Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Tehkäämme.+Puhui+niille,+jotka+olivat+tekemässä+ihmisen.+>>
Olisiko+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki.
Raamatun+mukaan+kaikki+on+luotu+Pojan+kautta.+Myös+Poika+on+ainoa,+joka+pelastaa.
22.06.2019 21:04
Painoin+taas+vahingossa+peukkua,+vaikka+piti+kommentoida.+No+olkoon.
<<Eli+olisit+joutunut+Raamatun+aikaan+hävitetyksi+kansastasi.+>>
En+olisi,+koska+en+ole+enkä+olisi+ollut+tuolloinkaan+juutalainen.+
<<Sekoitit+kuitenkin+kaikki+askareet,+jotka+ovat+kaikki+kielletty.+Jeesus+opetti,+että+voi+tehdä+tehtäviä,+jotka+pelastavat+henkiä.+>>
Jeesus+opetti+Tooraa+niin+kuin+Toora+pitää+ymmärtää.+Minä+taas+ymmärrän+Tooraa+niin+kuin+Jeesus+opetti.
<<Eli+nämä+ovat+kaksi+eri+asiaa,+eivät+kuulu+yhteen.+>>
?+Toora+ja+rakkaus+kuuluvat+yhteen.+Toisin+sanoen+ovat+sama+asia.
22.06.2019 20:59
Mikä+kohta?
22.06.2019 20:50
<<Eikö+kristinukossakin+uskota+että+sen+jumala+on+kaikkivaltias?+>>
Totta+kait.
<<Ei+kaikkivaltiaan+tarvitse+uhrata+ketään>>
Muista+1.+Moos.+(Genesis)+22.+luku,+jossa+Jumala+koettelee+Aabrahamia.+Muista,+että+juutalaisuudessa+vanhurskaan+kuolema+sovittaa.+Jeesus,+joka+oli+synnitön,+saattoi+ainoastaan+sovittaa+synnin.+Muuten+Jeesus+suostui+kuolemaan,+koska+oli+aikuinen+mies+tuolloin.+Samoin+kuin+Iisak+oli+suostunut,+koska+hänkin+oli+aikuinen+mies.+Tämä+VT:n+tapahtuma+auttaa+ymmärtämään+Jeesuksen+sovituskuolemaan.+Tosin+Iisak+ei+kuollut,+sillä+Jumala+halusi+koetella+uskollisuutta.+Tuolloin+uhrattiin+oinas.
<<Näin+ehdoin+ei+voi+puhua+rakkaudesta.+>>
Voiko+olla+enää+suurempaa+rakkautta+ihmistä+kohtaan?
22.06.2019 20:48
Voit+itse+lukea+Raamattua+kokonaisuudessaan+ja+vertailla+kenellä+rabbilla+on+se+oikea+opetus.+Aivoja+voidaan+käyttää.+Kormanin+opetus+on+mielestäni+Raamatunmukaista.
22.06.2019 20:39
<<Joka+pelkää,+se+vihaa.+Mitä+Jumala+pelkää?>>
Jumala+ei+pelkää+ketään.+Sen+sijaan+paholainen+pelkää+Jumalaa,+koska+Jumala+hävittää+myös+paholaisen.+Myös+jokainen+vähänkään+Raamattua+ymmärtävä+pelkää+Jumalaa.+
Jumala+vihaa+syntiä,+mutta+rakastaa+syntistä.
22.06.2019 20:37
<<Saunan+lämmitys+on+askare,+eikä+pyhitä+päivää+Jumalalle+millään+tavalla.+>>
Saunan+lämmitys+lauantai-iltana+lienee+ok.+Sapatti+on+silloin+ohi.+Sapatti+alkaa+perjantai-iltana+ja+päättyy+lauantai-iltana.
20.06.2019 23:39
Olen+myös+sage8:n+kanssa+samaa+mieltä.+Baruch+Korman+on+karismaattinen+siinä+mielessä,+että+hän+on+erittäin+hyvä+opettaja,+Jumalan+armosta.
20.06.2019 23:24
Jumala+osoitti+mitä+suurinta+rakkautta+yhden+kerran.+Jeesus+-+Jumala+siis+-+kuoli+ristillä+meidän+syntiemme+tähden.+Se+on+suurta+rakkautta+sinua+ja+minua+kohtaan.+Muuten+meillä+ei+olisi+mahdollisuutta+pelastua.+Eikö+tästä+tule+mieleesi+kunnioitus+ja+kiitos+Jumalalle?+Omasta+pelastumismahdollisuudestasi.+Voit+ottaa+vastaan+valmiiksi+tarjotun+pelastuksen+-+tai+hyljätä+sen.+Muut+eivät+meitä+pelasta+-+ainoastaan+Jeesus.
