Biokaasu laittaa kampoihin sähköautoille

kaasua_komisario_Palmu

27

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seat124

      Juu, tämä on sitä oikeaa vihreyttä. Metaani on sitä itseensä mutta tulevaisuudessa haluttua tavaraa

    • Ostaisin heti kaasukäyttöisen auton jos sen saisi neliveto-automaattina

    • lissääKaasuaKiitos

      Kaasuauto on tänä päivänä paljon järkevämpi vaihtoehto yleisautona kuin pelkkä sähköauto. Puhtaalla kaasulla voi ajaa satoja kilometrejä ja tarpeen tullen voi ajaa bensalla. Molempien tankkaaminen on nopeaa. Sähköautoa joutuu lataamaan todella pitkään ja haralla se on kotonaan edes mahdollista. Hybrid on taas sellainen sekasikiö ja välivaihe joka kuolee aikanaan pois nykyisessä muodossaan, koska ainakaan esim. Toyotan hybridillä ei juurikaan pääse pienemmellä päästöillä kuin sattumalta ja pienen osaa matkaa, eli ovat lähinnä veronkiertoautoja.

    • dkfjkd

      Seatin kaasuautomallisto on hyvä ja käyttökustannuksilta edullinen.

    • jokumuu2

      Loppusyksystä katosivat vaan kaasumallien hinnat Seatin verkkosivuilta, ja tilalle tuli ensin teksti, että hinnastot julkaistaan marraskuussa, sitten se vaihtui joulukuuksi. Nyt sanotaan vaan että tulevat myöhemmin. Ei oikein edistä kauppaa tällainen panttaus.

    • Anonyymi

      Miksi puhutaan puhtaasta kaasusta? Ihan yhtälailla sen polttamisesta polttomoottorissa tulee päästöjä. Taitaa olla fuskausta tämäkin kaasun mainostaminen päästöttömänä. Ydinsähkö tai vesivoimalla tuotettu taitaa olla niitä vähäpäästöisempiä. Tosin ydinvoimalan rakentaminen aiheuttaa paljon päästöjä mistä kukaan ei puhu mitään.

      • Anonyymi

        Et selvästikään ole perehtynyt asiaan. Ensinnäkin jos puhutaan siitä mitä pakoputkesta tulee, niin polttomoottoreissa ei ole kaasukoneen lyönyttä. Hiukkasia ei käytännössä tule ollenkaan, ja häkää ja haitallisia typen oksideita vaihtoehtoihin verran minimaalisen vähän. Ja jos kaasua ostaessa valitsee kotimaisen biokaasun, niin co2:n suhteenkin ollaan liki nollatasoa.


      • Anonyymi

        Tuo on vain laskennallista kikkailua. Aina tulee CO2 päästöjä kun jotakin poltetaan polttomoottorissa.
        Pelosta puhua 0 päästöistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain laskennallista kikkailua. Aina tulee CO2 päästöjä kun jotakin poltetaan polttomoottorissa.
        Pelosta puhua 0 päästöistä

        Totta. Mutta jos ne kaasut tulisivat muuten metsissä tai kaatopaikoilla tai pelloilla mätänevistä puista, jätteistä ja lannasta suoraan ilmakehään, niin parempi tietenkin hyväksikäyttää ne energiaksi.


    • Anonyymi

      Joo, CO2 tulee kuten bensakoneestakin, mutta luonto osaa erottaa että se on vaaratonta CO2 päästöä. Uskoo ken tahtoo. Poltan talossa öljyä, mutta istutan 2 koivua joka vuosi, näin saadaan talon päästöt nollaan.

    • Anonyymi

      Kaasuautot ovat bensiiniin halpoja jo ja jos haluaa heti tehdä ilmastoteon ostaa kaasuhybridin, tielle ei jää koskaan koska hätätilassa bensalla pääsee yli sata kilometriä. Kaasun valmistuskin on energiaystävällisempää kuin sähkön. Edullisia kaasuautoja on juuri Seatilla, Seathan on vieläpä hyvä ajaa testien mukaan.

    • Anonyymi

      Kaasua on poltettu jo jostain 1800-luvulta saakka kotona sisätiloissa valaistuksen, lämmityksen ja ruuanvalmistuksen vuoksi. Kai tyhmempikin tietää tämän.
      Ei voi olla kovin vaikeaa ymmärtää että kaasun polttaminen on puhdasta ja ympäristöystävällistä.

      • Anonyymi

        Olipahan argumentti. Siis vetoatko siihen, että koska 1800-luvulla ei puhuttu ilmastonmuutoksesta, niin kaasu ei aiheuta sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipahan argumentti. Siis vetoatko siihen, että koska 1800-luvulla ei puhuttu ilmastonmuutoksesta, niin kaasu ei aiheuta sitä?

        Ei sinne päinkään, keskity vähän. Sanoin vain että kaasun polttaminen on puhdasta touhua bensan tai dieselin polttamiseen verrattuna. Sitä on tehty sisätiloissa hyvinkin pitkään.
        Varsinkin silloin kun käytetään biokaasua joka on uusiutuva luonnonvara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinne päinkään, keskity vähän. Sanoin vain että kaasun polttaminen on puhdasta touhua bensan tai dieselin polttamiseen verrattuna. Sitä on tehty sisätiloissa hyvinkin pitkään.
        Varsinkin silloin kun käytetään biokaasua joka on uusiutuva luonnonvara.

