Vapaa kuvaus

Aloituksia

91

Kommenttia

5623

1. Taidat varmastikin tarkoittaa noita Siam MRT aseman (eli näiden kahden MRT linjan ainoa vaihtoasema) ympäristöön kasautunutta tavaratalo nelikkoa, eli Siam Paragon:a (jonka alakerrassa tuo Bangkok Sea Life), Siam Centariä, Siam Discoveryä sekä tuota kopiotavaroiden "mekkaa" eli MBK Centeriä.
    Jos Bangkokissa on nopealla muutaman päivän visiitillä ja haluaa tavaratalo shoppailuun, niin tuo nelikko tarjoaa ostokset laidasta laitaan sekä helpon tavoitettavuuden.
  2. Ja yleensä hankesuunnitelmaa tekevä taho ei yleensä ole se tulevan remontin toteuttava taho.
    HANKESUUNNITELMA vaiheessa ollaan vielä suht kaukana itse remontin toteuteksesta.
    Hankesuunnitelmassa vasta suunnitellaan mitä eri asioita tulevassa remontissa todellisuudessa tultaisiin tekemään taikka ehdotetaan useampia vaihtoehtoisia toteutustapoja/laajuuksia joista sitten valitaan "mieleinen", kustannukset tässä vaiheessa ovat vielä hyvin arviopohjaisia.
    Näiden laajuus sekä toteutustapapäätösten jälkeen aloitetaan varsinainen rakennus/LVI-tekninen suunnittelu ja näiden suunnitelmien pohjalta sitten päästään tarjouspyyntävaiheeseen ja näiden tarjouspyyntöjen pohjalta hankkeen kustannukset vasta oikeasti realisoituvat.

Eli yhä, mitä LIIKESALAISUUDEN piiriin kuuluvia asioita hankesuunnitelmavaiheessa edes voisi olla, kun tuo hankesuunnitelma tullaan lähtökohtaisesti esittämään yhtiökokoukselle...

Olen itse taloyhtiön hallituksen jäsenen ominaisuudessa ollut läpiviemässä kahta eri laajaa remonttihankietta kahden eri As. Oy:n puitteissa ja ei kyllä tulisi mieleenkään että missään suunnittelu taikka urakkapapereissa olisi jotain Liikesalaisuuden piirissä olevia asioita...