Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Blogistasi+sen+verran,+että+vaikka+yhtäläisyyksiä+onkin,+niin+Mooses+on+ihminen.+Sen+sijaan+Jeesus+on+Jumala+JHWH,+yhtä+Isän+kanssa.+Jumalallinen+Shekina+kirkkaus.+Mooses+kirkastui+tuolloin+keskustellessaan+Jeesuksen+kanssa.
24.06.2019 17:17
Voihan+tietenkin+olla+niin,+että+Jeesus+ihmisenä+kirkastui,+koska+oli+tekemisissä+Jumalan+kanssa.+No,+joka+tapauksessa+Jeesus+on+Jumala+ja+ihminen.
24.06.2019 17:14
Mooses+kirkastui,+koska+keskusteli+Jumalan+kanssa.
24.06.2019 17:11
Hei!
Löysin+vanhan+ketjun,+joka+kiinnosti.+Olen+ajatellut+Jeesuksen+kirkastumista+siten,+että+Hänen+(Jeesuksen)+Jumaluus+paljastettiin,+joka+oli+peitetty.+Jeesushan+on+myös+Jumala,+vaikka+oli+täällä+ihmisenä.+Siis+totinen+Jumala+ja+totinen+ihminen.
24.06.2019 17:10
<<miten+meillä+voi+olla+sama+jumala+jos+meidän+Jumalamme+ilmoittaa+että+on+yksi+ja+ainoa+pelastaja+ja+ainoa+jota+on+lupa+palvella+.+>>
Kyllä+juutalaisille+shekina+ja+Ruah+Hakodesh+pitäisi+olla+tuttuja+juttuja.+Nämä+ovat+juuri+Jeesus+ja+Pyhä+Henki.+Kyse+on+yhdestä+(monitahoisesta)+Jumalasta.
Eräs+rabbi+on+sanonut,+että+Jeesus+on+kuin+kävelevä+Shekina.+
<<+Poikajumala+Jeesus+ilmoittaa+että+vain+hän+voi+pelastaa+helvetiltä>>
Tämä+on+totta.+Jeesus+paransi+pelasti+koko+toimintansa+ajan+juutalaisia,+jopa+ristillä+riippuessaan+toisen+ryöväreistä,+joka+uskoi+Jeesukseen.
<<+Näin+ollen+jos+uskoo+JHWH:ea+päätyy+helvettiin+jolta+välttyy+vain+kääntymällä+palvelemaan+kristinuskon+Jeesusta.+>>
Raamatun+mukaan+juutalaisilla,+jotka+eivät+usko+Jeesukseen,+olisi+toivo.+Jumala+on+luvannut+olla+heille+uskollinen.+Valitettavasti+tätä+toivoa+ei+olisi+pakanoilla,+jotka+eivät+usko.+Itse+en+ota+tähän+sen+kummemmin+kantaa.
Malakia+12:10-11
"...Mutta+Daavidin+sukuun+ja+Jerusalemin+asukkaisiin+minä+vuodatan+armon+ja+rukouksen+nöyrän+hengen.+Ja+he+kohottavat+katseensa+minuun,+kohottavat+katseensa+häneen,+jonka+ovat+lävistäneet.+He+surevat+häntä,+niin+kuin+surraan+ainoaa+poikaa..."
24.06.2019 09:33
Ymmärrän+sinua+ja+kommenttejasi.+Valitettavasti+tietosi+kaipaavat+täydennystä.+Elämme+jo+vuotta+2019+ja+tietosi+ovat+viime+vuosituhannelta.+
Nykyään+elämme+aikaa,+kun+juutalaisia+löytää+jatkuvasti+rakkaan+Messiaansa.+Monet+heistä+saattavat+muuttaa+myös+Israeliin.+Jumala+kokoaa+kansaansa+takaisin+ja+ilmoittaa+heille+itsensä.+
Vaikka+olen+kristitty,+niin+iloitsen+tästä+ajasta+nyt.+Sinulla+on+erilaiset+asiat,+joista+sinä+iloitset.
24.06.2019 09:15
Liitto+ei+tarkoita+tuossa+avioliittoa+eikä+rakkaus+seksiä.+Aivan+muuta.+
+Joilla+ei+ole+Jumalaa,+niillä+ei+ole+myöskään+todellista+rakkautta,+välittämistä+toisesta+ihmisestä.
