Jäsenet eivät saa kritisoida "adventtitotuutta".
Pappien mielestä totuus adventismista ei saa paljastua.
Tämä kertoo lahkohengestä ja pappien aivopesusta.
Sama meininki kuin jehovilla.
34 vuotta adventistina ollut erotettiin Adventtikirkon jäsenyydestä.
http://kyti.mbnet.fi/
Mitä on adventismi - "34 vuotta adventistina"
16
167
Vastaukset
- hengenvaikutuksia
Suhteessa eniten uskonnon uhreja on jehovan todistajissa ja adventisteissa.
Niistä on erittäin vaikea päästä eroon erityisesti hengellisesti tarkasteltuna.- pyhpyg234273894
Valheesi ei hetkauta.
- Adviss
Onkos tuo nyt sittenkään niin kovin kummallista? Minkä tahansa kerhon tai muun yhteisön jäsen saisi kenkää ruvettuaan kapinoimaan kerhon sääntöjä ja toimintatapoja vastaan. Jos kerhon kulttuuri ja toimintatavat eivät kelpaa, niin miksei ihan itsekin hautua itse pois sen toiminnasta ja jäsenyydestä?
Ikään kuin henkilökohtainen uskonelämä muka tarvitsisi jonkun klubin ympärilleen. Ikäänkuin henkilökohtainen suhde Kritukseen ei voisi olla mahdollista ilman kirkkokuntia. Tai jos uskovalla on halua kuulua johonkin kirkkokuntaan, niin miksi sen pitäisi olla juuri se kirkkokunta, jonka toimintakulttuurista on itse eri mieltä ja jossa on vaikeuksia olla jäsenenä. Eihän kirkko tuo pelastusta. Usko Jeesukseen voi sen tuoda mutta kirkkokunta. Ei adventtikirkko eikä mikään muukaan kirkko. - pyhpy2h3948729347
Kyti valehteltee.
- Kysyvä-tieltä-eksy
Mitä kyti valehtelee?
- nimetönx
Adventismissa tuntuu olevan vakavia virhetulkintoaj raamatusta, Herra yksin tietää, mennäänkö heidän opillaan taivaaseen saakka vai ei, siihen en puutu, mutta esim. lauantai-sapatin viettäminen on adventismissa pelastuskysymys ja sunnuntain pitäminen pyhänä pedon merkki yms. Myös profeetojensa kirjat ym. selitykset ovat liki yhtäsuuressa arvossa kuin raamattu, vähän kuin mormoneilla käsikirjansa ja jehovilla lehtensä.
Katsoin kerran YouTubesta saarnaa, ihmettelin siinä katsellessani kuulemaani oppia ja koin samalla vahvaa Pyhän Hengen varoitusta. Aloin etsiä tietoa, että mikä mies tämä pastori oikein oli miehiään ja 7 päivän adventistiksihan tuo osoittautui.
Ei pidä ymmärtää väärin: varmasti heissäkin on raittiita uudestisyntyneitä, mutta kirkon virallinen oppi ei kaikilta osin raamatun totuuden edessä taida kestää.
Herra heitä siunatkoon ja ohjatkoon totuuteen siinä, missä ovat erehtyneet, ainakin jos on vakavat oppivirheet.Kerro toki, että missä oppi ei ole Raamatun mukainen. Tuollainen kommentti ei ole mistään kotoisin, ellei väitettä pysty todistamaan Raamatulla. Sori vaan.
- paljononpielessä
Virallinen oppi rakennetaan hienosti siten, että siinä on vain vihjauksenomaisesti ne harhaoppiset piirteet mitä sitten käytännön elämässä adventistit esittävät ja joiden mukaan elävät. Kuten, että olisi menossa suuri taistelu, jossa Jumala puolustaa lakiaan saatanaa vastaan. Mikä saa adventistit puolustamaan raivokkaasti sapattiaan, vaikkei siitä ole mitään mainintaa UT:ssa, että näin tulisi toimia.
Opissa on olevinaan pelastuskokemus, että ihminen kokisi jotain kun tulee uskoon, että täyttyisi hengellä sekä eläisi Pyhää elämää uudestisynnyttyään. Siihen on ujutettu se, että kirjoittaa rakkauden lain sydämiimme. Minkä adventistit kääntävät käytännössä siksi, että ymmärtää sapatin. Se on tosiasiassa heidän uudestisyntymänsä eikä se, että Pyhä Henki heissä millään tavalla vaikuttaisi.
