitä+vuosiin+tulee,+niin+minä+olen+ollut+adventistina+paljon,+paljon+sinua+pidempään.
08.11.2018 13:03
<<Minä+olen+adventisti+ollut+jo+25+vuotta+ja+syön+kinkkuleikkeileitä+leivän+kanssa+sekä+usein+myös+kinkku-ananas+pizzaa.+Pekoni+on+myös+herkkuani.+Ei+minulle+siitä+mitään+huonoa+oloa+tule,+vaan+päinvastoin+nautin+ruuasta+täysin+siemauksin.>>
Hei+oikeesti.+Minä+olen+syntyperäinen+luterilainen+ja+käännynnäinen+adventisti,+joten+tuo+ym.+on+täysin+oma+asiasi.+Minä+en+syö+sikaa.
<<Se,+että+sinä+et+tunne+pastoreitamme,+jotka+haluaisivat+julkisesti+esimerkiksi+sianliha-asiaa+sinulle+kertoa,+ei+ole+mikään+ihme.+Ensinnäkään+et+tunne+kaikkia+adventistipastoreita.+Toiseksi,+et+tunne+niitäkään,+jotka+tunnet,+niin+hyvin,+että+voisit+kesksutella+heidän+kanssaan+niin,+että+he+kertoisivat+sinulle+todellista+teologista+kantaansa,+pastoreita+kun+ovat.+Minä+tunnen+kaksi+sellaisya+mutta+luonnollisestikaan+en+heidän+nimeään+tällä+palstalla+kerro.+>>
Uskoisin+ja+luulen+tietäväni+enemmän+adv-pastoreita+kuin+sinä.+Uskoisin+tuntevani+heidät+myös+paremmin+kuin+sinä.+Et+tunne+minua,+joten+et+voi+tietää.+Luulosi+ei+pidä+alkuunkaan+paikkaansa.
<<Lisäksi+Raamattu+antaa+luvan,+myöskin+juutalaisille,+syödä+sianlihaa.+Kyseessä+on+sellainen+tapaus,+jossa+sinulle+tarjotaan+ruokaa+ollessasi+vierailulla.+Tällöin+voit+Paavalin+mukaan+syödä+saastaisia+eläimiä+ilman+ongelmaa.+Tämä+todennäköisesti+siksi,+ettet+loukkaisi+juhlien+isäntää/emäntää.+Joten+käsky+ei+voi+ola+kovin+aitovakaan+kun+siitä+näin+voidaan+lipsua.+Tiedän+myös+pastoreita+jotka+ovat+toimineet+näin.+>>
Minulla+ei+erilaisia+kokemuksia+adv-pastoreista.+Mutta,+jos+jotkut+näin+tekevät,+niin+se+on+heidän+asiansa.+Ruoka+ei+pelasta+ketään,+se+on+selvää+kaikille+adventisteilla.+Sen+vuoksi+näin+voi+menetellä.+Asia+lienee+omantunnon+kysymys.
<<Lisäksi+tunnen+useammankin+adventistin,+jotka+syövät+sianlihaa.+Itsekin+sitä+syön,+jos+muuta+sopivampaa+lihaa+ei+ole+tarjolla.+Mutta+kuten+Paavali+sanoo,+älkää+tuomitko+ketään+siitä+mitä+hän+syö.+Niin+en+minäkään+tuomitse+sinua,+joka+et+syö+sikaa.>>
Edelleen+naurettava+kommentti.+Jos+tunnet+jonkun+adventistit,+itsesi+lisäksi,+jotka+syövät+sikaa+ja+nauttivat+sian+syömisestä,+niin+onhan+se+sinun+ja+heidän+ihan+oma+asiansa.+Mitä+tuomitsemista+siinä+olisi,+jos+valtaosa+adventisteista+ei+syö+sikaa???
