Suhde/kaveruus yh-äidin kanssa.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa, että mikä siinä seurustelussa tai kaveruudessa yh-äidin kanssa on nyt niin hankalaa?

Itse olen aikaisemmalla paikkakunnalla kaveerannu ihan mukavan yh-äidin kanssa ja jonka kanssa on mukava ollut viettää aikaa. On toki totta, että yhteistä aikaa on välillä hankala löytää, kun lapsi on mukana kuvioissa, mutta eipä tuo nyt mua oo häirinnyt. Mä olen sovittanut ne omat menoni sitten sen mukaan. Ei mullekkaan ole aina yhdessä olo sopinut, eikä siitä ole mitään draamaa syntynyt.

Mielestäni olen yh-äidin lastenkin kanssa tullut ihan mainiosti toimeen. Pojan kanssa korjattiin moperia ja tytön kanssa leikittiin nalleilla. Pojalle ostin varaosia ja tytölle pehmonalleja, enkä mä nyt siinä mitään ongelmaa nähnyt. Äidin kanssa vietettiin sitten omaa aikaa, kun lapset oli isällään tai vanhemmilla. No varmaan se, että lapset ei ollut enää mitään pieniä, niin auttoi asiassa.

Se että yh-äidit olisi jotenkin... miten sen sanoisin... helppoja sen asian suhteen, niin en oikein tuota allekirjoita. Entisen kanssa tehtiin pääasiassa ihan kaikkea muuta, kuin sitä. Käytiin veneretkellä, kahvilla, leffassa ja välillä hän lähti mukaan lyhyelle työmatkalle. Ja sen voin sanoa, että juteltiin muustakin, kuin niistä lapsista :)

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että ennemmin kaveeraan yh-äidin kanssa, kuin sellaisen naisen kanssa, joka haluaa terassille tai kaljakuppiloihin.


Olen joku aika sitten muuttanut Tampereelle ja nyt olisi haussa täältä mukava yh-äiti, joka kaipaa kaveria. Mun profiilistani löytyy linkki mun deittiprofiiliini.

14

1891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Sinä siis haet yh-äitejä vain hauskanpitoon?

      Tiedätko miten paljon hallaa käyttäytymiselläsi teet yh-äidin lapsille? Ensin esität mukavaa kaveria ( jopa isä-hahmoa) ja sallit lasten kiintyvän sinuun. Sitten häippäset kokonaan pois kuvioista. Taas on lapsilta repäisty aikuinen johon he arasti ovat alkaneet luottamaan. He oppivat että aikuiset ovat vain kertakäyttotavaraa, kuten kaikki muukin. He eivät muista sinun ostamiasi rojuja, he tunnistavat vain kertakäyttoihmisen.

      Harrastateesai yh-äitejä, toimisit paljon älykkäämmin kun et tutustuisi lapsiin ennenkuin olet äidin kanssa sopineet hääpäivästä, ja luot loppuelämän hänen ja hänen jo hankkimansa perheen kanssa.

      • Mitäpä tarkoitat hauskanpidolla? Jos pelkkää seksiseuraa, niin ei, en hae tällaista. Vaan ennemmin kaveruutta arkeen. Mutta ollakseni myös aikuinen kaveri hänelle. Ainakin tämä edellinen sanoi, että on mukava jutella muustakin, kuin nalleista tai moperin korjaamisesta.

        Kauan meni, ennen kuin tapasin hänen lapsensa. Juurikin tuosta syystä mitä kerroit. Mutta valitettavasti seurustelusuhde ei sitten johtanut sen pidemmälle. Sehän haaste seurustelussa yh-äidin kanssa on, että jos suhde ajautuu karille, niin siinä on sitten myös lapset osapuolina. Ihan samalla tavalla kuin missä on lapsen biologiset vanhemmatkin. Ja kyllä, niin uskomatonta se ehkä joistakin on, mutta kyllähän itsekin kiinnyin heihin.


    • Onhan tämä asia käyty jo moneen kertaan täällä läpi ja laitan enemmän ranskalaisin viivoin näitä miksi ei. Joidenkin mielestä nämä eivät ole ongelma ollenkaan.