Kun opissa puhutaan sitten jäännösseurakunnasta, joka on kutsuttu noudattamaan Jumalan käskyjä ja viitataan kolmen enkelin sanomaan, niin mennään todella rankasti metsään kun tämä liitetään sapattiin. Siinä ollaan harhaopin ytimessä.
Profetoimisen lahjan yhteydessä mainitaan Ellen G. Whiten ja hänen arvovaltansa. Eli siunataan harhaoppi profetian kautta, mutta ei sallita sitä seurakuntalaisille muuta kuin lukea niitä harhaoppisia kirjoituksia.
Harhaoppista kieroilua on se kun esitetään, että pelastus on kokonaan armosta eikä teoista ja että siitä seuraa kuuliaisuus Jumalan käskyille. Tätä käsitystä Raamattu ei tue, vaan esittää asian aivan toisin. Lakihenkisyys tuhoaa hengellisen elämän. Eikä se tarkoita että kun ei ole lakia, voimme tehdä mitä vain, vaan kun elämme Hengessä, teemme enemmän kuin laki vaatii. Lakihenkinen tekee vain pakollisen ollen itse luonteeltaan kuin saatanan sylilapsi.
Selitys sapatista taasen on silkkaa harhaoppia. Että ihminen kaiken kiireen keskellä unohtaa kaikki asiat yhtenä päivänä ja on vain Jumalan kanssa. Tarvitaan harhaoppista kieroilua viimeiseen asti, että tähän löytää perustelut Raamatusta ja joutuu vääntämään galatalaiskirjeen aivan mutkalle tällä tulkinnalla.
Kristillinen taloudenhoito opetus lähentelee jo menestysteologiaa. Että rahan kautta saamme jotain siunauksia. Ei Jumala tosiaan tarvitse meidän rahojamme ja me voimme ne käyttää siten kuten hengessä sen koemme ilman harhaoppisten vaatimuksia.
Pyhäkköoppi onkin sitten vain omien harhaoppisten käsitysten oikomista. Ei uuden liiton uskova sitä mihinkään tarvitse ja miksi tarvitsisi jos hän vaeltaa Hengessä eikä lihallisessa opissa.
Itseasiassa katalat harhaopit ovat paljon vaarallisempia kuin täysin jumalaton elämä. Jumalaton voi aina kääntyä Jumalan puoleen ja pelastua eikä hän tee elämällään hallaa niille, jotka haluavat pelastua ja joilla on aitoa Jumalan ja Hengen kaipuuta. Harhaoppiset taasen valheuskollaan estävät ihmisten todellisen pelastumisen ja turmelevat halun tulla elävän Jumalan tykö, koska heidän oppinsa asettuu elävän Jumalan ja ihmisen väliin. - AjatteleOmillaAivoillasi
Adventismi aiheuttaa
sokeutta
eksyttämistä
harhaisuutta
eriseuraisuutta
valheen henkeä
väärään profeettaan uskomista
laittomuutta - Entiedätiedätkö
paljononpielessä kirjoitti:
Virallinen oppi rakennetaan hienosti siten, että siinä on vain vihjauksenomaisesti ne harhaoppiset piirteet mitä sitten käytännön elämässä adventistit esittävät ja joiden mukaan elävät. Kuten, että olisi menossa suuri taistelu, jossa Jumala puolustaa lakiaan saatanaa vastaan. Mikä saa adventistit puolustamaan raivokkaasti sapattiaan, vaikkei siitä ole mitään mainintaa UT:ssa, että näin tulisi toimia.
Opissa on olevinaan pelastuskokemus, että ihminen kokisi jotain kun tulee uskoon, että täyttyisi hengellä sekä eläisi Pyhää elämää uudestisynnyttyään. Siihen on ujutettu se, että kirjoittaa rakkauden lain sydämiimme. Minkä adventistit kääntävät käytännössä siksi, että ymmärtää sapatin. Se on tosiasiassa heidän uudestisyntymänsä eikä se, että Pyhä Henki heissä millään tavalla vaikuttaisi.
Kun opissa puhutaan sitten jäännösseurakunnasta, joka on kutsuttu noudattamaan Jumalan käskyjä ja viitataan kolmen enkelin sanomaan, niin mennään todella rankasti metsään kun tämä liitetään sapattiin. Siinä ollaan harhaopin ytimessä.
Profetoimisen lahjan yhteydessä mainitaan Ellen G. Whiten ja hänen arvovaltansa. Eli siunataan harhaoppi profetian kautta, mutta ei sallita sitä seurakuntalaisille muuta kuin lukea niitä harhaoppisia kirjoituksia.