23.06.2019 23:45
Me+emme+valitse+sukupuoltamme.+Ylpeys+käy+lankeemuksen+edellä.
23.06.2019 23:33
<<ettei+sinua+kukaan+usko>>
Voin+lohduttaa+sinua,+että+minuun+uskominen+ei+pelasta.+Mutta+Jeesukseen+uskominen+pelastaa.
23.06.2019 22:53
Muistaakseni+tunnustat,+että+Jeesus+oli+juutalainen.+Kuitenkaan+et+tunnusta,+että+Jeesukseen+uskova+juutalainen+on+juutalainen.+Logiikkasi+ontuu+pahasti.
23.06.2019 22:46
Laitetaanpas+nyt,+miten+rabbi+Isidor+Zwirn+opettaa+kirjassaan,+kun+hän+alkuun+yritti+opettaa+samaa+asiaa+ystävilleen.+"Ei.+En+minä+ole+kristitty.+Olen+juutalainen.+Synnyin+juutalaiseksi+ja+kuolen+juutalaisena....+En+ole+sen+enempää+kristitty+kuin+Jeesus+oli..+tai+Pietari...+tai+Paavali.+He+olivat+kaikki+juutalaisia.+Ja+minä+olen+juutalainen.+Ainoa+ero+on,+että+uskon,+että+Jeesus+eli+Jeshua,+on+Messias.+Aivan+samoin+kuin+opetuslapsetkin+uskoivat.+Aivan+samoin+kuin+Jerusalemin+uskovaisetkin.+Eivätkä+hekään+olleet+kristittyjä+vaan+juutalaisia,+jotka+uskoivat+Messiaaseen.+Vasta+ei-juutalaiset,+gojimit,+Kristuksen+seuraajat,+tunnetaan+kristittyinä."
23.06.2019 22:43
<<Mihin+tuo+muka+liittyy?>>
Kylläpä+sitä+ollaan+niin+tietämättömiä.
<<+Juutalaiset+tuskin+ajattelevat+siinä+Jeesusta.+>>
Ketä+juutalaiset+ajattelevat?+Raamatussa+asia+on+ilmaistu+selkeästi+ja+ymmärrettävästi.
23.06.2019 22:20
Jeesus+oli+vaiti,+kun+häntä+solvattiin,+esitettiin+vääriä+syytöksiä+ja+kun+Hänet+tuomittiin.+Mutta+Hän+pelasti+myös+ristillä+ollessaan.
23.06.2019 22:15
Muistaakseni+helluntaina+pelastui+3000.+Luvuilla+on+Raamatussa+merkityksensä.
23.06.2019 22:11
Vaikka+elämme+eri+kalenterin+mukaan+kuin+mikä+on+Raamatussa,+niin+tiedämme,+mitä+Jumala+sanassaan+on+tarkoittanut.+Tiedämme+milloin+sapattia+vietetään+jne...
23.06.2019 22:08
Tooran+henki+on+rakkaus.+Tämän+tietää+jokainen+tosi-juutalainen.
23.06.2019 22:05
"Paavali+opettaa,+että+sekä+ympärileikattujen+että+ympärileikkaamattomien+on+oltava+kuuliaisia+Tooran+hengelle.+Kumpienkin+on+suoritettava+sydämen+ympärileikkaus+noudattaakseen+tooran+henkeä.+Vaikka+juutalainen+oli+ympärileikattu+lihassa,+tämä+sisäinen+ympärileikkaus+koski+silti+häntä+yhtä+paljon+kuin+ei-juutalaistakin.+Ketään+ei+vapautettu+tästä."
Lainaus+on+rabbi+Isidor+Zwirnin+kirjasta+Rabbi+ja+Messias.
23.06.2019 22:02
Todellista+rakkautta+tulee+vain+ja+ainoastaan+Jumalasta.+Jumala+on+Rakkaus.
23.06.2019 21:52
Sotia,+tauteja,+nälänhätää,+rakkauden+kylmentymistä,+jumalatonta+elämänmenoa...
23.06.2019 21:47
Ymmärrän+mielipiteesi,+mutta+oletkohan+oikeassa?
23.06.2019 21:32
56 / 305