Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerrotko ketkä "asiantuntijat" tuota arvelevst?
Tuohon kun pitäisi Venäjän tehdä ensin Dnepr:n elitys, muodostaa sillanpääasema joen länsirannalle ja laajentaa sitä.
Etelä Ukrainan sodan rajalinja on mennyt vuodesta 2023 Dnepr:ä pitkin ja ei ole näkyvissä mitään sellaista että kumpikaan osapuoli kykenisi jokilinjaa etelässä ylittämään, niin kerrotko mihin näiden "asiantuntijoiden" arvelut perustuvat? Ei ainakaan tämänhetkiseen rintamatilanteeseen.
15.05.2026 18:42
Tästä oli jo juttua muuallakin, kannattaa katsoa se nimilissta uudestaan.
Jokainen listalla oleva nimi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella kuten erisnimet kuuluukin suomenkielessä kirjoittaa, nimi mikä on kiellettyjen listalla ei ole LAURI vaan se on IAURI.
Eli nimessä on ensimmäisenä kirjaimena iso I-kirjain joka on siis on kirjoitusasultaan sama kuin pieni L-kirjain.
Mutta aina on varmasti mukavaa "öyhöttää" eikä lukea kunnolla.
15.05.2026 17:33
Ihan vain tiedoksi kun säädätte niitä teidän Venäjä - Suomi kääntäjiänne, niin Suomea äidinkielenään puhuva henkilö ei käytä Suomen poliittisesta johdosta termiä ”Regime”.
Eli kannattaa hieman säätää lisää että kirjoitukset menevät suomalaisten kirjoituksista.
15.05.2026 16:33
Näiden Venäläisten jotka pitävät Ukrainan iskuja Venäjän öljyn- ja kaasunjalostus sekä kuljetus infraa kohtaan ”hulluina”, pitää alkaa pitämään myös Ukrainaan kohdistuvia Venäjän iskuja ”hulluina” sekä myös Venäjän joukkoja miehittämässä Ukrainan alueita ”hulluina”.
Kun Venäjä lopettaa iskunsa Ukrainaan ja vetää joukkonsa Ukrainasta, myös Ukrainan iskut Venäjälle loppuvat.
15.05.2026 10:31
Kerrotko vielä perusteesi tuolle ”jyrkkä ei vahoille”?
15.05.2026 09:34
Yksi huomionarvoinen strateginen muutos on tapahtunut viimeisen kahden viikon aikana Eteläisessä Ukrainassa. Usean kuukauden taisteluiden jälkeen Ukraina on edennyt Eteläisessä Ukrainassa pisteeseen missä se pystyy iskemaan pitkän kantaman kauko-ohjattavilla FPV-droneilla Eteläukrainan päähuoltoväylälle, eli M-14 valtatielle. Jos Ukraina pystyy estämään kaiken Logistiikan M-14:sta, niin Venäjä on "kusessa" etelä-ukrainan huollon kanssa.
14.05.2026 23:48
Niin, käsittääkseni määrattiin välittömästi väliaikaiseen ajokieltoon, tutkitään törkeänä rattijuopumuksena ja aikanaan tullee saamaan tuomion oikeudessa. Joten siinähän tuo juttu etenee ihan Suomen oikeusjärjestelmän mukaan.
Raiskata? Hä, mitä oikein nyt yrität kertoa?
14.05.2026 16:01
Kerrotko miten kaksi virallisesti tunnustettua (Ukraina ja Venäjä) voivat sotia "sisällissotaa"? Kun kahden valtion välinen sota ei mahdu sisällissodan käsitteen sisään.
14.05.2026 15:52
No mitä sinun mielestäsi sitten olisi pitänyt tehdä naiselle joka puhallutettiin ja puhalsi 2,5promillea?
Olisi pitänyt antaa jatkaa matkaa siksi että oli pysähtynyt kysymään poliisilta ja olemuksensa takia puhallutettiin.
14.05.2026 15:44
Eihän tuota valmista tankkia ole nosturilla suunniteltukkaan nostettavaksi. Se on hitsaamalla koottu pienemmistä paloista (ja näitä pienempiä paloja on sitten nosturilla nostettu paikoilleen).
