Kiinnostaako melonta?

Mä oon silmät sirrillään jo useampana päivänä ettinyt hyvää ja edullista avokajakkia, eli "sit on top" - mallia..

Ei vaan löydy.

(Etsiikö joku muka joskus jotain muuta tuotetta kuin hyvää ja edullista?)

Ois kiva lähteä melomaan omalla kajakilla..kun ei lentämäänkään opi..
Rantakin on tossa vieressä..Melominenhan on vähän kuin liitäisi veden päällä..mmm.. aurinko ja meri.. Mitä sitä ihminen muuta..

107

4527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinnostaa! Tahtoo mukaan! Aivan hulppeeta toimintaa.

• No kiva, tervetuloa mukaan...Aattelin jo, että eihän täällä ketään, kun mottona näillä tuppaa olemaan viina ja pleikka.

Mullahan olis semmonnen pieni kaasugrillikin minkä saa kasattua nättiin pakettiin kannen alle. Kaasupatruuna vaan mukaan. Eväät kylmäkassiin ja pari olutta. Koira kulkee siinä edessä nätisti, on kokemusta ja pelastusliivitkin sille löytyy, tietty.

Sieluni silmin jo nään kun rantaudun jonnekin pikku luodolle, tai saarelle..Taitaa se merielämä olla vähän kuin tämä palsta, että siellä käymisen voi lopettaa, mutta mieleen se jää, vapaasti Disseä lainaten..

Ei muutako menox...Ai niin, jotain puuttuu vielä..Huoh..

• hauskojavälineitä

Omat kalat vielä mukana siinä oikein elävän tuoreet mitä grillailla.
        Erilaiset ravinnot kuten Suomen Selviytyjissä, joista kukaan ei osannut kalastaa, pelkästään osasivat kellua vedessä ja syödä riisiä sekä papuja.

Tarvisitte tuollaista aika jämerää eli 1mm paksuista monofiilisiimaa (meillä on jossain satoja metrejä, ellei kilometrikin isossa kelassa tuollaista siimaa, sitten sellaiset erittäin hyviä takaiskukoukkuja, mieluiten sellaisia joissa on se piikki lisänä että kun se kala nielaisee, niin toinen piikki siinä koukussa estää sen sylkäisemisen pois)

Ja ihan pavunorsillakin voi onkia vapaasti, mutta todella siimat ja tuollaiset jutut ovat tärkeitä, kun on ikävää jos hyvä kala karkaa, se ei ole niin ikävää jos se pajunoksainen vapa lähtee käsistä kun kala vie sen.

• hauskojavälineitä kirjoitti:

Omat kalat vielä mukana siinä oikein elävän tuoreet mitä grillailla.
        Erilaiset ravinnot kuten Suomen Selviytyjissä, joista kukaan ei osannut kalastaa, pelkästään osasivat kellua vedessä ja syödä riisiä sekä papuja.

Tarvisitte tuollaista aika jämerää eli 1mm paksuista monofiilisiimaa (meillä on jossain satoja metrejä, ellei kilometrikin isossa kelassa tuollaista siimaa, sitten sellaiset erittäin hyviä takaiskukoukkuja, mieluiten sellaisia joissa on se piikki lisänä että kun se kala nielaisee, niin toinen piikki siinä koukussa estää sen sylkäisemisen pois)

Ja ihan pavunorsillakin voi onkia vapaasti, mutta todella siimat ja tuollaiset jutut ovat tärkeitä, kun on ikävää jos hyvä kala karkaa, se ei ole niin ikävää jos se pajunoksainen vapa lähtee käsistä kun kala vie sen.

Mä en oikein ole kalastusihmisiä. Tää on tekopyhää ja naurettavaa varmaan, mutta mä en kärsis tappaa niitä kaloja..vaikka kuitenkin kalaa syön ja lihaa. Vaikka yritän vähentää yhteen kertaa viikossa..no jaa. Elämä.

Kumma kun lapsena olin kova onkimaan faijan kanssa. Kerran voitin palkinnonkin jossain kalastuskilpailussa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä en oikein ole kalastusihmisiä. Tää on tekopyhää ja naurettavaa varmaan, mutta mä en kärsis tappaa niitä kaloja..vaikka kuitenkin kalaa syön ja lihaa. Vaikka yritän vähentää yhteen kertaa viikossa..no jaa. Elämä.

Kumma kun lapsena olin kova onkimaan faijan kanssa. Kerran voitin palkinnonkin jossain kalastuskilpailussa.

Mä hoitelen ne kalat..paljain käsin. Ei tee tiukkaa. Osaan. Muikutkin osaan perata.

Onkia, laittaa madot ja irrottaa koukusta sekä tainnuttaa. Että kyllä akkaporukalla pärjätään, kolme päivää kun oot metässä/vesillä, tulee sustakin eräpirkko etkä enää tsadiin halua :)

• Wwuwuw kirjoitti:

No kiva, tervetuloa mukaan...Aattelin jo, että eihän täällä ketään, kun mottona näillä tuppaa olemaan viina ja pleikka.

Mullahan olis semmonnen pieni kaasugrillikin minkä saa kasattua nättiin pakettiin kannen alle. Kaasupatruuna vaan mukaan. Eväät kylmäkassiin ja pari olutta. Koira kulkee siinä edessä nätisti, on kokemusta ja pelastusliivitkin sille löytyy, tietty.

Sieluni silmin jo nään kun rantaudun jonnekin pikku luodolle, tai saarelle..Taitaa se merielämä olla vähän kuin tämä palsta, että siellä käymisen voi lopettaa, mutta mieleen se jää, vapaasti Disseä lainaten..

SUP-lauta ois aika siistiä. Sitä tahtois ens kesänä kokeilla.

• Wwuwuw kirjoitti:

No kiva, tervetuloa mukaan...Aattelin jo, että eihän täällä ketään, kun mottona näillä tuppaa olemaan viina ja pleikka.

Avokanootti se olla pittää. Mua ei siihen kajakkiin enää saa. Se kun kiepsahtaa ympäri, ja jalat on siellä sisällä, niin minä en ainakaan saa sitä ylös oikenemaan! Enkä jalkoja irti! Jouduin eräässä koulutuksessa kokeilemaan, ja siitä lähtien olen nähnyt kajakkipainajaisia. Kuka hullu huitoo niin taitavasti melalle, että se on sekunnissa oikein päin. Hirveä kapine.

• Wwuwuw kirjoitti:

Pari vuotta sitten ostin kolmipaikkaisen lasikuitiveneen. Siinä on sähköperämoottori, ja soudella se on tosi kiva & ketterä -ja ah, kun ankkuroituu järvelle, voip ottaa aurinkoa, rauhassa. Oi kesäistä autuutta! :)

Mä käyn sillä laavuilla ja ryynään pikku saarissa sisävesillä.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Pari vuotta sitten ostin kolmipaikkaisen lasikuitiveneen. Siinä on sähköperämoottori, ja soudella se on tosi kiva & ketterä -ja ah, kun ankkuroituu järvelle, voip ottaa aurinkoa, rauhassa. Oi kesäistä autuutta! :)

...Kuittiveneen *kele :'D -KUITU

Kohta lentää näppis heinäpeltoon...

