Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

2805

  1. Milläs hinnalla (myyntihinta+lainaosuus) alunperin Holiday Club noita Saimaan Villas osakkeita (1/1 taikka 1/6) myi, kun itse tuossa taannoin ostin tuollaisen 1/6-osa Villas osakkeen mielestäni suhteellisen edulliseen hintaan "vapailta markkinoilta".
  2. En tiedä oliko tuo teksti suoraan minulle tarkoitettu, mutta vastaan sitten ainakin omalta osaltani tuohon.

    Itse olen ensimmäisen Thaimaan matkani tehnyt vuonna 2000 ja sen jälkeen reissuja ollut varmaankin luokkaa 25kpl

    Vaikka reissuni ovatkin pääosin suuntautuneet turistialueiksi luettuihin kohteisiin, niin joukossa on kuitenkin Pohjois-Thaimaan kiertoa moottoripyörällä, sekä autolla, "seikkailuja" Bangkokin uumenissa, sekä omatoimiretkiä maaseudulla "keskellä ei mitään".
    Näiden reissujen aikana en ole kohdannut kuin lähinnä ystävällisiä ihmisiä ja isommat ongelmat ovat syhtyneet lähinnä yhteisen kommunikaatiokielen löytämiseen ihmisten kanssa, kertaakaan en muista että olisi pitänyt alkaa epäilemään jonkin Thain tarkoitusperiä.
    Itselläni tosiaan noin 30v. historia yksityisen turvallisuusalan eri osa-alueilla ja eriasteiset uhkatilanne harjoitteet on lukuisia kertoja tullut käytyä läpi, ja uskon pystyväni taustani takia tunnistamaan tilanteet joissa potenttiaalisia uhkatekijöitä olemassa (sekä tarvittaessa kyseisiä tilanteita välttämään)mutta nämä toteenkäyneet uhkatekijät ovat itseni kohdalla aina johtuneet joko liikenteestä (useampi läheltä piti tilanne) taikka eriasteisista eläimistä johtuneista asioista (Skorpiooni sängynvieressä, myrkyllinen käärme polulla ja agressiivinen koiralauma tiellä tyylisiä). varsiaista fyysistä uhkaa en ole toisen henkilön taholta Thaimaassa konenut (paria kertaa humalaisen turistin lievästä riidan haastamista lukuunottamatta, josta sitten olen vetänyt itseni pois).
  3. Lähdetään hieman avaamaan kuvan alueen tilannetta laajemmin Helsingin karttapalvelun avulla https://kartta.hel.fi/?link=d7d9XR#

    Kuvassa avautuva alue on Verkatehtaanpuisto joka on määritelty kaavassa VP alueeksi (eli Hoidettu puistoalue) jonka pääfunktio on olla puistomainen virkistysalue eikä sen ensisijainen funktio ole liikenteellinen.
    Kyseiset puistoalueet kuuluvat lähtökohtaisesti jokamiehenoikeuksien (jokaisenoikeus nykyinen virallinen termi) alaisuuteen johon sisältyy lähtökohtaisesti oikeus mm.pyöräillä mikäli pyöräily ei ole erillisesti kielletty,
    Mutta koska kyseessä on kuitenkin (hoidettu)puistoalue niin alueella on mahdollista kieltää pyöräily, mutta se pitää nimenoamisesti rataksita joko niin että alueella kielletään pyöräily muilla kuin siihen erikseen merkityillä väylillä, taikka sitten vastakkaisesti merkitään jotkin väylät vain kävelylle sallituiksi.,

    Mutta VP alueella kaiken lähtökohta on kuitenkin se että jokamiehenoikeudet joihin pyöräily kuuluu, ovat siellä sallittuja mikäli sitä ei ole erikseen kielletty.
    Ja koska ainakaan missään googlen kuvissa ei yhtään pyöräilyä kieltävää merkkiä näy, niin alueella on pyöräily sallittu.