Vapaa kuvaus

Aloituksia

83

Kommenttia

3164

1. Erittäin+hyvä+kommentti.+Muistui+mieleeni+nämä+kaksi+viimeaikaista+artikkelia:https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005493562.html"ruotsalaisnäyttelijä+Noomi+Rapace+ottaa+kantaa+#metoo-kampanjaan:+”Monet+naiset+ovat+itse+pelanneet+peliä”"https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005495423.html"”Olin+töissä+teatterissa,+jonka+johtaja+näytti+minulle+näyttelijöiden+hänelle+lähettämiä+kuvia.+Kuvissa+luki+’OOK’.+Se+tarkoitti+’ohjaajien+oikeuksia+kunnioitetaan’”,+McKellen+kertoi.Ohjaajien+oikeuksia+kunnioitetaan+oli+koodi,+jolla+tarkoitettiin,+että+naisnäyttelijä+oli+valmis+tarjoamaan+seksiä+vastineeksi+roolista"
  2. Naura+vaan,+mutta+miksi?
  3. Kyllä
  4. Ise+olen+elänyt+kahdenlaisessa+parisuhteessa.+Ensimmäisessä+vaimoni+ansaitsi+minua+huomattavasti+(jopa+4+x)+enemmän+loppuaikoina+ja+kyllähän+siitä+napinaa+tuli.+Kuulemma+elin+hänen+rahoillaan,+vaikka+itse+hän+halusi+kesämökin+ja+japaninmatkat,+enkä+ansainnut+tarpeeksi+(yli+60+000/vuosi)Toisessa+parisuhteessa+taas+itse+olin+se+paremmin+ansaitseva.++Meillä+oli+omat+erilliset+rahamme+ja+yhteinen+pankkitili+yhteisiin+menoihin+jotka+jaoimme++tulojemme+suhteessa.+Tämä+järjestely+toimii+melko+hyvin+jos+tuloero+ei+ole+liian+suuri.+Kiistaa+voi+tulla+esim+seuraavasta:Pariskunta+haluaa+lähteä+lomamatkalle.+Köyhemmän+raha+riittää+vain+2-tähden+hotelliin,+mutta+varakkaampi+haluaisi+olla+4-tähden+hotellissa.+Yksi+ratkaisu+voi+olla,+että+varakkaampi+kustantaa+tuon+erotuksenTosin+tässä+jälkinmäisessä+tapauksessa+kuitenkin+kon,+että+kumppani+ei+täysin+tajunnut+miten+paljon+minulla+on+kustannuksia+esim+autosta.+Jokainen+ajettu+kilometri+maksaa+tosiaan+n.+35+senttiä+eli+200+-+km+mökkireissu++on+n.+70+€+tai+nouto.Sinun+tapaukseesi:Jos+tarkoituksesi+ei+ollut+vain+yleisesti+mollata+miehiä,++on+sinun+otettava+raha-asiat+puheeksi+miehesi+kanssa.+Ei+ole+reilua,+jos+et+kerro+miehellesi+miten+tyytymätön+häneen+olet.+On+ihan+luonnollista+tottua+elämään+mukavasti,+jos+rajoja+ei+aseteta.Sovitte+yhdessä+kuka+maksaa+mitäkin.Asunto+on+sinun,+jasinä+maksat+myös+sen+kiinteät+kalusteet,+koska+asunto+jää+sinulle+mahdollisen+eron+tullessa.+Sen+sijaan+sohvat+pitäisi+maksaa+tulojen+suhteessa+tai+puoliksi.+Miehesi+tuloilla+taso+voi+olla+Ikeaa.