Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. Kiitos+vastauksestasi.+Minä+olen+pyhittänyt+sapattia+n.+40+vuotta,+ja+olen+aloittanut+auringon+laskusta.+Halusin+vain+varmistaa,+että+tekin+aloitatte+auringon+laskusta.+Minun+käsittääkseni+sapatti+koskee+kaikkia+ihmisiä+eikä+ainoastaan+juutalaisia.+Onhan+se+annettu+jo+luomisessa+ja+Aatami+ja+Eevakin+ovat+sapattia+viettäneet.
  2. <<...Toorassa+ei+kuolemanrangaistusta+määrätä+esim.+tapauksessa,+jossa+tappo+on+tehty+itsepuolustukseksi+tai+vahingossa.+Siinä+on+suuri+ero+tappaako+jonkun+vai+murhaa.>>Se+on+aivan+eri+asia,+onko+kyseessä+itsepuolustus+tai+vahinko.+Eikö+tällaisia+tapauksia+varren+ollut+turvakaupungitkin,+joihin+viaton+saattoi+paeta?Muussa+tapauksessa+tappo+on+myös+synti.+Samoin+kuin+murha.+Murha+on+vakavempi+rikos+kun+tappo,+mutta+molemmat+ovat+syntiä.<<Murhaamisesta+määrätty+rangaistus+on+kuolemantuomio,+kuolemantuomion+toimeenpaneminen+on+tappamista,+ei+murhaamista.+Muutenhan+olisi+mahdotonta+panna+toimeen+kuolemantuomiota,+jos+tappaminen+olisi+kielletty.>>Kiitos+Herralle,+ettei+Suomessa+ole+kuolemantuomiota.+Se+olisi+väärin,+ehdottomasti.+<<Sanot+että+ne+eivät+ole+enää+voimassa.+Jeesuksen+mukaan+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia+ja+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto,+joten+tietenkin+ne+ovat+voimassa.+>>Ei+ole+Suomessa,+Luojan+kiitos.+<<Taidat+kuulua+niihin+kristityihin,+jotka+poimivat+rusinoita+pullasta+lukiessaan+Mooseksen+lakia,+mielivaltaisesti+päätät+mikä+käsky+on+voimassa+ja+mikä+ei.+>>En+poimi+rusinoita,+mutta+tappaminen+ei+sovi+kristitylle.+Voisitko+sinä+tappaa?+Minä+en+mistään+hinnasta.+(Sotatila+on+poikkeus,+vaikka+silloinkin+se+vaikuttaa+ihmisen+psyykkeeseen.+)<<"Jos+varas+tavataan+murtautumasta+sisälle+ja+lyödään+kuoliaaksi,+ei+tappaja+ole+vereen+vikapää."+(2.+Moos.+22:2)+>>Suomen+lain+mukaan+varkaan+tappaminen+on+RIKOS.+Ja+hyvä+niin.+Maassa+maan+tavalla.
  3. Ehdottomasti+olen+tosissani+eikä+tarkoitukseni+ole+ärsyttää.+Se+on+taas+eri+asia,+jos+kirjoitukseni+ärsyttävät+joitakin.+Olen+pahoillani,+jos+kirjoitukseni+ärsyttävät+sinua+ja+joitakin+muitakin.+Olen+kiinnostunut+ja+rakastan+kaikkea,+mikä+liittyy+Jeshua+Messiaaseen.+Messiaaniset+juutalaiset+eivät+kiellä+Jeshuaa.+Päin+vastoin.+Heidän+uskonsa+ei+myöskään+perustu+perinnäissääntöihin,+vaan+Jeshua+Messiaaseen.+He+ovat+innokkaita+evankeliumin+julistajia+tänä+päivänä.+He+tuntevat+myös+perinteet+ja+juutalaisuuden+täydellisesti,+joten+mikäpä+on+enemmän+kiinnostavaa?+Tänä+päivänä+on+hyvin+eri+tavalla+ajattelevia+Messiaanisia.+Messiaanisia+on+paitsi+juutalaisissa,+myös+muslimeissa,+niin+adventisteissa+kuin+hellareissa,+niin+vapakirkkosissa+kuin+luterilaisissa.+On+myös+mihinkään+kirkkokuntaan+kuuluvia+Messiaanisia.+Mutta+adventtikirkkoon.+Adventtikirkossa+on+Messiaanisia,+jopa+Messiaanisia+seurakuntia,+Suomessakin.+Adventtikirkossa+on+muualla+maailmassa+jo+niin+juutalaishenkisiä+seurakuntia,+ettei+erota+enää+juutalaisuudesta,+katso+linkki:http://www.adventistreview.org/the-jews-of-adventism+Suomessa+ollaan+vaan+niin+hitaita+hämäläisiä.+Eiköhän+täälläkin+perässä+tulla,+jahka+tuumaillaan...Tässä+on+linkki+sivustolle,+joka+Adventisti+Review+-artikkelissa+mainittiin:http://www.shalomadventure.com/Tässä+toinen+linkki+tuohon+yllä+mainittuun+artikkeliin.+Tämän+kautta+voi+opetella+esim.+hebreaa...http://www.shalomadventure.com/video/Adventisti+Review+-lehden+artikkelista+poimittua:+"Argentiinan+juutalainen+Adventtikirkon+yhteisö+on+yksi+maailman+edistyksellisin,+monessa+suhteessa.+Seurakunnalla+on+sydämelliset+suhteet+moniin+juutalaisyhteisön+johtajia,+ja+se+on+tuottanut+oman+juutalaisen+adventisti+rukouskirjan+ja+jumalanpalveluksen+ohjelman,+joka+heijastaa+perinteistä+juutalaista+liturgia.+Ajatuksena+on+tehdä+uskonnon+harjoittaminen+mukavaksi+niille,+joiden+perinne+sisältää+vähän+tai+ei+lainkaan+kristillisiä+perinteitä.".Mitä+tulee+adventistein+oppiin,+niin+kannatan+Kai+Arasolan+linjaa,+että+adventisteilla+ei+ole+oppia.+Oppi+on+yksin+Raamattu.+Tämä+mahdollistaa+hyvin+monipuolisen+Raamatun+tutkimisen.Shabbat+Shalom!
  4. Ollakseen+rabbi,+pitää+osata+hebreaa.+Videossa+kerrottiin,+että+miksi+Jeshua+puhui+myös+arameaa+ja+kreikkaa.+Todennäköisesti+myös+latinaa.