Aa.. No me ollaan toimittu just päinvastoin, kun mä taas myin semmosen viismetrisen pörinäkoneen.. olisko ollu jo viitisen vuotta sitten..

Euroviisut!

• misspönttöuuni
        Wwuwuw kirjoitti:

Aa.. No me ollaan toimittu just päinvastoin, kun mä taas myin semmosen viismetrisen pörinäkoneen.. olisko ollu jo viitisen vuotta sitten..

Euroviisut!

Niin on viisut...just mietin miekii, että kattosko vain aamusella tulokset.

Mä hoitelen ne kalat..paljain käsin. Ei tee tiukkaa. Osaan. Muikutkin osaan perata.

Onkia, laittaa madot ja irrottaa koukusta sekä tainnuttaa. Että kyllä akkaporukalla pärjätään, kolme päivää kun oot metässä/vesillä, tulee sustakin eräpirkko etkä enää tsadiin halua :)

Jos lyttäännyn mukaan kun muullakin se kalan käsittely jäänyt peruskoulun tasolle missiltä saa hyvän oppitunnin. Huudetaan ei väistytä kun aalto tulloon vaan lähdetään surffaan mukana mihin aalto vie. Pahuksen maan kravut.

Meillä on nyt kaikki kumista poika voisi suoraan kun osti sen kuviveneen. kumivälineellä jos yrittäisi purjehtia maapallon ympäri, olisi ikuisuus kun tuuli kuitenkin veisi mukana.

Niin on viisut...just mietin miekii, että kattosko vain aamusella tulokset.

Oon melkein vuoden myöhässä tästä veneestä.

• oksenpätkälläonkimista

Pari halpisvapaa ja tietysti 1mm paksua monofiilisiimaa ja koukut jotta voi tulla kaloja kun pitelee tuollaisten vapojen kanssa meloo, antaa vain olla koukuissa houkuttimien kanssa vedessä kaloille, joku voi iskeä syöttiin.

Siis huvikseen vain voi laittaa jonkun oksankin onkena, kunhan hyvä siimanpätkä ja koukut jotta ei karkaa ja joku syötti :)

• Totuus-

Mikä siinä pitäisi kiinnostaa. Aika pienet tilat kajakissa liikkumiseen ja jos tulee kusihätä niin ei voi nousta seisomaan että voi loritella kuset mereen. Osta kunnon vene jolla pääsee vähän lujempaa ja kauemmas. Kajakki ehkä yksi turhimmista keksinnöistä mitä on keksitty.

• Mulla on ollut kunnon vene. Myin pois, kun kyllästyttiin, liikaa hommaa.. Mutta niin vaan veri vetää merille.. Olen näes puoliksi merenneito, isän puolelta.

• lihavihatipunen

No ei kai siinä kajakissa kuulukaan liikkua vaan sillä kuuluu lipua hiljalleen eteenpäin ihan omin käsivoimin.

En ole kyllä ikinä melonut mutta aina on tehnyt mieli kokeilla.

• lihavihatipunen

"Kajakki ehkä yksi turhimmista keksinnöistä mitä on keksitty."

Ei millään pahalla mutta tuonkin kommenttisi ansiosta vaikutat melko tylsältä ihmiseltä.

• Totuus-
        lihavihatipunen kirjoitti:

"Kajakki ehkä yksi turhimmista keksinnöistä mitä on keksitty."

Ei millään pahalla mutta tuonkin kommenttisi ansiosta vaikutat melko tylsältä ihmiseltä.

Olen varmaan tylsä mutta melo sinä kajakilla pari kertaa ja sitten se kajakki makaa siellä rannallasi tyhjän panttina seuraavat 10 vuotta. Ihmiset kyllästyy aika äkkii kun tajuavat että kajakilla ei voi oikein liikkua kauemmas ihan senkin takia että tuulee kovaa. Onko järkeä ostaa 1000 euron kajakki että saa lillua sen kanssa 100 metriä rannasta. Sitten kun kaadut sen kanssa vielä niin siinäpä sitten yrität pysyä pinnalla jos olet vähän kauempana rannasta. Ihna turha vehje ellet ole olympia urheilija ja yritä voittaa kultamitalia kajakki soudussa.

• lihavihatipunen
        Totuus- kirjoitti:

Olen varmaan tylsä mutta melo sinä kajakilla pari kertaa ja sitten se kajakki makaa siellä rannallasi tyhjän panttina seuraavat 10 vuotta. Ihmiset kyllästyy aika äkkii kun tajuavat että kajakilla ei voi oikein liikkua kauemmas ihan senkin takia että tuulee kovaa. Onko järkeä ostaa 1000 euron kajakki että saa lillua sen kanssa 100 metriä rannasta. Sitten kun kaadut sen kanssa vielä niin siinäpä sitten yrität pysyä pinnalla jos olet vähän kauempana rannasta. Ihna turha vehje ellet ole olympia urheilija ja yritä voittaa kultamitalia kajakki soudussa.

Ensinnäkään minulla ei ole rantaa, en ole hankkimassa kajakkia....Mutta jos olisinkin, niin se olisi luultavasti oma asiani kyllästyisinkö siihen. Eikä mun tarvis päästä sillä edes kovin pitkälle. Ja kyllä rantojakin pitkin voisi mennä esim. voisi kiertää vaikka Seurasaaren. Mieluummin melon hitaasti ja nautin veden läheisyydestä kuin menen lujaa veneellä jonnekin...purjevene on toki eri asia.

• Kyllä kiinnostaa, tori.fiistä olen katellut, aika vähän on tarjontaa käytetyissä

• Katsottu ja kalliiksi todettu. Ja sopimattomiksi mulle.

• uhjl

Joskus yritin etsiä, mutta ei hyvää ja halpaa ole olemassakaan. Sitten totesin, ettei mulla olis sille säilytyspaikkaakaan ja jätin haihattelut sikseen.

• Voi sitä ulkoiluvälinevarastossa pitää.

Meillä ainakin jollakin oli..

Ja on tossa mulla suht. iso piha rivitalon pihaksi. Siinä aattelin kesäsin..

Hei, järjestelykysymyksiä ja Elämä On haihattelua. Sitä paitsi niitä on tosi laadukkaita ilmatäytteisiäkin kajakkeja.

• Melonta kiinnostaa ei kokemusta oikeastaan. Kalliit vuokrat, ei varaa ostaa kajakkii. Meri on kävelymatkan päässä.

• edukas

Täällä sisämaassa voi vuokrata kajakkeja jotain 1 eero/h ja soutuvene 2 rahaa. Miksi ostaa oma kun ja jos pitovaikeuksia eikä ole aktiiviharrastaja.