Harhaoppista kieroilua on se kun esitetään, että pelastus on kokonaan armosta eikä teoista ja että siitä seuraa kuuliaisuus Jumalan käskyille. Tätä käsitystä Raamattu ei tue, vaan esittää asian aivan toisin. Lakihenkisyys tuhoaa hengellisen elämän. Eikä se tarkoita että kun ei ole lakia, voimme tehdä mitä vain, vaan kun elämme Hengessä, teemme enemmän kuin laki vaatii. Lakihenkinen tekee vain pakollisen ollen itse luonteeltaan kuin saatanan sylilapsi.
Selitys sapatista taasen on silkkaa harhaoppia. Että ihminen kaiken kiireen keskellä unohtaa kaikki asiat yhtenä päivänä ja on vain Jumalan kanssa. Tarvitaan harhaoppista kieroilua viimeiseen asti, että tähän löytää perustelut Raamatusta ja joutuu vääntämään galatalaiskirjeen aivan mutkalle tällä tulkinnalla.
Kristillinen taloudenhoito opetus lähentelee jo menestysteologiaa. Että rahan kautta saamme jotain siunauksia. Ei Jumala tosiaan tarvitse meidän rahojamme ja me voimme ne käyttää siten kuten hengessä sen koemme ilman harhaoppisten vaatimuksia.
Pyhäkköoppi onkin sitten vain omien harhaoppisten käsitysten oikomista. Ei uuden liiton uskova sitä mihinkään tarvitse ja miksi tarvitsisi jos hän vaeltaa Hengessä eikä lihallisessa opissa.
Itseasiassa katalat harhaopit ovat paljon vaarallisempia kuin täysin jumalaton elämä. Jumalaton voi aina kääntyä Jumalan puoleen ja pelastua eikä hän tee elämällään hallaa niille, jotka haluavat pelastua ja joilla on aitoa Jumalan ja Hengen kaipuuta. Harhaoppiset taasen valheuskollaan estävät ihmisten todellisen pelastumisen ja turmelevat halun tulla elävän Jumalan tykö, koska heidän oppinsa asettuu elävän Jumalan ja ihmisen väliin.Saako tiedustella Oletko ex-advari vai miksi olet kiinostunut advarien opetuksesta ?
- imitoivatuskonnot
Adventismi ja jehovalaisuus yrittävät järkeisopeillaan imitoida kristinuskoa.
Jotkut haksahtavat tähän sudenkuoppaan. - Tiedän-hyvin-tavat
Adventismi on USA:sta kotoisin olevaa rahanahnetta kusetusta.
- kieroatutkiskelua
Jos adventistit ovat niin raamatullisia, niin heidän pitäisi pystyä raamatulla perustelemaan oppinsa ns. harhat. Oppi kuitenkin rakentuu siten että osan opistaan he perustelevat käännösvirheillä, ettei Raamatussa lue siten kuten on kirjoitettu ja jossain kohdassa he voivat jopa olla hieman oikeassakin, mutta ei kokonaiskuvassa.
Hyvin monet opinkohdat taasen mihin vedetään Raamattu, eivät millään tavalla tue edes heidän esittämäänsä asiaa, vaan se omilla selityksillä käännetään oman opin mukaan. Näin on monissa kohden missä vain mainitaan sana käsky. Se heti tarkoittaa sapattia sekä sitä ettei sitä saa kumota.
Jotkut kohdat he kääntävät aivan päinvastaiseksi. Kun kirjoitetaan ettei teitä saa tuomita minkään juhlan, uudenkuun tai sapatin johdosta, niin luonnollisesti ihminen ajattelee ja kirjoittaja tarkoittanut ettei saa tuomita siitä jos ei vietä noita päiviä. Ja kun tuo kirjoitettu ,ei ole edes ollut mahdollisuutta että olisi ollut vain sapatin viettäjiä, joita ei saisi tuomita kuten adventistit kääntävät sen tarkoittamaan ettei heitä saa tuomita kun viettävät sapattia. Eikä edes ole kyse heidän tuomitsemisestaan, vaan siitä etteivät levittäisi harhaoppia ja veisi sitä kautta ihmisiä helvettiin. Raamattu kieltää nimenomaan heidän oppinsa ettei ihmisiä saa tuomita jos he eivät vietä sapattia eikä sanoa heitä laittomuuden tekijöiksi eikä pedon merkin ottajiksi. Siinä adventistien harhaoppi. Ei siinä jos joku rauhoittuu sapattina. Se ei sinällään ole harhaoppi, vaan sen julistaminen että sen mukaan ihmisiä tuomitaan. Mikä on täysin vastoin UT:n , jossa vapautetaan ihminen vanhan liiton lain orjuudesta. ,VT:ssä piti tappaa jo elinaikanaan jos ei viettänyt sapattia.- kysynpävaan
Tuolla kysyttiin oletko ex-advari. Itse kysyisin mitä suuntaa sinä edustat ? Eihän se meitä pelasta missä kotimme on, mutta kysyn nyt kuitenkin.
