Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Elämän+tarkoitus+on+oppia+tuntemaan+kuka+oli+Jeesus+ja+tietämään+mitä+Hän+teki.
07.04.2019 11:15
<<Mutta+se+todellinen+mullistava+löytö+on,>>
Voisitko+antaa+Raamatun+paikan,+niin+keskustellaan.
Luuk.+22:17+
"...Hän+otti+käsiinsä+maljan,+kiitti+Jumalaa+ja+sanoi:+"Ottakaa+tämä+ja+jakakaa+keskenänne.+Minä+sanon+teille:+tästedes+en+maista+viiniköynnöksen+antia,+ennen+kuin+Jumalan+valtakunta+on+tullut."
Sitten+hän+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+sen+opetuslapsilleen+sanoen:+"Tämä+on+minun+ruumiini,+joka+annetaan+teidän+puolestanne.+Tehkää+tämä+minun+muistokseni."+Aterian+jälkeen+hän+samalla+tavoin+otti+maljan+ja+sanoi:+"Tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni,+joka+vuodatetaan+teidän+puolestanne.+Mutta+tälle+samalle+pöydälle+ojentaa+yhdessä+minun+kanssani+kätensä+myös+minun+kavaltajani...."
Jeesus+söi+pääsiäisaterian+opetuslastensa+kanssa.+Muuten+oletko+koskaan+osallistunut+Seder-aterialle?+Ajattelin+tänä+vuonna+osallistua.+On+muuten+erittäin+mielenkiintoista,+miten+kaikki+pienet+yksityiskohdatkin+aterialla+kertovat+evankeliumia!
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=s2LysEMaXHw)
07.04.2019 11:12
Voi+ajatella+myös,+että+yhdenlainen+kaste.+No,+en+ala+väittelemään+asiasta,+joka+ei+kuitenkaan+pelasta+meitä.:)
07.04.2019 10:42
Näin+suurta+itsevarmuutta+ei+taida+löytyä+mistään+"mädättäjälahkosta".:)
06.04.2019 22:45
<<<<Kerropa+minulle+Yksi_usko,+että+mihin+sinä+tarvitse+Raamattua?+Kirkon+viisaalla+opettajanaisella,+Avilan+Teresalla+(Teresa+Cepeda+y+Ahumada),+jonka+sanotaan+jo+eläessään+siteeranneen+Jeesuksen+sanojen+viisautta,+vaikka+mitään+Nag+Hammadin+papyruskääröjä+ei+ollut+vielä+edes+löytynyt,+ei+ollut+koskaan+omaa+Raamattua.>>
Minua+ei+kiinnosta+jos+joku+jonkin+mielestä+"pyhä"+sanoo+jotakin.+Minua+kiinnostaa+vain+se,+mitä+Raamattu+sanoo.+Raamattu+ja+vain+Raamattu+on+Jumalan+puhetta+ihmiselle.+Itse+olen+tullut+uskoon+lukemalla+Raamattua.+Aloitin+1.+Mooseksen+kirjasta+ja+luin+koko+Raamatun+läpi+aivan+loppuun+asti.+Ja+tulin+uskoon.+Tuolloin+jokainen+Vanhan+testamentin+lukukin+oli+kuin+minulle+kirjoitettu.+Minä+en+tarvitse+mitään+muuta+kuin+Raamatun.+Jumala+avaa+Raamattua+Pyhän+Henkensä+kautta.+Siihen+ei+enää+välikäsiä+tarvita+-+ei+pappeja+eikä+pyhimyksiä.+Jeesukseen+uskovat+juutalaiset+opettavat+Raamatun+mukaisesti,++ja+Raamattu+on+heitäkin+kuunnellessa+tiukasti+nenän+alla.+Kaikki+opetukset+pitää+tutkia+Raamatun+kanssa.
(lähde:+https://fi.wikipedia.org/wiki/Ávilan_Teresa)
<<Vaikuttaa+siltä,+että+Jeesuksen+opetusten+ja+sanojen+viisaus+onkin+kiinni+siitä,+että+tuota+teosta,+Raamattua+nimenomaan+ei+lue+kuin+siitä,+että+sitä+lukee.>>
Käsittämätön+ajatus.+Asia+on+tietenkin+päin+vastoin.+Jos+Raamattua+ei+itse+lue,+niin+kuka+tahansa+voi+opettaa+mitä+tahansa+muka+Raamatullisena+totuutena.+Itselläni+ainakin+on+jano+Raamatun+totuuteen.+Tämä+tarkoittaa,+että+luen+Raamattua+ja+kuuntelen+juutalaisia,+jotka+uskovat+Jeesukseen,+koska+heidän+opetuksensa+on+niin+syvällistä+ja+Raamatullista.+
<<Rakennuksilla+ja+kivillä+ei+ole+mitään+merkitystä.+>>
Päin+vastoin.
