Vapaa kuvaus

Aloituksia

25

Kommenttia

3337

1. Niin,+kun+Raamattu+sanoo+tämän+asian+"niin+vaikeasti",+ettei+sitä+ole+helppo+ymmärtää.22+Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus.23+Älä+sekaannu+mihinkään+eläimeen,+ettet+siten+itseäsi+saastuttaisi.+Älköönkä+nainen+tarjoutuko+eläimelle+pariutuaksensa+sen+kanssa;+se+on+iljettävyys.24+Älkää+saastuttako+itseänne+millään+näistä,+sillä+näillä+kaikilla+ovat+itsensä+saastuttaneet+ne+kansat,+jotka+minä+karkoitan+teidän+tieltänne.25+Ja+maa+tuli+saastaiseksi,+ja+minä+kostin+sille+sen+pahat+teot,+niin+että+maa+oksensi+ulos+asujamensa.26+Sentähden+noudattakaa+minun+käskyjäni+ja+säädöksiäni+älkääkä+mitään+näistä+kauhistuksista+tehkö,+älköön+maassa+syntynyt+älköönkä+muukalainen,+joka+asuu+teidän+keskellänne-27+sillä+kaikkia+näitä+kauhistuksia+ovat+tehneet+tämän+maan+asukkaat,+jotka+olivat+ennen+teitä,+niin+että+maa+tuli+saastaiseksi-28+ettei+maa+teitäkin+oksentaisi,+jos+te+sen+saastutatte,+niinkuin+se+on+oksentanut+ulos+sen+kansan,+joka+oli+ennen+teitä.29+Sillä+jokainen,+joka+tekee+minkä+tahansa+näistä+kauhistuksista,+hävitettäköön+kansastansa,+kaikki,+jotka+semmoista+tekevät.30+Sentähden+noudattakaa+minun+määräyksiäni,+ettette+seuraisi+niitä+kauhistavia+tapoja,+joita+on+seurattu+ennen+teitä,+ettekä+saastuttaisi+itseänne+niillä.+Minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."tai"+Jos+joku+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan,+tekevät+he+molemmat+kauhistuksen;+heidät+rangaistakoon+kuolemalla,+he+ovat+verivelan+alaiset."Ei+näistä+kyllä+mitenkään+voi+päätellä,+että+Jumalalla+olisi+jotakin+homoutta+vastaan.+Varmaan+Jumala+näissäkin+kohdissa+tarkoitti+että+homosuhteet+ovat+ihan+suositeltava+tapa+elää.
  2. Pelkänpä,+että+olet+joutunut+tuon+harhaanjohtavan+jargonin+uhriksi,+joten+lienee+hyvä+esittää+asia+hyvin+selkeästi,+jotta+ymmärrät+miten+typerää+tuo+jargon+on.1.+Kuten+huomaat,+homoseksuaaleista+sanotaan:+"ovat+täynnänsä+kaikkea+vääryyttä,+pahuutta,+ahneutta,+häijyyttä,+täynnä+kateutta,+murhaa,+riitaa,+petosta,+pahanilkisyyttä;+ovat+korvaankuiskuttelijoita,+panettelijoita,+Jumalaa+vihaavaisia,+väkivaltaisia,+ylpeitä,+kerskailijoita,+pahankeksijöitä,+vanhemmilleen+tottelemattomia,+vailla+ymmärrystä,+luotettavuutta,+rakkautta+ja+laupeutta;"+---+tässä+ei+ole+kulttuuritaustalla+tai+tavoilla+sitten+yhtään+mitään+tekemistä.+Homoseksuaalit+rinnastetaan+tuossa+terveen+yhteiskunnan+vihollisiin.+Ihan+kulttuurista+riippumatta.2.+Kuten+myös+huomaat,+"ne,+jotka+senkaltaisia+tekevät,+ovat+kuoleman+ansainneet"+ei+jätä+asiaa+epäselväksi,+ei+missään+kulttuuriyhteydessä.+Ne,+jotka+pitää+poistaa+kokonaan+elävien+kirjoista+tekojensa+vuoksi+ovat+niitä+jotka+ovat+kuoleman+ansainneet,+ja+se+ei+ole+selitettävissä.3.+En+kysynyt,+miten+JOKIN+noista+yksittäisistä+sanoista+on+tulkittava,+vaan+mitä+olisi+PITÄNYT+sanoa,+jotta+asia+olisi+tullut+niin+selkeäksi+ettei+sitä+voida+kiistää.+Jos+yhteiskunnan+iilimatoihin+vertaaminen+ja+kuolemantuomion+julistaminen+ei+ole+tarpeeksi,+niin+ei+sitten+ole+mikään.Ne,+jotka+tämän+kohdan+vääntäväthomouden+hyväksymiseksi+"kulttuurin"+tms.