Siunausta sinulle veli. - Adviss
Niin, olet tavallaan oikeassa. Kun kerran on päätetty pitää tietty oppi, niin sen jälkeen koko Raamattu on käytävä läpi ja selitettävä se tukemaan tuota valittua oppia. Pyhitän itse sapattia mutta minäkin tulkitsen Raamattua niin, että löydän sieltä tukea vain omille uskomuksilleni. Vaikka pyhitän sapattia, minulla on siihen osittain aivan eri perustelut kuin Adventtikirkolla. Kuka sanoo sen, kenen opetus on oikeassa ja kenen väärässä. Millä auktoriteetillä sen sanoja sen sanoo?
Minä mm. en pysty näkemään, että sapatti olisi annettu ihmisille Eedenissä, koska Raamattu ei yksiselitteisesti eksegeettisesti sano niin. Adventistit väittävät, että Jumala antoi sapatin ihmisille Eedenissä. Toisaalta veli Exapin perustelut sille, että sapatti annettiin vain israelin kansalle erämaavaelluksen ajaksi, ovat lähes tulkoon aukottomat mutta Raamattu sattuu sanomaan, että Jumala antoi sapatin israelilaisille sukupolvesta sukupolveen ikuisiksi ajoiksi, mukaan lukien pakanat, jotka asuvat heidän keskuudessaan. Evankeliset sanovat, että laki kumottiin ristillä. Toisaalta kymmenen käskyn moraaliset opetukset sisältyvät Raamatun mukaan rakkauden lakiin eli vapauden lakiin eli kuninkaalliseen lakiin, jolloin sapattikäskykin on moraaliselta opetukseltaan voimassa.
Adventistit eivät näe, että olisi olemassa erillinen Rakkauden laki, joka sisältää kymmenen käskyn lain ja profeetat vaikka Raamattu näin kirjoittaakin. Adventistit sanovat, että kymmenen käskyn laki on tuo rakkauden laki ja vapauden laki ja velvoittavat jäsenensä olemaan lain alaisia vaikka muuta väittävätkin. Eikä vain kymmenen käskyn lain vaan 28 käskyn lain alaisia.
Kun ymmärtää, että Jeesus antoi uuden lain, jota Rakkauden laiksi kutsutaan ja ymmärtää senkin, että kyse on eri laista kuin degaloki, ei sapatti ole lainkaan niin tärkeä kuin minä Adventistit sitä pitävät. Se on vain yksi pieni osa Rakkauden lakia. Rakkauden laissa sapatilla on vain symbolinen merkitys. Kaikki temppeliin liittyvät asiat tempppelipalveluksineen, sapatteineen, rakennuksineen päivineen olivat vain varjoa siitä todellisesta, mikä tulisi olemaan taivaissa. Tuo todellisuus on Raamatun mukaan Jeesuksessa. Jeesus on se todellinen käsin koskematta rakennettu temppeli, joka on taivaissa. Jeesus on se todellisuus, josta sapatin lepo kertoi. Hänen uhritoimituksensa oli se todellisuus, jonka varjoa Vanhan testamentin temppelipalvelus oli. Siksi en vietäkään sapattia minkään käskysanan toteuttamisen vuoksi vaan symbolina siitä todellisuudesta, jota Jeesus uhrikuolemansa sovittaneena edustaa.
- totuus-28-opinkohtaa
Adventismi = sapattiöyhötystäsapattiöyhötystä (sapattimantran hokijoita)
= harhan perustalle syntynyt amerikkalainen uususkonnollinen kristinuskon imitaatio.
Ovatko adventistit valehtelijoita ja adventismi harhaoppia?
Adventismissa kirjanoppineet ja fariseukset (Jeesus: kyykäärmeen sikiöt) opettavat että laista ei katoa piirtoakaan ja muista sapatti.
Älä syö epäpuhtaita ruokia, pese jalat ja maksa kymmenykset.
Mitä käskyjä adventistit noudattavat Jumalan kymmenen käskyn laista rikkomatta niitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437