<<Messiaaniset+"juutalaiset"+eivät+ole+juutalaisia+lainkaan.+Jos+juutalaisuus+on+syntyperäistä,+ei+ole+olemassa+sellaista+syntyperäistä+kansalaisuutta+kuin+messiaaninen+juutalainen.+>>
Messiaaniset+juutalaiset+ovat+tietenkin+juutalaisia.+Siitähän+on+keskusteltu+jo+aiemmin.+Juutalaisia,+jotka+uskovat+Jeshua+Messiaaseen.+
<<Jos+taas+asialla+viitatan+uskoon,+niin+menepä+esittämään+juutalaiselle,+että+messiaaninen+veljeksensä+olisi+juutalainen,+niin+saisit+aivan+takuuvarmasti+häneltä+kieltävän+vastauksen.+Siksi+jätin+mainitsematta+tuon+uus-sanan.>>
Ei+ole+mikään+uus-sana,+sillä+Jeshua+itse,+opetuslapset,+apostolit...+olivat+Jeshuaan+uskovia.+He+kuuluivat+ns.+Nasaretilaiseen+lahkoon,+joka+oli+osa+juutalaisuutta.
<<Mitä+tulee+siihen,+olenko+adventisti+vai+en,+siitä+voitaisiin+keskustella+pitkäkin+tovi+mutta+en+koe+sitä+tarpeelliseksi.+Pidän+edelleen+itseäni+adventistina.+>>
Ok.+Adventisteja+on+moneen+lähtöön,+sillä+seurakunta+antaa+luvan+ajatella.
08.11.2018 12:40
<<Adventistoteologitkaan+eivät+ole+yksimielisiä+sianlihan+syöntikiellosta.+Osa+adventisteista+syö+sikaa.+Juutalaisten+käsitystä+asiasta+on+turha+ihmetellä,+sillä+he+elävät+vielä+vanhan+liiton+aikaa.+>>
Enpä+tunne+yhtäkään+adventistiteologia,+joka+puolustaisi+sianlihan+syöntiä.+En+tunne+myöskään+yhtään+adventistia,+jotka+söisivät+sikaa.+Joten+väitteesi+vaikuttaa+täysin+keksityltä.+Mitä+tulee+taas+kommenttiisi+juutalaista,+niin+jätit+huomioimatta+Messiaaniset+juutalaiset,+jotka+eivät+syö+sikaa,+mutta+eivät+elä+vanhan+liiton+aikaa,+vaan+täysin+tässä+uuden+liiton+ajassa,+missä+meidänkin+pitäisi+elää.+
Jotenkin+minun+on+aina+vain+vaikeampi+uskoa+sitä,+että+olet+adventisti.
08.11.2018 10:55
<<Tästä+asiasta+löytyy+kolme+eri+teologista+näkökantaa:+sapattia+ei+kuulu+viettää+vaan+jotakin+toista+lepopäivää,+sapattia+ei+kuulu+viettää+eikä+mitään+erityistä+lepopäivää,+sapatti+kuuluu+edelleen+Jumalan+kansalle.+Valitkoon+kukin+näistä+sen,+mihin+Pyhä+Henki+itse+kutakin+johtaa.>>
Jätitkö+"vahingossa"+pois+sen+oikean+vaihtoehdon?+Sapattia+tulee+viettää+sekä+juutalaisten+että+ei-juutalaisten.+Sapatin+viettäminen+on+osoitus+rakkaudesta+Jumalaan,+Luojaa+(sapatinkin+Luojaa)+kohtaan.+Kun+vietämme+sapattia,+kunnioitamme+ja+rakastamme+Jumalaa!
08.11.2018 10:47
<<Oletko+havainnut,+että+jotkut+tuomitsevat+toisia+paremmiksi+eli+1.+luokan+uskoviksi+aivan+vain+syntyperän+perusteella?