Ja kun kysyt miten tankki nostetaan kuljetuskaluston kyytiin, niin isoilla ilmapussi"tunkeilla".
14.05.2026 14:05
Tuossa ajossahan missä kyseinen auto on ollut, niin joku pieniakkuinen (jos hybridillä on ajettu käytännössä vain pelkässä sähkötilassa, niin pienelläkin akulla varustettu sähköauto kelpaa samaan) sähköauto olisi ollut oikea valinta tuohon käyttöön.
14.05.2026 13:42
Silti ei poista heidän velvollisuuttaa liikkua liikennesääntöjen mukaisesti, se onko nuori lapsi sitten vastuussa aiheuttamastaan onnettomuudesta onkin sitten oma asiansa.
Mutta liikennesääntöjen noudattaminen kuuluu silta kaikille liikkujaryhmille, ei vain joillekkin tietyille.
Sama kuin muussakin lainsäädännössä, se että ei tiedä jonkin lain olemassaoloa ei vapauta siitä että lakia pitää noudattaa (oikeudessa puolustus "en tunne lakia" ei ole pätevä).
14.05.2026 13:35
Hitaasti/surkeasti verrattuna mihin? Kyseessähän on siis aliäänen nopeuksinen risteilyohjus joten verrataan vastaaviin...
12.05.2026 23:29
Miesten maantie SM kisojen voittajan keskinopeus (reitistä riippuen) oli esim. viimevuonna noin 42km/h. eli ei se 40km/h nyt mitään "easya" ole.
12.05.2026 23:10
Miksi et halunnut kun kyseessä on ihan julkinen tieto? Ei mikään sotasalaisuus.
12.05.2026 22:57
Kerrotko vielä lisää tuosta XXXX suihkumoottorista ja miksi se on "liian kovilla" tuossa?
Veikkaan että et edes tiedä mikä moottori kyseisessä ohjuksessa on...
12.05.2026 22:42
Flamingossa on noin 2,5 kertainen räjähdeainemäärä verrattuna Tomahawk risteilyohjukseen, noin 1000km pidempi toimintamatka, noin 100km/h nopeampi ja maksaa noin 1/3-osan siitä mitä Tomahawk, joten?
12.05.2026 22:38
Kerrotko vielä miten ja millä aseistuksella Ukraina olisi tuon tehnyt, niin katsotaan sen jälkeen miten väitteesi saadaan helpoiten kumottua...
Vai kerrottiinko teillä Venäjällä edes tarpeeksi tuosta tapauksesta että pystyt tuolla tasolla edes asiasta väittelemään?
Tapauksesta löytyy todella laajasti meteriaalia, mutta jos tosiaan ensin kerrot miten ja millä aseistuksella Ukrainan olisi tuon teon tehnyt...
11.05.2026 23:55
Suomessa presidentti ei ole "hallinto", eikö teillä Venäjällä tuota(kaan) opeteta Suomen poliittisesta järjesteömästä, ei ilmeisesti.
Suomessa Hallinto on senhetkinen eduskunta sekä hallitus joka vaihtuu aina neljän vuoden välein.
Suomalaiset taistelevat maansa puolesta ei maan sen hetkisen "hallinnon" puolesta joka mahdollisen sodan syttyessa olisi sillä hetkellä "hallitusvastuussa".
Mutta nämä taitavat teille rys**'le olla liian haastavia ajatuksia...
11.05.2026 22:58
Vahapohjainen "ketjuöljy" muodostaa kuivuessaan tasaisen ja liukkaan pinnan ketjun pinnalle johon lika tarttuu huonosta, ja se on helppo pitää puhtaana vain rätillä pyyhkäisemällä. Aikaisemmin näiden vahapohjaisten tuotteiden huonona puolena on ollut huono vedenkestävyys, mutta nykyisillä uusimmilla tuotteilla (vaikkapa tuo itseni käyttämä Rex:n Black Diamond) tuo kosteiden kelien kesto on parantunut huomattavan paljon.
11.05.2026 21:57
12 / 308