• edukas kirjoitti:

Täällä sisämaassa voi vuokrata kajakkeja jotain 1 eero/h ja soutuvene 2 rahaa. Miksi ostaa oma kun ja jos pitovaikeuksia eikä ole aktiiviharrastaja.

No on halpaa.!

• Mä olen katsonut tonkin..ha.

Sitä paitsi ihan liian tyyris. Mulla olis katto siinä 600 eemelin paikkeilla.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä olen katsonut tonkin..ha.

Sitä paitsi ihan liian tyyris. Mulla olis katto siinä 600 eemelin paikkeilla.

.. Mitäs.. Siinä HahHahtelet.. ;P

.. Tuollaisella kuiteskin UnissasiSeilailet.. ;D

.. 5-1.. Oi Maamme Suomi.. ;D

• Muuten..

Asian vierestä. Pyysin ukkoa tuomaan jotain grillattavia lihoja ja sanoin vielä, että ei marinoituja.. Ja mitä tuli... No niin..

Googletin sitten, että saako sen marinadin huuhdeltua pois..

Tässä aika tyhjentävä vastaus jollekin, joka kehtasi kysyä samaa..

"Se liha räjähtää, Johanna Tukiainen muuttaan naapuriisi ja sinä joudut BB-taloon joka vuosi vähintään kuukaudeksi."

• Jos grillaisin seipaloja? Öljyisin ne ja maustaisin..

Valkosipuliperunoita laitan ainakin ja salaattia. Ja hei, juustoleipiä..

Tosin ei ole yhtään nälkä..

Tulkaa syömään..

• Wwuwuw kirjoitti:

Jos grillaisin seipaloja? Öljyisin ne ja maustaisin..

Tulkaa syömään..

Ei ollutkaan hullumpi idis..Viimeks jäi multa marinaadilihat syömättä..

http://www.iltalehti.fi/pippuri/2015052819767783_ah.shtml

• Wwuwuw kirjoitti:

Jos grillaisin seipaloja? Öljyisin ne ja maustaisin..

Tulkaa syömään..

Valkosipuliperunat ei kelpaa, juustoleivät kylläkin

• pujotteIija kirjoitti:

Valkosipuliperunat ei kelpaa, juustoleivät kylläkin

Mutta jos ne sokeroisi.. sitten kelpaisi? Hunajaan kastaisi..ja suklaaseen paketoisi..

• flowersreally

Paikallisten melontakerhojen kautta kannattaa tiedustella.

• Juu, on käynyt mielessä. Tässä lähellä oli yksi vuokrauspaikka, mutta se muutti nyt kauemmaksi. Mikä on yks syy, että päätin ostaa oman..

• flowersreally
        Wwuwuw kirjoitti:

Juu, on käynyt mielessä. Tässä lähellä oli yksi vuokrauspaikka, mutta se muutti nyt kauemmaksi. Mikä on yks syy, että päätin ostaa oman..

Hyvällä tsägällä seuralta voi myös ostaa laadukkaita kajakkeja edullisesti - jos esim sattuvat uusimaan kalustoaan. Parhaat menee tietty jäsenille.

• Koska harmaaritari on kiltti ja sinä olet kiltti eläimille autan parhaalla mahdollisella ratkaisulla.

Oisko joku tollanen mitään?:

https://www.advancedelements.com/

https://www.marinekauppa.com/tuote-osasto/kanootit-ja-kajakit/kajakit/?gclid=EAIaIQobChMIlsK-98OA2wIVWi0ZCh3Lrg1oEAAYASAAEgIbBPD_BwE

Onhan noi aika arvokkaita.

Toi ehkä menee liian heppoiseksi:

https://www.clasohlson.com/fi/Ilmatäytteinen-kajakki/31-9744?gclid=EAIaIQobChMI4Niq_cKA2wIVwc6yCh1a2Q94EAEYASADEgKjRvD_BwE

Mutta jotain halvimman & kalleimman väliltä vois löytyäkin.

Tuollahan on noita kovapintaisiakin:
      '
      https://kajakki-seabird.fi/

itse hakisin tuollaista ilmkatäytteistä ihan säilytyksen vuoksi. ei ne tuon jutun mukaan mitään leluja ole:

http://www.aika-ajo.com/outdoor/esittelyssa-advanced-elements-expedition-ilmataytteinen-kajakki/

• No kiitos sulle, et kai säkään ihan läpeensä paha voi olla..heh.

Mä olen noita ilmatäytteisiä miettinyt.. Mutta kun tarkoitus on pitää koiraa siinä keulassa/ jalkojen välissä mukana. Niin mites ne koiran kynnet? Yhtäkkiä poksahtaa kuin vanhanpiian pimppi, kun se tapaa jännämiehen... Siksi kovapinta.

Kerran muuten sellainen joku muovinen vesilelu, jossa istuin ja ukko veti moottoriveneellä perässä, niin puhkes ja paukahti oikein kunnolla.. Siis oikein kunnon paukaus kuulu..ei mikään poks..Siinä sitten jäin veden varaan nauramaan..oli mulla liivit..siis kelluntaliivit.

Se on joku inhimillinen stressiä poistava reaktio, että kunnolla säikähtäessään alkaakin nauramaan.. Vissiin. Oli se kyllä hauskaakin..

• Wwuwuw kirjoitti:

No kiitos sulle, et kai säkään ihan läpeensä paha voi olla..heh.

Mä olen noita ilmatäytteisiä miettinyt.. Mutta kun tarkoitus on pitää koiraa siinä keulassa/ jalkojen välissä mukana. Niin mites ne koiran kynnet? Yhtäkkiä poksahtaa kuin vanhanpiian pimppi, kun se tapaa jännämiehen... Siksi kovapinta.

Kerran muuten sellainen joku muovinen vesilelu, jossa istuin ja ukko veti moottoriveneellä perässä, niin puhkes ja paukahti oikein kunnolla.. Siis oikein kunnon paukaus kuulu..ei mikään poks..Siinä sitten jäin veden varaan nauramaan..oli mulla liivit..siis kelluntaliivit.

Se on joku inhimillinen stressiä poistava reaktio, että kunnolla säikähtäessään alkaakin nauramaan.. Vissiin. Oli se kyllä hauskaakin..

Käsittääkseni noissa "kunnollisissa" on kyllä aika vahvaa se materiaali, vähän niin kuin kunnollsissa kumiveneissäkin, veikkaan että se on kyllä semmoista ettei koiran kynnet sitä särje ja mukavampi koiralle kun ei ole ihan liukasta. Johonkin kovapintaieen sun ehkä pitäis laittaa jotain tuollaista liukuestettä "kannelle" että siinä yleensä voi kyydissä koiro olla:

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Teipit/Liukuesteteipit/Liukuesteteippi-2000017581/

Tuos on ihan asiallista testiä:

https://tekniikanmaailma.fi/ilmataytteinen-advanced-frame-convertible-ae-1006-kajakki-pienet-ilot-suuret-elamykset/

Tuommonen "oikean" veneen ja kanootin välimalli muten varmaan ois hyvä koirien kaa, näyttää vaan menevän yli sun budjetin:

http://www.victorius.fi/product/veneet/yki-veneet-ja-kanootit/yki-440-vene-erakanootti/

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/yki-440-vene-erakanootti-soutuvene

Ois ihan oikeet tilat laitojen sisällä koirallekin ja varmaan vois käyttää pidemmälle syksyyn kun on oikeat laidat ja venemäisyys.