Matt.+12:10
"Kivi,+jonka+rakentajat+hylkäsivät,+on+nyt+kulmakivi.
Herralta+se+on+tullut,
ja+se+on+ihmeellinen+meidän+silmissämme.">>
06.04.2019 22:31
<<Helvettiä+ei+ollut,+sheol+oli+ainoa+hepr.+raamatussa+esitetty+kuoleman+jälkeinen+sijoituspaikka,+se+tosin+jäi+unohduksiin+pikkuhiljaa,+mutta+ei+sekään+mikään+rangaistuspaikka+ollut,+sinne+päätyivät+kaikki+kuolleet+ja+heitä+voitiin+manata+sieltä+tarvittaessa+esiinkin.+>>
Kristityillä+on+tästä+erilaisia+tulkintoja.+:)
06.04.2019 21:34
<<<<Koko+ryhmä+oli+siis+tekopyhiä?+Millä+perusteella?+>>
Ei+näin.+Fariseuksissahan+oli+myös+Jeesuksen+opetuslapsia,+esim.+Nikodemus,+joka+oli+hyvin+korkeassa+arvossa!)
<<+UT:n+kirjoittajat+ottivat+sen+kaikista+monista+juutalaisryhmistä+Jeesuksen+vastustajiksi.>>
Ei+näin.+Jeesus+oli+itse+fariseus,+joten+UT:n+kirjoittajat+eivät+olleet+koko+ryhmää+vastaan.+Myös+Nikodemus+oli+fariseus,+ja+oli+muitakin+fariseuksia,+jotka+seurasivat+Jeesusta+(jotkut+yrittivät+löytää+Jeesuksen+opeteuksesta+jotain+moitittavaa,+mutta+osa+oli+Jeesukseen+uskovia).
+<<Ehkä+koska+temppelin+tuhouduttua+kapinassa,+ainoa+ryhmä+joka+jäi+jäljelle+olivat+oppineet,+papisto+menetti+vaikutusvaltansa+kun+ei+enää+ollut+temppeliä,+essealaiset+ja+muut+ryhmät+jotka+oliva+pyrkineet+irrotttautumaan+Roomasta,+oli+tuhottu.+>>
Fariseukset+eivät+ryhtyneet+aseeelliseen+vastarintaan+niin+kuin+muut+ryhmät,+siksi+he+säästyivät.+Olivat+siis+viisaita.
<<Jeesuksella+vain+oli+monesti+elämälle+vieraat+ajatukset:+ei+saa+erota+ellei+ole+tapahtunut+aviorikosta,+tai+että+paha+ajatus+on+sama+kuin+toteuttetu+teko.+>>
Ei+ole+elämälle+vieraita+opetuksia,+vaan+totuuksia.+Sydämestähän+ne+pahat+ajatukset+lähtevät.
<<Rabbi+ei+ollut+kuka+tahansa+opetatja+jolla+oli+oppilaita+joten+jos+tarkkoja+ollaan,+ei+Jeesus+ollut+rabbi+vaikka+joku+olisi+häntä+sillä+nimellä+kutsunut.>>
Jeesus+oli+ainoa+rabbi.+Muut+rabbit+eivät+ole+siinä+mielessä+kuin+mitä+sana+myös+opettaa+rabbi-nimestä.
+<<+ymmärtää+että+kyseessä+oli+jumalolento+joka+antoi+synnit+anteeksi+tulemalla+tapetuksi>>
Jeesus+oli+Messias.+Muussa+tapauksessa+hän+ei+pelastaisi+ketään,+vaan+olisi+valehtelija.+Mutta+koska+Jeesus+oli+Messias,+niin+Hän+pelastaa+maailman,+jokaisen,+joka+vain+uskoo+Häneen.
