Vapaa kuvaus

Aloituksia

91

Kommenttia

5381

1. Riippuu pitääkö Taiwania osana Kiina vaiko ei.
    Taiwanissa on yksi maailman isoimpia polkupyörä-osa valmistusta.
    Myös Shimanon yläpään mallisarjat valmistetaan Japanissa.
  2. Niin, itselleni taasen ei ole ongelmaa maksaa tuota sähköisen reittikartan maksua kun tiedän että se on yksi osa reittien ylläpidon rahoitusta, en näe tuossa mitään periaatteellista ongelmaa ollenkaan (siis itseni kohdalla, jokainen ajattelee asiat omalla tavallaan).

Minusta on outoa ajatus että "Kun maksaa majoituksesta, niin siihen sisältyy sitten ilmaiset ladut" ajattelu. Kun pitää muistaa ettei mikään voi "pakoittaa" jotakuta majoituksen tarjoajaa maksamaan tuota vuosittaista latujen ylläpitoon kohdistettua maksua. Ja miten on vaikkapa omalla matkailuautollaan matkustava, taikka "päivämatkalaiset" (kuten minä monasti Ylläksellä, tulen autolla pyörä kyydissä, käyn ajamassa lenkit ja lähden pois).

Olethan tietoinen että esimerkiksi Saariselän vastaava sähköinen karttapalvelu on myös maksullinen (12€), eli samalla periaatteella et sitten varmastikkaan voi Saariselällekkään mennä (itse kirjoitan tätä viestiä juuri para-aikaa Saariselältä).
    Levin karttapalvelu on ilmainen, mutta sen juuret sitten juontuukin siitä että Kittilän kunta vastaa muiden kuin aivan tunturikeskuksen viereisten latujen (jotka hoitaa Levi Ski resorts, eli rinneyhtiö jossa kunta on isoin omistaja) hoidosta.

Ja kuten jo sanoin edellisessä viestissä, niin itse en ole hiihtäjä vaan maastopyöräilijä joka käyttää noiden samojen karttapalveluiden noita maastoreittitietoja kunnostustietoja aivan samalla tavalla kuin hiihtäjät latujen kunnostustietoja (eli onko reittejä ylipäätänsä olemassa ja jos ovat niin koska ovat viimeksi huolletut)