Kuinhan toi sitten:

https://www.tori.fi/uusimaa/Pelican_Sentinel_100X_Angler_kajakki_43792345.htm?ca=10&w=3

Jos sulla vaan ranta käytössä ja voi pitää ihan oikeaa pientä venettä ois se kyllä ehkä monipuolisin, joku tuollanen:

https://www.nettivene.com/soutuvene/terhi/717528

Joku ihan pieni perämoottori perään niin voi mennä vähän kaueammaskin toisinaan.

• Harmaaritari kirjoitti:

Käsittääkseni noissa "kunnollisissa" on kyllä aika vahvaa se materiaali, vähän niin kuin kunnollsissa kumiveneissäkin, veikkaan että se on kyllä semmoista ettei koiran kynnet sitä särje ja mukavampi koiralle kun ei ole ihan liukasta. Johonkin kovapintaieen sun ehkä pitäis laittaa jotain tuollaista liukuestettä "kannelle" että siinä yleensä voi kyydissä koiro olla:

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Teipit/Liukuesteteipit/Liukuesteteippi-2000017581/

Tuos on ihan asiallista testiä:

https://tekniikanmaailma.fi/ilmataytteinen-advanced-frame-convertible-ae-1006-kajakki-pienet-ilot-suuret-elamykset/

Tuommonen "oikean" veneen ja kanootin välimalli muten varmaan ois hyvä koirien kaa, näyttää vaan menevän yli sun budjetin:

http://www.victorius.fi/product/veneet/yki-veneet-ja-kanootit/yki-440-vene-erakanootti/

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/yki-440-vene-erakanootti-soutuvene

Ois ihan oikeet tilat laitojen sisällä koirallekin ja varmaan vois käyttää pidemmälle syksyyn kun on oikeat laidat ja venemäisyys.

Kuinhan toi sitten:

https://www.tori.fi/uusimaa/Pelican_Sentinel_100X_Angler_kajakki_43792345.htm?ca=10&w=3

Jos sulla vaan ranta käytössä ja voi pitää ihan oikeaa pientä venettä ois se kyllä ehkä monipuolisin, joku tuollanen:

https://www.nettivene.com/soutuvene/terhi/717528

Joku ihan pieni perämoottori perään niin voi mennä vähän kaueammaskin toisinaan.

Toihan vois olla asiallinen, vain 49e yli sun rajan:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/anar-canoe-3-kanootti#spca

Toihan vois olla asiallinen, vain 49e yli sun rajan:

Ihan tässä mun paatunut ja jäätynyt sydän sulaa parisen tippaa, kun sä olet noin nähnyt vaivaa..

En kyllä tajuu miks sun sitten noin muuten pitää olla mulkkusovinisti?

No, jätetään henk.kohtasuudet. niin tää oli mun kiikarissa..

https://www.xxl.fi/tahe-marine-aqua-moon-angler-kayak-17-kalastuskajakki/p/1133889_1_style

Siellä oli ale 25 %.. No yritin tilata, ei onnistunut.. Soitettiin.. Tuote kuulemma loppunut. Ale oli ja meni, ja kas kummaa siellä se "varastosta loppunut" kajakki taas on myynnissä ..

Ai niin kun epäilit ettei puhallettava kestä, näkyy ihan leluvenekin koiraa kestävän:

https://www.vastavalo.net/kesa-jarvi-plastic-boat-lake-kesa-332641.html

En kyllä tuollasella avomerelle lähtis.

En mä mihinkään rannikkosaaristosta olis menossakaan.. Oonhan mä nyt melonut ennenkin..ja kerran oli tää koira mukana..

Mutta on se homma saada ilmaakin noihin.. Kun käsipumpulla pumppaa tavalliseen uimapatjaan ilmaa niin saa jo jonkun käsityksen..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ihan tässä mun paatunut ja jäätynyt sydän sulaa parisen tippaa, kun sä olet noin nähnyt vaivaa..

https://www.xxl.fi/tahe-marine-aqua-moon-angler-kayak-17-kalastuskajakki/p/1133889_1_style

Siellä oli ale 25 %.. No yritin tilata, ei onnistunut.. Soitettiin.. Tuote kuulemma loppunut. Ale oli ja meni, ja kas kummaa siellä se "varastosta loppunut" kajakki taas on myynnissä ..

:D No ei tuosta nyt niin vaivaa ollut ja oalkkoi vähn itseäkin kiinnostaa mimmoisia löytyy.
        Toihan ois varmaan aika ok kun on vähän laitojakin, harmi kun "loppui", ehkä oli liian hyvä tuote alella myytäväksi mutta hallaahan nuo ittelleen tuolla tekee, sellanen joka ois ostanut sillä -25% ei varmaan enää maksa sitä normihintaa.

:D No ei tuosta nyt niin vaivaa ollut ja oalkkoi vähn itseäkin kiinnostaa mimmoisia löytyy.
        Toihan ois varmaan aika ok kun on vähän laitojakin, harmi kun "loppui", ehkä oli liian hyvä tuote alella myytäväksi mutta hallaahan nuo ittelleen tuolla tekee, sellanen joka ois ostanut sillä -25% ei varmaan enää maksa sitä normihintaa.

No nimenomaan.. niiden laitojen takia justiin.. sä tajusit.

No, itse asiassa mä olin jo tilaamassa ja tuote oli ostoskorissa kun se ale tuli ihan puskista..
        Että tuota, siinä mielessä.
        .. löysin jonkun toisenkin saman kajakin myyjän, mut ei .. Hämärältä vaikuttaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

No nimenomaan.. niiden laitojen takia justiin.. sä tajusit.

No, itse asiassa mä olin jo tilaamassa ja tuote oli ostoskorissa kun se ale tuli ihan puskista..
        Että tuota, siinä mielessä.
        .. löysin jonkun toisenkin saman kajakin myyjän, mut ei .. Hämärältä vaikuttaa.

Niin no kuka tahansa joka asettautuu koiran asemaan tajuaa, keikkuisiko sitä mieluummin liukkaalla pylpyräkannella vai laitojen välissä? valinta on aika helppo.

Toi muuten näyttää ihan kuin ois jotain styroxpuristetta, melkeen pitäisin käytännöllisempänä ja kestävämpänä tuota jonka jo linkkasin:

Harmi kun tota kakkosta ei oo saatavilla:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/anar-canoe-2-kanootti

Kyllä tuollasellakin varmaan pari reissua lähisaareen kestäis tehdä:

http://cdon.fi/kodit-ja-puutarhat/bestway-hydro-force-kajakki-airoilla-ja-pumpulla-65052-p42795533

• Wwuwuw kirjoitti:

Harmis sulaa...