      - et ole ikinä yh-äidille se ykkönen, vaan lapsi menee edelle
      - yh-äidin kanssa on mukana aina se ex. Exän menot tahdittavat sinun arkea ja lomia halusitpa tai et.
      - pääset pian maksajaksi (viimeistään yhteenmuutettaessa) toisen miehen lapsille
      - joillekin ihmisille se vieraan miehen lapsia hoitava on edelleen se aisuri (alempiarvoinen)
      - raskaus, imetys ja synnytys runtelevat naisen kehoa monin tavoin
      - monilla uusioperheillä tulee kiistaa siitä, mitä ei-biologinen vanhempi saa lapsille sanoa ja mitä ei.

      • Lailei

        Riippuu ihan ihmisistä, aika härskejä ranskalaisia viivoja sulla yogamies:D eks noi ole aika kliseitä ja lapsellisia ja pinnallisia!
        Itse yh-äitinä ollut uudessa suhteessa jo 4 vuotta. Mies ei ole kyllä mitään noista, täytyy olla vaan asioissa aikuinen ja avarakatseinen;) kyllähän yh-äiteillä saa miespuolisia kavereita olla mutta kysynkin, onko siis kyseessä ihan vain kaveruus vai enemmän mitä haet?


      • En kyllä itse allekirjoita tuota listausta.
        - Eiköhän se lapsi mene muutoinkin suhteessa aina sen miehenkin edelle.
        - Se riippuu siitä naisesta, että alkaako vanha suola janottaa.
        - Eiköhän se lapsi ole ihan oma yksilö. Itse ainakin ajattelen näin. Ei mulla ole kyllä ollut ongelmaa siinä, että olen ostellu näille tavaroita, yms.
        - Jotkut ihmiset ajattelevat taas, että eivät ole aisureita.
        - No ehkäpä 40 naisen keho ei ole muutoinkaan 20v naisen vartalo.
        - No aikaisemmassa suhteessa me oltiin juteltu tämäkin asia selväksi. Liekö sitten lasten iällä osuutta, mutta ei meillä kyllä mitään suurempaa auktoriteettikiistaa ollut. Tai sitten kun otin kummatkin huomioon, niin sillä oli osuutta asiassa.


      • "- Eiköhän se lapsi mene muutoinkin suhteessa aina sen miehenkin edelle."
        Menee sitten, kun sellainen on. Jos alat lapsettoman kanssa suhteeseen, teillä on aika, jolloin olette toisillenne maailman tärkeimmät ihmiset.

        "- Se riippuu siitä naisesta, että alkaako vanha suola janottaa."
        Ei kyse ole mistään vanhan suolan janottamisesta, vaan arjen sopimisesta. Lomat, viikonloput, juhlapyhät jne. Pitää myös muistaa, että harva pari eroaa sovussa, joten kiusanteko myös eron jälkeen on yleistä.

        "- Eiköhän se lapsi ole ihan oma yksilö. Itse ainakin ajattelen näin. Ei mulla ole kyllä ollut ongelmaa siinä, että olen ostellu näille tavaroita, yms."
        -hyvä niin, mutta joitain ihmisiä voi ruveta nyppimään esimerkiksi maksaessa uuden kumppanin lasten matkoja ja harrastuksia yms.

        "- Jotkut ihmiset ajattelevat taas, että eivät ole aisureita."
        Niin, ajatusmalleissa on eroa ja varmaan nykyään aisuriajattelu on vähemmistössä, mutta kyllä sitä on.

        "- No ehkäpä 40 naisen keho ei ole muutoinkaan 20v naisen vartalo.!"
        Nämä raskauden ja imetyksen vaikutukset naisen vartalolle ovat ihan fakta. Tietysti yksilöllisiä eroja on.

        "- No aikaisemmassa suhteessa me oltiin juteltu tämäkin asia selväksi. Liekö sitten lasten iällä osuutta, mutta ei meillä kyllä mitään suurempaa auktoriteettikiistaa ollut. Tai sitten kun otin kummatkin huomioon, niin sillä oli osuutta asiassa."
        Se on hyvä, että olette onnistuneet sopimaan asioista. Se ei kuitenkaan kaikilta onnistu. Näoilläkin palstoilla asia nousee usein puheeksi

        https://kaksplus.fi/threads/uusperheen-yhteiset-lapset-ottavat-mallia-miehen-lapsen-huonosta-kaeytoeksestae-mitae-teen-kun-en-saa-komentaa-kuin-omiani.2243631/

        https://kaksplus.fi/threads/mies-ei-komenna-lastaan.2431680/

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/11949671/en-saa-komentaa-mieheni-lapsia-

        Voin omasta kokemuksesta vahvistaa nuo useimmat kohdat. Minä olen parisuhteessa se, jolla on ne lapset.