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=_04h_b1ZdYo&list=PLEtDtmsLsWM_Vuow7iHz31zbi-Xb-0VGL&index=12)+
<<Mitä+mieltä+olet+...+>>
En+ole+perehtynyt+kovin+tarkkaan+Tooraan,+sillä+Tooraa+ei+annettu+pakanoille.+Jeesus+selitti,+mitä+Toora+tarkoittaa+eli+rakasta+Jumalaa+yli+kaiken+ja+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi.+Tämä+riittää+minulle.+Juutalaiset+tietävät+tarkemmin+Tooran+sisällön.
06.04.2019 21:21
<<niin+tulimmeko+me+nyt+yhtään+viisaammiksi,+fiksummiksi+tai+paremmiksi+ihmisiksi+ja+pelastuiko+maailma?,+kysyisi+Jeesus.>>
Ei+Jeesus+noita+asioita+kysyisi.+Jeesus+kysyisi,+että+tunnetko+hänet+(=Jeesuksen)+ja+tiedätkö+mitä+hän+(=Jeesus)+on+tehnyt.+Lisäksi+Hän+kysyisi,+että+uskotko+häneen+(=Jeesukseen).
06.04.2019 20:51
<<Jos+Jeesus+olisi+ollut+Messias,+niin+Jerusalemia+ja+Temppeliä+ei+tietenkään+olisi+hävitetty.>>
Jos+Jeesus+ei+ollut+Messias,+niin+Hän+ei+siinä+tapauksessa+pelasta+ketään.+Hän+olisi+valehtelija.+Mutta+koska+Jeesus+oli+Messias,+niin+Hän+pelastaa+maailman,+jokaisen,+joka+vain+uskoo+Häneen.
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=_04h_b1ZdYo&list=PLEtDtmsLsWM_Vuow7iHz31zbi-Xb-0VGL&index=12)
06.04.2019 20:45
Mutta+me+(ihmiset)+olemme+erilaisia.+Ymmärrän+niitä,+joille+adventistiperinne+on+tuttua+ja+turvallista.+Itse+en+kuulu+niihin.+Otan+vastaan+myös+uuden+Raamatunmukaisen+opetuksen+Jeesukseen+uskovilta+juutalaisilta,+vaikka+he+eivät+kuuluisikaan+adventtikirkkoon.
06.04.2019 20:34
<<Lupasin+yhteenvedon.+Tältä+näyttäisi+hyvät+perustelut+adventismista:+
Yritetään+palautua+alkukirkkoon.
ei+ajatella,+että+ollaan+ainoa+oikea,+annetaan+arvo+muillekin
kehittyy+ihan+oikeana+opetuslapsena
uskotaan+Raamattuun+ja+Jeesukseen
palautetaan+sapatti+oikealle+paikalleen+lauantaiksi.>>
Näin+on+mielestäni.
<<Arvostelijat+väittävät,+ettei+alkukirkkoon+enää+yritetä+palautua,+vaan+ollaan+jääty+siihen,+mitä+Ellen+White+siitä+sanoi.+Ollaan+myös+joskus+liian+dogmaattisia+oman+opin+käsittämisessä.+>>
Adventisteja+on+niin+erilaisia.+Toiset+ovat+tällaisia,+jotka+ovat+kiinni+Whiten+aikaisessa+perinteessä.+Ei+uskalleta+avata+reilusti+silmiä+esim.+Herran+juhlille.+Ei+uskalleta+hylätä+Whiten+aikaisia+tulkintoja+eikä+Whiten+kirjoituksia,+vaikka+monet+hänen+kirjoituksensa+ovat+sen+ajan+seurakunnalle,+eivät+siis+edes+profeetallisia.+White+itsekin+on+sanonut,+että+jos+hän+on+kirjoittanut+jotain+Raamatunvastaista,+niin+hänen+kirjoituksensa+on+hylättävä.+White+on+myös+kirjoittanut,+että+juutalaisilla+on+lopun+aikana+merkittävä+rooli.
06.04.2019 20:32
Onhan+se+ainakin+ikuinen+ero+Jumalasta.+Malakia+kyllä+sanoo,+tuli+polttaa+niin+ettei+jää+juurta+eikä+vartta.
Mal.+3:19
Katso,+se+päivä+tulee
liekehtivänä+kuin+tulinen+uuni.
Kaikki+röyhkeät+ja+pahantekijät+
ovat+silloin+oljenkorsia.
Se+päivä+tulee
ja+sytyttää+ne+liekkiin
-+sanoo+Herra+Sebaot+-
eikä+niistä+jää+jäljelle+juurta+eikä+
vartta.