Hän on päivä päivältä suloisempi. Ihanaa...<3

Harmis sulaa...

Hän on päivä päivältä suloisempi. Ihanaa...<3

Koiroa tuossa ajattelen, ettei wuppis jotain ihan hölmöä hankintaa tekis jossa pitäis sitten henkensä tai ainakin kastumisen kaupalla elukkaparan keikkua.

Koiroa tuossa ajattelen, ettei wuppis jotain ihan hölmöä hankintaa tekis jossa pitäis sitten henkensä tai ainakin kastumisen kaupalla elukkaparan keikkua.

Äläs nyt mies selittele :)

Kissaa sinä ajattelet...

• Wwuwuw kirjoitti:

Ehkä säkin alat hoksaamaan, että ei se henkilö ole Harmisnikin takana mikään mulkku, ajatukset voi olla erilaiset. Ja oikeastaan työkin tulisitte hyvin juttuun, kun Harmiskin innostuu ihan samanlaisista hassutteluista kuin sinä, Pönttis ja minä. Kumpikin provoilette, mutta eri suuntiin.

Täällä on oikeesti ihan simona hyvää sakkia, kun osaa lueskella ja katsoa kommentteja ristiinrastiin...

• Mulla on kahden hengen kumikanootti, aika tukevatekoinen ja sopii auton kyytiin tyhjänä, ainakin farmariautoon. Metrin leveä ja noin kolme pitkä puhallettuna. Mun mielestä näppärämpi kuin kajakki mutta painava on käsitellä yksin. Mukana tulleella jalkapumpulla täyttää aika nopeasti.
      Asun joen rannalla, jokea alas mukava soudella mutta ei takaisinpäin. ;) Järvellä on hyvä.

• Mä taas asun meren rannalla..

Nice body sulla... Kehopositiivisuutta!!

• "Aika komia runko", sanois metsuri.

Wau...:)

Miten sä nyt tuollasen kuvan tuohon oot...

Oho. Aihe unohtui,

Kanoottireissuko?

(naurua)

"Aika komia runko", sanois metsuri.

Wau...:)

Miten sä nyt tuollasen kuvan tuohon oot...

Oho. Aihe unohtui,

Kanoottireissuko?

(naurua)

Kiitos teille molemmille, hyvä runko ei tule itsestään, kuntosalilla en käy mutta en ole salitreenejä vastaan. Melominenkin on raskasta touhua, lihakset saa kyytiä.

Puhallettava vene on näppärä kun sen saa autoon mukaan ja voi koska tahansa pysähtyä soutelemaan matkan varrella.

• Jiimen kirjoitti:

Kiitos teille molemmille, hyvä runko ei tule itsestään, kuntosalilla en käy mutta en ole salitreenejä vastaan. Melominenkin on raskasta touhua, lihakset saa kyytiä.

Puhallettava vene on näppärä kun sen saa autoon mukaan ja voi koska tahansa pysähtyä soutelemaan matkan varrella.

Ahas...postilaatikko kilkuttaa :D

No mun piti panna jo aurinkolasit päähän. Sen verran cuul on kuva Kanoottimiehellä, pitäydy tuossa huh.

(peukku)

• Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ahas...postilaatikko kilkuttaa :D

No mun piti panna jo aurinkolasit päähän. Sen verran cuul on kuva Kanoottimiehellä, pitäydy tuossa huh.

(peukku)

Sulla näköjään pysyy hamsterin kuva vaikka yleisö on toivonut pöntön paljasta pintaa.

Harmin paikka, täällä ei ole mitään nähtävää.

• Ananias kirjoitti:

Sulla näköjään pysyy hamsterin kuva vaikka yleisö on toivonut pöntön paljasta pintaa.

Harmin paikka, täällä ei ole mitään nähtävää.

Iltaa hyvä herra.

Se ei ole hamsterin kuva vaan aito, itäsuomalaiseen sukuhaaraan kuuluva pihasiili, jonka allekirjoittanut on itse kuvannut. Hamsteri...voi hyvää päivää nyt...Jos minä siihen vielä oman pyrstöni laittaisin niin miksikä sitä vielä luultaisiin kun ei pientä SIILIÄ tunnisteta.

Mjahaa...Missäs sitä on luurattu?

(naurua)

• Ananias

Iltaa hyvä herra.

Se ei ole hamsterin kuva vaan aito, itäsuomalaiseen sukuhaaraan kuuluva pihasiili, jonka allekirjoittanut on itse kuvannut. Hamsteri...voi hyvää päivää nyt...Jos minä siihen vielä oman pyrstöni laittaisin niin miksikä sitä vielä luultaisiin kun ei pientä SIILIÄ tunnisteta.

Mjahaa...Missäs sitä on luurattu?

(naurua)

Siiliksi minä sen aikoinaan totesin suurennuslasin kanssa, mutta jäi mieleeni palstakeskustelu jossa joku esitti arvionaan että kyseessä on hamsteri. Hamsteri on söpömpi.

Luulisin ettei Pöntön pyrstöä tarvitse suurennuslasin kanssa tutkiskella (ellei sitten jostain syystä halua näin nimenomaisesti toimia), vaan lantion kauniista kaaresta saa palstamiehet silmillään hyvän ja pitävän otteen.

Vai luurattu? Olen ennemminkin koettanut ujuttaa itseäni tavanomaisempaan elämään.

• Ananias kirjoitti:

Siiliksi minä sen aikoinaan totesin suurennuslasin kanssa, mutta jäi mieleeni palstakeskustelu jossa joku esitti arvionaan että kyseessä on hamsteri. Hamsteri on söpömpi.

Luulisin ettei Pöntön pyrstöä tarvitse suurennuslasin kanssa tutkiskella (ellei sitten jostain syystä halua näin nimenomaisesti toimia), vaan lantion kauniista kaaresta saa palstamiehet silmillään hyvän ja pitävän otteen.

Vai luurattu? Olen ennemminkin koettanut ujuttaa itseäni tavanomaisempaan elämään.

Ilahdutko jos sanon, että on ollut vähän ikävä?

Kumma mies...Minä en yleensä näkymättömiä ikävöi (miettii).

Sä osaat käsitell...LUOVIA minun kanssa :D

Mutta joo vakavissaan, se on ihan hyvä, että välillä ottaa oikeaan elämään suunnan, kun siellähän ne ihmiset ja tapahtumat on..

Kiva oli silti törmätä :)

P.s. Ei todellakaan tähän yhteen suurennuslasia tarvitse hah, enemminkin Pohjois-Karjala-projekti voisi olla kiinnostunut peräsimen mitoista hah, mut on tällä ollut ihan hyvä istua :D

• Ananias

Ilahdutko jos sanon, että on ollut vähän ikävä?

Kumma mies...Minä en yleensä näkymättömiä ikävöi (miettii).