20.06.2019 23:16
Ehei.+Raamattu+kertoo+koko+ihmiskunnan+historiaa+aina+luomisesta+maailman+loppuun.+Se+on+vain+ollut+piilossa,+ja+sen+avaavat+nyt+juutalaiset.+Myös+tutkijat+avaavat+Raamattua,+esim.+DNA-tutkimus+nykyään.
20.06.2019 22:55
Olen+Anonyymin+ja+usko.vaisen+kanssa+samaa+mieltä+siinä,+että+rabbi+Baruch+Korman+ei+ole+kovin+karismaattinen+verrattuna+esim.+rabbi+Schneideriin.+Molemmat+erinomaisia+evankelistoja.
20.06.2019 22:44
Totta+on.+Lue+myös+esim.+Sakarjan+kirja.+Jeesus+kulkee+läpi+koko+Vanhan+testamentin.+
(lähde:+rabbi+Baruch+Kormanin,+rabbi+Schneiderin,+rabbi+Mottel+Balestonin,+rabbi+Zev+Poratin,+rabbi+Joseph+Schulamin,+rabbi+Amir+Tsarfatin,+rabbi+Jonathan+Cahnin+ym.+ym.+ym.+videot)
20.06.2019 22:42
On+vielä+pakko+lisätä,+että+Jumala+on+rakastava+ja+armahtava+niitä+kohtaan,+jotka+Häneen+uskovat.+Niiden+ei+tarvitse+kohdata+Jumalan+vihaa.
20.06.2019 22:36
Näin+on.+Jumala+ei+tule+toista+kertaa+pelastamaan+vaan+tuomitsemaan.
20.06.2019 22:31
En+usko,+että+sekoitin+mitään.+Jumala+kyllä+ilmoittaa+minulle,+että+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin.+Tunnen+sen+sydämessäni.+Tiedän+myös+Raamatusta,+että+mikä+on+Jumalan+tahto,+ja+tahdon+sitä+noudattaa.+En+ole+tietenkään+täydellinen.+Voin+tunnustaa,+että+olen+ollut+palkkatyössä+sapattina.+Voin+tunnustaa+senkin,+että+olen+käynyt+joskus+kaupassakin+sapattina.+Jumala+kyllä+tietää+nämä+asiat.+En+kuitenkaan+halua+antaa+kenellekään+tällaista+esimerkkiä.+Kun+olen+joutunut+olemaan+töissä+sapattina,+niin+olen+rukoillut,+että+päivästä+voisi+tulla+ilopäivä,+erilainen+päivä.+Esim.+hoitoalalla+olen+pyrkinyt+siihen,+että+kylvetykset+on+hoidettu+jo+edellisenä+päivänä,+jolloin+sapatille+ei+ole+jäänyt+kylvetyksiä.+Joskus+tällainen+järjestely+ei+onnistu.+Ei+mahda+mitään.+
Mitä+taas+Tooraan+tulee,+siis+niihin+613+käskyyn,+niin+ne+kaikki+sisältyvät+Jeesuksen+antamaan+rakkauden+kaksoiskäskyyn.+Sen+vuoksi+minulle+riittää+tämä+rakkauden+kaksoiskäsky.+Siihen+sisältyy+luonnollisesti+myös+10+käskyä.
20.06.2019 22:29
Anteeksi+ei+pitänyt+peukuttaa+sinua,+ainoastaan+kommentoida.+Voisitko+ystävällisesti+peukuttaa+minua+vastapalveluksi?
Siis+Jeesus+opetti+Tooraa.+Jeesus+ymmärsi,+että+mikä+oli+Tooran+henki.+Se+on+rakkaus+-+muuten+tänä+päivänäkin.+Tooraa+ei+annettu+muille+kuin+juutalaisille,+joten+turha+kristittyjen+on+vauhkota,+että+Toora+olisi+kumottu.+Ei+ole+kumottu,+kun+sitä+ei+ole+koskaan+edes+annettu+pakanoille.+
Jeesus+ei+antanut+uusia+käskyjä,+sillä+Toora+on+lyhyesti:+Rakasta+Jumalaa+yli+kaiken+ja+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi.+Tätä+Jeesus+opetti.
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=wHaXYUObPJY
https://www.youtube.com/watch?v=2GhYgLCIj5Y)
20.06.2019 22:16
Myös+Jeesuksen+kuolema.+Lue+Jesaja+53.
20.06.2019 22:07
No+heti+alkuun+tulee+mieleen+Jeesuksen+syntymä.+Täydellisesti+toteutunut+Raamatun+(VT)+ilmoitus.
20.06.2019 22:06
Oikeasti.+Sapattina+saa+tehdä+hyvää.
20.06.2019 22:03
Älä+ihminen+eroa+kirkosta!+Vaikka+Jumala+ei+pelasta+sen+mukaan+kuuluuko+tai+onko+kuulumatta+kirkkoon.+Ainoa+kriteeri+on+uskooko+Jeesukseen.
20.06.2019 22:02
59 / 305