+perusteella,+voivat+yhtä+hyvin+vääntää+murhaamisen,+raiskaamisen,+varastamisen,+jumalanpilkan+ja+kaiken+muunkin+"kulttuuriasiaksi",+jota+Jumala+ei+oikeasti+kieltänyt.+Loogisesti,+tässä+ei+ole+mitään+epäselvää.+Vain+ja+ainoastaan+se,+että+on+ihmisiä,+jotka+tämänkin+haluavat+vääntää+tyhjäksi,+on+se+syy+miksi+tätä+on+lähdetty+kyseenalaistamaan.+Voimme+käydä+tätä+kohtaa+läpi+vaikka+tästä+ikuisuuteen+asti,+eikä+lopputulos+tule+muuttumaan+mihinkään:+ei+ole+mitään+mahdollisuutta+luikerrella+tästä+kohdasta+läpi+ja+rehellisesti+väittää,+ettei+tässä+kirota+homoseksuaalisuutta+kuolemansyntinä.
  3. Oletko+itse+joulupukki+?
  4. "Mutta+oli+homoilu+syntiä+tai+ei,+se+mitä+minä+siitä+ajattelen+tuskin+hetkauttaa+Jumalaa.+"No+tämäkin+lienee+ainakin+osittai+totta.Mutta+käännetäänpäs+asia+toisin+päin;+eli+kuten+alkuperäinen+kysymyskin+tavallaan+oli:+hetkauttaako+meitä+se,+mitä+Jumala+ajattelee+homoudesta+?Tähän+nimittäin+liittyy+se+oleellinen+asia,+johon+katselemiesi+videoiden+puhujatkin+ovat+kantansa+ottaneet...+eli+jos+Raamatussa+jotakin+sanotaan+suoraan,+ilman+että+siihen+poikkeuksia+tehdään,+niin+onko+se+sitten+asia,+jota+me+ihmiset+saamme+vapaasti+"tulkita"+täysin+välittämättä+siitä+mitä+Jumala+asiasta+mahdollisesti+ajattelee+?Otetaan+vielä+uudelta+kannalta.Raamattu+sanoo+asian+aika+selkeästi.+Kysynkin:+jos+homous+on+Jumalalle+"kuolemanvakava"+asia,+niin+miten+Jumalan+olisi+pitänyt+asia+ilmaista,+jotta+nämä+nykyiset+homouden+puolesta+saarnaajat+olisivat+joutuneet+olemaan+hiljaa+ja+tyytymään+Jumjalan+tahtoon+?Olisiko+Jumalan+pitänyt+käyttää+jotakin+tarkempaa+sanamuotoa+kuin+esim:"26+Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;27+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti.28+Ja+niinkuin+heille+ei+kelvannut+pitää+kiinni+Jumalan+tuntemisesta,+niin+Jumala+hylkäsi+heidät+heidän+kelvottoman+mielensä+valtaan,+tekemään+sopimattomia.29+He+ovat+täynnänsä+kaikkea+vääryyttä,+pahuutta,+ahneutta,+häijyyttä,+täynnä+kateutta,+murhaa,+riitaa,+petosta,+pahanilkisyyttä;30+ovat+korvaankuiskuttelijoita,+panettelijoita,+Jumalaa+vihaavaisia,+väkivaltaisia,+ylpeitä,+kerskailijoita,+pahankeksijöitä,+vanhemmilleen+tottelemattomia,31+vailla+ymmärrystä,+luotettavuutta,+rakkautta+ja+laupeutta;32+jotka,+vaikka+tuntevat+Jumalan+vanhurskaan+säädöksen,+että+ne,+jotka+senkaltaisia+tekevät,+ovat+kuoleman+ansainneet,+eivät+ainoastaan+itse+niitä+tee,+vaan+vieläpä+osoittavat+hyväksymistä+niille,+jotka+niitä+tekevät."Ihan+vaan+kysymyksenä:+Jos+tämä+ei+mielestäsi+ole+riittävän+selkeä+kohta,+niin+miten+Jumalan++olisi+mielestäsi+pitänyt+ilmaista+tämä+asia,+jotta+kävisi+selväksi+että+homoudesta+seuraa+ikuinen+kuolema+?
  5. "Ymmärsitköhän+nyt+unitaarin+väärin.+Hän+juuri+kehui+sinua+synnittömäksi,+mikä+tietenkin+Raamatun+mukaan+on+mahdottomuus,+mutta+kehu+kaikesta+huolimatta.+Sellaisesta+ominaisuudesta+kristittyjenkin+luulisi+tykkäävän+ja+sitä+arvostavan."Se+oli+vain+piilomainonta-versio+unitaarin+sanomasta,+jossa+hän+avoimestikin+on+julistanut+minua+ateistiksi+tuon+tuosta.Kumman+luulisi+tykkäävän+ruotsalaisesta+?+ruotsalaisen+vai+malesialaisen+?+Kehusta+toki+kiitokset,+jos+se+on+aito,+mutta+unitaarin+tapauksessa+en+jaksa+tuota+oikein+kehuna+pitää.