Vapaa kuvaus

Aloituksia

97

Kommenttia

3552

1. Miten+se+naimisiinmeno++ja+sitoutuminen+liittyy+toisiinsa+oikeasti.+Voihan+sitä+pitää+mittarina,+mutta+niin+voi+monta+muutakin+asiaa.+Mitä+jos+toinen+sanoo,+että+et+ole+tarpeeksi+sitoutunut,+jos+et+halua+ostaa+omakotitaloa+meille+tai+yhteistä+hautapaikkaa?"Siinä+sitoudutaan+yhteiseen+elämään,+kunnioittamaan+elämän+kumppaniaan,+huolehtimaan+toisistaan.+Kantamaan+vastuuta+yhteisestä+elämästä+ja+toimeentulosta"Millä+perusteella+arvioit,+että+naimisissa+olevat+kunnioittavat+enemmän+elämänkumppaniaan+kuin+avoliitossa+olevat?+Entä+miten+naimisissa+oleva+kantaaenemmän+vastuuta+elämästä+ja+toimeentulosta?"Jos+noihin+ei+ole+valmis+niin+kannattaa+pysyä+sinkkuna+ja+etsiä+sellainen+seksikaveri+joka+ei+halua+sitoutua.+"Onko+avioliiton+ainoa+vaihtoehto+sinkkuus?Sanot+samaa+asiaa+(että+pitää+sitoutua)+uudestaan+ja+uudestaan,+mutta+mistään+ei+käy+selville,+millä+perusteella+avioliitossa+elävät+ovat+jotenkin+parempia+ja+sitoutuneempia+kuin+avoliitossa.
  2. "Jotenkin+tämäkin+ilmiö+vaan+on+biologian+avulla+selitettävissä.+Miksi+miehillä+sukuvietti+saa+aikaan+katkeruutta,+kun+naisilla+elämä+koostuu+monesta+muustakin+asiasta?+"Ei+se+varmaan+ole+pelkästään+se,+vaan+muutkin+seikat.+Luultavasti+nämä+samat+miehet+olisivat++sopivia+suorittavaan+työhön+,+mutta+kun+nuo+työpaikat+ovat+ns.+hyvinvointimaista+karanneet.+Toinen+tapa+milllä+miehet+ovat+perinteisesti+voineet+osoittaa+kykenevyyttään+ovat+olleet+sodat.+Niissä+monesta+häiriköstä+on+tullut+sankari."Minä+en+ole+perustanut+perhettä+tai+saanut+lapsia,+mutta+en+silti+ammu+tuolla+perheellisiä+ihmisiä?+Munaakaan+en+ole+saanut+aikoihin."Niin+kuin+ei+suurin+osa+miehistäkään.+Asioiden+ratkaisu+voimalla+on+kuitenkin+niin+syvällä+miehisessä+kultuurissa+ja+kasvatuksessa,+että+ihan+muutamassa+sukupolvessa+niistä+ei+päästä+eroon.Sitäpaitsi+naisten+tekemä+väkivalta+on+kaksinkertaistunut+kymmenessä+vuodessa,+joten+pian+saadaan+varmaan+ruveta+myös+pelkäämään+nuoria+vihaisia+naisia."Mitenkähän+Yogamies+luulee+että+nuori+autisti/asperger+joka+vihaa+naisia+on+menneinä+aikoinan+saanut+naisasiansa+järjestettyä,+jos+ei+sitten+ole+ollut+rikkaan+perheen+lapsi+joka+on+solminut+sovitun+avioliiton?"Ei+mitenkään,+mutta+ehkä+hän+on+saanut+ammatin,+jossa+ei+ole+paljon+tarvinnut+lukupäätä+ja+ehkä+ollut+ylivertainen+metsätyömies+ja+saanut+tyytyväisyyttä+siitä.+Ennen+myös+naiselle+helpommin+riitti,+kun+mies+ei+lyönyt+ja+juonut,+ja+pystyi+tuomaan+leivän+pöytään.
  3. Nämä+ovat+tyypillisesti+niitä+selityksiä,+millä+lapsettomuuden+valinneet+selittävät+itselleen+asiaa+parhain+päin.+Vähän+niinkuin+uutta+rakkautta+etsimään+lähteneet+kertovat,+että+parempi+lasten+elää+erovanhempien+kanssa,+kuin+rakkaudettomassa+parisuhteessa.Tuollaisten+kommentien+antaminen+kertoo,+että+kommentoijaa+pelottaa+yksinäinen+vanhuus,+mutta+he+vain+eivät+halua+myöntää+sitä."Ensinnäkään+kukaan+ei+tiedä+tulevasta+muutoinkaan,+läheiset+ja+sukulaiset+voivat+kuolla+ennen+sinua."Totta,+mutta+todennäköistä+on,+että+lapset+jäävät+elämään+sinun+jälkeesi."Nykyisin+nuorempi+sukupolvi+ajattelee+melko+itsekeskeisesti+ja+viilettää+ympäri+maailmaa,+et+voi+kahlita+heitä+itseäsi+hoitamaan"Jos+sinulla+on+välit+kunnossa+lapsiisi,+heitä+ei+tarvitse+kahlita,+vaan+he+haluavat+auttaa+vanhempiaan,+kun+apua+tarvitaan."Saatikka+sitten+näitä+monia+nyt+eläkeiässä+olevia+mummoja+ja+pappoja,+jotka+itse+viilettää+ties+missä+eivätkä+millään+lailla+osallistu+lastenlastensa+hoitamiseen.+Haloo,+miksi+sellaisia+ihmisiä+pitäisi+auttaa+ja+aikaansa+tuhlata+heidän+vanhuuden+päiviensä+hoitamiseen."Nii,+sitä+niittää,+mitä+kylvää.+Toisaalta+kyse+ei+välttämättä+ole+hoitamisesta,+vaan+lähinnä+varmistamisesta,+että+mummon+asiat+ovat+ok."Yksinäiset+vanhukset+pärjäsivät+ja+olivat+yhtä+onnellisia+elleivät+jopa+onnellisempia+kuin+perheelliset+vanhukset,+kunhan+heillä+oli+ystäviä.+"Paino+sanalla+jos.+Suomalaisella+miehellä+on+keskimäärin+0,7+hyvää+ystävää.+Tämä+siis+tarkoittaa,+että+on+valtava+määrä+miehiä,+joilla+ei+ole+ainuttakaan+hyvää+ystävää+ja+isolla+joukolla+se+yksi.+Mitä+sitten+kun+se+yksikin+kuolee+pois+tai+muuttaa+muualle.Itse+en+odota,+että+omat+lapseni+pitäisivät+minulle+vanhana+seuraa.+Minusta+tärkeämpi+rooli+heillä+on+minun+asioideni+ajajana.+He+näkevät+kohdellaanko+minua+hoitokodissa+hyvin+vai+huonosti,+ja+voivat+ryhtyä+toimenpiteisiin,+jos+asiat+sitä+vaativat.+Itse+vierailen+omien+vanhempieni+luona+ehkä+kymmenkunta+kertaa+vuodessa+ja+tarvittaessa+jos+tarvitsevat+esimerkiksi+apua.+Olen+myös+muutaman+kerran+puhunut+heille+järkeä,+kun+ovat+miettineet+jotain+loma-osaketta,+tai++eläkevakuutusta.++Toistaiseksi+olen+kuitenkin+itse+saamapuolella,+koska+olen+saanut+lastenhoitoapua+ja+apua+esim+tarvitessani+sähkömiestä+ja+timpuria.