06.04.2019 20:24
Kerro+toki,+että+missä+oppi+ei+ole+Raamatun+mukainen.+Tuollainen+kommentti+ei+ole+mistään+kotoisin,+ellei+väitettä+pysty+todistamaan+Raamatulla.+Sori+vaan.
06.04.2019 20:20
Lisäys.+Parasta+kuunnella+Jeesukseen+uskovia+juutalaisia,+esim.+Baruch+Kormanin+opetusta.+Tai+Mottel+Balestonin,+tai+rabbi+Schneiderin+tai+Zep+Poratin+tai+Jonathan+Cahnin+tai+Michael+Brownin.+Netistä+löytyy+kyllä+runsain+mitoin+totuutta+sitä+kaipaaville.
06.04.2019 20:15
Jos+tarkoitat+Raamatun+käännöstä,+niin+VT:n+heprealainen+ja+UT:n+kreikkalainen,+joka+pitää+ymmärtää+heprealaisittain.+:)
06.04.2019 20:13
<<Toinen+väittää+Jeesusta+juutalaiseksi+fariseukseksi+ja+juutalaisten+kuninkaaksi+ja+toinen+Rooman+myötäilijäksi.
Mistä+nämä+jutut+tulee?!+>>
Raamatustapa+hyvinkin+ja+historiasta+ja...
Tietenkin+Jeesus,+joka+oli+juutalainen+rabbi+ja+opetti+synagogassa,+oli+fariseus.+Ei+hän+ainakaan+ollut+saddukeus,+sillä+saddukeukset+eivät+uskoneet+kuoleman+jälkeiseen+elämään.+Jeesus+oli+paljon+tekemisissä+fariseusten+kanssa,+esim.+Nikodemus+oli+fariseus+ja+(salaa)+Jeesuksen+seuraaja.+Jeesus+toki+myös+arvosteli+fariseuksia,+esim.+ulkokultaisuudesta.
Jeesus+oli+Messias,+jota+israelilaiset+odottivat+tuolloin.+Messias+on+kuningas.+Kun+Jeesus+tulee+toisen+kerran,+Hän+perustaa+tulevaisuudessa+kuningaskunnan.
Jeesus+ei+myötäillyt+Roomaa.+Ehkä+ajatus+tulee+siitä,+että+kansa+odotti,+että+Messias+olisi+vapauttanut+kansan+Rooman+vallasta.+Ehkä+ajatus+tulee+siitä,+että+Pontius+Pilatus,+joka+oli+Juudean+roomalainen+prokuraattori,+ei+löytänyt+Jeesuksesta+mitään+syytä.
Joh.+18:38
"...Pontius+Pilatus+meni+taas+ulos+juutalaisten+luo+ja+sanoi+heille:+"En+voi+havaita+hänen+syyllistyneen+mihinkään+rikokseen."
03.04.2019 22:03
<<Joten+en+oikein+ymmärrä+miksi+UT+ei+muita+mainitse>>
Ehkä+juuri+siksi,+että+Jeesus+itsekin+fariseuksena+näki+fariseusten+opin+tekopyhyyden.+
»Mooseksen+istuin+on+nyt+lainopettajien+ja+fariseusten+hallussa.+Tehkää+siis+niin+kuin+he+sanovat+ja+noudattakaa+heidän+opetustaan.+Älkää+kuitenkaan+ottako+oppia+heidän+teoistaan,+sillä+he+puhuvat+yhtä+ja+tekevät+toista.+He+köyttävät+kokoon+raskaita+ja+hankalia+taakkoja+ja+sälyttävät+ne+ihmisten+kannettaviksi...»+
(Matt.+23:2-7)+
Fariseukset+olivat+tehneet+Toorasta+kansalle+raskaan+taakan.+Tämä+ei+ollut+Jumalan+tahto.+Jeesus+itse+noudatti+täydellisesti+Tooraa.+Hän+oli+rabbi,+joka+opetti+niin+kun+sellainen,+jolla+on+valta.+Tämän+vuoksi+korkeimmassa+arvossa+oleva+rabbikin+kävi+kysymässä+häneltä+neuvoja,+tosin+yöllä,+sillä+eihän+se+nyt+käynyt,+että+hengellinen+korkeimmassa+arvossa+oleva+henkilö+olisi+kysynyt+Jeesukselta+neuvoja,+koska+hänenhän+olisi+itse+pitänyt+tietää.:)
Joh.+8:46
"Kuka+teistä+voi+osoittaa,+että+minä+olen+tehnyt+syntiä?+Ja+jos+puhun+totta,+miksi+ette+usko+minua?"+
<<+Jeesuskaan+joka+valitsi+Rooman+myötäilemisen.+>>
<<Jeesus+tuossa+Joh.+evankeliumissa+laitetaan+nimittämään+omiaa+perkeleen+...+>>
Ei+se+näin+mennyt.+Jeesus+oli+opettanut,+että+totuus+on+tekevä+vapaaksi.+Ja+Hänhän+opetti+totuutta.+Tähän+hengelliset+johtajat+olivat+vastanneet,+että+he+eivät+koskaan+olleet+olleet+kenenkään+orjia.+Toisin+sanoen+että+he+tekevät+niin+kun+tahtovat.+Jeesus+tarkoitti+synnin+orjuutta+ja+sitä,+että+kuuluu+joko+Jumalalle+tai+saatanalle.+Sama+opetus+pätee+myös+minulle.