Ja+oletko+myös+havainnut+sellaistakin+ajattelua+olevan+liikkeellä,+että+jopa+oma+pelastuminen+riippuisi+siitä,+miten+suhtautuu+näihin+1.+luokan+uskoviin?>>
Ymmärrän,+että+tarkoitat+1.+luokan+uskovaisilla+juutalaisia,+ja+että+heidän+siunaamisesta+riippuisi+myös+meidän+pelastumisemme.+Voin+kertoa,+että+näin+ei+ole.+Vaikka+juutalaiset+ovatkin+aivan+erityinen+kansa,+koska+Kaikkivaltias,+Herra,+Jumala,+Luoja...+syntyi+juuri+tämän+kansan+keskelle,+Daavidin+suvusta.+Se+ei+todellakaan+ole+yhdentekevää.+Tämän+vuoksi+aina+myös+siunaamme+heitä,+sillä+onhan+Jumala+näyttänyt+itsensä+juuri+juutalaisesta+suvusta.+Tämä+on+vain+niin+ihmeellinen+asia.+Mutta+tämä+ei+tarkoita+sitä,+että+samalla+siunaamme+kaikki,+mitä+israelilaiset+tekevät.+Juutalaiset+ovat+maallistuneita+ja+heidän+tekonsa+eivät+suinkaan+aina+ole+Jumalan+tahdon+mukaisia.+Rukoilemme,+että+mahdollisimman+monet+juutalaiset+voisivat+tulla+tuntemaan+Jeshua+Messiaan.+Rukoilemmehan+myös,+että+mahdollisimman+monet+muutkin+ihmiset+(riippumatta+heidän+uskonnostaan)+tulisivat+tuntemaan+Jeesuksen+Kristuksen.+Siis,+me+suhtaudumme+kaikkiin+ihmisiin+tasavertaisena+pelastumista+ajatellen,+mutta+olemme+kiitollisia+juutalaisille+Jeshua+Messiaasta.
<<Olisi+mukava+nähdä+joskus+jotain+uuttakin+auringon+alla....+>>
Etkö+ole+huomannut,+että+paljon+uutta+on+tullut+esille+ja+aina+uusia+Raamatun+totuuksia+selviää.+Messiaaniset+juutalaiset+avaavat+Raamattua+silmiemme+alla,+etkä+sinä+huomaa+"mitään+uutta+auringon+alla"?!
08.11.2018 10:41
Emme+karta+aloittajaa,+vaan+ohjaamme+häntä+oikeaan,+juutalais-kristilliseen+aitoon+alkuperäiseen+uskoon.+Aloittaja+on+eksynyt,+joten+voimme+myös+rukoilla+hänen+puolestaan,+että+Jeshua+avaisi+hänen+silmänsä,+jos+hän+on+aidosti+uskossa+ja+etsii+totuutta.
08.11.2018 10:22
Niin+sapattia+vietetään+eri+tavoin.+Se,+että+ei+saa+painaa+hissin+nappulaa+sapattina,+on+liian+"lakimaista",+jota+vastaan+Jeshuakin+käsittääkseni+oli.+Sapatin+pitäisi+olla+ilon+päivä,+aivan+erityinen+päivä,+jolloin+iloitsemme+yhdessä+Herramme+kanssa.
08.11.2018 10:18
<<Olette+valhekristittyjä+ja+Raamatun+vääristelijöitä.+>>
Kirjoita+vain+itsestäsi.+Noudatamme+vain+Raamatun+käskyä+pyhittää+sapatti,+jonka+Jumala+on+itse+pyhittänyt+ja+siunannut.+Noudatamme+Jeshuan+esimerkkiä+pyhittämällä+sapatin.
08.11.2018 10:14
Aloittajalle:+Mitkään+noista+mainitsemistasi+eivät+ole+adventismissa+pyhyyden+mittareita,+joten+yritä+keksiä+parempaa.+Muuten+mitä+tarkoitat+yleensä+pyhyyden+mittareilla?
08.11.2018 10:08
Hienoa!+Miten+täydellinen+Raamattu+onkaan,+ja+miten+täydellisesti+KAIKKI+juutalaisten+perinteet+kuvaavatkaan+Jeshua+Messiaan+elämää,+kuolemaa+ja+ylösnousemusta,+syntien+anteeksiantamusta...