        Päästöissä on nykyisin pääasiassa kyse hiilidioksidista. Mikä ei ole epäpuhdasta. Uusiutuminen taas ei puhtauteen vaikuta.
        Öljyäkin on poltettu iät ja ajat. Ja halkoja vielä pidempään. Silti päästöjä aiheuttavat, niin epäpuhtauksia kuin sitä hiilidioksidiakin.


    • Anonyymi

      Sinähän hiuksia halot, nimenomaan BIOkaasu on likes 100 % puhdasta ja sitä saa suoraan sanottuna "paskasta" joka muuten haihtuisi täysin "harakoille", eihän sähköautokaan ole 100%" päästötön", sinä katsot vain sitä, että pakoputken päästä ei tule mitään, mutta sähköauton valmistus ja varsinkin akkujen valmistuksella on pitkä hiilijalanjälki. Ja mistä sähkö tuotetaan nykyään? Ja mistä sähköä riittää jos sähköautoja tulevaisuudessa saattaa olla miljonan luokkaa suoemessakin. Puhdasta kaasua
      on maapallolla maailman lopppuun asti ja lisää kehittyy maaperässä lisää.

    • Anonyymi

      Vihreäthän paahtavat koko ajan että asialle pitäs tehdä heti jotain, niin, kellä on varaa ostaa kalliita sähköautoja, sitäpaitsi maan kuljetuskalustokin voidaan siirtää puhtaammalle juuri kaasun ansiosta, niinkuin Kuljetusliike Niemi on tehnyt.
      https://studio.kauppalehti.fi/gasum-puhtaampaa-energiaa/gasum-muuttoalan-markkinajohtaja-siirtyi-biokaasuun-hiljainen-ja-puhdas

      Seatilta löytyy edullisia kaasuautoja joilla ajaa jopa 500 km ja lisäksi yli 100 kilometrin bensavaratankki päälle, ei tule ongelmia pääseekö perille.

    • Anonyymi

      Tuossa maahantuojan maininnat todellisesta matkapituudesta Aronan kohdalla.

      Ibizan ja Aronan TGI-versio on varustettu neljällä polttoainesäiliöllä, joista kolme on maa-/biokaasusäiliöitä (13,8 kg) ja neljäs 9 litran bensiinisäiliö. Ne tarjoavat maa-/biokaasulla toimintamatkaa noin 400 km ja bensiinillä lisäksi noin 160 km, kokonaistoimintamatkan ollessa noin 560 kilometriä.

    • Anonyymi

      Seat Arona TGI 1,0 Style alkaen 20.706. Ei ole kallis.

    • Anonyymi

      Alkaen, siihen lämpöpaketti, loki ja sisätila, 600, talvikumet/vanteet 1300 nurkilla, metalliväri n 900, toimituskulut 600 jne .24- 25 tonnia lähenee aika helposti.

    • Anonyymi

      Ei lähene.

      • Anonyymi

        Menee helposti ylikin jos ottaa normiauton varusteilla eikä mitään karvalakkimallia missä ei ole muuta kuin avattavat ikkunat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee helposti ylikin jos ottaa normiauton varusteilla eikä mitään karvalakkimallia missä ei ole muuta kuin avattavat ikkunat

        Vastaapa mitä karvalakkimallista puuttuu mitä sinun "normiautossa" on?


    • Anonyymi

      Täyssähköauto on aivan liian kallis tällä hetkellä ja sillä on aina vaara jäädä välille sähkön loppumisen takia.
      Ja ne on epävarmoja.
      Millä sähköautolla ajat 550 kilometriä lataamatta? Talvipakkasilla sähköauton huonous tulee esille vielä enempi, kaasu/bensa autollä pärjää talvellakin hyvin.
      Puhdasta pakoputkesta päästävät bio/maakaasuautot peittoaa sähköautot ihan lähiaikoina, ei tarvi edes kotona kerrostalon parkkipaikalla miettiä, että mistähän sitä sähköä saisi nopeasti autoonsa.
      Kaasutankkausasemia nousee koko ajan lisää ja valtio tukee tätä hyvin ja kaasua on maan uumenissa maailman tappiin asti. Mistä sähkö vaikkapa niihin pariin kolmeen miljoonaan kulkineeseen jotka pitäs vaihtaa puhtaampiin sähköautoihin saadaan, hullu ajatuskin.

    • Anonyymi

      Sähkö tulee töpselistä ja töpseliin kai uudesta ydinvoimalasta joka joudutaan taatusti rakentamaan suomen sähköistyttyä kokonaan. Ja kuinka sähkön päälinjat kestävät
      tulevaisuuden rankkaa sähköistymistä? Nehän joudutaan uusimaan ja sekin maksaa.
      Kun mahdolliset kolme miljoonaa sähköautoa latautuu suunnilleen samoihin aikoihin, eli yöaikaan mukaan luettuna kaikki muu sähköistyminen, taloja ei kohta saa lämmittää muulla kun sähköllä, samoin kesämökkejä ym,ym. ollaankin kusessa energian saannin kanssa. Maakaasua riittää maan uumenissa lisäksi tuo biokaasu jota jätteistä saadaan on hyvää ja puhdasta ainakin autoiluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      43
      7387
    2. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3673
    3. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      47
      3546
    4. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      62
      3298
    5. 51
      2984
    6. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

      Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      51
      2882
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2799
    8. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      30
      2474
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

      "Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      188
      1847
    10. Heräsin taas ikävään

      Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      47
      1541
    Aihe