<<Paavali+oli+ehkä+oli+fariseus+...Tuskin+olisi+juutalaista+kansaa+enää+ilman+noita+oppineita+vaikka+monien+kristittyjen+mielestä+se+juuri+on+näiden+suurin+vika?+>>
Kristityillä+on+fariseuksista+todella+negatiivinen+käsitys+ja+se+on+kirkon+opetusta,+kun+kirkko+ei+ole+ymmärtänyt+Raamattua+eikä+Uutta+testamenttia.
03.04.2019 20:47
Lisään+vielä+sen,+että+Jeesus+ei+myötäillyt+Roomaa+vaan+ylipapit.
Toisaalta+kansakin+olisi+halunnut,+että+Jeesus+olisi+vapauttanut+kansan+Rooman+vallasta.+Mutta+tämä+ei+ollut+Jeesuksen+elämän+tarkoitus,+vaan+synnistä+vapauttaminen.
03.04.2019 20:22
<<Puolueet+yleensä,+totta,+ovat+poliittisia.+Mutta+mielenkiintoista+tämä,+että+millä+tavalla+Jeesus+myötäili+Roomaa?+>>
Ylempi+papisto,+joka+oli+saddukeuksia,+myötäili+Roomaa,+koska+he+saivat+sieltä+palkkansa.+Jos+Jeesuksesta+olisi+tullut+kuningas,+niin+he+pelkäsivät,+että+roomalaiset+suuttuisivat+ja+että+he+menettäisivät+ansionsa?
Joh.+11:50
"Silloin+yksi+heistä,+Kaifas,+joka+oli+sinä+vuonna+ylipappina,+sanoi:+"Te+ette+ymmärrä+yhtään+mitään.+Ettekö+te+käsitä,+että+jos+yksi+mies+kuolee+kansan+puolesta,+se+on+teille+parempi+kuin+että+koko+kansa+joutuu+tuhoon."
03.04.2019 20:19
<<Ei+ole+mitään+veljellistä+nahistelua,+tosi+törkeää+fariseusten+sovaamista,+siksi+toiseksi,+tästä+kohdasta+selviää,+että+heillä+on+eri+Isä+Jumala+myös,+ja+Jeesus+sanoo+fariseusten+Jumalan+olevan+itse+isä+Perkele.>>
Eipä+sattunut+silmään,+että+oliko+tässä+kysymys+fariseuksista.+No,+joka+tapauksessa+hengellisistä+johtajista.+Jeesus+oli+selostanut,+että+miksi+oli+tullut+maailmaan.+Jeesus+oli+opettanut,+että+totuus+tekee+vapaiksi.+Sen+sijaan+nämä+johtajat+eivät+olleet+hengellisiä.+He+sanoivat:+"emme+me+ole+koskaan+olleet+kenenkään+orjia".+Tällä+he+tarkoittivat,+että+he+eivät+ole+kenenkään+orjia,+vaan+he+tekevät+mitä+tahtovat.+Jeesus+selosti,+että+voi+kuulua+joko+Jumalalle+tai+saatanalle,+joka+on+valheen+isä.+Tämä+opetus+koskee+luonnollisesti+niin+minua+kuin+sinuakin,+ei+vain+sen+ajan+hengellisiä+johtajia.
(lähde:+https://www.youtube.com/watch?v=4_q5JMS84mI)
03.04.2019 20:08
69 / 305