08.11.2018 10:06
<<Sori+vaan,+mutta+Prince+on+täysin+väärässä.>>
Lisäys:+…+adventistien+suhteen.
08.11.2018 10:03
<<sianlihan+syönti>>
Korjaus:+sianlihan+syömättömyys,+sillä+adventistit+eivät+syö+sianlihaa.
08.11.2018 09:57
Se,+että+adventistit+opettavat+sapattia+ja+Kosher-ruokaa,+on+täysin+vapaehtoista.+Se+ei+liity+pelastukseen+mitenkään.+Kyse+on+RAKKAUDESTA+Jeesukseen,+lähimmäisiin+ja+myös+itseensä.
Laitan+tähän+videon:+https://www.youtube.com/watch?v=UXeeltNq87A
08.11.2018 09:53
lisäys.+tai+siis+tuo+edellinen+video.+On+aika+mennä+nukkumaan,+sillä+huomenna+on+työpäivä.+JOten+Good+night.
04.11.2018 22:46
En+löytänyt+sitä+aloituksen+videota,+mutta+onneksi+Jonathanilla+riittää+videoita.+Tämä+on+yhtä+hyvä.
04.11.2018 22:45
Me+emme+kivitä+ketään.+Yritän+laittaa+videon+tähän+kohtaan.+Alussa+on+kaunista+ja+rentouttavaa+musiikkia.+
https://www.youtube.com/watch?v=HO219ppzM4U
04.11.2018 22:40
lisäys...
Laitan+tähän+pari+Jonathan+Cahnin+videota+aiheesta.+Siis+2-osainen+videosarja+pääsiäisestä,+jossa+hän+selostaa+kaikki+mahdollisen+Jeshuaan+liittyvät+tavat+ja+perinteet.
Tässä+on+ensimmäinen+osa:+https://www.youtube.com/watch?v=9GkaZh2kEP4&list=PLYRhDC0MmCrIaOMNDhKlXcuHjOR7G0kTS
Tässä+on+toinen+osa:+https://www.youtube.com/watch?v=s2LysEMaXHw&index=2&list=PLYRhDC0MmCrIaOMNDhKlXcuHjOR7G0kTS
Nämä+ovat+aivan+mielettömän+hienoja+videoita.+Kyllä+Jonathan+Cahn+osaa+opettaa!
04.11.2018 22:21
<<Kolme+pyhää+on+Isä,+Poika+ja+Pyhä+henki+niin+kuin+leipiäkin+on+kolme.>>
Aivan,+keskimmäinen+leipä+kuvaa+Jeshuaa,+joka+tulee+takaisin+Kunnian+Kuninkaana+ja+Herrain+Herrana.+Laitan+lainauksen+Batya+Woottenin+kirjasta+Israelin+juhlat.
"Perinteisessä+juutalaisessa+Sederissä+keskimmäinen+matsa+murretaan+kahteen+osaan,+ja+toista+puolikasta+sanotaan+afikomeniksi,+joka+piilotetaan+aterian+loppuun+saakka.+Kreikan+sanan+selitetään+tarkoittavan+"Hän+tulee+takaisin".+Joidenkin+mukaan+se+tarkoittaa+"viimeisenä+tuleva",+koska+se+on+kuin+jälkiruoka.+Se+on+viimeinen,+jota+seder-aterialla+maistetaan.+Messiaanisille+uskoville+afikomen+edustaa+Messiasta,+joka+lupasi+tulla+takaisin+(Joh.+14:3).".
04.11.2018 22:07
Pisteet+yllä+olevasta+väittelystä:+Michael+Brownin+puoli+voitti+10+-+0.
04.11.2018 20:40
Naurettava+aloitus.+Eiköhän+jätetä+hepreankieli+suoraan+juutalaisten+heiniksi.+Tässä+alla+on+väittely+aiheesta.+Jeshuan+Jumaluutta+puolustaa+tietenkin+mm.+Messiaaninen+juutalainen+Michael+Brown.
https://www.youtube.com/watch?v=M38rQXLq29g
04.11.2018 20:32
147 / 305