Sä osaat käsitell...LUOVIA minun kanssa :D

Mutta joo vakavissaan, se on ihan hyvä, että välillä ottaa oikeaan elämään suunnan, kun siellähän ne ihmiset ja tapahtumat on..

Kiva oli silti törmätä :)

P.s. Ei todellakaan tähän yhteen suurennuslasia tarvitse hah, enemminkin Pohjois-Karjala-projekti voisi olla kiinnostunut peräsimen mitoista hah, mut on tällä ollut ihan hyvä istua :D

Vai ikävää sinä olet potenut...luulen että yrität jekuttaa setämiestä. Luulen kuitenkin että valvon aamuyöhön paljastuksesi kanssa ja yritän sieluni silmillä tavoittaa sulokkaan olemuksesi. Tiedän jo punaiset hiukset, ihanat vihreät silmät ja ison perseen. Ei tarvi enää kuin kuvitella loput....joskus mainitsit että on tissitkin, sekin on hyvä tieto...

Et sinä välttämättä minua kokonaan menetä, varmaan heitän kommentin pari aina kun tulen vilkaisemaan ettei palstaa ole lakkautettu mainostajien puutteessa.

• Ananias kirjoitti:

Vai ikävää sinä olet potenut...luulen että yrität jekuttaa setämiestä. Luulen kuitenkin että valvon aamuyöhön paljastuksesi kanssa ja yritän sieluni silmillä tavoittaa sulokkaan olemuksesi. Tiedän jo punaiset hiukset, ihanat vihreät silmät ja ison perseen. Ei tarvi enää kuin kuvitella loput....joskus mainitsit että on tissitkin, sekin on hyvä tieto...

Et sinä välttämättä minua kokonaan menetä, varmaan heitän kommentin pari aina kun tulen vilkaisemaan ettei palstaa ole lakkautettu mainostajien puutteessa.

En minä setämiehiä koskaan jekuta, ja mikä setämies sitä sinä olet.
        Mies vetreimmässä iässä...Älä ala luuhottaa nyt.
        Kunnon äijä.

Vähän liikaakin tiedät minusta jo. Miten lie silleen lipsahtanut :D

Ei tämä palsta lopu niin kaun kuin mulla sulkakynä heiluu. Pitäähän sitä ihmisillä puhetta olla. Eikö vaan heh.

Mees nyt nukkumaan äläkäs mieti turhan tarkkaan tätä menninkäistä...törmäillään, korpikuusen kannon alla...

(naurua)

P.s. lisätään siihen listaan, että 'ruskettunut' niin nukuttaa paremmin ;)

(kikatusta)

• Nuorena tuli oltua kanootilla liikkeellä. Enempi kyllä jokia pitkin, varsinkin keväisin hulpeaa toimintaa. Vähän on käynyt mielessä tuollaisen merikelpoisen kajaakin hankinta mutta ei vaan aika tahdo kaikkeen riittää.

Täällä näyttäisi vuokra olevan 50e /vrk ja melontakurssejakin näyttävät järjestävän. Parin päivän kurssi noin satanen.

• Sama täällä, siis tuo hintataso. Helsingissä.

Mitä lie trollailua tuo euron tunti jossain..Tai ehkä jonku ikivanhan keittopurkin voi saada..

• Mulla ois sellanen ite tehty rutjake, mutta ei se oo hyvä. Mutta samoja oon miettinyt. Ja niihin saa pikkupurjeenkin. Pääsee myötätuuleen mesomatta.

• Lapsena, jossain ihmeen hiekkamontun pohjalle kerääntyneen veden päällä koitettiin purjehtia styroksin palasilla..

• Wwuwuw kirjoitti:

Lapsena, jossain ihmeen hiekkamontun pohjalle kerääntyneen veden päällä koitettiin purjehtia styroksin palasilla..

Siitä se sitten lähti....

• Dissident kirjoitti:

Siitä se sitten lähti....

..lapasesta..

Jep.
        Jep.

• Totuus-

Ostakaa joku kunnon vene. Rahat menee hukkaan jos ostaa kajakkia. Kajakilla voi meloa vain aika tyynellä säällä ja keskellä kesää kun vesi on vielä lämmintä, vähänkin enemmän tuulta ja kylmää säätä niin aika äkkiä se kajakki unohtuu sinne varastoonne.

• Kaksi sanaa: intiaanikanootti. MadRiverCanoe. Ei mulla muuta ;)

• Totta puhuen mä en ole edes kanoottia harkinnut, kun mulla on siitä huonoja kokemuksia, mutta ne on kylläkin jotain 20 vuoden takaa..Siinähän on airo, eikä melaa..Täytyy googlettaa toikin vaihtoehto.

• Wwuwuw kirjoitti:

Totta puhuen mä en ole edes kanoottia harkinnut, kun mulla on siitä huonoja kokemuksia, mutta ne on kylläkin jotain 20 vuoden takaa..Siinähän on airo, eikä melaa..Täytyy googlettaa toikin vaihtoehto.

Olin luullut, että melassa on aina kaksi lapaa..

Mutta kajakin ja kanootin eroista nykyään..

"Tänä päivänä, jos tarkkoja ollaan, kajakin ja kanootin erottaa toisistaan varmuudella vain melasta ja melonta-asennosta. Täysin sama alus voi penkistä riippuen olla kajakki tai kanootti. Toisaalta suurin osa kanooteista ja kajakeista on sentään edelleen helposti tunnistettavissa esikuviensa pohjalta."

http://www.melonta.fi/kanootitjakajakit.htm

• Wwuwuw kirjoitti:

Olin luullut, että melassa on aina kaksi lapaa..

Mutta kajakin ja kanootin eroista nykyään..

"Tänä päivänä, jos tarkkoja ollaan, kajakin ja kanootin erottaa toisistaan varmuudella vain melasta ja melonta-asennosta. Täysin sama alus voi penkistä riippuen olla kajakki tai kanootti. Toisaalta suurin osa kanooteista ja kajakeista on sentään edelleen helposti tunnistettavissa esikuviensa pohjalta."

http://www.melonta.fi/kanootitjakajakit.htm

Voihan..

Mitä enemmän näitä juttuja lukee, niin voisi luulla että kajakilla melominen on jokin vaikeampikin taitolaji.. Jos en aikoinani olis vain ottanut ja mennyt melomaan, niin noitten juttujen jälkeen menisin varmaan jollekin kurssille, tai luultavimmin jättäisin sikseen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Voihan..

Mitä enemmän näitä juttuja lukee, niin voisi luulla että kajakilla melominen on jokin vaikeampikin taitolaji.. Jos en aikoinani olis vain ottanut ja mennyt melomaan, niin noitten juttujen jälkeen menisin varmaan jollekin kurssille, tai luultavimmin jättäisin sikseen.