      • Kiitos asiallisista kommenteista Yogamies.


      • Kippori
        roopeseta kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteista Yogamies.

        Yogamiehen kanssa samoilla linjoilla. Tosin minä seurustelin etäisän kanssa. Mutta kyllä se nyppäsi, kun hän kysyy, onko hän ykkösmies elämässäni ja vastaan, että on. Mutta minä en ollut ikinä ykkösnainen, koska hänellä on tyttö. Se satutti, kun joka kerta sen mainitsi.

        Kun muutettiin yhteen, kyllä minä maksoin muksun matkoja ja elämistä, vaikken suoraan. Kun mies maksoi vaikka ulkomaanreissun, maksoin minä siinä kuussa enempi ruokaostoksia/laskuja. Eli osallistuin sivukuluina matkan maksuun.

        ’Miehen ex kertoi, milloin tyttö tulee. Ei kiinnostanut, oliko minulla silloin rankka työputki vai ei.

        Pienempänä kaikki huomio tytölle hänen ollessa meillä. Kun sairastuin kesken tytön käynnin, jouduin soittamaan vanhemmat 90km päästä hakemaan minut pois, kun miehellä ei riittänyt aika avittaa oksentavaa puolisoa.

        Minä vs. tyttö.
        Minä: ”Tahtoisin kovasti lahjaksi sen hiilipiirrosoppaan joka juuri julkaistiin.” 42,5€
        Tyttö: ”Tahtoisin sen MK:n uuden parfyymin” 234€
        Tyttö saa parfyymin, minä jotakin halvempaa, koska aikuinen käsittelee pettymyksen paremmin.

        En itse halua lapsia, enkä olisi enää valmis tuohon. Tytöstä tuli minulle rakas ja erosta huolimatta olemme tekemisissä, mutta en haluaisi enää tuntea olevani joku kakkospaikan saanut miehen sydämessä.


      • ajattelunrajoissa

        Riippuu myös hyvin paljon siitä kuinka paljon sitä ykkös-ja kakkospaikkaa täytyy perustella ja kuinka suuri merkitys sillä on ihmisen ajatuksissa. Yh:n (ihankuin muidenkin ihmisten ja mielellään muissakin ihmissuhteissa) on hyvä silti ajoittain muistuttaa toista, että olet tärkeä minulle, rakastan sinua. Kiva, että jaksat tätä. Ehkä kuitenkin tosiaan yh:t sopii parhaiten toisilleen.


      • Olen samaa mieltä siinä, että rakkautta lapseen ja aikoiseen ei pitäisi asettaa toisiaan vastaan. Jotkut vaan niin tekevät.

        Minustakin oma lapsi on ykkönen ja niin sen pitää olla, mutta tietysti kohtuus kaikessa.


    • Lailei

      Riippuu ihan ihmisistä, aika härskejä ranskalaisia viivoja sulla yogamies:D eks noi ole aika kliseitä ja lapsellisia ja pinnallisia!
      Itse yh-äitinä ollut uudessa suhteessa jo 4 vuotta. Mies ei ole kyllä mitään noista, täytyy olla vaan asioissa aikuinen ja avarakatseinen;) kyllähän yh-äiteillä saa miespuolisia kavereita olla mutta kysynkin, onko siis kyseessä ihan vain kaveruus vai enemmän mitä haet?

      • No mikä listaamistani asioista ei pidä paikkansa?

        Myönnan, että parisuhteissa on yksilöllisiä eroja, mutta suuret suuntaviivat menevät kuitenkin noin. Kuten tuossa itse kerroin, niin olen itse parisuhteessa se, jolla on ne lapset edellisestä suhteesta ja osa noista pitää minunkin kohdalla paikkansa.


    • kemisti

      Minulla taas on niin päin ,että olen alkanut tapailla yh-isiä. Aikaa otetaan, kun sitä saadaan ja lapsi on mukana luontevasti. Tietenkin lapsen pitää olla ykkössijalla isälleen, outoa olisi muu tapa elää. Se, mitä on kahden aikuisen välillä, on taas meidän juttumme.

      • dkkkf

        Kuinka monta yh-isää oli esim: viimeisen kuukauden saldo kun oot alkanut tapailemaan yh-isiä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      60
      1940
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      178
      1628
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1181
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1150
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      153
      1100
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      849
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      39
      832
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      57
      694
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      682
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      648
    Aihe