Mä en ole koskaan mitään kursseja käynyt. Tuo inkkarin mela (ei airo :D, airoja on kaksi) on helppokäyttöinen. Vettä ikäänkuin kuokitaan, ylhäältä alas päin. Kajakkiin mua ei saa kirveelläkään, kiikkerä hirvitys..Eikä ole tilaakaan. Mutta enpä mä tuolla meidän inkkarilla yksin lähtis matkaan. Kyllä se raavaalta tyypiltä yksinkin onnistuu, mutta tuo on aika iso ylipäätään käsitellä ja kuljettaa vesille. Meillä se kulkee ensin auton peräkärryssä tai auton katolla, sitten vielä kannetaan veteen. Ei asuta missään ihan lähellä vesistöjä. Ei ihan kevyt liikuteltava, eikä melottavakaan, yksin. Mä tykkään meloa erityisesti tyynissä jokivesissä, niihinhän noi jo nimensä mukaisesti sopii. Eikä ole vaikeaa, kunhan pääsee veteen asti :) On muuten erittäin meditaatiivista toimintaa. En ole koskaan pudonnut tai kaatunut, inkkarit ei samalla tavoin kaadu, kuten kajakit. Ne on vähän kuin kevyitä soutuveneitä :)

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mä en ole koskaan mitään kursseja käynyt. Tuo inkkarin mela (ei airo :D, airoja on kaksi) on helppokäyttöinen. Vettä ikäänkuin kuokitaan, ylhäältä alas päin. Kajakkiin mua ei saa kirveelläkään, kiikkerä hirvitys..Eikä ole tilaakaan. Mutta enpä mä tuolla meidän inkkarilla yksin lähtis matkaan. Kyllä se raavaalta tyypiltä yksinkin onnistuu, mutta tuo on aika iso ylipäätään käsitellä ja kuljettaa vesille. Meillä se kulkee ensin auton peräkärryssä tai auton katolla, sitten vielä kannetaan veteen. Ei asuta missään ihan lähellä vesistöjä. Ei ihan kevyt liikuteltava, eikä melottavakaan, yksin. Mä tykkään meloa erityisesti tyynissä jokivesissä, niihinhän noi jo nimensä mukaisesti sopii. Eikä ole vaikeaa, kunhan pääsee veteen asti :) On muuten erittäin meditaatiivista toimintaa. En ole koskaan pudonnut tai kaatunut, inkkarit ei samalla tavoin kaadu, kuten kajakit. Ne on vähän kuin kevyitä soutuveneitä :)

Ja sitten vielä se hiljaisuus ja luonnon äänet <3 Pöristelylaitteet on mulla pitkään saanut karvat pystyyn. Sähköautoihinkin meinaavat jonkun äänen laittaa, blääh.. Eikö ihmiset enää osaa elää ilman jatkuvaa äänisaastetta?

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Ja sitten vielä se hiljaisuus ja luonnon äänet <3 Pöristelylaitteet on mulla pitkään saanut karvat pystyyn. Sähköautoihinkin meinaavat jonkun äänen laittaa, blääh.. Eikö ihmiset enää osaa elää ilman jatkuvaa äänisaastetta?

Juu.. Laittaisivat niihin lehmän äänen, peltilehmiksihän niitä sanotaan..

Jalankulkijoita vartenhan ne äänet laitetaan, oletan.

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin. Oliskohan antiloopit koskaan oppineet mitään jos leijonissa olisi ääänimerkki? ehkä niistä loopeista tuli parempia kun ei liian suurta ääntä vaara pidä.

Niin. Oliskohan antiloopit koskaan oppineet mitään jos leijonissa olisi ääänimerkki? ehkä niistä loopeista tuli parempia kun ei liian suurta ääntä vaara pidä.

Erikoinen vertaus.

• Wwuwuw kirjoitti:

Erikoinen vertaus.

Miten niin? Hiljainen tappaja opettaa valppaaaksi. Jos/kun laitetaan äänimerkkejä epäilemättä käy niin että jotkut niitä virittää hiljaisemmiksi ja ihmiset niiden eteen sitten poukkoilee kun eivät osaa varoa kun ei ole sitä ääntä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu, ymmärrän kyllä turvallisuus-ajatuksen. Mutta jotenkin musta tuntuu, että sitä halutaan myös siksi, että saadaan pöristellä. Kun tuntuu, että se on osalla mieh.. ihmisistä kovin mieluista se päristely-pöristely ilman mitään syytä.. :P

• samaaikäluokkaa

Keskustelin melontaa harrastavan kanssa, ei yhtään haittaisi jos hän haluaisi opettaa minua melomaan.

• joskustäytyykokeilla

Minulle "myytiin" ajatus meloa kaikessa rauhassa tyynessä vedessä, kyllä siinä mieli varmasti lepää.

• 12121212121212

Ei kiinnosta.

• Ja perustelut?

Paidat rutussa?

• heikkojamiehiänuo

Kuten metsureillakin yleensä ovat ruutuisia flanellipaitoja, tämä on fakta; mies ottaa naisen aina kun ei itse pysty pärjäämään elämässä.

Ruutupaita ja ruutuhuivitkin päähän kuten jasser arafatilla mausteena vielä kaupan päälle :D

• opit-ei-päde-siellä

Tämä vastaus oli arvattavissa, paita rypistyy, eikä hienot kengätkään näy kanootista kellekään. Ei taida pikkukakkosella olla sopivia vaatteita melontaan saati muuhunkaan retkeilyyn. Muita arvoja se ei siinä luonnollisesti ymmärräkään. Rasittuisi vain ja tulisi epäesteettinen hiki.

• 12121212121212

Ja perustelut?

Paidat rutussa?

Nyt on vuosi 2018.

Tarjolla on järjellisempääkin tekemistä kuin leikkiä intiaania pyörimällä järvellä lasikuitupurkissa.

• 12121212121212 kirjoitti:

Nyt on vuosi 2018.

Tarjolla on järjellisempääkin tekemistä kuin leikkiä intiaania pyörimällä järvellä lasikuitupurkissa.

Haist' nyt home.

Voihan sen sulan jättää pois ja ottaa vaan melan.

(naurua)

• 12121212121212
        heikkojamiehiänuo kirjoitti:

Kuten metsureillakin yleensä ovat ruutuisia flanellipaitoja, tämä on fakta; mies ottaa naisen aina kun ei itse pysty pärjäämään elämässä.

Ruutupaita ja ruutuhuivitkin päähän kuten jasser arafatilla mausteena vielä kaupan päälle :D

Todisteet eivät puhu väitteesi puolesta.

Sinkkupopulaatiossa yliedustettuina ovat vähän aikaansaavat miehet ja paljon aikaansaavat naiset.

Siis verrattuna saman sukupuolen edustajiin tietysti, keskimäärin miehet ovat naisia kyvykkäämpiä.

• 12121212121212

Haist' nyt home.

Voihan sen sulan jättää pois ja ottaa vaan melan.

(naurua)

Tai miksei voi saman tien muuttaa tiipiiseen asumaan?

Miksi jättää asia puolitiehen?

Tai miksei voi saman tien muuttaa tiipiiseen asumaan?

Miksi jättää asia puolitiehen?

No kyllä siinä siinäkin tavallaan käväistään.

Eräretkillä.

Sä tarviit jonkun...jonkun..Karhunkierroksen, että opit elämään.

(naurua)

• 12121212121212

No kyllä siinä siinäkin tavallaan käväistään.

Eräretkillä.

Sä tarviit jonkun...jonkun..Karhunkierroksen, että opit elämään.

(naurua)

Kelpaako tämä?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mont_Blanc

Karhunkierros näyttäisi olevan vaellusreitti. Ei kiinnosta pyöriä metsissä.

Kelpaako tämä?

Mitä? Kelpaako Mont Blanc? Kuka sinne lähtee?
        Vai oletko itse hiippaillut niillä seuduin? :D

Missä ihmeessä sitten on mukava pyöriä jos ei kanootissa...
        Vuoristossa? Ei. Kenkä hiertää kumminkin...ja happilaitteet, sherpat, laamat ja kaikki.
        Aika iso ruljanssi.

• 12121212121212

Mitä? Kelpaako Mont Blanc? Kuka sinne lähtee?
        Vai oletko itse hiippaillut niillä seuduin? :D

Missä ihmeessä sitten on mukava pyöriä jos ei kanootissa...
        Vuoristossa? Ei. Kenkä hiertää kumminkin...ja happilaitteet, sherpat, laamat ja kaikki.
        Aika iso ruljanssi.

Olenpa hyvinkin. Nytkö sitten ei ulkoilu enää huvitakaan? :D

Ei tuo nyt mikään K2 ole. Lisähappi tulee kyseeseen huomattavasti korkeammalla. Kunhan ei typerehdi sään kanssa tai tipu railoon, niin huipulle pääsee aika pitkälti kävellen.

Ei tuo nyt mikään K2 ole. Lisähappi tulee kyseeseen huomattavasti korkeammalla. Kunhan ei typerehdi sään kanssa tai tipu railoon, niin huipulle pääsee aika pitkälti kävellen.

Vähän on nyt hassu vertaus. Melominen on vähän kuin lukemista, meditaatiota, musiikin kuuntelua. Siis nautinto, jota tehdään rentoutumisen vuoksi, akkujen latausta. Vuorikiipeily on minun silmiini enemmän suorittamista ja kilpailemista, pinnistelyä ja ponnistelua epämukavissa oloissa. Voi kai siinäkin tietysti löytää hyvän olon. Mutta ei ainakaan tällainen korkeanpaikankammoinen kovin helposti.. Eli siinä on varmaan joku muu idea kuin tasapainon löytäminen ja fiilistely?

• vesimiesfff
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Vähän on nyt hassu vertaus. Melominen on vähän kuin lukemista, meditaatiota, musiikin kuuntelua. Siis nautinto, jota tehdään rentoutumisen vuoksi, akkujen latausta. Vuorikiipeily on minun silmiini enemmän suorittamista ja kilpailemista, pinnistelyä ja ponnistelua epämukavissa oloissa. Voi kai siinäkin tietysti löytää hyvän olon. Mutta ei ainakaan tällainen korkeanpaikankammoinen kovin helposti.. Eli siinä on varmaan joku muu idea kuin tasapainon löytäminen ja fiilistely?

Tyhmä vertaus on. Soutelu ja melominen vastaan yks kerta vuorikiipeilyä Mont Blancilla.
        Vesillä olo on rentoutumista. Ei tulisi mieleenkään lähteä jonnekin vuorelle raahaamaan varusteita selässä rentoutumisen vuoksi.

• flowersreally
        12121212121212 kirjoitti:

Kelpaako tämä?

Juuri tuollaisia monomaanikkoja kaikki miehet aina on. Niille kelpaa vain eteläeurooppalainen valkoinen leidi erikoisvarusteilla. Naisille taas kelpaavat monet erilaiset (vaatimattomatkin) metsä- ja vesistötyypit läheltä kotoakin.

Minä tässä puhun pikku lammesta, ja rauhallisesta rentoutumisesta ja äijä roikkuu jo köysissä Mont Blancilla. Railoon, just..

Ei käy. Mulle iskee heti vuoristotauti jos joudun laaman selkään. Laamallahan sinne mennään, minä ratsastan.

Kolilla voin käydä siinä keskimmäisellä huipulla. Jos saa kunnon otteen jostain havutupsusta.

Oot sä just niitä huolettomia, pörröhiuksisia huippuvuorikiipeilijöitä, joilla on rohtuneet huulet ja palanut nenä? Sellasen kanssa vois kyllä kerran olla semmosessa pienessä lumivyöryssä...Kerran. Pulkalla.

(naurua)

• vesimiesfff kirjoitti:

Tyhmä vertaus on. Soutelu ja melominen vastaan yks kerta vuorikiipeilyä Mont Blancilla.
        Vesillä olo on rentoutumista. Ei tulisi mieleenkään lähteä jonnekin vuorelle raahaamaan varusteita selässä rentoutumisen vuoksi.

Joo, ei vuoristossa pysty rentoutumaan.
        Se on oksentamista koko ajan. Tai railosta ylös vinssaamista.
        Miten siellä käyt missään puskapissilläkään kun ei semmosia ole..ei Mont Blancilla kasva kanervakaan.

Kanootissa taas, siinä ei paha olo yllätä.
        Ellei nyt päädy koskeen tms.

https://www.youtube.com/watch?v=Iwnhg_Vx0cw

Siitä kun ruppeet hoilaamaan vanhaan intiaanilaulua, niin tiiä vaikka innostut ja unohdat turhat hillumiset Tocllarajuilla. :D

Missä sä siellä nukuit? Ylösalaisin vuorenrinteessä sellaisessa säkissä?
        Ihme kaveri...ja kummat nautinnot.

• Melonta on parasta, mitä voi tehdä housut jalassa. Siinä saaristo avautuu ihan uudesta näkökulmasta ja se on meditatiivista hommaa.

Ihmettelen vain, että miksi etsit avokajakkia? Se on lämpimämpien leveysasteiden peli.

Itsellä oli kajakki 5 vuotta, ja myin sen pois avioeron yhteydessä ja nyt olen taas hankkimassa. Käytetty kajakki melkein revittiin käsistä.

• Ko_

No, sinulla on niitä naisia jonossa ja veneen .. mä en sitten ..
      Mutta, mutta etsi sopiva nainen ja menkää ihmeessä 👏
      Upeeta varmasti olisi!

• 350lbsbench

Itsellä venevajassa mökillä pari iskemätöntä kajakkia jotka tuli vahingossa ostettua muutama vuosi sitten. Ei voisi itseäni melonta vähempää kiinnostaa, mutta naapurisaaren heppu onnistui myymään ja ylipuhumaan aikoinaan ja sinne jäivät.

Oon itse enemmän moottoriveneilyihmisiä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Itse kalastan ilman housuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3120
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1757
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1627
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      90
      1450
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1447
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      404
      1341
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1199
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1103
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      343
      952
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      270
      928
    Aihe